Poza de mai jos este de pe strada Italiană din București, am luat-o de pe un grup de trafic.
Știți ce vreau eu? Să le iau interviu proprietarilor de mașini care parcau acolo. Să întreb unde și-au dus mașinile și cât de grea este viața lor acum că au trotuare și patru copaci în loc de 20 de cotețe parcate.


Ar fi fost mișto cu o mica bula ca să și te asiguri ca merg mașinile mai încet dar strada arată chiar mișto. Cum ar fi să poți să mergi pe trotuar liniștit
Așa cum merg vitele alea patru? ;))
Exact… nu ii intreaba nimeni si pe cei 4 cocleti de ce nu circula pe trotuare si aleg sa se plimbe pe carosabil?
pai inca sunt obisnuiti la cum era inainte, doooh
Zic bine doctorul si Andrei, hai sa-i lasam sa parcheze masinile inapoi pe trotuar ca pietonii merg pe strada oricum. Baaa ce neiesiti din casa mai sunteti unii…
Nu sunt din zonă, așadar nu știu sigur, dar poate era un weekend din ăla cu străzi închise (văd că nu e nicio mașină) și de asta se plimbau ăia pe stradă, că pentru asta s-a închis strada, pentru plimbare.
@Lia, strada respectiva nu face parte din zonele care devin pietonale in weekend.
Ăștia care va deranjează pietonii pe strada, sunteți aia care: „5 min boss, ca nu incurc” „flashuri/claxoane la pieton ca nu traversează mai repede pe trecere” „băgat în diagonala pe un sfert de loc de parcare, pana în clădire, dar ești domn ca lași 22,3 cm sa treacă pietonii” sau direct la oha lăsat pe avarii pe șină de tramvai, ca vii tu înapoi în 2 min”
Zona respectiva este in preajma Armeneasca si in urma cu putin timp (24-25mai) a fost inchisa tocmai intr-un scop ca cel mentionat mai sus, ceva festival de jazz; asa ca pana sa fii zelos, ar fi bine sa te asiguri ca ce spui chiar e asa; ca altfel e plin de common gigei care se bat cu pumnu in piept pe factchecking si pe alte harneli.
Lăsând la o parte orice, nu înțeleg „revolta” asta… De ce merg aia 4 pe șosea? E trotuar de 50cm, cade tencuială/cad țurțuri?
Ce are lumea cu ce am scris?
Aaa, că sunt vite?
DA!
Așa merg vacile pe drum. Au trotuar larg, nu sunt mașini parcate… și, totuși, se găsesc alte bovine care le iau apărarea (prin down-votes).
Nu sunt nici cu avariile, nici cu 3 minute, boss!, nu încalc nicio regulă de circulație, nu fac nimic greșit: nici ca șofer, nici ca pieton.
Boii lumii: ia mână roșie! Pentru că de-aia!
Proaste specimene.
Aculo, ia o manuta rosie si de la mine, pentru ca democratie.
@Acula – pentru că e o alta din bolile grave ale românilor. Au trotuare, n-au trotuare, lor pe șosea le place.
Amuzant este cum prostia la noi este una la metastaza. Adica ai scapat pe zona aia de nesimtitii care parcau masinile pe trotuare… faci trotuare? Ce fac trecatorii? Merg pe mijlocul strazii, trotuar is lava! Am observat asta in cartierul in care am copilarit, reamenajat, scos mașinile care parcau la trotuar sau pe trotuar, făcut în plus vreo 60 de locuri de parcare de reședință.
Un an mai încolo? Tot trebuie să claxonez proști care merg pe mijlocul străzii cu trotuarul alături, iar colțurile străzilor sunt pline de mașini parcate ilegal. Locuitorii de acolo se plâng… le-am zis, sunați la locală: aaa, nuu, că mă cert cu vecinul
Am dat like din greșeală, eu de fapt vroiam sa îți dau downvote. Orașul e pentru calitatea vieții oamenilor nu a mașinilor, nu ai loc de parcare nu îți permiți masina. Trotuarul nu e parcare, dar cred ca în sinea ta tu știi asta…
Panea, ai inteles fix nimic din comentariul meu. Ai comentat ca sa repeti un slogan… fix ca suveranistii
Nici carosabilul nu e trotuar. Hai sa nu încurcăm totuși lucrurile. Pietonii ăștia dezorientati sunt genul care se dau cu sania pe pârtia de ski.
gata, s-a trezit el ca nu merg aia pe trotuat intr-o zona sa-i spunem rezidentiala. sa li se ia permisul de om la cei 4 pentru nesimtirea crasa!!!
le-a facut trotuare, ei merg tot pe mijlocul drumului.
Pentru ca:
– atentie cade tencuiala
– atentie cad turturi (pe anotimpul de iarna)
Nu doar atentie cade tencuiala, uneori mai cad si fatade cu totul. Totusi, aia merg ca vitele pe strada cand au trotuar la fix 2 metri de ei
Tavi , unde plm vezi tencuiala proasta și țurțuri în poza aia ? doar vite care merg pe carosabil când au un trotuar perfect făcut cu banii fraierilor ca tine , ca sa stea necălcat de picior de om
Eu aș lua un interviu și celor care merg pe stradă să îi întreb de ce merg pe stradă dacă este trotuar.
Daca este trotuar îngust de 50 cm si e zonă de case unde trece o mașină pe ora, merg pe strada. Au sărit câțiva câini la mine de prin curți așa ca mai bine merg pe mijloc, aca trece o mașină ii fac loc din timp. Daca vin de la cumpărături am un trotuar in zonă cu stâlpișori unde nu încap si eu si două sacoșe în mâini, trebuie să o iau pe carosabil pe margine. Culmea trotuarul era mai lat, au tăiat o treime din el si au pus stâlpișori.
Pietonii din poză nu au scuză.
toti veniti ZILNIC de la cumparaturi cu fix 2 sacose si nu aveti loc :)))
@raul: cam ca soferii aia care toti se grabesc undeva si toata lumea trebuie sa se dea la o partea din fata lor :)) la fel de penibil e argumentul.
@eddie – bă, tu te uiți la pozele de aici, sau ai comentat fără monitor?
De asta a pierdut Mihaiu sectorul 2. Pun pariu
A pierdut la 2-3 k voturi, cam cate a avut candidatul Reper :)))
a pierdut si pentru ca votantii sunt usor idioti. de altfel se vede de ce: in unele comentarii pe aici se discuta de ce merg aia pe strada in loc sa se constate faptul ca e ok cu trotuare curate si stalpisori si fara masini parcate aiurea. le-a trecut articolul pe langa creier cu mare viteza
Ce sens au trotuarele curate (și largi cât o fi ele) când pietonii merg pe mijlocul carosabilului și mai sunt și unii pe aici de aplauda ca focile, din bula așa zis civilizata de la zoso. Românism pur. Unii o mai dădeau cu vai poate cade tencuiala. Clădirile din poza nu par în pericol de asta. Argumente ieftine strawman și multa prostie.
Am avut conversatia asta cu un baiat in berceni care era f suparat pe baluta ca nu mai permite niciun fel de parcare a masinii daca nu e marcat locul. A zis ca „a fost nevoit sa duca masina la tara din cauza lu asta, ca nu e normal ca nu poate s-o lase pe trptuar la el la scara”. Nu e o gluma.
Observ ca nimeni nu zice de vitele alea care merg me mijlocul strazii si cand au trotuare.
Din poza observ numai cotete de masini. O masina jumatate buna din toate alea. Imbunatirea este drastica din punct de vedere al calitatii vietii
văzusem ieri un anunț de corp de casă fără parcare, 450K. cine are banii ăia sigur nu are nici o mașină.
@IonutO, logica spune ca cine isi permite o masina de peste 40-50k euro, isi permite si un apartament/o casa cu loc de parcare. Cel putin asa ar fi normal.
Eu n-am masina de 40-50 de mii. Am de 8-9 mii noua
cotet i know. Dar tot am loc de parcare al meu. Vecinii si-au vandut locurile de parcare si acum fac concurs pe trotuare pe aici pe langa bloc.
Vreau sa zic ca nici o suma de bani nu se compara cu comfortul de a veni acasa linistit si de a-ti lasa cotetul pe locul tau propietate personala si a pleca in casa linistit. Pur si simplu fac aia 50 de pasi sau cati or fi intru in casa si ma scarpin la OO. Vis
cam nenorocit tu așa. auzi, mașina mai ieftină ca locul de parcare
IonutO – eu am primit, la un moment, loc de parcare undeva la aprox 3-400m de casa. Aveam chiriasi, eram deja mutat in Suedia. I-am intrebat: ba. vi-l iau? Sunt 400m de casa, costu anual e irelevant.
Nu au vrut. Era prea departe, probabil
Si da. Dupa anii de stat in Tineretului si plecat de la ai mei, duminica, la pranz sa prin loc de parcare, sa stiu ca am locul meu este ceva ireal. Nici nu conteaza distanta (am stat undeva unde locul de parcare era tot asa…2-300m). Dar, era locul meu.
Corect, total de acord. E un stres in minus. SI nimic pe lumea asta nu e mai important decat linistea (si sanatatea). Scoti banul stai linistit.
Am pe unu aici are un GLS ceva Mercedes mare, balena. La trotuar, o plimba de colo colo. Nu mai bine aveam o masina mai ieftina si loc de parcare? Nu eram mai linistit?
Cred ca e o placere sa plimbi mormanul de fiare de colo colo.
@animaloo
Cum să-l dai ? Tu erai deja în Suedia…..cum îl prelungeai? Locul se prelungeste pe baza de domiciliu – mașină – ITP valid – asigurare…
Aaaa ….voiai să faci o românească…… ce ne mai place să răspectăm legile în Suedia….
Au disparut notarii si nu se mai pot face imputerniciri Ionute?
https://adp2.ro/wp-content/uploads/2021/10/Regulament-Intern-Parcari-actualizat.pdf
Locul nu se poate ceda, că nu e al tău, renunți la el și i se atribuie următorului pe listă. Chiriașii pot ei depune (EI) o cerere nouă….. sau se fac din alea românești……
Il iei pe numele tau, il platesti si-si pune chiriasul masina pe el. Ce zici de asta?
Oooo ….te-ai supărat….păi e așa ….o mică fraudă…nu erau pe aici super-corecții și prea-curații?
Adică practic ce propui tu au făcut ăia de la RAPPS….
Păi ce propui tu au făcut ăia de la RAPPS… cu vila de pe Kisellef….
„ce ne mai place să răspectăm legile în Suedia…”
Exact. Pt ca in Suedia ii doare in pula ce masina am pus pe locul ala. Deci da. Fix regulile din Suedia.
Not to mention – nu luam nici un ban in plus pe locu ala. Deci nu faceam o jmecherie
*Eu oricum consider ca faza cu locurile pe persoană fizică, din Romania, suge.
Cei care meeg pe sosea nu sunt din zona. Asta faci cand mergi undeva nou. La noi mai sunt si caini care aperie copii/femeile si obiecte ce blocheaza trotuarul sau chiar persoane care fac gratr, sparg seminte.
Asa depistezi turistii sau locuitorii din alta zona.
In Cotroceni mergi pe trotuar ca sa admiri casele.
Pai daca nu sunt din zona, ar putea sa viziteze si bd Magheru, tot asa, pe mijlocul bulevardului… Sau bd Stefan cel Mare… am inteles ca Circul se vede perfect de pe sina de tramvai.
Da, pentru că un bulevard cu 4 benzi pe sens este același lucru cu o străduță de cartier. Fix la fel.
De unde ieșiți bă?
Probabil genul ăla de șoferi care forjează cu 80 pe străduțe, supărați că li se pun limitatoare, bumpere, sensuri unice.
Ar trebui să fie pietonală toată zona aia
Partea proastă e că mai în față, după colț, e totul praf, dar poate vor face totul să arate la fel în vreo 50-80 de ani.
român: iată ceva bun.
român: da, dar dincolo e dezastru.
român: da, țară de kkt. poc, flegmă pe jos.
@Vali:
– sa se faca, dar sa nu inceapa cu mine
– vai cum a parcat ala, sa ii ridice masina ( apoi parcheaza la fel, dar pe alta strada, dar are motive – nu are loc de parcare in fata casei )
– se sa faca, dar sa nu se inchida strazi si sa nu fie zgomot
toți ăștia care întrebați de ce merg pietonii pe stradă și nu pe trotuar – ați mers vreodată prin Buc. pe jos în viața voastră?
Trotuarele sunt refăcute decent pe mici secțiuni, în funcție de cum a fost proiectul și alocat bugetul. Similar cu cioturile de piste de biciclete, ele nu pot fi folosite dacă nu au continuitate. Degeaba am trotuar în piațeta respectivă, dacă pe următoarea străduță sunt trotuarele sparte și pline de gropi dinainte de 89 cu mașini parcate pe ele.
Oamenii merg pe trotuare unde există posibilitatea că nu sunt nebuni. Dar pe străduțele din centru unde nu sunt stâlpișori este imposibil.
Să facem autostrăzi pentru pietoni….
Cum spuneam mai sus: metastază!
Si astia din poza ce scuza au sa nu foloseasca trotuarul? Ca peste 50-100-200 de metri e mai ingust trotuarul?
Tragică rău în București.
Biness boss, eu stau la o strada mai incolo. De cand au bagat taxe gasesc mereu loc, se pare ca toti care veneau in centrul Buc unde sunt 73 de mijloace de transport diferite, pot sa vina si cu ratb / metrou. Merg foarte mult pe jos si cu ratb.
Majoritatea probabil sunt oameni care lucreaza in zona si nu mai vin cu masina in buricul Bucurestiului, ayaye. Sunt amenajate locuri de parcare cu plata pe strada aia si pe adiacente si riveranii isi pot lua abonament de 500 lei pe an.
Eu sunt curios ce vor face soferii acum in intersectia aia ca le-a disparut sensul giratoriu format din masini
https://maps.app.goo.gl/EbvawKpVvmBnyqqT7
Cei mai enervanti acolo sunt parintii celor de la Spiru ca nu pot sa ii lase la Rosetti sau pe Armeneasca sa mearga doua strazi pe jos, trebuie sa faca coloana acolo in giratoriu sa ii lase in fata liceului.
Acum ca poate se gandesc ca le vin idei pe masura ce trec doua strazi si nu mai ajung la liceu…
În zona Aviatorilor au schimbat și aici stâlpișorii „decorativi” ai lui Tudorache cu unii reali și au trasat parcările albastre de la PMB. Surpriză: toți cei care parcau aiurea și blocau trotuarele și-au amintit brusc că au curți și parcări subterane.
Ăștia care vă întrebați de ce merg pietonii pe stradă și nu pe trotuar, este că nu știți cum arată plăcuța cu „Atenție! Cade tencuiala!”? :)))
Schimbari in bine se pot face, doar ca o buna parte din oameni nu au fost de acord. Cel care a facut asta a fost schimbat. Cei care l-au schimbat asteapta sa poata parca iar in buza blocului pe trotuar.
In sectorul 2 era o mizerie, trotuarele erau blocate de oamenii lenesi „de buna-credinta”. O parte au fost eliberate, dar dureaza ceva pt oameni sa se reobisnuiasca sa le foloseasca.
Am mai zis eu pe undeva că dacă aș putea, aș da o HCL prin care ăia care au locuri de parcare în curte să fie obligați să le folosească. Și pe aci pe unde locuiesc eu mașinile se țin pe stradă, în fața porții, lângă gard, să vadă lumea că ești boier, ai X6, ai GLE, ai Range Rover, ai Tesla Model X etc. Trotuare? Ce-s alea? Nu facem, că nu avem loc, strada are 4 metri din gard în gard, dacă facem trotuare nu mai trec mașinile. În plus lumea nu are loc în curte (și aici nu fac mișto, unii au spațiu lângă casă de mai puțin de 2 metri lățime) și trebuie să parcheze și ei undeva, deci oricum ar fi ocupate de mașini. Transport public? Pentru săracii care nu au mașină, un autobuz din oră-n oră, până la a doua stație după marginea orașului maxim, de acolo nu mai e problema noastră.
Daca nu le tin riveranii vin alti ‘destepti’ si ocupa trotuarul. Trebuie sa dai HCL ca masinile parcate pe trotuar se catapulteaza la groapa de gunoi, fara despagubiri.
M-ati exasperat cu aia care nu merg pe trotuar :)))
Cand mergi o viata intreaga pe strada pentru ca nu ai loc pe trotuar din cauza masinilor parcate, greu iti mai iei din obicei chestia asta :))
Sau poisibl ca strada aia sa fi facut parte din proiectul strazi deschise/
sau poate is doar pentru poza. Nu inteleg ce vor sa transmita…dar aia e
Eu sunt de acord ca regulile trebuie urmate și că pietonii trebuie să stea pe trotuar (dacă e funcțional și viabil). Aștept aceeași energie și critică de la șoferi și pentru mașinile parcate pe trotuar, trecutul pe roșu, mersul cu suta/h prin centrul Bucureștiului, ambalatul motorului modificat, claxonatul fără motiv și conduita de conducere inspirată din GTA și NFS.
Ce vreau să spun este că nu există șoferi vs pietoni. Mai mult ca sigur ăia din poză au permis. Cum credeți că se comportă la volan?
Par la plimbare aia 4. Vezi mai bine cum arată clădirile mai la distanță.
Also, e frumos la Brașov în piața Centrală?
Cum ar fi sa fie cate o zona sau doua din asta prin fiecare sector? Și una mare la unirii universitate ?
Stiu personal mai multe zone din Bucuresti unde:
– pana sa se bage locurile albastre cu plata, era aproape imposibil sa gasesti un loc de parcare; unele erau ocupate inclusiv cu rable care nu se miscasera de ani de zile.
– cand au aparut locurile albastre cu 5 ron/h, MINUNE: gasesti loc de parcare
Apropo de mersul pe strada in loc de trotuare. Langa mine „aicili-sa” (nu stiu cum s-ar scrie corect ma corectati voi) e o strada cu trotuar doar pe o latura si baietii si-au pus masinile perpendicular pe gard (calare pe trotuar) dintr-un cap in altul. Numai harburi dupa cum va imaginati.
Mail lacrimogen la politia de sector ca domne ca copii cu bicicletele si femeile cu carucioarele (totul adevarat, nimic exagerat) si au venit baietii si au dat cu niste actipilduri imense pe parbriz. Ba da mari, juma de parbriz, daca aflau astia ca eu am fost ma ardeau pe rug ca pe vremea inchizitiei. Acum eu nu-mi imaginam ca o sa fie afisul atat de mare, am crezut ca pun o hartiuta in geam.
Si ca sa revin la subiect, vreo 2 luni de zile tot a mers lumea pe strada. Acum dupa juma de an pot sa zic ca lumea merge pe trotuar si trotuarul e cacat dintr-o parte in alt de caini
/r -ul ala cred ca e plin de pustani care probabil inca nu au trotineta
am gasit ceva interesant la un moment dat, am dat un subscribe, am citit niste aberatii dupa, am sarit, alte aberatii – sarit iar, citit alte imbecilitati – unsubscribe
ca sofer nu poti sa citesti ineptiile de acolo …30% din postari sunt asa
ineptii d-alea cu „orasu e pentru oameni nu pentru masini”, nu?
Sub-ul ala numit ironic de Vali „grup de trafic” e plin de copii care pana mai ieri au fost dusi de mami peste tot cu masina si acum s-au trezit cu ganduri gen „nu inteleg de ce sunt acceptate masinile in oras”. Si doamne fereste sa zici ceva de idolii lor Faiar si Gorider. Odata am zis ca nu mi se pare ok tot rage-ul pe care il face Gorider de multe ori si moderatorul m-a injurat, l-am injurat inapoi fix la fel si el si-a sters comentariul si mi-a dat ban deci cam asta e nivelul.
Dacă evaluezi ca aberații ceea ce postează oamenii pe acolo înseamnă că ești fix parte din problemă. Genul de șofer entitled, care consideră pietonii suboameni și dreptul inalienabil la parcare moka pe trotuare
merg cu autobuzul in 90% din timp, nu parchez in locuri in care as bloca pe cineva, refuz sa ma cazez in locatii unde nu am parcare, etc in oras cand nu folosesc autobuzul folosesc trotineta si in rest pe jos
masina o folosesc la 2 lucruri – concedii, cumparaturi de la supermaket-uri cam 1-2 ori pe saptamana
asa ca iti zic ca aia abereaza din perspectiva de persoana super deranjata de parcari pe trotuar, etc
@raul: Ah. Ok atunci. Ii stiu si pe aia, te cred pe cuvânt, desi mă mâncă sa citesc aberații
Ai la 500 m ditai parcarea acoperita la 500 lei/luna, parca. Apoi pe Vasile Lascar la nici 200m cu 50 de lei pe luna ca esti cumva riveran. Nasol e ca onor primaria nu a lasat 2 locuri in care sa poti stationa 20 min, sa golesti masina and go. Asa ca nu ai de ce sa-i plangi pe oameni.
Aș vrea să văd o analiză de tipul: dacă 1 mp în bloc este 2.000 euro (sau cât o fi) – în blocuri cu 10 etaje (așadar 1/10 din amprenta la sol a unui mp), care este „valoarea” unui metru pătrat pe stradă, în open space în orice cartier din București, pe o suprafață de 10-12 mp cât are un loc de parcare?
Gen care este costul spațiului ocupat de fiecare mașină lăsată prost. 10k eur pe mp?
De fiecare Tico nemișcat de 8 ani, de fiecare Matiz cu geamuri sparte și 12 amenzi sub ștergător sau orice mașină în care nu mai poți să vezi înauntru din caza jegului acumulat în ani de zile.
Și apoi înmulțit cu numărul de mașini abandonate pe locuri de parcare fără plată sau pe trotuare.
Cât costă spațiul unde sunt „mașini lăsate”? O fi 50-100k euro / mașină?
Te plimbi pe orice bulevard mare din București și vezi zeci, poate sute de mașini nemișcate de ani de zile. Să fie 50.000 de mașini care n-au fost mișcate în ultimii 2-3 ani?
50.000 x 50.000?
2.5 miliarde de euro.
O fi departe, o fi aproape?
am avut o discutie de genul asta acum niste ani. la astia unde dau cu sapa, daca se apucau de la zero sa fac UN loc de parcare, sapatura, balast, nisip, beton, 2 straturi de asfalt, bordura, salarii, un profit modic, le iesea undeva la vreo 2000, 2500 de euro locul.
evident, daca cresti numarul de locuri unele chestii ies mai ieftin, dar apar si costuri suplimentare cum ar fi canalizarea.
evident, sunt locuri unde mare parte din infrastructura exista, si o rezolvi cu cateva zeci de lei, vopseaua.
@thebblack – eu mă refeream la costul spațiului ocupat, nu la costul de construcție, dar este util să avem și informația asta.
nu inteleg ce vrei sa zici prin ‘costul spatiului ocupat’. m\cat costa sa il maturi? sau in general?
statul in picioare pe trotuar costa ceva?
serios, nunincerc nici sa te iau la misto, nici altceva, doar sa inteleg ce intrebi.
din punctul meu de vedere un loc decparcare costa doar constructia si intretinerea, ca mai vin aia si mai dau cu matura pe el, mai trebuie revopsit din 2 in 3. faptul ca e o masina pe el sau nu e perfect irelevant.
Radu – ce zici tu era valabil acum 10-15 ani. In ultimii ani lucrurile s-au imbunatatit evident, majoritatea (nu toate!) gioarselor abandonate au fost ridicate, cam in tot Bucurestiul. Sigur, undeva mai bine, undeva mai prost, asta e, dar e diferenta mare.
@thebblack – încerc să explic altfel: dacă achiziționezi un teren, plătești un preț și apoi faci ce vrei cu terenul (în limitele legii, evident). Poți să plătești 10 euro pe mp, poți să plătești 1.000 euro pe mp. Și îl ocupi cum vrei tu.
Unele spații nu sunt de cumpărat, precum spațiile publice: trotuare, spre exemplu.
Dar dacă acestea ar putea fi cumpărate, oare cât ar valora?
Aici era întrebarea mea, care este pur ipotetică, însă îți zic unde voiam să ajung: probabil sunt multe mașini care valorează sub 1.000 euro și ocupă spații care – ipotetic – valorează zeci de mii de euro.
Da, ca locuitor al S2 pot spune ca a fost cel mai toxic primar, in afara de stapisori si remodelarea trotuarelor nu a facut nimic pentru a imbunatatii confortul cetatenilor.
Spalatul strazilor, nu a bulevardelor practic nu a existat.
Parcul Circului arata deporabil, plus gherete care vand jucarii si dulcuri.
Mihaiu cel mai toxic primar, nu ca Ontanu a fost vreun miez, dar macar era curat sectorul.
ADP matura si spala saptamanal trotuarele.
Probabil ca acum sunt parcate pe strada principala, sa nu crezi ca astia au invatat ceva.
Apropo de Google Maps:
De fiecare data cand va enervati ca e tara cum e, sa dechideti in orasul vostru GMaps, si sa va uitati cu Street View la cum arata orasul vostru. Poti gasi imagini din 2009 si sa le comparati cu cele din 2025. In 14 ani, multe zone, au crescut de la ghetouri sinistre la cartiere decente, (mai) curate, casele mai aranjate, blocuri reabilitate, etc.
Daca faceti acelasi lucru cu orase din Vest, veti vedea diferentele sunt mult mai mici intre 2009 si 2025.
Se schimba lucrurile, dar la jumatate din viteza cu care ar fi trebuit, multumita PSD, PNL, UDMR….
Pentru astia care ne aducem aminte vreo 5 decade in ro (80, 90, 2000, 2010, 2020) si vreo 4 in eu (90, 2000, 2010, 2020) ne e foarte clar ca „vestul” merge doar in jos si romania e gradina maicii domnului, tocmai d-aia nu vrem sa curcubeu aici, curcubeul sa fie in cur la progresisti.
Le-au dus la Kaufland!
este un proces lung, dupa aceste masuri drastice, realizezi ca nu prea iti mai permiti de fapt sa locuiesti in zona aceea si vinzi. Dar majoritatea nu sunt ale locatarolor. aia ori sunt batrani si au masini mai vechi decat cele din poza, ori mai scumpe ori deloc
tu (sau cine o fi fost) ai gasit strada italiana. dar au fost ani in care bulevardul chisinau sau barbu vacarescu au avut liniile de tramvai transformate in parcari. si erau pline.
si cand au dat drumul din nou la tramvai, au disparut toti. oare era lipsa locurilor de parcare sau comoditatea/nesimtirea? ca mi-e foarte greu sa cred ca toti aia au renuntat la masini cand n-a mai fost loc de parcare pe linia de tramvai.
Daca deranjeaza la domnii di la capitala niste unii care meeg agale pe straduta aia necirculata, sa vedeti cum le pusca vena cand vad la austrieci biciclisti pe contransens sau pietoni care traverseaza printre masini strazi cu doua benzi si tramvai pe mijloc, cu politia de fata…
Sunteți aceiași oameni care vă plângeți că nu găsiți loc de parcare, dar când găsiți, îl ocupați ca și cum ați câștigat loteria: jumătate pe trotuar, jumătate pe carosabil, și un pic pe locul vecinului, ca să fie totul echilibrat.
Și dacă vă întreabă cineva: „Păi unde să parchez, sefu’? Să o duc până în centru?” – da, exact, du-o acolo, că în centru parcă e mai mult loc… pentru deranjul altora.
Deci, pentru toți regii asfaltului: sa nu mai faceti pe vicitimele abuzurilor politiei cand mai gasiti pe parbriz un mic bilet de la Poliția Locală, ca să vă amintiți că și pietonii au dreptul la un pic de spațiu. Hai să fim mai civilizați!