Mă uitam la articolul cu cele mai cool chei auto și mă gândeam ce aș vrea să văd pe mașini mai des anul viitor:
- mașini pornite de la buton. e stupid ca unii să aibă electrice și alții să dea la cheie. nu cunosc partea mecanică aici și nu mă interesează, și sunt convins că majoritatea cumpărătorilor sunt în situația mea.
- cutii de viteze umane. adică puse undeva unde să nu încurce. Benz le pune pe volan, Ford le pune pe bord. ambele variante sunt mai bune decât în mijloc.
- frâne de mână automate. pe toate mașinile.
- console centrale mai mici. știu, le fac așa mari pentru că e mai ușor să bage acolo rahaturi decât să se gândească la oamenii care vor folosi acele mașini 10 de ani.
- spații de stocare mai mari. țin minte vremurile în care în torpedo puteam ține manualul mașinii și o sticlă de doi litri. de vreo 10 ani nu se mai poate. spațiul ăla a devenit din ce în ce mai mic, la fel și spațiul din cotieră. Renault aveau o idee bună cu spații de stocare pe sub preșuri.
- spații de stocare în portbagaj pe lateral. e groaznic să nu ai unde pune o sticlă de apă și o sticlă de lichid de parbriz, pentru că un tâmp a pus acolo niște boxe sau mai știu eu ce și porcăriile astea se bălăngăne prin portbagaj.
- mai puține materiale care adună praf pe bord. nu știu ce poate fi pus acolo, dar trebuie pus ceva să nu se mai adune constant praful.
- mai puține interioare negre. să nu mai semene mașina cu un coșciug, zic.
- semnalizare automată la părăsirea benzii, fără posibilitatea de a fi oprit. prietenii știu de ce.
- antene radio mai performante. e aiurea să nu pot prinde europa fm ca lumea în oraș. la drum nu mai zic.
- senzor de umplere la lichidul de parbriz. pe toate mașinile. jenant să ceri așa ceva în 2017, dar nah, poate poate…
- mai puțin plastic lucios pe bord. deloc, daca se poate.
- porturi USB de încărcare în față și în spate. pentru că smartphone. eventual și puse în așa fel încât să pot folosi telefonul conectat la cablul de 120cm cu care vine standard. sau să îl și țin în bord. really insightful stuff here, zic.
- spațiu de depozitare a ochelarilor. ideal să și încapă ochelarii în ele, pentru că nu toți oamenii poartă ochelari din ăia plați.
- bord digital configurabil. în afară de erori și alerte, să mă lase să șterg tot ce vreau de pe bord și să am posibilitatea să afișez digital sau analog ce e pe acolo.
Separat de cele de mai sus, tare aș vrea să existe un producător care să aibă viziunea să zică “bă, hai să facem o linie de echipare old timer, pentru oamenii care vor cât mai puține electronice pe mașini.
Nu mai bine sa se incarce telefoanele pe bord wireless? Si de la soare pe timpul verii cand se va putea
Si cand nu e soare sa fie o eoliana pe masina. Ai contor de curent pe masina???
Trebuie sa fie lumina nu soare neaparat
Asta exista momentan doar pe mașini premium. Poți căuta pe google Continental MFST . Pe lângă încărcare wireless face si comunicație cu telefonul prin NFC.
Deci tu vrei o masina cu cat mai putine electronice si cu pornire de la buton, frana de mana automata, semnalizare automata, senzori, porturi USB si bord digital
e bine că ai înțeles.
Și „old timer” pe deasupra…..
Toate astea la pachet cu un interior verde fosforescent si consola centrala gen dacia 1300.
Și la 1000 euro dacă se poate, s-ajungă la tătă lumea!
@antinevralgic bord CN pentru cunoscatori.
http://imgur.com/a/AOHB0
Sa nu se mai producă masini cu cutie manuala decât pe comanda (plătită suplimentar).
Rezervorul de lichid de parbriz sa aibă 5.7 l iar alerta sa fie la 0.5 l ca sa iti intre tot bidonul
Gogule, pe tine te-a abuzat vreo masina cu cutie manuala, sau ce ai de vrei sa ne pui la plata?! Rezervor de 5,7?! Dude, tu ai duze de spalat asfaltul?
Masina mea are rezervor de 8 litri pentru lichid de parbriz. Intrebari ?
tractorul nu e mașină.
Ok, 1-0 pentru tine
@catalinx rezervorul ala mare de plastic nu e pt. parbriz ci pentru pesticide.
Am polo. Rezervorul are 6.6 litri si e la vedere. Sunt masini care il au ascuns (Matiz) si nici macar un sistem sa iti dai seama cat mai ai. Anumite marci ştiu ca au indicator digital de nivel.
Mai știu eu un suv de la toyota la care intra maxim 1.5-2L de lichid de parbriz.
La.11… n-ai sa vezi. Astia scot senzori importanti de pe masini pt. reducere de costuri si tu vrei pt. lichid parbriz. Ha. R&D ar costa un extra 100 k dolari ( soft, teste, salarii, profit supplier) + cam 5 dolari / masina ( senzor, cabluri, mufe). Exemplu: mercedes a scos un senzor de 50 centi, pe masina sunt 4 deci 2 dolari * zeci de mii vandute, e ceba economie
$100k pff.
Nu mai bine ii pune un cantar sub?
La ce lucrez momentan bugetul e de 2 milioane euro / 2 ani si e doar o mica mica bucatica dintr-o masina. Daca vrea clientu inca ceva…pai stii ne mai trebuie o luna, bla bla, mai costa 10 k. Costurile sunt enorme in domeniul auto. Stiu, un dorel ar pune rapid un senzor si gata, doar ca nu e chiar asa
Acuma imparte 2 mil dolari la 500.000 de masini vandute.
* mai multe plafoane negre.
daca ne-am spala pe cap mai des, nu s-ar murdari plafonul crem
Cielo, masina din ’95, avea indicator de lichid de spalare. A doua masina pe care am detinut-o, din ’97, avea si ea.
Hai, daca se intampla sa ramai fara zeama vara, te descurci de-un litru-doi de apa, dara acum, pe timp de iarna, sa mai fie si temperaturi sub-0….
Da, ok, preventie, controlam uleiul cu joja, ne uitam la nivel de lichid de frana sau servo, dar…cum verificam nivelul lichidului de spalare ? In cvasimajoritatea lor rezervoarele sunt intre contraaripa si aparatoarea de noroi.
aveam și pe symbol din 2006. dar s-au scos intre timp. unele mașini nu le au deloc.
tocmai in perioada asta e nevoie de ele, că m-am trezit intr-o toamnă pe autostradă fără așa ceva și 30km am spălat parbrizul de noroi aruncat din față (că s-au scos și apărătorile de noroi) cu cola.
Există joje și pentru lichid de parbriz.
Ok. S-a notat. Rezervor suplimentar pentru Cola.
Pe Oltcit Club model 1986 aveam indicator pt uzura plăcuțelor de frână. Acum nu mai am.
Sper ca la punctul 2 te referi la maneta pentru schimbat viteza / functia cutiei ( P R N D ).
Sunt in Canada si majoriatea punctelor mentionate ( inlcusiv 11 13 14 ) plus camera de recul au venit standard pe un caravan din 2008 !
camera de „recul”…. traiasca Raducioiu, vi+l mai aduceti aminte?
imi place si de oamenii care insista sa spuna „marsalier”. E clar ca astia nu au fost niciodata in Canada.
Da ce are marsalier- ul? Adic mersul in spate? Din franceza.
Poti sa bagi aici si „autobanda” dar si full fara piele
@charles din franceza e marsarier, aka marche arriere
din pacate n-ai sa auzi de vreun producator auto care sa spuna “bă, hai să facem o linie de echipare old timer, pentru oamenii care vor cât mai puține electronice pe mașini”. Biznisul cu producerea de masini nu mai e deloc romantic …
Si eu vreau 3 pacat ca in realitate se blocheaza in 50% din cazuri.
Dacă ai ști cât de ușor se fură mașinile cu keyless entry nu ți-ai mai dori pornire de la buton. În rest de acord cu toate.
Ce are keyless entry cu pornirea din buton? Sunt doua sisteme separate.
Spune-mi câte mașini care nu au keyless au pornire din buton?
Ciobi, ce legătură are faptul că citeşti zoso.ro cu faptul că ai conexiune la internet… plm brb lol
Absolut TOATE Megane-urile 2, pentru România nu au keyless entry și au pornire pe buton. Pentru România nu era opțiunea keyless entry atunci când cumpărau de la producător. Altceva?
Si BMW320 din 2006 are pornire din buton dar nu are keyless
@Ciobi
Așa. Bun. Megane. Altele? Hai să nu ne referim la mașini de-acum 2 generații. Omul vrea dotări pentru mașinile din 2017.
Ai emis o idiotenie, ti-am raspuns ca nu e asa.
acum o dai cotita ca de fapt te refereai la masini 2017.
..alta idiotenie.
de unde plm sa stiu eu (sau tu, sau altii) ce masini vor sa iasa in 2017 (sau pe viitor) si cu ce sisteme pe ele.
altceva?
@Ciobi
Când e greu…e greu, nu? Făceam referire la ce mașini vrea să vadă Omul în 2017 că doar la articolul ăsta am dat reply, nu? Tu la care ai dat reply? Mașinile cu keyless în 2017 (ca să fim pe aceeași pagină, ok?) vor avea pornire din buton. Așa că nu văd de unde atâta sigurnață că ceea ce am spus e o idioțenie. Pentru că vezi tu, în 2016-2017 sistemele astea 2 se cam completează și nu prea ai unul fără ălălalt. Altceva?
citat: „Mașinile cu keyless în 2017 (ca să fim pe aceeași pagină, ok?) vor avea pornire din buton.”
te bate logica, asa-i?
PS: hai ca-ti raspund ca sa nu ramai cum esti.
Vali vorbea de ponire din buton. DACA keyless = start button ASTA NU EINSEAMNA CA start button=keyless! bada-bum-tsss!
2-0 pt mine!
Ok, am să mă adresez ție ca de la o ființă socială la o ființă biologică (asta din urmă fiind tu, ca să ne înțelegem). Pornire din buton = kyeless în anul 2017. Dacă nu-i așa, îți cumpăr un mijloc tehnologic de informare ca să fii și tu în pas cu vremurile. Ești amuzant măi Ciobi măi.
ma bucur ca te-am facut sa razi. e destul de greu sa faci un gibon sa rada.
Preturi mai mici ? A ajuns un sandero stepway 12 000 euro, mancati-as !? Camera video pt marche ariere standard sau cat mai ieftina ca si optional ?
Marche ariere…pfff. Tu si ratza.
Furculision
Niste senile si o nocturna de stadion pe masina nu vrei?
https://www.youtube.com/watch?v=GX7uG4Nwos8
ar fi bun
+1 pentru pct. 6 si 9 in special. Erau la Lidl niste organizatoare pentru portbagaj, insa mi s-au parut destul de mari, ceea ce inseamna ca ocupa destul de mult spatiu. Mi-ar placea ceva in genul in special pentru anumite sticle cu lichid, https://www.olx.ro/ – unde as putea gasi?
Plasa portbagaj ii zice.
Gasesti pe eMAG https://www.emag.ro/search/plasa%20portbagaj
Lovely.
@ReMTeaH mersi.
Mai face Dacia masini fara servo in versiunea standard? Nu de alta, dar vreau sa vad cam cat de realizabile sunt asteptarile tale.
Nu arata deloc rau viitorul Opel Insignia.
Chief, daca scria vreunul ca vrea cutie de viteze pe volan radeai de el si cu curu’. Numa’ zic
Semnalizarea auromata la parasirea benzii nu are logica. Semnalul se da INAINTE de parasirea benzii, ca sa iti vada lumea intentia nu in timp ce schimbi banda ca atunci e prea tarziu.
Cateva observatii la doleantele dumtale:
1. mașini pornite de la buton – sunt cativa prodcatori care renunta mai greu la cheie. Ex. Porsche (ba asta o pune si in stanga!) sau Saab (care o pune sub schimbatorul de viteze, intre sacune; dar si Subaru a renuntat la geamurile fara rama si poate va renunta si la motoare boxer…
2. cutii de viteze umane. – dupa ce am condus masini cu schimbatorul de viteze pe volan (R16) sau pe tabloul de bord (monovolume) am ajuns la concluzia ca cel mai ergonomic este tot intre scaune
3. frâne de mână automate. – o porcarie!
4. console centrale mai mici. – de acord! Mai ales ca nu ai nevoie de un home theater acolo.
5. spații de stocare mai mari. – de accord, cel mai mare torpedou l-am intalnit la Peugeot 206 (modelul din 1998). Interesant e ca la 206+ a fost redesenat tot tabloul de bord si torpedoul este mai mic!
6. spații de stocare în portbagaj pe lateral. – de acord; sau macar niste plase de ancorare.
7. mai puține materiale care adună praf pe bord. – asta e caracteristic climatului din Romania.
8. mai puține interioare negre. – sau gri inchis .
9. semnalizare automată la părăsirea benzii, – de acord.
10. antene radio mai performante. – nimic nu se compara cu antena de Cielo sau cu cea de 206!
11. senzor de umplere la lichidul de parbriz. – era pe vremuri optional la multe modele; acum in loc sa devina standard a disparut.
12. mai puțin plastic lucios pe bord. – de acord. In plus aduna praful mai repede.
13. porturi USB de încărcare în față și în spate. – de acord. Dar de care sa fie, clasice sau USB-C? Intreb asta pentru ca standardul se va schimba in cativa ani. Si eventual de adaugat Bluetooth.
14. spațiu de depozitare a ochelarilor. – de acord.
15. bord digital configurabil. – asta se va rezova repede si cel mai probabil datorita costurilor. Va fi mult mai usor sa faci un tablou de bord din doua tablete Allview si sa il lasi pe sofer sa isi puna ce vrea pee le decat sa faci unul mecanic. Probabil ca cele pur mecanice vor ramane rezervate unei categorii superioare.
In plus as mai dori sa se termine cu motoarele mici si dopate pe masini mari, sa se termine cu iluzia ca masinile electrice reprezinta viitorul imediat, grupul VAG sa redeseneze bancheta spate la toate modelele grupului asa incat sa poti sa stai comod pe ea indiferent de inaltime si marime la pantof, sa existe numai chei tip briceag care sa nu iti distruga buzunarele la pantalon, sa se mute comenzile geamurilor electrice la toate masinile pe bord sau intre scaunele fata (ca sa poata fi operate si de pasager!), sa se monteze yala si la usa pasagerului, cum era pana nu demult (ca poate te loveste un cretin in usa de la sofer si nu mai functioneaza inchiderea centralizata cum trebuie), sa se monteze la toate masinile becuri de marsarier pe ambele parti (nu numai pe cea opusa soferului). Si cred ca ar fi bine sa se montze si dispozitive de pornit la funie sau la manivela ca iarna e grea (Dacia 1300 si Oltcit aveau). Si mi-as dori ca jurnalistii auto sa nu mai copieze ad literam informatiile din mapele de prezentare ci sa isi spuna (si sa argumenteze) propriile opinii.
Usile fara rama nu sunt de decor, conteaza foarte mult la reducerea greutatii din partea de sus si (un pic) la rigiditatea structurala.
ușile fără rame sunt de căcat.
Usb-c e in partea cealalta a cablului, nu pe bord.
@zoso: mi-am mai adus aminte de inca niste chestii care ar fi de dorit pe masini in 2017. in primul rand acceleratie comandata prin cablu, nu electronic, este jenant sa apesi pedala la podea si masina sa accelereze cum a fost programata. apoi mi-ar placea un tablou de bord cu comenzipe sateliti cum avea Citroen la modelele din anii 70: CX, Visa, Axel/Oltcit, BX (inainte de facelift). Am condus destul de mult un Citroen Axel (Oltcit fabricat pentru piata Vest) si mi s-a parut mult mai ergonomic decat sistemul cu baghete sau cel german cu buton pe consola+bagheta.
@bogdan: pentru informare:http://www.go4it.ro/accesorii/ce-este-usb-type-c-si-de-ce-este-important-14117037/
Un pat cu perna nu ai vrea?
Din cate stiu eu, bordul se face de culoare inchisa ca sa nu se reflecte in parbriz.
Eu imi doresc ca niste dotari de bun simt sa devina standard: Senzori de parcare (eventual si in fata), senzori de ploaie, cotiera, aer conditionat (inca mai exista masini fara).
Peugeot 308 are „nuca” de la schimbatorul de viteza din metal (aluminiu). Ii injur in fiecare dimineata friguroasa. Are 2 porturi USB de pe care poti pune muzica sau incarca harti pt navigatie, ambele plasate foarte bine, unul langa bricheta, altul in torpedou. Dar niciunul nu incarca telefonul (sau il incarca insesizabil de putin). Dupa un drum de 3-4 ore cu telefonul la incarcat, am ajuns cu el mai descarcat decat am plecat.
Mai exista firma aia,Peugeot? N-am mai vazut o masina de la ei de prin 2006.
Nici eu nu eram prea informat despre Peugeot, dar am primit un „noul 308” care e cam la aceeasi clasa cu Golf-ul dar care (in opinia mea) e mult mai frumos
care e logica pejo?! de ce au scos ‘noul’ 308 si nu 309? e doar facelift?
Și Carplay. Nu uita de Carplay. Să terminăm odată cu vorbitul la telefon în timpul condusului.
1. pornire din buton – este
2. CV – inumana, cu mestecau. ma rog, in alte dotari vine cu padele pe volan.
3. frana de mana automata – nu este
4. consola mica – din pacate nu asa mica.
5. spatii de stocare – cacalau, e plina de gauri, elastice, trape, inel, fiecare loc are slot pentru sticle etc.
6. spatii de stocare in portbagaj in lateral – doua, unul cu elastic. elastic pe podeaua portbagajului, si 4 cleme de prindere pe-acolo.
7. praf pe bord – ma de cand am parasit loganul, pentru astalalta n-am mai desprafuit de loc si nu se pune praf.
8. interior negru – na, acu’ recunosc, e dric. culmea e ca la logan era gri, si se-ncingea vara mai dihai ca asta neagra.
9. semnalizare automata – asta ca o dotare pentru Ro, cam ca PDG-ul. SF deocamdata. se pune ca pot da 3 semnale scurte, la o apasare usoara? basca revenirea la indreptarea volanului – dar asta pana si loganul o are.
10. antene radio – nu ma pot vaita, sistemul imi prinde toate posturile FM din zona, si face asta automat fara ca eu sa apas pe ceva. ceea ce la drum lung chiar e fain, ca se tot schimba statiile pe parcurs.
11. senzor de umplere la lichid parbriz – este, cand mai am doar 1 l, tzipa.
12. plastic lucios pe bord – n-avem. doar mat.
13. porturi USB de incarcare – ma de-astea nu-s, insa sunt sloturi de bricheta, in fata, in spate central, si in portbagaj inca unul, pe-o latura.
14. spatiu de depozitare ochelari – nu ieste. oricum la mine spatiul de depozitare al ochelarilor este pe nas. am din-aia heliomati.
15. bord digital configurabil – sistemul multimedia se pune? radio, CD, multimedia, bluetooth pentru telefon cu comenzi vocale, harta, SMS-uri – iDrive. ma rog, ce spui p-acolo e deocamdata SF.
8 din 15, undeva la jumatate.
as mai pune incalzirea in scaune – care nu-s ‘full piele’. face toti banii acum.
Skoda?
Old-timer? La nemți, standardul e mai old-timer decât orice altceva.La seria 3, n-ai nici climatronic la 30.000+ de euro. Și pentru masochiști, au full-options la 65.000 de iepuroi. Și nu-i M.Nici măcar 3000 cm cubi.
Hibrid pe toate mașinile, ca să nu mai stau de 5 ori cu motorul pornit la semafor. Și ar mai trebui pompe electrice (apa, ulei, compresor AC), generator pe cutia de viteze, nu angrenat cu curea ca la 1907.
Si un parasolar bun pe geamul lateral al soferului, cand soarele bate exact pe geamul lui.
1. Mecanica se mai simplifică dacă pui buton de start.
2. Nu ştiu cum e la Subaru, maşinile avute de mine aveau cutia de viteze lipită de motor. Probabil că nu a încăput pe volan.
3. E cu cîntec.
4. Ţine de siguranţă, practic fiind tunelul de rezistenţă care nu permite deformarea habitaclului la impact frontal.
5, 6, 7. De acord, lucruri care ţin de ergonomie. Unii producători le au cu asta, alţii nu.
8. Ţine de gusturi.
9. Imposibil de implementat. Maşina nu are cum să citească gîndurile şi e un sistem inutil dacă semnalizează DUPĂ ce se bagă boul pe cealaltă bandă.
10. Nu antena e problema, ci sensibilitatea receptorului.
11. Majoritatea maşinilor îl au implementat sub forma „nu mai am lichid” cînd vrei să stropeşti.
12. Fără luciu. Îţi mută ochii din loc şi se mai reflectă şi-n parbriz.
13. Plus posibilitatea de a cînta muzică din telefon.
14. E complicat pentru producător să facă nişte cutii de plastic
15. În curs de dezvoltare, nu pot da mai multe detalii.
cum e aia cu schimbatoru? Cum pe volan?
de ce frana de mana automata?
pot sa vad si eu cand schimbi banda, nu imi trebuie o semnalizare care sa inceapa tot atunci.
Pe coloana volanului. Cum au mașinile americane de când sunt ele. Uită-te pe net. Automată pentru că ocupă mult mai puțin spațiu și e mai estetică dar nu mai poți să mai ții în frână de mână pe zăpadă (sunt situații când e folositor) și dacă rămâi fără motorină frâna de picior nu mai ține bine, dacă ești tras e foarte aiurea că nu poți să o mai ajuți cu aia de mână. Și mai sunt chiar. Cu asta nu sunt chiar de acord.
Sunt tare de acord cu tine!
Cutie de viteze CVT: schimbătorul de viteze acționează un nenorocit de contact electric! De ce mama dracu nu au pus ceva mic mic mic? Nu sunt capabili să răspundă!
De ce se vând mașini fără senzor de ploaie în țări în care ploaia e ca soarele în Grecia? Nimeni nu știe să răspundă! Bine că același model, aceiași dotare are senzor de ploaie în Spania! Fuck logic!
Bine că îmi pui standard faza lungă automată! Fuck logic!
De ce încerci să îmi vinzi navigație? Dar porturile usb sunt de 0,5A! Ah, dar dacă vrei navigație îți aduc mașina peste o lună! Doh!
De ce pui frâna de mână clasică, cu mâner? Mi-am luat mașină cu CVT, și dacă vreau să fac cerculețe nu poate! Că nu e sport! Pune un buton nenorocit sau frâna de mână automată!
Ah, mulțumesc că în sfârșit nu mai am ce player! Nu ți-a luat decât 10 ani să scoți opțiunea aia care te costa și pe care nu o folosea nici dracu!
1. Camera de marsarier. Ajuta enorm mai ales noaptea si pe masini lungi (combi)
2. Ethernet de masina – ar face retrofit-ul mult mai simplu (camere, senzori, etc.)
3. Porturi USB in portiere – pentru incarcat usor device-urile
4. HUD in loc de bord – s-ar mai elibera spatiu in interior
5. Lane assist, city break assistance
6. Adaptive cruise control – se poate face si cu Arduino.
Eu imi doresc un singur lucru. Si imi cer scuze daca am sa par visator. As vrea sa vad mai multa educatie intre pedale(oricare ar fi nr lor) si volan. Si asta acopera si xenoanele din targ, folia pe toate geamurile, parcarea aiurea,mersul cu ceata aprinsa desi nu e ceata,aruncatul obiectelor nefolositoare pe geam,depasirea fara semnal. Degeaba ai porturi usb si in portbagaj daca esti ghiolban.
vali, cred ca un lexus ct200h te-ar multumi.
Si cel mai important: sa aiba aceste dotari pe care le-ai mentionat dar sa fie si ieftina !