După ce am dat de două ori cu scutul de la Passat de pământ, am decis că nu e cazul să îmi forțez norocul, așa că acum sunt în dubii: să vând și să îmi iau altceva sau să îmi mai iau o mașină doar pentru ieșiri (și pentru rescue4x4).
Mă atrage tare de tot așa ceva, dar am o problemă cu cadrul legal al mașinii. Știu că riscul să descopere cineva că nu e “utilitară” e mic spre zero, că polițistul din trafic nu are competențe în domeniul ăsta, dar s-ar putea să am surprize la ITP sau prin alte părți.
Aș vrea un cadru legal prin care să pot folosi mașina fără grijă. Un club auto montan ceva. Nici nu știu exact.
ps: kit-uri de înălțare pentru Passat sunt, dar mi-l ridică de la 10 la 12cm de sol, adică prea puțin. dacă știți vreo altă metodă testată de înălțat 5cm, link me.
Umfla si tu rotile ! Geez
Si dezumflă cadrul legal al masinii!
Ia-ti sofer bun
*GUEST_DRIVER
Ai nevoie de un grilaj metalic in spatele locurilor din fata pentru incadrarea la autoutilitara. Citeam un forum despre inmatriculari pt Porsche Cayenne si se discuta cum se poate monta/demonta usor acel grilaj. Eu asteptam Duster 2.2L 4×4 cu supercharger si turbina electrica. Nu ma grabesc.
Te duci cu ea la RAR și o treci ca auto normal. Acestea se înscriau ca utilitare ca să nu se mai plătească timbrul de mediu, acum nu mai este cazul.
Mai repede schimbă Passatul cu ceva mai ridicat decât să stai cu două. Cât iei pe Passat, cât ai fi dat pe una ca asta, poți găsi un Sportage decent cu AT, încă în garanție.
Omului ii este frica de impozit,daca nu ma insel e vreo 4700 lei la 3200 cmc
Cât e RCA-ul la utilitare? Că dacă sunt băgate în aceeași categorie cu microbuzele, autobuzele si taxi-urile, nu-i de bine…
https://www.autovit.ro/autoturisme/audi/a4-allroad/#7623d8c22c
If asta. Macar daca dai in damburi sa dai cu stil.
Nu e automat allroad-ul. Neinteresant.
Suv-urile cu motoarele mari se înmatriculează ca utilitare pentru a evita impozitele mari la motoare peste 2500 cmc.
singurul allroad care contează e ăsta https://www.autovit.ro/autoturisme/audi/a6-allroad/#31a28a46bc
dar problema cu ele e că alea care sunt bune nu sunt de vânzare, iar ce găsești pe piață sunt pe cale să moară.
Posed un A6 quattro avant cu motorul de pe allroad, practic e aceeasi masina mai puțin suspensia păcătoasă pe aer. Motorul de 2.5tdi nu e chiar cel mai reușit dar are cuplu bun si putere relativ suficientă pentru masa mașinii.
ce costuri ai? impozit/rca?
Impozitul in Hunedoara e 900 lei pe an, 810 cu reducerea de 10% daca e plătit până in martie. Rca e ~350 lei/6luni. Reviziile nu sunt ceva de speriat având in vedere platforma veche (1997-2005). Dacă te orientezi spre așa ceva recomand manuală – o să ai o medie cu 2 litri mai mică față dr cutia automată. Și eu sunt fan de două pedale dar totuși…
Sunt mulți care fac conversii la allroad cu arcuri si amortizoare de modelul meu și renunță la suspensia pe aer care teoretic e nefiabila dar care e tot farmecul mașinii.
Intrebare: de ce e pacatoasa suspensia pe aer? Plus ca, din cate stiu, Allroad e oricum putin mai ridicata, are scuturi mai ok, deci nu e chiar aceeasi masina.
Intrebarea e pe bune, eram candva interesat de un Audi break si voiam Allroad, nu Avant.
Eu as zice ca singurul combi care conteaza e asta: https://www.autovit.ro/autoturisme/audi/rs6/#14f7f68f72
ăla e de vânzare de când aveam eu păr.
Nu știu de cand e pe net masina respectiva, nu-mi fac, în mod normal, sânge rau cautand asa ceva. Ma refeream doar la faptul ca, e o sportiva bine deghizata. Iar modelul nou e wow.
e sportivă bine deghizată? lol. e rachetă.
Daca nu te pricepi, e doar un combi. Si sunt multi cei care nu se pricep.
baga si tu niște piulițe distantier:))
Din alea cu care ridici țāțele căzute ale nevestei? #Cefacicândceacucare #te-ai #căsătorit #se schimbă
da, pentru 2cm in plus. sigur.
Păi la niște țâțe de tip cireșică îți dai seama ce diferență pot face cei 2 cm?:)))))
Stiu pe unii care ar ucide pentru 2cm in plus …
Daca pune destule placi de 25 de kile de la sala, in portbagaj, se ridica botu ca la masina lui Snoop Dogg.
De ce nu mergi pe un LR Discovery de prin 2006, 2.7 TDV6. Cat timp iti asumi impozitul, intretinerea.. E fenomenala iarna
tocmai asta e, că mașină de hobby, nu aș da 1.000€ pe an doar taxele dacă nu merg zi de zi cu ea.
suzuky samurai, mai nou, cu gpl sau fara, te distrezi maxim sau fratiour lui Jimny. Ai scapat de impozite si alte porcariisi e offroad veritabil cu reductoare, mic, fiabil – parca.
Sustin ideea colegului cu jimny sau samurai. Motor de 1.3 benzina, distanta mica intre roti, garda la sol mare, multe posibilitati de upgrade, taxe mici – distractie garantata
Un Jimny decent e de la 5.000. Omu’ se uita la tancuri de 2.000
Masina din foto se poate face utilitara renuntand la un rand de scaune, respectiv al 3-lea rand. In Italia gasesti multe masini cu 5 locuri incadrate ca utilitare (autocarro), mai ales 4X4.
Ia un jimny automat pentru iesiri si aia e.
Modelele alea de shogun/pajero sunt poate cele mai nefiabile masini care le putea-i alege, incepand cu garnituri de chiulasa puscate anual pana la geometrie roti spate imposibil de aliniat, sunt pacatoase rau de tot daca vrei ceva care sa nu te lase in drum la propiu cauta un pick-up dupa 2005, mazda 2500 sau L200 mai putin navara si ranger/isuzu ca si alea au bube multe si marunte…shogun daca vrei neaparat japonez in 2 usi, ala da e tank, daca gasesti si varianta evo il lasi mostenire, mai sunt prin uk de vanzare dar rare, dispar imediat…daca nu alea mici, jimny dar sunt de jucarie, un atv cu acoperis practic.
Un Mitsubishi evolution din 98 e 15 000 euro cu volanul pe partea stânga… nu prea e de hobby si de ieșiri ocazionale…
15000 poate unul mint condition dar la banii astia deja te califici la un G cu trei diferentiale, shogun evo se invart pe la 10 000 decent functionale sau 6000 haladite dar nu am auzit sa existe cu volan pe stanga…lucru normal tinand cont ca vanez unul prin uk. In Cta exista unul singur, an 99 si lasa in urma 99.99% din ce e pe sosea, e intr-adevar o masina de exceptie, made in japan nu filipineza sau altceva.
Zoso: daca zici ca nu iti plac pick-upurile atunci cauta pe la baetii cu 4×4 un landcruiser sau terano sau cerokee scurte gata preparate, inaltate, simexuri tot ce vrei, in max 5000 gasesti ceva interesant pe balgheria dar nu te astepta ca pe sosea sa depasesti in siguranta 100km/h …dar iarna pe zapada e valabil ptr orice altceva. Pajero regular scurt e ok dar nu cu motorul de 2.8, daca e forjat putin crapa la propiu. Ivanov zice bine ce zice se pare ca a avut noroc de masina buna, fratele meu si-a mancat zilele cu unul, de nou, l-a ajuns leasingul pe 2 ani peste 50k si nu a inteles nimic din masina, l-a schimbat cu un tuareg si a fost ok , nici ala perfect dar oricum infinit mai fiabil.
@kkmk: „cauta un pick-up dupa 2005, mazda 2500 sau L200 mai putin navara si ranger/Isuzu” – Rangerul e pick-up-ul Mazda rebadged. Numa’ zic.
Si am o intrebare: pick-up-urile nu au pe spate suspensie pe foi, ca dubele de marfa? Cum se simt pasagerii din spate? Si cum merge in general masina cu bena goala? (ok, 3 intrebari de fapt dar intelegi ideea)
Strict legat de anunt, nu-mi dau seama daca Mitsu e inmatriculat in Romania sau nu. Daca nu e, atunci nu vad rostul cramponarii de statutul de autoutilitara. Deocamdata la RAR nu mai conteaza asta, nemaifiind timbru/taxa de mediu.
As fi vrut sa scriu de inmatricularea aia pe localitate, cum au unele scutere de exemplu, dar nu stiu pe unde poti circula cu numere de alea.
Eu zic sa astepti olecuțî sa vedem ce fac astia cu taxa noua, sa nu te trezesti pt un euro 3 sau euro 4 ca trebuie sa platesti cateva jdemilioane impozit anual.
Eu am doua una euro 3 una euro 4, deja studiez piata de inmatriculari bulgaria, avand in vedere ca masinile sunt masixm 2000E una si la cat sunt de retardati astia o sa bage impozite de nu le vei putea duce decat de la euro 6 in sus, aia e solutia se pare. Cu ocazia asta ma uit si dua un Samurai de ceva vreme ca e frumos pentru distractie.
So, Mitsubishi
>5000km anul asta. Rullz
cât costă o pereche de gume?
Si detalii: motorul 2.5 e cel mai ok pret si fiabilitate. Nu poti emite pretentii de depasiri sportive, dar stie 160km/h (pe GPS). Gume A/T3 Cooper Discoverer. Consum/concediu indiferent de drum(offroad mediu, usor sau sosea), cu A/C si incarcat+portbagaj – 10%.
Nu merita deranjul cu alergat in alt judet pt manevra cu utilitara. Momentan e decent 800
Impozit/an; 450rca/an ca am transferat bonusul de la masina precedenta. Rovigneta de auto – 120/an.
Troliu+placa+scuturi extra+carlig spate+inaltat inca ~10 cm (arhisufient pentru a folosi decent si stabil pe sosea, sa nu o fac struto-camila instabila) = 3500 lei cu tot cu manopera.
Ah, da: la un moment dat vor trebui 1200€ kit complet hidraulic+lama pentru a face bani iarna Fabrica la Sibiu, chiar sunt foarte tari.
Discoverer astea pe 16″ (AT3 nu Sport, care-s mizerii pe offroad), 1680 lei de la gumi7. Vara/iarna, cam 5 ani #rezist.
decent. nu zici rău deloc. deși parcă m-aș duce către un forester mai nou, pe benzină, e mai plăcut pentru zona asta.
Fiecare isi stie necesitatile si bugetul. Daca bugetul meu era mai mare luam un L200 2007+ cu cabina dubla si bena acoperita in spate. Ala stie croaziera 160 fara probleme si la consum de 8% , tot motor de 2.5 ok la impozit si rca, etc. Dezavantajul e ca e foarte lung (in offroad), pe sosea uda daca esti sportiv neatent ampatamentul mare si usor pe spate = pierdut; + arcuri pe spate (confortul pasagerilor un pic mai precar). Ah, da, cutia automata de vis la L200.
mie nu îmi plac în mod deosebit mastodonții ăștia, îi văd ca un mijloc pentru a atinge un scop.
cred că voi aștepta noile impozite la care se gândesc ăștia și mă voi hotărî prin primăvară.
neplăcut cu 2×4 iarna la Brașov, dar n-a murit nimeni din asta.
Pai da, dar eu am vrut sa ajung si pe din astea fara probleme
https://imgur.com/a/i1n5W
ajungi acolo și cu foresterul și cu loganul
Dap
https://youtu.be/PxdE572hEBE?t=13m40s
Doar dus, ca le lasi acolo si vii inapoi pe jos
detalii insignifiante
probabil posesor de nissan
OffTopic:
Awww, so sweat, am un hater aici.
ia un L200. Sau orice pick-up.
Stai sa vezi cum face iarna la urcat de borduri, pe gheata, ca nici n-ai 4motion parca.
Am avut modelul respectiv de pajero,V60 parca ii zice generatiei,productie 2001.Este o masina mai deosebita asa,nu este ca SUV-urile astea parlite cu pretentii de off-road,o masina barbateasca,un fel de Aro japonez.
A mea era 2001,am luat-o prin 2012 si am tinut-o cam 2 ani.Senzatia in masina aia este ca nu exista limite,te duci unde vrei si cand vrei.Imi amintesc ca am prins cod rosu de ninsoare si stateam in Tunari,nevasta-mea era tare plictisita si avea chef de o cafea.Am plecat din Tunari pe la 9 seara,pe centura Bucurestiului eram doar noi,am gasit un bmw cazut in sant,am luat soferul cu noi pana la prima benzinarie sa cumparam sufa,acolo am dat de alt nebun cu un Discovery care l-a preluat pe soferul bmw-ului,avand sufa la el a zis ca-l scoate,noi am plecat mai departe.Am ajuns pe Decebal,eram noi si politia in patrulare,am parcat fara exagerare pe o movila de zapada stransa de utilajele primariei si am intrat la Second Cup,eram singurii clienti.
Per total o masina distractiva,nu te poate opri nimeni si nimic.Este foarte grea si foarte mare,este o masina strict de vreme rea,off-road,carat si ce mai vrei tu.In oras este teroare,abia te misti,cand te intinzi un pic hop semafor,abia muti din loc tone de tabla.Consumul in oras bate in 15-16-17.
La drum intins prin tara,2200 de km am scos consum de 10,deci multumitor.
Nicio problema de nerezolvat,piese,plastice,cacaturi gasesti la dezmembrari.Trebuie avut grija la bucsele de la brate(are doua brate pe fiecare parte,bucsele alea se gasesc groaznic de greu,eu am pus bucse de A6,se potriveau perfect).
Mi-as cumpara oricand modelul in 3 usi.
Am avut masini de toate felurile,A3,A4,TT dar tot de Pajero imi este cel mai dor.
Vezi că e plin OLX-ul de Pajero Sport.
La 2.5 nu te rupe impozitul sau asigurarea.
https://www.mercurynews.com/2017/10/06/google-accused-of-racketeering-in-lawsuit-claiming-pattern-of-trade-secrets-theftt/
Eu iti recomand grand vitara. Eu am unul din 2005, modelul cu facelift in 3 usi. Motor 1.6 benzina. Daca vrei ceva mai confortabil vezi modelul din 2006. Eu l-am luat pt iesiri la pescuit si pt mers iarna fara griji.
Sau schimba masina cu un Grand Vitara in 5 usi. Dieselul de 1.9l nu are automata (ca era ideala) dar poate gasi una pe benzina la 2 sau 2.4l. Acuma depinde si cat de usor gaseste una.
Și eu recomand Suzuki ca o alternativa. Fiabile, practice și cu niște costuri de întreținere decente. Jimny sau Vitara pentru trasee mai dificile sau un Sx4 sau S cross mai nou pentru utilizare mixta. Motoarele sunt cu cilindree mica si medie so no taxa hassles.
Pentru iesiri in aer liber nu cred sa gasesti ceva mai bun decat o Lada Niva.
https://www.autovit.ro/autoturisme/lada/niva/#abf7464cc4
never manuală
Ziceai c-o vrei de agrement, nu de condus zi de zi. La valoarea ta! Stiu pe cineva, vanator si pescar, care are una si nici nu vrei sa stii pe unde umbla (circula, nu pot zice) cu ea si cum arata Duminica seara. Zice c-a fost cea mai buna investitie (nu ca ar fi masina investitie) pe care a facut-o in viata lui.
In fine, tu stii cel mai bine ce-ti doresti.
Condusai un mitsu montero. Inteleg ca motoru ala de 2.5 120cai e ai pe l200. automata. Nu trecea de 100km/h nici rugata. Pe macadam fiara. Consum:15
nu mi-aa lua l200
A trecut sfârșitul de săptămână și am descoperit o treabă, o explicație, de ce suntem cum suntem și de ce. N-are legătură cu văitatul și prezintă miseruptismul în toată splendoarea sa.
Am căutat pe „search” dacă ai pus sau dacă ai vorbit de documentarul ăsta în trecut, însă simt nevoia să-l pun aici (și-n cazul în care nu l-ai văzut), vreau să-l urmărești și tu când ai timp.
Culmea: miserupism-ul în lume și efectul pe care-l cunoaștem noi, acest „lasă că merge și așa” (sau „dă-i dracului de hoți… a, și să nu ne apuce nevoia de violență, să stăm cuminți”), se metastazeaza asemeni cancerului (că tot e vorba de corupție, de blocajul ăla spre bunăstare, de rigiditatea aia cretină, de noi de parcă nu ne mai pasă de nimic decât atunci când sufla pentru ultima oară) l-a făcut un britan. Ceea ce este înfricoșător e că letargia asta din fosta Cortină de Fier se extinde dincolo de granițe și-și are originile fix din comunism (asta explică și mentalitatea chinezilor, de ce suportă să trăiască sub un regim oribil, corupt și pe care-l tolerează, deși sunt 1 miliard de inși, la fel ca-n India, America de Sud ș.a.).
https://www.youtube.com/watch?v=yS_c2qqA-6Y
Mai e și asta care definește orientarea unde toată lumea se îndreaptă: https://en.wikipedia.org/wiki/Guided_democracy (asta se aplică țărilor civilizate)
https://en.wikipedia.org/wiki/Illiberal_democracy (asta se aplică țărilor cu tradiție în/din dictaturi)
Explicația cum că de ce lumea nu o mai interesează nimic.
Wikipedia dă exemplul crizelor financiare dar eu văd similitudini altundeva: perioada Imperiului Roman înainte să devină de Vest-Est, perioada Imperiului Bizantin spre decădere, perioada Evului Mediu între secolele 9 și 13, perioada între 1889 și 1910. Nu toate au avut ca temă crize financiare, deci mai e și altceva la mijloc.
Un alt exemplu, mai simplu de înțeles: când a fost învins pentru prima oară și exilat pe insula Elba, Napoleon a stat un an și ceva acolo; interesant e că francezii caracterizează asta drept perioada în care istoria omenirii a stat pe loc/s-a oprit, inclusiv la nivel de societate, amorfă totală.
Știi ce se vede? În toate perioadele acelea enumerate, când omenirea „a stat pe loc/s-a oprit”, întotdeauna a urmat o sumedenie de momente care a schimbat toată istoria omenirii.
Anul ăsta, în noiembrie, se împlinesc 100 de ani de la cea mai mare crimă orchestrată de germani care a definitivat secolul 20, iar în 2022-2023 Tratatul de la Lausanne împlinește (sau „expiră”, chiar dacă nu are o dată de expirare) 100 de ani în timp ce conflictul din Siria continuă.
Am renunțat la ideea că noi ne vom trezi vreodată (chiar dacă mor comuniștii liniștiți, au urmași care să le continue moștenirea odioasă) dar vor începe să se întâmple lucruri, din nou, în jurul nostru.
In secunda doi s-ar umple drumurile forestiere de la noi de masini de agrement. Extact asta ar mai lipsi, cohorte de masini de agrement prin munti.
In alte tari exista numere valabile doar cateva luni pe an, dar nu cred ca se poate aplica aici, probabil vrei sa dai o tura cu masina pe munte si in miezul verii si ai nevoie de ea si cand ninge si nu se deszapezeste. Poate daca ar deveni legala inregistrarea la primarie si sa ai voie cu masina aia doar pe raza localitatii.
Sau iti iei asa ceva: https://en.wikipedia.org/wiki/Snow_Trac
sau asta: https://en.wikipedia.org/wiki/Sisu_Nasu care are si remorca si ai un argument in plus sa il inmatriculezi ca utilitara.
Ma invart pe aici de ceva timp si de cele mai multe ori nu prea suntem pe aceiasi lungime de unda Dar esti singurul pe care il stiu cu Forester, de ce l-ai vandut? Vreau sa iau si eu unul fix pentru sezonul de iarna ca a doua masina. Se merita ?
https://zoso.ro/masini-lectia-kilometrilor-putini/
zoso, vreun pont bun pentru un Forester de vanzare in RO ?
toamna-iarna nu prea. primăvara apar la vânzare.
Logan MCV Stepway, cu cutie Easy-R?