Ce vedeți cu galben a votat cu Simion. Diaspora europeană, în majoritate, a votat cu Simion. (sursa)
Explicațiile sunt cele pe care le știți deja: oameni dezamăgiți că nu se schimbă lucrurile, văd într-un președinte autoritar salvarea. Nu au votat cu el la parlamentare, nu au votat cu el la locale, au votat cu el pe persoană fizică. Explicații mai lungi aici.
Cred că mesajul politicienilor români sănătoși la cap ar trebui să fie în direcția explicării suveranismului pentru ei. Cum vor fi ei afectați de asta. Familiile din țară o dată, dar și ei, plecați la muncă pe afară.
Pe de altă parte, diaspora europeană este cel mai mare investitor al României.


Nu exista explicatii pe care sa le accepte un fanatic.
Si daca ar muri de foame, e vina altora.
Gaseste-i nevoile de baza si faci mesajul potrivit. Becali era toata ziua cu suverano-crestinopat Georgescu sus ca e bun ca e patriot ca suveran alea alea si deodata a auzit cca ala vrea sa nationalizeze tot sa ia de la bogati si sa dea saracilor!!! Imediat s-a sucit si a zis ca ala e satana. Si mai ales mesajele trebuie calibrate pentru tik tok, nu sarmale in cap ca idiotul de Ciolacu dar acolo e de sapat si destelenit si castigat multe voturi daca are psihologi sociologi buni in echipa
Din ce am observat eu, multi voteaza anti PSD, PNL, pe ideea ca mai bine dau foc la tara numai sa nu mai iasa aceeasi corupti, ca pe ei oricum nu ii intereseaza, deoarece sunt plecati. Isi iau informatiile mai mult de pe tik-tok si de pe grupurile de romani din diaspora, unde nu vad ca defapt AUR si Simion sunt de multe ori parteneri de vot cu PSD si au o oarecare legatura. De asemenea nu gandesc atat de departe incat daca cumva ne scot astia din UE si ei vor fi nevoiti sa se intoarca acasa, nemaiavand astfel dreptul de munca acolo. Mai sunt si o alta categorie care au observat ca munca lor din strainatate nu mai valoreaza asa mult si ca cei din tara castiga la fel (daca nu mai mult) decat ei si astfel nu se mai pot fuduli cand se intorc de sarbatori acasa, nu mai au cu ce sa se dea mari in fata celor ce au ramas in tara. Astfel, cu o mentalitate de tip „Miorita”, voteaza intentionat sa se abata raul pe cei care au ramas in tara si s-au descurcat mai bine decat ei.
Becali declara azi noapte că i-a promis lui Simion că dacă ajunge cu Nicușor în turul doi îl va susține că el nu vrea să fie îmbrăcat în fustă. Și că Nicușor e cu LGBT, că i-a lăsat să facă parade(nu că sunt de pe vremea lui Firea, dacă nu Oprescu).
De fapt a mirosit o alianță la guvernare cu PSD(Hrebe), el fiind deputat AUR(fost PNL, fost pușcăriaș), dar nu lăsăm adevărul să strice o poveste bună.
Pixel daca citesti 6 randuri si nu intelegi asa este ai impresia ca este o poveste. Becali a spus nu va vota niciodata GEORGESCU! in schimb Simion e bun , il cunoaste de cand ala se alerga cu jandarmii, poate l-a si finantat cu ceva acolo cat sa sparga niste gasti care il injurau , practic este unul pe care l-a cumparat candva deci este maleabil la o adica
Diaspora ce lucrează cu contract de muncă are drept de ședere în UE pe termen nelimitat. Și nu e nici un guvern din UE tâmpit să trimită românii înapoi. Că rămân fără oameni calificați ce fac munca pe care ai lor nu vor sau nu știu să o facă….
Eu o să încerc să aduc 6 voturi lui Nicușor, poate chiar 10.
Foarte calificati oamenii care lucreaza prin abatoare in Germania, aia de au votat Simion. Cei mai calificati, nu alta.
Ceilalti foarte calificati sunt aia care culeg sparanghelul prin Germania, alta munca in care trebuie calificare inalta.
La fel, exista si culegatori de mere calificati, nu poate merge oricine sa ia marul din pom si sa-l puna in lada, trebuie diploma pentru treaba asta.
Dar da, nici un guvern din tarile alea care au votat la greu simion (Germania, Italia, Franta, Spania) n-o sa-si futa economia scotand scurt 1 milion de oameni din forta de munca.
Da, trebuie să fii foarte calificat să poți tranșa carnea fără să o strici! Sau să scoți sparanghel în mod eficient. Deși ăștia enumerați de tine nu sunt nici 10% din diaspora. Nu vezi doctori, infirmiere, asistente, tehnicieni, it-știi ăia mult huliti, muncitori în construcții calificați nu ca ăștia din România ce nu știu să pună un robinet sau să taie faianța dreaptă…. Ăștia nu sunt dați niciodată exemplu, doar cei săraci de bani sau cu duhul. Că altfel ar vedea țara asta ce oameni de valoare a pierdut pentru că a votat PSD 35 de fkin years!
Sabotor, ia scoate doar 50k din șoferii de tir români din Italia pentru o lună. Și nu în august. Să vezi căcarea lumii în 4 acte atunci…..
Astia – in general – nu s-au dus la vot, pentru ca nu-i prea intereseaza politica din Romania; s-au integrat fara probleme, au un job bun, castiga destul pentru un trai decent. Astia privesc politica din Romania asa, mai mult din curiozitate. In schimb, s-au dus toti neadaptatii si toti frustratii – de obicei aia cu joburi low-level – care – banuiesc eu – au fost vrajiti de mesajul lui Simion cum ca le reda demnitatea.
I-am vazut in Noiembrie pe aia care s-au inghesuit la vot in Germania, mi-am facut o idee despre cat ii duce capul.
Pai tocmai asat zic si eu, ca indiferent ce se intampla in/cu Romania, n-o sa adune pe muncitorii romani nici un guvern sa-i trimita acasa.
In schimb am explicat care Romani se duc la vot prin tarile alea. Pai dintr-un milion de romani (oficial) in IT, au votat 150k. Dintr-un milion in Germania, au votat 150k. Sunt oficial aproape 6 milioane de romani prin strainatate; din astia au votat 900k.
Doar 1 din 6 romani care locuiesc in strainatate s-a obosit sa mearga la vot.
16%.
Atat.
Au mers – in principal – aia nemultumiti de ceva, aia care vor „demnitatea” inapoi. Am mai scris, sunt aia care acum 15 ani veneau in vacanta in Romania si cu 500 de euro erau regi, invidia „dujmanilor”, valorosul number 1, cei carora li se dedicau manele, cei care acum 15 ani luau ochii cu o masina veche de 15 ani. Ei au pierdut statutul ala pentru ca acum salariul minim in Romania e mai mare de 500 de euro; nu mai sunt regi cu 500 de euro, sunt doar penibili.
„Cred că mesajul politicienilor români sănătoși la cap ar trebui să fie în direcția explicării suveranismului pentru ei”
Ahahahaha, siiigur. Ai incercat vreodata sa vorbesti cu un suveranist? Doar postezi aici capturi din specimenele care iti dau mesaje private
faza cu suveranismul si patriotismul este o chestiune falsa sau daca vreti doar o umbrela care acopera niste probleme mai adanci
in alta ordine de idei fac o predictie
PSD + AUR se vor alia (acum sau dupa alegeri), va fi noua majoritate iar PONTA va fi noul sef la PSD si probabil si nou Prim Ministru
Initial voiam sa fac pe Gica-contra la comentariul lui @punKreas si sa zic ca trebuie ascultati si intelesi de ce oamenii aia au ajuns in halul in care au ajuns – uneori chiar incerc sa fac asta. Asta pana primesc 3 tiktokuri de la mama in care il denigrau pe ND :
1. Olguța Vasilescu cu spitalele
2. tanti in alb care nu zicea nimic
3. tanit in rosu care nu zicea nimic
4. clip editat cu AI in care nicusor zicea o poezie
o sun, ii demontez clipurile rand pe rand, nu ii convine si imi inchide „hai ca poate te retin”.
Ca idee nu urmareste politica dar are opinii..
I-am explicat in repetate randuri sa fie atent la clipuri/ poze facute cu AI dar ea nici ochelari nu poarta sau ii poarta pe cei facuti acu 7 ani.
Dupa o sa se mire daca imi iau (si eu) talpasita din tara.
end rant
Diaspora deja nu mai este an de an cel mai mare investitor, sunt ani in care trimit mai multi bani decat alte investitii, sunt ani in care investitiile depasesc. Imi pare rau pentru ei dar tot timpul sunt folositi drept masa de manevra, iar apoi sunt uitati.
diaspora nu este investitor, ajuta la cresterea pib prin cresterea consumului. concedii si tratamente medicale mai ieftine in tara, lucrat 3 luni afara si dormit acasa pana se termina paraii, constructii de gust indoielnic lasate goale etc.
cresterea consumului…pe bani straini. E de bine.
daddy, fără banii cheltuiți aici de ei, posibil nici tu nu aveai job in RO sau daca aveai era mai prost plătit…
Vedeți the big picture nu mai săriți repede sa ii denigrați pe unii doar pentru că nu va place ceva…
Miscarea de ieri de dimineata cand au votat amandoi la brat a fost o miscare f buna strategic pentru ei…. Reclama electorala in ziua votului cu buget zero cum ar spune idiotul pe care toata lumea il vede mesia
eu zic ca mai conteaza si anularea alegerilor de CCR. diaspora votasera o zi dupa care ccr a anulat totul ca asa au vrut ciolacu si iohannis…..
a contat și asta foarte mult.
Din pacate o luam pe urmele Ungariei. Nu vad cum Nicusor il va depasii pe Simion, doar sa faca vreo gafa Simion …
Ca sa il parafrazez pe aia din US, daca maine ar video cu Simion sugandu-l pe sofer tot ar castiga. Lobotomizatii lui o sa zica ca e fals video, fix cum au zis si lobotomizatii celuilalt candidat despre pozele cu codlea.
Simion nu are ce gafa sa faca . Trebuie doar sa taca 2 saptamani si castiga alegerile. Pana si el poate asta.
aha…deci, daca lumea a zis ca niste poze evident false sunt false…or sa zica la orice ca sunt false.
logica de imbecil
@alexino: pai vezi ca Orban e cam pe butuci, se pregateste debarcarea lui
Mda sigur Simion va avea aceeasi abordare, incearca sa-l imite pe CG si nu va participa la dezbateri electorale impreuna cu Nicusor. Acesta incercare de impersonare a lui CG ma dezgusta, incearca sa vorbeasca mai lent cu acelasi metafore, mai lipseste sa foloseasca lozinca hrana, apa si energie.
@alexino De la Simion o sa vezi in cel mai bun caz apa. Cu hrana si energia vom sta mai prost.
@punKreas: e bine de stiut ca aproximativ in 15 ani va trece nebunia (Orban e prim ministru din 2010).
@alexino: nu e chiar acelasi lucru. Orban a facut tara sa prospere, dar in timpul asta isi betona influenta pe toate palierele.
Sa vad cum o sa faca Simion sa prospere tara :))
Pai atunci sa-l ajutam/ provocam sa faca o gafa mare. Sau sa gasim rapid o lebada neagra, reala.
@punkreas….dadada, prospera HU acum de nici nu-ti vine sa crezi….sunt deja mai rupti in kur decat rromulanii…….. si orban e cam pe faras……….doar ca orban e un fel de lider pesedee care joaca pe nationalism dar atrage investitii straine la greu……….
animalutul20 are aceeasi dilema pe care o are animaloo batran. Orban a facut sa prospere…ce?
Ca ungaria clar nu
Atentie. Ungaria inca e nitel peste Romania la niste chestii. Dar, asta este pentru ca in anii 90 noi am stagnat (asta sa fiu optimist, sa nu zic ca am pierdut) pe cand ei cresteau. Nu am fost in ungaria in anii aia, dar ceva imi zice ca daca te duceai in 98 in ungaria te cacai cu stropi.
io am fost in 2005. Deja scadeau diferentele, dar tot mi se parea alta lume
Hai sa fim mai destepti pe aici. Eu tot sper.
A properat asa tare HU sub Orban ca de la aproximativ egalitate cu Cehia, acum sunt aproape la jumate fara de ei.
@animalutul20: ce am zis eu si ce ai inteles tu. De cand a preluat puterea, Orban a stiut sa profite din plin de fondurile europene. Tara a prosperat ca nu degeaba iesea lejer la alegeri. Dar in tot timpul acesta, el isi betona justitia, presa, serviciile. Asa a castigat ultimele alegeri cand deja se improscase rahatul in Ungaria din cauza inflatiei si deficitului. Au ajuns ungurii sa vina la noi sa cumpere alimente si sa alimenteze.
Simion nu poate face asta, adica sa prospere tara sub conducerea lui pana cand isi betoneaza pozitiile.
Chiar Zoso, pe cine din cei direct implicati acum vezi sa faca asta?? Cum o sa explice ND pe intelesul celui din Vaslui (care btw, nu a iesit la vot) ca e naspa sa fie votat Simion ca o va duce rau… Si ala sa zica, pai o duc rau si acum (fara sa se gandeasca ca o duce rau deoarece a votat impotriva lui din 1990 incoace, ca popa i-a spus sa nu voteze ND ca vin gay peste familia lui si o sa-i futa noaptea’n somn, ca primaru’ i-a spus sa nu voteze decat cu psd/pnl/udmr daca vrea ajutorul social, etc, etc.
Eu vreau sa vina lesbienele sa ma futa in somn. Nici nu trebuie sa ma f…, doar ma uit si ma descurc singur.
@dsg – sa nu fie lesbiene cu plua ;-).
e misto ca lefty aia mari il acuza pe ND ca e homofob iar suveranii il acuza ca e ghey
Vali, schimbarea pe care o vad oamenii estr plecare javrelor care au condus pana acum si inlocuirea lor cu altii, oricare, putea candida de la AUR si o scoica si tot lua primul loc. Sa fie oricine, dosr astia care au mai fost nu.
Daca vorbesti despre schimbarea situatiei din tara, atunci a trecut baba cu colacii la alegerile parlamentare.
Si pe astia care au fost pana acum cine i-a votat? Eu?
Adica au votat kkt 30 de ani si acum ca sa se schimbe vor un kkt mai mare.
Scipio, inteleg intrebarea, retorica, interesanta si pertinenta, dar pentru moment nu are relevanta raportat la ce spuneam.
deci nu are relevanta ca redusii astia mintali incearca sa repare ce au stricat tot ei stricand si mai tare. Ok.
Cred că s-a trecut de perioada în care mesajul explicării suveranismului ar fi avut efect. Un asemenea mesaj mi s-ar părea un fel de scuză de genul „noi suntem proști făcuți grămadă, incompetenți, leneși și corupți, dar stați să-i vedeți pe ceilalți! Votați cu noi, nu cu ei!” Și oamenii ăia din diaspora s-au cam săturat de așa ceva.
Toată campania electorală de anul trecut și de anul acesta a fost un fel de „ba p-a mă-tii”, cu calcule complexe de cine se retrage și cine nu, și dacă se retrage de ce se retrage și pe cine sprijină, și dacă nu se retrage, de ce nu se retrage, procente, sondaje, nebunii. Dar nici un partid politic și nici un candidat la președinție nu a zis negru pe alb ce planuri sunt pentru următorii ani ca să nu ne ducem dracului, cum se preconizează că se va întâmpla.
Pro europa, pro Rusia, pro Trump, pro mă-sa, dar prețurile bubuie în continuare, se taie beneficii și pensii de la amărâți, se măresc taxe. Și mesajul politicienilor? Zero, nimic.
Diaspora încă are legături în țară. Ăia o duc bine acolo (discutabil și cu binele ăla), dar ai lor o duc prost aici. Și asta se vede la vot.
Oamenii de acolo care au votat Băsescu sau ficusul ca să nu dea țara complet pe mâna ciumei roșii nu s-au prostit între timp. Doar au senzația că au fost prostiți. Și votează cu nervi, cu furie, votează anti-sistem, fără să își dea seama că Simion/CG sunt tot un sistem, la fel de periculos ca psdpnl-ul de până acum. Îi doare pe ei în paișpe de suveranism, liberalism, leftism, doctrine, nebunii.
Nu ma mir, am văzut de la primele alegeri, anulate, ce vor romanii. Lumea s-a saturat de psd si pnl si încearcă alte variante. Noi sa fim sănătoși.
pana la urma cam asta o sa fie discutia, asta vor romanii….. simion are dpdv matematic exact voturile lui + georgescu. deci alegerile s au cam anulat degeaba si suntem exact in acelasi loc. intuiesc ca o sa faca o iesire pana la t2 cu georgescu unde o sa zica eu presedinte asta prim ministru sau ca face referendum pentru t2 inapoi si mai departe o sa voteze toti ca secta cu ochelari de cal. deasemenea n as exclude o alianta psd si aur pentru urmatorul guvern, ciolacu cred ca o sa faca orice sa nu piarda puterea
A luat cu 462000 in plus. nu-s de ici, de colea. Aproape jumate de milion.
@Puleimen
stiu dar discutia era ca nu o sa se duca toate voturile lui georgescu la simion….. uite ca s au dus…. intuiesc ca aia 462000 sunt nehotarati nemultumiti de ciolacu si decizia ccr
Fără votul diasporei intra Crin în turul 2 iar Simion tot pe locul 1 era.
Exact. Cand nu voteaza cu cine trebuie nu mai e buna diaspora. In turul II, nici sanse matematice nu mai are, matura pe jos cu el Simi, doar daca il ia dracu intre timp.
Diaspora l-a facut pe ND sa ii ia fata lui CA si sa treaca pe 2.
In tara, CA a luat mai mult ca ND dar in diaspora ND l-a batut pe CA cu cateva ordine de marime.
Acum, ajunsi in acest punct, victoriosi ca l-am adus pe ND in finala cu votul nostru, ne uitam la muntele abrupt de 41% din fata noastra si ne intrebam cum il vom escalada.
Ne uitam plini de speranta in spate: nimic.
Ne uitam in dreapta: nimic.
Ne uitam in stanga, la fel, nu vedem nimic.
La un moment dat ne atrage atentia ceva mic si sclipicios care se agita prin iarba. Ne aplecam sa vedem mai bine: cand colo, electoratul lui Lasconi!
Si ne-am zis: iata ceva cu care putem ajunge sus!
Toti am facut alegeri proaste ieri.
Unii am votat cu ND in loc de CA sperand cumva ca emotia bate aritmetica defavorabila.
Altii au gresit votand masiv actualul castigator.
Toti vom suporta consecintele pentru ca toti am pierdut deja.
Diferenta este ca noi, minoritarii, vom suporta mai usor, asa cum s-a intamplat intotdeauna, pt ca stim cum si avem cu ce. Ceilalti insa…
Ar fi fost mai putin abrupt daca ar fi intrat Antonescu in turul 2?
@sabotor
Absolut!
Probabil ca diferenta la final T1 era cu macar 8-10% mai mica iar tractiunea in T2 era incomparabil mai mare. Cacarau aduna aproape toate voturile lui ND (eu as fi votat cu el cu el tinandu-ma de nas intr-o finala cu Semiom desi am vazut ca unora le putzea ideea de nu s-ar fi apropiat), lua majoritatea de la VVP (care ar fi inteles ca totusi psd ramane strong si dizidenta s-ar putea sa nu pay back) si automat lua cam tot de la bicisnicii aia mici prin simpla atractie gravitationala.
Inca ceva: ar fi luat inapoi si de la Semiom in T2, pe ailalti psd isti, care au incercat marea cu degetul dar nu cu VVP.
Capacitatea de a muta voturi din aceste surse si la acest nivel nu o are ND.
Ce sigur nu ar fi facut, nu ar fi atras votanti noi de acasa, ba poate ar fi trimis inapoi acaza pe unii cu un rictus de dezamagire pe fata. Dar per total fara impact major.
De aceea, varianta CA ar fi fost de cacat din toate punctele de vedere mai putin unul: maximizarea sanselor de a castiga presedintia.
ND are sanse doar daca reuseste sa scoata din casa votanti noi, exclusiv in beneficiul lui, ca sa duca participarea de la 53.2% la macar 65%. Ori asta e al naibii de greu in…conditiile date.
@Tom
tu pleci de la premisa ca PSD chiar l-a sustinut pe Antonescu. Doar ca nu l-a sustinut deloc – uita-te pe cifre. Antonescu nu a luat si nu ar fi luat nici macar un vot de la PSDisti.
Fara diaspora Nicușor nu pupa turul II.
Fara Diaspor nu tremuram acum pentru Simion. Daca ar putea diaspora sa nu voteze acum, am sta toti mult mai linistiti. Realizezi ca Simion va lua 80 la suta pa Anglea ?
@dsg – deci diaspora e buna doar cand voteaza cu cine vrem noi ? Daca romanii din tara votau ND majoritar, atunci intelegeam, dar si inntara s-a votat Simion
E absolut fascinant că te-au umplut de minusuri fără să verifice rezultatele.
@Poso eu nu am fost niciodata fan votat diaspora, mi s-a parut mereu ca o bomba cu ceas. Tu realizezi ca vom avea in curand sute de mii de tineri care nu au trait niciodata in Romania ca si electori ? Care au fost doar de cateva ori in Romania in vacanta si aia vor decide la fel ca tine ? Ca sunt extrem de manipulabili si nu exista nici o consecinta pentru votul lor ? Democratia inseamna ca cei implicati in viata cetatii decid pentru cetate. Gandirea politica europeana trebuie sa se adapteze la noile realitati. Dezastrul cu diaspora este doar la inceput, realizezi ca pentru prima data au sansa sa puna un gunoi la butoane ? Crezi ca o sa mai vina inca 350.000 de IT-isti care nu au avut timp sa voteze in primul tur ? Eu zic ca Simion mai baga 300.000 de voturi in Diaspora si atunci sa imi explici cum e cu democratia.
Dsg – ai dreptate, ce incerc eu sa zic, e ca totusi daca in tara se vota ND, poate era el primul la lageri, avea el un avans de 10 15 % si deci votul celor din afara era de neglijat, dar daca in tara se voteaza Simion, afara Simion, astia suntem, din pacate :)))))
Mai asteapta-te la 300.000 de orci pentru haurist.
cineva cu skills-uri să poată explica unei funcționale că GS a luat 3.2M voturi în România și 587K în diasporă? Care este vina celor 587K de cetățeni ? Plus că trebuie să ai retard grav să interzici unui cetățean român să voteze oriunde ar fi el pe globul ăsta pământesc.
Sunt foarte multi in diaspora care vad ca Romania ii cam prinde din urma. Si multi nu accepta asta, nu accepta ca unii din tara o vor duce sau poate o duc mai bine ca ei. Unii voteaza si din razbunare. Ca sa isi valideze idee ca ei au ales bine si ca in Romania e in continuare rau sa traiesti.
De acord cu Ionut de mai sus(schimba si tu numele fiindca eu sunt mai vechi pe aici).
Sunt extrem de multi ghertoi prin diaspora. Ghertoi care ani la rand se intorceau in Romania si isi aruncau tigarile pe geam de la inaltimea gipanelor la mana a 5-a, care radeau in nas celor ramasi in tara. Acum acesti ghertoi sufera maxim pentru ca vecinii lor ramasi in tara o duc din ce in ce mai bine, mult mai bine decat ei, plus ca le mai fut si femeile ramase pe acasa. Asa ca voteaza in consecinta. Vor o Romanie saraca. Nu e o parere fantezista. Am cunostinte plecate afara, votanti Georgescu si Simiona, cu care am discutat despre alegeri calm, fara jigniri.
unii? toti. Sa fim seriosi, care nu avem vreun prieten/ruda/amic care ne explica de 20 de ani cum e mancare mai ieftina, soarele mai luminos si apa mai uda in UK/Germania/Spania/Olanda si pe unde au mai plecat. Sigur ca psihologic ai o trauma cand esti un ratat nevoit sa pleci in pribegie, si ajungi pe partea cealalta unde pe langa ca esti acelasi ratat incapabil sa se descurce in viata mai esti si scuipat intre ochi si tratat ca ultima potaie, asa ca ajungi sa votezi din razbunare.
gata @Ionut1, sunt Ionut2 de acum
@Ionut the real one – ai dreptat 99 la suta sunt complet neadaptati, chit ca vorbim de capsunari, badante si spalatoriii de toalete. Chiar si cei 3-4 la suta care au joburi de birou sunt ostracizati si nebagati in seama in societate. Colega sotiei s-a mutat la filiala din Germania a companiei si este tratata ca un gunoi. Ma rog, nu o ajuta ca este o femeie alba din estul Europei, probabil daca era un refugiat sirian nu aveau curajul sa se comporte asa. Cumva o ajuta ca s-a mutat sa faca un copil cu prietenul ei german si are un scop major prin asta, daca pleca ca nu i se mai parea misto in Romania probabil se arunca de la etaj.
@dsg, sa nu exageram. Sunt si oameni care au reusit acolo profesional sau material ceea ce aici nu le-ar fi iesit niciodata. Sunt si unii care desi poate regreta decizia, mai au proprietati sau viitoare mosteniri in tara si nu sunt prosti sa isi dea singuri foc la valiza. De multe ori diaspora a salvat ce era de salvat la alegeri. Numai ca Simiona i-a activat pe ghertoii care pana acum erau poate indiferenti.
pai aia plecati vin aici si arunca cu sacose de bani in imobiliare.
Ei contribuie la cresterea noastra, de pe urma lor isi cumpara dezvoltatoru panamera, ala cu excavatoarele GLE, ala cu faianta X5 si astia pleaca in locatii exotice. In timp ce romanu plecat are qashqai vechi de 10 ani si nu a fost in alte tari in avcanta. Ca na, a dat astora de mai sus 100k pe 2 camere care stau goale.
@sfatuitoru, astia pe care ii descrii tu nu au cum sa voteze Simiona decat daca sunt extrem extrem de prosti. Isi dau singuri foc la valiza.
@dsg
Ahahahahaha, lol. Mai degraba as crede ca colega sotiei e de fapt exact genul ala de neadaptata in noua tara si atunci in ochii ei aia-s rasisti si jegosi si imputiti si-si bat joc de ea. Am intalnit multi romani de genul, n-avea nici dracu nimic cu ei, dar in mintea lor sunt discriminati.
Chiar ma gandeam zilele astea, uitandu-ma la vecinu ce si-a luat amg-ul saracului, 43 amg glc, stand la duplex in porumb(la fel ca si mine).
Ma gandeam cat de trista e viata lor, sa tragi atata timp prin tari straine si sa nu te duca bibilica sa iti iei dracu o casa mai buna decat masina la “valoare”. Cat de trist e sa iti faci concediile acasa, in porumbi, in loc ca macar o data sau de doua ori pe an sa iesi naiba in lume, sa ai concediu. Cat de trist sa fii sa stai anii astia plecati pe dincolo si sa vezi ca ai vecin pe unu care nu a plecat nicaieri si are aceeasi casa ca si tine, acelasi scuipat de teren, dar macar a dormit in patul lui, cu nevasta-sa, nu cu inca 10 oropsiti de soarta in casa, ca sa fie chiria mai mica. Mai si facea tik tokuri cu nevasta-sa la poarta “nu va suparati, unde lucrati de va permiteti asa masina?”, in timp ce calcau iarba netunsa niciodata anu asta, dar erau langa aemgheu, erau. Bine, amg poverty spec, 4 cilindrii, te prinde un golf gti la semafor, iti da cu aemgheul in cap.
Cu cine credeti ca a votat?
Imi pare sincer rau de copiii lor, care o sa fie si ei, la randul lor, inadaptati, in Romania pt ca nu au crescut efectiv aici, in tara adoptiva pt ca au crescut cu frustrari in casa la adresa tarii in care sunt. Ghiciti cu cine o sa voteze si ei cand o sa aiba drept de vot?
@Saboror, nu nu, fata e moldoveanca (Vaslui made), foarte prietenoasa, ii place p…, face mancare, avea viata aici, as fi dat si eu acolo, chiar e ok. Nu vad de ce colegii nemti de la birou care vorbesc civilizatii cu shitskinii si diversity hireii de acolo nu ar vorbi cu ea cat de cat ok. Adica femeia nu sufera ca nu o invita aia la botezul copiiilor lor, chiar se poarta foarte urat. Si in plus, vorbeste foarte bine germana, imi imaginez ca mai bine decat Mutamba, Tyrone, Mohamed si ce mai e prin fauna locala.
„Chiar si cei 3-4 la suta care au joburi de birou sunt ostracizati si nebagati in seama in societate”
bah, uite cazu meu si doamna, in suedistan.
eu: la birou nu prea am avut suedeji, dar cu fostu manager inca imi mau dau mesaje pe wazzup. Si mai am niste colegi cu care ma mai injur pe Signal, ca unu e comunist. Suedez, tu-l in aripa. As zice ca e chiar o treaba sa ajungi sa te injuri cu un om si sa nu iti dai block – inseamna ca esti cat de cat prieten si ca injuraturile alea is caterinca. *injuraturi, sper ca stii ca e o hiperbolizare.
In rest viata e grea, sunt bagat la un club de fotbal cu de toate natiile. Mai greu la mine cu suedejii…ca nu le parlesc limba.
Doamna: cand s-a mutat de la fostu spital au scos-o babele suedeze la un vin. cu plansete ca „cui ne lasi fata” genu ala de plecare. Dar ea vorbeste pasareasca astora, deci e normal ca se intelege cu ei mai bine.
Nici macar un moment, in astia 8 sau cati dracu au trecut, nu m-am simtit ostracizat. A fost un moment in care un racket s-a speriat ca doamna e romanca, dar a fost mai bine, ca se baga in seama cu ea pana sa ajung eu. Se speria dupa de mine, desi eu sunt pacifist.
De ce nu-s ostracizat? Pentru ca in primu rand ma doare in pula de toti. Acum am numa rusi la munca. Nu ma apuc sa ma simt ostracizat ca in pauza astia vorbesc in rusa intre ei. Ii inteleg, le e mai comod. Cand vreau sa vorbesc cu ei…vorbesc in engleza si ei imi raspund.
Daca se apuca vreunu sa rada de mine ca is roman, scot pula si ne-o masuram. Poate o are mai lunga, dar, in general aia cu pula mare nu au nevoie sa se laude pe cacaturi irelevante gen „in ce tara te-ai nascut”. Si mai e o chestie, chiar daca are pula mai lunga, daca tu nu te plangi ca „dar de ce vrei sa ne masuram in puli” arata ca esti demn si in general chestia asta este aprobata de oameni.
**pentru astia mai prostanaci asa. „masuratu pulii” nu insemana ca scoti efectiv pula si o pui pe masa.
@dsg
Ma, sa nu ma intelegi gresit, ca nu am eu de unde sa stiu exact situatia doamnei. Dar eu am vazut destui romani prin Germania care se caca pe ei ca-s discriminati si ca nemtii-s rasisti si pula mea. Si am vazut si faza live, cand incerca unu sa-mi explice cat de rasisti sunt nemtii – eram la o bere/o maslina/o caterinca eu, un alt roman si 2 nemti si vorbeam vrute si nevrute. Si ajunge discutia la integrare, blablabla limba germana si cat de grea/usoara e. Si zic eu c-am invatat germana in scoala, dar am uitat-o ca n-am practicat si ca o reinvat si zice neamtu’ ca da, asa si el a invatat engleza in scoala dar a uitat-o (neamtu’ avand 50+ ani) ca nu avea unde s-o practice. Si ca e mai usor pentru noi romanii sa invatam germana locuind in germania ca vrand-nevrand ne lovim de germana peste tot – magazin/primarie/birt – dar pentru el e mai nasol cu engleza ca nu are unde s-o vorbeasca. Ce intelege rumanul celalalt? Vai, da-i in pula mea de nemti rasisti ca uite-l in pula mea, stam cu asta la bere si-mi spune ca trebuie sa invat limba lor. Ca si ala sunt multi romani in germania, absolut neadaptati si care oriunde, in orice mediu o sa se simta discriminati pentru ca pantof.
Eu in schimb, vorbesc o germana de balta, da’ sa-mi bag piciorul daca s-a purtat vreun neamt aiurea cu mine. Toti, de la vecini, la casiera de la kaufland sunt ok, sar sa te ajute daca-i cazul si nici macar o singura data nu m-am simtit discriminat. Ba mai mult stii cum ajunsesem sa stam la o bere/maslina/caterinca cu nemtii aia de care vorbeam mai sus? Eram cu romanul ala la bere si vorbeam – evident – in romana. Aia oarecum curiosi ce limba e, se baga in seama cu noi, ne intreaba ce limba vorbim ca pare portugheza, na, intram in vorba, se muta la masa la noi si da-i discutii si chestii. Am plecat prieteni (eu). Alalalt a plecat convins ca nemtii il discrimineaza si se uita de sus la el si ca l-au trimis sa invete germana.
Ei inca in chirie dupa 20 de ani de strainatate, cumparaturile din ce in ce mai scumpe, tot aceleasi joburi de auslanderi. Care si-a cumparat ceva il cocoseaza ratele. Au ajuns la varsta la care au descoperit ca la NHS gasesti specialist la 6 luni dupa ce mori. Intre timp multi dintre astia ramasi avem case, masini platite. Ne permitem cate un concediu pe unde ei doar aud la colegii nativi, copiii merg la facultate si nu au nevoie de credit de studii etc. Deci da.
Diasporezii stergatori de babe la cur si scalveti pe plantatie l-au dus pe ND in turul 2, iar pe simion l-au pus pe primul loc cu 60%. Cam asta se poate spune despre toti ratatii plecati din tara. Practic, noi suntem bozgorii europei.
Si fara voturile lor tot era Simion pe 1.
Pentru ca nu-i asa, asta am spus, ca fara ei simion nu era pe primul loc.
in loc de ponta sau antonescu sau care dintre cei doi pic si poc era favoritu tau?
animaloo, conteaza mai putin care e favoritul meu, conteaza faptele. Deci, au votat bine disaporezii sau nu? Oricum atat antonescu cat si ponta aveau sanse mai mari sa ia voturi in turul doi de la celalalt si de la ND, decat are ND. Nu umpli nici un stadion satesc cu aia care au votat ponta de exemplu si o sa voteze ND acum. Singura sansa (inexistenta de altfel) a ramas sa fie prezenta la vot de 70%. Deci putem spune ca ND l-a dat pe CG premier si pe tigan presedinte.
Boris, multumesc pentru comentariu. As spune ca esti un geniu in sociologie. Sunt perfect de acord cu tine. Sunt un ratat, bozgorul Europei, stergator de babe la cur… Iti multumesc pentru imaginea creata. N-as fi reusit singur, in prostia mea, sa ilustrez un tablou atat de profund al diasporei.
Doar ca… Dupa 20 si ceva de ani in afara Romaniei, am considerat, in prostia mea (recunosc), ca voi, cei din tara, aveti dreptul sa va alegeti presedintele. Fara votul meu. Poate e o greseala. Poate nu. Dar (in prostia mea de stergator de babe la cur), consider ca dupa atatia ani, nu trebuie sa decid eu, ci voi, cine va este presedinte! Si ati decis…
Claudiu, am comentat azi si la celalalt alfa blogger si am si zis ca singurii romani realizati in strainatate sunt aia care nu mai voteaza demult pentru romania, pentru ca ei au viata si problemele lor in tara respectiva, n-au planuri cu romania pentru ca s-au realizat acolo. Sincere felicitari ca ai trecut pragul.
Da, am ales noi aici, e ok, noi aici am ales mai bine decat au ales romanii plecati (ca aia au votat +60% simion noi „doar 40%”). In rest nu, n-am de ce sa iti multumesc ca ai votat iohanis, basescu sau ce crezi ca ai mai votat tu „util” pentru romania in trecut. In primul rand ca nu ai votat pentru mine si in al doilea rand ca s-a vazut si atunci ce bine ati ales.
@boris: toti aia de voiau sa voteze Simion au votat deja. Restu or sa voteze probabil „raul mai mic” ca plm, nu de telectuali au votat ponta.
o sa fie interesant. Dar. stiu multi votanti ND care nu ar fi votat cu pic si poc. Eu, de exemplu, daca era finala simion – antonescu va uram succesuri.
„Investitor: persoană fizică sau juridică care își asumă riscul plasării capitalului într-o afacere, în scopul obținerii unui venit. ”
In ce sens „investitori” ? Carucioarele pline cu mancare de la lidl, masini second hand ce nu-si permit sa le repare, hambare de case neterminate de la tara nu constituie investitii.
E de admirat ca muncesc si ca-si sustin familiile acasa dar foarte putini sunt cei ce au strans bani si au facut afaceri adevarate aici.
Parerea mea este ca 1 milion de votanti PSD sunt atat de prosti incat au crezut ca Ponta candideaza din partea PSD. La alegerile trecute stim sigur ca cateva sute de mii sunt complet retardati cand au votat cu partidul ala care semana cu PSD in denumire.
Când o să reușești să convingi asfaltul, atunci o să-l convingi și pe un suveranist.
Ăsta e nivelul de inteligență al românilor, din păcate. Inclusiv al celor 50% de „inteligenți” pe care de 35 de ani nu-i prea vedem la vot.
E așa de greu să băgăm vot obligatoriu?
pe mine mă sperie cu adevărat nivelul de disperare la care au ajuns oameni, altfel normali la căpuț, care conduce la concluzii de genul „să-mi bag p.la, dau foc la tot!”
Daca rationamentul tau e corect, si anume ca votantii AUR gandesc in stil „să-mi bag p.la, dau foc la tot!”, cu adevarat ingrijorator este ca acestia nu (mai) au ce pierde; e, cand ai 40% populatie in pragul de saracie, adica traiesc de azi pe maine, ai o maare problema ca natie!
Hash, ce problema ai? Ce sa le faci? Sa ii pui forțat la muncă?
Ăștia sunt, așteaptă să li se dea, de aia votează cu fasciști, sa ia de la noi sa le dea lor. Sunt lepre care preferă să sprijine gardul pe ajutorul social decât să muncească. Iar ăștia mai tineri visează la milioane din influencereala, după modelul dorian Popa sau alte parasute. Ce le poți face? Sa le dai gratis jumate din ce ai tu? Zi
Alegerile astea au fost dovada clara ca in PSD s-a produs o scindare, iar voturile lui Ponta arata ca pesedistii s-au cam săturat de Ciolacu.
Doar o teorie preluata din filmul „Candidatul perfect”: vin vremuri nasoale, nu mai avem ce fura, punem un candidat care sa piarda alegerile – > Crin Antonescu.
Si de aici 2 variante favorabile actualei puteri: 1. Nicusor e obligat sa lucreze cu sistemul si in timp se va eroda sau 2. daca vine Simion presedinte si face un guvern suveranist, timp de 4 ani se va eroda pana la punctul in care PSD/PNL vor aparea drept salvatori.
Pentru V2 e un risc maricel, ca Simion sa faca „damage” serios, dar aparent asta vor multi…..
Filmul ăsta a mai rulat prin cinematografele românești cu Cioloș protagonist și besedeaua a revenit apoi pe cai mari că acesta nu a putut repara în 8 luni ce au furat ei în 25 de ani.
Deocamdata singurul castigator din primul tur pare a fi pisicul Ponta. Are un nr important de voturi care ii va permite sa jongleze, fie vine in PSD pe cai mari si albi, fie il pune Simion pe undeva, fie ambele. Oricum e clar ca a reintrat in politica mare. Ieri zicea ca ne anunta marti pe cine sustine, cred ca asteapta sedinta de la psdisti sa vada ce si cum
AuR e PSd 3 sau fost aripa Vadim din psd – asta cel putin in provincie( daca cineva crede ca auristii nu vand posturile la fel ca psd, se inseala grozav). Deci avem un lonely wolf vs psd3
„Cred că mesajul politicienilor români sănătoși la cap ar trebui să fie în direcția explicării suveranismului pentru ei.”
Cred ca mesajul ar trebui nu sa fie niste explicatii calme si rationale, cat niste explicatii mai degraba rapide si sumare, mai degraba isterice. Ca nu mai e timp. Populatie trebuie sa inteleaga exact ce inseamna racirea relatiilor cu UE si NATO pana la ruperea totala a aliantei, plecarea investitorilor straini, tarierea fondurilor europene sau blocarea dezvoltarii bazei NATO de la Mihai Kogalniceanu. Inseamna condamnarea Romaniei la saracie, subdezvoltare si insecuritate, practic aruncarea Romaniei in bratele Rusiei. Inseamna sa ne intoarcem cu 25 de ani in urma.
Si doi: votantii Simion/CG trebuie ignorati complet. Nu trebuie sa li se adreseze niciun mesaj, nu trebuie jigniti in niciun fel. Ignorare totala. E complet contraproductiv sa incerci orice discutie cu ei, doar i tii in priza. Pana la urma, e dreptul lor sa voteze cum cred ei de cuvinta, ca asta e democratia. Si in doua saptamani e absolut imposibil sa convingi pe cineva de ceva.
Cheia nu e la ei, cheia e la cei 8 milioane de posibili votanti care nu au votat Simion in turul I.
„nu sa fie niste explicatii calme si rationale, cat niste explicatii mai degraba rapide si sumare, mai degraba isterice. Ca nu mai e timp.”
Timp a fost din decembrie incoace, nici politicienii, nici presa „buna” nu au inteles nimic si nu au folosit timpul asta intr-un mod util: in loc sa vina cu oameni macar ok din esalonul 2, au venit cu o folosila cum e Crin (nu mai zic de mizeria ca primele doua partide parlamentare sa nu aiba candidat separat, atat au invatat ei din democratie), presa tot a dat-o cu alarmism, non-stop ca maine, sigur, sigur o sa ne invecinam cu Rusia, politicienii nu au zis nimic de problema locurilor de munca (a avut si Vali o gramada de stiri cu firme din tara care au dat oameni afara), nimic despre justitie unde motivatia poate sa fie „ca asa a vrut plm”, tot ce conteaza daca presei „bune” ii place sentinta sau nu, nimic despre lipsa de sactiuni in zona justitiei pt situatii cand prima sentinta cu cea de la apel se bat cap in cap.
„Inseamna condamnarea Romaniei la saracie, subdezvoltare si insecuritate” spune-i asta unuia care castiga pana in 3k pe luna in mana in 2025 si vezi ce reactie are.
Cheia a mers in 1996, dupa aia s-a rupt!
„Inseamna condamnarea Romaniei la saracie, subdezvoltare si insecuritate” spune-i asta unuia care castiga pana in 3k pe luna in mana in 2025 si vezi ce reactie are.
Sa stii ca cea mai mare parte a populatiei chiar intelege care e treaba cu UE si NATO, chiar daca nu crezi. Chiar si oarecare parte din votantii Simion/AUR. Chiar si cei cu venituri mici.
Sondaj ianuarie 2025: „88.1% dintre români se opun ideii ca România să iasă din Uniunea Europeană (față de 71.7% în ianuarie 2022)
88.1% dintre respondenți consideră că România nu trebuie să iasă din NATO (față de 76.2% în ianuarie 2022).
69.7% dintre români au încredere multă și foarte multă în NATO (față de 60.6% în ianuarie 2022), iar 66.8% în Uniunea Europeană (față de 55.9% în ianuarie 2022).”
Aici se va da si lupta pentru pozitionare. Simion si compania vor incerca pozitionarea „luptam cu mafia PSD, sa o dam jos, sa ne luam tara inapoi”, ND si compania vor incerca pozitionarea „alegeri pro-vest sau pro-Rusia”.
P.S. Pot sa bag mana in foc ca in saptamanile urmatoare o sa il auzi pe Simion jurandu-se ca nu vrea Romania afara din UE sau NATO. Desi il sustine ca premier (CG) pe unul care a propus in clar referendum pe tema asta si care pomeneste de aliantele Romaniei cu UE si NATO ca fiind cele mai rusinoase si paguboase din istoria tarii.
@Silicon_v chiar ma gandeam azi la treaba asta: vot 54% pt „suveranisti” vs procentele alea de la sondaje „sunteti pro-UE” unde de la o perioada la alta procentele difereau de la 60% la cele mentionate de tine.
Clasa politica „pro-UE” ar trebui sa se uite la diferente astea si sa realizeze ca ce vor majoritatea romanilor de la ei e sa nu mai mearga la Bruxelles cu capul plecat, sa aiba mai mult sange ca polonezii, adica criticam UE, comentam pe diferite teme, dar nu parasim incinta. Or inclusiv presa aia buna si toti „analistii” sufletului s-au facut si se vor face ca ploua in continuare, nu exista in capul lor varianta sa vrei sa fii parte a UE dar sa nu accepti tacit orice se decide la centru, cel mult vor spune ca o parte din romani sufera de bipolaritate sau ceva apropo psihiatric.
Sunt de acord cu ce zici mai jos ca trebuie o abordare mai flexibila, dar din pacate :
1- daca noi pe aici ne p*ulim una-doua, nu cred ca avem ce pretentii sa avem de la politicieni care in al 13-lea ceas au venit cu un politician disparut din peisaj de 10 ani
2- presa care doar cu asta a mai ramas: sa dezbine populatia in functie de cine da banul
3- toata miza acestor alegeri inca e purtata de bula educata la nivelul „hai bah, hai sa vedem cum trecem si de hopul asta, cum ii pacalim pe aia prosti, frustrati etc. sa voteze cum vrem noi, sa ne fie noua bine inca 5 ani, nu, nu vreau sa ma implic in politica sau in societate sub orice forma, vreau sa continui ca si pana acum sa acumulez avere, sa faca altul”
Imi place logica asta in care nu adresam problema si suntem superiori prostilor.
Si totusi, de ce au votat oamenii CG sau un Simion care nici macar nu apare pe nicaieri?
Pare ca e o tendinta globala, cel putin pe partea de vest si anume ca – lumea s-a cam saturat de capitalism. Cei care nu au niciun interes in zona asta, se intorc impotriva lui. Explicatiile sunt multe dar pan acum nimeni nu a incercat sa inteleaga de ce unii fac alegeri intr-un fel si altii in alt fel. A fost doar hate, daca votezi pe X esti retardat… samd.
Cu sau fără diaspora Simion ar fi ieșit tot pe locul 1.
Cu votul din diaspora Nicușor e pe locul 2, fără diaspora ar fi fost Căcărău pe locul 2.
Încă o dată diaspora a votat corect: a votat schimbare și a votat să nu lase toate cele trei puteri din stat pe mâna unui partid de căcănari corupți, hoți și incompetenți.
Nu înțeleg cum poți vota USL pe linie și toată puterea din stat la o singură gașcă apoi să te crezi superior și să jignești.
„Cele mai mari comunități de români din diaspora au fost câștigate de George Simion, pe locul al doilea plasându-se Nicușor Dan, la mare distanță în cele mai multe cazuri – Italia (126.000 față de 25.000), Spania (86.000 față de 16.000), Germania (117.000 față de 27.000), Marea Britanie (peste 80.000 față de 35.000 Nicușor Dan), Franța (32.000 față de 13.000). George Simion a câștigat și în Rusia, Belarus. În Republica Moldova şi Elveţia a câștigat Nicușor Dan.”
Foarte corect a votat diaspora
Mulți nu vor să accepte faptul că electoratul nu a votat din răzbunare, pur și simplu Nicușor Dan nu e capabil să aibă un discurs motivațional, nu e credibil, 0 carismă. Ați fost la vreun club de șah să vedeți jucătorii cei mai buni din oraș ce plictisitori sunt în conversații? Din haina lor e făcut Nicușor, sau Dan. Electoratul știe că niciun candidat nu-și va respecta promisiunile, dar nu-și dă votul oricărui fraier. Băsescu avea șmecheria și tupeul, Johannis era calm dar măcar avea 1.9 m înălțime. Când te uiți la Nicușor, parcă te uiți la clovnul de Macron.
Cam asa e. Cand candida la primarie rupea si haina de pe el, acum la prezidentiale e f moale. In ultimele lui iesiri are vibe-ul omului care nu a mai dormit de 3 saptamani. Poate era mai bine sa se inregistreze si el, sa nu mai apara live peste tot.
„Ați fost la vreun club de șah să vedeți jucătorii cei mai buni din oraș ce plictisitori sunt în conversații? Din haina lor e făcut Nicușor, sau Dan”
Ai fi vrut o pizda la bara?
Eu nu inteleg. In bula mea cei care au votat SImion si vor o schimbare radicala o duc extraordinar. Proprietar de lant de farmacii, proprietar de ferma cu n tractoare si angajati, prieteni cu afaceri mici care merg, pensionar militar cu ditamai pensia. Cand le zic voalat ca ce mai vor nu stiu sa imi raspunda. Nici eu nu pot sa le zic in fata „ba esti nesimtit, ce iti mai trebuie?!”. E rau sa uiti de unde ai plecat.
sa ne anunti daca afli de ce astfel de oameni (cat timp nu sunt implicati in politica) au votat cu Simion. chiar sunt curios, eu cunosc doar din cealalta categorie care au votat cu el.
Îți zic ee ce mai vor. Securitate pe șosele. Este? Nu e. Sistem de învățământ și de sănătate ok? Sunt? Nu sunt. Protecție împotriva corupților, împotriva milogilor de la stat pe care trebuie să îi șpăguiască la greu zi de zi. Au? Nu au. Protecție pentru copiii lor pe stradă împotriva beizadelelor drogate. Este? Nu este. Aer curat, fără fum de cauciuc ars și ce alte mizerii mai ard ăia prin periferii, fără poluare, fără gunoi. Au așa ceva? Nu.
Astea le lipsesc. Banii pe care îi fac ei din afacerile sau pensiile lor nu sunt totul, oricâte școli și spitale private ar fi. Pentru că mocirla din jur îi sufocă încet.
Și vor cele de mai sus, doar că nu realizează încă faptul că ceea ce votează acum nu e o rezolvare a acestor probleme, ci o acutizare a lor. Și nu prea ai cum să le mai explici asta în ceasul al doișpelea.
@Robert: Probabil propagandă anti-migrație. Dacă ai călcat prin ea în ultimii 10 ani nu poți să negi că în multe zone Europa s-a umplut de doctori și ingineri.
Eu văd la mine la Berlin în Mauerpark, acum vreo câțiva ani erau niște băieți pe ici pe colo, dacă nu aveai ochiul format intrai sevraj până îi găseai. În 2023 și 2024 s-au înmulțit de-i găsești din sută în sută de metri, în 2025 s-a trecut la next level, am pățit chiar să fiu abordat: Șef, nu vrei să tragi, să bagi, să te spargi? Ziua în amiaza mare.
Acțiune și reacțiune. Problema e că suveraniștii noștri au cap doar ca să nu le plouă în gât, în loc să ia ce-i mai bun din vest și să se pună cu curul în drum acolo unde e cazul, ei halucinează cu industria calului și alte astfel de demențe, semne care mă fac să cred că sunt doar niște oportuniști care ar zice orice căcat pentru o sinecură.
@Robert: aia au votat pt legi anti gay si anti imigratie.
si „ue ne-a inchis industia si minele, ne pun cote pe agricultura si ii lasa pe straini sa ne cumpere pamantu”. Dar, principalele tinte is gheii si imigrantii
Perceptia din tara asupra diasporei s-a schimbat dramatic in ultimii 4-5 ani din varii motive. Daca in 2004,2009,2014 diaspora salva turma, acum brusc diaspora a devenit vinovata de serviciu pentru ceea ce se intampla. Chestia asta este vizibila prin multe locuri chiar si pe aici. Sunt cativa diasporezi ce mai comenteaza(aici ma includ si eu) si care prezinta cu subiect si predicat realitatea diasporei de acolo. Ieri printre cele mai articulate comentarii despre cum arata diaspora romana l-am vazut la Ioan C, in care a fost imediat atacat si facut in toate felurile desi omul prezinta o realitate care a fost confirmata deja prin vot. Ieri cand am pus pe tapet scenariul in care ne aflam acum, la fel am fost atacat si facut in toate felurile(mea culpa pe partea cu prezenta si cu castigatul din primul tur, insa restul raman valabile).
Si ca sa inchid povestea si cu cei 50% pe care Simion ii putea lua ieri, lucrurile sunt simple. Ponta a fost motivul pentru care Simion este pe la 40 si ceva, iar Cacarau nu a intrat in turu doi. Procentele lui Ponta si ale lui Simion adunate dau un 53-54% ceea ce in voturi inseamna in jur de vreo 5 milioane, la o prezenta de 9 milioane jumate de persoane. Nu ma hazardez sa spun ca Simion este deja presedinte, dar tot ceea ce trebuie el sa faca acum este sa continue strategia pe care a avut-o si greu poate pierde alegerile. De partea cealalta Nicusor are un handicap de 3 milioane de voturi pe care trebuie sa le recupereze pentru a avea o sansa.
Revenind la diaspora si modul pentru care diaspora a votat cum a votat lucrurile sunt simple. De ani si ani de zile diaspora a fost o vaca de muls la propriu cand vine vorba de bani si voturi, dar care nu a primit ceva in schimb. Serviciile diplomatice in tarile UE sunt la pamant si efectiv sunt cel mai simplu de a estompa dorul de tara. Cetatenii romanii in multe din tarile UE sunt extrem de prost tratati, unii avand incalcate si cele mai elementare drepturi(vezi povesti cu sparanghelul din Germania). Evenimente culturale in care totusi sa fie promovate Romania sunt de cea mai proasta calitate, iar suport pentru cei care au copii nascuti acolo sa invete limba romana este o gluma sinistra. La toate povestile astea adauga modul in care multi din zona elitista si-au batut joc de ei in toate felurile incepand de la badantele din Italia si culminand cu muncitorii in constructii din Spania. Simion a speculat asta si a mers sa vorbeasca cu ei, iar acestia l-au votat. Categoric exista si un vot de blam venit din diaspora, dar in esenta oamenii au votat omul care i-a bagat in seama si a vorbit cu ei.
Prietene, nu stiu in ce tara „stergi babe la cur”, cum spune un destept pe aici, dar ai tot respectul meu! Ai ilustrat perfect realitatea.
Am avut ocazia, pe parcursul a 20 si ceva de ani, sa stau de vorba cu diferiti politicieni veniti din Romania. Incepand cu Tomac si termind… nici nu mai stiu cum il cheama. Toti plini de ei, aroganti, ca si cum ne-ar fi facut o favoare ca si-au deplasat cururile corupte ca sa vorbeasca cu noi. Solutii: zero.
Prosti, idioti, asa cum considera multi din tara, cei din diaspora au votat cu cine i-a ascultat si i-a tratat fara superioritate. Ca era doar o imagine… De acord. Dar imaginea conteaza.
Spun iar pe aici cum am un vecin membru PNL, angajat MAE, care a fost detașat ca simplu angajat la o ambasadă a RO dintr-o țară praf, și a luat peste 100 000 dolari pe an ? Ce o fi făcut el pe acolo, cum a promovat interesele RO ?
După ce s-a întors, și-a luat o frumoasă limuzina germana…
Diaspora a votat:
– anti PSDNLUDMRPUSL
– pe cei care i-au cerut voturi
– împotriva instituțiilor statului
Înțeleg foarte clar de ce Diaspora a votat George Simion și Nicușor Dan.
Iar dacă cine are o problemă cu alegerea lor: vdeți că în țară ați votat Crin Antonescu și Victor Ponta. Sunteți ok?(întrebare retorică.)
Știu că e un grup hardcore care vrea naționalizare, să vină rușii, să ia de la unii și să le dea lor. La fel e un grup cu părul roz.
Dacă ignorăm grupurile astea, restul oamenilor au probleme de viață, de zi cu zi, facturi, inflație, copii, credite.
Lor spuneți-le doar așa. Cursul de 6 rezolvă deficitul bugetar instantaneu(sau 6,5 sau unde se oprește) și pe urmă pot să mă plâng că Europa ne vrea răul. Ți-e îți va fi bine?
Celor apropiați ție le va fi bine?
Da Claudiu, și aici se vede limita democrației și a votului universal. Că un politician onest nu poate să prostească proștii cu minciuni și baliverne, nu din neputință sau aroganță, ci din principiu, că nu vrei să minți oamenii în față. În timp ce auristul nu are scrupule, el le promite proștilor luna de pe cer, case la 35k și apă hrană sloboz
Este o competiție neloială, este ca și cum ai vinde pepeni și ăla de la taraba de lângă vinde pepeni injectați cu apă, tu spui cumpărătorului uite pepenele, e natural, e dulce? s-ar putea să nu fie dulce că depine de soi, starea coacerii etc. iar ăla de lângă urlă „PEPENI DULCI, sunt cei mai buni pepeni din lume, ia pepenii neamule că o să devii viril și te vindecă de boale.. ” cumpărătorul se duce și ia pepenele injectat cu apă și tu rămâi cu pepenii naturali imperfecți nevânduți
Prostul nu se va învăța minte decât ars și țepuit.. dar problema, spre deosebire de alegerile comerciale individuale, este că la alegerile politice , la pachet suntem și noi mâncați cu gloata din cauza opțiunii țeparului
@Asdad2005: de acord, dar asa zisa elita nu s-a apucat sa faca misto degeaba de badantele din Italia si capsunarii din Spania.
Eu nu discreditez pe nimeni pe baza muncii pe care o face, am maxim respect pentru orice om care lucreaza cinstit. Dar cum ar fi ca o doamna de la curatenie sa imi zica ca mie ca m-a scos Soros la protest, ca sunt curist ca votez cu USR si alte apleative. Pentru ca fix asta se intampla in social media, agresivitatea unei parti din Diaspora este crunta.
Eu inteleg ca au acumulat o frustrare si cauta un tap ispasitor, dar nu sunt nici eu si nici ceilalti din asa-zisa elita de vina pentru situatia lor.
Deci, mai scutiti-ma cu aceasta bula de oameni incercati si sarmani, nu mai functioneaza metoda intelegerii si a dialogului. Le respect votul si atat, sa se descurce mai departe.
@Claudiu
Pe langa povestile astea cu diaspora as adauga rahaturile patite de romani care s-au dus in Mexic. Chestii care odata ce le patesti, povestea cu tara ta si respect pentru tara din care provii o sa fie chestii ale naibii de importante.
@car
Perceptia oamenilor asupra MAE si a ambasadelor este fix aceeasi pe care o aveau si fata de restul institutiilor din Romania atunci cand locuiau acolo. Nu generalizez poate or exista si locuri OK unde angajatii MAE isi fac treaba pe bune, statistic trebuie sa se intample. Insa nu doar asta a fost factorul catalizator de voturi pentru Simion ci fix faptul ca a vorbit cu oamenii si i-a facut sa se simta bagati in seama.
@Pixel
Rahatul economic in care ne aflam este rezultatul comasatilor PSDNL. Orice om rational stie deja chestia asta, votantii Simion deja au opinii clare definite pe acest subiect. Inteleg discutia economica si mai ales modul in care o sa se joace cartea in care se duce leul pe pla, bursa scade(pensiile private scad) si cum ies bani din economie si vai ce nasol o sa fie daca iese Simion. Dar dupa 18 mai oricine va veni la Cotroceni se va lovi de aceasta problema. Rahatul asta nu mai poate fi ocolit ci ne va exploda in fata si-l vom plati. Singura necunoscuta este cat de mare va fi explozia, recte cata intelegere vom gasi pe la creditori, insa nota de plata o vom plati. Paradoxal chestia asta poate sa fie o chestie buna intrucat fie imparatul va fi gol si povestea cu suveranismul si alte cele se va inchide(in momente de criza ura se poate coaliza rapid chiar si celuir care o cultiva), fie va reusi sa schimbe situatia si sa dea speranta unora care probabil ca l-au votat asta inseamna sa schimbe sistemul din temelii, chestie complicata nu imposibila.
@Flat
Calitatea de baza a unui politician este sa stie sa faca un compromis si apoi sa minta. Inca nu am auzit politician onest care sa castige spunand ca hei o sa vina niste vremuri nasoale, dar vedem ce va fi dupa, sloganurile nu au fost niciodata despre ce e in teren ci despre ce vrea votantul de rand. In situatia de fata Simion a vorbit mult mai des cu oamenii si dupa ce a vazut ce subiecte ii intereseaza a mers pe ele. Scena era deschisa si pentru altii s-o faca, insa el a jucat singur in categoria asta. A oprit ceva partidele clasice sa faca asta? A oprit ceva USR si altii ca ei sa faca asta? Politica se joaca pe voturi si nu pe prestanta, fix ca in alte domenii.
Ascensiunea lui Simion nu ar fi fost posibila fara binecuvantarea PSDNL si a unei parti din institutiile de forta. Povestile cu scrisorile pe care Simion le-a facut, plus povestile cu Valea Uzului si ce mai vin pe langa nu ar fi existat daca binecuvantarea celor anterior expusi nu ar fi existat. Ce nimeni nu a luat in calcul este ca multe lucruri au o limita si ea a fost atinsa.
Îmi permiteți să nu fiu de acord cu explicația legat de votul din Diaspora. Eu locuiesc într-o zonă unde avem servicii consulare excepționale, unde personalul de la consulat este deosebit de amabil si te ajută cu o grămadă de lucruri, unde se organizează evenimente culturale cu artiști si scriitori romani, unde se fac cursuri de limba romană si de dansuri populare. Rezultatul: 60% au votat cu Simion.
@disneyland
Sunt perfect constient ca exista si locuri unde oamenii isi fac treaba si nu am negat asta vreodata, doar am spus ca vorbim de exceptii si nu reguli. Faptul ca Simion a luat 60% din voturi se poate explica in cateva chei:
1. Omul a venit, a vorbit cu oamenii si i-a intrebat de una de alta. Romanul simplu plecat prin alte tari adora sa fie bagat in seama.
2. Oamenii desi au parte de servicii consulare exceptionale isi pun intrebarile de ce acolo se poate si in Romania nu? La asta adauga si faptul ca oamenii au fost fortati sa plece nu ca asa au vrut ei.
3. Inca nu este foarte clar, dar exista si o parte de muncitori detasati(soferi de TIR) care au fost plecati in cursa in diverse tari.
Principala chestie este ca Simion in perceptia multora e om din popor care vorbeste pe limba omului simplu si care vorbeste cu oricine are o problema. Restul de chestii vin fix ca o completare la tablou.
@Asdad2005 Da, si eu sunt conștient că este o excepție acest consulat, am avut si alte experiențe… Pentru mine explicația votului Simion/Georgescu vine de la faptul că foarte mulți români nu sunt bine integrați, s-au mutat „cu satul” din România in altă țară, unde duc o viată de care nu sunt satisfăcuți. Mulți au copii care merg la școală într-un sistem pe care ei nu îl înțeleg, care li se pare laxist si prea orientat spre multi-culturalism. Dorința lor este să se întoarcă in România, unde să ducă o viață mai bună economic decât cea de dinainte, din cauza căreia au plecat, dar și mai bună din punct de vedere social decât cea din occident. Așa că votează contra PSD, așa cum au votat mereu cei plecați, de la Iliescu încoace, dar și contra partidelor pro-europene, care sunt percepute ca dorind să ducă societatea românească spre multi-culturalismul european.
@disneyland
Majoritatea romanilor care au plecat din Romania au facut-o pentru ca au fost nevoiti, nu ca au vrut s-o faca. Chestia asta se aplica pe toate palierele diasporei romanesti, de la badante si pana la medici. Sunt foarte putini cei care pleaca din tara fix pentru ca au o curiozitate sau brusc s-a ivit nu stiu ce oportunitate profesionala pe nu stiu unde, acestia sunt o minoritate insignifianta ca ne place sau nu.
Ei bine votul de ieri vine inca odata sa confirme faptul ca acesti oameni sunt satuli de actualii politicieni si de situatia curenta si vor ceva nou. Nu poti sa-i condamni si mi se pare profund gresit sa fie facuti in toate felurile cum am vazut prin alte parti. Dimpotriva este momentul in care dialogul trebuie sa existe si trebuie explicat foarte clar ceea ce urmeaza si ce se poate si ce nu se poate face. Si spun asta pentru ca o sa urmeze o perioada destul de agitata unde emotia se va vrea a fi creata si diverse povesti vor fi aruncate in media.
@punKreas
Agresivitatea online a fost inceputa cam prin 2017 sa nu zic mai devreme si a culminat cu placutele suedeze dedicate PSD in 2018. Unii spun ca a aparut din neant, altii spun ca USR ar fi avut un rol in asta. Pe langa asta nu strica sa ne aducem aminte de povestile din tara cand PSD puneau de mitinguri si in Iasi(sper sa nu ma insel) erau niste oameni de bine care le aruncau cu bancnote de 1 ron celor veniti acolo si radeau de cum se agitau oamenii aia pentru acei bani. Toata agresivitatea pe care tu o reclami isi are radacinile in acele momente si din pacate a fost indirect creatia USR, in sensul ca niciodata USR nu s-a dezis de acele momente sau a indemnat la calm. Nasol cand esti de partea cealalta a baricadei, dar orice actiune are si o reactiune.
Vina principala a elitei si mai ales a intelectualitatii din Romania este ca niciodata nu i-au luat in discutie pe acesti oameni din motive lesne de inteles. Nu este cel mai placut dialog sa-l ai cu ei si de multe ori este foarte dificil sa comunici ceva daca vrei, insa nu a trebuit sa faci asta ci doar sa-i asculti si apoi pe baza lor sa creezi un discurs si apoi un mesaj politic. Asta este si motivul pentru care orice partid politic sustinut de intelectualitatea romana plus a altor elite de acest fel nu va putea scoate mai mult de 20-25% in alegeri. Pur si simplu vorbesc pentru o audienta restransa si nu sunt interesati de restul, ceilalti fac opusul si nu au problema cu asta asa ca ne aflam in situatia in care ne aflam….
@Asdad2005 – Nu stiu prietene, ca in Mexic nu am fost si nici nu am de gand sa ajung in urmatorii 150 de ani. Am un principiu tampit in ceea ce priveste turismul: Ma duc in tari cel putin la fel de dezvoltate ca cea in care locuiesc. Asa consider ca am ceva de invatat. De aia nu am fost in India, Pakistan, Bangladesh, Maroc, Mexic si alte natiuni asemanatoare. Da, stiu, cultura milenara, monumente, chestii… Hai sa spunem ca prefer sa le vad la televizor, nu sa-mi taie capul pe acolo pentru ca li se pare lor ca m-am uitat urat la ei.
@Asdad2005: ce treaba are placuta suedeza cu discutia de aici? Scria mwe psd, mare lucru. Fa-ti si tu o placuta cu mwe usr sa vezi ce se plange in tara :)))
Iar cu mitingul de la Iasi, cum vrei sa reactioneze iesenii cand psd a platit oameni sa vina in centru la miting si sa se pise la propriu in propriile gunoaie? Sa le dea flori?
Nicusor are 2 saptamani.
Sper sa selecteze cei mai buni consilieri din domeniul publicitatii din ROmania pe care i-a produs piata locala, ca acolo are deficit, la ambalarea produsului.
Sper sa aiba consilieri politici buni, sa aleaga 2-3 promisiuni cu priza la public si sa le puna in respectivul pachet.
Si dupa aia mai are o saptamana de campanie sa promoveze produsul. Hai Nicusor!
Din pacate, cred ca singura sansa a lui ND in turul 2 e sa se afiseze in fiecare zi la brat cu CG. Altceva nu stiu daca functioneaza.
Hai ca nu e timp de 2-3 chestii in pachetul ala, nu e nevoie decat de una.
@Tudor
„Deja am incercat absolut nimic si ne-am auto-convins ca nu se poate”?
Hai Nicusor sa ce?
Nicusor reprezinta elgibiti. Nicusor reprezinta woke. Simion nu.
Nicusor reprezinta ceva ce a fost folosit de niste jeguri umane ca metoda de a speria prostii pentru a adula niste lideri care lucreaza in mod activ impotriva lor.
Tu si Simion sunteti anti-woke. Lasa teatrul.
Nicusor reprezinta elgibiti. Asta mi se pare cel mai amuzant. ND fiind considerat prea lgbtiist. Omu care a plecat din USR toma pe cearta asta
ND a fost primul, si singurul de altfel, care a incercat sa vorbeasca si despre cealalta bula. A vorbit despre votantii Dilimache fara sa incerce sa ii acuze de ceva. Fara sa ii antagonizeze.
Ce a inteles presa si cum a fost ambalat mesaju „ND incearca si el niste populism prost”.
Ce zisese ND: sunt si ei romani cu plangeri si trebuie sa vedem de ce se plang.
@animaloo: stiu dar incearca sa explici asta auristilor. Nu l-ai auzit pe Becali? Nicusor aduce elgibitiul in Romania.
Iar macgregor e binar: woke sau anti-woke. Nimic altceva nu conteaza. Deci e clar votant Simion si nu inteleg de ce joaca teatru aici.
Nu e nici un fel de teatru. Wokii au facut praf occidentul pe care il admir.
Clar, si Trump, Putin si Simion vor elimina wokii. Teatrul e ca nu i-ai sustine.
Putin nu stie sa faca decat moloz din orase care erau infloritoare inainte sa vina el acolo, ca alea pe care le guverneaza sunt mai praf decat ale noastre. Simion nu se stie daca stie sa faca vreo profesie, inteleg ca are oarece competente de sef de galerie.
Esti bine?
Eu sunt bine, ca eu nu trebuie sa imi gestionez vreo disonanta cognitiva. Valorile mele sunt destul de congruente cu actiunile mele.
Nu inteleg de ce te prefaci tu ca nu i-ai sustine pe Putin si Simion in schimb.
Pentru ca vestul era bine mersi pana sa apara wokii si sa ii dea peste cap sistemele cu tampeniile lor.
Si nici Putin, nici Simion nu are cunostiintele sa ne aduca in starea aia de bine-mersi in care era Europa pre-woke.
S-a inteles?
Aici are dreptate mcgregor. Doar 1 exemplu:
Luati pagina de fb a lui Semiom si comparati cu a lui ND.
Care dintre ele arata mai mult grija, preocupare, interes da sta printre oameni, de a fi conectat cu problemele lor, pe limba si la nivelul lor? Care indeamna mai mult la „haideti impreuna cu mine sa facem X?”.
Ca ND poate sa explice doct de ce X = cacatul praf este minunat.
Dar n-o sa-l ajute sa stranga adepti si voturi noi.
Da, Nicusor, nu va fi usor!
Ai dreptate, Trump e singugul care are cunostiintele sa ne scape de woke.
Si Trump, cu cunostiintele alea, face ce vrea Putin si il sustine pe Simion.
Si asta e, cumva, bine. Sau nu? Dar trebuie sa fie, ca Trump e salvatorul nostru. Sau nu e?
S-a inteles. Babaiatula, nu stiu cum existi.
Totuși sunt doar 342.000 voturi diferență în diaspora între cei doi, nu este un capăt de țară și nu este o diferență de nesurmontat prin voturile celor din țară.
Problema e că și în interiorul țării sunt hoarde de suveraniști, toată pleava societății, toți asistații din toate comunele și satele, toate județele, tot tot este cu aur pentru că simion a investit în prostirea proștilor la nivelul bălții
Practic noi ăștia din urban trebuie să salvăm țara, să nu mai fim așa pretențioși și cu nasul pe sus și să votăm în T2 mai mult decât proștii fără dinți în gură
Diferenta e mai mare, fata de cate voturi a primit Nicusor.
@Flat
Fix abordarea asta a ta, a avut-o si mearea coalitie PSD-PNL. Dar si toti fanii ei.
Pleava societatii, aia fara dinti in gura, salahorii Vs noi superiorii, intelectualii.
Boss, asta e democratia. Tu poate iti doresti altceva, dar in democratie, dreptul de a alege il are si pleava societatii cel putin la fel precum prietenii tai intelectualii urbanisti.
„Noi astia din urban trebuie sa salvam tara” – sa o salvezi de cine si de ce? Sa o salvezi de cei care si-au exprimat alegerea in cel mai mare numar?
De fapt ce anume nu-ti convine tie? Ca toti oamenii au drept de vot sau ca nu voteaza precum prietenii tai intelectuali din urban.
Probabil nu-ti doresti democratie sau nu o intelegi.
diferența în total este de 1.883.000 voturi
Pentru mine este un calcul simplu. Simion nu trebuie să treacă de 5 milioane, iar Nicușor să strângă minim 5.000.001
Simion are 4 milioane de acum și hai să zicem încă 1 milion de pe la Ponta, Șandru și Terheși. Trebuie pus cap pe simion, să nu mai urce, să nu mai convingă alți proști să-l voteze
Nicușor are 2 mil. cu vreo 1,5 de la Crin, Lasconi și Funeriu face 3,5 – deci trebuie să mai convingă 1,5 absenți să vină să voteze pentru el. Cam greu, dar nu imposibil. O mobilizare generală se poate face, sunt mulți scârbiți de politică, dar care totuși nu vor să ajungă la sapă de lemn cu un regim suveranist. Și tinerii pot fi surescitați, haide Faiar fă ceva.
@Cosmin – bineînțeles că e democrație, asta înseamnă că trebuie să respect alegerile neinformate ale unor cretini? sorry, dar nu văd de ce ar trebui să tac și să nu le spun adevărul în față, da, sunt proști, da sunt manipulați, da, votul lor este greșit.
Da, țările trebuie salvate și de cei care și-au exprimat alegerile în cel mai mare număr, vezi brexit, vezi maga, vezi Georgia, vezi Belarus. Sunt direcții și momente ireversibile, mineriadele din anii 90 au fost așa ceva, dacă în 90 Iliescu era prea puternic și nu aveai ce să-i faci, acum suveraniștii nu sunt așa puternici, ei doar se zbat la limită pentru că totuși fascismul are o limită.
Democrația trebuie protejată, asta a făcut CCR, asta e datoria noastră să facem, tu trăiești într-o bulă ideală în care cel mai bun câștigă și apoi? urmează alt ciclu electoral, dar ignori faptul că fasciștii și dictatorii tind să nu mai lase puterea din mână decât dați jos cu forța, nu o să mai pupi tu democrație odată ce se instalează georgiștii și tentaculele kremlinului peste țară.
Și extremismul în general trebuie (trebuia) lovit cu brutalitate și devreme, nu lași ani de zile legionari să se întâlnească și să facă comemorări, nu lași galeriile de fotbal să se desfășoare cu rasisme și homofobii, nu lași noua dreaptă nu lași șoșoaca în pace, nu lași MAIștii pro-ruși să existe în sistem, nu lași tiktok deschis, toate astea trebuiau tăiate de la rădăcină. Unde am ajuns, să ne uităm cum unii încep să facă saluturi naziste și să deseneze grilaje și svastice pe pereți și să scape fără o bătaie soră cu moartea? nu e normal
„Practic noi ăștia din urban trebuie să salvăm țara, să nu mai fim așa pretențioși și cu nasul pe sus și să votăm în T2 mai mult decât proștii fără dinți în gură”
Discursul asta e cale sigura spre Simion presedinte. E nevoie de o abordare mult mai flexibila pentru blocarea lui Simion.
Ba, cred ca mesajul din Decembrie a fost „nu mai vrem PSD + PNL”. Ce-au facut liderii politici? S-au bagat din nou in coalitie si au scos un candidat irelevant de 12 ani incoace.
In ultimii 4 ani ni s-a spus ca trebuie „stabilitate”. La ce a dus aceasta stabilitate? La spitale noi? La deficit micsorat? La mai putina coruptie? La mai putin nepotism? La procese mai rapide? La pensii speciale taiate? La o Armata mai bine dotata?
Ok, oamenii sunt needucati si nu inteleg consecintele pe termen lung (ca pe zidarul din Spania nu-l afecteaza dobanzile la care se imprumuta Romania), dar chiar nu mai suporta coalitia asta de hoti.
https://www.facebook.com/reel/1247322540730900
Fiecare tara are liderii pe care-i merita. Cred ca e mai bine sa acceptam ca Romania e o tara de bombardieri prosti si drept urmare voteaza cu un bombardier prost. E tara in care minerii bateau barbosi pe strada in aplauzele multimii pentru ca barbosii erau intelectuali, iar intelectualii – se stie – sunt cel mai mare pericol.
Daca nu aveti bagajele facute, faceti-le acum. In cativa ani s-ar putea sa fie prea tarziu.
Cred ca am mai scris asta pe aici, dar multi din diaspora dau vot de blam pe motive bine intemeiate. Statul roman nu da doi bani pe ei, ei de ce ar da pe statul roman?
1. Statul nu ii ajuta. Care e ultima masura luata la nivel de administratie pentru diaspora de care tineti minte? Nu ma refer la anecdote cu personal din misiuni care se implica punctual pentru x sau y, stiu ca exista exceptii. Ma refer la chestii mari, la nivel de guverne, programe de integrare, pe astea mari – .es, .it, .fr, etc. Nimeni nimic, asteapta sa se scrie la ziar sa faca si ei o interventie punctuala si dupa aia uita pana la urmatorul eveniment.
2. Nu doar ca nu-i ajuta, dar ii si incurca. Orice operatiune prin ambasada dureaza 2-4 luni. Ai nevoie de un act care expira? Sigur, trei copii in original, duplicat si triplicat, cerere tip a, b, c si asteptati 4 luni. Planuri, chestii? Ne pare rau, sunt multi romani in zona, 4 luni. Stai in zona remote? Ne pare rau, sunt putin romani aici, mergeti la consulatul de la 600km distanta. Ai ajuns la consulat? A, pai aici sunt multi romani, 4 luni.
3. Nu doar ca-i incurca, dar fac asta sistematic. Statul roman te indruma sa-ti faci CRDS. Si dupa ce ti-ai facut CRDS afli ca nu poti face aproape nimic cu el in romania. Acte, succesiuni, necazuri? Ne trebuie CI. Ah, crds? nu e bun, trebuie cerere speciala, apostila vietii, dovada ca locuiesti la adresa, e complicat nu mai bine rugati o ruda sa va ajute?. Te-ai casatorit in strainezia si vrei sa-ti faci update la acte? 4 luni la ambasada. In tara? A, pai trebuie dosar cu sina, trei apostile, declaratia cu ce-a mancat primarul dimineata, toate traduse in triplicat si stampilate in patru locuri.
4. Si daca sari peste toate astea si ai acte de unde traiesti? Ghinion de nesansa, bancile nu lucreaza cu tine fara numar de romania, administratiile nu se uita la tine cu CI din alta tara, ia-ti avocat si poate rezolva ala. Mai rau ca un strain, la multe chestii. Strain in tara ta.
Mda. Cam de asta dau astia vot de blam.
Cei din strainatate au votat mai tot timpul impotriva a ceea ce e la guvernare si au avut dreptate in alegerea facuta.
In schimb, acum au avut de ales si au in continuare, intre doi oameni care asa cum zic ei sunt „din afara sistemului” si spera ca vor schimba acest sistem.
Daca ne uitam pe harta vom vedea ca cei din diaspora care l-au votat de ND sunt in zone in care trebuie sa ai o anumita calificare si ceva in creier ca sa reusesti.
Soferii, ingrijotorii, ospatarii, santieristi care reprezinta majoritea celor plecati in vestul Europei l-au votat pe Georgescu.
Asta ne arata calitatea intelectuala a diasporei din vestul Europei.
Asa trebuie inteleasa poza de mai sus.
Cu siguranta ca se aplica ce spui tu. Dar posibil sa conteze si ce-a scris cineva mai sus – nebunu asta s-a dus mereu „in teren”. In tara, la primele alegeri unde aur a luat multe procente se ducea cu autocarul si se intalnea cu oamenii. Nu e suficient sa stii ca exista oameni nemultumiti, trebuie sa te si duci sa vorbesti cu ei. Normal ca are avantaj fata de olimpicul care s-a inchis 3 ani in primarie.
1. Statul nu ii ajuta. Poti sa ne explici cu ce ne ajuta statul roman pe cei din Romania, in special pe angajati ? Cumva daca esti patron, te ajuta ca sunt taxele mici, evaziune fiscala, coruptie cat cuprinde, daca esti descurcaret ajungi sus, hai sa zicem. Dar ca angajat in privat esti absolut distrus prin taxe pe munca, TVA mare, zero sprijin in orice, slabe sanse sa intri la gradinite cu program prelungit ca e deja coada acolo samd.
2. Statul incurca. Voi va plangeti ca va da statul greu buletin. Ai incercat in Romania sa obtii autorizatie pentru ceva ? Ai fost vreodata controlat de autoritatile statului roman la firma ? Aproape ca iti doresti sa vina controlul ca sa descoperi noi chestii din legislatie pe care nu le stii si tu.
3-4. Ia incearca sa faci tu succesiune aici sa vezi ce misto e. Eu am acum o speta, ca am identificat o „vanzare” facuta de bunica in 2008, de care eu nu stiam, de 2.7 hectare. Acum eu trebuie sa ma duc sa fac o succesiune, pe un pamant care este pe bunica moarta de 9 ani, dar pe care nu pot sa fac succesiune ca nu imi da muistul ala de la primarie adeverinta (mi-a dat doar una partiala acum 9 ani cand am facut pe alte terenuri). Si daca o sa reusesc cumva sa fac aceasta succesiune, o sa ma dau in judecata cu un agricultor interlop din judetul Calarasi, ca sa ii invalidez „actul”. Yeeee, dar mor cu el de gat. Este pamantul primit de strabunicul in 1919 dupa ce s-a intors din Primul Razboi Mondial. Daca el a putut sa stea 3 ani pe front, uite ca o sa stau si eu 10 ani prin procese in judetul Calarasi. Valar morghulis.
@Bruta – you see
dsg – ce spui tu sunt motive valide pentru astia din romania sa dea vot de blam. Ce spun eu sunt motive pentru ca cei din diaspora sa faca acelasi lucru. Spunem amandoi acelasi lucru, nu ne contrazicem.
Andrei, Diaspora are reprezentanti in Parlament. Cate din astea au fost sesizate la cei care sunt acolo special ca sa reprezinte interesele diasporezilor? Parca era si un minister daca nu a fost transformat intre timp.
Ambasada /consulatul lucreaza dupa niste proceduri si dupa un cadru legislativ pe care nu au cum sa il schimbe de capul lor. Sau autoritatile din tara.
F, fix pentru tine am pus paragraful ala cu oamenii din misiuni. Nu ei sunt vina, sistemul este asa cum este. Iar la faza cu plangerile, da-mi voie sa presupun ca exista mai multe plangeri de la cetateni decat din sistem „in sus”.
Iar legat de reprezentantii diasporei in parlament, mi-ai adus aminte de alta ineptie. A fost recent ceva AMA cu un reprezentant ales. El, CRDS, a putut candida, si a fost si ales. Urma sa-si reprezinte oamenii din expatia. Ce crezi ca a trebuit sa faca? Sa se intoarca in tara, pentru ca NU POATE FI REPREZENTANT AL CRDS FIIND EL INSUSI CRDS!!! Trebuie boletin din tara. Fix ce spuneam mai sus. Noaptea mintii.
De ce ar face guvernul programe pentru diaspora? Oamenii astia care au ales sa traiasca, sa munceasca departe, nu contribuie la bugetul statului roman. Banii de la buget abia ajung pentru „programele” interne. Bineinteles ca se fura, etc. Dar cu ce pretentii vii tu, sa ti se dea, cand tu nu contribui cu nimic. Daca trimiti bani la parintii tai, acesti bani nu sunt taxati (pensii, sanatate, impozit).
Ca idee (am mai spus-o dar cred ca ilustreaza bine o situatie generala): doar 1 din 3 romani contribuie la sanatate, restul sunt exceptati sub tot felul de motive.
@tictac
Sunt nenumărate rapoarte care demonstrează ca este fix pe dos. Diaspora bagă o tonă de bani în economia românească, ca trimit acasă la familie, ca vin în vacanțe, ca își construiesc o casă, ca își cumpără un apartament, sau ca își plătesc diverse credite pe care le-au făcut înainte să plece.
Dacă ne limităm doar la transferuri de bani, au fost transferate 6.5 miliarde euro, doar în 2023. Asta înseamnă 2% din pib. Echivalent cu bugetul ministerului apărării naționale.
Absolut peste tot se vorbește despre faptul ca o mare parte din creșterea economică anuală este susținută și direct corelată cu transferurile de bani în România.
Da-o în sărăcie.
https://m.zf.ro/amp/banci-si-asigurari/diaspora-a-trimis-acasa-in-2023-mai-multi-bani-ca-niciodata-6-5-22449173
andrei exagereaza degeaba. Sau, ia cazuri specifice (uk imi vine in gand acum) si le aplica la toti. Sau australia. Sa vezi acolo show
Dar, da. Daca esti in zona remote…cum ai vrea sa te ajute statu? Sa iti faca un mic consulat tie?
Acte and shit…exista econsulat. Poti sa iti faci programare si sa te duci la programare.
nu stiu cu cdrsul, ca chiar nu mi-am facut. Da chestia aia tine de romania, nu de romania+diaspora
Si. Multe chestii s-au schimbat. Eu, cand am avut de facut procuri, consulatul m-a ajutat super ok. Am facut greseli in procura, initiala, pe care mi le-au corectat ei acolo, pe loc. Fara sa ma ia la pl sau ceva. Alergerile au mers super smooth, de la futaiu din 2019 incoa.
Si cu toate astea astia au votat GS.
Incercati toti tot felul de calcule. Cand ele is simple: gheii si imigrantii. Astea is problemele lor.
Acuma ce să aleagă niște salahori și niște badante … unul de al lor nu?
“ diaspora europeană este cel mai mare investitor al României.”
Exista vreo analiza economica cu cifre care sa arate exact contributia asta? Nu artocole Digi, G4Media… vorbesc de INS, ministere etc. Sursele oficiale dupa care se calculeaza indicatorii economici.
Intreb pt ca se tot rostogoleste periodic ideea asta prin media si constiinta populara. poate imi scapa mie ceva.
Urmărește-l pe Isărescu, mai spune el cîte ceva din cînd în cînd.
Marinel, google am si eu. Pur si simplu mor de curiozitate sa vad cifrele care stau la baza afirmatiilor. ca asa pot sa zic si eu ca sunt cea mai desteapta persoana din sat. Daca n-a numarat si masurat nimeni IQ ul populatiei, oamenii or sa ajunga sa ma creada pe cuvant.
Păi poate trebuia să folosești Google înainte să ți-o arzi sceptic pt ca te deranjează ca diaspora nu a mai avut apetit sa voteze candidatul bulei tale după ce a-au ars și cu base și cu ficus.
2% din pib sunt strict transferuri de bani din afara in Romania. Nu includ bani cheltuiți pe vacanțe, achiziții de imobile, construcții, bani trimiși cash.
Iar asta cu “daca nu zice institutul lui peste, eu nu o cred” e caraghios de-a binelea. Brusc, cand ne convine, doar ce declara statul e adevărat, cand nu ne convine, e clar ca minte.
Calculele sunt făcute de BNR. Nu de ZF. Și este incredibil ca e nevoie să fac această precizare. Vorbim de diaspora ca sunt prosti în timp ce noi demonstrăm ca suntem efectiv adunați cu fărașul.
Și așa, ca fapt divers, democrație înseamnă democrație, nu “îți respect opțiunea doar dacă îmi convine mie”. Ca nu suntem China.
https://m.zf.ro/amp/banci-si-asigurari/diaspora-a-trimis-acasa-in-2023-mai-multi-bani-ca-niciodata-6-5-22449173
De unde si pana unde democratie înseamnă sa iti respect optiunea? Ti-o accept, dar ma pish pe ea
Ioan, nu mi-o ard elitist, chill.
indicatorii aia oficiali de aia se numesc “oficiali”, ca sunt calculati in baza unor metrici verificate si agreate international. Pe principiul asta tu nu crezi in grupe sanguine, doar pt ca niste autoritati au declarat ca exista?
Investitie nu inseamna “cheltui sume aici”, inseamna de obicei crearea de companii care sa aduca locuri de munca, sa plateasca taxe si impozite aici in Ro. Si am asa o senzatie ca nu s-au calcat in picioare oamenii sa se intoarca inapoi in Ro sa isi faca business-uri.
Daca procentajul ala e de 2% (e doar o estimare, ca nu imi imaginez ca aia care trimit bani in tara folosesc canale bancare), prin comparatie, statul ne ia noua, cetatenilor care suntem ramasi, 19% din sumele cheltuite in comertul legal. Ii zice TVA. Si n-am auzit sa ne felicitam unii pe altii ca suntem “investitorii Romaniei”.
Romania golanilor alege presedinte un golan. Dar sa nu ne grabim sa-i blamam masiv. Adevarul e ca natia asta are bunastare. Per global. Problema e ca bunastarea e distribuita crunt de inegal; si cei din mediul rural si orasele mici au tot dreptul sa se revolte. In plus un om obisnuit in privat pentru o mie de euro pe luna isi fute nervii si sanatatea, pe cand un norocos de partid, fin, nepot, cumnat sau curva ia banii astia dublu sau triplu, fluierand. Ca sa nu mai vorbesc de marile caste si sinecuri bugetare.
In plus sistemul de valori morale, educatia in general e praf. Pentru ca hoarde de invatatori si profesori ani de zile au avut un loc unde sa mearga zilnic, numa ca sa aiba de unde sa se intoarca. Si daca pulimea sta in bezna, cu atat mai bine, who the fuck cares!
Daca cei care au votat cu ura au impresia ca va veni un haiduc care sa ia de la bogati si dea la saraci, dezamagirea va fi colosala. Ce se va intampla va fi doar o schimbare post pe post. Atat. Cu altii, mai prosti, mai lacomi si in mod cert razbunatori. In mod democratic vom aduce la putere un regim care se va pisa pe ea, democratie. Cine va cracni ceva, o va lua in bot. In aplauze!
Putem multumi PDSR, PSD, PNl, USL, USR. si restu… Si ne putem multumi noua ca tot noi i-am votat.
A, si cu noul regim ce se profileaza, mai apare un ingredient, pe care baietii astia nascuti dupa ’89 inca nu-l prea cunosc: frica.
Hmm.. de fapt doua, frica si colaborationismul jegos.
Asta-i.
cei din mediul rural si orasele mici nu au dreptul să se revolte, aveau oportunitatea să dea din coate, să se care în orașele mari sau unde găsesc joburi. dacă stai și aștepți să-ți pice în cioc nu vei realiza nimic și vei aștepta tot la dictatori sângeroși să ia de la ceilalți să-ți dea ție (pe nedrept)
zonele alea sunt moarte, ce e așa greu de înțeles. nu se va întoarce niciodată industria din Fieni sau minele din Petrila, și nici agricultura CAPistă din comunele din bărăgan. Industria acum e concentrată în jurul marilor orașe, nu cum construia ceaușescu combinate pe unde îi trăsnea, iar agricultura proitabilă se face robotizat, la nivel de ferme uriașe. oamenii ăștia care stau și așteaptă minuni sunt cretini și nu vor să evolueze, de aia sunt de condamnat și nu trebuie să le căutăm scuze. da, e nasol să trebuiască să pleci din localitatea de baștină, dar asta face o lume întreagă dacă vrea să crească
in principiu asa e, dar sunt multi si nu poti sa-i exporti in Gaza :-), cretini, necretini nu le poti lua dreptul la vot. Si stapanilor le-o convenit sa-i lase asa in bezna, si sa-i foloseasca ca masa de manevra votanta. Amu’ ghinion, au schimbat stapanu’
Când nu ai bani de un rând de haine să mergi la un interviu sau de un bilet de autobuz, unde exact te cari de la tine din sat, ca să pleci în altă parte? Ca să faci ce?
Și ce să mai vorbim de bani de chirie, de avans, de garanție. Vorbești de parcă pică banii ăștia din cer. Respectiv, îți pică slujbe în poală în secunda în care ai intrat în București.
Ți-a păsat vreodată să afli de ce oamenii ăia nu pleacă din sat? Cat de important e să ai o plasă socială de prieteni care să te ajute la destinație? Cat costă de fapt să te relochezi? Așa, e mișto să vomităm puncte de vedere de vedere cretine împinse de miliardari de libertarieni imbecili în spațiul public: ești sărac pentru ca nu dai suficient din coate.
Hai sa iti spun un secret, meritocrația e o labă pt a prosti. Când tac-tu are bani, vei reuși în viața, când nu are, ești mâncat de gărgărițe. Faptul ca 1-5% din oameni își depășesc condiția, și ajung din pătura de jos în clasa mijlocie, hai și 20%, cum rezolvi cu restul?
Se vorbește despre inegalitățile masive de avere pe toate gardurile, și cum asta este cauza principală pt popularitatea extremei drepte în Europa și America de Nord, iar noi, în lumea a treia, încă mai halim gunoiul ăsta cinic cu ești sărac pt ca ești puturos.
Știi care e media de joburi la care trebuie să aplici și cât durează să găsești un job în majoritatea țărilor. Un an, și aproximativ 500 de aplicații, din care poate ai programate 4 interviuri. Timp în care mâncarea și chiria o plătește mama soacră.
Iar cu atitudinea asta, sigur lumea va realiza câtă dreptate ai și își vs schimbă opțiunea de vota. Nicidecum nu se vor simți insultați și marginalizați de un grup tot mai redus de mici-burghezi cu basini în cap.
Un minim de compasiune nu ar strica, zic.
https://www.reddit.com/r/TillSverige/comments/1ez8uq8/finding_a_job_in_sweden_is_very_hard_is_not_what/?rdt=32997
https://stackoverflow.blog/2024/12/26/the-ghost-jobs-haunting-your-career-search/
@Ioan C: Foarte bun comentariul tau, aproape ca as fi fost de acord, pana am realizat ca nu se potriveste foarte bine cu realitatea.
In Romania, cei ramasi in zonele sarace au ramas fiindca asa isi doresc ei sau sunt nevoiti din varii motive (e.g. familie bolnava, etc) sau fiindca se imbata la ora 7 dimineata desi nu au bani.
Pentru ca in Romania e foarte comun sa ti se dea transport sau chiar si cazare la unele locuri de munca. Ca asa importam o gramada de vietnamezi, oferindu-le pana si cazare. Iar chestia asta nu e noua, sunt in ultimii 20 de ani o gramada de intamplari in care s-a atras o investitie locala mare doar ca localnicii sa nu mearga „pe salariul minim”, iar cei ce s-ar fi dus deja erau plecati.
Ironia sortii, dar in Romania e mai usor sa iesi din patura de saracie absoluta decat in multe din tarile vestice. Tot sarac ramai, dar sarac cu mancare pe masa.
–
Bun, si acum discutia despre trecerea la alta clasa sociala… In general asta e ceva ce se intampla in generatii. E absolut uimitor ca putem intr-o generatie trece de la saracie absoluta la saracie normala si chiar clasa medie de nivel jos.
Ceea ce e si mai uimitor e ca … putem efectiv trece intr-o alta clasa sociala. Literalmente lucrul asta nu se poate intampla in cam jumatate de glob. Pana acum 200 de ani asa ceva era aproape imposibil indiferent de cate generatii treceau. Asta era omenirea.
Asta e cel mai mare pas in fata pe care l-a facut omenirea pentru omul de rand.
Doar ca idee, acum 100 si ceva de ani in Romania, taranul muncea uneori cu botnita sa nu mance din merele culese si la sfarsit primea suficient cat sa mance o zi. Ca sa fie sigur boierul/”patronul” ca o sa se intoarca a doua zi.
Deci meritocratia nu e deloc o laba trista. E absolut uimitor cum cu putina munca poti face salturi dintr-o clasa sociala in alta si cum in decursul a 2, 3 generatii poti ajunge de la a nu avea nimic la oameni cu 3 case si masini pentru toti membrii familiei.
Literalmente ne putem uita la diferenta dintre parintii nostrii si noi, aici in bula. E drept, unii au avut ghinionul sa se nasca si in familii si mai sarace. Altii sa nu poata construi nimic nou. Altii pur si simplu nu au vrut sa o faca (betii, etc).
–
Problema cea mai mare la votantii PSD/Simion e ca ei vor egalitate cu cei care sunt social egali dar financiar mai bogati, chiar daca asta inseamna ca toti devenim mai saraci. E o chestie de perceptie, nu e rautate, pur si simplu ca oamenii suntem construiti sa fim invidiosi si sa gasim un inamic pentru frustrarile si neajunsurile noastre.
Majoritatea dintre ei nu au nici o problema ca Georgescu are vile si alte cacaturi. Ca mnah, social omul e vazut peste ei.. e tatucul. Dar cum sa aibe vecinul 3 masini ca e medic si nu muncitor in fabrica? Cum sa aibe celalalt vecin casa mai mare ca el a construit peste mostenirea de la tat-su?
Iar asta e o mentalitate periculoasa. Si o mentalitate greu de inversat.
Hai bă Ioane mă lași cu asta că nu au bani de bilet de autocar? Dar bani de țigări au? Oricine te duce la ocazie, dormi cu alții într-o cameră, te descurci daca vrei.
Uite dacă este unul la țară sa zicem fara bani, are telefon măcar, poate sa scrie aici pe blog situația lui, sunt convins că Vali ar permite, îi plătesc eu drumul până la București sau unde vrea. Și cred că și alți cititori ar ajuta niste oameni care vor sa scape de sărăcie.
Realitatea este că puțini vor, cei care au vrut să scape au scăpat, au rămas numai leprele. Mai țineți minte pe ăla cu calul prin oraș, care a fost descoperit de Moroșanu sau nu știu care? Și a adunat ăla bani i-a făcut casa din temelie, mobilat tot și ăla după o lună vanduse tot pt băutură și iar dormea prin cămp sau la mila oamenilor. Ăștia sunt adevărații auristi, pomanagii și lepre care pur și simplu nu vor
ioan, intai sa ii excludem pe dependentii de droguri sau pe cei cu afectiuni psihice care dorm prin canale, sunt imbracati din tomberoane si cersesc prin intersectii. aia de ce cele mai multe ori nici buletin n-au ca sa primeasca vreo asistență sociala (sau sa poata vota), sau daca au se folosește altcineva de ele. este o problema, dar nu cea de care vorbim noi aici. si oricum nu sunt 40%. poate un 0.04%.
vorbim de aia care au totusi o casa, poate mica, poate veche mostenita de la bunici chiar fara acte, au niste haine pe ei spalate cumva, chiar daca guci, adibas sau mai stiu eu ce turcisme de care radem noi pe aici, ba cei mai multi au si un telefon si chiar o gioarsa de masina, golf ’83, da’ care merge, chiar daca cu max 50 ca altfel secdezmembreaza, si ne incurca pe noi pe autostrada.
stii care e problema cu astia? ca exact ce au deja evsuficient pentru a cauta un job pe care il pot face, ca nu sunt toti absolventi de cibernetica cu masterat in fizica atomica si doctorat in neurochirurgie. toti pot fi vanzatori la mcdonalds, măturători, dadatori cu sapa, paznici de mall si un miriad de alte chestii. si stii ce au on comun joburile astea? indiferent ca sunt la ei in sat, in primul oras mic, la bucuresti sau la londra, absolut nici unul nu iti cere cv si interviuri. ba mai mult, in romania ‘mica’ pentru unele e suficient sa ai buletin, pentru altele sa respiri si pentru alte cateva trebuie doar sa te prezinti. daca mori in cursul diminetii, te leaga de gard pana seara si e ok.
Nicusor cred ca ar trebui sa zica despre probleme oamenilor si solutii. Campanie cu pocnit unu si altu nu merge. El a mai atins subiecte adevarate, zone in care e coruptie si institutii care nu functioneaza. Pentru mine ca votant asta ma deranjeaza: insitutiile sunt praf, nu fac mai nimic, pe ici-colo mai functioneaza.
Justitia e cam praf, aglomerate pt. ca se ajunge acolo cu probleme mici rezolvabile de institutiile care nu-si fac treaba.
Accelerat luarea de fonduri si facut ceva util: drumuri, cai ferate, mai o centrala ici-colo. Chestii legate de energie.
Si jurnalistii sunt prosti. Bat moneda cu pro-UE vs pro-rusia de luni de zile. Nu e nimeni pro-rusia, jurnalistii si unii candidati s-au concentrat pe chestii inutile, pe prostii.
> Nu e nimeni pro-rusia
Nici aia care au votat sa nu avem lege sa dam dronele jos? Nici aia care repeta mesajele de la canale de propaganda rusa cunoscute? Nici aia care fac vizite la moscva in plin razboi de cucerire? Doar intreb sa fiu sigur ca inteleg ce vrei sa spui.
Nu e bre prorusia Simion. Decat azi dimineata a fost o fuga la Viena dar nu ca sa primeasca in plic noile sarcini ci doar sa vada roata mare din Prater. Nici nu sunt rusi in Viena si nici ofiteri FSB, SVR
@sfatuitorul
Simion repeta ca un papagal exact tot ce spune propaganda ruseasca, da’ tu te-ai saturat sa se tot bata moneda pro-rusia. Amuzant, pe bune.
Nimeni nu-și sacrifică mai frumos prim-miniștrii decât PSD.
Ar mai merge o anulare. Tare mi-e că mai bine se ținea Turul 2 în mod normal și ar fi pierdut Kremlinel.
Diaspora a trimis anul trecut in Romania 9.8 miliarde de euro. Nu este normal sa compari ca trimite unul bani acasa cu o investitie care aduce 500 de locuri de munca directe si vreo 1500 indirecte. Aia e investitie in economie.
Daca tragi linie 90 la suta din banii trimisi de romanii din afara sunt trimisi imediat in afara sa isi ia bembeu, gresie de nu stiu unde, plasma, frigider (dar nu de la beko, ceva misto si de import) . Foarte putini bani de la capsunari aduc plus valoare in economie din aia 9.8 miliarde. Este dreptul lor muncit foarte greu printre straini, dar de la asta pana la sa iti faci statuie ca fara tine disparea Romania, mars ma de aici.
Faceau sens remiterile poate 10-15 ani cand 3-4 miliarde echilibrau balanta de plati externe si avand in vedere „cantitatea” mica de bani in sistemul bancar romanesc de la vremea respectiva. Acum vorbim pe 2024 de importuri exporturi de 216 miliarde (CIF + FOB).
Rezervele valutare de la BNR se situau la finele lui 2024 la 62,13 miliarde euro, în creştere cu 4% fată de finalul lui 2023. Rezerva de aur valorează 8,35 miliarde euro.
Deci sa isi pastreze banii si voturile, nu avem nevoie.
Mi-e scarba de fatalismul cu subinteles al capsunarilor, cer recunostiinta de la cei care au ramas in tara, de parca cei din tara nu muncesc si nu platesc taxe. S-a trezit orice prost sa-ti bata obrazul ca el invarte la ciment in strainatate, de parca tie in tara iti pica banii din cer. Pot sa inteleg votul anti-sistem, dar cand aud flasnetate toate narativele de la kremlin de catre orice oligofren, care stie el de fapt cum stau lucrurile, ma apuca efectiv greata. Inlocuim un sistem de tot kkt-ul cu un kkt mai mare. Nu ne ramane decat sa stam la cozi la librarie sa cumparam cartea cu citate celebre a lui Simion, unde pe coperta va sta scris: „te agresez sexual, scroafo!”.
Sa spunem ca o iasa Simion presedinte , apoi incearca o guvernare AUR cu PSD , POT …etc, eventual il aduce pe dementul ala de Georgescu prim ministru.
Pai abia astept sa vad ce performante economice, sociale ..etc va avea noua putere care a urlat peste tot ca va darama SISTEMUL, pentru ca una este propaganda de pe TikTok si e alta mancare de peste cand o sa fi tu la butoane si te intreaba prostimea care te-a ales cu lacrimi in ochi de bucurie :”Sefu , ce facem, ca intram in incapacitate de plata !?”
Prevad ca va fi ca in America, unde multi trumpisti regreta avum votul dat , au privirea in pamant , multi sunt in faliment , dar este prea tarziu.
Boss , acum trebuie sa livrezi ceva daca ai urlat ca vrei sa fi presedinte !
nu vor avea nicio performanta economica, diferenta e ca cei care nu voteaza cu simion isi dau seama de fantasmagoriile pe care le zice si nu simt nevoia sa experimenteze pe propria piele.
momentat singura parte buna e ca lumea pare sa-si fi pierdut interesul pt psd, partea proasta e ca dupa dezastrul aur+pot+sos+toti cacanarii care isi vor da seama ca ei sunt suveranisti peste noapte, psd va fi privit ca o alternativa buna. singura schimbare reala e sa promovam calitati precum bun simt (economic, politic, social, etc), nu golaneala legionaro-aurista.
Trumpistii aia hardcore care conteaza nu sunt deloc cu ochii in pamant, sunt cu gura mare ca au facut America mareata si de vina pentru orice nu merge bine sunt Biden, Obama, imigrantii, UE…ceea ce ai sa vezi si la noi. Suveranistii de carton vor fi foarte prompti in a da vina pe Ciolacu, Ciuca, PSD, sorosisti, UE, sistem si vor veni cu „reforme” care sa „readuca demnitatea romanilor” cu mai putina libertate a presei, cu investigat sorosistii, cu o relatie de „buna vecinatate” cu Moscova, cu acaparat resursele statului, pus „ordine” in justitie, institutiile de forta, autoritatea electorala, poate si ceva nationalizari. Reteta e disponibila si va fi implementata cu aplomb.
Corect, din partea MAGA pare sa si vina expertiza pentru ce se intampla acum. Urmeaza jaful aurist. Prosteala le-a iesit, acum pot fura in liniste. Daca voiau sa schimbe ceva nu faceau aliante neoficiale cu PSD in parlament cand a fost de votat legea pentru eliminarea pensiilor speciale si in consiliile locale si judetene. Sa nu uitam: AUR=partidul specialilor care au trecut prin PSD. Ce tot atata stres cu pensiile speciale, cel mai simplu mod e sa ajungi la putere si sigur nu mai are cine sa-ti taie pensia.
Văd că nimeni nu observă ceva evident: curentul suveranist la noi este diferit de cele din vest. Al nostru își are originea in pandemie. De asta și bogați și săraci și diaporezi și locali votează in draci cu Simion și gașca lui. Pentru că doar ăștia atunci când lumea chiar suferea, închisă in case și panicată non stop i-au spus diasporezului că luptă pentru el (împotriva măsurilor) să poată veni de Paști acasă. I-au spus gospodinei că deschide bisericile de Înviere. I-au spus hipsterului că deschide cluburile și cafenele, i-au spus aluia cu copiii că deschide școlile și așa mai departe! Trauma asta colectivă cu pandemia nu se va vindeca așa ușor, mai ales cât timp ceilalți nu au făcut nimic să repare!
Foarte corect, pandemia a fost declanșatorul cancerului de acum
Eu i-aș fi lăsat să iasă, înregistrat în baze de date ale poliției și apoi când aveau nevoie de cea mai mica îngrijire medicală, în următorii 5 ani, jet. Ai vrut suveranism, ia descurcă-te și mori fără ambulanță, spitale sau medici. Tratează te la guru cu ceai de mușețel și pipi.
Cand erau inchise pietele dar deschise supermarketurile dar doar pana la ora 18 ca sa ne inghesuim toti intre 17 si 18? Cand trebuia sa intram pe usa din stanga si sa iesim pe aia din dreapta chiar daca erau adiacente? Cand trebuia sa ne vaccinam la intervale din ce in ce mai scurte cu chestii cu eficienta dubioasa ? Oare de ce sunt oamenii suparati, chiar asa? De ce voteaza ‘populisti’ cand ar putea sa voteze de exemplu cu dl Rafila si cu dl Fauci?