vola.ro, tarom şi cum se fac businessuri la noi

Vrea românul să zboare. Alege vola.ro, de care auzise.

  1. La ora 22.30 fac comanda de bilet. 120€. La 22.35 vine smsul de la ing, anuntând că banii au fost retraşi din cont.

  2. A doua zi, o domnişorică sună şi spune că tarom n-a aprobat tranzacţia pentru că n-a primit banii şi că va trebui să cumpar din nou biletul, la preţ nou (140€). Îi explic că tranzactia s-a efectuat la câteva minute după ce am cumpărat biletul pe site. Ea nu ştie. Nu ştie dacă banii s-au luat, nu ştie cum am plătit, nu ştie nimic. Am îndemnat-o să verifice.

  3. La 3 zile dupa cumpărarea biletului primesc email ca tranzacţia s-a efectuat şi sunt fericitul posesor al biletului dus-intors. Asta deşi îmi doream să nu fie aprobată tranzacţia, pentru că pe siteul tarom biletul este mai ieftin cu 15€ decât pe vola.ro.

Partea bună e că aterizez pe Otopeni. Partea proastă e că în România încă se mai face business pe ghicite.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

23 comentarii

  1. Vezi ca au o politica daca gasesti in alta parte mai ieftin iti returneaza diferenta. Mie mi-au returnat 30 Euro la un bilet cumparat acum 1 saptamana pentru ca le-am aratat al site de la noi unde era mai ieftin. De fapt ei isi pun de „n inmultit cu nr. de pasageri” ori Service Fee-ul. Pe alte site-uri care folosesc Amadeus ca sistem de rezervare acesta se incaseaza doar 1 data per rezervare, indiferent de nr. de pasageri.

    10
  2. nu mai alege sa faci comanda pt bilete de avion pe diverse portaluri alege site-rile companiilor ca sunt intotdeauna mai ieftine, fara comisioane.

    10
  3. Daca vrei bilete low cost nu cumperi prin intermediari.

    00
  4. n-as putea sa zic ca e 100% vina bancii dar mi s-a intamplat si mie cu ing – am platit o factura rds si s-a validat plata dupa 4 zile lucratoare cand m-am dus cu chitanta de la bancomat la rds.
    stiu ca si rds sunt dobitoci dar acolo era vorba de transfer ing-ing (rds are cont la ing) si cand am intrebat ce se intampla mi s-a spus „la noi platile dureaza 2-3 zile minim)

    00
  5. problema e ca uneori site-urile companiilor nu merg… mi s-a intamplat mai ales cu Alitalia sa incerc sa fac rezervare si sa nu mearga

    00
  6. @eduard: nu-i adevarat! 😛

    00
  7. @zoso: Si am explicat pe blog de ce ai patit ce ai patit! pentru ca Vola nu emite bilete in timp real! 🙂
    Hai… un click, nitel trafic… ce naiba!

    00
  8. Eu nu-i inteleg pe cei care cumpara bilete de avion din alta parte decit de pe siteul companiei cu care vor zbura. Daca stii ce sa iei, cind/etc, intotdeauna, dar intotdeauna iesi mai ieftin asa. Ceilalti sint simpli intermediari. Cu procente adaugate adica.
    Valabil si ptr. cei care-si fac vacantele prin agentii de turism. Dar daca ti-e lene, dai bani mai multi altora sa se ocupe, inteleg.

    00
  9. Ma bucur ca in cele din urma totul este ok si ai primit biletul.
    Probabil ca nu mai are foarte mare importanta dar mi-ar placea sa lamurim cateva lucruri:
    – din pacate Epaymentul face incasarea, Amadeus rezervarea, Tarom stabileste regulile si Vola.ro emiterea. De unde evident uneori mai apar probleme…
    – biletul rezervat de tine are o regula de emitere in aceeasi zi impusa de Tarom (se poate vedea asta si pe confirmarea rezervarii). Prin urmare a doua zi colega mea a gasit rezervarea anulata. Este un risc pe care ni-l asumam si intotdeauna le emitem clientilor biletele la pretul initial daca s-a efectuat plata (cazul tau).
    – Inteleg ca a doua zi cand ai fost sunat colega mea nu a reusit sa iti explice foarte exact ce s-a intamplat. Lucram la asta…Sper insa ca a fost politicoasa si a vrut sa te ajute.
    – nu vreau sa vorbesc de rau TAROM dar daca vei avea de-a face cu ei probabil iti vei da seama de ce meritam 15 euro.

    @Cristi din cate stiu eu nici TAROM nu emite instant biletele de avion. As zice ca in afara de Blue Air in Romania nicio companie aeriana sau agentie de turism nu are emitere instanta pentru biletele de avion.

    00
  10. N’ar avea rost sa intru in detalii tehnice dar e posibil ca vola sa foloseasca pentru tarom conexiune amadeus de tip B, ceea ce pt user se traduce in faptul ca o confirmare (de bilet) vine intre 12-24 h si nu iti asigura nimeni ca e pozitiva sau negativa.

    00
  11. Intotdeauna bilete pe care le-am cautat la intermediari erau mai scumpe decat pe situl companiei. Cand ai card de credit chiar nu vad rostul sa cumperi prin intermediar. Poate doar daca ai bani de aruncat…

    00
  12. Cristi ce spui tu poate sa para logic, dar datoita discounturilor cedate care sunt o practica foarte comuna in turism preturile din agentii sunt de regula mai mici decat direct de la hotelieri, transportatori. Daca mai organizeaza si chartere sau au camere luate pe tot sezonul atunci sigur iesi mai bine.

    La bilete de avion anumite site-uri dau preturi mai mici si iti permit sa combini zboruri dus-intors de la companii difeite.

    00
  13. @Cristi: Nu e adevarat, cel mai bine e sa cauti pe un site comparativ, eu folosesc kayak, skyscanner, ebookers, opodo, expedia, si apoi compar pretzul de acolo cu cel de pe site-ul companiei. Nu de putine ori diferentza e in defavoarea companiei. Mai ales la Tarom! Am luat de cel putin 2 ori bilete Tarom de pe expedia, platind in USD cu cardul ING, suma in lei a fost considerabil mai mica decat ce pretzul Tarom.

    00
  14. Parca a fost un val de posturi-reclame la vola printre bloggeri…nu cumva ai participat si tu?

    00
  15. @Marius: e usor sa aruncam pisica in curtea Amadeus si a EPayment. Da, asa este sistemul, dar trebuie sa stii ca tot mai multi vor pati ca Zoso si vor merge in alta parte. Pe alte site-uri.

    Din cate stiu eu, biletele TAROM sunt emise instant gratie platformei de care beneficiaza.

    Mie mi s-a intamplat sa vreau un bilet de la voi, pentru ca pretul era mai mic decat pe site-ul TAROM, si l-am luat seara pe 12 noaptea. De dimineata m-a sunat cineva sa-mi spuna ca pretul este mai mare.

    A doua noaptea sesizez ca pretul mic de la voi apare acum si pe site-ul TAROM. Platesc pe net, primesc biletul. Nu m-a mai sunat nimeni. Si, comisionul TAROM a fost cu 15 euro mai mic decat al vostru.

    So? TAROM rules. Bine, acum Expedia ofera cele mai bune preturi, asa cum am scris si la mine pe blog, pentru ca nu adauga nici o taxa de emitere. Si de multe ori tarifele lor sunt negociate cu mai toate companiile. Deh, they are big!

    00
  16. Eu am cumparat bilete de pe site-ul Tarom si nu a fost nicio problema.

    Iti trimit un mail cu biletul si gata. Este foarte simplu, fara un milion de confirmari si reconfirmari.

    00
  17. Totul s-ar fi putut evita daca biletul se emitea in momentul platii. E-payment confirma in max 10 minute tranzactia, emiterea dureaza 2 minute, deci pana in ora 12 noaptea cand a expirat rezervarea era timp berechet.

    00
  18. Eu sunt de acord cu Cristi (papabun) …prefer sa completez formulare de taxe decat sa cumpar bilete online. Zburand intr-o zi la Paris site-ul AirFrance a fost la fel de prost ca orice alt site ‘intermediar’ iar celelalte sunt gandite cu piciorul, nu cu creierul cand vine vorba de modificat date..introdus aeroporturi. Am pitici pe creier cand vine vorba de avioane si zburat pentru ca stiu cat de proaste sunt site-urile in conditiile in care BA inca zboara la Londra cu 400+ euro (in unele perioade si zile). In schimb, pe vola.ro vazusem intr-o zi un bilet la Tarom mai ieftin decat pe site-ul Tarom dar evident dupa ce il cumparasem deja. Si am descoperit ca exista si alte companii care zboara spre Manchester in afara de Lufthansa si KLM (Czech Airlines) dar din pacate preturile sunt inca aberant de mari pana acolo.

    Dar in apararea vola si altii care fac chestii similare problema lor a fost comportamentul domnisoarei la telefon..am descoperit si eu prin metode proprii ca lucrurile astea se intampla (in experienta KLM – amadeus elibereaza biletul, plata se duce in alta parte).

    Imi aduce aminte de o zi in care de acasa am sunat la Dolce pentru ca nu ne instalasera niste programe pe care le comandasem online si cineva ne-a zis foarte franc ca nu suntem clienti Romtelecom si trebuie sa platim mai mult pentru canale de fapt. Cand noi am tot fost clienti Romtelecom de vreo 30 de ani…pe numele bunicii si toate cele. Dupa care se uita ea in calculator si vede ca vezi doamne cand au trimis o firma 3rd party sa ne instaleze receiver-ul dolce si cablurile, noi nu am semnat contract cu EI, 3rd party. Ca si cum suntem clientii electricianului, nu Romtelecomului.

    Nu stie stangul ce face dreptul 😀

    00
  19. incearca si aici next time
    dureaza muuult mai putin 😉
    si poate e chiar mai ieftin

    00
  20. NOU
    #21

    Experienta mea cu Tarom este foarte proasta. A avut numai ghinioane cu ei, despre unele am scris si pe blog, despre altele nici macar nu mai merita sa imi bat capul. Chestia cu anulat biletul si apoi cumparat din nou cand era mai scump am patit si eu.

    00
  21. incearca http://www.rezerva.ro . eu am cumparat de acolo si n-au fost probleme.

    00
  22. rezervarea la vola.ro s-a lasat cu peripetii, biletul de avion a fost rezervat pentru anumite zile, dupa ce s-a platit in cont au fost blocata suma + banii incasati… deci biletul la pret dublu. Dupa interventia bancii s-au deblocat acea suma deci sistemul de plata sa zicem ca s-a rezolvat…

    Dupa rezervare si plata data returului ori s-a schimbat din sistem… or a fost introdusa gresti de utilizator.

    Daca mai sunt si altii cu „data de retur schimbata din sistem” sa posteze pe net…

    ciao!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.