Contingency plan, în limba dacică veche.
În avion se trezesc 3 doamne că aveau același loc. Toate 3. Fără locuri libere. A durat jumătate de oră se se rezolve (o familie și-a ținut copilul de 3 ani, cu loc plătit, în brațe, iar la a doua persoană s-a dat jos prietena ei ca să poată călători ea).
S-a pierdut slotul pentru decolare, s-a recuperat un pic de timp, am aterizat cu 45 minute întârziere și la aterizare nu erau autobuze disponibile să ne ducă de la avion la terminal. Am stat încă 45 minute în avionul aterizat.
Microbuzul care trebuia să ne preia a plecat. Următoarele nu aveau locuri libere. Ce facem? E mai simplu să găsești 1 sau 2 locuri decât 3 în următoarele. Am făcut un plan de bătaie, am rămas eu să iau geamantanele și ai mei au plecat la microbuz, explicându-i juniorului că trebuie să rămână pe loc dacă nu sunt locuri și vin și eu în câteva minute. Baterie la telefon 50% peste tot, pack-uri de rezervă, bani cash.
În timp ce așteptam bagajele la banda4, care era indicată pe afișaj, la banda6 era un pic de rumoare. La plezneală mă duc să mă uit, erau bagajele zborului nostru acolo, în timp ce bagajele celor de acolo nu erau pe nicăieri. Luat geamantanele, sunat șoferul, oamenii pe care trebuia să îi preia el nu aterizaseră.
Dulce casă.


Hellcome back, incerc sa inteleg prima propozitie, imi scapa ceva? E un typo?
Noi suntem Daci.
Dacă veche.
@Ciprian: e ceva gen „să-ți faci iarna căruță și vara sanie”, e o veche povață chinezească…
Cum să spui că ai călătorit cu wizz fără să îi numești. Trebuia doamnele să îi facă să întârzie mai mult de 2,5 ore… Atunci trebuiau să plătească despăgubiri.
„O dată în viață” și mi-a ajuns. Și aia doar că nu aveam de ales pe acea rută. O mizerie sinistră.
Yep, si eu tot o singura data cu Wizz. Stat in aeroport 7 ore, intarziere ca trimisesera ei avionu nostru in alta parte. Asta am aflat neoficial. Oficial, m..ue, fara explicatii. Pierdut conexiunea urmatoare, a trebuit sa inchiriez masina (ajuns la 12 noaptea in Bergamo, deci nimic altceva). La final nu voiau sa dea nicio despagubire, nu e vina lor, nu e niciodata. Am apelat la firma de „recuperatori” dar .. never again. Chiar daca nu ajung in anumite locatii, aia e …
Si se mai plang companiile aeriene ca e greu si ca nu vine lumea sa lucreze in domeniu?
A propos, exista printre cititorii la domnu vali care lucreaza in domeniu sa ne spuna cu cifre (salarii, de exemplu) de ce nu se angajeaza lumea in domeniul asta de transporturi aeriene? Bine, pe langa ca e un domeniu extrem de serios (in teorie) si strict, unde nu orice talamb ar avea acces…
Oricum, in ultimii ani zborul a devenit o continua durere de cap, continua cand zbori cu low cost, si ocazionala, dar cu sanse mari sa apara, la companiile serioase.
Din ce zicea o tipă de la Qatar Airways, ai nevoie de relații, sănătate de fier și păsărică, nu neapărat în ordinea asta. Salariul era 2800 dolari.
Angajat in companie aeriana aici.
O sa vorbesc in principal despre Europa ca asta stiu.
Inainte de pandemie deja erau probleme cu traficul din cauza suprasolicitarii spatiului aerian combinat cu un numar insuficient de controlori de trafic aerian. In pandemie au fost disponibilizati sau au plecat foarte multi lucratori de la sol, de pe aeroporturi – incarcatori, agenti de handling, etc. Salariile nu sunt extraordinare acolo, care si-a gasit in alta parte nu s-au mai intors apoi. Acum sunt multi fara experienta si incetinesc considerabil procesele la sol. Unde in 2019 era decent un turnaround in 45 de minute, ba chiar fortai 30, acum zici sarumana daca intoarce avionul intr-o ora.
Problemele Eurocontrol au ramas aceleasi – sloturi peste sloturi peste sloturi, greva lunara a controlorilor din Franta, greva ocazionala in Italia. Mai ales vara totul este un struggle continuu.
Salarii (in Ro) average: personal aeroportuar: 4000-6000 de lei + ore, ops / crew control companie aeriana: 8000-10000 lei + ore, insotitorul ajunge undeva pe la 7-9000 lei, copilot 3000€ ish, comandant 7-9000€.
Problema e ca in general companiile de handling sunt extrem de understaffed si se munceste foarte mult (nu neaparat salariul e problema)
La insotitori la fel, nu salariile ar fi problema, ci programul haotic la care se adauga si haosul intarzierilor. E un cerc vicios.
Întrebare : câți middle and upper managers sunt și cu cât sunt plătiți în comparație cu ăia care efectiv fac ceva? Ar simți – 10% și serviciile ar fi ok cu mai mulți oameni la sol? Ce firme fac mantenanța și dacă sunt mânării?
Știm răspunsurile. Vrem doar confirmarea….
Intr-o companie aeriana nu sunt asa multi middle manageri, manageruti, etc (bine, nu vorbim de Tarom). Dar salariile in management companie aeriana sunt, intr-adevar, mari (min 3000€). Totusi, costurile cu salariile se simt la personal navigant, ala e grosul.
Nici despre companiile de handling nu pot sa zic (din ce stiu eu) ca sunt capusate de angajati inutili. Banii se duc acolo pe echipamente, care sunt extrem de scumpe. O amarata de scara de avion (4 roti, 15 trepte, doua table si o balustrada) costa cat un Q7.
Realitatea businessului este:
Compania aeriana trage sa aiba un pret cat mai mic la bilet, ca la sfarsitul zilei realitatea e ca asta e criteriul principal cand cineva cumpara biletul.
Din acest motiv tragi de contracte maxim in jos.
Compania de handling, ca sa “prinda” clienti da un pret mult prea mic. Ori, taxele la aeroport le platesti, echipamente iti trebuie ca sa deservesti, asa ca “sacrificiul” il faci la oameni.
Dupa pandemie s-a vazut ca modelul Ryan / Wizz cu 10-20€ la bilete incepe sa dispara. Pre pandemie incercau toti sa copieze, dar adevarul e ca doar Ryan si Wizz pot sustine asa ceva, pentru restul inseamna faliment la primul stranut – merge sa sustii doar de pe o si pe alta, dar daca se intampla vreun eveniment din asta ce genereaza intreruperi in operare inseamna game over (fara ajutoare de la stat, cum s-a intamplat in 2020-2021)
Concluzia e simpla, ca sa fie servicii bune in aviatie trebuie sa creasca semnificativ pretul serviciului, ori asta e inca greu sa se intample. Cred ca totusi, pe termen mediu, pretul mediu al biletului va mai creste.
As mai adauga la cele spuse de rolls pigeon si faptul ca prin tarile pe unde au mai bubuit una alta prin metrouri, gari, trenuri etc sa obtii un ok pentru a lucra in aeroport dureaza in medie intre 3 si 6 luni. De aici si greutatea in a angaja personal de handling la sol. Totul s-a rupt in pandemie cand au dat afara la greu. Foarte putini s-au intors sa lucreze in aeroport. In toate cazurile, un cazier ”simplu” nu este indeajuns pentru a te angaja.
Acel moment in care influencerul isi pune un private jet pe whislist.
Recomand HondaJet HA‑420, viteza-700+km/h, range 1400 mile nautice, 5-7 locuri, sub 5 milioane de usd daca il iei uzat.
Cu placere!
Oau, ce cool, tu chiar te stii cu avioane private!
Si il conduci tu singur ca #sarakie de Ţiriac ?
Iohăniță, tu ești?
ar merge si cirrus vision jet cu 5locuri care costa doar 1-2mil…are si parasuta incorporata si aterizare automata…
Hold your horses, că in curand o sa vedem „azi am zburat” : aceeași cocleți de la Wizz și Blue air, o incarcau aiurea în spatele meu, la 5000m altitudine, am turat și al 6lea motor și m-am dus liniștit pe culoarul de la 8000.
Pe acolo, câțiva piloți de bani gata, cu Falcon și Gulfstream se intreceau aiurea până m-am făcut puțin la ei. Până la Doha, niciunul n-a mai avut figuri în aripi.
S-au prins in avion ca aveau acelasi loc? Ma gandeam ca de aia faci boarding, ca sa identifici si sa rezolvi problemele astea inainte sa urce lumea in avion.
Pai normal, la boarding se stie deja acest lucru si se face strigarea. Cine dorește sa renunțe la zbor pentru o suma modica de cateva sute de euro si un zbor cateva ore mai târziu. Dar nu am întâlnit niciodată sa se urce mai multe persoane in avion decât capacitatea acestuia.
Am pățit-o eu de 2 ori, cu cîte o persoană în plus la numărătoare față de lista de pasageri. În unul din cazuri ne-au și dat jos, să numere toate oile ca la strungă. Era vorba de deportați (cu jăndari la scară) din Paris (pe vremea cînd nu eram în UE). Noroc că mai erau locuri libere pe AF.
@Marinel: era cumva Tarom? Eu doar acolo am vazut pe locurile din spate (posibil cu catuse).
Vreo 8 ani de „navetă”.cu Air France.
Nu inteleg cum pot fi 3 pe acelasi loc. Nu stii cate locuri ai in avion ? Le-as da amenzi de i-ar lua dracu.
Se cheama overselling https://en.wikipedia.org/wiki/Overselling
Overbookingul e legal si nu s-a inventat azi.
Overbooking-ul e doar inceputul, inseamna sa vinzi mai multe bilete decat ai locuri in avion, pe principiul ca poate unii se mai razgandesc intre timp si anuleaza, altii ajung prea tarziu la aeroport si pierd avionul etc. Daca totusi se prezinta toti la checkin, ar trebui sa fie imposibil sa emiti mai multe boarding-pass-uri pe acelasi loc. Cand s-au emis boarding-pass-uri pentru toate locurile din avion, la revedere, pe ceilalti ii reprogramezi, ii despagubesti etc., dar in nici un caz nu ii urci pe toti in avion sa se descurce ei acolo, ca la piata. Pentru asa ceva, compania aeriana ar trebui amendata serios.
Nu ar trebui sa fie legal overbookingul si punct. Macar aici in Europa, la civilizatie, de vestul salbatic din SUA nu imi pasa, ei sunt speciali. Nu da faliment compania aviatica daca intarzie /anuleaza 2-3 pasageri, biletele oricum sunt platite.
@Nobody: stii de ce e legal? Pentru ca dintotdeauna au existat pasageri „no-show” adica oameni care-au cumparat bilete dar din diverse motive nu se prezinta la checkin (s-au imbolnavit / au murit etc.) si mai rau decat atat eu chiar nu inteleg anunturile din aeroport: aia care-au facut checkin, dar care uita s-ajunga la poarta de imbarcare!
@MVP, eu am scris ca stiu scuza lor, dar spun ca nu imi pasa de ea si ca asta nu e motiv sa isi bata joc de calatori care isi cumpara bilete, nu cumpara probilitatea de a merge cu avionul. In orice alt domeniu, asta nu e acceptat. Daca pleci cu un autocar, te duci la film, la un teatru, nu se vinde mai mult decat numarul de locuri.
Si, mai ales, aia care nu vin la avion din diverse motive au cumparat deja locul. Deci compania si-a luat deja banul pe loc. De ce sa mai fac overbooking, e dreptul companiilor aviatice stantat in constitutie ca ei au mai multe perechi de coaie?
Trebuie sa fie ilegal, indiferent de lobby-ul facut de companii la aia care au votul in mana sa incheie mizeria asta. Se vand bilete, nu se face licitatie.
@Nobody: mai e un aspect pe care l-am uitat: cei care FAC REZERVARE (ca asta faci de fapt atunci cand cumperi un bilet), poti anula rezervarea gratis / contra cost:
„Overselling or overbooking is sale of a volatile good or service in excess of actual supply. Overselling is a common practice in the travel and hospitality sectors, in which it is expected that some people will cancel. ”
Case closed, cum zicea dl. militan Soric.
Nu e niciun case closed, in orice alt domeniu se numeste inselaciune. La avion se cumpara bilet, nu se rezerva nimic. Nu imi amintesc sa fi putut vreodata sa pot sa anulez primind banii inapoi. Sau sa rezerv loc fara sa-l platesc. Si chiar daca ar fi posibil asa ceva la vreo companie aviatica, s-au inventat asigurari. Deci compania si-a luat banii pe bilet, nu are niciun motiv sa-l mai vanda inca o data DINAINTE sa se intample o situatie pur ipotetica. E doar lacomie acolo.
Si sa o mai luam o data de la baza: ce vina am eu, care am cumparat bilet pentru zborul X, la data Y, ca au vandut aia mai multe bilete? Eu mi-am facut un program, niste rezervari, o nunta, o intalnire de afaceri, ceva. Si ajung in fata portii la aeroport si mi se spune ca nu mai e loc, ca biletul meu a fost vandut si altuia. Eu ce fac? Dau din umeri, zic aia e, overbooking, csf, case closed si plec linistit acasa?
@Nobody: „biletul” tau pe care TU il consideri un bilet el nu exista, este doar o REZERVARE. Stii ce se mai poate intampla (si asta mi s-a intamplat destul de des in ultima vreme): abia cu o zi inainte, cand lumea incepe sa-si faca checkin-ul, realizeaza compania ca stai sunt mai multi decat prevazusem in avionul initial, si atunci schimba avionul, cu unul mai mare (sau poate fi invers, sunt mai putini pasageri, cu unul mai mic). La naiba mi s-a intamplat ACUM pe 22 mai cand ma intorceam din Cluj in Paris via Munchen ca avionul Airbus A319 care trebuia sa vina de la Munchen s-a defectat sau nu stiu ce a avut, l-au schimbat cu altul identic dar care venea de altundeva, si la ora cand noi trebuia sa decolam din Cluj, el atunci decola din Munchen!
Wizzair n-are probleme d’astea ca ei au o flota standard de Airbus-uri (dar chiar si la ei poate diferi) Apropo Vali poate asta a fost problema: Airbus A320-200 sunt in 2 configuratii, de 180 respectiv 186 de pasageri (poate in locul aluia de 186 de locuri a venit unul cu 180 de locuri, de aici problema cu 3 pe loc, ar fi trebuit sa mai ramana 2 locuri (daca nu gresesc calculele la ora asta tarziue) si mai au si A321 dar tot asa in 2 configuratii 230 / 239 de pasageri.
Ryanair are doar Boeing proprii (are si Airbus via Lauda Europe) dar si alea difera numarul de pasageri de la 148, 189, 197 urmand sa urce pana la 228 (Boeing 737 MAX 10) Intelegi acuma cat de volatile / schimbatoare sunt lucrurile sau mai trebuie sa-ti fac o schema? Nu mai zic de piloti, indisponibilizati / care au limita de zbor
Stiu ca Mihai Sturzu e pilot la WizzAir si el povestea la un podcast ca cel mai lung traseu pentru el a fost Bucuresti Tenerife (vezi pe harta unde-i e langa Africa!) si din cauza diverselor chestii din Orientul mijlociu, ba chiar unele tari din Anglia interzic survolarea, trebuia sa faca ocol si era la limita la intors (facea un dus intors in aceeasi zi).
Nu trebuie sa faci o schema, tu esti un om ok si nu are sens sa poluam internetul cu o cearta in plus la un articol care deja intra in arhiva. Noi (dupa cum se vede si din opinii si manute) vrem doar sa se respecte clientul care a dat banii in momentul ‘rezervarii’ si care isi face planuri din momentul ala. Nu e treaba noastra cum face compania intern sa isi respecte cuvantul, nu ne intereseaza exceptiile, avioane schimbate etc., daca nu se descurca cu transportul aerian se poate apuca de cultivat rosii. Atat vrem sa spunem.
@Nobody: cred ca si cultivarea de rosii, si transportul aerian (care polueaza) vor fi din ce in ce mai complicate. Eu atat mi-as mai dori: ca atunci cand calatoresc, cu orice companie (prefer pe cat pot sa evit low cost-ul, dar am vazut ca nici companiile traditionale nu mai sunt ce-au fost, nu vb de Tarom, dar chiar LuftHansa) s-ajung cu bine la destinatie macar eu, teafar si nevatamat, si daca si bagajele e un bonus.
O ultima chestie mai zic legat de asta cu biletele / overbooking-ul: uite un articol, in franceza, dar din el am reusit s-extrag un link spre un PDF in engleza:
https://trends.levif.be/a-la-une/tech-medias/le-prix-des-billets-davion-personnalises-grace-a-lia-une-realite/
https://consumerwatchdog.org/wp-content/uploads/2024/12/Surveillance-Price-Gouging.pdf
Deci, gratie acestei mizerii (parerea mea) de IA, companiile vor reusi in functie de profilul tau digital (te conectezi de pe un Mac de exemplu, ai cookies de la site-uri de lux etc. etc.) iti vor prezenta preturi mai mari (adica te considera ca un potential client care-ai fi gata sa platesti mai mult)
Citez via Google Translate din articolul din franceza: „Concret, programul pilot își propune să determine prețul maxim pe care pasagerii ar fi dispuși să îl plătească pentru călătorie, pe baza obiceiurilor lor de zbor, precum și a altor criterii. Prin urmare, prețurile afișate nu mai sunt „universale”, ci dinamice și adaptate utilizatorului, datorită inteligenței artificiale care analizează 24/7.”
Acum, in conditiile in care eu cred ca overbooking-ul / overselling-ul NU va disparea, daca 2 / mai multi clienti au platit preturi diferite pentru acelasi „loc”, cand vine ziua Z, ora H, pe care din cei 2 crezi ca va prefera compania sa-l transporte?
Mă bag și eu ca musca, dar banii au plecat din contul meu în momentul în care am făcut „rezervarea”, nu în momentul în care am făcut check-in-ul.
Din punctul mei de vedere, am dat banii, ceea ce am plătit este biletul, nu rezervarea
@AB: da sigur asa este, doar ca e dovedit statistic ca (mai ales ca inainte cand nu existau companiile low cost, cu cat luai biletul mai din timp cu atat era mai ieftin, acum poti prinde oferte last minute) ca intre momentul in care tu platesti biletul (oricum o sa vezi ca TOATE biletele au o referinta de rezervare si cand suni si ai o problema iti cere referinta rezervarii) si pana cand are loc zborul se pot intampla o sumedenie de chestii.
Acuma sigur problema e cum rezolva fiecare companie overbooking / overselling: mi s-a intamplat de exemplu o singura data, dar demult in 2001, ca la un zbor Paris Dublin sa mi se ofere bani sa iau zborul urmator, dar cum vb cu prietenii romani sa ma astepte si era complicat atunci cu sunatul am zis nu; pot schimba avionul cu unul mai mare / mai mic dupa caz (mai depinde si cati vin din celalalt sens) etc. etc.
Astea low cost / now frills platesti putin dar cat platesti atata face. Am incercat 1 singura data un Beauvais Cluj cu Wizz luat cu mult timp inainte care sa fie la ore decente: mi-au schimbat intai ora dusului, nu cu mult, dar apoi mi-au schimbat complet ziua si ora de intors, am preferat sa-mi cer banii inapoi.
De curiozitate, se poate spune numele companiei? Sau mai degraba (avand in vedere ca sunt implicate si microbuze), era cumva vorba de un zbor charter? Eventual de unde (aeroportul ma intereseaza), respectiv compania care opera zborul charter.
N-am zburat niciodata cu charter, dar banuiesc ca in ceea ce priveste checkin-ul, nu e ca la companiile regulate (i.e. nu prea ai cum sa-l faci online, ci doar la aeroport)
Deci aia cu 3 / 1 loc ar fi vina exclusiva a angajatilor de la sol.
E posibil sa ma insel, incerc sa ma intelepsesc pentru un eventual viitor, nu dati cu manute rosii in mine.
P.S. Bine c-ai ajuns acas’ Nicaieri nu-i ca acas’ (sau mai bine zis nicaieri nu-i ca-n Romania, apropo de bagajele nu-s la banda4 ci la banda6).
e wizz. n-am zis compania, că nu despre asta era vorba.
Ok, no problem, dar tot nu am inteles cum de s-au regasit 3 pe 1 acelasi loc, in mod normal:
1) n-are cum sistemul sa emita 2 carti de imbarcare pe acelasi loc
2) daca totusi se intampla, cum de nu se prind agentii la imbarcare
3) E altceva ce-mi scapa mie? (sunt cu 1 ora inaintea voastra si n-am baut ce-a de-a 2-a cafea
asta e ce s-a comunicat de către echipa de zbor, asta vă spun și eu vouă.
nu știu unde duce discuția de aici. ori mă crezi și te concentrezi pe subiect, ori zici că mint și treci mai departe.
N-am zis in nici un caz ca nu te-as crede, sau c-ai minti, mi se pare doar incredibil sa se fi petrecut o astfel de eroare, unu la mana, si 2 la mana nu cred c-am avut ocazia sa zbor cu wizz, poate doar cu blue air, si asta acu mai bine de 7 ani. Inteleg poate c-anumite destinatii nu sunt deservite decat de Wizz, sau daca sunt si companii traditionale, diferenta de pret este semnificativa mai ales in cazul unei familii de 2 adulti + 1 copil.
La charter nu ai overselling – vezi ca am dat link mai sus sau cauta pe google ce este.
@ev21: Mi se pare si mie evident ca nu ai cum s-ai overselling / overbooking la charter, c-acolo stii cati pasageri ai. Am zis ca n-am zburat nici cu charter, nici cu wizz. Dar una e s-ai overselling / overbooking, si alta e ca sistemul sa te lase sa-ti faci checkin si sa-ti emita mai mult de 1 carte imbarcare / loc. E genul de eroare „should never happen” Si cu toate asta s-a intamplat! Dar e numai si numai vina companiei (parerea mea).
Am pățit și eu o singură dată aproape la fel, , 2 pe loc
Job related, cumpărat bilet din scurt la economy Ro-Mexic și retur, foarte scump, 2000 euro. Lufthansa.
La întoarcere la poartă de îmbarcare am primit upgrade la bussines , motivul fiind locuri libere și costul mare plătit pe bilet.
În avion un neamt avea același loc cu mine, a primit și el upgrade mai departe la first class
@Dny: in fiecare zi invat ceva nou: n-as fi crezut ca se poate intampla si la companiile traditionale, dar iata ca alea se scot prin upgrade la clasa business, care aproape niciodata nu e plina (decat daca sunt angajati in deadheading), dar aceasta solutie nu exista din pacate la low-cost.
@MVP companiile de linie au inventat conceptul asta si nu mereu se pot scoate cu upgrade, de ex la un zbor Frankfurt – Bucuresti locurile la business sunt mai mereu ocupate asa ca iti ofera cazare daca e cazul, niste vouchere sa le folosesti la restaurantele din aeroport si alt zbor.
@ev21: da normal ai dreptate, si asta pentru ca simplul fapt ca low-costurile sunt de data recenta (10, 15 hai 20 de ani), si cred ca atunci cand aviatia comerciala s-a democratizat, sistemele de rezervare erau antico-arhaice.
La wizz am patit ca unui grup de oameni din fata mea (5-6) sa le fie refuzat accesul dupa poarta, desi aveau bilete valide. Nu stiu ce overbooking au fost, dar a iesit scandal si au fost escortati afara din aeroport.
Naspa
@MVP: mai uită-te pe la știri, și o să-ți mai dispară din mirările astea. Cred că cel puțin o dată pe săptămână e câte o știre despre overbooking la companiile aeriene și scandalul iscat de cei ce ajung să fie dați jos din avion cu poliția, deși au plătit bilet.
@rdb: la plecare din Romania sau intr-o alta tara europeana?
@seba18: sa stii ca ma uit, dar chestia asta cu dat jos cu politia am vazut-o doar la licurici. Oricum din ce-am inteles din postarea lui Vali e ca o singura persoana s-a dat jos, si asta de buna voie.
Sa vezi ce misto e cand iti schimba aeroportul…
Am cumparat doua bilete pentru Valencia acum vreo luna. In urma cu doua saptamani am facut check-in-ul. Pentru zborul retur mi-au modificat automat aeroportul de la Valencia VLC -> Otopeni OTP, la Valencia CDT -> Otopeni OTP. Aeroport care e la ‘doar’ 100 km departare de aeroportul initial.
Am fost „incurajat” de catre o operatoare de la call-center-ul lor sa fac reclamatie. Pe un ton de genul: „Ia uite si prostul asta, chiar crede ca o sa rezolve ceva.”
Am o reclamatie la ANPC in curs. Dar nu am mari asteptari.
Misto sa zbori cu Wizz…
Faza asta se numește simplu „țigoina situation”, cum ar zice nemții 🙄
La noi planul de backup este „stai acasă, ești sărac” 😅
Aaa, faina poza. Ai fost la arabi…
Aia de la Otopeni sunt niște speciali, ultima dată au pus aproape toate bagajele pe banda de la etajul I și încă trei bagaje pe banda de la parter.
Venit saptamana trecuta, aterizat la Otopeni la 00:40, plecat cu bagajele la 02:30. Dupa ce am luat la rand birourile despre bagaje, am aflat ca a fost ceva incurcatura cu bagajele si nu erau lasati de turnul de control cei cu bagaje sa mearga pe poarta/pista 2. Ce o fi insemnand si aia. Si doamnele de la biroul de baggage handling au zis ca nu pot face nimic, ca nu pot suna in turnul de control (posibil). Nu stiu insa de ce erau platite atunci, daca nu pot face nimic.
Am mers si la parter sa vizitam benzile de acolo ca unii au zis ca au mai patit sa scrie banda 2 de la etaj si de fapt sa fie cea 6 de la parter, dar n-a fost cazul.
Oricum, urat.
De aia nu iau niciodată bagaj de cală la wizz. Mergem cu rucsaci plus un troller mic la priority și atât. Și am grijă să caut măcar o cazare cu mașină de spălat.
Apropos de bagaje. Tocmai m-am întors de la Roma (Ryanair s-a mișcat exemplar).
Când m-am dus cred am fost singurul individ din avion care a avut bagaj de cală. Aterizare pe la 9 seara, m-am luat și eu după turmă, m-am trezit afară, fără bagaj.
Am văzut eu niște benzi, dar era nemișcate și nu licărea niciun ecran deasupra lor.
Încep să întreb, „my lugage”, nu mai știam cum se zice „cală” nici dacă depindea viața de asta. M-au trimis la biroul de informații, de acolo cineva a chemat pe cineva, care m-a dus undeva, am mai trecut printr-un scaner, m-a preluat altcineva și m-a dus „prin dos” înapoi la benzi. Acolo, pe o bandă intr-o extremă a încăperii, se învârtea singurel bagajul meu.
Ciampino, în 20 de minute de la aterizare ieșisem de tot, cu toată aventura recuperării bagajului.
Pe Otopeni am fost mai atentă, nimic de semnalat, în afară de ajuns cu cca 15 minute mai devreme. A durat cca o oră de la aterizare până am ieșit.
@AB: ca regula generala, atunci cand cobori din avion, fie direct in terminal „la burduf” fie debarcata cu autobuzul, sunt 2 semne de Bagaje (mari / de cala), respectiv Iesire / Exit, la inceput impreuna, la un moment dat se separa (i.e. trebuie sa treci mai intai pe la recuperat bagajul „checked luggage” cred c-ar fi fost termenul corect. E foarte greu si ai mare noroc c-ai dat de angajati intelegatori c-are au putut sa te „bage” inapoi in zona „privata” sa-ti recuperezi bagajul de cala.
@MVP, am văzut în Otopeni. Și așa pare și logic.
Doar că eram de drum de vreo 10 ore (nu mai locuiesc în București), prima oară e aeroportul acela, nu am mai călătorit cu avionul de aproape 10 ani și mi-am închipuit că restul lumii știe ce face .
Cat de legal e sa stea copilul de 3 ani in brate? Stiu ca se poate pana la 2 maxim.
Pentru toti desteptii care dau manute rosii, cititi aici: https://www.easa.europa.eu/ro/light/topics/flying-children-0#:~:text=Sugarii%20cu%20v%C3%A2rsta%20de%20p%C3%A2n%C4%83%20la%2024,12%20ani%20pot%20sta%20a%C8%99eza%C8%9Bi%20pe%20un
Ok, o sa zica Vali ca nu e ziua mea, dar cei care nu sunteti de acord cu link-ul, aveti si argumente sau doar sunteti troli?
Si Toporul ? Unde era toporul?
E mare loterie cu avioanele zilele astea! Stiu pe cineva care zilele trecute a facut 8 ore cu avionul de la Chisinau la Bucuresti, de la plecatul de acasa la ajunsul la tinta. Daca folosea masina facea probabil la fel de mult!
Iar pun pariu ca e Tarom cu faimoasele lui ATR… sau un lowcost moldovenesc?
Nu stiu despre ce linie aeriana e vorba, sorry!
GREED. Companiile de avion au ajuns sa fie ridicol de obsedate de bani. Extrema e la Wizz, unde fiecare aeronava opereaza 6 (!) zboruri zilnice. Daca ai ghinion sa ai zborul seara, sansele sa se fi intamplat vreun incident si sa ai interziere sunt mari. Trebuie reglementat de urgenta si modelul de business in care vand mai multe bilete ca locuri.
Din cauza competitiei, pana si British Airways, Air France etc au inceput sa opereze zboruri in maniera Low-Cost. Nu sunt prea multe solutii ca pasager in Europa pe Short-Haul. Singura diferenta e ca ai sanse mai mari sa nimeresti oameni mai ok pe zborurile de linie (oameni cu afaceri / trimisi de corporatii si tot asa).
Overbooking?
Nu mi-e clar de ce pasagerii au trebuit sa caute solutii cand se adopta tactica asta?
pentru ca e o companie de bozgori
Pentru ca pe wizz ii doare in pla cat timp lumea se inghesuie sa zboare cu ei.
Planul nostru este să nu mergem cu low cost niciodată și long haul ideal cu Turkish. Mai sunt altele bune pe listă,dar dacă e decent cu ăștia…
O sa incercam si noi sa nu mai fim saraki… pana atunci…
E o idee geniala: esti sarac? Fa-te bogat!
Bun si ieftin low cost-ul. Pana apare o problema si pierzi vremea in avion sau esti blocat in aeroport.
nu pierzi vremea. plătești pentru a călători cu lowcost
Daca nu ai prieteni pe la AirNordis sa te duca cu charterul…
O treaba simpla o faci sa sune de parc-am mers in jungla amazoniana si ne-am batut cu tigrii ….