Vodafone câștigă iar premiul pentru „Best Mobile Network for Data” (p)

Râdem, glumim, dar nu e ușor să fii cinci ani la rând cea mai bună rețea de telefonie. Vodafone a ieșit iar pe primul loc în ceea ce privește datele mobile în testele auditorului independent P3 Communications între operatorii telecom din România.

Măsurătorile s-au efectuat în martie 2019,  au acoperit o distanță rutieră de 7.000 km și un procent de 23% din populația României. Față de măsurătorile din decembrie 2017, măsurătorile au arătat îmbunătățiri la calitatea și performanța serviciilor de date si voce mobila.

Despre asta e vorba. Să îți meargă datele și vocea bine peste tot, constant. Da, știu, la un moment dat în timp și spațiu toți am avut o problemă cu semnalul și trebuie să spunem asta cinci ani la rând, dar la un moment dat devine redundant. Waze merge bine peste tot, am 3G în pădure, all is good.

hamac-padurevodafone-testing-route vodafone-best-mobile-network-for-data-in-romania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Nu era asta concursul in care competitia lua 99.99% din punctajul Vodafone? Calitatea semnalului find foarte putin mai buna?

    00
  2. In orase in proportie de 90% merg toate retelele decent problema se pune cand mergi prin tara de exemplu sunt zone unde digi merge si vodafone nu sau invers.Dar trendul este sa se acopere cat mai multe zone asa ca premiul cred ca este meritat.

    00
  3. Mai bine ca în Franța. Stai in casă, n-ai semnal. Ieși din casă și mergi 10 pași, pică semnalul. Suni pe WhatsApp sau Signal, moare în 5 secunde.

    00
  4. cand rezultatele astea prezinta doar scorul castigatorului fara nicio referinta fata de restu iti dai seama ca probabil l-au scos usor in fata

    chestii relevante:
    – cat de departe sunt ceilalti
    – in cate zone e cel mai bun? rural/urban, unde e batut mar, unde nu are semnal
    – cine a platit studiul, ce implica conditiile din studiu

    pe alte tari e publicat un top
    https://www.p3-group.com/en/about-us/press/

    dar de testul din .ro le-a fost rusine sa-l puna online

    00
  5. Noi ne-am mutat „la țară”, adică la Podu Olt, 15 km de Brașov. Avem probleme nasoale cu semnalul, și în casă, și afară. Am făcut cerere să ne dea un dispozitiv magic Semnal Plus. A durat 2 luni să „investigheze” departamentul tehnic dacă realmente există probleme de semnal în zonă, ne-au trimis divaisul care însă… nu merge. Au deschis tichet pe tehnic să vadă de ce. De vreo lună…
    Lăsând la o parte problema efectivă a semnalului, avem și o problemă de dezinteres acut din partea lor, din păcate.

    00
  6. Vodafone in metrou e varza cu datele în rest e ok. Dar prefer sa ma dau pe net cele 60m zilnice cât sunt în metrou deci digi.

    00
  7. Obrazul subțire cu costuri crescute pentru client de tine nu-i așa?
    Fără a face publicitate negativa, câteva chestii care nu îmi plac la Vodafone:
    1. Au scumpit abonamentele numai pentru persoanele fizice fără o explicație plauzibilă. Costuri de operare bla bla ordonanță 114. Abonamentul e oricum in euro deci gargara.
    2. Nu se poate atașa contului my Vodafone abonamnet un număr cartela preplătita (a copilului). La alti operatori de poate. E mai comod un singur cont.
    3. Nu se poate dezactiva internetul nici din my Vodafone nici de la *100#. La alti operatori de poate. Știu că pare ciudat dar până la o anumită vârstă e mai bine să restricționez accesarea internetului pe cat posibil. Nu exista nicio opțiune care sa nu includă date mobile.
    4. Te bat la cap cu preferințe pentru mesaje publicitare. Deși am adăugat în my Vodafone opțiunea de a nu îmi trimite așa ceva, de fiecare dată când accesez *100# mă mai întreabă inca o data. Plictisitor.
    5. Suport call center jalnic. Pentru a intra în legătură cu un operator trebuie să navighezi cam 4-5 selecții in meniul complicat și când în sfârșit te pune in așteptare la un operator îți poate închide. Personalul de la call center daca ii pui o întrebare mai ciudata (gen dezactivare acces net) se poarta de parcă ai cere să rezolve ecuații diferențiale.
    Ce are bun Vodafone și nu au alti operatori: optiuni roaming la cartela preplătita ce se pot adăuga celei naționale ( cea mai ieftina la 1 euro). Suficient pentru o vacanta / city break. La ceilalți 3 e mai complicat sau chiar imposibil.

    00
    • Nu trebuie sa fie o explicatie plauzibila odata ce toti operatorii au scumpit tarifele cu 1 euro daca taxele pe telecomunicatii au crescut de la 1% la 3%>. In contract exista modificari si denuntari unilaterale.
      2.E si normal ca nu e ok sa amstecam varza cu capra. Faci cont de myvodafone pe prepaid. Iti ia 5 min din viata. Nu poti segment un abonament cu un prepaid. Si nu vad lenea de a da logout si a intra in myvodafone pe un prepaid. Ca au altii asa e politica lor.
      Este ilegal sa ceri dezactivarea internetului in Call Center avand in vedere ca in contract scrie clar ca trebuie sa ai acces la servici cat se poate de mult din cele 24 de ore zilnice si altfel s-ar incalca contractul chiar daca tu ceri asta. Dar decat sa iti ia 2 minute sa strici niste amarate de apn-uri mai bine te plangi pe un forum.
      4.Vina e la tine ca nu stii sa spui un cuvant cheie incat sa scapi de robot. Unul ar fi abonament sau semnal
      5.Este greu cu tehnologia in ziua de azi. Si nu e pt toata lumea

      00
    • @maxim
      Într-adevăr nu trebuie o explicație plauzibilă dar e de prost gust că au mărit prețul la abonamente doar pentru persoanele fizice nu și la clienții business.
      2. La alti operatori se pot adăuga numere preplătite in contul de abonament. La bănci la fel: vezi toate cardurile, depozitele creditele pe care le ai la banca respectiva într-un singur loc. Ar fi fost frumos sa pot face asta și în Vodafone myaccount.
      Nu este ilegal sa cer posibilitatea de a dezactiva anumite servicii. Nu este ilegal de exemplu sa dezactivez căsuța vocală. De schimbat Apn este suficient sa restartezi telefonul și primești pe SMS setările corecte . Mai demult era un serviciu Vodafone safenet prin care puteai restricționa accesul la internet .
      4. Este vina mea probabil că nu am sunat când funcționa Andreea așa că a trebuit să merg din opțiune in optiune.
      5. Într-adevăr e greu cu tehnologia de azi și nu este pentru toată lumea. Mai neplăcut e că în general smartfonu parazitează inteligenta proprietarului. La copii cu efecte deloc plăcute.

      00
    • Când te întreabă Andreea ce probelmă ai, spune-i „reziliere contract” indiferent de ce problemă ai. Îți va da un termen în care vei fi contactat. Pe mine m-a sunat un reprezentant după câteva minute și tot el mi-a făcut legatura cu departamentul de care eram interesat. Scapi de vorbit aiurea prin meniul lor.

      00
  8. Partenerul meu, a decis,in urma „letargiei Vodafone”,sa se porteze la Orange…nu cred(sunt convins)ca are mari beneficii in plus fata de ce avea (Vodafone)…are sincope mari de semnal – Ploiesti -Valea Calugareasca.
    Cat despre toate testele din lume…nu o sa fie nimeni multumit.
    Go Digi 🤣🤣🤣🤣…glumeam

    00
    • Pai zicea cineva mai sus ca sunt cam cu durere in 14. Si eu m-am portat cu inca 7-8 numere.. Beneficii mai multe si la jumate de tarif(realmente) .

      00
  9. Foarte „convenabil” au ocolit Brasov si Piatra Neamt, in Brasov cand e aglomerat in Piata centrala semnalul pica in 3g sau daca ramane in 4g nu face transfer (posibil sa nu fie permanent, eu ca si constantean de cate ori am ajuns pe acolo asa am patit ca sa nu mai zic ca la Rasnov- Bran – Cheia daca te-ai departat 50 m de sosea pa-pa semnal date iar voce intrerupt). Idem nordul si sudul Constantei, la boschetareli gen sunwaves neversea una din trei incercari de apelare se soldeaza cu retea ocupata, am pierdut niste apeluri f importante pe tema asta iar la renegocierea abonamentului cand am ridicat problema au ridicat si ei din urmeri sa citesc nu ce paragraf ca sunt acoperit in caz de…forta majora? In extrasezon da,corect , zbarnie dar in weekenduri in Mamaia si Peninsula trebuie second sim de backup, cunosc si ei problema la fel cum cunosc si zonele moarte dintre Cernavoda si Constanta, sunt 3-4 vai unde semnal pica de tot. Experimentat cu mai multe scule de la 50 la 500 parai, la fel se comporta toate.

    00
    • tu înțelegi că, la festivaluri și alte aglomerări de oameni, nici o rețea nu va merge cum vrei tu, da?

    • Nu cum vreau bineinteles, dar cat de cat totusi. Portocalii si movii de ce nu au probleme? De gigi nu stiu ca pe Constanta nord toata Promenda pana la Navodari sunt morti si ingropati marele erdesh.

      00
  10. Abonat Vodafone de 20 de ani. Este ok. Evident că există zone si momente in care au aparut probleme cu semnalul. Dacă luăm cazuri și experiențe particulare, fiecare poate spune că orice operator este cel mai bun sau cel mai prost ever. Mai ales dacă vorbim de cei doi lideri, Vodafone si Orange, nu cred că există diferențe semnificative dpdv al calității semnalului și a traficului de date.

    Recent am luat decizia sa trec pe cartela, dupa ce Vodafone mi-a adus la cunoștință că a decis, unilateral, sa-mi mărească pretul abonamentului pe care il negociasem cu ei in urma cu cateva luni. Tehnic, cu jumatate din banii de pe abonament am dublu beneficii. Am plătit destul abonament, fără să beneficiez de telefoane subvenționate (nu exista așa ceva), acum trăiesc și eu viața de „cartelar”.

    Le-am fost fidel destula vreme, eram dispus sa trec pe Orange. Dar Vodafone are cea mai buna oferta la cartela. Nici nu incape discutie. Asa ca am decis sa continui experienta Vodafone. Care, de bine de rău, a fost bună.

    00
  11. Acum vreo 6-7 anisori constatasem ca abonamentul meu de 14$ e praf, si am fost sa negociez alt abonament. Duduita incerca sa imi explice ce bun e cel de 21$, in timp ce ochii mei se odihneau pe o oferta de cartela cu mult mai multe minute si beneficii la 5$. Ii arat propria oferta de cartele, se inverzeste putin, si apoi explica ca abonamentul e „altceva” e „mai sigur”, puncte fidelitate etc. ii zic ca de la 5 la 21$ lunar imi cumpar singur fidelitatea sub forma de telefon nou anual, si asta e… happy Vodafone user pe cartela de atunci. Si referitor la semnal, calatoresc destul de mult si sunt 2-3 zone pe autostrada Arad-Timisoara, precum si pe valea unde se termina autostrada spre Lugoj unde intotdeuna se intrerupe convorbirea si semnalul complet, si trebuie sa sun din nou dupa ce trec de zona.

    00
  12. e mai bun semnalul ptr cei cu abonament. aia cu cartela au prioritate mai mica daca statia e plina

    00
    • Cici, adevărul este că cei cu abonament, spre deosebire de cei cu cartelă, au dreptul să plătească mai mult pentru mai putini GB.

      00
    • Am edge. Vodafone. Langa bucuresti. Pe harta lor arata 4g. Sugestii? (Facut plangere acu 4 ani la vodafone si la ancom. Am primit fix pix)

      00
  13. Nu știu unde au făcut ei măsurătorile, dar eu am renunțat la Vodafone tocmai din cauza vitezei foarte mici a internetului pe o anumită zonă în care eu mă mișc. Și nu doar acolo. Pe zone aflate între orașe viteza la internet, în general,e scăzută și nu-ți poți face treaba. Adică un 3G de la Digi are o viteză de 5-6 ori mai mare decât un 4G de la Vodafone,într-o anumită regiune, măsurată de mine. M-am întors la Orange care îmi oferă cam tot ce-mi trebuie și asta după măsurători și teste făcute pe rețeaua lor.
    Vodafone a făcut însă un gest ok când au acceptat rezilierea abonamentului,la cererea mea,chiar dacă mai aveam un an de contract, fără penalități.

    00
  14. Tocmai ce a fost soția să caute un telefon la fidelitate, are abonament RED10 mai vechi. Nu au vrut să dea nimic fără creștere de abonament.
    Ne gândim serios la trecere pe cartelă dar nu știu cum e în roaming, soția stă cam 10 luni pe an în DE și cartela se închide în cazul ăsta

    00
  15. Rețeaua cu cele mai proaste reclame…
    Antonia și bromania :)))) serios, ați văzut mizeriile alea?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.