Vine taxarea, fetelor!

Hotnews a pus mâna pe niște propuneri de la Ministerul de Finanțe pentru aducerea României mai aproape de țările civilizate din zona euro.

Propunerea cu impozitarea mașinilor:

„Nu cred că este normal să ai același impozit dacă ai mai multe proprietăți. O mașină la o familie. Știți că în Japonia, de exemplu, nu poți să-ți cumperi mașină dacă nu faci dovada că ai locul de parcare.(…) Eu aș propune de la a treia (mașină o taxare n.r.) ca să nu sperii că de la a doua. Evident, în urma unei analize și a unui dialog poate să rezulte o creștere graduală de la a doua”.

Aici parcă se joacă alba neagra. Hai cu a doua, ba cu a treia, ba cu a patra. O să fie o bătaie de cap distractivă.

Bombardierii cu mașini înmatriculate pe numele bunicilor cu handicap râd în barbă.

„În zona în care există o, să nu-i spun opulență, dar o preocupare prea intensă pentru a acumula proprietăți, aș vedea o taxare, dar taxarea aceea n-aș vedea să se întoarcă la stat, ci către comunitatea locală”.

Marota cu impozitul mărit de la a doua proprietate în sus. De aia trecuse primarul de la Iași a doua și a treia casă drept casă de vacanța, deși erau tot în Iași, știa el că vine impozitarea.

La Ministerul Finanțelor este o analiză accelerată pentru impozitarea bacșișului în Horeca

Asta era problema arzătoare a taxării în România. Fix asta.

Și știți că în sinea lor vor să nu facă consultările alea și nici să copieze codul de bune practici de la țări civilizate, vor să facă o mizerie românească. Cum e declarația aia cretină, care n-ar trebui să existe, că statul știe exact cât am încasat, că el înregistrează contractele de muncă și de colaborare.

Altfel, voi cum vedeți asta cu taxarea mai mare pentru a doua mașină sau a doua casă de locuit?

 

finante-bani-taxe-impozite

Business photo created by jcomp – www.freepik.com

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

119 comentarii

  1. Dupa titlu credeam ca e vb de impozitarea c̶u̶r̶v̶e̶l̶o̶r̶ liber-profesionistelor de pe ph si OF. Mare tzeapa..

    00
  2. am primit dividende de la nvidia, cativa centi. Daca scot si isi aplica si trading taxa raman cu cu bani de 1 tigara la bucata, bun de trecut in declaratie.

    Am uitat, MUIE PNL!

    Sa nu uitam ca vorbeste un cretin de ministru de finante din guvernul condus de PNL.

    00
    • Dividendele externe se impoziteaza o singura data pe baza contractului de dubla impunere

      Daca brokerul are contractul atunci se impoziteaza cu 10% daca brokerul nu are contractul atunci se aplica taxa din state care e 30%
      Astea se taxeaza cand le primesti

      In cazul in care depasesti 12 salarii minime atunci platesi si CAS

      In romania impozitul pe dividende e 5% si e cam paradis fiscal din punctul
      asta de vedere

      00
    • pai cum, ca Razvan Balanescu are deja de o elice la iaht.

      00
  3. Am mai spus-o si o mai spun. Da, taxarea e buna, totusi si mai important e ce face statul cu banii aia. Nu am o problema sa imi mareasca taxele (chill ca nu am salariu de mii de euro ca sa nu ma impacteze), dar sa faca ceva util cu banii aia, nu doar sa dea salarii la bugetari. Sau sa faca smenuri cu firmele de casa.
    Din pacate toti stim ca nu asa vor sta lucrurile, drept urmare din punct de vedere al impozitarii progresive zic pas.
    In ceea ce priveste proprietatile, da, ai mai mult de 2 case / masini poate ar trebui sa platesti mai mult (ex: 25% mai mult la a 3-a proprietate / masina; 50% mai mult la a 4-a proprietate / masina, etc.)
    Si off-topic, as mai face ceva: as interzice masinile cu volan pe dreapta. Ori il muti pe stanga ori nu mai ai dreptul sa o conduci in Romania.

    00
    • PSD+PNL+UDMR+Barna se opun clonării ideilor tale în capetele prea multor români.

      00
    • Păi…guvernul angajează la foc automat. Să mînce și amantele lor ceva, nu doar să roadă…

      00
    • O, nu. 25%!! Adică un bucureștean cu 2 apartamente de 150 k euro bucata va plăti 200 lei pentru primul și 250 pt al 2 lea? Tragedie!

      00
    • @Cipper vezi ca ai citit gresit. Andrei zicea de la al 3 apartament/masina in sus. El probabil are doar doua si i-ar conveni cresterea taxarii pentru ca nu ar fi afectat, asta apropo dece zicea cineva ca romanii sunt de acord cu cresterea taxarii in functie de care partea a sulei se afla :))) Altfel iti inchipui ce titluri incendiare vor fi in ziare „cresteri de X00 procente de la a doua casa” ca sa afli ca de fapt statul iti mai ia in plus contravaloarea a 2 pachete de tigari.

      00
    • și tu dai banii ăia în plus… pentru ce? că statul nu îți va da la schimb mai multe servicii. Poate le ții în chirie și crește aiurea prețul chiriilor. Și ce intenționezi cu această măsură, să indepărtezi oamenii de proprietățile lor? să zicem că vor vrea toți să își vândă proprietățile ca să nu plătească, vor avea cui? Poți tu să te înstrăinezi de proprietate dacă nu are cine să ți-o cumpere?

      00
  4. oPulenților scoateți banii că împrumuturile alea luate cu nemiluita nu se plătesc singure!

    00
    • De pensiile speciale e problema, că împrumuturile oricum le plăteam (noi toți)…

      00
    • ce împrumuturi, bos? păi ce, le-am luat eu?! de ce să mi se impoziteze mie?!

    • NOU
      #16

      Le-ai luat sau nu tu, ai beneficiat de ele vrând-nevrând (vorbim de împrumuturile statului, nu de creditele bancare ale cetățenilor). Cine știe de unde scot ăștia banii de subvenții la energie, așa că mărire taxării era absolut iminentă.

      00
  5. Probabil 2/3 romani au aplaudat cand George l-a luat pe ala de gat. Bunul simt dispare cand dormi in frig sau burta colcaie a paine si cartofi.

    Masurile astea care ar urma sa ii taxeze pe „bogati” dau bine la populatie.

    Intre timp ministrul a plecat de la sedinta unde FIX EL trebuia sa fie si sa prezinte…

    Sunt curios ce urmeaza curand sa „se prezinte” despre George / Aur.

    00
    • Au montat „showul” special ca să îi dea ăluia scuză să plece din parlament bașca ceva „reguli” noi ca să fie mai puțin transparentă operatiunea de legiuire.
      Aș fi crezut că e real „scandalul” doar dacă îi dădea ăluia un cap în gură, nu doar să îl ia după umăr :))

      00
  6. E simplu: se determina cate masini are cea mai iubită beizadea din politica romaneasca. Se imparte la doi si se adauga unu. Aia va fi limita. Asta sau nr de masini din colectia lui Tiriac plus unu.

    Desi, cine stie, poate apare si notiunea de „masina de vacanta”.

    00
  7. 2 masini, 1 locuinta si 1 casa de vacanță. Orice în plus este epatare.

    Dar statistica spune ca dublând impozitele pentru case si masini vei avea rezultate mult mai bune si cu efort mai mic.

    00
    • Orice mai mult de o masina si o locuinta e epatare.

      00
    • „Dublare” e prea puțin pentru case.

      Mi se pare jenant să ai casă de 200.000€, de 200mp și să plătești mai puțin impozit (900 Lei) decât plătesc eu la o mașina cu motor de 3 Litri (~2200 lei/an) ce valorează sub 10.000€…

    • Iote-te cîtă indignare pe săraci. Prin Belgia și Irlanda parcă nu se plătește deloc impozit pe case. Banii au fost o dată impozitați, ca venituri.

      00
    • da ce legatura are sula cu prefectura?

      00
    • @znuff: la tine e moft. La alții poate e necesitate (familie mare) la mulți alții e ca au avut bani deci casă mare pe când vin copiii de două ori pe an acasă că atâta i-a dus mintea. Și alții cu opulența.

      Dar la tine oricum o iei, e moft. Nu spun că nu ai voie să îți faci poftele, spun doar că nu sunt comparabile.

      00
    • @znuff: și da, sunt de acord că taxele pe proprietate sunt la mișto. La fel ca și alea pe o mașină cu motor de 1.6 de 70 lei/an.

      00
    • epatare? pai eu din asta traiesc nene, platesc impozit pe chiriile luate, de ce sa supraimpozitezi o afacere?

      00
    • Sotul are o masina, sotia are o masina. Cei doi duc copii la scoala cu masina. Impreuna au un apartament in oras si sotia a mostenit casa parinteasca dintr-o comuna oarecare. Asta este imaginea mea pentru clasa de mijloc. Poate este gresita.

      @Anda: „Pai eu din asta traiesc nene” – exact, desfasurarea de activitati economice (in cazul tau inchirierea de imobile) trebuie impozitata diferit/suplimentar. Eu ca salariat nu-mi pot deconta renovarea bucatariei, dar tu ca proprietara iti poti deconta renovarea imobilului pe care il inchiriezi.

      00
  8. Eu sunt pro impozitare mai mare pentru a 2-a, 3-a, a n-a casa/masina.

    In plus, mi se pare penibil sa cumperi o casa cu 150k euro si apoi sa ai impozit de doar ~100 lei pe an.

    Ce se face sau ce s-ar putea face cu acesti bani din impozit e cu totul alta discutie.

    Alta problema e cum vor controla/evita masinile/casele inscrise pe numele rudelor sau ce alte metode se vor mai folosi pentru a evita supraimpozitarea.

    00
    • boss, mie nu.

      Daca macar traiesc in romanistan macar sa nu mi se dilueze agoniseala prin taxare constanta de catre carnatii astia. Da, din banii aia se faceau autostrazi si spitale, sigur.

      00
  9. Asta este ca faza cu pensiile speciale. Cine le-ar putea anula sunt fix ăia care le încasează.

    00
  10. Altfel, voi cum vedeți asta cu taxarea mai mare pentru a doua mașină sau a doua casă de locuit?

    Stupide. Tot ce înseamnă sistem de taxe în .ro este stupid.

    Mașinile nu ar trebui impozitate în funcție de capacitatea cilindrică, ci în funcție de cât poluează. Și nu văd ce legătură are numărul de mașini deținute cu impozitarea, atât timp cât impozitul ăla e calculat după o formulă care are sens.

    Similar pentru proprietăți nu văd rostul introducerii unei penalizări de la a doua proprietate în sus. Măcar în cazul ăsta impozitul e calculat raportat la valoarea impozabilă, dar cred că ar trebui crescut procentul – nu mi se pare normal să plătești impozit pe un apartament câteva zeci de lei pe an (e incredibil de puțin) și să te aștepți la infrastructură adecvată.

    00
    • Unde platiti voi impozit pe apartament cateva 10 de lei pe an?…
      Sau pe case 100 lei?

      00
    • @sidryane ai tabel si formule de calcul aici https://www.noulcodfiscal.ro/titlu-9/capitol-2/articol-457.html . Procentele difera in functie de ce hotaraste consiliul local, dar in orasele mari, chiar si la 3 camere, semicentral sunt cativa zeci de lei (17 in cazul meu)

      00
    • Nu mai stau în România, dar citeam online că impozitul mediu pentru un apartament în Buzău (oraș ales total aleator în ceea ce mă privește) este de 50-60 de lei pe an.

      https://romania.europalibera.org/a/creste-impozitul-pe-proprietate-pnrr/31288925.html

      00
    • Nu am platit niciodată sub 100 RON impozitul pe un imobil (aia cu 40-50-60 RON n-are cum sa nu fie din perioada deceniului trecut, abia când în 2016 parcă s-au mărit).

      Anul ăsta, au mărit cu 80%-85% față de anul trecut primăria.
      Cineva (nu eu, cunosc) plătea impozit anul trecut cam 400, aproape de 500 RON. Acum, suma parcă trecuse de 700.
      I-au impozitat imobilul (apartamentul), solul(!) de sub imobil și mașina. Cred că a plătit și pentru nevastă-sa, iar în total peste 700 de RON.
      Pensii mizere, nu de lux, să ne înțelegem. Inflația n-a făcut mare scofala.
      Acum, să vadă cu facturile pe curent.

      Am mai observat o chestie.
      Dacă cineva locuiește într-un imobil și moare sau pleacă, cei ce vin din urmă nu plătesc pentru aceeași UM a imobilului, e inflată din pix.
      Zi și tu daca îți mai vine sa-l lași pe fiecare primar, direcție financiară, ANAF regional cu directorasi, să inventeze de capul lor.

      00
    • 250 lei impozit pe apartament in Timisoara. 68mp, zona centrala.

      00
    • @bogdan: și ți se pare o sumă ok ~€50/an? Cât valorează apartamentul?

      00
    • nu mi se pare deloc mare impozitul.
      pentru locul de parcarea din subteran am platit 30 lei impozit.
      eu am cumparat apartamentul acum 3 ani si ceva cu 90000 euro.
      nu stiu care este valoarea reala in ziua de azi. se cere mult pe apartamentele noi.

      00
  11. Problema taxarii in Romania s-a discutat foarte mult timp si cam toata lumea este de parere ca platim destul de multe taxe. Realitatea indirecta este ca daca iei la fuserit tot codul fiscal realizezi ca Romania incet, dar sigur a devenit un paradis fiscal unde impozitarea este relativa simpla si se pot face bani foarte usor. Problema reala este ca persoanele cu venituri mici resimt mai dur aceste chestii fata de persoanele cu venituri mari si inegalitatea oricum vrei s-o dai creste. La toata asta mai adauga si birocratia aferenta si sistemul de justitie foarte slab si realizezi ca acest paradis fiscal are niste riscuri maricele.
    Revenind la interviul ministrului de Finante pot spune ca s-a bagat mult zgomot de fundal pentru a masca anumite lucruri deja agreate. Impozitul pe proprietate si pe masina este destul de sigur ca va creste, iar pentru a fute treaba foarte bine vor face un procedeu foarte birocratic prin care tu declari asta si vor face in asa fel incat vei plati retroactiv niste sume. Aici cine are proprietati si masina fara numar ar fi bine sa se pregateasca sa inceapa sa decarteze. Imi place ca se scalda foarte mult povestea cu scutirea de impozit si facilitatile pentru constructii ceea ce inseamna ca oamenii din industrie trebuie sa cotizeze, respectiv impactul nu este cel scontat. In rest clasicele clisee cu privire la impozitul progresiv si mecanismul smecheresc de deduceri pe care ni-l dorim sa implementam alaturi de grija nelipsita pentru pensii. Aici povestea cu pensia trebuie luata urgent o decizie intrucat sistemul o sa pice in maxim 10 ani, dar din nou subiect sensibil.
    Pe de-a intregul taxele si impozite pentru persoanele fizice se vor mari in urmatori ani. Chestie care este o arma cu doua taisuri pentru ca la impozite de Belgia sau Olanda sa zicem, dar servicii romanesti este mai mult ca sigur ca vacile de muls vor emigra si problema se va acutiza. De asemenea interviul cu tipul mi-am dat seama ca nimeni in Romania nu are o idee clara cum sa arate toata taxarea pe termen lung si ca se vor aplica solutii din pix.

    00
  12. Taxe mai mari + furăciunea banilor, direct, prin inflație, care se anunță că trece de 10 anul ăsta. Când cea mai mare dobândă sare un pic de 5% la titlurile de stat… Efectiv, statul a ieșit la băgat mâna în gât și în buzunare.

    În schimb, guvernanții s-au mobilizat imediat să se apere de simioni și șoșoci. De ce instrumentul lui Hector nu se mobilizează la fel să găsească soluții la prețurile razna la energie?! Că suntem noi prea cuminți și-i votăm tot pe ei, ca să nu vină „extremiștii”. În timp ce sărăcia ajunge la extrem.

    00
    • Momentan taxele nu sunt mari, daca te compari cu alte tari sau vecinii din zona. Actualii guvernanti insa nu s-au decis asupra modului in care vor mari taxele. Impozit progresiv si alte chestii din astea ideologice pica, asa ca momentan folosesc inflatie, cresterea preturilor din zona energetica. La cum este taxata zona energetica cel putin plafonarea a avut efectul sigur ca statul isi scoate banii.
      Si toate astea se vor traduce, uitati-va noi nu marim nici o taxa.

      00
  13. Nu a existat candva in codul fiscal supraimpozitarea locuintelor: http://lege5.ro/Gratuit/geztkmzsha/ordonanta-de-urgenta-nr-59-2010-pentru-modificarea-legii-nr-571-2003-privind-codul-fiscal
    Dl primar suspendat de la Iasi are proprietatile pe numele copiilor, soacrei, a fratelui. https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/uriasa-avere-dosita-de-primarul-mihai-chirica–221899.html

    00
  14. Cam intoarcere ca alte vremuri in care toti sa fim egali in saracie.
    Eu nu as impozita suplimentar ca numar… la imobiliar pe zone&suprafata, ca nu am nimic impotriva altul sa aiba 10 proprietati daca isi plateste taxele si impozitele pt ele. Iar la auto… momentan electric gratuit, euro 6&5 ceva decent, de la 4 in jos marite de sa te faca sa te gandesti daca nu cumva se merita sa iei aia 3000lei si sa mergi cu autobuzul.
    Dar aici, cel putin de la a2a masina sa vii cu dovada ca ai unde o parca (loc inchiriat, proprietate personala etc), si daca tu declari o locatie si parchezi 4 gratuit langa bloc de footi vecinii, o amenda cat sa nu o faci a2a oara.

    00
  15. Oare o sa i ducă capul sa modifice și anomalia aia cu impozitul pe cilindree și sa l calculeze la kW?

    00
  16. Mai degraba o lege sa interzica revanzarile rapide, ca asa practic cresc prețurile imobiliare, vine praduitorul ce face un imobil, il vinde altora care doar le cumpara sa le revanda la fraieri, atunci are mai mult sens si o impozitare progresiva pe ele, oricum in general sunt anti taxe, taxele sunt un model justificat doar impotriva agresiunii asupra monedei altfel sunt o laba inutila

    00
    • Si la terenuri e la fel, pe langa unde stau s-au cumparat loturi cu 20 euro/mp si puse a doua zi la vanzare cu 40euro, asta in conditiile in care nici la 20 nu se vindeau. Primaria si statul roman pierde lasand astfel de practici sa se intample, intr-un final poate ar fi dat cineva 20 euro (e suma maxima pe care o consider acceptabila in zona) pentru a incepe o constructie a unei case in regie proprie. La 40euro/mp slabe sanse, doar vise umede pentru speculanti.
      Zona Caciulati -Ilfov! Eu am cumparat acum 2 ani (cand speculantii nu erau pe zona asta) cu 15 euro/mp. Unde stau sunt cel putin 20 de loturi vandute in ultimii 2 ani si doar 2 case nou construite.

      00
  17. Vad ca nu se intreaba nimeni de ce e ok sa inmatrigulez g63amg pe bunica-tu care are certificat de handicap. Daca vrei masina cu impozit 0 sa ai o limita la motor de 2L, ca daca iti permiti 6.3 inseamna ca nu prea mai esti handicapat si poti cotiza la stat

    00
  18. @alexul

    Iar la auto… momentan electric gratuit, euro 6&5 ceva decent, de la 4 in jos marite de sa te faca sa te gandesti daca nu cumva se merita sa iei aia 3000lei si sa mergi cu autobuzul.

    In traducere libera… ba sarakilor da-va’n plua mea de saraki si mergeti cu metroul ba sarakilor… ca eu am electrica ba si nu am loc de voi pe strada..

    Sau o aplici la TOT… tiruri, ambulante, masini de pompieri, politie, transport in comun, etc

    00
    • Nope… ca si eu sunt sarak, nu teribil dar sarak comparat cu altii de pe aici. Compania a dat un euro 5 de la job si nu simt nevoia de nimic pe PF.
      Dar tinand cont de dorinta lor de a reduce poluarea, green shit etc mi se pare normal ca aia care au electrica sa beneficieze de unele avantaje.

      00
  19. Zbang, a iesit Isarescu cu majorarea de la 2 la 2,5%, anuntul ca inflatia va sari oficial de 10% iar la crestere economica s-a franat. E stagflatie de-a dreptul undeva spre sfarsitul anului asta. Trebuie sa strangem cureaua, sa mai punem un pulover pe noi, pensiile speciale trebuie platite altfel se supara CCR si avocata poporului.

    00
  20. NOU
    #58

    Eu o văd simplu: faci o analiză pe legislația din țările cu apă caldă: Germania, Belgia, Olanda etc. Punct cu punct: „De ce au implementat ăștia asta? Care-i sensul legii ăsteia?… La noi ar merge?” Etc. etc.

    Dar dacă nu începi cu o curățenie radicală în actul de justiție, te caci pe orice propunere legislativă, nici nu merită să-ți mai bați capu’. Nu se va aplica ever.

    00
  21. Eu încă nu am înțeles dacă avem socialiști sau liberali la putere. :)

    00
  22. Din știre, se vede că Ministrul Finanțelor nu știe legile existente, iar din comentarii rezultă că cititorii de pe aici nu au mai mult de o casă. :D

    Deja se plătește progresiv mai mult impozit pentru a doua proprietate. (și există și cadru legal pentru asta) Faptul că impozitul pe a doua sau a treia casă e tot mic în termeni absoluți, chiar dacă e progresiv mai mare decât cel pe prima casă, e o altă discuție. În USA, impozitul anual pe casă e cam 1% din valoarea de piață a casei. Cum ar fi legea asta la noi? Pe un jeg de apartament comunist de 60.000 euro să plătești în fiecare an 600 euro. Cam câți bătrâni s-ar muta instant în chestii mai mici pentru că nu-și permit să plătească impozitele? Câți ar rămâne homeleși?

    În altă ordine de idei, orice lege ai da în România, în secunda 2 va apărea un work-around. Știți că după primul război mondial, s-a încercat o reformă agrară prin care trebuia confiscat terenul agricol de la proprietarii care aveau mai mult de x hectare (500 sau 1000, nu mai știu exact cât) și redistribuit la țărani, mai ales la cei care au luptat în război. Ce credeți că au făcut marile familii de moșieri ca să evite confiscarea? Exact: 20 de hectare la mătușa Tamara, 50 de hectare la văru Gianni, 80 de hectare la unchiu Costel, etc. Vezi mașinile înmatriculate pe Bulgaria, vezi alte exemple de-a lungul istoriei…

    00
    • Ai un link la codul fiscal actualizat in care sa fie trecuta supraimpozitarea in functie de nr de proprietati?
      Eu am gasit doar asta: https://www.noulcodfiscal.ro/titlu-9/capitol-2/articol-457.html
      OG 59 din 2010 a fost abrogat cu codul fiscal din 2015.

      00
    • In sfarsit un comentariu „on point” – ma refer la primele 2 paragrafe. Oameni care nu au mai mult de un imobil dar urla ca trebuie impozitat mai mult, evident nestiind legea.

      Corect este ceva similar cu SUA (impozit raportat la valoare de piata) valoare stabilita transparent print contractele de vanzare-cumparare inregistrate la notar si actualizata periodic (anual sau o data la 3 ani sa zicem). Astfel cand piata urca, impozitele cresc, cand piata scade, impozitele scad. Tot corect este, daca acele x imobile in plus sunt folosite ca active (produc bani – ex: inchirere) sa poti deduce cheltuielile pe care le ai cu intretinerea lor (ca in orice afacere). Oricum chiria iti este impozitata (corect, acum pana la 5 imobile se aplica o deducere dar de multe ori aceasta este praf in ochi).

      00
    • @DP un link la legea aia? Sau e doar o hotarare de consiliu local pe ici pe colo, in anumite u.a.t-uri.
      Sotia are 2 proprietati, bunuri proprii, si plateste impozite normele, nepenalizate, la fel cavecinii ce au o singura proprietate. Chiar nu stiu cei de prin primarii sa ii calculeze?

      00
    • @cineva
      Probabil una e trecută reședință iar a doua casă de vacanță, nefiind astfel taxată suplimentar.

      00
    • Am pus eu link la articolul din lege dar a intrat la moderare.
      E art 252 din legea 571/2003

      00
  23. Off topic:

    Vali, ai schimbat ceva pe fonturi, distanțare ceva… ? Că am o stranie impresie că e ceva schimbat. Fin, dar parcă e ceva.
    Eu același monitor, același browser.

    00
  24. O metodă mișto de impozitare: taxezi doar casele cumpărate după 20xx. Și mult!
    Evită pensionarii bun votanți și îi face să plângă pe aia care oricum nu votează!

    Dap, Irlanda!

    00
  25. Sa ne lase cu prostiile astea care ii vor afecta doar pe oamenii muncitori si cinstiti, ca doar aia isi tin averile pe numele lor.
    Io vreau ca agentii fiscului sa mearga la aia de au vile dar nu au sursa de venit.
    Sa mearga fiscu in trafic impreuna cu politia si sa-i intrebe pe bombardieri de unde au bani de Xuri si A8uri.

    00
  26. Daca am 3 case, nici una intabulata (locuibile cu toate utilitatile), cum se considera 3 case sau 0 case?

    00
    • Se considera ca esti suedej.

      00
    • Incearca sa intabulezi o casa fara sa ai relatii si mai vedem dupa cat de suedej sunt… Am pus polistiren de 15 pe casa in loc de 10 cat era in proiect si pentru 5cm nu vor sa intabuleze, nu mai cade pe coordonate. Birocratia pulii si pe la primarii.
      Pretul la case inca e mic la ce birocratie este, ai nevoie de mai mult de cei 2 ani legal sa termini cap coada ce ai inceput pe legile de azi.
      Bransamentul pentru organizare șantier l-am avut dupa fix un an, cand casa era aproape gata cu curent imprumutat de la vecini, si stalpul era in fata casei.
      Legile sunt facute in asa fel incat „trebuie sa te descurci” asa ca nu vad de ce as da o taxa ca am 10 masini pe care le tin in curtea proprie (e doar un exemplu, nu am 10 masini), pentru fiecare masina ai nevoie de asigurare si rovinieta ca sa circului asa ca…
      Orice taxa data pentru ca ai mai mult e de fapt o penalizare ca ai fost mai strangaret ai gasit job-ul sau afacerea potrivita. Iar la astia cu averi din hotii e treaba politiei nu a legiuitorului de taxe.

      00
  27. Caciule, hai tati mai intai si aplica legile existente. ca exista, de aia is existente. se pot aplica. de ieri. din ’90 se pot aplica. si intre timp lucreaza la astea noi. hai ca se poate :)

    00
  28. Fiecare cu ce-l doare.
    Ala cu 5 masini sa creasca impozitele pe case.
    Ala cu 5 case sa creasca impozitul la masini + dovada de loc de parcare.
    Ala cu 5 case si 5 masini da exemplu Irlanda unde nu se plateste (no offence….)
    Ala fara casa si fara masina sa le mareasca pe toate sa crape batrinii sa mi cumpari si eu casa in Domenii cu 20k.

    Mai fa ceva….

    00
  29. In Timisoara se plateste mai mult pt a doua si a 3-a proprietate si tot creste cu ceva. Dar nu e ceva obscen, e parca 10-20% marire. Si nu va mai ganditi la impozite obscene gen 1%/valoare an din proprietate. :) Veniturile salariale si pensiile sunt mult prea mici ca sa poti cere asa ceva.

    00
  30. Hai cu naționalizarea mai repede, ce atâta libertate pentru chiaburii cu doua apartamente?

    00
  31. Nu o sa se implementeze …remember cate apartamente are negoita pe persoana fizica ?
    E prosteala pt pulime…

    00
  32. N-am reușit să înțeleg nici măcar de ce trebuie impozit pe casă sau mașină, darămite impozitate diferit dacă ai mai multe. Ai plătit impozit pe veniturile din care ai achiziționat bunurile respective, foarte bine, folosire plăcută în continuare!
    După cum spunea cineva mai sus, verifică-i pe cei care n-au declarat niciun venit, dar au case și mașini.
    Colectarea mai bună a taxelor și impozitelor existente ar fi de apreciat, nu introducerea altora noi.

    00
    • Colectare mai buna ar insemna munca pentru niste bugetari care acum traiesc foarte bine din spagi… deci nu o sa se intample….

      00
  33. Nu te stresa, orice a schimba ei se găsesc variante „românești” de eludare.

    00
  34. „Știți că în Japonia, de exemplu…” se vede ca omu e citit bine.
    Mai stiu ca in Japonia un om cu (doar) facultate e mai tare ca un politician roman cu doctorat

    00
  35. Unde este @Alter Ego care acum citeva zile nega cu inversunare ca se pot prabusi preturile la imobiliare? Ce face BNR e doar inceputul, vor urma alte 5-6 hike-iri la dobinda de referinta pina la sfirsitul anului. Dobinda va trece de 6% pina in 2023. Economia e in picaj, inflatie de 2 cifre, taxe si impozite la freu, lefurile nu mai cresc,leul se depreciaza,consumul aproape s-a oprit, facturile la utilitari sint gigantice. Piata imobiliara s-a oprit, e blocata. Acum e etapa “negarii”. Urmeaza “ acceptarea”, urmata de “ disperare”. 2008-2010 reloaded. Buckle up!

    00
    • am un articol mâine pe tema asta.

    • Prezent.

      Spui că dobânda e mare.
      Să le luăm la rând. Faptul că BNR a ridicat dobânda era anticipat. E 2.5% acum, de vreo 10 ori sub cat e inflația pe produse industriale (100-IPPI). BNR se joaca cu dobanda dar sa nu crezi că o va ridica prea mult că riscam recesiune.

      Spui că salariile scad.
      Salariile nu scad cresc. Și beleaua e că e demonstrat again and again faptul că de regulă creșterea salariului crează o inflație lipicioasa greu de combătut. Pentru că o dată ce crești salariul e greu să îl mai scazi că îți pleacă omul. Să spui că salariul scade, e ireal. Salariile sunt in ceruri. Nu găsești oameni sub 500€ net prin orașele mari nici să dea pliante vorba aia.

      Leul se depreciază spui tu. Culmea, nu. E super stabil. Mă așteptam să vedem 5.1 de o grămadă de timp. Nu se depreciază pentru că BNR nu vrea creșterea ratelor denominate in euro și pentru că inflația e generalizată in regiune.

      Spui ca oamenii nu mai consuma. Și asta e falsa. Exista indicii empirice – vezi cozile la MC, vezi ce e in Ikea sau Starbucks. Și există indicii statistice. Suntem economic pe zona de consum in perioada pre-pandemie. Vezi preturile la auto rulate. Dacă nu s-ar cere chestii s-ar ieftini. Inflația înseamnă că oamenii arunca cu banii și concurează pe produse. Fix exact opusul a ce spui. Piata e inundată de bani. Un Fiat Tipo de 8600+TVA e 15+TVA. Vezi cat e un căcat de șurub in Dedeman.

      2008 nu se mai repeta. Nu așa. Nu au fost vreodată 2 crize identice.

      Vom avea inflație persistenta. Dobânda va fi mult sub inflație.

      Citește despre Paul Volcker fostul guvernator FED. Despre cum au ridicat în 1970 dobanzile către 8-12%, ajungând în 1980 la 20% pentru a combate inflația. Despre cum 20% din bursă s-a mutat in real estate nu invers.

      Între 1970 și 1980 zidurile s-au scumpit de 3 ori! De la 17 la 47.000 USD in medie.

      Dobânda de referință mereu e in urma inflației. Adică pierzi.

      https://www.macrotrends.net/2015/fed-funds-rate-historical-chart

      00
    • AlterEgo: O viziune de un optimism debordant.

      „Piata e inundată de bani”. Si mai stam mult timp asa, inundati? Nu riscam sa ne inecam? Ne ramane naibii vreo hartie de 200 de lei in gat si suntem gata…

      Vedeti ca sunt prea multe bile pe care incercam simultan sa le tina in aer: deficit comercial urias, dar si curs stabil, inflatie pana la cer, dar si dobanzi mici (de ce te-ar imprumuta o banca cu 5% dobanda cand inflatia e de peste 8%?), reducere masiva si fortata a deficitului bugetar in urmatorii 3 ani, dar si cresteri solide de pensii si salarii ale bugetarilor.

      Nici circul de stat chinezesc nu era capabil se asemenea performante.

      00
  36. Azi am fost la pipera pentru înmatricularea celei de-a 2-a mașini. (Ghișeu pt acte).

    În fata mea era un nene care ii inmatricula un BMW 740 ministrului culturii. Nemaistiind cine kkt e ministrul culturii în acest moment ne-am holbat și noi pe acte. Da, actele erau semnate chiar de distinsul domn.

    Deci da, le pasa de opulenta.

    00
  37. @Alter Ego dupa cum spuneam, esti in etapa “negarii”. Te inteleg, e normal. Nu cred c-am spus ca salariile scad, am dpus ca salariile nu mai cresc(uita-te sus). BNR nu se joaca cu nimic, pur si simplu nu are de ales. Romania e dependenta de imprumuturi externe (vezi “foamea de bani” a guvernului care a ajuns pina acolo incit se gindeste la impozitarea bacsisului). Dupa cum ti-am mai spus, in martie ridica FED-ul dobinda, urmata de mariei succesive, bi-lunare. Care FED, pentru prima oara, nu mai ia in calcul damage-ul pe care il va provoca pietelor emergente (Romania e una) dependente de finantari in dolari. Da, in dolari se imprumuta Romania, nu in euro, cum ai crede tu. Daca Romania nu tine pasul cu cresterile FED, devine nefinantabila. Oricum e la limta, la dobinzi greu suportabile. Nimeni nu finanteaza o tara in care inflatia face ravagii, economia e pe butuci si-n care banca centrala nu face nimic. Cel mai elocvent e cazul Argentinei si, de ce nu, al Turciei (desi acolo se mai incearca cite ceva, desi gresit). BNR n-are de ales, a asteptat prea mult ca sa intervina, sperind ca totul sa fie tranzitoriu. Nu e. Asa ca miscarile BNR vor fi dese si brutale, Isarescu stie bine cit de mult a gresit in 2008-2010 neintervenind in piata de consum. Leul se depreciza, vrei nu vrei, e singura modalitate ca guvernul sa poata onora platile de pensii si salarii si iluzoria lor “ indexare”. Stabilitatea aia pe care o vezi tu costa BNR milioane de euro pe zi, bani pe care-i vinde pe piata, degeaba, doar pentru a crea iluzia unei “ stabilitati”. Credeai ca banii aia luati avans de la PNNR se duc la autostrazi? Da’ de unde, s-au dus la BNR ca sa poata fi umflat PIB-ul nominal (daca nu stii, pentru o tara, PIB-ul reprezinta bonitatea necesara pentru a accesa pietele externe de finantare, asa cum e “ fluturasul de leafa” cu care te duci la banca sa iei imprumut). Doar ca banii aia sint, deja, vinduti pe piata pentru a mentine leul “ tare”. Si se termina in curind.

    Cu o economie “ in galeata”, un leu “ tare” e ultimul lucru de care are nevoie Romania. BNR a avut de ales intre devalorizare, pentru impulsionarea exporturilor, si cheltuieli nebunesti din fondul de rezerva pt a mentine leul puternic, astfel ca creditacii sa-si poata plati ratele la banci. Se pare c-a ales, creditacii au pierdut. Inflatie generalizata in regiune exista, cum spui tu, numai ca nicaieri nu-i din 2 cifre, ca-n Romania. Iar alde Cehia sau Polonia au ridicat demult dobinzile, prin salturi de cite 2%, nu ca Romania 0. 25%. Aia-s safe, Romania nu e, si au economii viabile bazate pe productie, nu pe consum, ca-n Romania.

    Si nu, nu te mai amagi cu “consumul bubuie, se calca lumea in picioare la Ikea sau Starbucks”. Nu-i deloc asa, mai uita-te si tu la carucioarele cu cumparaturi ale oamenilor, sint aproape goale, cu lucruri ieftine si de stricta necesitate. Isarescu spune azi ca economia e praf si da inapoi, iar tu vii si spui ca nu-i delic asa, ca ai vazut tu hipsteri calcindu-se pe bombeuri la Starbucks. Ar fi cazul sa afli ca, consumerismul din Romania este(a fost) intretinut de bani ieftini luati imprumut. Daca a scazut consumul, inseamna ca banii devin scumpi si accesul la creditare devine prohibitiv. Ceea ca inseamna prabusiri ale unor intregi sectoare de consum. Mai simplu, pentru tine, cind nu mai ai bani, nu mai cumperi. Te multumesti cu ce ai si astepti zile mai bune sau trecerea furtunii.

    Nu compara Romania cu America, aia chiar produc ceva si tiparnita cu moneda lumii e la ei, nu la Bucuresti. Nu le purta de grija. Grija sa ai in Romania, care se imprumuta ca un marinar beat doar ca sa plateasca salarii si pensii. Dar va veni curind un “halt” si la asta. La inceput vor incerca devalorizarea leului, impartind bani fara valoare bugetarilor si pensionarilot. Cind nici aia n-o sa mai functioneze, tare mi-e ca se va aplica, din nou, ”metoda Boc-Basescu”, adica taierea salariilor. Asteapta-te la o “vizita” FMI cit de curind. Mai ales ca aprilie vine, din nou, S&P-ul cu ratingul de tara. Si, de data asta, chiar nu mai iarta, au iertat, deja, de 2 ori.

    Ori, in tot contextul asta tragic, tu chiar crezi ca-i mai pasa cuiva ca scad preturile la imobiliare? Oricum nu le mai cumpara nimeni, chiar de-ar vrea, ca nu mai are cu ce. The first instinct kicking in is survival. Si imobiliarele supraumflate nu fac parte din asta. Doar mincarea, caldura, curentul si hainele la copii. De restul te poti lipsi….

    00
    • In ianauarie a fost pustiu si la Dedeman si la Hornbach si la Ikea, am fost de cel putin odata pe saptamana si de fiecare data era pustiu, in alte vremuri te calcai in picioare, cel putin la Hornbach au fost zile cand intram vedeam coada de la case si plecam fara sa iau nimic din acest motiv.

      00
    • Rămâne de văzut cine are dreptate ;)

      00
    • Lasa boss ca rezolva AUR, pe astia de ii votezi tu. :))

      Simion a fost apoi solicitat să detalieze care sunt soluțiile concrete pe care le are pentru criza din energie, iar în sensul acesta i s-a adus în emisiune și un flipchart (foto sus).

      Una dintre măsurile prezentate de Simion a fost aceea ca toate companiile de stat care produc energie să fie unificate, iar partea de distribuție energetică a ENEL să revină din nou la stat. La intervenția moderatorului că România s-ar întoarce cu 20 de ani în urmă, Simion a răspuns că „nu tot ce se întâmpla în trecut era dăunător”.

      00
  38. Amant 1 se plateste? Sau doar de la curva 3?

    00
  39. Stau si ma gandesc ce face statul cu cei 45% pe care mii retine in fiecare luna.

    Aproape 6000 ron.

    Bataie de joc.

    https://ibb.co/0cWTDMN

    00
    • Credeam ca asta e blogul pt milionari. Tu te plangi la 6000 de lei

      00
    • Scrie pe fluturaș ce face:
      – 3635 de lei ti-i păstrează pentru pensie dar în realitate plateste pensionarii actuali;
      – 1454 de lei ii păstrează pentru când te îmbolnăvești ca sa-ti plătească spitalizarea, medicamentele, concediul medical și medicul de familie;
      – 945 de lei – asta e singurul care nu are o destinație speciala, poate însemna orice: politie, armata, educație dar și indemnizația parlamentarului tău:)

      00
  40. In parcarea comuna de la blocul meu este un cretin din blocul vecin care parcheaza 7 BMW-uri vechi plus un Peugeot de productie recenta. Deh, nu e iepuroi de un BMW nou iar alea vechi sunt „de parada”!

    Toate BMW-urile sunt niste harburi vechi si infecte. Cica sunt masini „de epoca/colectie” cu care cretinul se duce la parade auto prin tara. Sunt niste masini de serie absolut banale de prin anii ’80-’90. Nimic deosebit sau special. El zice ca orice rahat de BMW „ursulet” sau „rechin” cica e de colectie. Eu zic ca masinile sunt de REMAT iar el de Socola/Obregia.

    Stiti care este parte amuzanta?
    Cretinul inca se mira cand isi gaseste cate o masina zgariata cu surubelnita, cu toate cauciucurile taiate cu cutitul sau cu farurile sparte cu pietroiul.

    In mod evident ca nu pot spune decat: Hai cu taxarea!

    Ai mai mult de doua masini?
    Hai macar cu un 100 euro lunar pe fiecare bucata!
    Mai vii seara in parcarea comuna si cu masina de serviciu, cu duba sau cu papucul de la firma?
    Mai ia cate 200 euro lunar per bucata! Ca sa fim finuti, nu de altceva.

    Ai „saloon” de fite sau „cabina de tir” si ocupi mai mult spatiu?
    Hai cu taxarea pe dimensiuni si clase! Ca doar nu vrei sa platesti acelasi impozit cu cineva care are un i10 sau un i20/sandero ceva.

    Ai hergelii nenumarate, ca 100cp nu sunt suficienti pentru orgoliul tau fin de „pilot” care traverseaza orasul cu o medie de 17km/h sau care traverseaza patria mama plina de restrictii de 50km/h?
    Mai ia un 100 euro pe luna pentru fiecare lot de 50 de cai putere!

    Ai „sange albastru” si iti permiti sa cumperi, sa detii si sa intretii marci premium sau de lux?
    La tot ce sare de 35.000 mai adaugam la impozitul lunar cateva sute de euro, impozit pe care il marim de fiecare data cand pretul unei masini noi mai creste cu cate 15.000 de euro.

    Ai figuri de Loeb sau Verstappen pe creasta si te spargi in figuri cu jenti, eleroane, tobe, M-uri, etc?
    Mai ia cateva sute de euro lunar! Ca sa fie bine, ca sa nu fie rau. Pana la urma prostia si distractia se platesc scump.

    Ai masina euro 5 sau euro 6?
    Atunci plateste un impozit mai mic.
    Ai masina euro 2, 3 sau 4?
    Atunci plateste impozit in functie de norma de poluare. Mai putin pentru euro 4 si mai mult pentru euro 2.
    Ai masina euro 1 sau fara euro?
    Astea ar trebui radiate imediat si fara discutii!
    Ai epava tinuta nemiscata cu anii din parcare sau de pe trotuar?
    Asta se ridica direct de catre primarie si se radiaza cu forta. Platesti toate costurile aferente cu ridicarea, transportul si casarea plus un impozit anual retroactiv de cateva sute de euro pe an pentru toti anii in care ti-ai tinut „natura moarta” pe domeniul public.

    Solutii exista si o impozitare facuta cu cap ar rezolva multe probleme cu traficul, cu parcarile si cu tot parcul auto din Romania.

    Nu sunt vreun frustrat, vreun ratat, vreun sarantoc, sau mai rau, un marxist, care nu isi permite niste lucruri, dar undeva trebuie sa existe totusi niste limite si o diferentiere. Modul asta de gandire si de comportament becalian care spune ca daca eu am bani pot face orice orcand si oriunde cu banii mei, trebuie sa inceteze.
    Consider ca doua autoturisme pentru o familie sunt suficiente, iar la un pret de achizitie de 35.000 de euro per bucata iti poti cumpara niste masini mai mult decat decente.
    In trecut se spunea ca „vaca pe sarac il saraceste iar pe bogat il imbogateaste”. Autoturismele desi sunt o necesitate in ziua de astazi, pentru persoanele fizice sunt o cheltuiala, iar pentru persoanele juridice sunt un consumabil.

    Autoturismele n-au nici o legatura idiotenii de genul „statut social”. In realitate, nimanui nu-i pasa ce masina are sau cu ce masina merge unul sau altul, asa ca… „statutul social” este nimic altceva decat o emotie pe care un prost o are fata de el insusi. Marketerii, copywriterii, psihologii, „inginerii sociali”, piaristii, etc. va pot spune mai multe pe tema asta.
    Daca tot iti permiti sa dai banii pe lux, putere, dimensiuni, marci, de ce sula dintre coaste a lui Ilici nu ai da mai mult si pe impozite? Obrazul subtire cu cheltuiala se tine!
    Vrei „valoare”?
    Marca banu!
    cikalaka cikicea.

    Pana una-alta…
    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25303778-producatorii-masini-lux-avut-record-2021-dupa-criza-bogatii-sunt-mai-bogati-iar-saracii-sunt-mai-saraci.htm

    00
  41. La orice idee creață de-a lor, fie ca e vorba de educație, sănătate sau acum finanțele publice, argumentația lor e musai să înceapă cu: „știți că în țara X din lumea civilizată se procedează fix așa?”.

    Te uiți in jurul tau, te uiti inapoi la ei, te uiti din nou mai bine in jur, dai din umeri clătinând din cap și pleci să plătești mai bine taxele in țarile alea pe care le tot pomenesc. Și nu te mai uiți înapoi.

    00
  42. off topic

    Mai ţineţi minte notificările alea de la ANAF cu recalculării din 2017 ?

    E, acum am primit și somaţie de plată !

    00
  43. Se maresc impozitele si la wc-ul din fundul curtii?

    00
  44. S-a plecat din țară foarte mult, exagerat de mult, prea mult. S-a depășit limita. Dacă ar putea ar interzice emigrarea și ar impune aducerea forțată înapoi a celor care au emigrat dar fiindcă suntem în UE și este nevoie în UE de scalvi necalificați, calificați și supracalificați și UE zice „Ciocu’ mic!” ăștia nu au ce face.
    Cu banii împrumutați și de unii, și de alții, dacă făceau ceva care să producă bani acum o duceam bine dar așa ei au mărit salariile de se câștigă mult mai bine ca doctor în România decât se câștigă în străinătate. Nu credeți? Faceți cercetare și vedeți că e așa. În străinătate iei în mână maxim 4300€ dacă ești medic primar cu experiență. Ce spuneți de 5000€ în România doar ca proaspăt specialist într-un orășel de provincie unde programul nici măcar în jumătate nu-i ca ăla din străinătate, nici ca timp și nici ca volum de muncă?
    Ce spuneți magistrați, procurori și judecători care sug câte 10.000€ pe lună?
    Ce ziceți de pensiile speciale care sunt tot atâta și care trebuie plătite de la 40 de ani în timp ce la prostime vor să crească vârsta de pensionare, mai în glumă, mai în serios, la 70?
    Toți ăștia au fost plătiți până acum din banii împrumutați dar acum s-a ajuns la fundul sacului, cu banii nu s-a făcut nimic, UE îi vrea înapoi dar toate acestea trebuie plătite în continuare.
    De unde?
    Din ce bani?
    Și aici ajungem la partea interesantă:
    Ar putea crea inflație fiindcă toate pensiile și salariile sunt plătite în lei și la urmă tai șapte zerouri, faci leul supergreu sau Rron aia e dar cică nu prea le dă voie UE să facă inflație peste măsură.
    Așa că au ajuns la taxare și taxare progresivă și suprataxare.
    Între timp mulți din sistemul medical vor fugi la propriu din România.
    Tot la fel vor fugi din România și cei care mai erau ținuți aici că învârteau niște afaceri dubioase sau nu și se bucurau că sunt taxele mici și acum preferă să plătească același taxe dar undeva unde și primește ceva de ele.
    Unii ar zice: „Ultimul stinge lumina!”.
    Eu cred că cel mai bine este să zici: „Trageți apa!”.

    00
    • *unde și primesc ceva de ele.^
      Scuze, am citit pe urmă.
      Și mai sus lipsește un verb, am vrut să scriu altceva și pe urmă am șters și nu am observat.

      00
  45. opinia mea in legatura cu suprataxarea am mai zis-o. am luat maulte manute rosii.

    dar mi-a adus in minte alt lucru. aceste probleme ar fi simplu rezolvate cu o justitie functionala. cum a zis judecatorul ala australian? ca minsistrul isi poate folosi propriile simturi, inclusiv bunul simt, pentru a stabili faptele?

    pai ba bombardiere, zi sa moara ma-ta ca septarul e a lu bunicatu de 92 de ani care sufera de glaucom neovascular!

    si chirica, pe bune vila aia de 1 milion de euro e copilului tau de 3 luni?

    hai, marcati banul.

    vise…

    00
  46. Eu platesc unul din cele mai mari impozite pe proprietate din Romania. Pe casa la 160mp platesc 530 lei, pe teren 1000m din care curti constructii 400m – 403 lei. La sotul lui doamna Firea pe mosie. Ai mei la 1000 m curti constructii platesc vreo 1000 lei doar pe teren.
    Sunt conștient ca o mărire cu 300% a taxelor nu m-ar săracii, iar dacă s-ar întâmpla asta probabil ca nu imi permit casa aia și ași vinde-o.
    Nu vad însa logica supraimpozitării averilor cum nu vad nici logica impozitării progresive.
    La averi, adică la case, de ce sa fiu impozitat în plus ca am fost prost și am muncit sa fac un ban și in loc sa bag banii firme straine si sa le fac alora buzunarul mare (actiuni) am bagat banii intr-un produs care înglobează foarte multa munca și resurse 100% romanesti. Adica in imobilaire. Constructiile sunt dintre cele care creeaza dezvoltare orizontala a industriilor si produsul ramane aici.
    Dar se pare ca prostia se plateste.
    patriotul Dragnea o stia mai bine: banii se fac in Romania, terenurile si casele se cumpara in BRAZILIA.
    Concluzie: Sa platesc in plus mi se pare normal la nivelul de trai din Romania, sa platesc diferentiat in plus, sa fiu pedepsit ca din munca mea investesc in Romania cumparand case roamanesti mi se pare 100% o imbecilitate tipica lui ILIESCU.
    Sa moara burghezii si chiaburii.
    Simioane, nu te mai agita astia sunt tot de-ai tai. Nu-i mai bate la tv.

    00
  47. Eu sunt curios care va fi considerata a doua sau a treia casa. Si cum se va aplica asta. Concret: Casa de locuit + casa batraneasca mostenita. La care dintre ele se va aplica impozitul marit?

    00
  48. Impozitarea cărui bacșiș? Domnul cu propunerea nu a lucrat in domeniul altfel știa că puțini patroni lasă angajaților bacșișul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile