Îmi vine să plâng pentru proiectul ăsta depus la Parlament

O să fie o zi mare când se va aproba:

Șoferii vor fi obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă şi pe drumurile naţionale, nu numai pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative depuse la Parlament. (sursa)

O să vedem mulți șoferi confuji. Nu doar că ei nu știau că pe autostradă trebuie să aprindă luminile, ci și pentru că ei nu știau că nenorocitele alea de DRL-uri nu au corespondență și pe spate.

Plus ăia care nu înțeleg ca luminile nu sunt doar ca să vadă ei, ci și ca să fie văzuți de alți șoferi, indiferent că e zi sau noapte, pe ceață, pe ploaie, pe soare și pe mama lor.

După care, în 2025, o să avem o lege care interzice luminile de ceață în oraș. Uitați-vă un pic în trafic: săracii care n-au bani să își modifice luminile ca să fie USA-style umblă cu ceața aprinsă. La Range Rover, Passat și BMW de obicei, ratați care nu știu să semnalizeze, dar să aprindă ceața știu.

 

film-bad-moms

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

79 comentarii

  1. la mine Auto are corespondenta, am verificat

  2. Legi bune au mai fost și sunt încă în vigoare, dar spuneți-mi și mie, cine a auzit pe cineva să spună că a luat o amendă pe autostradă pt altceva în afară de viteză și vignietă?


    Comentariu apreciat.1263
    • Am luat eu acum 8 ani pentru lumini. Pe drumul intre Buzau si Bucuresti. Oprisem sa cumpăr o funie de ceapa si am uitat sa le aprind la loc.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?2810
    • Care autostrada? Ca la cate zeci de mii de km de autostrada avem, mai mult de 1 ora nu circuli cap coada pe niciuna.

      174
    • a fost un reportaj la digi acum 3-4 ani. îl opresc pe un gras în maieu, coae, știi că trebuie să ai lumini? haideți domne, conduc de 30 de ani, nu sunt începător…

    • Eu merg numai cu faza mare, ziua si noaptea.


      Comentariu apreciat.321
    • Mai nou se poarta mersul fara lumini, de orice fel. Noaptea in Bucuresti, piata Natiunile Unite, eu fiind pe verde, el pe intermitent si politia in intersectie, aproape ca era sa dea peste mine. A mers mai departe, nu l-a deranjat nimeni.

      10
  3. Nu vad problema, luminile nu sunt ca să dai ceață la săracii din jur?


    Comentariu apreciat.1462
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1647
  5. “nenorocitele alea de DRL-uri nu au corespondență și pe spate.” dar unele au, in special modelele noi dupa 2015-2016
    e amuzant cum un bec costa vreo 15 lei si e prea scump domle, poate ar trebui sa mearga cu transportul in comun daca 15lei e prea scump


    Comentariu indecis. Tu ce zici?2220
  6. La foarte multe masini (in principiu stiu la cele din grupul VAG) se poate activa cu VCDS sa se aprinda si pozitiile spate odata cu DRL-urile.
    Bine, cei care vor face asta, nu sunt cei care nu stiu ca trebuie aprinsa faza scurta pe DN :))


    Comentariu indecis. Tu ce zici?259
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 4476
  8. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1335
  9. Eu nu văd că scrie „luminile de circulație diurnă care au și stopuri care se aprind”. :D Tind să cred că nu ai dreptate la treaba asta.


    Comentariu apreciat.424
  10. Din păcate încă sunt mulți conducători auto care pe vreme bună nu realizează că atunci când circulă cu soarele în spate, trebuie să aprindă farurile indiferent pe ce drum se află. Să nu mai zic de cei cu mașina de școală, până nu se întunecă nu aprind fel de bec. Habar n-am de ce-i învață așa.

    195
  11. “pentru că ei nu știau că nenorocitele alea de DRL-uri nu au corespondență și pe spate”

    Eu pe a mea mi-am făcut codarea specifică pentru tările nordice, care aprinde și luminile de pe spate odată cu DRL-urile.

    Ontopic: mor de gât cu deștepții la care le fac cu farurile ostentativ, ca la nebuni, ca să și le aprindă și ei, iar când trec pe lângă mine îmi mulțumesc crezând că i-am avertizat că e poliție în față… :facepalm:


    Comentariu indecis. Tu ce zici?3218
    • …mor de gât cu deștepții la care le fac cu farurile ostentativ, ca la nebuni, ca să și le aprindă și ei, iar când trec pe lângă mine îmi mulțumesc crezând că i-am avertizat că e poliție în față…

      Nu faci tu semnalul corect. Pentru lumini acesta este de două ori lung, pauză, de două ori scurt, o dată lung, pauză, o dată scurt.


      Comentariu apreciat.652
    • =))))))))
      Am încercat toate variantele posibile, crede-mă…rata de succes e de 1-2 la 100, restul sunt mulțumiri… :)

      58
    • Nu, Ai Core, e de trek ori lung, de trei ori scurt si de trei ori lung. Fa asa si o sa vezi ca lumea va intelege ca tu transmiti sa isi aprinda ei luminile.

      123
    • Pe mine ma.amuza cum, de cele mai multe ori, toti cei din jur observa (si reactioneaza) semnalele tale, doar cel in cauza, nu. Deloc. Pentru el, e ca si cum n-ai exista. Asa cum nu exista butonul/maneta care aprinde rahaturile lui de lumini, indiferent ca e zi, noapte, ceata, ploaie torentiala…
      Astia sint cei care si-au bagat capu intrr urechi, s-au ascuns dupa volan, montat ochelarii de cal si aia e..celorlalti, succes in a-i vedea la timp!
      Idioti..

      26
    • In plus, cand saluta, observi ca,de cele mai multe ori, are caciula de miel/fes/sapca.

      84
    • @Al_core Pentru corectitudine “de două ori lung, pauză, de două ori scurt, o dată lung, pauză, de două ori scurt,pauza, o dată scurt.”

      40
    • Eu ii conving astfel: le fac flashuri si cand sunt constient ca se uita sting si aprind farurile de 2 – 3 ori. In general imi iese.

      11
    • @Radu: dap, e bună strategia asta. Atât doar, că a mea nu mă lasă să sting farurile sau să pliez oglinzile în mers :D Așa că tot pe codul morse trebuie să mă bazez… :)

      11
  12. Mai nenorocire decât farurile de ceata aprinse nejustificat sunt cacaturile de așa-zise xenoane fără lupă, întâlnite mai ales pe Logan.
    Oare Politia, pe drum când ii întâlnește, le da flash-uri? Măcar?
    Cum dracu ma sa stai în boscheți sa nu ii vezi măcar pe ăștia care au fel și fel de improvizații la instalația de lumini?
    Cât de delasator, sau de lene sa îți fie ție, ca polițai sa nu ii oprești? Și dacă fumează o țigară la marginea drumului imposibil sa nu ia câțiva cu asemenea cacaturi de becuri?


    Comentariu apreciat.532
  13. Mai mult decât lipsa de lumina a unora ma încurcă faza scurta prost reglata. Când li se arde un bec tot felul de nepricepuți baga acolo un bec H4 căzând ca au rezolvat problema, fără a-l monta corect. Îl așează cu fluxul de lumina în jos și e fix pe dos, lumina se reflecta în interiorul farului și pleacă în copaci și ochii celorlați, nu pe asfalt. Dacă ar avea un pic de creier ar roti becul pana când simți ca a intrat pe poziția corecta.


    Comentariu indecis. Tu ce zici?624
    • Mananci rahat, habar n-ai cum arata un bec H4 daca zici ca il monteaza invers. nu poti pune becul decat in pozitia corecta.

      180
  14. NOU
    #38

    Calea București din Brașov face parte din DN1 care e și E60. De câte ori a amendat poliția pe cineva care a mers pe acolo fără să aibă lumini aprinse? Având în vedere că poliția rutieră este ca și inexistentă în Brașov, și deci nu aplică legi curente, ce te face să crezi că o vor aplica pe asta?

    94
  15. Luminile ajuta soferii de pe contrasens sa estimeze mai bine viteza ta de deplasare pentru o eventuala depasire

    201
  16. Ciudat, stiam ca deja ca sunt obligatorii luminile in afara localitatilor.
    Acum aflu ca putem sa le sting daca nu eram pe drum national european.


    Comentariu apreciat.323
  17. Cum sa se circule cu farurile aprinse pe timp de zi?! Voi nu stiati ca o masina, care circula cu becurile aprinse, consuma mai multa benzina? Alea diesel nu, ca de aia vor sa le interzica nenorocitii.


    Comentariu apreciat.335
    • Ca sa nu iti consume, trebuie pus un sir de icoane de-a lungul parbrizului ;-) Stiu si producatorii de automobile, dar nu vor sa se afle

      21
  18. Oamenii fac economie la curent când e ceață densă iar ăștia vor să aprindem farurile tot timpul? Hahaha.

    93
  19. Eu am o problema cu cei la care le bat farurile in sus. Daca vin din față atunci te orbesc, daca vin din spate îți iluminează interiorul la mașină.

    133
  20. Pus pe auto, se aprind și pe spate și pe fata am drl led. Când ploua și șterge stergator ul de câteva ori consecutiv se aprinde automat faza scurtă.

    514
  21. E scump lichidul de semnalizare la BMW si nu sã merita, mai ales pa drumurile de la noi din tara care st cu totii cum sunt. Pe mine ma enerveaza noaptea aia cu faza scurta foarte puternica, nu stiu daca o fac intentionat sau isi monteaza prost, probabil ei sunt bucurosi ca vad mai bine in fata, dar sunt un risc pt ceilalti.
    eu am farurile puse pe ceva cu ~A si stau aprinse tot timpul, si ziua. Recomand!

    68
  22. Totusi la ce foloseste ca stopurile sa fie aprinse ziua in amiaza mare? Farurile (sau DLRurile) inteleg, dar stopurile nu ma prind…


    Comentariu indecis. Tu ce zici?1829
    • Se numește vizibilitate. Dar dă-o-n mă-sa, important e că faci economie la baterie.
      Jesus Fuckin’ Christ!


      Comentariu indecis. Tu ce zici?1416
    • Dacă nu circuli cu spatele atunci nu trebuie să ai lumini. Nici noaptea nu sînt necesare.

      218
    • Eu cred ca nu ne intelegem.

      In comentariul anterior ma refeream la luminile din spate (alea rosii), ziua la pranz cand soarele e sus pe cer si vizibilitatea excelenta. La majoritatea masinilor aproape ca nici nu vezi diferenta daca sunt aprinse sau stinse.

      In conditii de vizibilitate proasta, dimineata, seara etc. (oricand conditiile nu sunt 100% perfecte), da, trebuie folosite. Dar ziua la pranz?

      129
    • Da, inclusiv ziua la prânz. Faci economie de baterie?

      1010
  23. “Șoferii vor fi obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă” , zice la proiect. “DRL, also daytime running light” (dupa cum ne zice wiki) sau tradus pe romaneste, luminile pentru circulatie diurna. Deci unde obligatia de a aprinde ceva pe spate, daca nu se aprind in mod automat ?

    165
  24. Și totuși producătorii auto nu-s capabili să facă luminile să se aprindă automat când pornești mașina? Vinzi într-o anumită țară pui toate opțiunile conform legii.

    86
  25. De cativa ani buni, masinile au lumini automate. Problema e cu masinile vechi caee au umplut tara. De fapt cu soferii care se gandesc sa nu uzeze becurile. Noaptea mintii. Pentru ca e rocket science sa schimbi un bec la masina. Iar in service costa cat doua pachete de tigari.

    712
  26. Nu inteleg de ce trebuie sa fie atât de complicat.
    Masina are auto la lumini, își aprinde ce au setat producătorii conform legislației. La mine (passat 2014) am vazut ca daca scade luminozitatea afara sub o anumita limita imi aprinde si farurile.
    Daca e ceață sau plouă tare trebuie sa pornești manual si stopul de ceață.
    Restul e cancan.

    Daca pe timp de zi, fara ploaie sau ceață si cu linie de vizibilitate directa nu vezi o masina in fata ta – acelasi sens sau opus – in timp util, problema este la tine, nu la masina respectiva.

    717
    • Da, fix pe ploaie sunt necesare farurile de ceață, când lumina se mai reflecta și de pe asfaltul umed, un vis.

      43
    • @Rasta, da chiar si atunci cand ploua tare si vizibilitatea este redusă trebuie aprins stopul de ceață. Merge aprins in orice conditii in care vizibilitatea este redusă, ceață, ploaie sau ninsoare abundentă. Si cum nu functioneaza decât cu proiectoarele de ceață atunci trebuiesc aprinse si alea…
      OUG nr. 195/2002 prevede 3 puncte de penalizare pentru folosirea luminilor de ceaţă când nu e ceaţă şi 4 puncte de penalizare când, pe ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, nu se circulă cu faza scurtă şi luminile de ceaţă (dacă există), iar Regulamentul prevede ca, atunci când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum (de exemplu: fum sau cenuşă de la CET-uri), să folosim şi luminile de ceaţă concomitent cu reducerea vitezei.

      20
  27. NOU
    #60

    Și cu legea asta gata, o sa fim în sfârșit bine. păi de 40 de ani noi avem aceleași mizerii de semafoare, marcaje, semne de circulație, treceri de pietoni la liber peste 6 benzi, intersecții și sensuri giratorii praf, radare fixe lipsă, dezorganizati și incapabili să ținem pasul cu lumea civilizată. Toată țara arată la fel. Dezastru

    113
  28. Unii fac economie de filament, de aia nu pornesc luminile, ca nu se găsește filamentu’ ca piesa de schimb.

    66
  29. “Confuji”?

    42
  30. 1 am avut masina veche, reflexul, inainte de motor, era sa aprind becurile. acum ma mai lasa memoria, da’ ma prind repede cand trec pe portiunea aia de 50 de metri unde s-a stins felinarul si ledurile de la drl lumineaza albastru.

    2 drl nu merge pe spate… trebuie sa iti zica legea? logica ta ce zice?

    3sa ma pis cu presiune pe toti aia care merg fara becuri indiferent de categoria de drum. pe motocicleta fiind m-am bagat in depasirea tirului vazand undeva in departare curul unui … golf?!? aflat in depasire. (negru jos, alb sus, tirul 90-100, eu probabil sarind de 150 la maxim muie mie ca am fost prost) curul golfului nu era cur, era fix botul si nu era in depasire, ci venea spre mine. frana eu, frana golf, tirul aproape in sant. da, eu am fost prostul, dar ce simplu putea fi evitat tot cacatul daca alalalt prost ar fi facut acel minim… sa aprinda dracului becurile….
    3 bis ceata ploaie, aer gri, asfalt gri, golf gri. schimb banda, claxoane flashuri… ah mortii ma-tii, flashuri stii, da’ becurile nu…

    4 lenea militienilor. opreste-i ba. si daca contesta ce? ok, scapa fara sa plateasca amenda, dar plateste indirect avocat si timp pierdut. pentru un cacat de numar citit gresit de camera a fost nevoie de infatisari 3 judete mai incolo timp de 6 luni. mai bine platea amenda, era mai ieftin.

    25
  31. @subaru master race… sunt curios cati cititori inteleg principiul de functionare al unui diferential blocabil…

    18
  32. Degeaba avem legi daca nu le respecta nimeni. Unii nu aprind farurile nici daca ii bati. Zici ca fac economie la energie electrica, de parca le-ar veni factura mai mare la curent. Nici politia nu face nimic in sensul asta.

    60
  33. farurile aprinse ziua, pe soare, vor salva un om pe an .. maxim. si vor creste emisiile de carbon aferente cat sa omoare 2 oameni .. zic si eu, o fi calculat cineva astea ?!

    520
    • Noaptea minţii. Dacă aprinzi lumina omori oameni.

      46
    • Navele uzate ce circula pe drumurile României deja omoară din cauza poluării. Vorba aia, moartea unui om e o tragedie, moartea mai multora e statistică.

      13
    • Stie vladut ceva. Ceilalti nu stiu si dau cu degetul in jos.
      Becurile consuma cateva zeci de W, putere care vine din arderea suplimentara de combustibil. Individual nu afecteaza pe nimeni cativa mililitri la fiecare plin, dar la scara globala se aduna cateva milioane de barili pe an consumati si arsi pentru iluminare.

      58
    • ::))))))))) hai ma ca e matematica simpla. becurile alea cresc consumul probabil cu 0.6 la mie (cam atat inseamna 50 de wati la 100 de cai putere). adica e mai mic de precizia de masurare a consumului. adica probabil o tigara fumata in masina creste poluarea mai mult. sau un mic la dedulesti mai putin. sau da dracu boxele un pic mai incet. sau da naibii jos “eleronul” ala. sau o mie de alte chestii care cresc consumul mai mult

      ca sa nu mai precizam ca toti aia care merg cu becurile stinse nu o fac pentru ca au calculat ei pana la paispea zecimala cat creste poluarea, pentru ca cei mai multi dintre ei au dificultati majore din a intelege un text scris simplu, de genul “luminile sunt
      obligatorii”.

      31
    • mai, la viteza medie o masina nu “arde” 100CP .. ci mai degraba cred ca maxim 10KW (nu am gugalit, mi-e lene) .. 100W consumati de becuri vine cam 1%; la asta trebuie sa adaugi productia de becuri, led-uri .. instalarea lor .. deci emisii de CO2; intrebarea mea era legata eficienta .. si in general, eu sunt de dreapta si vreu un stat cu cat mai putine reguli/legi .. putine, clare, si RESPECTATE !

      22
    • thebblack

      Puterea maxima e de 100cp, atunci cand ii dai blana si consuma 20.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp#Environmental_impact

      Oamenii mai destepti ca tine au facut studii si consumul e 2% pentru luminile normale si 0.5% pentru DRL. Enorm la nivel global! E motivul pentru care forteaza DRL low power la masinile noi.

      11
    • brasovean, din articolul citat de tine :”For that reason, low-power solutions are being encouraged[11] and headlamp-based systems are not allowed after DRLs became mandatory in Europe at the beginning of 2011. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions.”

      2%, de la 5 litri la suta de kilometri la 5.1? revenim la observatia ca sunt multe alte chestii inutile prin masina care influenteaza mai mult. daca vorbim de 0.5% deja ….

      00
  34. ILUMINATI like this.

    00
  35. chestie amuzanta anul trecut, am preferat sa merg ilegal 90% din timp ca ma dispera chestia, in Grecia ti se reaminteste sa STINGI farurile la fiecare cativa km ;(

    la fiecare tunel – aprinde, apoi stinge, apoi iar aprinde apoi iar stinge, erau amuzanti grecii lor ca erau ninja in tunel ca nu aprindeau farurile (egnatia odos)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.