Să vină fabricile auto la noi de la ruși!!!

A văzut ăla de la Terapia că lumea se întreabă asta și a sărit și el cu o părere, dacă tot plătește presă. N-a stat mult să se gândească, că nu e necesar când vrei să virezi părerile de la “laserul care topea tancuri” la “noi aveam industrie pe vremuri, domne”.

Mai scriu eu o dată, că nu mă doare tasta:

  1. deși obișnuite cu șpaga și cu uns rotițele locale pentru a se întâmpla lucruri, companiile nu vor să vină într-un loc unde trebuie să cumpere terenuri de la vărul primarului la cost triplu. că pot cumpăra nu înseamnă că vor arunca imediat cu banul. iar primarul și cu agaricii locali văd dor tunul imediat, nu găsesc că pot profita de pe urma fabricii următorii 5 sau 10 ani.
  2. nu e forță de muncă. faptul că în acte sunt 10 șomeri nu înseamnă că sunt 10 oameni dispuși să muncească orice. pe lângă asta, e nevoie de un pic de experiență în lucrul pe bandă sau la asamblat sau la ce mai au ei de făcut. nu e așa ușor. RAVul meu e asamblat în Rusia, uitându-mă cum sunt Loganurile sau Pumele nu îmi dă speranțe că vor scoate produse bune.
  3. logistica e de coșmar. cu ce aduci piesele, cu ce transporți mașinile? poți să le aduci la Constanța, să le pui acolo direct din port pe tren să le duci la asamblare? o fi gata limba aia de șosea de 1,2km pe care 3 miniștri le-au promis-o ălora de la Ford la Craiova acum 10 ani, de la fabrică la centură?

 

Faza aia din Equalizer, getting nothing for our money, no information, no protection, nothing, se aplică și aici. OK, îți cumpăr terenul la preț triplu, dar vreau șosele, forță de muncă, curent continuu, alte minuni. Și primarul ridică din umeri, că el n-are treabă cu nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Oare câte șanse mai primește România să se-ndrepte? CÂTE???
    Dacă nici asta nu-i o șansă, atunci nu știu ce-i…
    Plm, futu-ți morții mă-tii de stat român plin de curve proaste și impotenți cretini!!!

    00
    • până nu spânzurăm de coaie toată conducerea actuală nu se va întâmpla nimic.

    • Mai adaug si eu ceva aici, Rusia si Ucraina dadea un sfert din graul europei. Nu ne bate vreun gand? Nici o idee pentru nimeni?

      00
    • da. 70% din terenul agricol e deținut de civili, care fac agricultură de subzistență.

    • Nu ai ce conducere actuală să spânzuri, conducerea actuală suntem NOI!
      Degeaba ăi spânzuri pe ăștia când e coadă cu alții care așteaptă să prindă loc la șmenuri, și chiar și ăia care știu că niciodată n-o să aibă loc pe lista de șmenari tot la asta visează, nu la o viață civilizată!
      Din ciudă aruncă românul chestia aia cu să se oprească furatul, ”cum adică ăia să poată fura dacă eu n-am loc?” în niciun caz pentru că l-ar interesa efectele pe care le trăim deja ale atâtor ani de furt!
      Comunismul ne-a învățat cu furtișagurile de orice fel, noi nu vrem să renunțăm la stilul acesta de a gestiona orice!

      00
    • @vali, pai la noi e mai misto! Cel mai mare fermier român… E libanez! Îl mai cheamă și jihad…
      Și mai are și mai toate firmele pe minus! Deși… Sunt pline, vara, vapoarele via egipt…

      00
    • Asta cu agricultura e un pic mai complicată. Probleme sunt în altă parte decât fragmentarea terenurilor. Contraexemplu e Olanda care cu terenuri mai fărâmițate reușește să exporte enorm. Dreptul la proprietate (cadastru, acte, taxe, moștenire, protecție față de vecini sau hoți) si dreptul la asociere (asociații, depozite, colaborarea cu universități, cercetare, acces la creditare) cred ca sunt mai importante. În Olanda dacă ai un teren agricol mergi frumos cu actele la Universitate si aia fac un proiect dedicat pt terenul tău. Apoi îl angajezi pe studentul care si-a făcut lucrarea de cercetare pe terenul tău și mergi la bancă care îți finanțeaza planul de business/cercetare/etc. certificat de Universitate. Și îl implementezi exact cum scrie, cu furnizorii din plan, cu tehnologia din plan, cu exact culturile din plan.. Adica daca acolo zice ca trebuie sa cultivi spanac atunci aia cultivi. Cu sapaliga de la firma x. Vinzi la clientul Y. Toate contractele sunt in planul ala initial.

      00
    • @IonutAlt – nu, n-avem voie pentru ca: https://ibb.co/zHNGQGK …. :|

      00
  2. Putem sa garantam ca nu o sa pornim vreun razboi. Merge?

    00
  3. Eu nu știu cât o să mai dureze până când vor realiza toți–bă, dar toți–că ce se întâmplă acum, indiferent cum se termină, tot la fel ne va afecta. Diferența e de grade, dar tot același rezultat macro sau meta sau cum vreți să-i spuneți.

    00
  4. NOU
    #13

    păi, e o problemă cu clienții: cei care produc în Rusia își vând tot acolo cea mai mare parte din producție. și parcă nu am vrea să vină producătorii auto cu tot cu piața de desfacere. zic și eu

    00
    • Mie mi se pare comentariul asta de bun simt, nu inteleg de ce e marcat ca propaganda rusa. Fabricile alea produc preponderent pentru piata rusa si pentru tarile cu stan in coada.

      00
    • NOU
      #15

      @Empire. chestie de nuanță: eu nu sunt rusofil, însă din comentariile anterioare a devenit limpede că sunt ușor natofob. când emoțiile sunt cum sunt astăzi, diferența se estompează și chiar și mie mi.ar fi greu să argumentez care.i una și care.i cealaltă.

      00
    • Eu unul sunt rusofil si pro ue/nato. Nu neaparat anti rusi ca oameni de rand ci anti rusia ca tara. Intre timp am citit tampeniile scrise la celalalt articol si imi dau seama de ce te-a marcat asa.

      00
    • Pentru un italian sau un brazilian, poate fi de inteles sa fii „ușor natofob”. Pentru un roman e mai greu, mai ales in zilele astea.

      Mai ales cand eticheta aia, NATO, tatuata pe buca noastra stanga, e cam singura garantie reala de securitate in fata Rusiei. Pentru cine zice ca nu e asa: sa imi aduca aminte care e ultima tara NATO atacata din exterior de la infiintarea NATO si pana azi. Hai, ca discutam de 30 de tari si de ceva mai mult de 70 de ani, trebuie sa existe macar un exemplu.

      00
    • Cer ca empire să fie înfierat cu banner PROPAGANDA RUSA PRIN NECUNOAȘTEREA TERMENILOR!

      S-a declarat rusofil!! :)))))

      00
    • NOU
      #19

      @Empire. eu nu am nicio treabă cu Rusia dintr.un motiv f.simplu: nu cunosc țara, nu cunosc limba, nu știu aproape nimic despre ei, nu am (deocamdată, it never knows) alți prieteni/cunoștințe în afară de o rusoaică din sankt petersburg cu care mai vorbesc despre pictura religioasă din sec.XVII; în engleză. astăzi, agresiunea atroce a Rusiei împotriva Ucrainei, este clară. o crimă absurdă care foarte probabil nu va fi niciodată pedepsită. dar, mă gândesc eu, asta nu s.a întâmplat peste noapte, nu cred basmele cum că cineva de la kremlin ar fi luat.o razna de azi pe mâine. și atunci, zic eu, înainte de a lua de bună garanțiile de securitate ale nato, aș vrea să văd așa, o analiză lucidă, cine este iresponsabil acolo, cine este incompetent, cine este rău intenționat. @silicon_v spune mai sus, foarte corect, că Nato de fapt niciodată nu a funcționat altfel decât prin descurajare; așa că întrebarea rămâne deschisă: când descurajarea nu mai funcționează, Nato va mai funcționa?

      00
  5. Fabricile erau acolo doar pentru ca asa puteau ocoli sanctiunile precedente + evita taxele de import draconice (pentru auto, orice model importat iese cu 40% mai scump decat concurentul similar asamblat local) + oferi localizarea necesara (niste tampenii de instalat in plus pe masina conform legislatiei).
    Asadar tot ce e asamblat pe loc se adreseaza pietei locale, plus ceva export la „gri” in tarile vecine din CSI.
    Niciunul din producatori nu ar avea vreun motiv sa vina la noi dupa ce pleaca din RU.

    00
    • NOU
      #21

      eu cred ca toti producatorii de orice din Rusia vor merge in Kazahstan sau in alta „filiala” sovietica de pe acolo… de aia o cam arde neutru ala din Kazahstan ca stie ca va primi telefonul ala in stil mafiot… /watch?v=x50KRCdjZX0

      00
  6. Rusii au politica de localizare componente auto si au tarife pe importul de masini din afara Rusiei.

    Dar e ok sa te dai destept pe net, mai ales cand platesti articolele.

    00
  7. La cat de des si mult vorbeste Macron cu Putin la telefon tare am impresia ca fabricile alea se vor redeschide, acum doar cauta planul sa iasa bine pentru toata lumea.

    00
    • Cred ca adevaratele conversatii nu se publica pe digi24. Nu stiu, zic si eu.

      00
    • Pai pe digi24 nu zic ce vorbesc, doar ca ieri de exemplu au vorbt 1:40, asta dupa ce mai vorbisera acum cateva zile tot cateva ore. Crezi ca vorbesc despre femei? Sau ca Macron ii zice sa nu mai bombardeze, nebunul ii zice ca isi continua planul si o tin asa timp de aproape 2 ore?

      00
    • Absolut, fabricile se vor redeschide, asa cum de fapt visa si mastercard inca merg binemersi in rusia (da, cardurile emise in rusia nu merg in strainatate si invers, guess how much that is), asa cum vad in continuare posturi pe facebook din rusia (si nu de la oameni care stiu cum functioneaza un VPN), asa cum coca-cola si cine mai ziceau ca se inchid, tot acolo sunt, asa cum ceva firma ucrainiana de pariuri a scris ca s-a inchis pentru piata din rusia, doar pentru ca in commenturi sa puna cineva notificarea primita ca in russia se face un rebranding, asa cu swift blockade nu se aplcia inca si oricum nu e pt. toate bancile etc. Praf in ochi pentru prosti.
      Din pacate dupa ce ne plictisim de razboiul asta toate reintra in „normal”, mai putin viata in ucraina.

      00
  8. Oarecum off topic dar nu prea…

    Vazand ce se intampla si la Ucrainieni si la Rusi, astia se evacueaza pe capete cu trenul, aia aduc tancuri, munitii,etc. cu trenul.

    Pentru ca retardatii nostri au avut grija sa distruga sistemul feroviar romanesc in mod sistematic in ultimii 30 de ani …nici nu vreau sa imi imaginez un scenariu romanesc in cazul asta.

    De asta caile ferate sunt strategice …de asta sincer toti care au fost la conducere acolo , iesiti la pensie sau nu de la ministri, secretari de stat, directori samd ar trebui cercetati si luat la puricat… dar cand m-am trezit era deja dimineata…

    00
    • ce vrobesti mah, noi avem drumul strategic DN1 unde se vor bloca toti! si cotropitorii si aparatorii si refugiatii!

      00
  9. De cand in Rusia si Ucraina sunt aproape 300 milioane locuitori? Nu stiam ca 150 =300 sau pe acolo.
    Sunt doar vreo 144 mil de rusi, in tara sunt sub 140 milioane, puterea de cumparare e de vreo 40 milioane locuitori poate si mai putin fata de o tara din vestul Europei!

    00
  10. True. La capitolul logistica / transport suntem muci si acolo e capitolul care doare cel mai tare in industria auto Unde se lucreaza cu marje mici. O spaga la primarii locali au dat si dau si in Polonia si in Slovacia pentru teren dar aia e one time fee si e mica pe langa scutirile de impozite primite ulterior. Si cand te gandesti ca si fara autostrazi avem cel mai ieftin si eficient mijloc de transport pe calea ferata dar am lasat infrastructura feroviara sa se duca on the ,,dick of soul,, ca sa zic asa. Vai de pewla noastra

    00
  11. Dacă este să vorbim de responsabilitatea și misiunea multor firme, pai acestea sunt responsabile să producă bani pentru acționari, să își extindă afacerea, să își securizeze investițiile, deci nu sunt neapărat solidare cu diverse cauze politice, și e oarecum normal să își vadă de interesele lor.
    Motivul pentru care există fabrici în Rusia, că vorbim de auto sau farmaceutice, sunt taxele vamale percepute de statul rus pe importuri, cât și faptul că e foarte greu să autorizezi un produs farmaceutic la comercializare în Rusia dacă este importat, versus producția (chiar parțială) pe teritoriul rus- este o forma de protecționism al unui stat ce are o economie bazată în mare parte pe exportul de materii prime, și prea puțîn pe produse de înalta tehnologie.

    Drept urmare, degeaba visează mulți investițîi străine în România pentru exportul în fostul spatiu sovietic, că nu se vă întâmplă, și asta nu pentru că România nu este atractivă dpdv financiar (mulți nu cred, dar taxele sunt mici în Romania, și prietenoase cu investitorii, responsabilitatea fața de mediu este încă redusă, ambasadorii străini sunt capabili de lobby eficient pe lângă autoritățile române, chiar în spețe legale-cum îi lega DNA doar pe români), poate mai puțin dpdv infrastructură/instruire resurse umane, ci pentru simplul fapt că piață ex-sovietică trebuie deservită cu produse fabricate local.

    00
    • Tu ai dreptate insa extrapoland Romania a pierdut multe oportunitati de a gazdui fabrici auto mari aici in detrimentul tarilor ca Ungaria, Slovacia, Turcia. Sigur nu ar putea Romania sa Devina neaparat un hub de productie dedicat pietii din Rusia neaparata, dar problemele enuntate de Vali se aplica pentru orice products or auto sau de componente ar dori sa si mute operatiunile aici. Oricum la cat a ajuns barilul de petrol cred ca pica toata piata de auto noi oricum 😅

      00
  12. Am fost in interes de serviciul in rafinaria Lukoil Kstovo, parca Renault avea ceva fabrica acolo. Zona in principiul nu are legatura cu nimic, nu port nu nimic, cred ca produc doar pentru productia interna, habar nu am… Tot astia bogati trebuie temperati, sa vedem la anu ce profit vor raporta marii giganti petrolier..

    00
  13. 3.Trec saptamanal pe acolo si nu e gata nicio limba.Doar limbile politicienilor.

    00
  14. Faceti un pustiu de bine si promovati-l in politica pe Dragos Damian (Terapia). De atata vreme se chinuie sa se bage in seama si nu sare nimeni cu o oferta…!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.