După ce preţul barilului a ajuns la 80$, companiile româneşti au catadiscsit şi ele să scadă preţul cu 10 bani pe litru faţă de atunci când barilul depăşea 100$. O adevărată revoluţie, ce să mai.
Tudor vrea maşină electrică, şi nu e singurul care plăteşte 300 lei pe plin. Eu cred că în doi ani maşinile electrice vor fi cu adevărat fiabile şi utile, imediat ce se dezvoltă o reţea de încarcat sau schimbat rapid bateriile. Pe de altă parte, nu înţeleg idioţii care 90% din timp sunt singuri in maşină şi îşi iau berline sau gipane pentru ca apoi să se plângă de preţul benzinei.
Dacă doriţi să vă luaţi o maşină electrică, iata una la 5.000€ care chiar merită.
Un adevarat aspirator… de femei.
Daca ar avea voie sa circule in oras doar masini cu astfel de dimensiuni, ar fi ok. Altfel, mi-ar fi frica sa circul intr-o astfel de masina.
@Dan Pandrea Nu stocarea hidrogenului e problema , ci obtinerea lui…
hahaha ce masina :))) numai buna pentru unu de 40 de kg cu ambalaj cu tot:D
toy car. eu as bufni in ras daca as vedea asa ceva pe strada. va rog, mai usor cu formarea de opinie prin bloguri pentru ca daca ar fi dupa voi am trai in disneyland.
@sorin – eu am vazut asa ceva pe strada. In Bucuresti ruleaza fin, te face la orice loc de parcare :p
Pai vrei sa ramana fara prestanta?
Cred ca am scris si {cocalari} pe acolo..
Nu, viitorul masinilor o sa fie hibrid, in urmatorii multi ani. Dar niste hibrizi putin altfel, care permit 40 – 50 km electric in oras si care au motoare termice pentru a nu fi limitat de autonomie. Motoare termice care mai mult incarca bateriile celui electric, asadar consum foarte redus.
Ex: Opel Ampera/Chevrolet Volt
Electric pur nu va merge prea curand. Nu in viata reala, chiar daca toti se ingramadesc sa lanseze.
Apropo de astfel de masini:
Uitate la ultimul episod din Top Gear. Ei pun problema cum trebuie. Masina electrica e o mizerie momentan.
Masina electrica e perfect fezabila, singura problema de moment ramâne pretul mare al acumulatorilor. Reva (mașina din imagine) e o gluma alimentata de baterii cu Pb.
Viitorul masinilor va fi electric, dar nu prin modelul asta. Inca astept sa se gaseasca o modalitate sigura de stocare a hidrogenului, apoi putem sa vorbim despre masini cu adevarat fiabile, spatioase si cu zero emisii.
Mică, electrică și ieftină. Chiar îmi face cu ochiul
@bloghiță
Un bărbat adevărat n-are nevoie de mașină să-și ia femeie.
Crezi ca o sa renunte arabii asa usor la lupta ?
Asta-i mașină pentru Columbeanu. Doar că parașuta nu încape … probabil se deschide în spate precum la Naveta Spațială.
Are doar 18 CP …
Solutia pentru viitor este:
1. Pe distante scurte in oras (sub 5 km): bicicleta
2. Pe distante medii in oras (5-10 km): bicicleta electrica.
3. Pe distante mari in oras: metrou + bicicleta pliabila.
La 1, 2 si 3 sunt variante: tramvai, troleibuz.
4. Pe distante extraorasenesti: o masina hibrida (electro + biofuel), combinat cu incarcarea pe o platforma de tren.
5. International: avion + rent-a-car (punctele 1,2,3 si 4) se aplica.
6. Vrei sa te PLIMBI cu masina si sa ai libertate: platesti de te ia mama dracu.
Sigur, mai e varianta cu democratia, libertatea, drepturile individului si progresul stiintei, dar eu, tu si cativa de oameni cu IQ > 50 cunoastem ca e doar o ipoteza neverificabila, o utopie, o himera, un vis frumos.
Problema cea mai mare la masinile electrice este timpul de alimentare (24 de ore pt un „plin” de 400 de km).
@Un om simplu din popor: sa mergi tu cu bicicleta in oras. Nu ma intelege gresit, sunt un fan al bicicletei, merg cat de des pot insa in ultimii ani in orasele mari mai bine te dai cu cotor sport pe o roata decat sa iesi cu bicicletea: rezultatul va fi acelasi (spital, morga) insa distractia de 3 ori mai mare.
@Nija: Vreo 18 cai are si un logan putin sub 2000 de ture. Faza smechera ca e la electrice ca nu prea exista curbe de putere si cuplu, acestea fiind maxime inca din primele momente de functionare ale motorului.
O masina electrica sterge pe jos la orice ora cu un benzinar sau un diiesel de aceasi putere. Cu „sange rece”! Fara vibratii, fara zgomot, fara sonda lambda defecta, fara bujii defecte, fara fise intrerupte, fara tobe gaurite, fara sa scuipe antigelul de sub capota.
Problema nu o reprezinta bateriile sau timpul lor de incarcare, ci costurile de achiziyionare si intretinere al autovehiculului.
Intra vro unul cu bicicleta in masina asta, o face praf.
@Un om simplu din popor. Sunt multe orase ce nu au metrou si dureaza 2-3 ore sa le parcurgi.
Sunt solutii tehnice si implementate in tari mai ecologice in care bateria iti este schimbata in 3 minute. Si platesti o taxa de inchierere a bateriei, nu e treaba ta ce se intampla cu ea, cat tine si unde ajunge.
Masinile electrice sunt foarte faine, dar problema ramane bateria. Stiu ca a scris si mai demult Zoso despre baterii si cum daca vrei o baterie mai puternica, asta automat inseamna mai mare si mai grea.
Avem multe solutii mult mai ok: biodiesel si hidrogenul. La hidrogen inca mai e de munca, dar se poate.
Masinile electrice reprezinta viitorul: si da-i si lupta, 5-10-15 argumente rationale.
Dar de cand si pana unde Homo Sapiens actioneaza pe ratiune? Ati uitat ca suntem animale, si ca toti astia de comentati aici visati cu ochii deschisi sa fiti alfa (male sau female, dupa caz)?
Nu frate. Cu cat o masina produce mai mult efect de sera, cu atat ne-o dorim mai mult. Eu imi doresc un BMW M5 noua generatie. Cand o sa imi permit, o sa visez la un seria 7. Daca as fi bisnitar as visa la un Bentley.
Asta e specia, cu asta defilam.
Masinile electrice vor fi ca metro-ul. O sa mearga cu ele cine nu o sa isi permita sa isi cumpere BMW-ul pe hidrogen, de 507 CP, la care kilometrul costa mai mult decat tariful pe km la taxi, dar costul asta nu o sa conteze.
nu masina electrica va fi viitorul. nu are cum:
– nu e rentabil – toti producatorii care se lauda ca scot masini electrice nu indraznesc sa spuna ca au autonomie mai mare de 150-200km. Avand in vedere antecedentele mincinoase la consum, indraznesc sa zic ca media va fi undeva la 100km. Imaginati-va un tir care sa duca marfa pana la Craiova in regimul asta …
– tehnologic, nu prea e loc – cu totii avem telefoane mobile. Cat de mult a evoluat o baterie de 1ooo mA in ultimii 20 de ani ca dimensiune? Probabil ca-s mai stabile, ca nu se ‘duc’ dupa un an de utilizare, dar dimensiunile si dificultatea de a incarca un telefon au ramas. Nimic nu ma face sa cred ca incepand de maine masinile se vor incarca la priza in 20 de minute. Da, stiu, unii ca renault/* propun inchirerea de baterii … dar si numarul lor e destul de limitat;
– nu exista infrastructura – bun, ma duc cu masina la popandaii din deal si sunt aproape sa raman fara ‘juice’. Ce fac? Imi cumpar incarcator solar pentru masina?
– nu exista un standard – fiecare producator vine cu solutia lui sperand din tot sufletul ‘sa prinda’. Daca vreti, e ca la incarcatoarele de telefon: desi majoritatea au nevoie de aceeasi tensiune de intrare in telefon, toti aveau mufe diferite. Daca la o tehnologie veche de 20 de ani (sa zicem) a fost atat de greu sa se schime un cacat de mufa, ce o sa se intample cu ‘incarcatoarele’ de masini?
Te urci frumusel, pui un sandwich in portbagaj ca doar de atat ai loc, si o tai la servici. Asta o fi viitorul, totusi e mult pana se dezvolta ramura asta.
Viitorul NU va fi al masinii electrice si hibride (electric+ benzina/diesel)
Masina nu-i pentru mers prin oras. (decat in cazuri particulare).
De 5000 EURO merg cu taxiul de ma satur (pana se strica bateriile la masina electrica) dar parc-ar fi mai comod cu bicicleta
Iar de la Bucuresti la Brasov nu poti sa mergi cu jucaria aia: pe banda intai se rastoarna in pima groapa si pe banda 2 vine zoso cu viteza :p.
Cui i-ar fi util desenul ala animat de masina? Dac-as avea firma de livrari (pizza si/sau colete) mi-ar lua flota de „chestii” de alea.
@Omul simplu din popor. De acord cu tot ce-ai spus mai putin partea cu „biofuel” 1. E inca destul „dino” fuel. 2. pentru 10 Km parcursi de mine sau tine cu biofuel cineva moare astazi de foame.
@Florin: nu-i nici o deosebire intre casca de la bicileta si airbag-ul de la jucaria aia. Si sunt de acord nu exista INCA infrascrutura nici pentru una nici pentru cealalta…
iaca o stire interesanta cu privire la incarcarea bateriilor masinii prin wireless:
@Tudor: eu fac in jur de 4-5000km pe luna. Ar fi oarecum aiurea sa-i fac cu taxiul.
Deocamdata asa arata topul celor mai mari companii din lume:
1. Wall-Mart Stores – papica si haine;
2. Royal Dutch Shell – in mare parte petrol;
3. Exxon Mobil – in mare parte petrol;
4. British Petroleum – in mare parte petrol;
5. Sinopec Group – in mare parte petrol;
6. China National Petroleum – in mare parte petrol;
etc.
Banu’ gros se face in aceste momente din exploatarea, prelucrarea si comercializarea combustibililor fosili. Aparitia unei masini electrice ieftine si eficiente ar produce o calamitate economica pe plan mondial. Asa ceva este inadmisibil inca, viitorul va fi al masinilor electrice doar atunci cand va aparea o criza acuta datorata epuizarii combustibililor fosili.
Mi-aduc aminte de niste oameni care ziceau acum 3-4 ani de iphone :”eh, ipod cu telefon, porcarie, over-priced, n-o sa prinda niciodata, apple marketing buzz, etc”.
Nu judecati in functie de Romania, care a fost „proiectata” si dezvoltata in continuare pentru pietoni – transport public berechet, la super pret si asa mai departe.
Eu locuiesc in Cipru, iar aici nu exista transport public. Am un daily commute de 15-20 de km. Asta inseamna pe luna in jur de 150 de euro pe benzina-asta inseamna juma’ de rata la masina cre’ca pentru majoritatea cipriotilor. Cea mai mare distanta pe care as putea-o face e de vreo 150 de km pana’n capatu’ insulei. Plus avantajul de no=noise, plus cuplul maxim, plus fashion, plus PC pentru trendinezi. Sunt o gramada de locuri ca asta – Malta, Gibraltar, in middle America unde se aplica aceeasi chestie – nu exista transport public, etc. Eu zic ca o sa prinda – cel putin eu o sa-mi cumpar cat de curand pot o jucarie de genul Ampera sau ceva echivalent.
https://www.tesla.com/models
Autonomie ~480km, 0-100 km/h in 5.6 secunde. Masina electrica de 5 metrii, cat un Seria 5 sau A6. Se incarca de la priza, in 45 de minute
Pret ? In jur de 50.000 de dolari. E facuta de americani, carora la momentul de fata le tremura cel mai tare tartacuta la orice crestere a pretului barilului de petrol.
@Cristi – de acord cu tine. Dar ce te faci daca la un capat al insulei ai o priza de 110v (sa zicem) cu ‘mufa’ usb si in cealalta parte ai o priza 230v normala? Si incarcarea bateriei dureaza 3-4 ore? Pentru un aipad pe roti parca n-aj da 40.000 EUR.
@miticosul Ampera are backup pe benzina de 400 de km. Gagica-mea are masina.
Nu inteleg cum sa am priza de 110 intr-o parte si 220 in alta parte? Mufa e la fel, iar „chargerul” e pentru priza de perete. Orice tara in care am fost avea sistem unitar – 110 sau 220/230.
Eu sunt un average Joe, si daca io mi-am facut calculele si mi-as lua o d’asta, presupun ca nu-s singuru’.
Cre’ca te obisnuiesti cu ideea, asa cum imi incarc telefoanele in fiecare seara. Plus gandeste-te la economy of scale: daca toata lumea o sa fabrice, pretul se duce in jos, R&D primeste mai multe fonduri,etc.
Parerea mea e ca s-a spart gheata : prea multe modele „de masa” lansate. Om trai s-om vedea.
@cristi – aia cu priza de 110 vs 220 era un fel de exagerare, sa intelegi ideea. Cu toate ca pare surprinzator – in UE exista diferite standarde de prize: https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets – imagineaza-ti sa te duci cu masina din A in B si sa stai si sa te invarti pe langa priza pentru ca ‘n-ai cu ce’.
La ce m-am referit eu e faptul ca fiecare producator isi va face ‘standul in incarcare’ optim pentru el: daca Ampera are nevoie la intrare de o tensiune de X volti si Y amperi, in mod cert BMW are nevoie de A volti si B amperi. Ca sa nu mai zic ca Renault a venit cu alta idee: pentru marca Renault, bateriile se inchiriaza. Ori pe lumea asta, nu exista doar Opel, doar Bmw, doar Renault. Si daca nu exista o infrastructura si un standard oarecum similare cu combustibilii fosili de acum, orice proiect electric nu e decat un fel de masturbare de marketing: uite ce stim sa facem noi, dar mai bine cumparati motoare pe benzina.
Si apropos – faptul ca Ampera are backup pe benzina … tot o masturbare de marketing e: in loc sa fie denumit ‘vehicul pe benzina cu backup electric’ (la urma urmei, raza de actiune mai mare e pe benzina ) e denumit ‘vehicul electric’ iar la mentiuni diverse ‘ah, da … asa e … are un mic motor pe benzina, da … ‘.
Si ultima – am citit pe dw-world.be un articol dragut (o sa il caut, acum nu mai am timp) in care se facuse un calcul ca o termocentrala care produce energie pentru o masina electrica genereaza mai mult codoi decat o masina obijnuita.
Si ca sa inchei si sa ma apuc si eu de trebi mai serioase – IMO troleu/tren/tramvai o sa scrie pe noi. One way or another.
@miticosul: Esti 0 la electronica dar iti place sa-ti dai cu parera.
X vollti ?
Toata Europa foloseste acelasi standard de 230V. La fel si in America de Nord folosesc 110V. Care naiba diferente de voltaj ? Sunt doua standarde, un transformator ridicator / coborator de tensiune (in caz ca pleci cu masina peste balta) ii cat trusa medicala si proabil sa nu coste mai mult de 200-300 de euro (asta cand tu dai pe transport cu avionul al masinii cateva mii).
Y amperi ?
Ce treaba au nene amperii, consumatorul isi ia de la retea atat cat are nevoie. Televizorul si masina de spalat functioneaza ambele la 230V doar ca televizorul absoarbe un amper iar masina de spalat vreo patru.
Prize diferite ? Sunt adaptoare cat cuprinde cat doi bani. Alea doua trei adaptoare nu o sa iti ocupe nici alea mai mult decat o trusa medicala.
Cui puma mea ii mai pasa de termocentrale ? Cine puma mea mai dezvolta termocentrale ? Poate retarzii aia care difuzeaza emisini DW de acum cativa ani.
Esti total pe langa subiect, mai mult de atat esti si pe langa limba romana: „obijnuita” ?!?
Ue are un singur standard, singuru’ lucru care difera is mufele (cu/fara impamantare, etc) care sunt 2 lire/euro la orice chiosc. Asta zic fara sa ma uit pe wikipedia. La o adica, te descurci si cu un pix in mufa de impamantare uk.
„daca Ampera are nevoie la intrare de o tensiune de X volti si Y amperi, in mod cert BMW are nevoie de A volti si B amperi.” Asa are orice device pe care’l folosesti: daca’l intorci, o sa vezi pe spate : Input 110-240 Volts, 50/60 Mhz. Asta acopera 99% din ce’o sa vezi pe wiki.
” in loc sa fie denumit ‘vehicul pe benzina cu backup electric’ ”
Motorul este ELECTRIC. Adica angrenaju’ care misca rotile NU e motor cu combustie interna: otto,diesel. wankel , etc ci e un motor electric. Ca transforma benzina/gaz/solar/wind in electric e altceva.
Faza cu termocentralele nu are cum sa fie adevarata, dintr-un simplu calcul de randament. Cu cat centrala e mai mare, are randament mai mare, altfel ne-am cumpara toti generatoare si le-am pune pe balcon, cum am io acum. Asta fara sa mai vorbim de energie hidro, atomica, wind, etc.
In rest, de acord cu tine:)
@Florin – scuzati-ma domnule academician pentru eventualele greseli gramaticale. Care e formula puterii?
Ba, tu ma iei peste picior ? Care putere, activa, reactiva sau transienta ?
Aia nu-i greseala gramaticala geniule (ca de greseli gramaticale nu-s strain nici eu), e limbaj spurcat de messenger. Esti mai interesant daca scrii asa ?
*activa, reactiva sau aparenta ? (ma gandeam la altele)
Ahahaha. V-am prins vrăjitoarelor.
Deci vax albina.
@Zoso. Care viitor al maşinii va fi electric? Eu zic cel îndepărtat
@Florin. Cât timp arăbeţii vor avea ţiţei la ţâţele sondelor maşinile electrice vor sta în sertar bine păzite. Asta ţi-o dă în scris oricine din lumea auto. Restul este MARKETING.
Electricul = ECO? Nimic mai fals. Muţi poluarea de la pompă la priză. Imaginează-ţi consumul să încarci jdămilioanele de maşini. Iar treaba cu energii alternative mai are de aşteptat puţin. Nu mai zic de ce s-a mai discutat mai sus şi faptul că nu prea există puncte de alimentare.
O altă varice mare pe roata electricelor este autonomia. Ce scrie la carte a apă de ploaie. Realitatea bate filmele din capetele constructorilor. Ia caută matale testele străinezilor când au scos electricele la -20 de grade să vezi atunci tuse.Başca faptul că dacă îţi place cu acul pe roşu se duce curentul la vale.
Eu cred că motorul cu ardere internă se mai poate îmbunătăţi foarte mult pe parte de consum, iar unii constructori stau dovadă. Vezi ce se anunţă pentru Frankfurt. Acolo m-aş uita, nu la ăia de se laudă că au motoare de 5000 de cai electrice.
Electric nu a fost si nu va vreeodata eco. Insa energia electrica poate fi obtininuta prin centrale de energie regenerabila, in timp ce combustibilii fosili se duc dracului in timp si se scumpesc pe zi ce trece tot mai mult.
Vantul si soarele nu ni le ia nimeni.
Daca s-ar trece peste factorii economici bag mana in foc ca s-ar rezolva instant de la „varicele de pe roata electricelor” pana la tratamente pentru o gramada de boli.
Motorul cu ardere interna e optiizat sa-i spunem asa. Cu cat masinile sunt mai noi, cu atat motoarele sunt mai puternice si mai putin fiabile.
Singura chestie introdusa recent care intradevar face economie de combustibil este tehnologia stop / start care opreste motorul la semafor, etc. In rest ce economisesti la mere dai pe pere – cu mentiunea ca totusi consumi mai putini combustibili fosili.
@Cristi – teoretic da, practic nu: am mers cu laptopul in uk cu priza de continent si am suflat toata seara intr-o morisca ca sa generez curent sa-mi incarc laptopul pana am ajuns a 2-a zi intr-un supermarket ca sa imi cumpar adaptor de priza. Cei de la hotel n-aveau.
Apoi, ce te faci daca output-ul de la o ‘priza’ dintr-asta proprietara nu ‘duce’ bateria ta? Exemplu din zilele noastre – incarcatoarele de telefon: toate ‘intra’ in aceeasi priza, insa din mufa aia mica (diferita de la brand la brand – i.e. propietara) iese curent de puteri diferite.
Cat despre termocentrale – o sa caut articolul. Chiar mi s-a parut interensanta abordarea (daca nu cumva era doar o maniplare).
@ miticosul Priza aia din UK are 3 patrate. _-_ ceva de genul asta. In gaura de sus bagi un pix/bucatica de carton impaturita/cheie. orice intra, ca piciorusu’ ala e pt mufa de impamantare.
Chestia aia are un plastic inautru care deschide priza normala, in care intra mufele „europene”.
Un pont gratis pt data viitoare cand n-ai adaptor.
Vede careva ca e ingrozitor de mica?! Marimea conteaza.
@FLorin. Păi să-i futem pe ăștia de la marketing care zic că mașinile electrice sunt eco. De fapt noi le facem că ne e teamă că rămânem fără cărbuni.
Folosești poate și dacă mai sus. Eu nu contest că tot ce se scrie aici va fi valabil în viitor, așa cum zice și omul aista de ne dă de lucru. Problema mea este că viitorul acesta despre care tot vorbim e departe. Suntre prea mulți icși și igreci în ecuația mașinilor electrice ca să stea constructorii să le rezolve de capul lor.
@roxi cre’ca „ingrozitor” cu „mica” nu se potriveste. „Ingrozitor de mare” si „induiosator de mica” parca mere mai bine.:)
Printre primele lucruri pe care le intreaba o femeie despre un barbat sunt: Unde lucreaza (cu ce se ocupa) si ce masina are (nu daca are masina)
Despre hidrogen sunt in Romania cateva proiecte functionale, e de ajuns sa cautati pe youtube dupa „Dacia cu apa”
in Austria lantul asa ziselor benzinarii electrice sunt mai peste tot. aceste benzinarii constau intr-un fel de logo mare din metal in forma E verde, care are 4 prize pe aceasta litera si din cate am observat sunt inca gratuite.
in momentul de fata piata electrica este nedezvoltata si marele dezanvantaj este faptul ca bateria tine cateva sute de km si dupaia daca nu gasesti benzinarie o pui. tinand cont de faptul ca in timp motorul electric tine din ce in ce mai putin.
o firma de masini electrica au un protip cu 2 motoare suprapuse si al 2 lea se activeaza cand primul devine slab, sau le poti folosi pe modul sport adica amandoua pentru mai multa putere, dar mai mica durata. cu amandoua motoarele ajungi pe la 600-700km si mi se pare super.
de ce naibii masinile electrice trebuie sa arate ca si cum sunt facute din lego? vezi exemplarul din imagini la care ar stramba din nas pana si solcanu, iar pe oricine mai gras nu il duce….
ba baieti… atata timp cat pretul e p-aproape de-o garsoniera la masinile electrice, bio sau draci laci… ce rost mai au alte discutii?
imi permit tigai clasice? cu alea-mi fac treaba… cand o sa-mi permit o sa fiu si eco friendly :))
D-aia am ramas la hatchback 1.3 benzina….Nu bate recorduri de viteza si acceleratie, chiar e mai lenesa decat fostul Oltcit…dar la consum e perfecta. Usor de parcat, portbagaj decent. Cine comenteaza ca e mica, le reamintesc ca eu nu am 1.80 si de regula merg singur in masina, deci n-am nevoie de un apartament pe roti :).
Solutia cea mai fezabila a fost dezvoltata de HONDA, a aparur si la TOPGEAR in comparatie cu Tesla si alte basini cu baterii. ESte foarte eleganta si bineinteles cea mai buna solutie dintre cele prezentate.
Celule de combustie alimentate cu hidrogen.
https://automobiles.honda.com/clarity
@Octavian: Seamana leit cu Prius.
aer conditionat pe roti
Ai curaj sa treci cu una de-aia pe langa un tir????….sau sa astepti in ea sa treaca TIRul pe langa tine? (sau peste tine)…Oricum sunt deacord si eu cu masinile electrice…dar hai sa iti spun o kestie,cei care se ocupa cu afacerile de combustibil crezi ca sunt deacord?si nu sunt putini!.O sa faca tot posibilul sa impiedice aparitia sau dezvoltarea lor.Oricine ar putea face o masina electrica,dar de ce nu face?De ce oare doar firmele auto cele mai mari?,pai pentru ca sunt destul de bogati incat sa li se rupa de cei uc combustibilul.Cei cu combustibilul ar putea lua imediat gatul la cativa care vor sa faca o masina electrica.Ar fo ok totusi….mai evolueaza si elergia solara,pui capota cu celule solare,o lasi afara sa se incarce sau se incarca in timp ce mergi si te-ai scos.Cred ca imi tunez si eu masinutza si o fac electrica dar la prima pensie!
Masina electrica are intr-adevar un viitor bine definit, insa ceva mai incolo. Nu in doi ani, cum ai zis tu, ci in aprox 10 ani, si asta nu din cauza statiilor de umplere a bateriilor (desi si astea sunt foarte scumpe) cat din cauza bateriilor in sine (a caror autonomie lasa inca de dorit), mai putin cateva modele care au autonomie ceva mai serioasa, sau modele care au si motor cu combustie….
Cand R&D va capata mai multe fonduri, lucrurile or ssa stea mai bine din acest punct de vedere, si vor aparea baterii care sa tina si 700 km, eventual combinate cu celule solare integrate in caroserie (chestia asta deja este in stadiul Beta !).
Oricum industria petrolului va lupta din toate fortele ca sa nu piarda „papica” de la gura. Asta-i sigur .
https://www.scib.jp/en/product/index.htm
https://guce.oath.com/collectConsent?sessionId=3_cc-session_110bc372-6d19-477a-9535-0d9629aabb94&lang=&inline=false
Masina e mica? Nu-i bai, puteti sa va luati o duba: https://guce.oath.com/collectConsent?sessionId=3_cc-session_cb27f8cd-1bc8-4cbf-a26f-2f40e84bcfd5&lang=&inline=false
Da, bateriile astea sunt scumpe rau comparitiv cu cele din plumb, dar isi scot banii in timp si prin eliminarea timpilor lungi de incarcare.
Acum, o baterie clasica cu gel, fara intretinere, de 12V 300Ah costa cam 200 euro si cantareste 80Kg. Dimensiuni, 520268236 (LWH)mm
Durata medie de utilizare: 10-18 ani
Cine se baga sa faca primul un service auto de conversie a masinilor clasice in electrice? Ca Loganul electric este deja pe piata in SUA, sunt convins ca poate fi facut mai ieftin aici la noi:
https://youtube.com/watch?v=kQo6CeK4WTA