Victoria capitalismului

17.4 miliarde dolari de la statul american pentru Ford, GM si Chrysler! Fără număr! Ca deh, trebuie sa plateasca cineva oalele sparte. Daca e vorba de stat, cu atat mai bine.

Si o stire crunta din noiembrie 2008.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Nu mai e Tari premier sa dea si el la Citroen :))

    00
  2. Cred că era de așteptat ca firmele acestea să primească de la stat niște ajutoare. Deși incorect față de alții, care trăiesc în aceeași criză, probabil că interesele au fost prea mari, iar presiunea socială ar fi fost prea puternică. Și apoi, l-ai auzit (poate) ieri pe Bush la știri, zicea că vrea să lase moștenire administrației Obama o situație stabilă, nu o gaură sau un faliment.

    00
  3. Dar acum câteva zile parcă a căzut în Senat legea cu cele 17 miliarde.

    Oricum, mi se pare foarte incorect un ajutor din partea statului (deci plătit de toţi contribuabilii) pentru nişte firme private. Înţeleg considerentele (10% din locurile de muncă, etc, etc), dar dacă ai fost atât de prost să ajungi în situaţia aia, îţi meriţi soarta.

    Personal preferam să dea faliment industria auto americană pentru că nu îmi plac deloc maşinile americane.Nu-mi plac nici ca design, nici ca filozofie, nici ca realizare tehnică. Până şi americanii preferă maşinile japoneze.

    00
  4. @Adrian O.: Cum a facut PNL cu PD-L

    00
  5. pai daca a bagat bani si in banci , de ce sa nu dea si la astia ce construiesc masini , urmeaza ei cu imobiliarele si se mai gasesc si alte domenii si tot cei care au bani cacalau vor primi bani , oamenii de rad vor fi dati deoparte , deci acelasi lucru se intampla si la americani…

    00
  6. si mai e un lucru. Prima data au fost refuzati. Pe buna dreptate. Ca i-a intrebat unu cu ce au venit in capitala. Si si au spus: cu avioanele firmei. Trebuiau sa incerce macar sa renunte la luxul afisat. Intr-un final s-a negociat de fapt cite din charterele lor sa vinda.
    Din pacate si la si sint interese majore. Interese care pot porni si razboaie.

    00
  7. Cum adica victoria capitalismului? Capitalism inseamna fiecare pentru el, self-sufficient ca sa zic asa pe cand aici e socialism cras.
    Dar oricum statul trebuie sa actioneze altfel e groasa…situatia.
    Pana la urma, Statul, cel mai mare investitor, cumpara firmele la pret mic. Sa fi avut Lenin dreptate cu economia centralizata?

    00
  8. Totusi nu mai luati acest ajutor ca niste bani dati de pomana, astea sunt titlurile tabloidelor, ei cer de fapt statului sa participe la finantarea actiunilor lor prin investitii-intradevar nu cu profituri ca cele pe care bancile le cer – ci ca profituri in partea sociala.Ginditi-va ca in SUA politica de ajutor social nu se compara cu cea din Europa, acolo este de genul ” reusesti sau mori’, pina la urma e greu sa vina un Gigel din Romania si sa condamne asta, chiar daca acum au probleme.SUA este cel mai puternic stat din lume, fie ca ne place sau nu, iar aici au ajuns prin faptul ca si-au stimulat oamenii sa aiba spirit antreprenorial, iar unde a fost cazul au importat inteligenta si forta de munca.Chiar daca multi nu le dau acun dreptate, eu zic ca ei sunt mult mai flexibili decat europenii si asiaticii, asa ca ei vor trece mult mai usor peste criza asta decat restul-chiar daca ei au provocat-o…si poate chiar au dorit-o , cum zic unii conspirationasti :)

    00
  9. Statul american a permis bancilor sa dea la retardatiicetatenii americani credite cu nemiluita, astfel americanii au avut lichiditati sa cumpere in prostie masini scumpe si proaste, case , si alte rahaturi. Pe seama acestei cereri uriase (si absurde, total nefireasca) statul american a incasat foarte foarte foarte multi bani din impozite (la ei Fiscu e o fiara ). Cand cornutele cetatenii americani au ajuns in stadiul in care nu mai puteau plati ipotecile, a crapat piatza de locuinte ,si dupa aia si restu.

    Asa ca nu credeti voi ca 17 mld e mare branza pentru statul american.. la urma urmei masinile americane sunt asa de proaste nu pentru ca nu pot fi facute mai bune, ci pentru ca nu s-a dorit acest lucru…. de catre americanul de rand

    00
  10. sacul nu prea mai e plin … si au bagat mana acum pana dupa cot

    inca 2 – 3 luni de pomeni sociale la ei, si incep apoi pomenile pe bune cand gasesc ca sacul e complet gol

    00
  11. Foarte frumos a sarit dolarul in sus azi. Chiar ma intrebam de ce oare :)

    00
  12. pt armamortala: asta e un considerent? „preferam sa dea faliment fiindca nu-mi place mie?” 17 miliarde sunt bani de buzunar comparativ cu ce ar fi trebuit sa plateasca statul american ajutoare sociale in momentul cand ramaneau fara munca (sa zicem) si doar un sfert din angajatii firmelor auto. De companiile astea auto depind si firme de distributie, firme de servicii, producatori de componente, etc.(deci nu ar fi dat faliment doar GM sau Ford) Asa ca nu e doar „nu v-am dat prima oara fiindca ati venit cu avioanele si va dam acum fiindca v-ati urcat toti in vreo janghina de avion la clasa economic”. Au primit banii ca sa previna costuri ulterioare MULT mai mari.

    00
  13. Pai si la noi parca o sa dea niste bani la Dacia, ca e vai de ei.

    00
  14. Oh, da, capitalism get – beget. Trăim vremuri interesante. Acum 1 an puteam să jur că nu se vor face niciodată naţionalizări în State. Chiar ei făceau mişto de noi că ce înapoiaţi am fost la fazele alea din anii 1950 -1960. He he, cum se învârte roata…

    00
  15. s-au tot invartit in jurul cozii cu subventia aia. Eu nu le-as fi dat bani imprumut decat daca isi schimbau toate companiile managerii – pentru ca astia de acum au aratat ca nu sunt in stare sa se descurce in momente grele… E bine ca au primit banii ca nah… ar plange multe persoane daca pica industria de automotive, as plange si eu ca scade trafficul pe site-urile related.

    00
  16. @Andrei: la fel si in romania. cati si-au luat avant si si-au luat case si masini pe care nu le pot plati? intra pe autovit si vezi cate anunturi cu predare leasing sunt. sau cate apartamente sunt de vanzare.

  17. Mai, din cate stiu eu, Ford a refuzat banii, zicand ca se descurca si fara.
    Dar e posibil sa ma insel.

    00
  18. Nu e vorba de pomana ci de un imprumut pe trei ani. 13,4 miliarde vor veni in decembrie si ianuarie. Din acesta prima transa, GM va lua 9,4 miliarde, iar Chrysler, 4 miliarde.

    Reprezentanti Ford au declarat ca nivelul de lichiditati e ok in acest moment si nu e nevoie de un imprumut.

    Banii provin din fondul de 700 de miliarde alocat in octombrie pentru salvarea Wall Street-ului si a bancilor. Companiile trebuie sa demonstreze pana la 31 martie 2009 ca au planuri viabile de restructurare.

    Surse: CNN, Reuters

    00
  19. @dan:

    Am spus că înţeleg considerentele dar nu sunt de acord. Dacă eram un negru din-ăla care stătea la pompa de benzină 10 ore pe zi pentru 1000$, luam levierul din camionetă şi mă duceam la Washington să le dau la cap.

    „Suferinţele” sociale aşa exacerbate sunt fluturate de tot felul de experţi plătiţi de GM şi Ford.

    00
  20. Puteau sa nu le dea nimic, cum votasera initial., desi eu crad ca aia a fost o manevra la misto, ca sa nu si-o ia in cap „cei trei mari”.

    Probabil ca cineva a facut din timp o socoteala ce cred ca a inclus:
    – cita lume ajungea brambura pe strazi, cu mult timp la dispozitie si bani deloc
    – care este profilul social al celor ce lucreaza in industria auto
    – aproape oricine isi poate cumpara o arma, fie si ca sa o schimbe pe aia pe care o au deja

    Nu trebuie sa calculezi cu prea zecimale ca sa-ti iasa ceva de gen „civil unrest”. Amintiti-va ce haos si anarhie incepusera la New Orleans, dupa ce-a lovit Katrina – un cataclism natural de intindere relativ mica comparativ cu cataclismul social declansat de inchiderea celor „3 mari”.

    Pai ca sa poata sa faca la loc ordine in tara cred ca i-ar fi costat un pic mai mult decit 17.4 miliarde. Basca faptul ca nici dracu’ nu se mai inroleaza in Garda Nationala, iar grosul trupelor e in Irak.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.