Ce nu o să vedeți la știrea cu carambolul de pe Autostrada Soarelui

A apărut deja la știri, pozele sunt astea: ceață, 20 de mașini au făcut un carambol frumos la ora 8 dimineața.

Ce vreau să vă arăt eu e altceva.

Din toate pozele, nimeni nu a făcut poze la capul carambolului. Care a fost prostul care a pus primul frână. Se vede doar poza din stânga, e posibil ca Hyundaiul alb să fi presat duba, care s-a decis că e cazul să îi dea o lecție. Posibil, e cea mai clară poză pe care am găsit-o. Dacă găsiți una mai bună, cu vârful carambolului, dați încoace.

A doua e cum o janghină de Seria1, cu maxim 120CP, presa un Passat B6, cu 140CP. Ăștia sunt vitezomanii patriei. Un Hyundai din 2005, un BMW din 2006, un Passat din 2008. Ăștia gonesc ca disperații pe șosele. Nu-i așa că avem nevoie de mai multe autostrăzi, să îi vedem în acțiune și să scăpăm dracului de ei?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

194 comentarii

  1. Sa ne zica si noua starea cauciucurilor si cata distanta tineau fata de ala din fata.

    00
    • Când nu vezi pe nimeni în față nu ai ce distanță să ții. Îi dai tare, că e drumul liber.
      E ceață? Cine are timp să se gândească la astfel de detalii? Toxiinfecția de pe litoral nu așteaptă după întârziați!

      00
    • La 130 km/h din momentul in care ai observat obstacolul ai nevoie de cel putin 200 de metri ca sa opresti. Nu ai cum sa pastrezi o distanta atat de mare nici macar pe autostrada.

      00
    • Daca e ceata nu ar trebui sa circuli cu 130, sau mai mult.

      00
    • Dar poti sa nu mergi cu 130 pe ceata aia.

      00
    • Adaptive cruise control FTW, cu distanta maxima setata, pe timp de ceata.

      00
    • @Florian, dacă are si cel din spate.

      00
    • @Florian, daca ai fi citit manualul ai fi ajuns si la paragraful unde zice ca ACC nu prea se impaca cu ceata.

      00
    • @Zarax depinde ce generatie si technologie de ACC ai. Cele bazate doar pe camere stereo nu prea. Cele bazate pe LiDAR si alti senzori „vad” chestii pe care soferul nu le vede nici pe cel mai drept, bun si vizibil drum posibil.

      00
    • @zarax ACC folosește radar, care nu e afectat de ceață, nu camere video.

      00
    • @Auras

      Nu neaparat. Exista sisteme cu camera si sisteme cu radar.

      00
    • daca cel din spatele tau nu are ACC si tu mergi cu 140, il ai degeaba

    • @arhi sa vezi ce misto e cand ai si radare pe spate (asistenta unghi mort) de generatie noua (din alea care bat 100-150m) si iti ridica frana tocmai ca sa nu te opresti prea repede ca da ala din spate in tine…

      00
    • @zidanne
      No way, asa de retarzi sunt producatorii mai nou ? Adica tu risti sa te lovesti frontal din cauza ca cretinatatea de sistem ‘inteligent’ vrea sa previna o coliziune rear-bump ? Care este din cele mai putin periculoase (ambele masini au aceeasi directie)??? Jesus fkin Mary and child

      00
    • @Trl nu e chiar retard.
      Asistenta pe fata m-a salvat de vreo 3 ori din a-mi schimba juma’ de masina… plus de un dat cu subsemnatul cand mi s-a prabusit un trotinetist in fata.
      Ce am mai observat e ca incearca sa opreasca masina cat mai repede dar si cat mai safe.
      A fost o faza la o franare de urgenta cand cel din fata a schimbat banda si brusc au aparut inca 10-15 de spatiu. In momentul ala a redus presiunea in frane si m-am oprit foarte bine.
      Prefer sa ma opresc mai aproape de cel din fata (discuri de doar 313mm la 1388kg) decat sa ma pocneasca unu din spate. Ultima data am stat vreo 5 saptamani cu masina nefastei pentru ca unii nu pastreaza distanta.
      In concluzie, mie imi plac sistemele astea si, desi par aiurea, aia de le-au proiectat si omologat stiu ce fac ;))

      00
    • pe logan nu exista radare.

      dar primul gest pe care il fac atunci cand e cazul d eo frana brusca e sa arunc ochii in retrovizoare sa vad ce vine din spate si astrfel sa stiu cum imi dozez frana.

      evident ca nu e o solutie in caz de pietoni, dar stricaiunile totale sunt cu atat mai mici cu cat ala din spate arunca mai multa energie cinetica in discurile lui de frana decat in conserva mea.

      00
    • @thebblack: pe logan exista radare, din 2020. Toate masinile produse incepand cu 2020 si vândute in UE trebuie sa aiba radare. Ma rog, asistenta la franare, ACC, etc, sau cum i-o mai zice fiecare producator.

      00
    • @zidanne: ma bucur ca ai in cei care proiecteaza „tehnologia” noua de pe masini. Toti producatorii pun disclaimer sa nu te bazezi pe ACC si alte sisteme „active” de preventie, ca pot sau nu sa functioneze. Incercam si noi sa facem cat de bine putem, dar in automotive avem multa birocratie + ca avem si noi idiotii nostri(la toate nivelurile) si nu intotdeauna ce iese in piata e testat cum trebuie(vezi cazul toyota – https://www.edn.com/toyotas-killer-firmware-bad-design-and-its-consequences/).

      00
  2. Passaturile si BMWurile mai vechi de 10 ani au derogare de la codul rutier asa ca nu se pune

    00
  3. Pentru a evita cazuri de acest gen, politistii cati hartuitori au amendat luna/saptamana asta?

    00
  4. Boss, tocmai ce am vândut Passatul (2011) și am luat o amarata de Honda Insight (2013).
    Da știu, e diferența de la cer la pământ, dar pur și simplu nu am nevoie de Passat in traficul din București. Honda (mai este și hibrid) își face f bine treaba și e plina de opțiuni.

    • Daca mergi mai mult in oras, clar un hybrid de dimensiune compacta e alegerea logica. In schimb, daca mergi 80% in afara orasului, o berlina/break din clasa medie e altceva.

      00
  5. Este posibil ca niciunul din cei accidentati sa fie cel care a provocat accidentul. Scenariul pe care il intuiesc eu: un sofer nu foarte priceput (dar care merge obligatoriu pe banda 2) s- a speriat de ceata si a franat. Cel din spatele lui, a franat si el si poate chiar si urmatorul . Si au scapat… si au plecat
    Apoi s-a creat efectul de armonica si franarea a devenit din ce in ce mai violenta si tamponarea inevitabila.
    Cel care a franat primul este cazat deja.

    00
    • Daca e cum zici tu, primul nu e nici vinovat. Poate a franat ca s-a speriat, poate a franat ca i s-a facut rau, poate a franat ca… ceva. Cel/cei din spate ar fi trebuit sa tina o distanta suficienta pentru a opri in conditii de siguranta.

      00
    • Nu e cum zic eu. Imi dau doar cu parerea plecand de la multime de situatii de genul acesta pe care le am vazut in traficul de zi cu zi.

      00
    • asta cu distanta e ca in rest in trafic, lasi loc de o masina sa conduci preventiv se baga un bou in fața ta

      00
    • Sau poate datorita vizibilitatii reduse s-a gandit sa adapteze viteza la 50-70 de km pe ora + nu avea nici lumini … dar chiar si asa, primul din carambol ramane de prost, nu neaparat ca ar fi vina lui ca mai prost e cel din spatele lui care a franat in primul

      00
    • Asa este, eu sunt cel care a frânat, va saluta tata de la eforie sud!

      00
    • Ca sa franezi ca boul ca vezi ceata in fata trebuie sa fi cel putin retardat. Cum dracu sa te speri de ceata? Sunt strigoi acolo sau cum?

      00
    • @Bruta: cand vezi ceata in fata accelerezi, nu?

      00
    • Se mai poate și așa: un șofer depășea. Altul in spate presa el sa facă loc mai repede, știm cum se apropie pune presiune. Cel din fata frânează un pic aluneca și gata accidentul. Sau încearcă sa se dea la o parte repede tot așa.
      Plus ca se merge cu viteza prea mare pe ceata, ploaie , ninsoare etc. Am remarcat de multe ori asta și am văzut multe accidente din fericire ușoare, dar la fiecare drum lung dacă este ploaie / ceata este imposibil sa nu văd câteva accidente.
      Toate din cauza vitezei in principal ulterior cu nerespectarea distantei fata de cel dinainte ta.
      Fix asta este rețeta: a autostrada 130 nu conteaza ce conditii meteo sunt, oame ii se joaca cu viața lor și a celorlalți și se considera “șoferi buni”.
      Oare câte accidente vor mai fi pana ce o sa ne învățam și noi sa circulam cum trebuie? Chiar când este un accident pe Deum vezi ca vreo câțiva km se circula bine și după gata a ieșit din memorie iar aiurea.

      00
    • @Damian – Sejur cat mai placut, Damian! :))

      00
  6. Cred că prostul care a pus primul frână este acum pe plajă cu o bere în mână.

    00
  7. Am venit doar sa zic ca Vali seamana cu George Chiellini.

    00
  8. Masinile de la care a plecat carambolul sunt: Un BMW x5 model 2014-2015 si o Skoda Octavia de prin 2004. Un prahovean si un teleormanean.

    00
    • Judete cunoscute prin faptul ca au dat piloti de inalta clasa

      00
    • Eu am gasit o asemanare cu un personaj mult mai sinistru

      00
    • Vă rog frumos să nu uitați de consătenii mei cu numere de AG. Vine Tarzan cu număr de AG, flashuri, flashuri, depășești tiru, te dai pe dreapta să faci loc lu șumahăru de ocazie, apoi se bagă pe banda 1 și îți frânează în față. Why, why coa?

      00
    • In toata Europa cand e ceata, furtuna, ploaie, oamenii merg cu viteze aproape la jumate fata de normal. La noi cand vede marlanul indicator care ii arata limita de 130km, merge cu 130+9km indiferent de vreme, pentru ca chiar daca la Medgidia e ceata, la Mamaia e soare si frumos si trebuie sa ajungem cat mai repede. De altfel la accidentul asta au reusit destui sa evite sa intre in masinile din fata pentru ca circulau asa cum se circula pe o ceata densa, undeva sub 90km/h, doar ca au intrat in ei alti bezmetici din spate.

      00
    • @IonutM patit, si unde mai pui ca avea si remorca in spate. Eu mergeam constant cu 110, el dupa ce m-a depasit cu 7 flashuri s-a lasat la 100. Mentionez ca nu avea masini in spate, nu era presat de nimeni. Dupa ce l-am depasit mergand tot la consum cu 110 nu a mai accelerat cat l-am avut in retrovizoare m-am tot uitat de curiozitate sa vad ce face. N-a facut nici dreapta ca nu avea unde….

      00
    • NOU
      #48

      PKR, si ai fost tu in toata Europa si ai urmarit cum circula aia in conditii de ceata. Accidentele in conditii de ceata sint destul de comune si Franta, si in Germania, si in UK si unde mai vrei tu. Ca nu sint asa de multe ca la noi, da, de acord, dar nu e ca si cum acolo nu sint prosti care se infig panicati in frine cind intra in ceata cu 130 km/h pe autostrada.

      00
    • @Martha Logu: Cei de prin tarile cu apa calda, nu incetinesc mereu doar fiindca e ceata, incetinesc fiindca exista si conceptul de limite de viteze dinamice si radare, sa vezi ce bine functioneaza si pe ceata.

      00
  9. Eu am vazut in alte poze ca la mare weekendul asta vin doar urate grase si mustacioase. Sper ca nu e incadrat la hate sau rasism sau feminism sau alt ism.

    00
  10. De notat si calitatea actului jurnalistic, care zice ca “din cauza ceții” s-a produs bla bla.
    Nu coco, pe fondul ceții, din cauza nepastrarii distantei regulamentare in conditiile de vizibilitate date, s-a produs un carambol, caca maca.
    Lumea da deci vina pe ceață, pe Dumnezeu, pe dracu, astea. Lectii invatate=zero

    00
    • NOU
      #54

      Sa speram ca ceata are RCA si nu la Euroins sau City Insurance.

      00
    • Da ce au Euroins și City? M-am dus săptămâna trecută să fac RCA la căruță și m-au usturat ochii când mi-a zis că mă costă RCA-u pe un an, cu decontare directa la companiile mai spălate, mai ales că în iarnă l-am pălit pe sitizăn și mi-a crescut RCA. Așa am revenit la vechile moravuri. Să dau 10% din valoarea mașinii pe RCA pe un an, doare la pateu.

      00
  11. Cea mai mare bucurie cand vad stiri din astea, Meseriasii care-ti dau flashuri indiferent de aglomeratie, ca ei au autostrada lor au comis-o. Bravo!

    00
    • Ti se poate intampla si tie daca mergi in coloana chiar si fara sa stai in fundul celui din fata. La 130 km/h ai nevoie de cel putin 200 de metri ca sa te opresti. Asta din momentul in care ai observat problema si ai apasat frana.

      00
    • Bucură-te într-un mod decent: mai mult ca sigur că la mijloc sunt şi nevinovaţi.

      00
    • Mers in coloana cu 130 km/h?! In ce tara ai vazut din astea?

      00
    • @xxx, vorbim de 20 de masini care au facut carambol si tu spui ca nu exista mers in coloana pe autostrada?
      Si prin mers in coloana nu ma refer ca esti la 5 metri de masina din fata, ma refer ca esti pe undeva pe la 15 metri (lucru foarte des intalnit).

      00
    • @xxx: „mers in coloana cu 130 km/h”. Sambata trecuta, autostrada Bucuresti – Constanta, se mergea pe banda 2 cu minim 130 km/h, coloana lunga de masini (pe kilometri intregi), fiecare statea in fundul celuilalt. Doar eu tineam vreo 50-60 de metri. Mi-am luat flash-uri de la un Range Rover, m-a depasit prin dreapta (a profitat de un spatiu intre un tir si o rulota de pe b1 in dreptul unei benzinarii) si s-a pus in fundul celui din fata mea. A castigat 1 secunda si a ramas acolo kilometri intregi ca nu avea unde sa se duca. Alta situatie (eram pe b1) si am vazut niste flashuri in spate (se apropia un SUV Mercedes pe b2). Nicio grija, zic, ca nu-mi dadea mie flashuri! Aiurea, a profitat ca eu mergeam mai pe dreapta (ceva denivelari in asfalt) si l-am vazut cum se baga printre noi (eu si ala de pe b2). Am tras dreapta si am iesit usor in banda de urgenta ca sa fac loc „animalului”. Alta situatie, acum 2 weekenduri, pe aceeasi autostrada. Mergeam cu 115 km/h pe b1, liber in fata, cand vad ca toti de pe b2 franeaza inexplicabil si merg mai incet decat mine (hint: ne apropiam de o benzinarie unde era postata o masina de politie). Am dat mai tare la 130 km/h si am intrat in b2 ca sa fac ceva loc pentru cei care ies din benzinarie. Apoi, inainte de statia de taxare de la Fetesti (eu fiind pe b2, devansand o masina care mergea incet de tot pe b1), intru tare cu 110 km/h in curba cand limita e 80, apoi franez destul de bine. Brusc, flashuri din spate! Ala din spate ma depaseste pe b1 care se facuse libera intre timp iar dupa curba franeaza violent (ori a vazut politia, ori a ramas surprins ca se „termina” autostrada, ori a vazut ca se ducea pe banda unde stateai la coada).

      00
    • Da se merge in coloana cu viteza 130 pe autostrada. Nu știu când se va învața ca pe ceata, zăpada etc trebuie sa adaptam viteza si sa păstram distanța fata de cel din fata.
      Am impresia la noi ca mulți sunt jucatori la volan adică conduc la noroc.

      00
    • In romanica se merge constant in coloana pe b2 la 130/ 140/ 150.

      Plm in jurul munchenului sau in drum spre aeroport se merge mult mai tare si in coloana.

      00
    • @andrei g
      Boss, când e ceață și aglomerat nu conduci cu 130 și nu lași doar două secunde între tine și ăla din fața ta.

      00
  12. O sa radeti, dar eu am fost nevoit sa franez (nu am oprit, pentru ca autostrada)pentru ca a aparut un caine pe autostrada, si tot l am lovit. Faza a fost pe Timisoara – Deva. Dar caine pe autostrada…
    Deci motive de franare aiurea sunt…

    00
    • Ai un minus . Il rog pe cel care l-a dat, sa vina cu un comentariu sa elaboreze .Poate cei care au dat cu plus, nu s-au prins de ceva anume …….

      00
  13. Bucurie mare.

    00
  14. S-a intamplat asa ceva si o sa se mai intample pentru ca soferul roman este agresiv, nu are rabdare , se grabeste , se considera supersofer, are o supermasina sau crede el ca are o supermasina si lista poate continua lejer. Lipsa de educatie si cocalarismul de neam prost arogant a dus la asa ceva nu lipsa autostrazii, prezenta cetei sau alti parametrii fizico-chimici.
    Poti sa faci cele mai performante si lungi autostrazi , degeaba.

    00
    • Iar agresivitatea in trafic nu este „rasplatita” de domnii politisti. Ei stau cu radarul in boscheti la mica ciupeala.

      00
    • Spune și inconștient ca trebuie sa fii efectiv inconștient sa circuli cu 130 și in coloana pe ceata/ploaie etc. Și se întâmpla des… dar nu, ei sunt șmecheri, tari, buni șoferi etc…

      00
  15. Toti cand au vazut stopul pe frana venind din ceata , au vrut sa dea pe modul R (racheta) , dar nu a functionat , ca erau niste cazane . Tigai din astea vedem in fiecare zi in trafic, dar Politia si RAROM nu are timp de prostii de-astea … ei au munca de birou . Apoi vor beneficii si laude

    00
  16. Romanul inca nu stie sa foloseasca autostrada.
    Acum aprox o luna eram pe autostrada Turda-Cluj cand a inceput o ploaie foarte puternica. Prin puternica ma refer la vizibilitate sub 50m cu stergatoarele pe viteza turbo. Ce sa vezi, cei din fata mea in loc sa porneasca avarii, lumini si stopuri de ceata, s-au oprit pur si simplu pe banda 1 si pe banda de urgenta. Am inaintat cam cu 80km/h aproximativ 30 de secunde si am iesit din furtuna

    00
    • campion e prostul ăla, instructor auto, care a lăsat-o la 30km/h pe banda a doua a autostrăzii, că nu avea vizibilitate.

    • asta e nimic. Pe A1 spre pitesti, pe o ploaie cu ceva grindina, sau OPRIT unii pe toate (TOATE) benzile sub un pod. si atat.

      00
    • am prins aia, nici macar nu era asa rea ploaia doar intra constant roalert si s-au panicat gusterii.

      Am prins acum cativa ani in pe m0 o ploaia de ziceai ca pica cerul pe tine, am mers toti civilizat cu 80-100 si aia a fost.
      Am prins cod rosu de viscol si mergeam pe cararea facuta de plug, a fost ok. Nop, prostu se opreste in drum cand picura apa din cer.

      00
    • @dude
      Păi să nu le plouă mașina, mă.

      00
    • Asta cu ploaia e deja clasica…pe A2 aproape de Bucuresti, am prins o rupere de nori. Tot asa, nu vedeai la mai mult de cativa zeci de metri. Toti avarii, ceata, unii opriti pe banda de urgente, altii au gasit un pod. Eu am continuat cu viteza redusa si cu ochii in oglinzi.
      A durat 20 de minute toata distractia dar cel mai haiosi erau aia cu avariile pornite dar nimic altceva aprins…pe astia e noroc ca respiratul si pompatul de sange merg automat ca ar muri sigur altfel…atat de prosti sunt.

      00
  17. Eu pun pariu ca de vina a fost un IDIOT(ca muuuuulti altii) ce a iesit din vreo benzinărie iar intrarea pe B1 a facut-o cu 50-60km/h ca asa au învățat ei ca se intra pe o autostrada.
    Mi s-a intamplat de mult prea multe ori…sunt efectiv idioti oamenii, ies ca pe bulevard, nu ca pe autostrada.

    As lua un tanc as da in toti ăștia de genul.

    00
    • Te-ai gandit si tu vreodata sa te muti pe b2(daca iti permite situatia) inainte de iesirile de la benzinarie pentru a le face mai usoara revenirea pe autostradata a celor de la benzinarie?

      00
    • Hoo cu minusurile la punKreas, ca are dreptate. Si eu, cand vad ca vrea cineva sa intre pe autostrada/bulevard/sosea si pot, ma mut pe B2. Nu ca trebuie, ci din respect si bun simt.

      00
    • M-am gandit si am facut-o cand a fost POSIBIL. Dar tu te-ai gandit ca B2 este STRICT pentru depasiri iar LEGAL ai obligatia sa te adaptezi la viteza de circulatie atunci ca intri pe „diverse” drumuri?

      00
    • Pai da, te muti daca poti. Dar pana la urma de ce mama dracului sa fac eu loc prostului cand EL ar trebui sa invete sa conduca nu sa intre in B1 cu 60km/h.

      00
    • @Vali: ce se intampla atunci cand vrei sa faci pe corectul si ajungi la o viteza ok, dar se termina banda de accelerare si nu ai posibilitatea sa intri pe b1? Mergi pe banda de urgenta, nu?

      00
    • tizule, mai pune ceva la nick, să ne deosebească lumea.

    • @vali rosu: Ar trebui sa va deosebeasca. ca tu esti rosu si n ai manute colorate. hue hue hue

      00
    • @punkreas: vezi ca exista o banda de accelerare fix pt situațiile astea, dar minunății șoferi romani ies direct pe b1 pt ca asa au învățat ei la Pitești unde au dat de permis, 300 de euro.

      00
    • Fix cum spune punKreas se și procedează peste tot. În zonele cu intrări pe autostradă, dacă ești pe B1 și vezi pe unul că intră, te duci pe B2 ca să-i dai timp. Nu toți au Ferrari să ajungă la 130km/h în 5 secunde.

      Acuma, sincer, nu cred că e precizat explicit în vreun cod rutier, pentru că, la urma urmei, tu care ieși trebuie să ai grijă să dai prioritate, dar e un cod nescris de conduită pe care l-am văzut (și aplicat) mereu.

      00
    • Asta e valabila si in oras, pe bulevardele cu 2 benzi. Muta-te pe b2 daca poti si lasa-i pe cei care ies de pe stradute sa se incadreze pe b1. Bine, aici e posibil sa dai de zevzeci care se baga direct pe b2 (cel mai bine se observe pe blvd Pallady, dupa Ikea)

      00
    • Am văzut că se practică tot mai des chestia: sitizănu vrea să iasă pe strada principală dintr-o stradă laterală, 2 benzi pe sens, mers pe banda 1, că din spate vine alt sitizăn pe banda2 și nu ai loc să te muți pe 2, să îi faci loc lu sitizăn de pe strada laterala. Fără stres se bagă pe banda 1, deși vede că vii, fără asigurare fără nimic, deși nu ai unde sa intri pe b2. Pe principiul: las că mă vede și frânează. Bineînțeles apostrofările de rigoare prin stație pentru cine are: da ce-am făcut bă așa grav? Ai frânat oleac.
      Alt sitizăn luni mă duceam spre Slatina și undeva pe la Bradu un țăruș frânează și face dreapta. Nu semnalizare, nu lumini pe frână, la care după niște observații prin stație, îmi zice: e mașina de la firmă, că dr aia nu are lumini pe frâne.

      00
    • @punKreas: cum e asta cu mutatul pe b2 ca sa-i lasi pe cei de pe strazile laturalnice sa se incadreze pe b1 (in orase ma refer)? Oare stii ca ala de iese de pe o strada laturalnica trebuie sa dea prioritate la toti cei care circula in sensul lui, fie ca vin pe banda 1 sau 2 (ba chiar si 3). La toti! Daca vrei sa fii binevoitor, opresti si il lasi sa intre, altfel ala trebuie sa astepte.

      00
    • @Danyzus, tu esti genul cu cosul plin la casa la supermarket. Si cand vezi ca cel din spatele tau are o sticla de apa si un covring zici „Da-l in plm, sa astepte! Eu m-am pus inainte lui”.

      00
    • @Zarax: daca traficul e ingreunat si se circula in coloana, opresc si il las sa iasa inaintea mea. Daca traficul e lejer si n-am masina in spate, incetinesc si fac semn sa intre (daca se baga bine, daca nu, treaba lui). Daca am masina in spate merg normal (asta e cazul cand ala din lateral trebuie sa astepte).

      00
    • @Danyzus: hai, recunoaste. Tu esti ala care face dreapta pe o strada de unde vrea sa iasa cineva si dai semnal in ultimul moment :))

      00
    • +1 punkreas

      dar beat this. drum national cu o banda pe sens, intersectie spre stanga cu un dj prapadit catre cuca macaii. dorel vine de pe dj si face stanga spre sensul meude mers fara nici cea mai vaga retineresau ezitare DAR se pastreaza pe contrasens pe unde nu venea nimeni pe in cei 2 3 4 kilometri in care aveai vizibilitate (atat e de drept drumul pe acolo). zic ok, omul stie renunt la inceputul de franare si ii dau din nou inspre 100. cand mai am cativa metri pana in dreptul lui imi sare efectiv in fata. frana, blocat roti (pe vremea aia abs-ul era za shiet si eu eram intr-un logan), tras usor stanga, pe dreapta erau copaci, pe contrasens in continuare nu era nimeni. am sarit santul, am strambat ceva la puntea fata cand am incalecat taluzul superior si m-am dus pe burta pe ogor. jupanul cred ca era deja la targoviste cand am reusit sa ma dau jos.

      00
  18. Sa ne intelegem, carambolul a pornit de la ala care a intrat in curul celui care a franat, nu de la cel care a franat.

    00
  19. Daca seria 1 era 2.0 tdi, mari sanse sa aiba mai multi cai ca si B6. 143, 163, 177, depinzand de an si motorizare. Asa ca il presa ” cu cap”. daca era 116i, il presa degeaba.

    00
  20. @zoso lasa ca era sa fac eu o nefacuta avand cruise control setat la 4 secunde fata de cel din fata

    https://youtu.be/itjoXQPgmyk

    Ce de rahat e senzatia cand iti fuge pedala de frana de sub picior si, dupa ce calculeaza ca are suficient spatiu (cel negru schimba banda), o mai si ridica… oentru ca de ce nu.

    https://youtu.be/HDQLUKsOcfM

    00
  21. Doar întreb… Dacă nu ai vizibilitate nu trebuie sa adaptezi viteza? Sau ii dai înainte cu 130 sperând că nu e niciun obstacol?
    Semnat prostul de mine

    00
  22. Se merge tare, prost, si fara lumini. Am prins cateva ploi torentiale vara asta, pe A1 si A2. Nu poti sa mergi in siguranta nici pe banda 1, unde se strang toti panicatii si merg cu 30, nici pe banda 2, unde gonesc vitejii cu 150, eventual fara faruri (noroc ca dau flashuri).
    Ba chiar am patit sa nu pot intra in siguranta nici in benzinarie, se oprise unul pe bretea, pe avarii, si se uita dupa loc de parcare.

    00
    • Nu înțeleg: de ce căcat l-ai presa? Nu poți aștepta să se mute? A, că sunt și proști care dorm pe banda 2, găsim grămadă. Că mai sunt unii care fac brake check și iese prost, vezi cazul de față. Oricum nu ai unde să te duci. Cele mai crunte sunt când un tir depășește alt tir, iar ăla de pe dreapta merge cu 90, că atât îi permite rabla. Și se adună km de coloană in spatele lui. Că așa e în sport.

      00
  23. Raport de la corespondentul din trafic: dimineata cu lumina din fata, ceata de nu vedeai tirul mergand cu 90 daca tu mergeai cu 120, se zburda cu 150-170, surpinzator, 1 din 3 care treceau cu viteza aveau lamaie in geam de zici ca se adunasera toti. S-a intamplat dupa ce a iesit corespondentul de pe autostrada.

    00
  24. Nu-i cine știe ce surpriză, dar din câte țări am condus (prin Europa), ”nicăieri nu-i ca acasă”. În sensul că mă aștept oricând să crăp în mașină.

    00
    • E hai, ca am prins niste accidente si prin afara de ma uitam crucis.
      Vara cel putin nu stiu daca am prins drum fara lucrari si major crash. Lumea isi pierde rabdarea si conduc ca retarzii dupa. Crezi ca romanu e mai special?

      00
    • Sincer, da, românul e special, vezi și statistica recentă (parcă pe HN a apărut). Accidentele se întâmplă din enșpe motive, deci nici o nație nu e ferită de ele, dar așa agresivitate generalizată cum e pe drumurile din România nu o să vezi nicăieri (nu știu, poate prin chestii gen Albania). Nici în Bulgaria nu mai e așa de rău.

      00
  25. Oare din aia 20 nu avea nimeni dashcam? Sunt curios cati aveau stopurile de ceata aprinse… asta pe langa pastrarea distantei care la noi e ceva SF

    00
    • te uiți la poze, majoritatea au luminile stinse. inclusiv ăia care stau acum în trafic și așteaptă să se deblocheze drumul.

    • Stopurile si proiectoarele de ceață se folosesc doar seara când e senin, eventual proiectoarele pe ploaie se știe că fac diferența să se vadă care e cel mai șmecher ursuleț.

      00
  26. Acum ceva ani pe vreme buna, soare frumos, am fost de fata la un asemenea accident.
    Era coada la pod la Fetesti, coloana de o vedeai de la 1KM cel putin. Eu eram a doua masina de la coada, ultima era un renault megane. Eh, a venit unu cu BMW pe banda a doua, dracu stie ce facea ca nu a vazut coloana a tras de volan si a intrat intr-o masina de pe banda 1 din fata mea. Dupa asta a mai venit un Audi seria 3 fix dupa el, l-a lovit de s-a intors invers in aer si s-a izbit de bara de protectie. Alta masina a oprit in spatele megane-ului si in el s-au mai oprit alti 3 devenise asta cu megane-ul la 3 cm de mine de frica.

    Cu prima ocazie am iesit de pe autostrada si m-am dus la Belcigatele la piscina.

    Nu e niciodata „primul de vina”, toti sunt, merg de parca sunt piloti de F1, la 130 Km/h la distante de 5 – 10m fata de masina din fata. Nu mai zic e idiotii care dau flash-uri la 150KM/h, acesti proprietari de autostrada, sa se dea toti la o parte.

    00
    • dacă îmi faci brake check că te presez, cine e de vină? eu sau tu?

    • @zoso amandoi

      00
    • Arata-mi acest „presat” in codul rutier. Tu nu ai nici un drept sa presezi pe nimeni.
      Acest „brake check” din punctul meu de vedere este un avertisment sa tii distanta.

      00
    • arată-mi în codul rutier „avertismentul” ăsta.

    • Pai tu ai inceput prin a presa. Asta este o amenintare directa. Tu ce te astepti, ca toti sa se dea la o parte sa treci tu ?
      Nu vorbim de ala care merge pe B2 cu 40 unde e limita de 50. Eu vorbesc de aia care dau flash-uri celor care merg cu 100 – 110 unde e limita de 90.
      Sa mor daca inteleg asta si am patit-o de multe ori, 90% de detinatori de BMW care se cred buricul pamantului.

      Cel mai bine o zice Petreanu :
      Conduci agresiv, faci tailgating? Asta e tentativă de omor, e cu intenție, nu ai ce căuta pe șosele. Drept de conducere suspendat minimum 10 ani.

      https://www.petreanu.ro/avem-nevoie-rutier-sanctiuni-draconice/

      00
    • Care este viteza maxima legala pe autostrada ?

      00
    • sapt trecuta pe valea oltului o vita incaltata mergea pe partea de urcare in paralel cu un camion.

      Zic ca schimba mai greu, las 1/2/3 viraje. Omului ii era frica in curbe, se vedea.
      Eu dau flash, el opreste. Nu break check, se pune si opreste masina.
      Noroc ca mi-am pastrat calmul, noroc ca ala din spatele meu a fost atent.

      00
    • Tailagating ar trebui la tentativa de omor. Am patit zilele trecut pe E85, eu cu 100-110, in spate la 2-3 m…probabil dorea sa ma dau pe acostament…uite ca nu, ca mai in fata se ingusta A trebuit sa franez pana la 80-90 ca ii ajunsesem pe astia din fata ce mergeau mai incet. Oare omu ala e relaxat ? De ce nu se poate merge relaxat, pui o muzica, un podcast, stai dracu relaxat, totusi se merge cu 100-110, nu cu 50.

      00
    • In general, cand are loc un brake check, e semn ca s-a intalnit prostul cu idiotul.

      00
    • cum dovedești tentativa de omor?

    • Brake checkul este periculos, foarte periculos. Dacă șumahăru are de dus undeva și nu ii convine viteza cu care merg pe b2, fiind la rand la depășit obstacol, să sugă pula și să depășească pe banda de urgență. Când e loc mă bag pe dreapta, că nu sunt prost să încurce traficul.
      Am făcut brake check unui isteț cu flashuri și era să fie lovit de ăla din spatele lui, plus că s-a înfipt în frane bine de tot. Prost fusei și am zis că așa ceva nu mai fac pentru că nu mă aplaudă nimeni la final de zi, dacă l-am învățat pe unu minte nus ce.
      Când e loc pe dreapta și du-te Dică cât te ține cazanu. Depășiri când e loc și siguranță. Nu avem drumuri și distanțele nu sunt atât de mari ca 10 minute să facă diferența. Doar la ambulanță, in rest nu.

      00
    • Este periculos sa te preseze cineva când tu depășești deja cu peste 130 nu spun cu cât. Si nasol este ca după tu trebuie sa te bagi super repede pe banda sa nu te agate si trece cu mare viteza pe lângă tine efectiv te poate omori.
      Evident ca m-am învățat si nu depășesc decât atunci când văd ca nu este vreun citez in spate si dacă am rămas pe banda 1 si tb sa încetinesc mult si sa merg așa o perioada tot nu ma bag in depășire aiurea din scurt etc.
      Cred ca la noi pe autostrăzi si nu numai trebuie sa conduci cu maxima prudenta nu frica dar conștient ca șoselele noastre sunt foarte periculoase din cauza ca mulți circula aiurea. Încerc pe cât posibil sa nu încurc / enervez pe nimeni, însă asta cu presați ma enervează maxim. Si uneori am apăsat frâna ușor pentru ca efectiv nu m-am simțit in siguranta sa vina cu viteza aia aproape.
      Însă am început sa evit orele de trafic intens pe autostrăzi mai ales Weekend Buc Cța vinerea/duminica seara.
      Cred ca trebuie sa se pună radare mai multe si din cele care înregistrează timpul nu știu cum se numesc: ai fost la km 12 acum si la 60 peste câteva minute gen a înseamnă ca ai mers cu 180-200. Ridicat carnetul.
      Sunt mult prea multe accidente si decese/spitalizări din cauza accidentelor rutiere la noi mult prea multe.
      Iar la drum lung este absolut aiurea sa mergi foarte repede pt ca ajungi in diferite orașe unde se merge incet si de fiecare data am întâlnit aceiași viteji de câteva ori daca mergeam București-Cluj de exemplu. Nu Scurtești nimic mai mult de 10-15 minute nu câștigi daca este drumul aglomerat.
      Am observat si pe autostrada A2, daca este liberă si vreme buna cu 139 constant ajungi super repede, daca este aglomerat si sa ai viteza super mare pe anumite porțiuni tot nu faci mare branza.
      Plus ca am remarcat ca mulți din ăștia care merg super repede opresc la multe benzinării ca te depășesc o data, de doua ori, de trei ori… aceeași mașina – mi s-a întâmplat des. Si ma gândesc: dar ce ii taie pe ăștia mereu daca se sudic sa se ducă daca așa se grăbesc dar se duc se opresc iar se bagă iar depășesc cu viteaza supărați si tot așa.
      Nu ini place sa conduc la noi, nu este deloc o plăcere condusul decât daca nu este aglomerata șoseaua orice sosea. In alte părți da este o plăcere. Chiar si la bulgari au acum niște amenzi mari si multe radare/opritoare de viteza in orice localitate ca s-au calmat toti, este super relaxant.

      00
    • IonutM, am comis-o si eu. cam horror. dn5, spre bucuresti, pe turbozone dinainte de canalul argesului (doamne apara si pazeste, au terminat de reparat podul ala). depaseam linistit coloana de tiruri, dube si alte oratanii cand ma trezesc cu flashuri de la un logan, ceva gen 2004. suficient de aproape incat sa ii vad burta si sa vad mustatile. si a lui si a nevstesii. in fata coloana nu parea sa se termine prea curand asa ca pus pe shotii am aprins stopurile (stiu foarte precis cand se aprind si cam care e franarea in momentul respectiv pentru ca am studiat in mod special asta, deci cand zic ca le-am aprins, exact asta am facut. franarea de urgenta era nesemnificativa in comparatie cu cea aerodinamica.) si se infige prostul in frane. ce jarzeuri a facut pe asfalt, a sarit pe contrasens, a revenit, era sa intre in tirul de pe b1, in cateva secunde eram cred ca l-am lasat cu 100 de metri in spate. noroc ca nu venea nimeni din spate.

      vina mea. am fost prost, puteam sa omor 2 oameni pentru ca m-a enervat un bec.

      00
    • accentul ala e facut praf si i30 din spate nu are mai nimic, dubios.

      00
    • Dubios in ce fel?

      00
    • în sensul că trebuia să fie avariat mai grav, că A4 ăla e mai greu și mai mare.

    • Conteaza mult mai mult diferenta de viteza la impact. Masa Audi-ului Q3 din spate nu e asa de relevanta.

      00
    • All the girls standing in the line for the bathroom …

      00
    • Da se pare ca duba a frânat dacă nu cumva a frânat după altul care a apucat sa treaca. Și chiar așa nu știm de ce a frânat…
      O colega a călcat o vulpe pe A2 de exemplu și a frânat arunci deși este aiurea și la 100 la ora nu oprește in câțiva metri oricum lovești orice animal îți apare la câțiva metri in fata și riscul sa te răstorni este mult mai mare sau sa faci așa accident și animalul oricum îl lovesti.
      Tocmai de aceea trebuie respectata distanța fata de cel din fata: sa ai atâta distanța cât sa îți permită sa frânezi in conditii de siguranta.
      Dacă s-ar respecta asta la noi s-ar elimina probabil trei sferturi din accidente

      00
    • Așadar eu cred ca toți din acel carambol au partea lor de vina

      00
    • Mirela, cand iti sare animalul in cativa metri ar fi chiar recomandabil sa accelerezi. nu, nu glumesc. in functie de puterea masinii pe care o conduci, poti ridica botul cativa centimetri, care pot reprezenta diferenta intre dauna totala a animalului si doar tavalire (evident daca nu il prinzi cu roata). si la fel si pentru masina. am vazut radiator spart de capul unui caine.

      00
    • The Black: știu ca in cazul in care ai viteza mare degeaba frânezi, mai bine treci ca nu rezolvi nimic la peste 100 km/h. Însă nu știam ca este recomandat chiar sa accelerezi. Știu ca o cunoștința s-a răsturnat cu mașina pe A2 acum mulți ani, din fericire nu a pățit nimic nimeni doar ca a avut mașina in câmp și evident dauna mare avea viteza vreo 130 a văzut un câine și a tras de volan sau a frânat și s-a răsturnat a zburat peste parapeți. Atunci mi-a spus cineva ca nu trebuie nici intr-un caz sa frânezi ca nu ai cum evita un animal care este la câțiva m in fata (dacă ai viteza mare evident nu oricum). Colega mea nu a văzut vulpea eu o văzusem și am tăcut din gura ca era la 3 m in fata intuneric și mi-a fost frica ca va trage de volan bine ca a văzut după ca o lua oricum!
      Dar ca trebuie sa accelerezi nu știam.
      Din fericire nu am pățit așa ceva nu am lovit niciun animal și sper sa nu se întâmple am mai in dar aveam 70, am frânat evident și am evitat. Am învățat și sa fooosesc in anumite conditii frana de motor întâi chiar studiez cu condusul defensiv cred ca o sa iau și câteva ore la o școala deși m-am instruit și eu cât am putut ce sa fac dacă i talmeș-balmeș diferite situații comune pe șoselele noastre, cum trebuie sa reacționezi cred ca dacă te Pregătești dinainte și nu ai reacția arunci ai mai mari șanse sa eviti multe. Dar după aceste carambolului chiar ma gândesc sa și iau câteva ore / sau cum sunt cursurile acestea multumesc cu acceleratul. Fac o lista de întrebări pentru ce instructor voi avea :)

      00
  27. Ai uitat sa intrebi cati dintre ei aveau macar faza scurta pornita, daramite proiectoarele de ceata.

    00
    • Proiectoarele de ceata sunt optionale la masini, adica se vand masini fara asa ceva

      00
    • Da, asa este, dar vorbeam de cei care au aceasta minunata „dotare” sau fac ca Dem Radulesc in B.D „Nu-mi arde becul” ?

      00
    • Rectificare, nu era B.D, ci „Grabeste-te incet”.

      00
    • Răspuns primit pe stație după ce l-am întrebat pe unu de lumini, ca un melteano vero ce sunt: ce treabă am eu cu el? Că el are DRL-uri. E o faună aparte pe canalul 22.

      00
    • Proiectoarele de ceață sunt opționale pentru că nu fac o diferență foarte mare, poate ajută la o mai bună vizibilitate din partea celor din sens opus. Eu am, le aprind de obicei când e ceață, dar nu pot spune că este sesizabilă diferența cu ele pornite vs oprite.
      Pe autostradă în schimb sunt absolut irelevante, mai importante sunt stopurile de ceață, care sunt dotare standard pe orice mașina inclusiv pe Dacia 1300 și care măresc vizibilitatea pentru mașinile care vin din spate. Acestea le consider obligatorii în situațile de ceață ȘI ploaie puternică cu vizibilitate redusă, fum etc. Și da, sunt convins că puțini le aveau pornite, pe ideea că la ce trebuie pe timpul zilei.

      00
    • nu ai ce sa faci cu proiectoarele de ceata pe autostrada boss!

      alea dau un fascicul jos/lat si foarte scurt. Sunt bune pe DN-uri cand ai vizibilitate mica sa nu ajungi in sant sa dai pe ceva sau cineva. La viteza si pe autostrada sunt fix pix!

      00
    • @rasta: cum sa nu faca mare diferenta proiectoarele de ceata pe fata!? Pai lasa ca vin auTIstii roditori si pilotii de curse romani sa iti zica ca asa vad noaptea mai bine la 3cm in lateraul masinii! huo!

      00
    • Ce proiectoare? Am văzut declaratii ale unor oameni implicati in accident:
      – nu vedeam nimic din CAUZA cetii, nu tin minte cum s-a intamplat. Ce viteza aveati intraba reporterita? – Nu mare, vreo 100-110 km/ora.
      Altul: cam 90, era ceata, cu masina asta fara ABS etc nu poti opri in 20 de metri.
      Niciunul nu are nicio vina. Nu vad nimic, hai sa circul cu 110/h, oare ce se poate intampla?

      00
  28. Baietii cu masini de tractare – https://i.imgflip.com/46d304.jpg

    00
  29. Io zic sa actualizezi stirea: 4 caramboluri, probabil fiecare generate de precedentul, 55 de mașini bușite.

    00
  30. Passat B6 (break) incarcat cu toata familia si mobila aferenta, pe fulda sau avon, e
    regele soselelor by default, daca nu e pe drum un touran cu acelasi motor.

    00
  31. NOU
    #150

    Eram acum doua saptamani pe A1, pe prima banda si vad la distanta in fata mea unul care tocmai ce iesise din benzinarie, avea semnal stanga si STATEA PE LOC sa intre pe banda 1. Deci omul nu mergea pe banda de accelerare, statea efectiv pe loc si astepta (ca intr-o intersectie) sa intre pe banda 1. In timp ce ma frecam la ochi ca nu imi venea sa cred si cand mai aveam vreo 100m sa ajung in dreptul lui, ce crezi ca face omu? Intra pe B1. Plot twist: ma asteptam sa faca asta.

    00
    • Da, sunt pățit, abia am evitat pe una care la fel, la intrare pe autostradă a oprit pe banda de urgență să se asigure. Eram cau 60-70 deja în accelerare cu ochii în oglinda din stînga, noroc că mai eram cu jumate de ochi atent și în față, oricum a fost o frână de s-au rearanjat toate în mașină.

      00
  32. – Vă aduceți aminte s-a întâmplat?
    – Nu, nu mai știu.
    – Ce viteză aveați?
    – Iah…aaa…100, 110…
    Sursa Digi24

    00
  33. Chiar ieri mi-am amintit o situație stranie. Ce e de făcut în situația următoare: Eram pe autostradă destul de liberă (A1 AR-TM, nu A2 aglomerată spre mare). A început brusc o ploaie torențială cu vizibilitate de maxim 50 m, pe lumina zilei. Am stat be banda 1, toate luminile aprinse, am redus la 90 la oră gândindu-mă că e viteza camioanelor și nu este atât de imprevizibilă pe o autostradă și rugăciuni:
    1 – să nu fie unul oprit, sau foarte încetinit în față, că nu aveam cum să îl evit la timp, și 2 – să nu vină vreun meseriaș din spate cu cât îl duce mașina.
    Sincer aș fi redus mai mult, dar eram conștient că astfel pericolul era mai mare pentru cei din spate. Norocul a fost că ploaia a fost scurtă (5-10 minute, dar care a părut o eternitate) iar autostrada era destul de liberă, dar 2-3 mașini tot au trecut pe banda 2 lângă mine ca și cum totul era normal. La un moment dat am ajuns în spatele unei dube care mergea tot cu aprox. 90, nema stopuri de ceață, doar poziții. M-am chinuit un pic să păstrez distanța de minimă vizibilitate, apoi ploaia s-a oprit.

    00
    • Am patit asa ceva venind de la mare, spre Ploiesti pe autostrada. Am incetinit pana am considerat ca e sigur, apoi am vazut in fata o masina de politie oprita pe banda de urgenta, cu farurile spre mine si luminile pornite.
      Cateva secunde pur si simplu nu am vazut nimic si am tinut volanul sa mearga masina pe traiectorie. Daca era drum national opream dupa politie sa le spun ca pe ploaia aia luminile lor mai mult incurca, nu vezi nimic printre picaturi.

      00
    • Am tot mers cu astfel de c-o firii și am stat mereu pe banda 1 incet și foarte incet. S-a mers o data acum câțiva ani cu 40, chiar 20 atât de tare ploua erau rafale vizibilitate deloc nasol.
      Însă chiar și așa circulau pe banda 2 cu viteaza diverși. Nu viteza mare dar mare pe tru acele conditii.
      Alta soluție este sa te retragi la o benzinărie și sa aștepți acolo sa se mai domolească ploaia dar nu pe banda de urgentă ca mai degrabă te lipești de accident așa.
      Pe ploaie torențiale 90 este mult dar dacă așa mergeau toți pe banda 1 nu ai ce face decât sa păstrezi distanța fata de cel din fata și sa ai luminile pornite poate chiar și avariile eu le pun când nu se vede nimic dacă este liber in spate sa aibă timp sa ma vadă cineva dacă merge repede

      00
  34. Nu o să vedem nici miliția română pentru ca stau ascunși în boscheți la umbră sa te „ciupească” cu o amendă pt 65km/h în localitate.

    00
    • apropo de asta, pe valea oltului sapt trecuta fix dupa bascov vedem vreo 10 politisti o reporterita si 1 cameraman, era duminica dimineata. Faceau norma de aparitii in presa.

      Atunci am zis, profetic, stai sa vezi ca asta e singurul echipaj pana la sibiu. Noi de la sibiu mai aveam de mers inca 300+km, urmatorul echipaj a fost la zalau.

      00
  35. Mereu am spus ca unii din cei mai periculosi soferii sunt cei ce merg constant pe banda 2 si nu se retrag pe banda 1 niciodata. Nasol e ca am cunoscuti care ma contrazic si cu legea in fata, n-ai cum sa le shimbi convingerile.
    Partea buna este ca inca de anul trecut politia a inceput sa aplice amenzi pe autostrada soarelui si pe soseaua spre Mangalia, pentru mers nejustificat pe banda 2. Cunosc pe cineva care si-a lua amenda si era foarte ofuscat :)))).

    00
  36. Partea buna e ca in vreo 5 ani aflam vinovatul. Mai tineti minte carambolul ala din 2016 de pe A2 cu 4 morti? Ei inca nu e gata procesul sa aflam vinovatii si au trecut 5 ani.

    00
  37. duba pe banda 2. atat

    00
  38. uitați-vă câți idioți au lăsat mașinile cu fundul sau cu botul in drum sau stau în mijlocul șoselei. asta e România reală.

    https://www.facebook.com/watch/?v=575998010445959&t=40

    • @zoso nu zic nimic, ma abonez doar la comentarii :)))

      PS cred ca sunt si in spam pentru OT – 2 clipuri cu ceva asemanator.

      PPS cum ma abonez la comentarii?

      00
    • S-au învățat în România să lase culoar de urgență pe mijlocul autostrăzii? Uau! Doar uau!

      00
  39. @Vali: daca îmi arăți unde scrie că banda 2 (sau 3 nu contează) e STRICT pentru DEPASIRI, îți fac o felație la Universitate in rond cu live pe FB la maica-mea și toate neamurile mele direct!

    • Regulament aplicare OUG 195/2002 actualizat

      CAPITOLUL V
      Reguli de circulaţie

      SECŢIUNEA a 2-a
      Utilizarea părţii carosabile
      Art. 101

      Când drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situată lângă acostament sau bordură. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulaţie utilizată este ocupată, cu obligaţia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.

      Pune link cu felația, hai!

      00
    • Ce facusi bai @flat? :)))
      Art 101 din regulament si Art 42 din cod ;))

      00
    • Flat ești mai prost decât tine!

    • Vali, ai pus-o

      00
    • Benzile de circulație se folosesc in funcție de INTESITATEA TRAFICULUI și VITEZA DE DEPLASARE.

      Nicăieri nu scrie că banda 2 este STRICT pentru și DOAR pentru depășire.

      Șoferii lu’ pește prăjit…

    • E vorba de art 42 din OUG.

      Varianta corecta (nu cea pusa de flat):

      Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, având obligația să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

    • ciobi ma men…

      00
  40. cum își repară mașinile? spatele pe RCA-ul celui din spate, fața din buzunar ?

    00
    • Simplu: demonstrează că a frânat la timp, dar că ăla din spate l-a proiectat în cel din față. 🤷🏼‍♂️

      00
  41. Eu am prins capul carambolului, primele 10 – 15 masini.
    Pana la carambol ce pot sa zic este ca am vazut multe masini fara stopuri de ceata aprinsa. Majoritatea mergeau cu luminile pe auto desi majoritatea aveau doar DRL aprinse iar pozițiile de pe spate nu erau aprinse.

    Problema a fost ca se mergea ff tare si nu se pastra distanta intre masini, cel putin pe banda 2 cand depaseam se urcau pe mine cu flashuri.

    00
    • Am uitat sa specific. In fata carambolului erau cateva masini care nu erau lovite dar erau oprite. Nu am înțeles cum ajunsesera acolo desi in spatele lor era carambol
      Ps: daca vrei poze si o filmare spune-mi unde sa trimit
      Mulțumesc

      00
    • Din câte știu eu, lampa de ceață se pune în funcțiune dacă vizibilitatea scade sub 50 de metri.

      Referitor la DRL, le consider o minune și o idioțenie în același timp.
      Minune pentru că apreciez mașinile care au lumini aprinse chiar și ziua. Ajută la o mai bună evaluare a traficului.

      Idioțenie pentru că adesea se aprind doar pe față. Exemplu:
      Plec acum ceva vreme de la muncă cu bicicleta. Ora 23. La prima intersecție ajung din urmă o colegă pe sub mașina căreia se vedea o pată de lumină albă în față. în spate nimic. Ii fac semn să coboare geamul și îi spun că în spate nu luminează nimic. Răspunsul:
      – vai, trebuie să îi spun soțului când ajung acasă.
      A ridicat și a plecat. Nu am mai apucat să îi spun că dacă învârte de comutator, le aprinde.
      Ps: se întâmpla în Germania, nu e caz singular.
      Ps2: sper că ai ieșit cu bine din carambol.

      00
    • @Lucian M: pai au fost portiuni de drum unde vizibiltatea era foarte mica. Iar zonele unde era ceata dar vizibiltate buna, daca stopurile nu erau aprinse vedeai doar siluete de masini

      00
    • trimite-mi, te rog, pe email.

    • mane, mi-ai trimis poze cu nimic nou :(

    • deci nepastrarea distantei si neadaptarea vitezei la conditiile de drum.
      am vazut ca vali are ce are cu instructorul ala auto care a franat pe banda 2, dar eu stiu ca daca nu vad nimic in fata reduc viteza. cel putin in cazul ala mi-as pune problema cine e cel care l-a lovit pe instructorul ala, de ce mergea asa tare incat nu a apucat sa franeze?

      bine, eu sunt prostul care isi lasa tot timpul loc de manevra, loc pe care altii il vad ca invitatie la a se baga acolo, desi poate e coloana de multi km in fata, dar sigur au castigat 20m.

      00
  42. La noi se merge foarte agresiv si prost…indiferent cat de calm vrei sa fii, se gasesc mereu o mana de idioti sa-ti futa zenul.
    Am facut un an de permis pe A, dupa mai bine de 10 ani pe B. M-a ajutat mult experienta de pe masina…prinzi intuitie si mirosi idiotii.
    Pe motor, indiferent de situatie, trebuie sa fiu constant atent la tot ce se intampla in jur pentru ca n-am luxul airbag-urilor sau macar tabla ordinara.
    1. In oras se lipesc constant de mine, indiferent de trafic, stau sa pazesc cu piciorul frana spate la fiecare frana de motor, ca sa nu se urce rahatii pe mine. La fiecare franare serioasa, cu ochii in oglinzi sa nu se urce dobitocii pe mine.
    2. Politia e doar pe radare si cu echipaje RAR sa-i arda pe carnatii cu tobe goale…la un moment dat au vrut sa ma pescuiasca din trafic dar si-au dat seama ca e totul din fabrica si nici nu merg ca bezmeticul.
    Politia nu face nimic ca preventie in afara de radar, vezi https://www.youtube.com/watch?v=KEx7macOtio&t=13s, garantat n-a patit nimica vita desi eram tavalit daca nu eram atent si am avut noroc ca n-a venit nimic pe prima banda.
    Daca plecam mai tare de la semafor sa fiu sigur ca nu patesc asa, sigur m-a intrebau politistii pe mine de sanatate.
    3. Pe autostrada merg pe cat pot in limite legale, am mai dat talpa dar nu e ceva ce fac constant. La un moment dat mergeam cu un pic peste 150 pe prima banda si a trecut pe langa mine un Logan…pnm nu e incomod sa mergi asa tare cu motoare mici? Stiu din proprie experienta cum e si prefer sa merg mai lejer decat sa urle motorul ala sub capota. Jumate din vitezomani sunt cu masini scumpe dar mare parte cu chestii absolut banale (masinile de firma sunt cele mai rapide).
    4. Pe E85 am mers o singura data pe motor si deja mi-a ajuns. Chit ca mergeam cu 110, eram depasiti de toti si de multe ori pentru propria siguranta am mers pe acostament, pentru ca fortau aiurea la juma de metru de noi (eram un grup de 4 motoare).

    00
    • eu sunt unul din ciudatii care intai a luat A-ul. 4 ani de A m-au ajutat teribil pentru B. 4 ani in care ma feream si de umbra mea, ma uitam ca nebunul in toate partile, 4 ani in care sacul ala plin de noroc s-a golit. am fost si ocolit de cativa cetateni cu capul pe umeri si mainile pe volan. cativa m-au injurat, 2, ii tin minte pe fiecare, mi-au reprosat fara ranchiuna greseala si mi-au urat drum bun in ocntinare. probabil motociclisti si ei. sau macar parinti de motociclisti.

      cand am dat examenul de B, eram floricica, nimic NU ma suprindea.

      00
  43. Un autoturism era oprit pe banda a doua și șoferul privea curios urmele lăsate de carambolul uriaș de dimineață. Un șofer care circula cu viteză a încercat să frâneze, iar din spate a fost lovit de alte două autoturisme.

    https://www.libertatea.ro/stiri/inca-un-accident-pe-a2-la-kilometrul-unde-a-avut-loc-carambolul-cu-55-de-masini-dar-pe-celalalt-sens-de-mers-3651527

  44. Aia cu masini mai noi erau la serviciu

    00
  45. bre, din pacate asta cu soferia nu tine de marca masinii, tine de ala care invarte covrigu’ … si care in general nu stie sa mearga pe o autostrada pentru ca
    1. e la prima generatie de soferi la el in familie
    2. a fost mereu al tz-spelea la scoala si acu’ vrea sa fie primul macar pe sosea

    00
  46. ca din intamplare, azi am plecat pe la 6:00 din Constanta si pot spune cu mana pe inima ca a fost o ceata care chiar putea duce la o serie de astfel de accidente fara sa faca nici un sofer pe maimutoiul. Viteza de 110-130 era indeajuns. Cand s-a dat la radio anuntul cu accidentul/accidentele, eu cu sotia doar am schimbat priviri, deja ne spusesem unul altuia ca pe celalalt sens e periculos pt ca e mult mai aglomerat decat pe sensul spre Bucuresti (unde eram noi). Cu cel putin jumatate de ora inainte de anuntul la radio initial cu accidentul (accidentele) in lant am trecut pe langa 2 masini si o salvare oprite (ei pe senul dinspre Bucuresti). Banuiesc ca a fost si acela un accident.

    00
  47. NOU
    #194

    Ai dreptate, ce prost era prostul ala, a pus frana in loc sa se duca inainte in necunoscut. Ce avea de evitat, de s-a speriat asa de tare de ceata? In fata era drumul, o stii chiar daca nu il vezi. Tii drept si nu ti se poate intampla nimic, cu exceptia situatiilor cand e curba si intri in gard.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.