Până să vedem cifrele finale pe Europa, și să vedem cum facem alegerile greșite ca țară și cum jurnaliștii auto nu pot emite două păreri pe tema asta, au început să apare niște cifre pe țări.
Ford Puma e cea mai vândută mașina din Marea Britanie, urmată de Kia Sportage și Nissan Qashqai. Econobox-uri înălțate și ieftine. Golf și Polo mai țin steagul sus pe hatchback-uri, sedanurile au dispărut complet din top.
Francezii sunt mai practici, la ei hatchback-ul este rege. Abia pe locul 5 găsim un crossover ieftin.
Autobuzele pe care le fac companiile alea care se plâng că dau faliment se vând în draci în SUA. BMW a vândut 30.000 autobuze X7 și 72.000 X5. Toate pe leasing, toate cu o singură persoană mereu în ele. Pentru că ăia cumpără mașini, nu săracii. Săracii doar se plâng. Nici măcar n-au bani să le ia cu 3 ani vechime, că e 2.000€ rata la ele.
Locul 4 tot econobox inaltat.
O alta stire remarcabila din domeniu e ca la nemtalai au scazut vanzarile de electrice cu 27% in 2024 fata de 2023.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Daniel
Nu este nici o bucurie ci doar o constatare asupra faptului ca nemtii au fost cam zdrente la niste chestii si acum le explodeaza bomba amorsata de ei. Toata nebunia green si sa salvam planeta i-a afectat pe ei mai mult decat pot duce pentru ca energia aia ieftina cu dedicatie din Rusia s-a dus asta in timp ce masinile electrice chinezesti inunda piata europeana.
Peste ani cazul Germania va fi unul studiat despre cum sa-ti distrugi economia externalizand dependenta energetica in timp ce mimezi ca-ti pasa de planeta.
Daniel,
cum a zis si Asdad2005, nu e o bucurie.
Din partea mea puteau sa vanda miliarde, sa fie sanatosi! Ce e trist e ca ne-am cacat toti europenii pe noi cu salvatul planetei, dar cand subventiile pentru masini electrice au disparut, a disparut si interesul pentru masinile electrice. Era si normal, pentru ca sincer vorbind, ma pis pe salvat de planeta, cat timp nu am bani sa am o casa! Cu atat mai mult sa am bani de o electrica – masina care are pret nesimtit!
Deci din partea mea planeta poate linistita sa moara, pentru ca daca e dupa salvat planete cumparand masini electrice la preturi exorbitante, nu partikip.
Sa nu mai spun de paiele de carton pe care oricum sunt nevoit sa le mestec cand merg la birt…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@as and numbers „sa salvam planeta i-a afectat pe ei mai mult”
pai, normal ca i-a afectat pentru ca au fost fututi in cur intern. Inchizi nucleare, in timp ce o arzi pe electrice? nuclearele is rele, gazu de la rusi e bun.
sa nu uitam. Pe intern faci numa masini scumpe, electrice, cand cele mai vandute masini is fordu si saraKia
animaloo, intr-adevar sunt sarac, poate si prost, cum zici tu! de asta invitam intotdeauna pe bogatii destepti ca tine sa salveze planeta! eu n-am zis in nici un moment ca masinile de 50 de mii sunt nasoale, sau alea de 100 de mii. sincer, chiar mi-ar placea sa imi cumpar o masina de 100 de mii, as opta chiar pentru un Lexus electric…
Dar no, bine ca vin trambitatori ca tine sa-mi tina mie lectii despre nimic. A propos, trimite-ne poza cu tesla ta de 100k sa putem sa te felicitam si sa te aplaudam ca un erou al zilelor noastre, frate cu greta trotineta in ale salvarii planetei de la saracii poluatori ca noi.
@animaloo
Problema economica a Germaniei este una destul de simpla. Ei aveau asigurate niste gaze la un pret promotional din Rusia acum ceva vreme. Pretul ala a fost atat de bun incat ordoliberalismul lor economic a impus inchiderea acelor centrale nucleare. In acelasi timp avand avantajul energetic in fata celorlalte state au fortat aproape pe fata agenda ambitioasa verde de tipul nu mai producem motoare termice din 2030-2035. Lucruri care pareau a fi perfect valabile inainte de escaladarea conflictului din Ucraina sau inundarea pietelor europene cu masini chinezesti electrice la preturi de dumping. Asta dupa ce producatorii lor auto aveau reale probleme in fata masinilor asiatice ce nu erau construite de contabili.
Asdad2005 – ar avea sens ce zici tu atata timp cat masinile ar avea treaba cu gazu. Doar ca nu prea au. Problema cu masinile nu e „se produce putina electricitate”, inca.
Acolo e o combinatie de lucruri
gazu ieftin -> industrie performanta.
la masini e si mai simplu. S-au bazat pe masinile existente, au zis ca nu tre sa faca altceva decat sa arunce un motor electric si gata. nu tu inovatie. Intre timp si pe alelalte le-au scumpit de ne-am dat dracu (masina mea in 2017 era ~45k acum pleaca de la 60). „dar nu se mai cumpara masini nemtesti”
@Irod: boss. Sa fii sarac nu e o rusine. Nu e o lauda. Rusine e sa fii prost.
ca idee: Electricele nu-s musai mai scumpe. Ca toti s-au dus numa in zona aia premium cu ele. Plus ca, daca iei un Reno Megan (de exemplu), pana la final de cariera o sa fie mai ieftin decat varianta lui ICE
problema e ca nu exista si variante mai ieftine. Iar alea care is ieftine is inca proaste.
Nu am inca electrica, deci iti dai seama ca nu is biassed pe zona aia. Daca vrei sa fii edgy poti spune ca tu, tragand de mansina ta, oricare e aia, esti mai salvator de planeta decat ala cu tesla.
Mor cand vad plangerea asta cu europenii care domle…se chinuie cu poluarea. Oribil,auzi la ei, sa se gandeasca si la oameni, nu numa la actionari. ORIBIL.
Boss, pana nu vii sa-mi demonstrezi cu fapte ca incerci sa salvezi planeta cumparand electrica, urmandu-ti propriile cuvantari la adresa saracilor ca mine, permite-mi sa nu te iau in seama. biasul tau referitor la electrice sau termice e irelevant in contextul destul de clar al stirii pe care tocmai am citat-o. sa fii tu sanatos si sa nu fii deloc biasat, problema ramane: neamtul nu mai cumpara electrice cu pofta aia pentru ca, la fel ca mine, are alte prioritati, sa nu spun ca e sarac ca mine…
bucuria asta „iei…nu mai cumpara nemtii electrice” e amuzanta. Veselia aia cu „io nu salvez planeta” e la fel de amuzanta. Tu ai zis ca nu o salvezi pe banii tai. Practic, consideri ca exista o posibilitate de salvare, da nu vrei tu sa o faci. Ca tu nu esti prost.
De ce nu mai cumpara nemtii masini electrice? pula mea, is in germania sa stiu? Daca ne uitam la top 10 vedem numa masini ieftine + Yu.
Motivele pot fi mai multe
– aia de voiau electrice deja le au
– electricele nu se revand la fel de bine deci mai greu cu schimbatu masinii la 3 ani
– asteapta Yu nou
– tot pe tema cu „asteapta” +”revanzare” e posibil sa exista si un moment d-ala trist al pietii unde oamenii nu au tupeu sa se bage pentru ca le e frica sa nu dea o gramada de bani pe o masina care devine aproape instant obsolete
– is saraci
Intre timp electricele is aici si or sa ramana aici. Datorita schimbarilor tehnologice bateriile or sa coste din ce in ce mai putin si or sa fie din ce in ce mai ieftine. Astia de la Reno asteapta ca in curand Meganu sa fie la pret identic ICE-Electric.
Nicaieri nu am scris de „salvat planeta”. Sunt multe alte mizerii care omoara planeta. Ce salveaza electricele? Plamanii prostilor. Astia de traim in orase. Mai ales in orase tip bucuresti unde orice iesire inseamna inhalat de bunatati
animaloo, ar fi timpul sa nu ne mai cacam pe noi cu explicatii aberante, pentru ca fix in stire, daca ai fi avut interesul sa cauti, ai fi aflat raspunsul: eliminarea eco-bonusului a fost cruciala in scaderea vanzarilor (citez aproximativ). Cum am zis, manelele tot manele au ramas si pana la urma saracii ca mine si bogatii de nemti s-au uitat totusi la o suma de bani pe care au salvat-o mai degraba decat sa salveze planeta.
dar no, tot trag sperante in oameni ca tine, care din preaplinul pusculitei ii va salva si pe prapaditii de nemti de la moarte sigura, prin singura metoda de a salva planeta de la moarte sigura: cumparatul de masini electrice. Forza curentu!
„eliminarea eco-bonusului a fost cruciala in scaderea vanzarilor”
ihi. D-aia restu masinilor de acolo is numa una si una. Cum ziceam: numa masini tip saraKia + Yul de 50de mii de euro. Probabil cu eco bonusu al costau si alde MG si Byd cat un Puma.
Intre timp au alte tari grija sa „salveze planeta”. Tesla, cu toate problemele, vinde pe la aceleasi numere
da cum ziceam. nu tre sa iti lasi saracia sa iti intunece mintea. Prostia e problema ta.
Treaba asta cu salvatul planetei este o mare gargara, și multi pleacă după fentă. Avantajul major al electricelor este ca reduc poluarea din arderea carburantului în marile aglomerări urbane (deși produc încă microparticule de cauciuc/plastic/magnetita și Dumnezeu mai știe ce). În rest mai verificați și voi cât poluează 24/24 și 7 zile pe săptămână un vas Evergreen (gen ala care s=a pus propta în Canalul Suez). Am pus un prieten sa calculeze. Un SINGUR vas de genul asta (container ship) consuma cât 50-100 de MII de auto Diesel cu motor de 2 litri, anual. Și sunt câteva sute de vase doar din clasa asta. Hai cu salvatul planetei ! Ne întoarcem la cai și căruțe, și caravane din China, reinviem Drumul mătăsii. Amish style. Pardon, caii produc și ei metan (ca vacile). Nici așa nu e bine, plm.
Literally ce am scris mai sus: nu salvează planeta ci plămânii. Planeta se salveaza (lol) tragand de masina pe care o ai pana face poc
Oare Fordul Puma vandut in UK se fabrica la Craiova sau in alta parte?
Un alt take asa mai indirect e ca spre deosebire de UK in Franta exista industrie auto, iar cetatenii pot sa sustina industria in care lucreaza ei sau prietenii lor prin cumpararea unei masini.
Au fabrici auto si in UK, bine’ nu produc orice model ex. https://www.toyota-europe.com/about-us/toyota-in-europe/european-manufacturing-plants
Foarte probabil disponibilitatea Yaris(cu volan pe dreapta) e redusa in UK, fata de Franta.
Mai degraba e vorba de pret, nationalism, disponibilitate si servisare.
Asa ca idee, portbagajul de la Octavia sedan e mai mare decat la toate SUV-urile astea mici.