Am observat o tactică a românului vizavi de vânzarea mașinilor: a început să se strice, hai să o vând, că nu vreau să bag bani în ea, dar o să cer cât ar fi valorat acum 2 ani, când trebuia să o vând.
Și aici vorbim de mașini comune, nu de cele din gama premium. Ai o Fabia, aștepți să facă 14 și te miri că nu reușești să iei 4 mii pe ea? Uită-te în piață, sunt unii care încearcă să vândă aceeași mașină cu 2.000€ și tot nu se vinde. Și toți au schema aia cu “bine întreținută”. OK, dar are 14 ani, oricât de bine întreținută e, tot la final de viață e.
Trebuie să învățăm că 7-8 e sweet spot în care mașina poate fi vândută fără griji. După aia încep probleme și cheltuieli, și valoarea ei scade semnificativ. 10 ani e un prag psihologic, oamenii care cumpără mașini mai vechi de 10 ani sunt cu un buget restrâns și se uită la fiecare sutică și fiecare zgârietură.
La fel și cu imobiliarele. Culmea, dacă le vorbești despre legea 15 a amortizării capitalului fix (imobile sau de altă natură asemănătoare), habar nu au.
Noi încă persistăm cu capitalismul învățat din manualele comuniste.
@Boros, aici este cu totul altceva, este vorba de cerere si oferta. Daca exista cerere pentru apartamentele/casele respective, proprietarul nu are niciun motiv sa iti vanda tie mai ieftin doar pentru ca ai citit tu ceva intr-un manual de economie.
Mai ales ca tu aduci in discutie o lege legata de activitatea agentilor economici si vrei sa o aplici persoanelor fizice.
Zi-ne mai multe despre legea 15.
@Andrei G
A scris si Vali MULTE articole pe tema asta:
Case/apartamente dplorabile pe care nu le cumpara nimeni.
Care isi pastreaza pretul mare pentru ca ALTE imobiliare s-au vandut scump, iar proprietarul merge pe ideea „prost e cine dă”.
De cateva luni mi-am schimbat masina si bineinteles ca incerc sa o vand pe cea veche, un Megane 2 din 2005.
Masina veche ce-i drept, dar masina a fost rulata decent (nici 200.000 km in 16 ani) si intretinunta mereu cu piese OEM sau OE de foarte buna calitate, avand facturi la tot ce s-a facut la masina.
Incerc sa scot pe ea un pret decent, in jur de 1600 euro. Un pret mai mult decent pentru o masina ce garantez ca mai ruleaza 40/50.000 km fara investitii majore si insotita de anvelope de vara luate in aprilie 2020 (300 euro) si anvelope de iarna luate in octombrie 2019 (250 euro).
Ma suna tot felul de combinatori rupti in cur care au pretentii ca masina veche de 16 ani inmatriculata in Romania sa arate ca de expozitie pe 1600 euro.
Ar trebui casata.
E un bun ce mai poate fi folosit, superior altor cazane aflate în circulație.
Trebuie sa fim realiști, un Megane de 16 ani are o valoare foarte mică. Faptul că tu l-ai întreținut foarte bine este nerelevant, l-ai întreținut pentru tine, ca să nu îți fie frica sa mergi pe strada.
Referitor la cei rupți in fund care te sună, pai cine ai vrea sa te sune că să cumpere o mașină de 16 ani cu 1600 de euro – evident că sună cei cu bani putini, pentru că oamenii cu bani mai mulți își iau Megane nou
@Mirel ai perfecta dreptate, am întreținut-o pentru mine și cine cauta mașină în banii ăștia nu dispune de sume mari însă majoritatea prefera mașini aduse de pe afara cu „același nr de km”.
Daca nu imi scot banii rămâne ca mașină de backup, poate ulterior pentru tichet rabla.
@Vlad, asa sunt si eu, caut altceva, si Megane-ul din 2006 voi incerca sa-l marit. Doar ca 250.000km si cu lacul luat de pe masina. Arata ca Nea’ Costel care s-a intors dupa o saptamana la Eforie inainte sa descopere crema de soare. Reparata, intretiuta, cu 2 seturi de jante, etc. Si eu care speram sa iau 2000 pe ea.
Sfat nesolicitat de la nineni de pe internet: tichetul Rabla e 7500 de lei. Mai bine o duci la Remat, dai tichetul cu 4-5000 de lei, mai iei 100 de euro pe setul de anvelope si iti vezi de viata. Nu merita nervii si timpul consumat pentru cateva sute de euro in plus.
@Vlad exact cazul tau l-am avut si eu zilele astea, cu o skoda de 16 ani, insa pe mine m-a salvat mecanicul care o intretine de 10 ani si a gasit el cumparator intamplator, cumparator care a fost cu capul pe umeri si n-a avut nici o obiectie la pret si zgarieturi, mergand 100% pe mana mecanicului.
@Sorin, doar ca pe tichet primesti maxim 1500 lei. asta e pretul. La dealer, in caz ca-ti iei masina noua, il cumperi cu 2500-3500 lei.
@Vlad, poti lasa un mesaj cu un anunț? Mulțumesc
Greu cu megane-ul… „Haide boss, ce sa faci cu un megane din 2005, iti aduce fratele tau un bmw-eu tzipla. Tzipla, tzipla.. nu alta. Decat 80.000km. Din 97, da brici.. era folosita de o batranica la cumparaturi. A murit batranica si acuma vand astia masina.. super oferta. Zi, de bagi?”
Auziti…departe de mine gandul sa ma iau de elitismul ieftin al utilizatorilor de pe aici…
Dar nu era la un moment dat o emisiune din asta in care niste baieti luau o masina de 15-20 de ani, ii schimbau piesele esentiale si o vindeau mai departe?
Pana mea, un Megane fara prea multi cai putere in conditie buna de functionare e o masina ideala pentru un pusti care sa-si duca gasca in Vama… si sa zica mersi.
Frate, voi ori v-ati nascut direct cu prostata marita ori ati avut parinti consultanti la BCR sau ceva. Pariez insa mai degraba pe uitare…
@Habarnam pb e ca gasca o sa strambe din nas la megane-ul ala
pb e ca in megane-ul ala mori instant in caz de ceva, fata de o masina moderna
pb e ca pot sa bag mana in foc ca noi pe aici am invatat sa sofam pe dacia 1310/cielo ca altceva nu era pe vremea aia
Asa e, pt un incepator sa zicem ca ar merge o masina din asta fara pretentii, dar ce te faci cu siguranta? Eu cred ca toate astea depasite de ani/moral/tehnologic si-ar gasi locul pe la tara. Nu in bucuresti unde mori lovit si cand treci pe verde
mmo, cum garantezi?
si ce investitii poti face intr-o masina veche de 16 ani? hai sa le numim cheltuieli, chiar daca nu da bine in anunt
@Zarax asa l-am tinut si eu o vreme, promovat anuntul 30 de zile pe marele site de anunturi, atat pe Bucuresti cat si pe zona de bastina. Am lasat pretul pana aproape de limita minima pe care o pot accepta. Si la mine este lacul sarit alocuri si are mici urme de lovituri. Poti incerca, poate ai mai mult noroc.
@Sorin daca nu reusesc sa o dau, mai devreme sau mai tarziu asta ii va fi destinul.
@maxp super treaba a facut mecanicul tau. Am incercat si eu din aproape in aproape, dar nimic.
@George cu mare drag, numai ca nu vreau sa starnesc haterii de pe aici. Ii poti solicita mail-ul meu lui Vali sau poti cauta pe marele site O** cu filtre 8500 lei / Bucuresti / anuntul reactualizat din 14 mai / Renault Megane 2 berlina 1.5 DCI.
@Radu / @Habarnam din pacate chiar greu cu Megane pentru ca oamenii stiu ei din auzite ca are probleme cu injectoarele / piesele sunt scumpe si cam greu sa schimbi mentalitatea asta. Fara sa laud masina asta, eu am fost foarte incantat si multumit de masina asta, pentru ca nu am pretentii de performanta / lux / confort de la o masina modesta. M-a dus din punctul A in punctul B in conditii decente (cu AC) si consum extrem de redus.
Acum fiecare stie ce e mai bine pentru el…
@Alin Nu as putea sa iți garantez cu prețul vieții dar eu am curajul sa plec cu ea pe orice distanta, fără nicio emoție ca ma lasă în drum.
As putea sa zic investiții pentru ca am ales întotdeauna piese de cea mai buna calitate, pe când cheltuieli ar fi însemnat sa schimb piesele cu cele mai ieftine opțiuni.
@maxp: The good: Megane 2 e prima mașină ce a obținut 5 stele EuroNCAP. The bad: reno e varză la electronică, nu prea te mai poți baza pe sistemele alea după 16 ani.
@Vlad: Cu mici excepții, problemele vizuale sunt cele mai costisitoare la o compactă de 16 ani.
@flowww asta daca ai pretentii de genul asta. Eu am avut pretentia sa mearga din punctul A in punctul B cu un consum redus si mi-a satisfacut nevoile pe deplin.
Masina merge si asa, nu agati pustoaice de liceu cu ea si nici nu e masina sa stai cu baietii in Piata Constitutiei, doar te ajuta sa te deplasezi.
Daca o vrei tipla, ti-o vopsesti cu 1000 euro, ii pui o folie pe laterale spate si luneta cu 500 lei, niste jante pe 16 sau chiar pe 17 cu inca 300 euro si aia e.
Eu nu am considerat ca merita pentru ce am avut nevoie.
O masina de 16 ani, indiferent cat de bine a fost intretinuta, va avea oricum nevoie de reparatii. Daca nu acum, in urmatoarele 6 luni.
Asa ca un eventual cumparator prefera o masina care sa arate bine la exterior, in ideea ca oricum va investi ceva bani sa o o repare ca sa se poate deplasa cu ea.
faptul ca ai cumparat cele mai scumpe piese nu transforma o cheltuiala intr-o investitie. ca romanul numeste investitie orice cheltuiala mai mare e alta poveste..
ai spus ca garantezi ca mai ruleaza x km. daca moare dupa x/2, ce faci? refund? suporti cheltuielile de reparatie? ideea e sa nu mai folosim cuvinte mari fara motiv
Bre, nu stiu altii cum sunt, dar eu in tinerete am mers cu toate rablele, ale mele si ale prietenilor.
Am invatat sa conduc pe Dacia 1310 intr-adevar…dar asta poate si pentru ca aveam 12 ani
Lasand gluma la o parte, prima masina a fost un Golf 1 din 1978. In 2002. Stiam ca e o rabla ordinara, ca nu e bine sa te dai la ea si ca in caz de ceva ne aduna din copaci, dar aia era.
Pe aia am invatat mecanica, pe aia am plimbat-o peste tot si in toate combinatiile. Trusa de scule, un cort si trei sticle de vin in portbagaj era echipamentul de urgenta.
Amintirile cu rasarituri ampulea pe camp/munte/mare alaturi de „belle du jour” si restul amaratilor bate orice ESP. O luam mai incet la curbe, da-o dracului:)))
Ca la varsta aia nu ne deranja sa facem 8 ore pana la mare pe la Ostrov, sa mancam struguri furati din vie de fete cat timp noi umblam prin sat sa gasim un cauciuc de imprumut ca facusem doua pene pe dreapta dand intr-o groapa.
Si nu stramba nimeni din nas…ca viata e misto cand esti tanar si ai in buzunar un pachet de tigari, unul de de LovePLus si parfum ieftin luat de la Avon in nari…
De-aia zic. Nu va mai inchipuiti ca ce nu e bun pentru voi nu e bun pentru nimeni…
S-o mai gasi vreun ametit…
@Andrei G nu stiu profilul cumparatorului de masini second hand de 2000 euro. Eu cand am cautat o masina second hand, m-a interesat in primul rand partea mecanica, dovezi la tot ce s-a facut la masina si apoi la partea estetica (o zgarietura pe portiera, bara putin julita intr-un colt, acestea au fost puncte forte pentru mine sa negociez pretul final)
@Alin cuvinte frumoase, asa este. Nu pot sa garantez nimic, cum nici reprezentatele nu pot garanta nimic. Am avut grija de masina in sensul ca producatorul recomanda schimbul de ulei la fiecare 15.000 km sau 12 luni, iar eu am schimbat la fiecare 10.000 km / 12 luni. Eu am facut tot ce a fost necesar, iar ca motorul o sa crape peste 1000 km ce pot sa spun? Riscul asta e general valabil la orice masina si fiecare si-l asuma.
Poti sa iei o masina cu 500.000 km si sa mai mearga inca 100.000 fara probleme sau poti sa iei masina din reprezentata (25000 euro) azi si maine sa iti cada cutia de viteze (caz concret).
@Vlad, acuma fara glume .. prin ce scrii tu, confirmi doar ce a zis Vali. Masina veche de 16 ani se vinde greu chiar daca „mai duce”. Sunt multi care circula cu fabia,megane…vechi de 15 ani. Dar nu sunt multi care sa cumpere un megane vechi de 16 ani…
@Vlad, in primul rand tu ne explici cum vrei sa vinzi o masina pe care ai cumparat-o de noua si ai ingrijit-o foarte bine.
Pentru asta aduci ca argument experienta ta in cumpararea de masini second-hand (desi tu ai avut o masin noua pe care ai folosit-o 16 ani).
Apoi vii si spui ca o zgarietura pe portiera, bara putin julita intr-un colt, au fost puncte pentru tine sa negociezi pretul final. Dar in acelasi timp te miri ca potentialii cumparatori pun si ei accentul pe acelasi lucru.
@Andrei G eu nu încerc sa explic nimic. Doar povestesc decurge procesul meu de intenție vânzare a unui autovehicul vechi de 16 ani, nu scrie nicăieri ca am cumpărat eu mașina de noua si am folosit-o 16 ani.
Nu am experienta in achiziționarea mașinilor second hand, doar ca am pretenții sa cumpăr o mașină care are trecut transparent in România, cum si eu țin documente doveditoare pentru tot ce am făcut la mașină, iar pana acum am fost norocos.
In primul rand, cand caut o masina, o caut in baza valorii pe care cred eu ca o are si cand gasesc ce imi convine, merg sa o vad, daca imi convine merg cu ea sa fie verificata intr-un service si la final, in functie de ce verdict primesc de la service, mai negociez pretul in limita bunului simt.
Dar cand tu ma suni sa-mi oferi 1000 euro pe o masina de 1600…
O fi mergând mașina binișor, dar dacă e din 2005, înseamnă că e Euro 3, ceea ce înseamnă posibile restricții sau taxe mari în viitor.
Iti doresc succes la vanzare
Eu am DONAT o masina din 2009, cu 70 de mii de km la bord. Pentru ca nu mai merita sa imi bat capul de aici cu tot felul de acte, mici reparatii etc. Am dat-o unei bune prietene, a mai bagat ea cam 1000 de euro sa si-o aduca la zi si, cand vin in tara, semnam contractul si imi va da 1 leu, cica nu-i cu noroc sa o ia gratis.
@Vlad, imi cer scuze.
Am presupus ca daca tu garantezi ca la masina s-au folosit numai piese de calitate si a fost ingrijita, tu esti cel care a folosit-o in ultimii 16 ani.
Haide sa te intreb altceva: cati ani avea masina cand ai cumparat-o si care era diferenta de pret fara de valoarea de noua a masinii?
Sau cati bani ai fi tu dispus sa dai acum pe o masina veche de 10 ani sa spunem?
Dar acum nu se mai fac mașini așa cum se făceau atunci… Cum să o dau mai ieftin?
as lua oricand o masina de pe vremea cand se faceau masini, daca e bine intretinuta.
Si mai e o chestie parca aveau „suflet” la cum se faceau atunci si atentie la detalii fata de tonele de plastic ieftin de acuma.
Sigur nu multi intlelg asta si pt ei/voi sunt niste „cazane” ce trebuiesc casate. (ca sa fiu mai explicit nu vorbesc de masinile care sunt cazane la propriu)
Ce daca n-are esp? Simti masina mai bine in curbe
Incet incet trebuie sa ne schimbam mentalitatea si sa nu mai luam masini mai vechi de 5 ani. Sweet spot e 5 ani, nu 7-8 ani. Vorbesc aici de masini cu care mergi si pe care te bazezi si la care vrei sa mearga clima, incalzirea, etc., nu masini de weekend. Pana la 5 ani masina este reparata de reprezentanta si multe au garantie. La 5 ani ii faci o revizie generala si te mai poti baza pe ea alti 5 ani. Dupa 10 ani cam e gata pita ei. Se duce catalizatorul, partea electrica, inchizatoare, stergatoare, macarale, plasticaraie, lumini, pot aparea pb la motor, etc. Inca se mai face ITP pe naspa dar nu stiu cat va mai dura.
Toate sistemele de pe masina sunt facute sa functioneze undeva la minim 4000-5000 ore (unele chiar mai mult, dar sa luam cam cele mai slabe sisteme). Eu am o masina, face acu 7 ani, are un pic peste 3000 ore (97k km). 1000 ore (la cum circul, vine cam 35k km) tot mai functioneaza fara mari probleme, ma astept la ceva rulmenti/fulii/chestii care se invart mlt sa crape in perioada urmatoare. Dar electronica inca tine minim 1000 ore. Reparatiile facute in ultimii 2 ani au fost la suspensii (brate, cap de bara). O masina merge 10 ani fara defectiuni grave sau sa te lase in drum.
practic ne putem astepta sa vedem masini care se descompun in mers.
@Ciocanul. Mai trebuie si sa ai bani sa cumperi o masina de 5 ani. Si sa o intretii. Eu am luat acum 7-8 ani masina de 8 ani vechime. In tot timpul asta am dus-o mereu, preventiv, la service cel putin odata pe an si inainte de drumuri lungi (gen Grecia). In consecinta, masina de 250.000km, nu m-a lasat niciodata in drum. Si in continuare ar merge, dar vreau ceva mai nou, mai puternic, mai spatios.
Ce zici tu de electrice, plasticaraie, macarale, lumini, le-am reparat cu costuri minime. Cea mai scumpa chestie a fost inlocuirea lupelor la faruri 400 de lei. In multe cazuri am reparat fara cunostinte mecanice cu o cautare pe google/youtube, de exemplu in cazul motorului de la stergatoare care se gripase din cauza mizeriei.
ITP trecut pe bune.
Mai merg prin afara si vad masini mai vechi ca a mea care inca merg si arata ok. Problema la romani e intretinerea. Pe langa starea drumurilor, de-asta la noi o masina de 10 ani e mai obosita ca una de afara, pentru ca nu e intretinuta corespunzator.
Înainte, ma apuca groaza ca ma lasă mașina mea veche în drum de fiecare data când vedeam mașini bengoase luate cu platforma gândindu-mă ca daca te lasă astea premium de zeci de mii de euro, pericolul e iminent la hârbul meu.
A ajuns la aproape 200.000 km dar singura oara când nu a pornit și m-am cacat pe mine a fost de la o borna de la baterie ca se oxidase, am mișcat puțin de ea, ca altceva nu știam ce sa ii fac la o mașină și a pornit tigaia.
@Sfătuitoru, iveco daily 3000cmc din 2014, 514000km, 9150 ore de funcționare, electric are doar o semnalizare fwtwtă și asta din cauza drumurilor proaste; practic s-au rupt cablurile la intrarea în mufă…
@costicămusulmanu eu vorbeam de masini normale, nu autoutilitare, camioane ca la astea nu stiu, posibil sa fie facute mai rezistente. Alea cam 4000-5000 de ore sunt ceea ce se foloseste ca referinta la prioectare. Chiar citeam recent despre un rulment de alternator de la SKF (la SKF pe site) ca tine 4000 de ore in conditii mai severe. La continental acelasi tip de rulment, zice ca se inspecteaza la 60k km si se inlocuieste la 120k km daca e necesar.
Trageti si voi concluziile.
Si unde PLM le lasam pe alea vechi? Le ducem pe Marte? Voi nu intelegeti ca tot cacatul asta pe care noi il aruncam tot langa noi ramane? Ne sufocam de gunoi peste tot, dar visam masina noua la 5 ani. Unde ajung alea vechi? S-a descoperit o metoda sa le imprastiem in spatiu si nu stiu?
Si daca iti aduc o masina care merge zilnic si are 20 de ani, si merge totu pe ea? Aia e ozn sau ce e cu ea? Sigur trebuie casata dupa unii, dar asa cum am mai zis in alte comentarii poate iesim putin din mentalitatea consumerista.
Un bun/produs se poate uza „moral” dar atata timp cat functioneaza foarte bine care e problema?
@Dojo cu noxele degajate de mașinile vechi nu ne sufocăm?
Dar nu e ca la vinuri? Cu cat mai vechi cu atat mai valoros.
Tiriac approves.
Exact ca la vinuri este. Doar ca trebuie sa fie un vin de calitate ca sa imbatraneasca bine.
Pastreaza tu un Babanu’ timp de 10 ani si vezi daca mai ai curaj sa deschizi sticla.
hai sa nu se suparam pe viata.
asta-i cererea si oferta
prostii or sa-si ia tepe.
desteptii or sa dea tepe.
in orice tranzactie, unu pierde si altu castiga …. win-win exista doar in narnialand.
morala e: fii destept
Proprietarul român de mașina are niste concepții pe care nu i le poți schimba, că se supără:
– daca e mașina LUI, e o blasfemie sa îl întrebi dacă a fost întreținută și să îți arate facturile…pai e mașina LUI, normal că a bagat la timp tot ce e mai bun in ea
– daca e mașina LUI, luată de noua acum 10 ani cu 15.000 euro, normal că acum valorează 7-8000….că e a LUI, n-auzi cat a dat pe ea? Ce daca e clasa mica, mai curge niste ulei și are anvelope Victoria…
– daca pe o coaja de 17-18 ani cere 3000 de euro, chiar daca motorul face că toți dracii și curge rugina ca firimiturile din buzunarul lui Hansel, e a lui..normal că e buna.
– romanul MINTE….pune toate căcaturile in anunțuri, impecabile, istoric doar la reprezentanță, arată bine, fara rugina ( pe faruri poate), merge perfect…și minte cu bună știință.
Pe scurt, romanul in majoritatea cazurilor se simte jignit și dacă îl întrebi ” ești de acord sa o verificam la un service? ” sau daca ii spui că vrei sa o testezi amănunțit.
Acum câteva luni am cautat anumite mașini într-un anumit buget și majoritatea proprietarilor, de la telefon încercau sa ma vrăjească ca tigaia lor e cea mai buna, nimeni nu a fost capabil sa imi demonstreze cu facturi anumite lucruri la mașină.
Cine a avut grija de mașină nu o sa lase la preț orice ar fi.
Cine crede ca a găsit chilipir în domeniul asta se inseala amarnic.
avem cei mai de treaba samsari din Europa, aproape toate masinile puse pe autovit/olx au revizia recent facuta (discuri, placute, etc) cu factura, bineinteles, si anvelope noi (DOT ’14)
oameni responsabili și serioși.
Hahaha!
Intr-un anunț zicea așa un vanzator/samsar: „nu trebuie sa mai mergem cu mașina la service sa o verificam, pentru ca am eu service si o verificam la mine”.
Mi s-a parut genial omul si cred ca e o idee foarte buna pentru toti samsarii: sa-si faca propriul service pentru a verifica masinile vândute de ei.
@Aderentiu, probabil se refera ca are elevator si te poti uita singur. Si nu e o idee rea.
pe 99vehicles a zis ca daca te invita vanzatorul la o cafea, e clar de incredere.
@Zarax, te poti uita singur daca esti mecanic sau macar ai cunostinte de mecanica si ai inlocuit singur de cel putin 2-3 ori componente ale masinilor.
Dar daca esti mai incepator asa, nu prea ai tu ce sa verifici.
De asta e absolut obligatorie o verificare amanuntita a masinii inainte de cumparare la un service auto. Altfel…
sweet spot e sa nu ai masina. si sa fie transport in comun bine dezvoltat.
Si din moment ce nu avem transport in comun bine dezvoltat…
Cred ca e o intrebare generala destul de buna in acest topic, si anume ce facem daca avem o masina care are mai mult de 15 ani, care inca mai functioneaza ok si nu cere bani in mod constant, dar avem si o a doua masina noua sau aproape noua.
O varianta ar fi Rabla, dar cel putin mie personal mi se pare cam teapa, in sensul ca te obliga sa dai o masina functionala la Rabla, din ce am auzit si citit masinile ajung apoi pe gratis la firme de dezmembrari care le valorifica mult mai bine decat acei 2500 ron cat iei pe tichetul Rabla. Cate piese poti scoate de pe o masina inainte de a o da la Rabla?
Sa nu mai mentionam si preturile ultra umflate ale masinilor noi, ca sa cumperi un Logan decent ca dotari la Rabla trebuie sa mai pui minim 10000 de euro, daca nu vrei varianta ultra cheala.
Varianta cu vandut nu cred ca e prea ok, a se vedea posturile de mai sus, atractia pentru chilipir a romanilor si preturile derizorii.
Logan firma, GPL, ceva optiuni cu Bluetooth si altele = 7500e. Rata lunara de 700ron.
Logan pă persoană fizică, luat la 8 ani, acum are 11. Luat cu 3500 de coco. Acum ar fi cam 2700, conform Olx.
Am schimbat la ea suspensii, fiindcă le-a venit vremea, ambreiaj la 150k km, in rest apă, paie și bătaie. Ulei, filtre și motorină OMV din ăia Maxmotion 100.
Mașina merge bine…satisface nevoile, nu e de vândut. Eu zic că pe la 15 ani e cam gata mașina. Problema cu mașinile vechi de 10 ani este că anumite componente mai pică și mai cer bani. Ideea e să știi în ce te bagi, să știi la ce cheltuieli să te aștepți, să știi cam ce poate pica cel mai scump și frecvent.
Dacă știi asta și înțelegi, nu sunt probleme.
Văd Loganuri vechi de 17 ani, care merg ok, la care au fost schimbate doar consumabile.
Deci problema este când cumperi, să știi ce cumperi… să știi ce vinzi, să fii realist.
Restu sunt niște rupți în cur, care vor pe bani de semințe, mașini impecabile la 10 ani. Boss, dacă merge, nu curge nimic din ea, funcționează lumini, ac, nu bate, nu troncăne, pleacă de pe loc, nu sunete ciudate, ce pretenții să mai ai la 10 ani.
Tablă ușor îndoită, zgârieturi, un plastic sau o vopsea sărită, astea sunt normale, deoarece mașina circulă. Dar pietre, gropi, zgârieturi din trafic, din parcări. Nu poți fi nebun să ceri la vârsta asta să fie că din fabrică.
@Bogdan, tu ai o masina de 15 ani si vrei sa scapi de ea, sa iti cumperi ceva mai nou. Dar te miri ca nu sunt oameni care sa fie dispusi sa dea multi bani pe o masina pe care tu nu mai consideri ca este cazul sa o folosesti?
Dupa 15 ani este o cazatura si este normal sa nu mai existe cerere.
Daca tie ti se pare ca cei de la Rabla te pacalesc si apoi vand piesele de pe masina, de ce nu faci si tu asta? De ce nu o dezmembrezi si o vinzi pe bucati ca sa castigi mai mult decat cei 2500 de lei?
Sau si mai bine, o duci la Rabla si folosesti ticketul ala de 7500 de lei sa-ti achizitionezi o masina noua. Daca iei o masina hibrid si cu emisii mici de CO2, ajungi chiar la 12000 de lei. Ce vrei mai mult de atat?
Am o Octavia din 2005. Schimbate toate cand trebuie, cauciucuri de vara si de iarna. O singura chestie am avut cu ea, in afara consumabilelor, am schimbat macaraua de la geamul soferului ca se dusese motorasul. In rest, merge si trage. E uzata moral dpdv entertainment, s-ar gasi workaround-uri pentru ea, dar e masina „secundara” si nu ma deranjeaza. Altfel nu mi se pare ca ar fi la final de viata. Nu vreau sa o vand, nu caut nimic, doar o laud :)))
E de pe vremea când singura diferență dintre Skoda și Volkswagen era eticheta
Valid points. Daca vrei o alta masina noua si masina veche ca avans 3, 4 ani e, din experienta mea, momentul optim de depreciere si vanzare. Daca ai o masina de 8, 10 ani trebuie sa o vinzi cu un pret realist. Vad insa niste preturi aberante la masini SH.
1600 probabil e un pret maricel, bine ar fi s-o dai totusi. Eu pe un megan ca al tau as da 1300-1400 de euro. si te cred cand zici ca ai intretinut-o.
eu mi-am luat un „tractor” diesel ca aveam nevoie de masina neaparat si bani multi chiar n-aveam.
am dat 1300 de euro, arata ca dracu’, in decurs de 1 an am bagat 1200 de euro pe mecanica si sper sa tina. am deja masina din 2016 si daca mai pot merge 1 an cu ea, sunt mega multumit. si da, masina a mers 6 luni fara sa bag nici un ban in ea, dar evident ca stiam ca are nevoie de reparatii!