Ministrul Transporturilor, iremediabilul Sorin Grindeanu, cuvântează
„Când am venit în funcție acest pasaj era blocat. Celebrele pasaje pentru urși unde, eu vin din Banat, nu există urși în zona aia. Au cărat tot USR-iștii urși prin păduri să-mi arate că există, nu există. Am văzut poze acum vreo șase luni când am spus că facem pasaj pentru urși, urși care nu există în acea zonă, că nu există. Și mi-au arătat tot niște domni de la USR niște filmări, dar erau din Banatul de sud, adică din Caraș acele filmări cu urși. Dar nu mai dăm timpul înapoi”, a spus ministrul Transporturilor.
Să știți că asta fac politicienii care nu sunt la putere, pun piedici construcțiilor. E perfect logic ce spune domnul Grindeanu. Poate a văzut USR că dacă te pui contra autostrăzilor iei voturi mai mult, că PSD se pune contra autostrăzii București-Brașov de 20 de ani.
Altfel, rămâne cum am stabilit: autostrăzile ar trebui construite fără să se țină cont de nimic și apoi să ne apucăm să avem grijă de pârșul de tundră și ursul de tomberon, că vesticii așa au făcut.
cretini își mai crede ăsta alegătorii!…
si greseste?
Pai nu ii crede cretini, orice votant psd este un cretin.
sunt unii care au votat psd ani la rând.
S-ar putea ca anul asta la primarie sa fiu si eu cretin si sa votez un pesedist. Ca sa nu iasa o japita ordinara de la pnl. csf ncsf.
Cretinism in forma continuata.
@ Gogu și te trezești cu japita de la PNL vice primar.
pai alegatorii sai asa si sunt ! el doar ii aduna !
Ia vedeţi cât succes are un giveaway de urşi la vestici …
E de la mine, sau am nevoie de subtitrare la ce zice pescarul ala al lui Dragnea acolo?
URS, USR, URS, USR, Banat, Banat de sud, nu inteleg nimic.
Si se presupune ca asta e urmarorul tatuc PSD…
Nu exista ursi in Banat, bine, exista in Banatul de Sus… dar au carat ITistii aia sexomarxisti ce nu-s barbati adevarati ursii dupa ei prin tot banatul ca sa-mi arate clipuri din Banatul de Sus unde ursii chiar exista, chiar daca nu exista ursi acolo unde mi-au aratat ei clipuri. Are sens ce zic? Mersi la psihiatru ca ai probleme.
Voi va dati seama ca asta negociaza chestii in numele nostru? Lasati ursii si prostiile la o parte, motivul pentru care nu avem infrastructura si autostrazi e ca oameni ca nenea asta negociaza chestii. Iar daca combinam incapacitatea de a duce un gand la final cu subiect si predicat cu power-point-urile alea de anii ’90… astea-s problemele tarii.
In alta ordine de idei, daca niste poduri „verzi” te impiedica sa construiesti o autostrada, da-te dracu’ ca nu esti capabil de nimic. Mai ales daca se face in acelasi timp cu constructia autostrazii si nu vine adaugat dupa. E literalmente un arc mare de beton acoperit cu pamant, nu trebuie sa sustina trafic, la dilatare si contractie nu trebuie sa aibe cine stie ce mecanism complicat, da-o in pizda ma-sii de treaba ca de 10 ani tot vorbim de cacaturile astea. In timpul asta altii au facut poduri de kilometrii peste apa, altii au sapat sub pamant ca sa nu ocoleasca autostrada un sat, etc. Doar la noi nu se face nimic cat timp nu e clar daca podisurile alea sunt relevante sau nu.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Mihnea: noroc ca ai intors-o tu din condei si ne-ai luminat. Muream prosti fara tine.
Nu îmi vine să cred ca există câte unul care vrea să demonstreze ca este mai prost decât Grindeanu.
mihnea are tag de special, nu înțeleg de ce vă luați de el.
Eram in Olanda pe autostrada, imi arata colegii cum autostrada trece pe sub un canal cu apa pe care se plimbau vaporase si barci si exact la asta ma gandeam: bai, esti prost, noi nu suntem in stare sa punem o limba de pamant cu 3 copaci pe deasupra unei autostrazi?
Pentru cei care nu ma cred, despre asta vorbesc:
https://www.google.com/maps/@52.3608365,5.6181879,256m/data=!3m1!1e3?entry=ttu
Eu n-am întors-o din niciun condei, căci noima a ceea ce a spus Grindeanu e evidentă pentru orice am zdravăn la cap.
Sigur, Vali interpretează tendențios spusele lui Grindeanu, ceea ce mă surprinde, căci știam că Vali are o afinitate aparte pentru securiștii turnători, Grindeanu fiind un securist coclit. Doar că-n speța asta Grindeanu are dreptate.
Propun ca Mihnea sa fie urmatorul ministru al transporturilor. Mai rau n-are cum sa iasa. Va face acelasi nimic, dar mai concis si cu virgulele puse aproape corect.
@Sorin: nope, merge mai bine ca ministru al energiei :)))))))))))
Dl. @Mihnea să știți că există și alte animale, nu numai ursi, care au nevoie să se deplaseze dincolo de autostradă.
Ba deci Grindeanu asta e un mare tălâmb! Dar na, are electoratul lui, aia e! A avut si ala cu pui vii electorat, ce pretentii poti avea de la politicienii romani!
Uitati-va in curtea pesedeilor mai prosti, peneleii, ca a cuvintat ieri manfred perpulis ala despre legea cu pacanelele, am crezut ca lesin cand l am auzit.
Morții mă-sii de „bănățan” ajuns la ciolan, cînd nu era ministres centura sud Timișoara avea proiectul cu 2 benzi pe sens, a venit deșteptul de Grindeanu, da ăla care lingea cu Dragnea, și hop, proiectul și realizare la 1 bandă pe sens.
Adaug că centura sud Timișoara avea termen 2008. ‘Tu-vă-n gură de poli-porci.
Bai da ce smecheri suntem noi, facem tuneluri separate pt fiecare rasa de animal in parte, ca sa nu se deranjeze intre ele, un tunel pt ursi, unul pt lupi, etc, banul nu e o problema!
Dupa modelul cotelor de imigranti pentru tarile UE sa se faca si o cota a ursilor si lupilor.
Sunt 27 de state in UE si cred ca cei vreo 8000 de ursi si vreo 4000 de lupi s-ar putea imparti frateste, vreo 500 la nemti, vreo 200 la austrieci, vreo 400 la francezi, sa primeasca si Belgia si Olanda cate 20-30 si tot asa mai departe.
Pana la urma suntem frati si la bine si la rau, nu?
Aaaa, pai stai ca sa nu poate? Ca deranjeaza populatia, ca sunt periculosi, ca se inmultesc necontrolat, ca …?
Ghinion, nu se poate sa primim nici noi imigranti, doctori si ingineri din Africa, din acelasi motive
A trimis ministrul mediului scrisori tuturor colegilor săi din țările UE, oferindu-le exemplare de urs, gratuit. Culmea, n-a vrut nimeni de prin UE.
Da, ma ca e vina nemtilor si a francezilor ca noi i-am lasat pe astia sa taie padurile si sa isi umple buzunarele si acu ne mananca ursii prin orase. Nu tin minte sa fi votat nemtii serii intregi de hoti si bijnitzari timp de 30j de ani si ne pregatim sa mai votam o serie.
Ai dreptate, mane. Austriecii și germanii nu și-au tăiat pădurile, le au pe toate în picioare. Și totuși, într-un mod bizar, n-au picior de urs prin păduri. Și pare că nici nu vor să aibă.
Altfel, România cu toate pădurile tăiate, are cam cea mai mare populație de urs din întreaga UE.
Intrebari ajutatoare:
In ce limba erau scrise scrisoarile?
A pus si el 100 de euro in plic?
Care din ministii mediului, ala care nu stie romana ca e ungur, sau ala care nu stie romana ca e analfabet?
In Rusia a incercat?
Propun înaintarea lui Sorin în grad de înalt lingău al UE la Curtea întâiului jucător de golf al țării, excelența sa Klaus Werner Iohannis.
@Mihnea: nu e adevarat. In Austria, la cota 3000 nu sunt deloc paduri. Stiu de la un jurnalist d-asta bun, nici nu mai stiu cum il cheama
tocmai i s-a oferit nu stiu ce emisiune TV, că e o valoare.
Also, boul satului spune în felul următor: „Este o lucrare de aproximativ 10 km pe care această companie o va termina și se va înscrie în termen.” care termen? nu se zice… că dacă nu se respectă vor avea ceilalți scuipat la furcă. Compania de partid iar nu se zice că… nu vă dăm noi informații așa mur’n’gură…
Minte cum respira. Exista proiecte si ele includ pasaje ca asa este standardul. Dar nu de pasaje au stat proiectele sau de pestera cu lilieci, parsi si alte balarii. E greu si scump de construit in unele zone si de aceea le-au lasat la urma. Pentru tonsoanele alea s-a mers mereu pe principiul „vedem” . Asta petru ca e greu sa scoti dintr-un buget impovarat de cheltuieli sociale asa sume, asta este realitatea. DEsi sunt fonduri o parte din lucrare o pune statul. Nu are nici partea aia. Un kilometru de autostradă în România costa aproximativ 4,5-5 milioane de euro în zona de câmpie, 7-8 milioane de euro în zona de deal, 25-28 la munte si astea sunt preturi vechi. Acum putem pune lejer un 30-40% peste. Brasov Ploiesti sunt 112 km si o zona de cacat de construit. Asta va costa 5.5 miliarde si vine cam 49 de milioane/km. Costa si pasajele ceva dar sunt frectie fata de cat costa totalul care te rupe. Nu inteleg de ce nu spun asta cu subiect si predicat.
Nu poate gandi in acest fel. A fost conditionat de mic, de cand a intrat in politica: „daca ceva merge prost, nu iti asuma nimic din asta. Cauta un vinovat si scoate-l pe ala in fata”.
Statul nu pune o parte, ci suporta initial integral lucrarile. In trecut, daca se respecta tot ce era de respectat, se primea un procent foarte mare din bani inapoi (85% era pentru POIM). Acum au facut o smecherie, finantarea e doar 40%, restul suporta Romania. Sigur, scaderea asta drastica a finantarii nu a ultragiat pe nimeni, ca toti erau ocupati cu ursii sexomarxisti.
Imi place cum a prins propaganda cum ca nu avem autostrazi din cauza ursilor, liliecilor sau altor animale.
UE a zis ca daca vrem bani gratis sa facem autostrazi trebuie sa respectam anumite reguli ce includ si protectia animalelor. Noi ca tara nu trebuia decat sa proiectam autostrazile dupa acele reguli si primeam acei banii si aveam pana acum toate autostrazile posibile.
Dar statul roman am zis ca Vali: „da-le in colo de reguli si protectie a animalelor” si atunci UE a raspuns ca sa facem autostrazile pe banii nostri, bani pe care nu ii avem ca se duc pe pensii speciale si alte furturi mai mult sau mai putin legale.
Revenim la povestea cu pasajele pentru ursi care de fapt sunt tunele in loc de debleuri de zeci de metri adancime. Se stia de problema de cand s-a lansat prima licitatie acum zeci de ani dar au mers inainte asa ca au zis ca ii prostesc pe aia de la UE.
Intr-un final si aici ca si in alte parti totul se rezuma la incompetenta statului roman de a face treaba cum trebuie.
Asta cu ursi carati de USRisti e o noua scuza adaugata la gramada de scuze pentru a-si ascunde incompententa.
Vesticii probabil ca asa au facut dar polonezii au putut totusi sa isi faca autostrazi chiar si avand grija de viezurele de autostrada si de vidra de benzinarie. Deci se poate si si.
O da in vrajeala de neam prost – acolo era nevoie de tuneluri oricum, nu de pasaje pentru ursi sau potarnichi.
Initial s-a analizat posibilitatea unor debleuri, acum zece ani, si s-a ajuns la concluzia ca nu e fezabil sa excavezi bartai dealurile ca la Aciliu.
Oricum nu vor fi gata tunelurile alea pana prin 2028-2030, UMB au luat mai mult decat pot duce pe A7, DeX Pitesti-Craiova si A3.
Grindene, plimba ursul!
Statul roman pute de incompetenta, carpeala, „lasa ca merge si asa”, furaciuni, improvizatii si munti de minciuni pentru a pasa vina la altii
– o autostrada are nevoie de proiecte, verificari, avize si aprobari. Unele tin de birocratie, altele tin de siguranta, altele tin de mediu. Niste functionari insa trebuie sa munceasca pentru ele, iar asta e greu
– orice scurtatura se poate lasa cu probleme (vezi alunecarile de la Aciliu) sau morti (de curand, pe langa Bacau)
– banii europeni presupun respectarea regulilor, incadrarea in termene, furaciuni la minim. Politicienilor nostri nu le plac
– la orice lucrare mare, panglica o taie altul. Si atunci de ce sa se agite?
– orice lucrare trebuie sa astepte pina apare o firma cu care ne putem intelege ca oamenii. Firme dispuse sa se bage or fi mai multe, firme care si cunosc pe cine sa unga si care sa prezinte si incredere ca nu dau cu papagalul la DNA sunt putine
– daca statul roman chiar se apuca de construit, se va vedea repede ca banii de investitii sunt de fapt putini. Majoritatea bugetului se duce oricum pe cheltuieli sociale, iar din putinul care ajunge la CNAIR, multi bani se duc pe cheltuieli administrative
si apoi: atata timp cat sunt suficienti prosti sa ii creada si sa ii voteze, de ce nu?
Nici macar de relief sa nu tina cont autostrazile? Fiindca munții sunt problema la lotul ala de autostrada de langa Deva. O sapatura deschisa in forma de „V” e alternativa la tunel. Sapatura se largeste de 4-5 ori pe cat se adanceste.
La polul opus avem proiectul de autostrada de langa Comarnic, la campie, unde se asigura ca dau fail iarasi fiindca tocmai au proiectat zeci de km de tunel la campie, pe sub oras.
In final, chestiunea mediului de la Lugoj Deva a fost dusa in derizoriu cu sintagma „tuneluri pentru ursi” si ulterior parlamentari si ministri si-au batut organu retoric cu „uite ursu nu e ursu”.
Factual, prin 2009, o asociere de opt organizatii europene conduse de experti internationali cu titlul Prof. Dr. (in Romania titulatura si-a pierdut importanta), a semnalat Uniunii Europene rahatul de proiect romanesc cu sapatura, si impactul ridicol si evitabil asupra reliefului si mediului. De restul ne-am ocupat noi, romanii, căcându-ne pe noi 15 ani sa facem un tunel de autostradă.
https://i.imgur.com/gvhcrNk.jpeg
ai fost prin italia sau austria? ei au țint cont de relief sau de cât de stresați sunt urșii ca forezi în munte??
@Vali: Pai, cam da. E drept ca unele sunt facute de prin anii ’60 cand tehnic nu aveau aceleasi solutii ca astazi. Dar in Germania, mai ales, sar ecologistii de cur in sus pentru orice bucata de asfalt. Si tot se poate, nu sta nimeni 10 ani sa faca 15 km de autostrada in deal. S-ar plictisi naibii si ecologistii si ursii.
zoso: de ce sa facem acum ieftin si bine cand putem face mai incolo scump si prost