Nu e nimic din ce vă gândiți. Nici autonomia electrică, nici pilotul automat, nici absorbirea șocului la impact. Neah.
Următorul pas e o soluție în care să se mai lipească praful de bord. Bord gri. O gură de ventilație care absoarbe praful când închizi mașina. Ceva.
Am șters bordul prin martie, am ieșit o singură dată cu mașina, după două săptămâni arată ca și cum aș fi fost la pescuit sau prin Pantelimon cu ea.
Vrei să nu mai ai praf în/pe mașină la 10 minute după ce o speli? Simplu. Te muți prin Austria, Elveția, țări din astea mai înapoiate. În România orice tehnologie anti-praf moare instant.
Praful face parte din traditional la noi. La fel si praful de pe toba.
Deci pentru mine e un mister cum in țările din vest nu este praf. Eu spăl mașini azi și mâine e la fel. In Franța și în Germania aia stau și câte o lună fără să spele mașina!
1. vin oamenii de la țară cu praf.
2. parcuri și spații verzi cu verdeață și pietriș.
uită-te în ungaria, imediat cum treci granița, cum e marginea drumului făcută. de aia praful nu ajunge pe șosea/mașini.
Ieri, pe ploaie, in centrul Bucurestiului, iesise o basculanta de la un santier, pe strada era namol de 2 degete. De acolo ai tone de praf in orase.
Eu bănuiesc că e o conspirație a spălătoriilor auto ca să trebuiască să-ți speli mașina zilnic.
Dincolo trebuie să dai cu Google Maps să găsești o spălătorie, la noi pe orice bulevard sunt minim 5 încă din alea manuale.
Sunt interese mari la mijloc.
Locuiesc exact zona Alpilor mentionata a fi fara praf. Surpriza este praf destul, doar ca masinile sunt curatate mult mai des, mai mereu e coada la spalatorie.
prin jurul brașovului, ieri.
așa se face. pietriș și apoi iarbă verde. așa nu ajunge praful în oraș.
https://i.imgur.com/TeO3d5W.jpg
Praful este si va ramane etern in sufletele, masinile si sufrageriile noastre. Nu ai cum sa scapi de el, iar daca stai intr-un oras unde e trafic si sunt santiere asta e bonus.
Poate in creierii muntilor in mijlocul padurii sa fie mai subtire cu praful.
Tehnic vorbind, cred ca doar cu ceva materiale antistatice s-ar rezolva, dar nu cunosc implicatiile (cost, energie statica etc.).
„Următorul pas e o soluție în care să se mai lipească praful de bord. Bord gri. O gură de ventilație care absoarbe praful când închizi mașina. Ceva.”
Păi asta se întîmplă şi acum.
Mda, nici eu nu ma prind ce a vrut sa zica. Probabil era un „nu” pe acolo dar a fost mancat la micul dejun
Sa vii la iasi, ai acelasi rezultat in 3 zile Folosesc un spray antistatic din dedeman, tine oleaca mai mult praful la distanta.
Lol normal ca tine mai mult…..in loc sa fie be bord….este la tine in plamini.
de fapt voiai sa te lauzi ca poti sa apesi simultan avariile si sa incui usile cu aceeasi mana
defapt, ne arata noul bmw
o prietena si-a luat x3 second si nu are capacel de la remorcare spate. 200 de lei unul. am ras mult.
cu un pic de glet se rezolvă.
mie mi l-au luat baietii si a fost gratis la un service de bmw. mi l-au dat de acolo efectiv cand am fost sa repar altceva.
pai se spunde ca si praful care a fost pe un BMW nu mai e praf obisnut, capata valoare.
Suntem o tara in curs de desertificare. Csf, n-ai csf
Stai sa vezi cum e langa santier
Poza asta e cu ce s-a strans in 5 zile pe parbriz la 100 m de santier de zgarie-nori. https://m.imgur.com/a/j1aENvr
Imi pare rau ca nu am pozat de prin casa (cam aceiasi distanta).
O zi langa santier. Venit acasa ma intreaba tata daca am fost la Paris Dakar si retur.
daca lasa noroi camioanele pe sosea, poti suna la politia locala, ar trebui sa le dea niste amenzi serioase
Soluția se cheamă țară civilizată unde străzile nu sunt pline de praf.
Mașina mea aici arată după 2 luni nespălată cum arăta în Iași după 2 zile.
Ai Bemveu ! Binesse !
A inteles cineva la ce foloseste mizeria aia de rotita de la climatizare de care BMW se agata cu dintii?
Da, e pentru a directiona un aer mai cald sau mai rece inspre partea superioara a corpului soferului (tors / cap) fara a modifica temperatura „zonei de climatizare” per ansamblu.
Ideea ar fi sa sufle un aer mai rece inspre capul soferului, tinandu-l astfel mai „in priza”, fara insa a-i sufla aer rece pe picioare, bazin: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1498351
Practic regleaza „contextul” gradelor pe care le-ai setat la clima. Vara vrei 24 de grade „reci”, iar iarna vrei 24 de grade „calde”. Kind of retarded, pentru ca 24 de grade ar trebui sa fie 24 de grade, dar relativ folositor in realitate.
Nu e mizerie decat pentru haterii care n-am bani de bmw.Pentru cealalta categorie e o inventie foarte necesara.Asadar de la ea poti modifica doar temperatura aerului care iese din grilele mediane.Atunci cand esti obosit iarna iti poti raci aerul care iti bate pe mecla.Cand o sa preia si renault-ul ideea, o sa se bucure mai multi.Pana atunci strugurii e acrii.Remember mufa jack iPhone.Era o idiotenie pana sa-i copieze si restul.Acum e cool.
@Dan: ce-ai sarit asa de fund in sus ma? Crezi ca toata lumea cu bani sar pe bembeu? Crezi ca daca are bembeu’ ceva analogic acolo in consola centrala, altii nu o au? Ca de fanboi bmw am stabilit ca esti. Dar petarda cu mufa de iphone nu stiu de unde ai scos-o. Care mufa ma? Aia lightning, care doar iphone-ul o mai are, dar cam trec si aia pe USB-C? Mufa audio care nu mai exista? Aia de 3.5 care e un standard universal in conectica audio de duzina si o aveau toti? Aaaaa, mufa thunderbolt, care defapt e data de un chipset de procesare Intel?
Eu am bord gri si tot se aduna praful ca la balamuc
Pantelimon? Asta e lovitura sub centura
Praful dispare efectiv când tot ce înseamnă spațiu terestru e cu asfalt sau gazon… Ca în Austria. După 2 săptămâni mașina arata f f bine… Ca după 2 zile în buc…
Știi foliile alea de aluminiu care se pun pe aragaz ca sa nu-l murdărești..? Alea sunt viitorul.
Si un mileu deasupra
Plusez si eu cu un peste de sticla peste mileul ala care vine pus peste folia de aluminiu care vine peste bordul gri, dat cu solutie antistatica.
Off topic: S-a lansat Stripe în România.
nu-i pasă nimănui.
Pe cand un review la masina ?
e deja aici https://youtu.be/tKz7RxM6F9g
V-am zis eu! :))
e posibil să am nevoie de portbagaj mai mare, dar nu e grabă.
sms.tks
#PTM4LIFE
lasa boss sa vezi cum e sa ai masina proaspat spalata, proaspat luata, proaspat tot si sa intri in zona cu ploaie subtire si mult praf. sau sa iei o piatra in parbriz in primi 5km
mi-a zis un prieten
Sa iesi din curtea reprezentantei, sa faci stanga si sa opresti in portbagajul altuia. Din I win ?
să ieși din curte de la răđăcini de pe bd. Timișoara, să faci stânga la intersecția cu Brașov și să dea tramvaiul peste tine. mașină nouă.
elegant. Uite un studiu de caz „povesti de la cumparat masina”
pana acum voi doi aveti castigat
*aveti povestile castigatoare.
știu pe cineva care voia să-și vândă mașina (nu mai știu exact ce, că eu încă împart mașinile în ”dacia și mașini străine” și povestea a fost acu’ vreo 7 ani), era foarte mândru că nu fusese implicat în niciun accident, mașina nu suferise nici cea mai firavă reparație (nici măcar ”un poliș, domnu’, pt zgârieturile astea?!”).
se duce la țară la cineva (guilty as charged, your honor), zonă cu șanțuri în fața porților, dar șanț ”căptușit” cu iarbă din aia minusculă, semăna cu o copaie verde, căptușită cu pluș . în timpul zilei ratează vizual șanțul (să mor dacă mi-am închipui vreo clipă că nu și-a dat seama că acolo e șanț) și spre seară când se întoarce de pe coclauri, trage frumos de volan să încadreze mașina fix în fața porților, paralel cu drumul.
a intrat în șanț și apoi cu roata în țeava de scurgere care continua șanțul sub terenul din fața porților. cu roata în interiorul țevii și cu masca (cred că așa se cheamă acea componentă a mașinii) deasupra țevii.
nu sunt sigură cum am scăpat neucisă de nevastă-sa în seara aia.
mbine, e ”poveste de vândut mașina”, dar mi s-a părut că poate intra în concurs.
Pft, noob, daca erai prin Pantelimon bordul tau era maro cu „negru cu un pic de praf pe el”…
Hai sa va zic ce fac eu cand se pune praf pe bord:ABSOLUT NIMIC.
O mai curata sotia urca.
Si pe exterior o spăl de 2 ori pe an. Daca nu ploua.
*cand
De 1 an merg doar cu masina de servici, masina personala am vandut-o. Si sunt asa linistit, efectiv nu ma intereseaza ca o gasesc zgariata/lovita, gropi, pietre in parbriz. Ca sa fii liber, solutia e o masina ieftina, gen Logan, Fabia, dispar grijile instantaneu.
Zici tu? Am plangere făcută pentru distrugere, pentru două babe din care una de 85 de ani care în 2 luni mi au nenorocit tabla la Kia și intr o lună la Logan, acesta din urmă fiind de serviciu.
Citeam mai sus că în țările din vest nu e praf.
Eu locuiesc în Elveția într-un orășel relativ mic înconjurat de păduri și apă.
Nu-mi vine sa cred cât praf e peste tot, și în mașină și în casă.
Dacă nu aspir zilnic îs mâncat de câlții de praf din casă și mașina e parcată în garaj și la o zi după ce îl streg e la loc praful pe bord…
in Germania asa aveam impresia. Ca praful e numa o chestie a Romaniei.
In suedia plang
Si daca-o speli pe dinafara apoi iesi cu ea pe vreme ploioasa tot degeaba ai muncit nu? Asa e si cu praful de pe bord. Nu masina e problema, ci mediul inconjurator. Uite, eu spal masina in Germania de 2-3 ori pe an. Nu se murdareste, fiindca nu e mizerie afara.
Deci a trecut cetin la subaru, a?!
nu știe el ce e bun
Exact aceeasi chestie am observat-o si eu duminica trecuta cand am iesit la plimbare cu familia , stand in masina sa astept trupa am ramas masca cand am privit bordul, parca am avut geamurile deschise …si asta doar pe bord, pe fetele de usi spate spre exemplu aproape nici urma de praf, in schimb bordul era varza, semn ca pe cele 4 guri de ventilatie bate vantul chiar daca masina sta parcata cate o saptamana.
ultima oara am spalat loganul acum vreo 8 luni. intre timp masina si-a schimbat culoarea de vreo 3 ori, in prezent e bej, iar stratul de … jeg?!? cred ca poate fi folosit foarte eficient pe post de armura suplimentara in caz de ceva. daca o atinge vreo baba, ii zgarie startul de praf, ca la vopsea nu prea are sanse sa ajunga.
yup, santier :D.
Nu ai cum… sunt diverse silicoane de bord si solutii gen pro x daca nu doresti sa cumperi meguiar concentrat. Tine praful la nitel mai mare distanta.
Plm, voi credeti ca doar romania s-a confruntat cu praful? Noi inca suntem in anii 90 ca norme de lucru, adica cam cum erau nemtii si tarile mai rasarite prin acei ani…
:)) romania in anii 90 ca norme de lucru? 1890 poate…
Următorul mare pas în evoluția automobilului este să își dea naibii seama toți din industrie că sunt într-o mare bulă.
Observ un BMW. Gata povestea de dragoste cu Subaru? De ce BMW si nu Audi? Baga un articol pe subiectul asta.