De ce urăsc șoferii motocicliștii

Iată două exemple simple, dar care ilustrează perfect de ce la un moment dat te saturi să îi lași să treacă printre mașini.

Situația 1: jegul nu s-a putut da de pe banda a doua, a trebuit să îl devansez pe banda 1, dar când a avut treabă să se strecoare, a putut.

Situația 2: aglomerație, mai mulți circulă pe dreapta, dar de ce să lași mașinile să treacă când poți să nu? de ce să nu fii jeg?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. Asta nu e nimic, să-i vezi când merg printre mașini aflate în mișcare. Și dacă eviți o gaură și-l deranjezi un pic fac gălăgie că nu sunt respectați în trafic.

    00
    • Simt ca zici masini aflate in miscare ca si cum nu ar avea voie sa faca asta. Codul rutier la noi si in alte tari permite filtrarea/splitting lanes. Doar biciclistii sunt limitati la filtrat doar atata timp cat coloana stationeaza, cand se pune in miscare sunt obligati sa revina langa bordura.
      Dar da, filtrarea moto oricum se face la risc printre atatia soferi neatenti si orice miscare de volan cat de mica are costuri mari.
      Problema la noi cu multi motociclisti e ca au impresia ca cineva e obligat sa le faca loc, tureaza motorul si alte aiureli. Ar trebui sa aiba grija „ca si cu ouale” dar preocuparea lor e sa se comporte ca si la curse.

      01
    • @da.bravo, exista vreo mentiune in codul rutier in care se specifica faptul ca motociclistii au dreptul sa „croseteze” traficul ?
      Sau la ce te referi cand spui ca acest comportament este permis?

      La ei nu se aplica regula aia care spune ca trebuie sa semnalizezi la schimbarea benzii de circulatie?

      00
    • @Andrei G
      Cine schimba directia de mers si nu semnalizeaza, ar trebuit taiat pe corp cu o lama si picurat sare cu lamaie pe el.

      00
    • Mi-am luat permisul A de curand (in Belgia, e adevarat, chiar as vrea sa stiu cum e in Ro, pt ca poate ajung in curand).

      „Filtering” ai voice sa faci, dar:
      – numai intre ultimele doua benzi din stanga
      – cu max 20km/h mai repede decat coloana de masini
      – viteza maxima a motorului in manevra sa nu fie mai mare de 50km/h

      Ca am vazut manevra si la 130lm/h, e alta poveste. Cand te prinde te arde.

      In cazul doi, una din regulile de baza la condusul moto este „own your lane”.
      Adica mergi pe banda ta exact cam pe unde esti cand esti la volan in masina (1/3 vs 2/3 din banda). Tocmai pt ca ai aceleasi drepturi si obligatii ca o masina. Si pentru ca nu esti cu mopedul. (plus aia cu mersul grupat in zig-zag, mentionate deja mai jos)

      00
    • Tocmai ca daca e sa ne luam dupa litera codului rutier nu ai voie sa faci line filtering atunci cand masinile sunt stationate la semafor treaba asta sanctionandu-se cu suspendarea permisului.

      Daca ai tras de volan chiar si fara sa iesi de pe banda si ai acrosat un trotinetist, biciclist, motorist sau orice alta specie esti vinovat. Se incadreaza la schimbarea directiei de mers fara a te asigura.

      00
    • Asta nu reusesc nici eu sa procesez in ruptul capului. Presupunem ca nu sunt animale si inteleg ca daca se merge in coloana si ei vin cu viteza din spate printre cele 2 benzi ale sensului, tu din masina ii vezi/auzi abia cand sunt in dreptul tau. E o chestie de 0.5 secunde.
      De ce sa te expui asa??? Inteleg nevoia instinctiva sa te strecori, dar de ce cu viteza.
      Saptamana trecuta, in coloana pe Barbu Vacarescu, eram pe B1 si am virat stanga vreo juma de metru spre B2, sa evit o groapa urata. Am facut asta la 1 secunda dupa ce a trecut un motor de mine printre benzi. Nici macar n-am putut da abort la miscarea mainii, a fost totul la secunda.
      Aveam doar 10 kmh, dar tot l-as fi facut sandvis intre mine si masina de pe B2.

      00
    • @Cristi: „Tocmai ca daca e sa ne luam dupa litera codului rutier nu ai voie sa faci line filtering atunci cand masinile sunt stationate la semafor treaba asta sanctionandu-se cu suspendarea permisului. ”

      Gresit. Se suspenda permisul la depasirea coloanei stationate la semafor DOAR daca treci pe contrasens, ceea ce in mod normal un vehicul cu doua roti nu il face.

      00
    • Nu o sa reproduc aici codul rutier pentru ca il gasiti cu usurinta daca chiar vreti sa va educati pe tema asta.
      Problema codului nostru rutier este ca de cele mai multe ori nu permite sau interzice nimic punctul, doar ofera niste conditii interpretabile. Ca si clasica in care fumatul sau vorbitul cu altii la volan este permis cat timp nu e de natura sa-ti distraga intr-un mod periculos atentia.
      Cat despre filtering si schimbarea benzii, ganditi-ca ca in multe situatii nu se schimba banda in manevra respectiva. Da, este dubioasa si executata mizerabil de majoritatea, nu sunt avocatul nimanui aici, dar e bine ca am generat o discutie. La cat mai multe minusuri, flacai!

      00
    • Si sa vezi cand cel cu masina evita o groapa si il baga pe motociclist in spital .

      00
  2. Haha pe pasaj acolo sunt rosturi metalice (ca să nu mai zic de șicana aia) și le e frică. Plus că e și limitare dar asta nu a oprit niciodată un motociclist.

    00
    • Le e frica sa ce? Sa schimbe banda?

      Tocmai ce ti-a aratat omul ca a schimbat banda 100 de metri mai incolo fiind tot pe pasaj.

      00
    • cea mai nasoală chestie pe pasajul ăla este vântul din lateral… și 60 la oră dacă ai îl simți, mai ales dacă ai și pasager.

      00
    • A schimbat-o mai încolo unde nu mai sunt rosturi și trecuse și de șicană.

      Sunt f puțini oameni care ies din casă și își propun să fie muiști. Cei mai mulți doar urmăresc cu nesimțire să le fie lor bine fără să le pese de ceilalți, probabil pentru că acel „mai dă-i în pula mea, să aștepte” l-au auzit și învățat acasă.

      00
    • dacă îi e frică de rosturi și șicane și vânt laterale, atunci să meargă ÎN PLM PE BANDA ÎNTÂI.
      Ce e așa nașpa la șicana aia, e mai greu să tragi de ghidon la 120?

      00
  3. Am observat o chestie , de cativa ani nu mai sustine nimeni campanii cu „Atentie la motociclisti” . Cumva toata lumea a inceput sa fie de aceeasi parere ?

    00
    • Da, au ajuns la aceeasi parere: conservarii sunt de cacat si nu se asigura…

      00
    • 94 de conservari :))

      00
    • @Alin
      ma, io-s „conservar”. poate-s chiar dinala bulangiu, care nu se asigura, care trage de volan sa ocoleasca o groapa chiar in momentul in care te strecori tu cu trotineta ta si cumva te agat, iar te imprastii pe sosea de nu mai ramane nici cacat de analize din tine. Ei, in momentul ala, te incalzeste cu ceva ca eu sunt conservar bulangiu, iar tu ai dreptate?

      00
    • @sabotor, da, ma incalzeste :)
      Nu ma deranjeaza cand plec eu de aici sau din ce motiv, dar crede-ma ca viata ta va fi mult mai de cacat daca din mine nu ramne nici cacat de analize. Si nu ma refer neaparat la sistemul juridic si pedepsele care ti se rasfrang ci mai mult la psihicul tau.
      Spor la intins motociclisti pe asfalt!
      P.S.: Eu sunt si conservar si motociclist ;)

      00
    • @ Mey Alin – tu esti carne tocata jos pe caldaram deja – zici ca te incalzeste ca o sa aiba el viata de kkt din cauza ta? :D Pai in cazul asta babaietz v-o cam cautati cu lumarea…

      00
    • Aline am si eu nevoie de un rinichi,pot sa ma inscriu de acum?

      00
  4. De 3 ani nu mai merg cu masina spre si dinspre Brasov ci cu trenul ca sa nu mai fac cu o ora in plus cu masina. Ma intreb de ce n-o fac mai multi? (mai multi o fac, dar aia sunt studentii ce au gratuit:)

    2.30 ore si poti si lucra intre timp. Iar apoi spre zona Bran/Moeciu au autobuze din 30 in 30 de minute. E drept ca dintr-un motiv ce-mi scapa nu-s de direct de la gara.

    Cat despre motociclisti au devenit ca biciclistii si astia cu trotinetele electrice: mult mai agresivi nesimtiti ca soferii de masini.

    00
    • Daca faci un calcul simplu, o sa ajungi la concluzia ca dureaza mai mult drumul cu trenul de la Bucuresti la Brasov, decat cu masina. Si daca sunt 2-3 calatori in masina, devine si mai scump cu trenul.

      Pe langa drumul efectiv cu trenul trebuie sa mai iei in calcul si drumul de acasa pana la gara si apoi de la gara pana in zona de cazare.
      Iar in Bucuresti drumul pana la gara poate sa dureze lejer peste 30-40 de minute (in functie de zona in care locuiesti).

      Apoi urmeaza celelalte dezavantaje:
      1. Trebuie sa cari bagajele; de exemplu daca eliberezi camera la ora 12:00 si ai o geanta mai mare, nu prea mai poti sa te plimbi prin oras pana seara;
      2. Odata ajuns la locul de cazare, nu ai aceeasi mobilitate;
      3. Esti obligat sa ramai in aceeasi localitate (este mai greu daca vrei sa ajungi si in alte zone).

      00
    • Mie mi-e frica (conduc Toyota) de motociclisti si biciclisti, de baieti care livreaza pizza pe scutere… trec cat pot de repede de ei, sunt imprevizibili. Si, de parca nu erau de ajuns toti astia, acum mai sunt si bezmeticii cu trotinete electrice!

      00
    • #problemedefemeielavolan

      ba da voua cine va da permis?

      00
  5. Astia de merg cu tricou si casca (+oameni neechipati) in spate, sunt donatori de organe nu motociclisti – aia nu au stat sa citeasca/vada tutoriale de condus defensiv cu motorul si cum sa se fereasca de masini.
    Apoi, aia de i-ai vazut tu pe ploaie ce tineau masina in spate, vreau sa cred ca, fiind pe ploaie, unde e mega periculos sa faci manevre bruste, a fost surprins de ala cu masina din spate si nu a putut reactiona prea repede, si s-a miscat, asa incet..cum a putut el.

    Sunt de acord ca is foarte inconstienti motociclistii romani – si e trist. Fac faze de cacat in trafic si asta ne strica la toti meciu.

    00
    • Donatori de organe? Pai ce organe sa doneze ca nu ramane mare lucru intreg din ei ?

      00
    • Porecla se referă cu precădere la o tipologie de accident în care nu a existat cască sau nu a fost purtată cum trebuie și nefericitul dă cu capul de ceva mai tare. Astfel la viteze relativ mici se intră în moarte clinică dar restul organelor sunt numai bune de recoltat. (nu te gândi la accidente din alea 200+ unde sar membre prin aer). În engleză le mai zice donorcyclists…

      00
    • 😅 E fix pe dos, cand nu purtau casca se loveau usor la cap si intrau in moarte cerebrala, organele fiind numai bune de donat.
      Casca e cel mai important element de protectie si asta nu numai la motociclete ci la o groaza de alte activitati (biciclisti, alpinisti, speologi, militari, santieristi, toti poarta doar casca, restul corpului fiind expus). De asta e si singurul obligatoriu. Restul echipamentului are utilitate discutabila, in special la viteze mari. Mai degraba ii face prea increzatori si neglijenti.

      00
    • @alex
      Rata de disparitie a pielii la frecarea cu asfaltul este 3mm/m la 50km/h
      Mult noroc sa mergi fara echipament corespunzator dar cu casca.

      00
    • casca le protejeaza singurul organ ce nu poate fi util?!

      00
    • Sebi, cu echipament pe tine o sa fii un mort chipes, cu pielea intacta.

      00
    • @DanValjean As putea sa-ti donez pwla, sa ai si tu…
      P.S. Dedicatia asta e pt toti cei cu „donatori” in varful tastelor.

      10
  6. Băi, mie nu mi se pare că șoferii urăsc motocicliștii și vorba aia, merg aproape zilnic prin București de 10 ani. De obicei șoferii se chinuie să-mi facă loc, și nu a încercat nimeni niciodată să mă șicaneze în trafic. E adevărat că unii șoferi sunt neatenți, nu se asigură sau stau pe telefon la volan dar în niciun caz nu mă simt vânat în trafic.

    Ce-i drept, nu mă bag printre mașini decât atunci când coloana stă pe loc, niciodată când e în mișcare. Și de obicei coloana stă, așa că am destul timp câștigat fără să fie nevoie să mai forțez încă 2-3 minute pe zi cu o grămadă de riscuri inutile în plus.

    Acuma, că mai sunt unii rideri care se dau noaptea la 1 pe bulevard cu tobele scoase, și asta e adevărat. Dar pe ăia-i urăște toată lumea, inclusiv motocicliștii. Ăia-s echivalentul pe două roți ai cocalarilor cu mașini tunate. Avantajul e că ăștia pe două roți se curăță relativ repede.

    00
    • E adevarat ce spui, observ de cativa ani incoace ca soferii, in general, au devenit tot mai constienti ca s au inmultit motocicletele si scuterele in trafic. Pot sa spun ca pe langa neatentii de serviciu si de aia cu telefonul la volan, lumea incearca sa faca loc pe mijloc intre 2 benzi pentru ca de obicei la orice coada mai mare apare cate un motor printre ei. Exista bun simt din partea soferilor, tot mai mult as zice eu.

      00
    • Lumea incearca sa va faca loc ca sa scape de voi mai repede, sa va duceti si sa nu va mai vada. Nu s a schimbat nimic, nu va place lumea mai mult.

      00
    • sa vezi diferenta in trafic pentru biciclisti fata de acum 25 de ani :)

      00
  7. Ei se plang ca nu sunt respectati in trafic dar nici ei nu respecta nimic.

    00
  8. Zoso ofera un exemplu perfect de ipocrizie. Fara sa aiba habar de mersul pe motor se erijeaza in mare specialist si greseste flagrant in cazul 2. Ca doar la fotbal, politica, femei si trafic se pricepe oricine.

    Aia merg acolo by the book si asta ti-o poate confirma orice motociclist cu experienta. La mersul in grup din motive de siguranta se merge pe toata banda in zig-zag. Cand sunt grupuri mari, tocmai ca sa poti da ocazia masinilor sa depaseasca spargi grupul si grupulete mai mici, exact ce au facut aia, grupul se 6 era spart in 2 grupuri de 3.

    00
  9. (Disclaimer: sunt motociclist cu cativa km sub posterior, a se vedea poza din avatar)
    1. la prima faza, motorist cu pasager in tricouri? pusi sa mearga in genunchi pe coji de nuca. Am facut si eu arogante d-astea candva si am si acum semne sa le tin minte, dupa multi ani.
    2. baietii aia merg in formatie zig-zag, este mai sigur sa mergi asa decat in coloana (frana brusca = caramboul, vizibilitate, grup compact, etc.) In mod normal, daca circuli cu viteza mai mica decat celelalte masini, motociclistii se lasa pe partea dreapta si lasa loc masinii sa depaseasca, in siguranta. Nu o singura data ne-am trezit cu masini care crosetau printre noi, ne avand timp sa ne repliem pe partea dreapta a drumului. Nu stiu care era situatia in cazul de fata, contextul e prea strans. Masina aia e aiurea acolo, cei din fata ar trebui sa ii lase loc sa treaca.

    Eu injur motociclistii mai mult decat soferii. Mi se pare o dovada de lipsa de respect fata de ceilalti conducatori in trafic cand crosetezi la mustata printre masini in mers, cand depasesti pe banda 1 de sens opus masina in depasire (cred ca e un sport pe E85 asta), nesimtire cand la 2 noapte mergi in treapta 1-a turata ca sa ce? (faza cu tobe ca sa ne auda oamenii in trafic mi se pare o scuza atat de ieftina, eu am tobe stoc si cand vreau sa ma auda cineva, am ori claxon, ori turez motoreta si se aude, nu ai nevoie de ciururi sau aftermaketuri din Obor) Incerc sa respect cat mai mult regulile de circulatie (in Bucuresti este imposibil sa le repsecti, sa fim seriosi) si sa nu incurc traficul sau sa dau oamenilor inca un motiv sa injure motociclistii.

    Cand m-am apucat de motociclism, aveam impresia ca o sa intru intr-un grup select, de oameni seriosi, care inteleg riscurile de a avea intre tine si asfalt doar cativa cm de piele de vita la viteze mari. Oameni care intelegeau ca riscul unui accident usor pe moto este exponential mai greu decat cel cu masina. Apoi am realizat ca, inainte sa fim motociclisti(insert anything here), suntem oameni, si daca suntem oameni de cacao, o sa fim si motociclisti(insert anything here) de cacao.

    Acest post nu este o incercare de spalare a imaginii motociclistilor. Nu e treaba mea, eu incerc sa ajung acasa intreg in fiecare seara. Inghit glumele rasuflate cu „donatori de organe” si orice critici fata de comunitate, sunt parte din ea, mi-o asum desi nu ma identific in critici. Acum sariti cu hate-ul.

    00
  10. Aia a fost depasire in toata regula, nu devansare.

    00
    • Nu exista termenul de devansare in codul rutier, chiar daca nu treci de axul drumului tot depasire se numeste.

      Art 45
      (1)Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

      00
    • Nu exista termenul in sine, dar exista conceptul de devansare. Tot in articolul pus de tine, la aliniatul 4 zice asa:

      Nu constituie depășire, în sensul alin. (1), situația în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în același sens de circulație.

      Deci nu se mai numeste depasire, dar nu are un nume dat.

      00
    • nu se numeste depasire cand tu erai pe o banda si ramai in continuare pa acea banda.
      cand iesi de pe banda.. se numeste depasire.
      faptul ca tu vrei sa te pacalesti singur.. e problema ta, dar rezultatul e acelasi.

      00
    • mie îmi este destul de clar, sper că este și corect
      depășire: ești pe banda 2 și treci temporar pe banda 1 ca să ocolești o mașina și revii pe banda 2.
      devansare: ești pe banda 1 și ci

      00
    • devansare: ești pe banda 1 și circuli cu o viteză mai mare decât Gigel de pe banda a doua.

      Ce a făcut zoso este clar depășire, dar nu înțeleg care e pericolul
      Îmi aduc aminte de mulți ofensați de chestia asta. Când era unu pe trafictub care depășea pe banda întăi, toți săreau ca arși că de ce a făcut depășirea aia. Plm, ce e așa nașpa să depășești unu care doarme pe banda 2?

      00
  11. eu ii urasc cand uita semnalul pus dupa ce au terminat manevra.

    00
    • Nu se opreste automat ca la masina. Tb sa apesi un buton care daca nu apesi suficient de tare nu iti dai seama. Clicaitul nu il auzi si remarci cand arunci privirea in bord abia (daca nu iti bate soarele fix in becul ala mic si verde)

      00
    • Urca-te macar odata pe un scuter si zii dupa aia de cate ori ai ramas cu semnalul pus.

      00
    • ok, le-ati gasit scuze. care e rezolvarea? claxon, flashuri, nu ii mai lasi sa faca manevra?

      pun pariu ca usa de la frigider nu o uita deschisa.

      00
    • NOU
      #52

      „Nu ii mai lasi sa faca manevra”. Asta este cea mai romaneasca propozitie spusa anu asta pe blog.

      00
  12. Primul, ala cu GS-ul, e incepator dupa cum o balanseaza pe viraj :) Plus ca motoreta aia are 50cp, si cu pasager abia trage.

    00
    • Bravo ma. eu am masina cu 70 si trage (greu) dar trage 1200 kg de masina, 150 km de 2 oameni si bagaj. La cat e aia la 50cp zboara

      00
    • 50 cp ~ 300 kg de toate si trage greu?

      00
    • @bloghita, dacă te uiți mai bine, vezi că tipul e destul de mic și gagica stă așezată ca o pluă, ceea ce face ca el să cam trebuiască a trage de motor ca de cîinele mort. Și ăla nu e GS în viața ta.

      00
  13. Multi soferi nu constientizeaza ca o motocicleta are fix aceleasi drepturi ca si o masina in trafic: daca e mai mic, nu inseamna ca „trebuie sa se dea din drumul meu”.

    In ambele situatii, daca era vorba de masini, era doar „un bou care nu circula pe banda corecta” – mult mai putin senzational. Frustrarea apare cand „nu se da”, dar apoi „se strecoara” (adica „dupa ce m-a incetinit pe mine, el s-a dus”).

    In alta dezordine de idei, in situatia 1 – da, ala e un nesimtit care merge aiurea pe banda gresita (dar, revenind la comentariul de mai sus mai sus: daca era unul cu un Logan, mai era „jegosii astia cu Logan care merg dampulea”?)

    Apoi, in situatia 2, plangerea e ca „nu se dau”? Pai aia 6 motociclisti ocupa mult mai putin loc decat 6 masini, in primul rand (si revin la primul meu comentariu – daca era un Logan in loc?) si in al doilea, le ceri sa faca fix ce le reprosezi in prima parte: sa imparta banda.

    E adevarat ca sunt si multi motociclisti idioti dar limbajul tau e poate cam agresiv cand generalizezi impotriva unei intregi comunitati ;)

    00
  14. La 2 nu e bulangeala. Chiar merg destul de aproape oamenii, iar grupul e spart in mai multe grupuri mici. E sigur pentru ei, iar pentru restu’ participantilor la trafic e similar cu depasirea unui TIR.

    00
  15. 1) Inca nu am vazut motor peste 500 cm³ care sa aiba esapamentul original. Toti umbla cu burlane de 100 dB minim. Si anvelopele cu care au cumparat motorul acum 5 ani.

    2) Merg des pe sosele spre munte, unde ai linie continua pe km intregi. Rar vezi pe unul care sa stea in spate, desi mergi cu 10-20 km/h peste limita deja. Uneori chiar inainte de curbe il auzi cum accelereaza si iti taie calea apoi.

    3) Sint mai periculosi cand merg in grup.
    Pe un circuit pe care il mai frecventez si eu se tine anual un fel de adunare de motociclisti. Incerc sa evit acele zile dar uneori uit si incerc atunci sa plec cat mai repede. Pe cei 30 km (sosea cu o banda pe sens, dar f lata) care ii am de parcurs pina sa ajung la autostrada, cred ca a trebuit sa franez pina la oprire si sa intru in dreapta cat mai mult de cel putin 4-5 ori. Vin in grupe de cateva sute, si merg si 1m cel putin pe contrasens. Le mai faci loc, dar cand iti apar alti 4-5 care vin pe o roata si depasesc grupul…imi pare rau de masina ca nu le-as face loc deloc. La anul sigur pun camera sa ii filmez.

    00
  16. Citind comentariile de la topicul asta imi dau seama cat de inapoiati sunt soferii romani si cat de prost pregatiti dpdv rutier…
    Asa mult hate rar mai vezi, dar asa e cand stai in coloana 10 ore in masina si te deranjeaza motociclistii care trec pe langa tine fara sa te deranjeze. Frustrati!!!

    P.S.: 98% din motociclisti sunt si ei soferi ;)
    P.P.S: un moticiclsit pe sosea este o masina in minus dupa care tu sa astepti

    00
    • Iar toti urasc biciclistii, iar biciclistii ii urasc pe trotinetisti.

      00
    • @Alin : nici intre cei cu masini nu sunt nici pe aproape de 98% soferi ( in sensul de a respecta codul rutier ). Poate ca mergi prea des cu motocicleta si nu ai ocazia sa vezi prea multi alti motociclisti in trafic si crezi ca si ei merg ca tine. Fa un test: azi e luni, pana duminica circula doar cu 50 in localitate, respectiv max 100 afara, fara sa te strecori printre masini, depasiri doar pe sensul opus, imagineaza-ti ca ai o remorca plina cu inghetata dupa tine. Si observa daca ramai la impresia aia de 98%.

      [quote]P.P.S: un moticiclsit pe sosea este o masina in minus dupa care tu sa astepti[/quote]
      Asa e cata vreme e previzibil, altfel devine o jumatate de masina in plus care apare in 0.5 secunde de nicaieri si ii incurca pe toti.

      00
    • partz.p.p.s.: un motociclist oe sosea este un pieton sau un jucator la pacanele mai putin!
      scopul este ”decat” adrenalina!

      00
    • @caprui

      Cine te-a învățat pe tine ca depășirea se face doar ieșind pe contrasens? Depășirea este ieșirea din bandă sau din ȘIR pentru a ocoli un obstacol și revenirea în aceeași bandă sau același ȘIR. Depășirile se pot face și pe aceeași bandă, respectiv, la întâlnirea indicatorului „depășirea interzisă cu excepția motocicletelor fără ataș, un autoturism poate depăși o motocicletă sau invers, atât timp cât nu calcă dunga CONTINUĂ. Depășiri se pot face și pe autostradă. Ar trebui citit tot oug 195/2002 și sa vezi ca există diferențe în legislație între autovehicule și vehicule cu 2 roți, majoritatea în favoarea motocicletelor.

      00
    • @daddy, tu esti exemplul perfect de incult…
      Nu o sa ma obosesc sa-ti explic ca oricum nu ai intelege, iti spun doar, ca eu, folosesc motocicleta pt a ma deplasa la birou si inapoi nu pt adrenalina :).
      Am decis sa trec pe doua roti acum 2 ani deoarece petreceam prea mult timp in traficul din Bucuresti.
      Pace si bafta tie la pacanele sau ce D-zeu mai invarti pe acolo ;)

      00
  17. Orice padure are uscaturile ei.
    Cei care fac parte din comunitati moto, sunt mult mai atenti la astfel de aspecte: multumesc in trafic, saluta colegii, dau prioritate, nu tureaza ca dementii motoarele, etc.
    Ailalti, care ii mentionezi tu in articol, sunt uscaturile. Sunt fix aia care isi iau permis cat A, ca e cool, care sunt marlani si acasa, si la mall, si la volan.
    Pentru ca sunt motociclist, atunci cand vad in oglinda ca se apropie un coleg, ii fac loc sa treaca; iar cand nu imi multumeste, imi vine sa-i dau cu portiera in cap. Ma calmez rapid, pentru ca astia sunt ‘vitejii’ care ii vedem de cele mai multe ori la stiri, imprastiati pe sosele.

    00
  18. Eu as avea o intrebare… unde te grabeai? Nu de alta, dar te-ai consumat, l-ai injurat pe „jeg”, apoi ai ajuns la aceeasi coada in care ajungeai cu 1 minut mai tarziu daca mergeai linistit, cu 50-60 km/h. Lumea ar fi mai una daca nu s-ar stresa atat de mult oamenii in trafic, cu injuraturi si mers agresiv…

    00
  19. impotriva zgomotului scos de partaitoarele inutililor nu exista legislatie?
    in rest, de saptamani bune au tot murit oameni, dar despre motociclisti n-am auzit!

    00
  20. Sincer, eu m bucur cand vad oameni pe 2 roti de orice tip (moto, trotineta, bicla) pt ca inseamna o masina mai putin.

    00
  21. Din nou ai expus niste detalii, conventii, reguli nescrise, chestii la libera intelegere.

    Spui ca ala din prima situatie a putut sa se strecoare dar nu a putut sa iti faca tie loc pentru ca e „jeg”. Sa-ti explic: e la fel cum tu din masina nu poti sa-i faci loc motociclistului atunci cand stai in coloana dar te poti plia pe langa toate canalele si gropile ca sa le eviti. E acelasi lucru, tine de comportamentul (selfish sau nu) a fiecaruia dintre noi prin care suntem in stare sa „share the road” cand putem si vrem. Nu trebuie nimeni condamnat si muit pentru ca nu face loc in situatiile in care e obligat doar de bunul simt (chiar si atunci sunt multe situatii in care poti provoca accidente pentru ca ai vrut sa ajuti).

    Repet, la fel cum tu din masina sustii ca nu ii faci loc in coloana, sa stea acolo ca doar si tu stai pe loc, si el la fel de bine si corect poate zice ca nu iti va elibera banda pentru ca legal are dreptul la toata latimea ei. Get it? Ne luam la ture aiurea, bazat pe cat de mare avem bastonul in momentul ala.

    Si apropo firmiturile alea de filmare sunt egale fix cu pla, din nou bagi doar ce te-a enervat pe tine, lasa un pic inainte si dupa, sa mai vedem lucruri, sa mai judecam, nu toti avem cartile facute de acasa ca tine.

    00
    • N-ai inteles nimic.
      In situatia 1, ma-sa i-a luat banda de ziua lui, sau cum?
      Avem drepturi, dar codul rutier e doar pentru prosti.

      00
    • *** cred ca am apasat pe Reply-ul gresit. se poate sterge comentariul de mai sus

      00
  22. O motocicleta e considerata vehicul si are exact aceleasi drepturi ca un automobil pentru ca circula la aceeasi viteza cu restul traficului.Mai exact,pozitia unei motociclete este exact in centrul drumului,ca si masina.Multi confunda moto cu bicicleta,care circula pe dreapta,pentru ca e lenta.Nu e cazul motocicletei,mult mai agila ca un automobil.In orice tara din lumea asta motociclistul ocupa exact aceeasi pozitie ca si automobilul,adica in centrul liniei de circulatie.

    00
    • am înțeles asta. la secunda 40, când se bagă printre mașini, ce drepturi are? tot pe centrul drumului, ca mașina?

    • N-ai inteles nimic.
      In situatia 1, ma-sa i-a luat banda de ziua lui, sau cum?
      Avem drepturi, dar codul rutier e doar pentru prosti.

      00
    • @antonioro, 1. Cu excepția celor cu asfalt proaspăt turnat, benzile drumurilor fac, exact pe mijloc, o ,,coamă” între urmele roților mașinilor. Nu se merge cu motorul pe coama aia, pentru că este periculos al dracului.
      2. În orice țară din lumea asta, cu motorul(cînd ești singur, sau primul din grup) se merge pe urma din stînga a roților mașinilor. De ce? Pentru că ești mai vizibil. Șoferul din față are farul motorului în retrovizoarea din stînga(cea mai verificată dintre oglinzi), șoferul din spate te are exact în fața lui și cei care vin din față observă mai repede că este ceva în spatele mașinii care merge în fața ta.

      00
    • ”Mai exact,pozitia unei motociclete este exact in centrul drumului,ca si masina.”
      si de ce plm nu se mentin acolo?!

      00
    • @antonioro

      Circulatia se face pe siruri sau benzi. Motocicleta are dreptul sa ocupe toata banda sau respectiv sirul de masini. Sau poate circula pe siruri unde vehiculele cu 4 roti nu incap, conform definitiei benzii, asa cum e ea in oug 195 :

      . banda de circulatie – subdiviziunea longitudinala a partii carosabile, materializata prin marcaje rutiere sau alte mijloace, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia intr-un sens a unui sir b>de vehicule, altele decat vehiculele care se deplaseaza pe doua roti;

      Nu este de dorit ca pe aceeasi banda sa incapa un sir de masini si unul de vehicule pe 2 roti in deplasare, asa ca marea majoritate a motociclistilor vor forma un sir de vehicule pe aceeasi banda, doar cand masinile sunt oprite.

      00
  23. Stimabililor din zona Bv, cum se prezinta Ploiesti -Cheia -centura nord -Rasnov? Mai sunt boracii aia in Cheia care arunca cu caramizi in masini? Vin cu o utilitara mai lenta si atat ea cat si eu ne cam incingem repede, ultima oara (sapt trecuta) la 4am era bara la bara Sinia-Paraul Rece. Pe ambele sensuri pam-pam. Sau care e o ora mai rezonabila ptr Dn1? Ziua am inteles, dar si noaptea acum? Vin Din CT, trebuie sa am planificat inainte de plecare ca trebe’ sa trec exact pe foaia de drum traseul ca asa vrea un pulete de la anaf tu’l in aripa. Sau sa incerc pe Pitesti?

    00
    • e plin de tiruri și da, boracii din Gârcini sunt tot acolo.

      pe dn1 e la fel, se asfaltează ziua și noaptea și ziua sunt turisți care trec strada de 4 ori pe minut.

    • ms man, acum fie ce-o fi, plec la 11 pe deneunu, cel mai bun drum e cel care-l stiu, sper sa n-am probleme de vreun fel, racoare e, marfa incarcata, actili gata…benzina si tutun sper sa nu dea vreun prost peste mine ca nu mai am la schimb nici masina nici altu.

      00
    • gata bre, am ajuns f bine, lipa lipa Ct-BV 435km in 6 ore si un pic cu pauze si max 100kmh pe autobanda, asta inseamna infrastructura, nu neaparat viteza dar mers eficient si constant, chiar daca am prins doua-trei doape dupa Comarnic s-a mers nu s-a stat, cu o masina de familie, chiar si sub 100cp, scadeam inca o ora…

      00
  24. 1 nu vad problema. omul merge legal (nu stiu viteza, e posibil sa fi fost peste limita) pe banda lui, ca nu e pe autostrada. tu dupa cateva secunde si o depa… devansare pe dreapta (n-am nicio problema cu asta), dar evident peste limita de viteza te opresti n coada pe care stiai ca o vei intalni. dar ala e un jeg. de ce?

    2 un grup de motoristi care merg impreuna exact asa cum zice legea si codul nescris al sigurantei moto… in zig zag. stii de ce merg asa? exact ca sa fie vazuti de zmeii pe 4 roti exact ca dobitocul ala care nu a mai avut rabdare cateva secunde pana se faceau 2 benzi si putea sa ii depaseasca in siguranta. ala e exact genul care ti se baga in fata daca vede ca ai lasat lungimea masinii lui minus 1 centimetru fata de masina din fata.

    00
    • 1. Pentru că folosește banda 2 când codul rutier spune altceva?
      2. Pentru că nu se merge „împreună” ? Pentru că nici mașinile, nici TIR-urile nu merg împreună. Doar motocicliștii trebuie să meargă împreună pentru că „it’s my life…”

    • 1 codul rutier spune si ceva de conditiile de trafic. in oras, cel putin in bucuresti, conditiile de trafic foarte rar iti permit circulatia pe banda 1, iar daca totusi incerci, te pui singur in pericol, fiind nevoit sa faci un zig zag permanent. iar in situatia data este evident ca conditiile de trafic NU impuneau replierea pe banda 1.

      2 huh? oamenii nu sunt legati unul de altul sa mearga „impreuna”. sunt un numar de autovehicule aflate in mers, legal si evident preventiv. idiotul a ajuns acolo in urma unor manevre ilegale si extrem de periculoase pentru ceilalti participanti la trafic. daca in locul grupului de motociclisti era un autobuz, ce facea? il depasea pe sub sau statea cuminte pana avea loc sa il depaseasca in siguranta?

      00
    • codul rutier spune si ceva de conditiile de trafic. in oras, cel putin in bucuresti, conditiile de trafic foarte rar iti permit circulatia pe banda 1

      te superi pe mine dacă, la faza asta, îți zic un sincer „sugi pula, bă”? serios, te superi? las-o-n morții ei, de ce pula mea să mai facem autostrăzi atunci, că oricum banda 1 ar fi denivelată de la tiruri, hai să facem direct banda a doua, să circule ăia care își caută motive să fie căcănari.

    • nu nu ma supar. dar nici dreptate nu ai. acolo nu erai pe o autostrada ci pe o amarata de strada pe care un cititor al tau o numea acum ceva vreme cea mai mare parcare fara plata din tara. asa, se dadea pe banda 1, il devansai regulamentar si dupa 100 de metri te opreai fix in acelasi loc, in fix aceasi coloana de pe fix aceeasi banda 2, identica cu coloana de pe banda 1. uau, cata civilizatie!

      apropo, tu ai mers pe banda 2 multicel pana sa te impiedici de motociclist in conditiile in care banda 1 era libera.

      00
    • acolo nu erai pe o autostrada ci pe o amarata de strada… il devansai regulamentar si dupa 100 de metri te opreai fix in acelasi loc.

      ce relevanță are? oamenii fac aceleași tâmpenii și fără să fie coloană la 100 de metri în față. man was trying to prove a point

      tu ai mers pe banda 2 multicel

      atunci când nu ai nici o mașină la 100 de metri în spate și mergi cu viteza maximă legală, care e problema?
      de ce scuteristul se bagă pe banda a doua fără să depășească mașina de pe banda unu?

      00
  25. Meh, un motociclist nu am văzut pe aici sa zică de vreo campanie internă a motocicliștilor despre condusul preventiv. Șoferii in schimb sunt naspa…. zero prevenție!

  26. Observ in mica bula zososista ca si-n cealalta mica bula cetinista, o ura viscerala impotriva motociclistilor. Si a scuteristilor evident. Cu urari la moarte, cu indemnuri la violenta, sa le dam bataie, sa-i strivim intre masini, sa-i calcam cu rotile pe cap.
    Inteleg ca bulișorii din aceste bule sint niste sfinti neprihaniti si neatinsi de greselile omenesti. Niste exemple demne de urmat ptr intreaga societate, oameni fara de pata.
    Dar dupa ani de motociclit prin romania concluzia mea e una singura. Motociclisti vs masini = tom si jerry. Nu exista si nu va exista amicitie intre aceste doua categorii. In romania, repet. Evident nu generalizez. Sint si soferi ok. Doar ca nu printre bulișorii d-aci. Bulisorii d-aci in frunte cu capeteniile lor, au foarte multe frustrari. De care nu-si dau seama din pacate.
    Asfalt uscat.

    00
    • Bulisorii d-aci in frunte cu capeteniile lor, au foarte multe frustrari.

      ți se pare. e explicația pe care ți-o dai când faci mizerii. ăia e invidioși pe mine că uneori mă simt mașina, alteori bicicletă, în loc să realizez că sunt jegos când circul cum nu mă taie capul, fără să-mi pese de ceilalți. ce frumos, mașinile îmi dau voie să mă strecor printre ele, e normal, dar când e să fac eu același lucru, păi stai puțin, că atunci eu mă simt mașină, circul aproape de linia dintre benzi, cum fac muiștii din partea a doua a clipului.

      asta e tot. n-are nimeni nimic cu motocicliștii, dar daca trec 10 care se comportă civilizat și 1 care e muist, lumea va spune „toți motocicliștii”. la fel și cu șoferii de bmw. nu îi vezi pe ăia 10 civilizați, îl vezi pe ăla care conduce ca un muist.

    • A circulat langa linia dintre benzi ca asa e SAFE pt ei. Circula ca la carte, ca altfel vin desteptii si se baga gramada peste tine sa te darame. Orice sofer daca pe tine te vede pe dreapta, se va baga chiar daca ii vin masini din fata si te va supune unor riscuri foarte mari.

      00
    • Eu chiar nu inteleg de ce sunt catalogati cei din grupul al doilea drept muisti. Inteleg faptul ca primul personaj ar fi trebuit sa mearga pe banda 1. Aici sunt de acord.
      Dar sa revenim la grupul al doilea…pe motor esti vulnerabil. Daca ar fi mers in sir indian pe dreapta, cu masini trecand pe langa ei si avand doar un metru de banda de manevra, pur si simplu daca ai de evitat ceva te faci terci, tu și „colegii” din spatele tau. Ca sa nu mai spun ca ai N sanse sa iasa cineva fara sa se asigure de pe alte stradute sau curti. Si e suficient sa iasa masina doar un pic cu botul și nu ai ce eschiva sa faci, tocmai pentru ca prin stanga trec masini.
      Generalizarile astea chiar sunt de rahat, toata lumea trebuie sa mearga in siguranța. Daca am de depasit ceva pe banda mea, o fac atunci cand pot, ca daca ma intalnesc cu un vehicul care merge mai incet ca mine in fata nu-l cataloghez drept muist, astept cuminte sa il pot depasi.

      00
    • dacă te uiți un pic, acolo e o bandă și jumătate. loc destul să circule 2 motocicliști unul lângă altul și o mașină pe lângă ei.

    • Zoso, taticu, cand zic ca aveti niste frustrari, crede-ma ca stiu ce zic. Sinteti nervosi fara motiv. Doar asa de-a-n-pulea. Sint motciclist de pe vremea cand o motocicleta rupea gaturile intoarse dupa ea. Sint si sofer de conserva de si mai mult timp. Si niciodata n-am catalogat drept jeg sau gaozar sau stiu eu cum pe vreun participant la trafic. Nu zic ca nu m-am enervat, dar doar in situatii la limita accidentului. Accept haosul din trafic. Nu-l aprob dar il accept. Asta e. Astea sint vremurile. Si va fi si mai nasol pe viitor. Sint oameni si oameni in spatele volanului sau ghidonului. Unii sint incepatori si se pierd in anumite situatii si pot parea in ochii celorlalti drept „jeguri”. Alti sint bulangii si n-ai ce sa le faci. Nu-i schimba nimeni. Daca esti sofer cu experienta îi simti si-i ocolesti. Daca te umpli de spume nu rezolvi nimic. Eu sint satul de sfaturi si povețe si filmulete si alte rahaturi despre șofat.
      Conduc de peste 30 de ani si n-am avut nici un accident. De ce? Ptr ca nu ma stresez cu toate imbecilitatile.
      Nu se da ala la o parte…..ce sa spun, stau pana se da sau o iau pe dreapta.
      Da’ nu fac un caz din asta.
      Mergi taticu mai relax ca nu arde nicaieri. Daca esti stresi nu rezolvi nimic. Ma depasesti, dar in 10 sec sintem vecini in aceiasi coada. Merita oare ?

      00
  27. Adevarul e ca masini nu vezi niciodata pe banda a doua cand prima banda e libera :))) As avea sa pun 1000 de filmulete de pe gopro din afara localitatii (nu prin oras cand depaseam eu viteza legala) cand am fost fortat sa depasesc prin dreapta. Si sa trantesc si eu un titlu in care sa generalizez „de ce urasc motociclistii jegurile de automobilisti”.

    Numa ca eu nu-s nici un stramb frustrat nici nu ma intereseaza sa fac click bait. Si mai vreau si sa ne intelegem toti in traficul asta infernal, nu sa intaresc conficte X contra Y pentru niste centi de reclama. Jegule.

    00
  28. Se merge in zig zag pentru a putea opri in siguranta, fara a intra in cel din fata ta in cazul unei opriri bruste. Il poti evita pe stanga / dreapta, dupa caz.
    Gasesti pe pagina Motociclisti Incepatori mai multe videoclipuri realizate de catre scoala AMI in colaborare cu Politia rutiera din care poti sa inveti mai multe despre mersul pe motocicleta. De exemplu: https://www.facebook.com/MotociclistiIncepatori/posts/2410061699076253/

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube