Urăsc oamenii de genul ăsta

Acțiunea are loc aici, la intersecția Plevnei cu Vidin și nu e ceva rar, dar e ceva ce trebuie scris, că numărul idioților care fac asta e în creștere.

Cetățeanul venea de pe strada Mihai Viteazul. Presupun că nu venea din nord, că ar fi putut face stânga peste o singură banda mai ușor înainte să intre pe Plevnei. Presupun că venea din sud. Și undeva pe acest traseu, mintea lui de șofer cu permis a zis așa: în loc să merg înainte pe Mihai Viteazul și să fac lejer dreapta, o să fac dreapta pe Plevnei și apoi stânga peste două benzi. Că nu e așa greu. Că lumea mă lasă.

Nici o secundă în mintea lui nu a apărut întrebarea „bă, dar de ce mă lasă ăștia să tai 2 benzi”, pentru că ar fi însemnat să ajungă la concluzia logică că îl văd idiot și de aia îl lasă.

Așadar, nu fiți ca prostul ăsta din poză. Gândiți și nu vă puneți în situația de a fi lovit de un șofer care nu vă vede.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Sincere felicitari si la domnii de la politie, sau ma rog, care dau autorizatiile alea nenorocite de marcaje. Era greu sa lase linie dubla continua pe zona aia? Ca oricum cativa m mai incolo, au sens giratoriu si pot intoarce lejer, fara prea multa bataie de cap.

    00
    • E greu. Pentru ca conlocuitorii romani fac scandal, reclamatii si cereri. E dreptul lor sa faca stanga acolo, daca acolo stau. Cum sa mearga 500 m pana la giratoriu?
      Cunosc zeci de situatii de genul asta in tara.
      Personal as pune separatoare de beton sau ceva similar intre sensuri, ca de asta au nevoie marhăle.

      00
    • Boss, aia cu separatoarele de beton în oraș sunt cancere. Ne-au instalat recent la intrare în oraș și arată ca dracu. Fix unde trebuie nu le pun. Nu știu cine a venit cu ideea de a pune separatoare, dar asfaltu arată ca in secolul 15 i.e.n.

      00
    • Trasarea marcajelor rutiere se face in ia unor studii făcute de un inginer auto. Din poveștile studențești, cică cei mai slabi pregătiți ajungeau la disciplina asta.
      https://mecanica.unitbv.ro/ro/programe-de-studii/121-licenta/295-ingineria-transporturilor-si-traficului.html

      Évident sînt angajați de poliție. Asta ii face automat polițiști?

      00
    • @Raul, nu stiu ce sa spun, dar chiar si un inginer slab pregatit cred ca stie mai multe decat cineva fara studii in domeniu. Poate ca in urma unor analize de trafic s-a ajuns la concluzia ca este mai eficient sa lasi soferii sa faca stanga acolo decat sa ii obligi sa mearga inainte pana in sensul ala giratoriu care pare destul de aglomerat.

      @Ionut M, si mie mi se par oribile separatoarele de beton in oras, mai ales in zonele in care benzile sunt destul de inguste si le ingusteaza si mai mult.
      In schimb mi se pare foarte utile in afara orasului, in curbe unde se merge cu viteza mare pentru ca te protejeaza de un eventual destept care pierde controlul si intra pe contrasens.

      00
    • Pot fi pusi stalpisori sau ceva, nu e obligatoriu parapet de beton.

      00
    • Daaa.. sa vezi ce misto e sa mergi extraurban cu parapeti de beton cand ai banda ingusta si serpentine

      00
    • @Ionut M: boss, tu parca ești cel care locuiește în Pitești. De obicei îmi place gândirea ta, dar azi clar nu.
      Probabil te referi la cele dinspre Metro spre Vamă. Da, arată că dracu, dar cu ele s-a întâmplat un lucru bun și unul așa și așea. Cel bun, e ca vitele nu mai pot tăia doua linii continue. Mă refer la cei care lucrează în zona, cele câteva firme. Nu mai zic de cele câteva accidente grave întâmplate pe acolo. Ca e greu sa meargă un km pana la giratoriu. Al doilea lucru, ăia care ar fi trebuit sa supravegheze traficul și NU o fac, ca nu ii vezi în trafic decât super rar, au rezolvat o problema a lor. Cam asta e, vitele trebuiesc forțate, altfel nu respecta regulile.

      00
    • Pablo, nu poți tăia curbele puiule? De aia le urăști?

      00
    • @c.daniel
      Nu, in Mioveni.
      Ne-au pus de la calea ferată cu uzina, trece prin fața penitenciarului, continuă prin față pe la Lidl, prin față pe la Penny pe strada principală fix separatoare din alea.
      Alea de zici tu intre metro și sensul giratoriu de la vamă sunt geniale.
      Eu spun că la intrarea în oraș, în Mioveni, separatoarele alea sunt morbide. În loc să toarne dracu asfaltu ăla cum trebuie, că e vai morții lui drumu, ei ne pun parapeți, că și aveam nevoie.

      00
    • Exact. Nu pot taia curbele si nu mai scot medie de viteza ca pe autostrada :-)))

      00
  2. Eu fac pariu ca a facut asta doar ca sa nu stea in coloana. A intrat pe Vidin, dupa aceea face la dreapta pe Calugareni si iese in Grivitei, unde traficul este mult mai bun – e sensul giratoriu.
    Din Plevnei sa iesi in Grivitei este destul de greu in orele de varf (dimineata si seara). Asa ca omul s-a „orientat”.

    00
    • L-a ‘orientat’ waze-ul. E suficient ca un bou cu waze sa faca schema, ca pe urma aplicatia iti arata ca ala e drumul cel mai rapid, si vine o turma.

      00
    • @hash waze e destul de up-to-date cu sensurile, dungile continue etc.

      00
    • @hash, ăla cu siguranță nu a folosit waze. E brașovean, cu siguranță știe pe unde sa meargă. Poate chiar mai folosit ruta respectiva.
      El a crezut că scapă repede din Plevnei, dar a realizat cand a intrat acolo că e groasa. Cu siguranță venea dinspre Mihai Viteazul, putea sa mai meargă pe MV încă 150m și intra tot pe str. Călugăreni fara sa mai stea in coloana. Dar a crezut că scapă.
      Daca folosea Waze/Maps, vedea că e blocaj.

      00
  3. Nu vad ce a facut gresit soferul respectiv. Poate ca a intrat pe Plevnei fiindca pe Mihai Viteazul avea semafor rosu pentru inainte si verde intermitent pentru la dreapta. Legal avea voia sa vireze stanga si nici nu pare ca a incurcat pe cineva. Oricum semaforul din fata era rosu, asa ca cei care l-au lasat sa intre nu aveau unde sa mearga mai departe.

    00
    • pe banda unde eram eu am tot intermitent. deci da.

    • Pe banda unde esti tu ai intermitent, dar ai 2 masini in fata. Chiar daca nu ai fi oprit, tot nu pare ca ai fi avut unde sa te duci atat de repede.

      00
    • Deci tot eu prost. Am inteles.

    • l-a incurcat pe cel care filmeaza pentru ca desi avea prioritate a fost nevoit sa incetineasca si in final sa opreasca deci se cheama neacordare de prioritate si de obicei se suspenda dreptul de a conduce pentru asta.

      in rest a condus perfect.

      00
    • @vali, nu prost, doar hater :P

      00
    • @vali, nu este niciunul dintre voi prost, nici tu, nici soferul celalat. Doar ca tu te astepti ca toata lumea sa gandeasca la fel ca tine cand esti la volan si ti se pare deranjant cand unii nu aleg varianta optima.

      00
    • @thebblack

      Se cheama neacordare de prioritate doar cand nu acorzi prioritate.

      Se cheama furt doar atunci cand furi – cand stau la coada in magazin cu produsele in cos sa imi vina randul sa le platesc, nu se cheama ca am furat. Doar daca ies efectiv cu ele din magazin fara sa le achit se numeste furt.

      00
    • @thebblack @Cristian Analogia cu cosul de cumparaturi e buna! E dreptul tau sa stai la coada cu cosul plin, ai „prioritate” fata de cei din spate. Dar nu e nimic gresit in a observa ca ala din spate are doar o sticla de cola si sa-l lasi pe el in fata cand ai cosul cu varf.

      00
    • Cristian, se cheama neacordare de prioritate cand cel in drept este nevoit sa isi modifica viteza sau traiectoria pentru a il evita pe celalalt. exact ce se vede in filmare.

      si da, legal ala are voie sa faca stanga acolo. si moral, cum zice zarax, are doar o sticla de cola si e in spatele unui cu 10 cosuri pline cu varf. dar de asemenea are obigatia de a se asigura ca poate face stanga fara sa incurce pe nimeni, fara sa creeze situatii pericolase. iar exact asta face. nu se sigura, si ii incurca pe cei de pe contrasens, obligandu-i sa franeze, ba chiar sa opreasca, ca sa treaca el.

      ce naiba, nu mai stim sensul cuvantului „prioritate”? vrem ca politia sa aplice legea dar noi toti mergem dupa legea bunului nostru plac? pai exact aia o aplica si ei. bunul lor plac e sa stea la caldurica sau la umbra (dupa anotimp) in logan. o aplica din plin.

      00
  4. Au avut dreptate comentatorii la ultimul articol, esti cam bucurestean la volan :)))
    De ce il lasa aia sa taie doua benzi? Pentru ca e coloana la semafor si n-au unde sa se duca. Ce rezolvau daca se mutau doi metri mai in fata si il blocau?

    Stii soferii aia care se grabesc sa astepte la semafor? Care ii dau talpa din rosu in rosu tot orasul? Tu esti soferii aia.

    00
    • Ce rezolvau daca se mutau doi metri mai in fata si il blocau?

      nu blochezi giratoriul din spatele tău. dar nu mai spune la nimeni că ar trebui să te uiți și în retrovizoare din când în când.

    • Recunoaste ca e o scuza penibila. Aia care s-au oprit sa-l lase aveau liber in spatele lor pana dupa trecerea de pietoni. Dupa ce trece ala, se muta putin mai in fata si elibereaza traficul, daca e asa problematic, dar nu cred ca au pus in cap tot orasul doar pentru ca au vrut sa fie oameni si sa lase un sofer sa faca manevra perfect legala pe care voia sa o faca in loc sa-l incurce gratuit.

      00
    • Sa nu intelegi gresit, eu nu zic ca ala care a facut stanga nu e carnat, ca putea sa intoarca in giratoriu si era mult mai sigur si mai elegant, dar si tu esti prea agresiv in trafic.

      00
    • Practic, e vina mea.

    • Cum poate fi carnat cineva care respecta legea?
      Ca legea este de cacat, ok, dar asta nu este vina respectivului.

      Toata lumea a procedat foarte corect, inclusiv tu ca l-ai lasat, dar era corect din punct de vedere legal si sa nu-l lasi.

      Ca a facut cateva artificii sa evite aglomeratia de pe bulevard nu e nimic gresit atata timp cat nu a incalcat reguli de cirulatie.

      00
    • @vali, nu de vina e vorba.

      00
    • Nu e vina ta Vali, dar când vezi mașini oprite trebuie sa ți se aprindă beculețul că nu e normal și deja frânezi. Părerea mea și i-o demonstrez zilnic în trafic prietenei, este să conduci preventiv, chit ca conduci tare. Și sa prevezi ce vor sa facă cei din fata ta și sa eviți un accident, indiferent ca nu e vina ta. După ce îl eviți, îl poți înjura cât vrei dar te și feliciți pentru evitare accidentului.

      00
  5. Pentru șoferi: dacă vezi că pe banda vecină mașina a încetinit / oprit și nu ai vizibilitate e cazul să calci puțin frâna preventiv nu te bagi înainte cu viteză maximă…. șanse mari să fie pietoni care traversează (aiurea) sau unu care a intrat cu mașina în față. Sincer, prefer să am un claxon din spate pe motiv că ăla a încetinit să facă stânga-dreapta sau vrea să lase pe cineva fără să semnalizeze decât să iau ceva pe capotă sau să fac schimb de RCA.
    Asta include și cazul de aici: intersecție, mașini oprite în fața ei (oare de ce au oprit)… dar noi dăm înainte tare. Să presupunem că omul nu avea asigurare la City și îți plăteau reparațiile, chiar merita asta?

    00
  6. Pai asa cu moral vs. legal…ala de iti iese din dreapta, intra direct pe banda doi, ilegal. Trebuia sa intre pe banda intai si sa dea cateva ture de oras (banuiesc ca a e banda de obligatoriu la stanga acolo).

    00
  7. Trebuie sa inceapa sa coste atat de mult sa te fatzai cu masina in oras, in asa fel incat ambuteiajele alea sa nu mai apara.

    Orasul e pentru oameni, nu pentru troace cu o persoana in masina, cu motorul pornit.

    Sau electrice.

    00
    • @hash, de fapt orasele nu au fost niciodata pentru oameni. Din momentul in care o asezare s-a dezvoltat destul de mult pentru a fi denumita oras, intotdeuna s-a aglomerat. Acum problema sunt masinile, in trecut era vorba de carute. Acum ne plangem de gazele de esapament, in trecut oamenii se plangeau de balegarul de la cai. Si inainte de asta se plangeau de mizeria de pe strada, fiindca toata lumea arunca gunoiul in fata casei si nu prea aveai cu ce sa-l cari in afara orasului.

      Pentru oameni sunt zonele rurale, satucele, eventual oraselele mici cu cateva mii de locuitori.

      PS: masinile electrice nu sunt o solutie pe termen lung. Deja pretul energiei electrice a crescut considerabil, oare ce se va intampla atunci cand vom inlocui jumatate din flota auto cu electrice si consumul total de energie va creste de 2-3 ori?

      00
    • Ce imi plac mie astia care tipa „Nu mai mergeti cu masina in oras!”. Dar cand ii intrebi de alternative, solutii, ceva zic „Nu stiu, nu e treba mea sa gasesc solutii, dar sa nu mai circule”.
      P.S. Si asta vine de la cineva care evita pe cat posibil sa circule cu masina in oras si nu dezactiveaza Stop-Start-ul cum se urca la volan.

      00
    • Bre, in general merg pe jos si cu autobuzul (da, si cand ploua). Masina o scot o data pe saptamana cand ma duc la cumparaturi.

      Solutia alternativa e sa folosesti transportul in comun (care in BV e foarte bun). Vii cu masina la periferie si o lasi acolo (ca tu stai la sat).

      Si nu ma luati cu ‘sa se faca’. Faceti voi cerere la primarie ca vreti parcare (mare). Daca veti fi sute care faceti asta, se va face. Participati la consultarile publice (da stiu, sunt cam ascunse, dar sunt). Puneti mana pe mail-ul vietii.

      Eu unul m-am saturat sa va respir gazele de esapament cand va duceti plozii la scolile ‘bune’.

      00
    • @Zarax, multi dintre cei care urla „Nu mai mergeti cu masina in oras…”, uita sa scrie si completarea „… ca sa pot merge eu.”. Daca citesti cu atentie, majoritatea vor sa nu mai existe alte masini ca sa nu mai stea ei in trafic si vin cu explicatia ca „ei au nevoie”. Sunt foarte putini cei care merg constant cu transportul in comun sau cu bicicleta.

      00
    • @Andrei G, ce-i drept, si mie mi-ar placea sa pot sa circul, nu sa stau in coloana cand chiar am nevoie de masina. Dar daca te uiti dimineata la mine in parcare, din 17 locuri, doar al meu e ocupat. Ghici unde-s restul…

      00
  8. sa zici ca romanii stiu sa foloseasca sensurile giratorii in loc sa faca stanga aiurea e un overstatement. De cele mai multe ori soferul alege o stanga riscanta in loc sa faca 100-200 de metri pana la un girator si sa intoarca acolo. Atata se poate deocamdata

    00
    • Confirm. Acelasi lucru se intampla pe Strada Racari in Buc, sens spre Str Ramnicu Valcea. Unii Aleg sa faca stanga peste o strada cu 2 benzi pe sens cand la 100 de metri in dreapta e un sens giratoriu.

      Mai sunt si aia speciali ce vor sa ajunga pe Ramnicul Sarat, si practic traverseaza 2 strazi cu 2 benzi pe sens plus o alee printre blocuri cand la fel, ar putea sa mearga pana la acel sens giratoriu.

      00
  9. Din orice directie venea de pe M Viteazu putea sa ajunga mult mai usor pe Vidin. Eu cred ca asta vira dreapta de pe Vidin pe Calugareni, apoi dreapta pe Grivitei. E o schema de suntat coada de pe Plevnei care se misca muuult mai greu fata de cea de pe Grivitei.

    00
  10. Nu știu cum se mai predă zilele astea la școala de șoferi, dar în 1999 instructorul meu îmi zicea “tot ce nu e interzis, e permis”. Și dacă ne uităm la situația dată, băiatul ăla are dreptul să facă stânga, că-ți convine ție sau nu. Acuma, poate nu e cel mai bun loc să faci stânga când e aglomerație maximă, OK, dar legal are voie. Că tu ai niște așteptări, iar e altceva și, îți convine sau nu, sunt “decât” ale tale și nu au statut de lege. Că cel/cei care administrează străzile ar putea fluidiza traficul nepermițând făcutul la stânga iar e altă discuție. Când e totul bară la bară tocmai că astfel de chestii mai ajută, recte fermoarul, nestaționarea pe trecerile de pietoni sau a permite unuia să facă stânga și altele. Karma bună ți se mai întoarce aș zice.

    00
  11. ieri „de ce se asigura ala cand trece strada pe trecere de pietoni”
    azi „de ce face asta stanga pe unde are voie”

    Atat de scumpe is franele la Toyora?

    00
  12. Nu pare ca s-a pus in situatia sa fie lovit de un sofer care nu il vede. Daca nu incetineai treceai fara probleme, ca s-a oprit si ti-a dat prioritate. Chiar s-a oprit mult mai din timp fata de masina care iesea din straduta din dreapta (care avea vizibilitate)

    00
  13. din cate am inteles eu pana acum, tu cam urasti pe toata lumea(pieton sau sofer) care are nesansa sa te incetineasca cand esti la volan…

    00
  14. Dar eu sa-l urasc pe Nita piulita care vroia sa faca stinga de pe prima banda de pe Stadionului pe Ioan Bogdan : https://www.google.ro/maps/@45.6638768,25.5794685,19z?hl=ro ce daca era dubla continua si giratoriul la 50 de metri ? Om ambitios cu relizari, nu pulifrici ca noi.
    Mai era unul intr-o zi de pe Avram Iancu stinga pe Victor Babes,giratoriu la 50 de metri in acest caz doar simpla continua, coincidenta tot Mercedes ML.

    00
  15. Graba asta de a ajunge undeva, repede, nu carecumva sa iertam partenerului de trafic ceva, mai ales daca suntem ‘in dreptul nostru’.

    Pietonii / biciclistii n-au luxul asta, n-au nici claxon, daca va injura nu-i auziti, daca le taiatzi fatza sau venitzi tare, nu simtiti cum le vine inima in gat. Ce sa mai zic de copii, saracii mi se face mila, cand ii vad de-o schioapa cum vor sa treaca si ei 6 benzi. Si ce facem noi? Ii ducem cu masina, sa nu mai mearga pe jos, ca ‘traficul e infernal’.

    Noi suntem traficul (aka infernali)!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.