Uneori, statul e și ticălos

Fiți atenți aici la ce mai face CNAIR:

Cel care a cumparat o masina are obligatia sa o inmatriculeze pe numele sau in cel mult 30 de zile. Multi nu fac acest lucru, desi, teoretic, legea prevede o amenda de 1160 de lei. De ce risca? Pot circula fara sa plateasca rovinieta sau taxele de pod, iar amenzile vin pe adresa fostilor proprietari. Pentru cei din urma incepe un cosmar. Sunt nevoiti sa demonstreze in fata judecatorului ca nu mai detin masinile pe care le-au vandut.

Culmea absurdului, dupa ce castiga in prima instanta, juristii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere fac si apel. (sursa)

Deci nu e de ajuns să se ducă la CNAIR cu un contract de vânzare-cumpărare ca să demonstreze, trebuie proces. Și dacă câștigă procesul, se poate face apel. Pentru că de ce nu? De ce să nu pui oamenii pe drumuri? De ce să nu aglomerezi tribunalele?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Multi nu fac contracte de vanzare cumparare sau fac contracte ”de mana” care daca nu sunt intocmite corect nu au valoare juridica. Daca nu ai un contract valabil nu te crede nimeni ca ai vandut rabla.

    00
    • NOU
      #2

      „contracte ”de mana” care daca nu sunt intocmite corect nu au valoare juridica”

      asta e o chestie de interes general. cum se intocmeste corect un contract „de mana”? intreb pt un prieten

      00
    • De ce esti cu muia, daca nu stii drept ? Orice contract sub semnatura privata are valoare juridica. Mai informeaza-te. Chiar si intelegerile verbale sunt contracte, dar au alta forma.

      00
    • Oricum nu te crede. A se observa Proces si Apel.

      00
    • Dpdv juridic majoritatea contractelor sunt considerate valabil incheiate prin simpla manifestare de vointa a partilor. Cum era pe vremuri, cu o strangere de mana. Contractele se incheie in scris (in orice forma) doar pentru a le proba existenta, nu pentru a exista. Daca se identifica ok partile si obiectul conteactului poate fi si „de picior”.
      Foarte putine contracte (de exemplu vanzarea-cumpararea de imobile) trebuie incheiate in forma autentica (autentificat la notar). Aceste exceptii sunt strict prevazute prin legi. Daca nu exista o lege care zice ca trebuie incheiat in forma autentica pt a fi valabil, contractul „de mana” este perfect valabil.

      00
    • Petru, cu muia esti tu. Chiar daca ti-se pare ca ai dreptate si esti cel mai destept din satul tau nu strica niciodata sa fii politicos.
      In ceea ce priveste valabilitatea contractelor de mana eu zic sa mai studiezi. Nu orice pocarcarie scrisa pe o coala a4 este un act valabil. Cum ramane daca elementele de identificare ale bunului nu sunt corect inscrise sau nu sunt inscrise deloc?

      00
    • Cum să nu aibă un contract „valoare juridică”? Îl poţi scrie pe şerveţele, are fix aceeaşi valoare ca ăla întomic la notar. Nu există contract „valabil” sau „nevalabil”. Odată încheiat un contract, între două părţi, indiferent de formatul sau suportul acestuia, acel contract începe să îşi producă efectele juridice. E o prostie asta cu „contractul de mână”. Îl poţi face cum vrei.

      00
    • @Valeriu, dacă nu conține descrierea obiectului, poți proba cu martori sau orice alt mijloc de probă. forma scrisă este doar pt a proba contractul, nu pt însăși existența lui (cu unele excepții).
      dacă conține niște minine date (parțile, obiectul contractului, contraprestația) este valabil și dacă e scris cu dematograf pe șervețele. ba chiar, dacă unele elemente lipsesc se vor suplini cu legislația generală în materie.

      00
    • Contractul este legea părților.

      00
    • Daca ai scos fiscalul e clar ca ai vandut-o.

      00
  2. Pai nu era bine cand te duceai la fiscal cu radierea de la politie ?
    Acum nu este decat un sistem ticalosit gandit si implementat asa cum este pentru a putea genera spagi.
    Stii cum spunea cineva ? Legea este ca o bariera, oamenii corecti, cei care o respecta, se lovesc de ea, in schimb „baietii destepti” o depasesc trecand peste sau pe sub bariera.

    00
  3. Toate instituțiile statului sunt obligate prin directive interne să facă apel la orice proces deschis de cetățeni, indiferent dacă au șanse sau nu. Ideile din spate sunt:

    1. Statul nu trebuie să piardă bani, orice ar fi!
    2. Mulți cetățeni nu au energia, timpul și banii să alerge prin tribunale, deci unii pierd procesul pe vicii de procedură. (nu se mai prezintă la apel, etc.)
    3. Chiar dacă legislația din România nu se bazează pe precedent, e bine să nu se creeze precedente oricum, ca să nu încurajăm alți cetățeni să facă gât și să dea statul în judecată.

    00
    • confirm din experienta proprie: am un proces cu politia rutiera si ei fac apel cu niste argumente aberante.

      00
  4. Si in cele mai multe cazuri cheltuielile de judecata costa mai mult decat amenda.

    00
    • cheltuielile de judecata nu le suporta ala care pierde procesul?

      00
    • NOU
      #16

      Cheltuielile de judecata sunt suportate de cel care pierde, dar statul pe drumuri, benzina la masina, zilele luate libere ca sa ai timp sa alergi nu ti le da nimeni inapoi.
      Dat fiind ca un proces tine cam un an, timp in care ai de facut copii dupa acte, mers la avocat etc…. se aduna destul daca ar fi sa cuantifici cumva in bani.

      00
    • @catalin fdd depinde de proces. copiile le faci la copiator, nu le desenezi de mana. asta iti ia cateva minute.
      cu avocatul vorbesti la telefon si te vezi cu el in instanta daca e necesara prezenta ta.
      pentru un proces relativ simplu cum e cel in cauza, eminamente civil, unde nu e necesara prezenta/confruntarea martorilor, a expertilor, nu se fac partaje, etc – nu ar trebui sa fie prea multe probleme.
      daca vrei sa dai o gravitate mare situatiei, sigur, poti spune ca ai de facut copii, de mers cu masina in trafic. poti face accident, viata iti este pusa in pericol. te poate fute careva in cur cand stai la coada la xerox. cine stie.

      00
  5. Nu am mai vandut de mult o masina, dar solutia nu ar fi sa-ti iei pur si simplu numerele? Stiu ca pe vremea cand am vandut eu (2008-ish) puteai sa faci chestia asta, si atunci noul proprietar se alegea cu numere rosii.

    00
    • Asta e singura solutie acum. Pastrezi numerele si aia e.

      00
    • Cand iti iei numerele? I-ai vandut masina omului, ati facut actul de vanzare cumparare si… ii iei numerele in parcare si ii urezi succes sa isi cheme platforma sa plece acasa, sau cum?

      00
    • Cumparatorul isi va ridica numere rosii si certificat provizoriu de circulatie. Si da, pleci cu numerele in buzunar.

      00
    • Daca ii iei pe loc numerele, nu mai vinzi masina. Punct. La fel daca ii scrii in certificatul de inmatriculare cu pixul ca ai instrainat-o lu’ cutarica, adio …Sistem ca in Anglia( in alte state nu cunosc) . ai cumparat ceva, noul proprietar nu mai are acces la asigurare, taxa de drum, etc. Cu mentiunea ca ln UK nu ai impozit la masina.

      00
    • Chiar si in situatia legislatiei de rahat din prezent, logica ne spune ca atat cumparatorul cat si vanzatorul pot face cate ceva sa-si apere pielea in cazul in care celalalt e un nemernic. Exista modele tip de contracte de vanzare-cumparare autoturisme, descarcabile de pe internet. Aceste contracte prevad si optiunea ca vanzatorul autoturismului decide sa isi pastreze numerele. Daca vanzatorul isi pastreaza numerele, cumparatorul va fi obligat sa faca re-inmatriculare, de aici rezulta 2 chestii: numele vanzatorului nu va mai figura in legatura cu masina (deci la un eveniment ulterior = accident) el nu mai are nicio treaba, si deoarece dupa vanzare numerele vor fi altele decat cele de pana la momentul v-c, se va elimina posibilitatea primirii de amenzi pe vechile numere de catre vechiul proprietar. Tot vanzatorul trebuie sa completeze la data vanzarii pe spatele talonului CU PIXUL formularea „Instrainat catre la data „. Daca cumparatorul nu e de acord vanzatorul ar trebui sa nu i-o vanda. Daca i-o vinde fara sa-i scrie „instrainat catre…” pe talon, atunci cumparatorul o poate vinde linistit mai departe unui alt cumparator, si se plimba masina la 2-3-4 detinatori, iar ultimul e cel pe care daca pica magareata cu vreo problema mai ia-l pe vanzatorul real de unde nu-i. Pe de alta parte, cumparatorul trebuie sa fie atent la toate actele, si este FOARTE de preferat ca persoana de la care cumpara masina sa fie cea din actele masinii, cu verificarea buletinului detinatorului. De asemenea, cumparatorul nu ar trebui sa cumpere fara existenta fiscalului la momentul cumpararii. In concluzie,multe probleme apar si pentru ca unii cumpara sau vand in doru’ lelii, fara sa tina cont de cele mentionate.

      00
  6. de ce nu dati in judecata CNAIR, de ce nu depuneti plangere la un procuror. E un stat de drept, nu o mare adunatura de oameni care vorbim pe net/

    00
    • Pentru ca celor ca tine le e mai usor sa comentezi din spatele monitorului decat sa inteleaga ce implica ceea ce scriai acolo.

      00
  7. Eu stiam ca amenda e 60 de lei….

    00
  8. „Uneori”

    00
  9. Patit de mine cu masina sotiei! Asta nu se intampla de ieri sau azi, ci de ani buni. Am castigat si procesul si apelul. In tot timpul asta CNAIR (pe vremea aia CNADNR) insista ca fie e posibil sa fie un contract fictiv -desi a fost inregistrat la finante- fie e de datoria persoanei inscrise in baza de date a DRPCIV – desi a acolo poate opera EXCLUSIV cumparatorul autoturismului sau instanta, dar te plimbi ani si ani sa il cauti pe cumparator, apoi daca ala in termen de 6 luni nu inscrie mai deschizi inca un proces in care ceri sa ti se aprobe radierea din circulatie. Si toate astea pt un cacat de masina pe care l-am vandut cu 450 euro, ca pt nevasta si copil masina nu mai prezenta siguranta. Daca stiam, o dadeam la fier vechi – luam un sfert din suma asta dar nu mai aveam bataile astea de cap.

    00
  10. Confirm, a patit tata. Te poti proteja de asta daca scrii pe talon „instrainat catre X”. Samsarii stiu asta si e posibil sa-ti ofere un creion („stai sefu ca am eu la mine”).
    El a vandut masina pe buna credinta si apoi a fost vanduta inca odata. Ne-a venit amenda acasa pt. rovinieta, am inceput procesul, la fel, s-a facut apel si pana la urma am castigat. Mers si depus acte, plimbari aiurea pe cheltuiala proprie, ca mai bine platesti amenda.
    Sunt curios totusi, daca iti permiti un avocat si ai timp, sa incepi sa dai in judecata pentru cheltuieli si timp pierdut capusele astea, oare ajungi undeva?

    00
    • da, ajungi sigur. :)

      00
    • Nu ai nevoie de avocat! Eu am reusit pe cont propriu fara aproape nici un ajutor inafara de sfaturi de pe forumuri! Iar judecarea am cerut-o in lipsa, nu e obligatoriu sa te prezinti la proces.

      00
  11. Mai noi in ro trebuie proces pentru orice. Cazul tatalui meu. A muncit 10 ani pe grupa cu grad de risc ridicat (sau cum se nume pe vremuri) cu sporuri primite si tot. Doar ca a avut surpriza sa afle ca sporurile si primele nu au fost incluse in plata cotizatiilor la vremea lor. A mers la sediul firmelor unde a lucrat, i s au dat actele doveditoare ca nu s au inlcus, deci s a calculat si paltit gresit si acum el practic primeste pensie doar pe salariu minim nu si pe sporuri si prime si ca sa conteste calcularea gresita a pensiei trebuie sa deschida proces cu casa de pensii. Din pensie de 800 lei sa platesti avocat sa te reprezinte, drumurile de la casa de pensii la sediul firmei…

    00
  12. Ai mei au camparat in 99 un apartament de la un APV-ist lasat la vatra. Si omul a plecat la tara si Dacia din 85 nu a mutat-o la Cucuietii din Deal. Si an de an ai mei primesc in cutia postala somatia de plata a impozitului cu penalizari pe numele bietului om care o fi murit, o fi dat la remat masina….impozitul vine cu sfintenie

    00
  13. NOU
    #34

    Patit si eu (bine, taica-miu). Vandut o masina la niste cetateni de etnie conlocuitoare din Ploiesti. Cum-necum, facut doar un contract ”de promisiune” la notariat, actele efective incheiate pe alt nume decat cel initial cam la 1 luna distanta. Fix dupa 2 zile de la semnarea actelor, au inceput sa curga amenzile (viteza pe DN1). 4 sau 5 amenzi, noroc ca la momentul respectiv nu era sistemul cu puncte (pre-2006). Cautat pe respectivii sa plateasca, nema, dupa telefoane cu amentintari si injuraturi (din partea lor), ai mei au renuntat – n-au avut chef sa-si bata capul cu procese, etc. Cam 10-15% din valoarea de vanzare a masinii s-a dus pe amenzile alea.

    00
  14. Ce politicos, cica numai ‘uneori’ statul e ticălos! :) Statul roman e o mizerie, o tumoare pe masura pesedeului. Se merita unii pe altii, statul si kktii pesedisti.

    Spre deosebire de Romania, in America doar schimbi actul de proprietate al masinii. Care e un fel de cupon, atat. Restul e asigurarea care e treaba/responsabilitatea ta. In Romania nu, nene. E mai complicat ca doar nah, romanashul e mai mare si mai tare decat prostul si grasul de american, nu?

    In Romania iti ies peri albi pt vanzare/cumparare la un apartament ordinar de bloc comunist. Anexe si copii notarizate de-ti vine sa te duci la balamuc.

    00
    • Ia dati frate si argumente, astia care dati minus. Spuneti voi, de ce statul roman nu e o mizerie?

      00
    • @Zarax: Or fi kkti de pesedisti sau suporteri pesedisti. Pt care am mai aruncat manusa asta, dar nu a sarit nimeni sa combata. Nicaieri.

      Daca esti pesedist sau suporter/fan/votant, sant doar 2 posibilitati:
      – ori esti idiot (crezi minciunile lor – dupa 27 de ani! – ca o sa faca si-o sa dreaga)
      – ori esti in cardasie, ai vreo miuta cu vreun pesedist in guvern/administratie locala.

      Hai baieti, demonstrati ca nu e asa.

      00
    • Pai la el lucreaza ei, cum sa dea cu plus? ;)

      00
    • Absolut toate partidele sunt o mizerie, nu numai PSD. Daca si-ar vedea de ce ar trebui sa faca in loc doar sa fure, sa se certe la televizor si sa isi dea mana si sa faca afaceri unii cu altii indiferent de culoarea politica, nu am avea situatii ca cea din articol.

      00
  15. Asta cu apelul este reala si iti spun si de ce.
    In orice institutie de stat exista un departament juridic iar prin lege (nu stiu exact care dar pot sa aflu) ei SUNT OBLIGATI sa faca recurs la orice proces pe care il pierd.
    Daca nu fac aceasta procedura, dunele pe care institutia le are de platit sunt transferate catre oamenii din departamentul juridic pentru neindeplinirea sarcinilor de serviciu.

    cam asta e cu romania..

  16. Am trecut recent printr-o situație concretă: vândut o mașină în 2007 (cu contract V-C și stergere de la taxele locale), primit amendă în toamna lui 2015, pentru neplată taxă de pod la Fetești, deoarece cumpărătorul nu a înmatriculat mașina pe numele lui. Amenda a fost 130 de lei, am plătit 65 de lei în 48 de ore.
    Am mers apoi la CNADNR, acolo era un domn care dădea explicații în numele instituției, sfatul de bază era „dați în judecată și veți anula PV-ul”. Același sfat reieșea inclusiv dintr-un comunicat de presă al CNADNR, aflat pe site-ul instituției! Așa că asta am făcut, în primăvara lui 2016. Am încheiat cu succes procesul în vara asta, după victorie atât pe fond, cât și la recursul CNADNR, (pe care îi obligă legea să îl facă…). Cu decizia finală am fost la taxele locale și cei 65 de lei mi-au fost scăzuți anul acesta din impozitele pe casă+mașină, plătite în februarie.

    Prima chestie care trebuie spusă: problema a fost acutizată de guvernul Ponta, care, pe ultima sută de metri (2015), a decis ca procesele verbale încheiate de CNADNR să nu mai poată fi anulate de instituția emițătoare, ci doar prin decizie judecătorească. Așa s-a complicat situația și s-au aglomerat instanțele cu contestații, recursuri etc.. Nu știu care a fost motivul acestei idioțenii. Probabil s-au gândit că mulți oameni în situația mea vor renunța să se complice și vor prefera să plătească amenda… Oricum, o decizie prostească și care, în contextul limitării CNADNR la baza de date a Serviciului Înmatriculări, a pus pe drumuri o mulțime de oameni.

    A doua chestie, pozitivă, este legată de Serviciul Înmatriculări. Tot în 2015, ca urmare a situației create, acesta a introdus o mențiune în registrul de înmatriculări, care arată că mașina a fost înstrăinată. Mențiunea se face pe baza depunerii unei cereri-tip și a actelor respective (copii după CI, contract VC și adeverința de radiere de la impozitele locale) de către persoanele în cauză. Rostul mențiunii este ca, pe viitor, orice amendă să fie transmisă celui indicat drept cumpărător în contractul de vânzare-cumpărare. Despre chestia asta vorbește ultimul paragraf al știrii. Eu am fost în persoană la Pipera, încă dinainte să încep procesul cu CNADNR, am depus actele necesare, apoi am primit comunicarea pe email. Până acum, nu am mai primit nici o amendă :)

    00
  17. Salut
    Hai sa va zic ce am patit si va rog sa ma ajutati care stiti ce pot sa fac.

    In 2011 am luat o masina de la un individ.
    Nu mi-a dat fiscalul pe loc,a zis ca o sa mi-l dea in 2 saptamani
    Bineinteles ca nu mi l-a dat,ma tot ducea cu zaharelul…
    Ei,intre timp mergeam asa cu masina,pe numele lui,plateam tot ce era de platit.
    Am luat masina in evidenta la primarie..

    Ei,dupa cateva luni,accidend,dauna totala!
    Am stat vreun 1 an cu ea asa pana cand am vandut-o.
    Ei,ala care a luat-o practic a luat o rabla,era dauna totala.
    Am facut un contract de vanzare cumparare de mana si aia e.
    Faza e ca,acum in 2017,primul propietar de la care am luat masina s-a gandit el ca si-a platit amenzile si mi-a trimis la primaria de unde apartin,contractul de vanzare cumpare ca sa platesc tot din 2011 pana acum.
    Problema e urmatoarea.Eu platesc tot,aia e daca nu am alta varianta sa scap,o sa platesc.
    Faza e ca dupa ce platesc tot,ce cacat fac cu masina,cum scap de ea de la primarie?
    Ce pot sa fac sa nu mai platesc?
    Nu mai gasesc contractul de vanzare cumparare intre mine si ala de a luat-o busita..
    E vreo varianta ca sa nu platesc la ea toata viata?

    Multumesc.

    00
  18. Fiscul ar trebui sa treaca automat masina pe numele noului cumparator avand datele lui in contractul de vanzare-cumparare.

    00
    • Fiscul face asta, dar numai în ceea ce privește taxele. Pentru anularea înmatriculării inițiale și reînmatricularea pe numele noului posesor, problema e la Serviciul Înmatriculări (altă bază de date, alte prevederi legale).
      CNAIR (ex-CNADNR) se prevalează de faptul că nu are acces la bazele de date de la taxe și impozite locale, ci doar la registrul de înmatriculări – cine apare acolo cu mașina pe numele lui, ăluia îi trimite amenda. Din fericire, la procesul de contestare a unui PV de amendă (dată pe o mașină vândută și trimisă fostului proprietar), judecătorii resping argumentele CNAIR deoarece nu se poate imputa fostului proprietar neemiterea unui certificat de înmatriculare pe numele noului proprietar și nici neefectuarea modificărilor corespunzătoare în baza de date a DRPCIV. Mai mult, (citez din memorie) „petentul nu deținea în proprietate și nici nu folosea autovehiculul la data săvârșirii faptei, deci a fost sancționat în mod nelegal.”

      00
  19. Am auzit de o duda mai demult tot pe tema asta. Dl. X cumpara o masina cu motor mare. Motor care pe langa invidia smecherasilor din cartier cere si un impozit pe masura. DAr ce sa-i faci obrazul subtire…Dupa o vreme o vinde. Dar vanzarea e fictiva, doar pt primarie. Asfel el o scoate de la impozit si continua sa foloseasca masina bine mersi. Legenda spune ca ar fi mai mult de 10 masini in fiecare judet in situatia asta.
    Si stau eu si ma intreb: E chair asa de complicat de facut un sistem de gestionare a bazei de date cu propietari si masinile lor?

    00
  20. Cine o cumpara vreodata masina SH din .ro inseamna ca are nervii tari

    00
  21. Am trecut şi eu prin asta de curând, fix vechea problemă. Maşină vândută în 2014, scoasă de la impozit a doua zi după semnarea contractului, amendă rovinietă primită în 2016. Ambele instanţe mi-au dat dreptate, că au făcut şi apel cei de la CNADNR.

    Ăştia de la CNADNR zici că sunt pe altă lumea. Povesteau la judecătorie că ce rău am fost eu că nu m-am dus la înmatriculări, să le spun că am înstrăinat maşina. Chiar asta a fost exprimarea lor, că am fost de rea credinţă. Pe lângă faptul că nu există prevedere legală care să stabilească normele acestei informări, înmatriculările nu te scot din baza de date. Am făcut-o şi pe-asta, mai mult de curiozitate. Îţi trimit o informare cum că au luat cunoştinţă că ai vândut maşina însă, menţiunea lor nu produce efect juridic, adică nu se transferă dreptul de proprietate din punctul lor de vedere. Deci fix degeaba îi informezi.

    Cât timp nu există procedeu legal prin care tu, vânzătorul, să poţi radia maşina din evidenţele lor, prin declaraţie, se crează nişte situaţii penibile. Când o radiezi de la impozit, ar trebui să treacă automat informaţia mai departe. Că ăla n-o înregistrează la rândul lui, nu e problema ta. Să-l tragă pe ăla la răspundere. Au număr, au maşina, au adresa, îl opresc în trafic, îi ridică talonul şi numerele şi aia e, ori o înregistrează, ori o dă la fier vechi.

    00
    • Deci clar exista un vid legislativ (ca sa nu zic viciu legislativ) care permite unor nenorociti sa creeze probleme oamenilor de buna credinta. Treburile astea ar trebui reglate printr-o legislatie clara si prin implementarea unei proceduri simple a vanzarii-cumpararii unei masini. Dar politicienilor nu le pasa de asta, ei sunt doar cu furatul.

      00
  22. În cazul meu au inventat pînă și faptul că am fost notificat în prezența unui martor. Au pw o hârtie așa-zisa semnătură a martorului. Probabil martor e tot cel care trebuia să livreze notificarea și care nu s-a deplasat de pe scaun. Așa că judecătorul a dat-o cu executare silită și au luat banii din cont direct.

    00
  23. Acum cu caderea taxei am putut sa scap de o tigaie de la firma, un citroen c4 , genul de masina la care cand gasesti cumparator il dai pe loc nu te ma targuiesti. Aventuri: factura intoarsa de la inmatriculari ca nu are trecut seria motor pe ea. Nu e problema modificare ei, problema e ca mai nou fiscul local pune o stampila pe factura, uatafaca??? Pe o intelegere intre 2 entitati private se baga statul ? Barem era o treaba daca nu mai era nevoie de restul hartiilor dar ashi dosarelu e dosarel e sfant. Bine ca am noroc de cumparator bun( la pretul care l-a luat cred si eu) zice ca mai sta el odata la coada sa-i puna stamplila buclucasa. Apropo, mai am un mitsu lL200 din 2007, necesita vreo 2000 de bagat in el, ma bate gandul sa-l vand dar imi e ca raman fara masina si imi eo sila iar sa ma bag la leasing…sila de amestecata cu greata.
    http://www.fotothing.com/

    00
  24. Cred că s-a împlinit luna de când am terminat complet cu procesul cu CNADNR. Polo vândut acum vreo 2 ani, ăla care l-a cumpărat a trecut pe la Fetești fără peaj și amenda de 60 de lei a venit la mine. M-am încăpățânat să nu plătesc, i-am dat în judecată fără avocat fără nimic, am făcut după capul meu hârtiile și am câștigat în prima fază procesul și apoi apelul. S-a judecat în lipsa mea, cu excepția taxei de timbru judiciar și a timpului pierdut nu m-a costat mai nimic. Dar a meritat.

    00
  25. Vrei sa vezi faza tare : Apel/ recurs la proces deschis pentru schimbarea numelui facut de evidenta popendulatiei.

    00
  26. Patit acelasi lucru. Vandut masina in 2013 catre un personaj semi-dubios, dar am facut tot ce mi-a stat in putere sa evit probleme. Contract de V-C, mentiune in talon la rubrica „Instrainari”, scos din evidenta de la Primarie pe baza contractului de V-C, eliberat certificat fiscal catre cumparator, pe care i l-am trimis prin posta (eu – Cluj, el – Zalau).

    Un an mai tarziu am primit o amenda pentru lipsa rovinieta. Am facut contestatie la Judecatorie, pierdut nervi si timp, zile libere de la servici, insa CNADNR refuza sa dea inapoi. Eu mentionam articolul din lege care stipuleaza ca „Inmatricularea autovehiculelor este continua, radierea de pe fostul proprietare facanduse DOAR in momentul inmatricularii pe cel nou, sau a scoatereii complete din circulatie (dezmembrare, depozitare, distrugere etc.).”. Ei foloseau un articol la fel de valabil, dar contradictoriu care spunea ca „Radierea de la Politie, in urma vanzarii e responsabilitatea vanzatorului”. Cei de la Inmatriculari spun insa ca nu pot face asta la cererea vanzatorului.

    In final am platit amenda si am renuntat la judecata pentru ca se intindea prea mult. Am gasit insa cu greu un pont care pare ca rezolva asta pe viitor: Se merge la Prefectura (serviciul Inmatriculari cred ca tine tot de Prefectura, insa in Cluj a trebuit sa merg chiar la institutia Prefectului, la registratura), si se depune o cerere de inscriere a mentiunilor de instrainare in baza de date a serviciului Inmatriculari. Doamnele de acolo m-au ajutat sa o redactez, stiau despre ce e vorba. Se ataseaza copia dupa contractul de V-C, copia dupa actul de identitate al cumparatorului, si se primeste inapoi pe loc originalul cererii, vizat si cu numar de ordine, ceea ce ar fi o dovada irefutabila in cazul in care vreo amenda nu tine cont de aceasta mentiune din bazele de date).

    00
  27. Nu va mai ciondaniti pentru ca realitatea este alta.Contractul de vanzare/ cumparare are valoare juridica(semnat si avizat de biroul taxe si impozite) dar nu si in cazul unei amenzi pentru rovinieta care este penumele celui care a vandut masina.Problema este amenda care este pe numele tau si tu vrei sa nu o platesi ptr.ca nu esti vinovat.
    Solutia:se face contestatie cu toate actele depuse la ea in termen de 10 zile :
    -act vanzare/cump semnat si avizat de biroul taxe si impozite;
    -copie CI vanzator si cumparator;
    -adeverinta cu scoaterea auto de la impozit;
    -adresa de la Politia circulatie,biroul de evidenta electronica nationala a autovehiculelor cu modificarea titularului autoveh.
    Fara aceasta din urma platesti amenda sigur,mai ales cand te lupti cu CNAIR-ul.
    Eu am reusit sa anulez un asemenea p.v de contraventie acum doua luni iar CNAIR-ul s-a suparat si zilele trecute mi-a mai trimis o amenda pentru lipsa rovinieta,acum pe masina mea de drept cu toate ca aveam rovinieta valabila.Amenda nu mi-a fost adusa la cunostinta eu gasind-o la primarie cand am platit impozitul pe casa.
    Acum sa vad daca reusesc sa scap si de aceasta amenda,daca nu sunt bun de plata,
    Va doresc tuturor sarbatori fericite si fara amenzi !!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube