Ia să fim atenţi un pic
Primul SUV Skoda e construit pe aceeasi platforma ca si SUV-ul Tiguan al Volkswagen, lansat anul trecut. E de asteptat ca modelul Skoda sa "imprumute" din motorizarile masinii germane. Sursa.
Deci oamenii fac un Tiguan cu alt nume si cu alta caroserie. Pentru ca trebuie sa aiba si Skoda un SUV. Acum fac si un A4 Allroad. Urmeaza un Seat SUV si dupa aia trec la Bentley SUV.
De aia e criză.
las ca si bmw mai scoate o struto-camila: combinatie de x6, seria 7 si seria 5. produs de nisa cica. asta le trebuia acum.
Nu de aia e criza, ci din cauza crizei vor sa mai schimbe cate ceva. Ca nu nimeresc asta e alta problema.
Pai pana acum nu faceau si passaturi ieftine, cu alta fatza? parca octavia le chema:)
Ca si Tuguan ala s-a vandut in draci. Not.
Btw, la Porsche Vest e lichidare de stoc, repede cat mai apucati, un Tiguan se vinde cu 23% reducere…
realizarea unui model nou de masina, de la concept la productie, ia pe putin 1-2 ani. deci ideea, conceptul, proiectarea au avut loc inainte de criza. dupa ce au investit milioane in proiect, doar nu o sa-l lase balta.
sa moara industria auto, sa mai umblam si pe jos, imediat o sa mergem si la wc cu masina.
Atia avut senzatia ca daca la un Polo ii faci zoom iese Golf si daca la Golf faci zoom iese Tiguan si daca la Tiguan faci zoom iese un Touareg?
Cred ca au folosit acelasi proiect si doar au schimbat scala
Ati*
Conceptul e destul de vechi (cel putin 4 ani). A fost prezentat la SIAB 2005 si personal nu mi-a placut deloc. Era o masina foarte dubioasa – un fel de Mini pe steroizi. Acum seamana cu o Fabia pe steroizi.
E ciudat ca SUV-urile inca se vand bine, nu ma refer la noi in Rromania, ma refer in state, desi se plang ca n-au dolarei sa-si fac plinu’ la masina piata de SUV-uri nu a inregistrat nicio scadere in vanzari(semnficativa) de la inceputu’ asa zisei crize.
Eu sunt cocalar (serios!) si vreau sa vad cat mai multe SUV-uri pe strazi (serios!). Pentru ca nu am bani de unu’ mai de doamne-ajuta, astept SUV-ul de la Dacia!… Ma doare’n pix de planeta, de problema poluarii etc. etc. Exista, sunt probleme grave, dar ma doare-n cot de ele. N-avem decat sa crapam toti, nici o pierdere. Daca-mi doresc o masina care consuma putin – singurul motiv e pretul carburantilor.
Şi eu cred că Octavia e una dintre cele mai bune maşini făcute vreodată! Oricum , criză, necriză, SUV-urile au targetul lor! E normal să fie aşa!
@mikel : azi s-a lansat oficial si modelul de la BMW.
@TheBride: culmea e ca octavia e mai buna ca passatul asta scos ultimul.
Eu zic ca fac foarte bine. Daca eu vreau un SUV, de ce sa nu iau unul Skoda cu 5 mii mai ieftin decat un Tiguan doar pentru ca nu are un W pe el. Aici castiga oamenii care nu isi iau masina pe motiv ca „e bemve frate”
o masina „costa” 2 miliarde (nu mai tin minte daca iepuroi sau dolarei). de la plansa pina la primul auto care s-a pus in vinzare. nu sariti ca aici intra ingineri, studii de fezabilitate, planuri de marketing, teste de dat cu masina in pom si luat stelute si, cel mai important integrarea industriala pe liniile de montaj. asta era media pe industrie pe care am citit-o acum citiva ani pe undeva – nu am link :(.
astia de la volkswagen s-au dat destepti si cu aceleasi 2 miliarde au vindut cam 3 masini, diferea eticheta. au fost primii care au inventat „conceptul” si au facut o gramada de bani, mai ales la inceput, pina s-a prins pina si neamtu ca bora o poate cumpara cu 5000 de euroi mai putin daca scrie pe ea octavia. (ca octavia nu e pasat, e bora/jetta). de-aia au si transformat bora in jetta si octavia 2 e la alti bani ca isi dadeau singuri la turloaie.
cind au inventat prosteala asta au facut niste profituri imense in primii ani de integrare cross-brand.
astazi i-au copiat si altii: citroen 1/toyota – aia micamica/peugeot 107 – asa, exemplu la prima mina.
numa ca acum s-a prins si piata si surprizele sunt doar la inceput… ca de acum incolo, pentru marii colosi astia, cind o sa le pice un model o sa cada pe toate cele N marci odata si ca sa-l scoata din productia integrata o sa fie mai vesel. pe termen de 15 ani o sa constate ca ce au luat pe mere o sa dea pe pere :))
Seat SUV deja exista….Altea Freetrack parca…
@malascar
Eu credeam ca Honda Accord e una din cele mai bune masini facute vreodata.
Ia in calcul si serviciile post cumparare. Service, daune, etc. Sunt multe povesti interesante legate de Porsche Romania.
Daca Octavia e mai buna ca Passat-ul nu inseamna ca e o masina buna. Si cine naiba mai cumpara motoarele alea imputite PD?
SUV(urile) sunt in „vogue”
Tare ar fii sa scoata si Ferrari un SUV…Lamborghini a avut unul
Si de atunci sa vezi belea, ca vine nevasta lu’ ala, mare poet paunescu, de va spulbera pe sosele. Ca si asa are pedala obisnuita.Sau tocu’ .Sau freza.
doamne, masina aia, cel putin din profil, e urata cu spume
e criza de idei , si incearca sa scoata ceva nou , doar ca nu gandesc cand fac o noutate , care ce’i drept e cam invechita
Pai vor astia de la Dacia sa scoata SUV si sa nu scoata Skoda?
Pai tocmai asta e ideea: fragmenteaza piata, cu costuri minime pentru ei. Din 10 modele de SUV-uri de pe piata, 5 sunt ale lor, construite pe aceeasi platforma, doar caroserie si interior schimbat. Deci, la 1 din 6 alegeri, cade la ei.
Prosti sunt cei care cumpara … acum.
vine tare Dacia SUV :)) de abia astept testele off-road.
Mda uite si SUVu de la Seat daca tot ai amintit de el : http://www.automarket.ro/stiri/galerie-foto-interiorul-conceptului-seat-tribu-6038.html
Asta e moda acum! Daca nu ai SUV ALB esti degeaba!
@andiszek: si, evident, pentru reducerea costurilor, merita sa lansezi un model care stii ca nu se va vinde (nu stim, dar asta e contextul discutiei).
Adica ai un foc si, in loc sa il lasi sa se stinga tu mai arzi niste benzina pe el, in ideea ca se va stinge singur.
Cred ca trebuie sa mai inveti despre cum e proiectele astea si sa intelegi conceptul de „opreste-l oricand, daca iti iese cu minus pe hartie”. O vorba romaneasca zice „niciodata nu e prea tarziu”. Aceeasi idee
Cauta nitel pe net. Ii zice „killing projects”.
@Marian Bucur: urmeaza dupa aia SUV de la Aro
@Dorin Frunzete: e in the works.
@Virgil: sa imi aduci aminte sa te plimb cu o octavia td, poate asa nu o mai freci aiurea si iti faci rate la una
Skoda Octavia e excelentă. Robustă, puțin pretențioasă – foasrte bună. Mă întreb la ce preț va fi SUV-ul lor, având în vedere că Scout este deja destul de scump.
Mda, inca o hidosenie marca Skoda. Parca si`au propus sa scoata numai aberatii, de la noua Fabia incoace.
Voua nu vi se par mai urate decat modelele din vechea generatie? (atat Fabia, cat si Superb, poate chiar si Octabia)
…da’ cand apareau surorile VW Touareg si Porsche Cayenne, ACEEASI masina, ACEEASI platforma tehnica, dar una era pentru Videanu-type, primarul cocalar care merge pe linia de tramvai fara emotii iar alta era pentru Poponet-type, care o ardea in flacari prin Dorobanti, turand motorul pe 5 metri, intre semafoare ?!? imprumutul de platforme si caroserii e demult fumat, pentru impartirea costurilor si pentru cocalarul ascuns din noi, care uneori va prefera o masina germana, alteori va prefera oricealtceva decat Dacia, din preconceptii cretine, alteori va prefera un Porsche decat un VW, chiar daca dedesubt sunt aceleasi. Suntem brand-addicted cand vine vorba de masini. Punct. Si virgula, constructorii stiu asta
Ma baieti, hai sa va zic eu ceva: pai voi mai credeti ca vor pitipoancele plimbate in masini d-astea mai mici? Daca nu ai SUV nu se uita nici dracu la tine…
(glumesc evident)
Cum sa comparati Octavia cu Passatul? :)) Pentru necunoscatori, Octavia e pe platforma de Golf. Si Golful a fost tot timpul o masina foarte buna.
First of all, hello! Dupa cunostintele mele Yeti de la Skoda a fost lansat ca prototip acum vreo 4 ani (?), aparand si la SIAB. Eu cred ca este o solutie inteligenta: Tiguan este destul de scump si pur si simplu au o stacheta de pret sub care nu pot sa coboare (imagine de marca & stuff), de aceea au ales solutia de a vinde masina sub un alt brand (diferentele sunt mari intre Yeti si Tiguan, cel putin la nivel estetic). Un Tiguan acceptabil la pret mi se pare chiar ok, deci nu inteleg care ar fi marea problema, avand in vedere ca Skoda este un producator de succes (2 Generatii de Octaia produse simultan, un Superb care isi merita toti banii)…so…what’s the big deal?
Modelul asta e prototip de multi ani. Sper sa fie mai robust decat tiguanul – sa ii puna un reductor, sa ii faca o garda la sol etc. Nu e nimic rau sa ia platforma tehnica initiala, asta inseamna cost de productie mai mic.
Gandeste-te ca loganul a fost facut pe platforma de micra. – si nu are nici o legatura cu masina de la care a imprumutat platforma tehnica.