TVR răspunde Jurnalului

From: Comunicare TVR
Sent: Thursday, March 01, 2007 12:57 PM
Subject: drept la replica – articolul „TVR este in faliment” (Jurnalul national)

Dragi colegi,

Pentru o informare corectă a publicului dvs., vă transmitem dreptul la replică trimis de TVR cotidianului Jurnalul Naţional în urma articolului denumit „Televiziunea Română este în faliment”. Dacă aveţi nevoie de informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie.
Cu mulţumiri,

Departamentul Comunicare şi Relaţii Internaţionale

Pentru publicare imediată

Bucureşti, 1 martie 2007

În urma articolului „Televiziunea Română este în faliment”, publicat de Jurnalul Naţional, în ediţia din data de 1 martie 2007, vă transmitem, în temeiul art. 69 şi al art. 70 din Legea presei nr. 3/1974, precum şi al Codului deontologic al jurnalistului, următorul drept la replică, cu solicitarea de a-l publica în aceleaşi condiţii ca şi articolul la care facem referire:

„Articolul intitulat «Televiziunea Română» publicat în Jurnalul Naţional din data de 1 martie 2007, cuprinde, pe lângă tonul tendenţios, o serie de invenţii şi afirmaţii mincinoase legate de situaţia financiară a TVR şi de activitatea instituţiei sau a conducerii. Ne surprinde că publicaţia care se laudă cu audienţa cea mai mare, la categoria publicaţii serioase în rândul cititorilor din România practică un tip de jurnalism de tip senzaţionalist şi total neconform cu realitatea.
Să explicăm:
1. Conform Jurnalului Naţional, «TVR este în faliment».
Falimentul este, potrivit DEX, Bucureşti – 1998, situaţia de insolvabilitate în care se află un comerciant, un industriaş etc., declarată de o instanţă judiciară. Ca urmare, afirmaţia nu are nicio legătură cu situaţia financiară a TVR.
2. «TVR nu mai are bani nici să plătească salariile».
Televiziunea Română a onorat la timp plata salariilor. Ieri (28 februarie 2007) a fost virat pe cardurile angajaţilor avansul lunii februarie, conform graficului normal de plăţi.
3. «la ora actuală instituţia publică se află la al doilea împrumut bancar».
TVR nu a apelat până în prezent la niciun împrumut bancar. Nici pentru plata salariilor, nici pentru a onora alte obligaţii financiare. TVR nu exclude posibilitatea apelării la credite bancare în viitorul apropiat, pentru demararea unor investiţii sau pentru retehnologizare şi nu vedem de unde atâta ură de tip proletcultist faţă de ideea creditului. Toate companiile mari apelează la credite când au diferite nevoi de dezvoltare, inclusiv companiile de media.
4. «TVR are facturi restante şi penalizări la mai multe contracte cu firme din afară. În aceste condiţii, contractele cu Formula 1 şi Walt Disney sunt pe cale de a fi pierdute».
TVR deţine în continuare drepturile de difuzare pentru Formula 1, plata către deţinătorul licenţei s-a facut în termenul prevăzut în contract. Drepturile pentru difuzarea producţiilor companiei Walt Disney sunt la TVR şi nu sunt pe cale de a fi pierdute.
5. «Tudor Giurgiu este proprietar a patru săli de cinema».
Tudor Giurgiu este doar asociat într-o firmă care face exploatarea şi managementul unor săli de cinema, ca urmare nu le deţine, ceea ce este perfect legal şi nu reprezintă niciun conflict de interese.
6. «Ioana Moldovan produce şase emisiuni la TVR».
Firma Format Factory care aparţine Ioanei Moldovan produce doar emisiunea „Lumea citeşte” pe TVR 1.
7. «o ediţie din Lumea citeşte costă nu mai puţin de 8000 E…mai ales că este produsă în TVR (toată echipa este plătită deja de instituţie)».
Contravaloarea unei ediţii a emisiunii invocate este de 4.687 de euro pe ediţie, acest cost incluzând şi cesiunea de drepturi patrimoniale de autor şi conexe pe durata contractului pentru 5 ani şi un număr nelimitat de radiodifuzări pe teritoriul României şi în afara ţării. În plus, TVR mai plăteşte pentru această emisiune 48,20 euro, reprezentând cheltuieli cu casetele, recuzita şi telefonul.
8. «o altă emisiune produsă în şi integral de TVR este Dis de seară, care costă „doar” 650.000 E pe sezon».
9. Emisiunea „Dis de seară” este o coproducţie TVR-REC PRODUCTION la care TVR contribuie cu recuzită, telefoane, echipă editorială: 1 producător, 1 şef producţie, 1 redactor, secretar de redacţie + echipa tehnică şi artistică a studioului, 50% contravaloarea premiilor oferite în cadrul emisiunii; figuraţie, casete etc.). REC PRODUCTION contribuie cu 3 reporteri, 2 operatori, 2 monteuri, 1 producător, 2 realizatori/prezentatori, 2 co-prezentatori. Costul emisiunii este 4.000 de euro pe ediţie plus cheltuieli directe de 216,76 euro pe ediţie.
10. «achiziţii tehnice aberante — laptopuri Macintosh, nejustificat de performante şi de scumpe pentru angajaţi».
TVR nu a ahiziţionat niciodată computere marca Macintosh. Există anumiţi angajaţi ai TVR care lucrează pe astfel de echipamente, dar pe care şi le-au achiziţionat singuri.
11. «achiziţii de filme la suprapreţ de la Transilvania şi Libra Film».
TVR nu a achiziţionat niciodată licenţe de film de la compania Libra Film şi nici nu există contracte în curs de negociere cu aceasta.
Cu compania Transilvania Film, TVR a încheiat 2 contracte de achiziţii de filme (unul în 2005 şi unul în 2006), la preţuri similare cu cele achiziţionate de la alte companii distribuitoare de film naţionale sau internaţionale, iar suma totală plătită de TVR în 2006 reprezintă 0,69% din totalul bugetului alocat pentru licenţe de film în 2006 şi cea mai mică valoare achitată unei companii de distribuţie din România care activează pe piaţa locală şi care are relaţii comerciale cu TVR.
12. «fondul de salarii pentru cei 19 consilieri — un milion de euro/lună».
Preşedintele — director general al TVR are un aparat de lucru format din 5 consilieri, iar fondul de salarii pentru aceştia este de 10.083 E/lună (brut, adică sunt incluse în această sumă şi obligaţiile la bugetul de stat).
13. «Tudor Giurgiu ar trebui să ştie cel mai bine ce achiziţii are Televiziunea Română, din moment ce a participat la fiecare licitaţie publică, în calitate de preşedinte al comisiei».
Televiziunea Română a organizat în perioada iulie 2005 — martie 2007 aproximativ 110 licitaţii publice; în plus au mai fost numeroase proceduri de comparaţii de oferte.
Tudor Giurgiu a fost preşedinte de comisie în cadrul a cinci licitaţii/proceduri, considerând că sunt de importanţă majoră pentru instituţie:
· Achiziţionarea de servicii de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar (Licitaţie deschisă).
· Servicii de planificare, creare şi plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primăvară/vară TVR 1; licitaţie deschisă).
· Servicii de planificare, creare şi plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primăvară/vară TVR 2; licitaţie deschisă);
· Concurs concept scenografic ştiri. A fost la deschiderea ofertelor şi a fost ulterior înlocuit de o altă persoană din TVR.
· Realizare pachet grafic al site-ului TVR. Cerere de ofertă.
14. «desene animate: 30.000 de euro/oră».
Costul unei ore de desen animat este sub 3.000 euro/oră. Poate doar un lung-metraj să ajungă la suma vehiculată de Jurnalul Naţional.

Considerăm că articolul publicat de Jurnalul Naţional în data de 1 martie 2007 reprezintă o gravă prejudiciere a imaginii TVR. Înţelegem interesele de trust şi comerciale (poate uneori şi politice) cărora trebuie să se supună această publicaţie, dar nu înţelegem să acceptăm denigrarea, calomnierea şi decredibilizarea Televiziunii Române din aceste motive.
Ne întrebăm dacă prezenţa recentă în poziţii de conducere în trustul Intact (confirmată de câteva surse) a Doamnei Sabina Petre, fost director economic al TVR, demisă de către actuala conducere a Televiziunii Române pe motive disciplinare şi aflată în prezent sub urmărire penală de către Parchet pentru săvârşirea infracţiunilor de înşelăciune, delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată, nu are legătură cu retorica pseudo-comunistă a acestui articol, similară cu aceea a multor anonime şi mesaje obscure transmise pe diverse căi în media, în perioada ulterioară demiterii doamnei Petre.
Regretăm că articolul ne dezvăluie o lipsă totală de profesionalism şi o ignorare a elementarelor norme de deontologie jurnalistică. Recomandăm redactorilor Jurnalului Naţional să solicite informaţiile de care au nevoie Televiziunii Române şi să nu se bazeze pe cele oferite de surse îndoielnice, unele urmărite penal tocmai pentru înşelăciune şi fals.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

21 comentarii

  1. S-au aprins baietii de la TVR 🙂 m-ai aveau putin si trimiteau facturi scanate :).
    PS: imi place ca sunt exacti in cifre : „48,20 euro…”

    00
  2. „TVR nu a ahizi?ionat niciodat? computere marca Macintosh. Exist? anumi?i angaja?i ai TVR care lucreaz? pe astfel de echipamente, dar pe care ?i le-au achizi?ionat singuri.”

    Asta e cam bizara.

    Oricum ceva e putred si prin TVR, prea isi permit sa piarda tot felul de drepturi si contracte, pt ca iau bani si de la stat si de la noi. Sunt curios cum s-ar descurca fara aceste metode de finantare.

    00
  3. NOU
    #3

    Jurnalul National ie prosti! Daca tocmai Antenistii s-au gasit sa vorbeasca…

    00
  4. cred ca au confundat 1 martie cu 1 aprilie…hehe 🙂
    da, e prosti!

    00
  5. 14 acuzatii demontate punct cu punct: pana la urma cei ‘nspe consilieri personali nu mananca degeaba din banii mei. macar atat! oricum, laudabila promptitudinea lui Giurgiu.
    Si tot asa: pana la urma jurnalul national nu are reporteri cu nimic mai buni sau mai profi decat libertatea sau tricolorul. bravo baieti! inca putin si va baga felix in parlament!

    00
  6. nu, e simplu … TVR se ataca pentru ca are de ce sa se atace.

    Jurnalul a scris un articol, insa l-a scris in stilul lor caracteristic, standard … si fara o documentare in prealabil mult prea buna.

    Dar, totusi au generat reactii.

    TVR depune pl?ngere penal? ?n cazul TV Instant Interna?ional

    Televiziunea Rom?n? se va adresa organelor competente ?i va depune pl?ngere penal? at?t la Parchetul de pe l?ng? Judec?toria Bra?ov, c?t ?i organelor de poli?ie, ?n cazul societ??ii ?n nume colectiv S.C. TV Instant Interna?ional, la care TVR este ac?ionar majoritar (68%), ?n urma unui studiu f?cut asupra profitabilit??ii firmei la finalul anului 2006.

    00
  7. NOU
    #7

    „fondul de salarii pentru cei 19 consilieri ?? un milion de euro/luna” – ?!!!!!

    Asta ar insemna in medie cam 50.000 euro/luna pentru fiecare din cei 19 consilieri. ???!!!!!!! 50.000 euro/luna! Helloooo? Pe ce lume traiesc astia de la JN?…

    00
  8. pe mine m-a distat tonul senzationist din JN, dar nu ma asteptam la o replica asa de buna de la TVR 😀

    00
  9. curiozitate(nu ma pricep la presa): Jurnalul National e obligat sa publice dreptul la replica?

    00
  10. cum nu apreciez in general stilul comunicatelor Departamentului de comunicare si relatii internationale din TVR, apreciez ca mesajul lor este o premiera la capitolul claritate. m-am oripilat aseara la emisiunea lui mircea badea, asistand la interpretarea plina de patos a articolului din JN, completata de afirmatia ca emisiunea lui costa mai putin de 200 euro/editie si de lovituri sub centura la adresa lui Buscu si al lui Giurgiu (care s-a tot chinuit sa eficientizeze treaba prin tvr)…

    00
  11. Prosti sunt aia care cred ce scriu ratatii de la JN…si care dupa ce sunt mintiti, continua sa-l cumpere (pe el, ziarul aka lectura de wc). Nu mai are frate nimeni bun simt in tara asta. Toti sunt pe interes, sa le fie lor bine…doar duminica mai sunt si ei crestini. Cand merg la mall 😛

    00
  12. eu am crezu ca s-a desfiintat jurnalul national, nu l-am mai citit de cateva luni

    nici ca hartie igienica nu e bun gunoiul ala

    si daca se poate ceva mai jalnic decat jurnalul, acela e antena 3, televiziunea facuta in genunchi

    e mortal articolul despre tvr: „valentin nicolau a lasata tvr-ul cu 20 de mil. de euro in cont”

    nici nu are nici o legatura faptul ca valentin nicolau, fostul presedinte tvr, e membru al partidului conservator cu minciuna asta nenorocita

    noooo, nici o legatura…

    00
  13. dupa ce i-a frecat grija 2 saptamani de legatura lui gigi cu protv s-au reorientat.
    un trust de distrusi 😐

    00
  14. desi mi-a placut replica data de TVR, tot mi-as dori sa moara ca cer bani de la cetateni pentru a-si finanta emisiunile si nu sunt in stare sa se autosustina. cre’ca asta cea mai pe fata capusa din romania si mai presus de asta e tolerata de parlament.

    00
  15. nu prea cred ca are cum sa falimenteze tvr-ul. …si chiar daca ar fi in prag de faliment, atunci s-ar privatiza si ar avea o grila de programe mult mai buna. Asa ca mai bine sa falimenteze!

    00
  16. In caz ca se intreba cineva daca vor publica dreptul la replica de mai sus, JN vine azi cu un articol cam la fel ca cel de ieri, si chiar anunta ca au informatii si mai sumbre despre ce se intampla in TVR si vor continua investigatiile.

    https://jurnalul.antena3.ro/articol_73467/tvr_il_finanteaza_pe_tudor_giurgiu.html

    00
  17. Asteptam cu interes procesul 🙂

    00
  18. Prosti, da’ multi…

    00
  19. NOU
    #20

    Auziti, cica Giurgiu l-a gasit vinovat pe Vlad Enachescu pentru pierderea drepturilor de fotbal si i-a cerut demisia.

    00
  20. hyp : cam cat de bine stii tu JN-ul daca faci afirmatii de genul „prosti sunt aia care cred ce scriu ratatii de la JN” sau poate ar trebui sa te intreb altfel…l-ai citit vreodata?si daca da, lasa-ma sa ghicesc printr-o analiza comparativa cu restul cotidianelor din Romania, ti-ai dat seama ca Jurnalul National e prost iar cei care scriu la el sunt niste ratati!ce pot sa zic decat ca…probabil din cauza oamenilor ca tine e libertatea atat de bine vanduta, doar jurnalul n-are fata de la pag 5, nu?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube