Turism: stai pe banda1 dacă nu știi orașul

Eu credeam că asta e la mintea cocoșului, dar aparent nu. Pentru că văd asta foarte des în Brașov: imediat cum se fac două benzi, idiotul cu numere din altă localitate sare pe banda a doua ca să meargă cu 50km/h. Că nu știe orașul, că doar îl tranzitează, că e atent la GPS, că nu l-a pocnit ta-su când făcea din astea.

E stupid și ilogic. Vezi că localnicii trec pe lângă tine pe banda1, poate faci ceva greșit. Poate faci ceva greșit. Poate ești prost. Poate ești un prost care ar trebui să meargă pe banda 1 până când îți spune GPSul să te muți.

De fiecare dată când am ieșit în weekend din oraș pe aici am văzut idioți care mergeau pe banda a doua până se termina, treceau pe prima, după care săreau imediat pe a doua. Ieri, doi idioți cu numere de SV au făcut fix asta.

Oameni civilizați, care pe afară nu fac așa, dar latră că avem șoferi indisciplinați în trafic și de aia avem accidente.

 

vlcsnap-2021-07-12-17h24m52s249

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

100 comentarii

  1. Exemplu dat de tine nu cred ca are neaparat legatura cu faptul ca cei doi soferi nu sunt din zona. Sunt convins ca asa circula si la ei in judet. Banda a 2-a este rezervata din nastere.

    In schimb cand circuli in interiorul orasului, ai dreptate. Ar trebui sa stai pe prima banda fiindca oricum mergi incet pentru ca nu cunosti drumurile si in plus mai ai tendinta de a arunca cate o privire stanga-dreapta sa vezi arhitectura orasului.

    00
    • Tu vezi arhitectura orasului in timp ce conduci…
      La suceava condusul in regim de graba e horror. Astia care conduc si prin moldova vin cu sechele de la condusul pe banda1

      00
    • da, în Viena și Budapesta poți admira orașul în trafic. că se mișcă mașinile încet.

    • Posibil sa aveti dreptate voi. Eu prin suceava nu admir nimic, doar abia astept sa scap mai repede de condus

      00
    • In cazul din poza, drumul pare bun, merita sa incerci banda intai.

      Dar de cele mai multe ori pe banda intai sunt canalele alea de care stiu doar localnicii, destepti care scot botul doar un pic, cat sa te incurce sa opresti, te trezesti ca faci obligatoriu dreapta si nu te lasa nimeni pe banda a doua etc.

      Dupa ce mergi intr-un oras necunoscut si vrei sa fii corect si iei niste capace de canal, treci pe banda a doua, aia in general e cu drum mai bun. Si daca nici localnicii nu te depasesc pe dreapta, ai facut alegerea buna, ca nici ei nu vor sa isi rupa masina depasindu-te prin dreapta.

      De exemplu la iesire din Tg. Mures spre Reghin: doua benzi de circulatie, drum drept, pe prima banda pe ambele sensuri e plin de canale si de idioti care au oprit doar un pic si ies rapid inapoi in trafic. Daca tii la jante si la suspensie, ramai pe banda a doua.

      Si ca o paranteza, cand vad masini cu numere din alte judete care incearca sa schimbe banda cand e mai greu, ii las, ma gandesc ca s-au incadrat gresit si ii las, ca nu imi cade mana, si nu se intampla nimic daca ajung cu 30s mai tarziu. Eviti si niste stress asa.

      Exista totusi si oameni care nascut direct in mers pe banda a doua, indiferent ca e oras sau autostrada.

      00
    • @Pablo, da, eu cam peste tot arunc o privire la imprejurimi. Chiar daca este un oras cu istorie cum spune Vali de Viena si Budapesta sau este un oras de-al nostru, cum ar fi Cluj, Alba Iulia, Craiova, etc.

      00
  2. Pe prima bandă sunt mai mereu idioți opriți pe avarii!
    Dacă mergi pe prima bandă îți asumi că atunci când dai de unul oprit o să stai 200 de ani pana te lasă cineva și pe tine pe banda a 2-a.
    Nu înțeleg exact cu ce deranjează că merg unii pe banda 2 din 3 sau din 4….
    Pe autostrada înțeleg, vrei sa depășești si nu ai pe unde că stau idioții pe banda 2 și pe 3 vine eventual altul cu 200 la oră… Dar în oraș cu ce te încurcă?
    Dimpotrivă, dacă ar merge pe banda 1 cu 20 la oră și vii tu și vrei să faci dreapta în 200 de metri, stai 1000 de ani după ei…. Dar pe b2 nu încurcă pe nimeni…

    00
    • E mult mai riscant sa depasesti pe cineva prin dreapta decat prin stanga, nu ai vizibilitate.

      00
    • Ce noroc avem ca a venit @Ionutz sa ne explice cum este mai bine pentru fluidizarea traficului daca toata lumea care merge incet ar sta pe banda 2 si ar lasa banda 1 libera.

      00
    • @Ionut cum ce îl încurcă să îl depășească pe banda 1? Fix aceleași mașini parcate, funduri de mașini lăsate în stradă, mașini noi care se încadrează, canale și alte obstacole pe care localnicul știe că sunt acolo și nu vrea să aștepte să fie lăsat să treacă pe banda 2. Să le ia în bot fraierul din altă localitate.

      00
    • Mie mi se pare socant ca sunt o gramada de cititori de acord cu @Ionutz.
      Deja mi se pare ca suntem la un nivel superior de incompetenta la volan.

      00
    • ionuț, știi câinele ăla care zmucește lanțul când îl bați? fii atent un pic aici: ești prost. acum tu o să zmucești lanțul, o să te înroșești, o să mă faci pe mine în toate felurile, dar asta nu va schimba în nici un fel faptul că, la faza asta, ești prost.
      nu toate orașele au banda1 blocată.

    • Ok, un singur răspuns legat de „cu ce te încurcă” și ala e „vreau să nu trebuiască să depășesc eu pe b1”
      Corect, dar dacă tu ai și b1 și b3 și mai ești și din zonă, nu crezi că te descurci mai bine decât unul care merge pt prima data pe drumul ăla?
      Eu conduc de 20 de ani zilnic în București și nu m-a deranjat niciodată nimeni de pe b2, indiferent cat de încet sau de tare merge!
      Așa e traficul, te adaptezi, ăla merge pe b2 că e mai neexperimentat, că nu știe în plm dacă peste 100 de metri trebuie să facă stânga sau dreapta și îl mai lasă apoi pulea pe el să iasă de pe b1 sa ajungă pe b3 când îi zice waze „în 200 de metri virează la stânga”
      Dar e mai simplu să înjuri pe alții decât să vezi ce ai putea tu să faci! Mai bine ați vorbi despre cum din când în când ar trebui să mai și lăsăm pe cate „un prost” să se încadreze și să nu mai fim așa muiști cu alții – începători sau din afara localității!

      00
    • Vrei să îți mai explic despre cum pe b1 te trezești brusc că trebuie să faci dreapta pt că, ce să crezi, aia de obicei e bandă de dreapta! Și nu, nu știi ca în 100 de metri e intersecție pt că nu toată lumea știe cu waze!
      Cum e să ajungi pe banda 1 în intersecție, să vezi că e bandă de dreapta și să aibă și verde intermitent? Ești mai prost așa sau mai prost dacă mergi pe b2 din prima și „nu încurci pe nimeni, în afară de Vali” 🤣

      00
    • s-a notat a doua zmucire de lesă. :)

    • @Ionutz, un sofer se poate descurca fara probleme atunci cand banda pe care se afla devine banda de virat la dreapta. Dar na, majoritatea nu prea sunt soferi, sunt niste papagali care habar n-am cum au luat permisul.

      Cred ca si pe autostrada ar fi in regula sa mergem pe banda 2, nu? Ca poate pe banda 1 peste 1-2 km apare un tir si este greu sa-l depasesti.

      00
    • +1 Ionutz

      Dea dracu’ sa fii „din provincie” si blocat pe banda 1, ca te prinde parastasu’ in unele orase sa fii lasat sa intri din nou in trafic. Incercata in minunata Capitala de fiecare data, cand am avut treaba acolo.

      Plus ca, daca te incurci in GPS (ca vizitator mai ales), daca ai obligatoriu la dreapta, ai futut-o, ca iar te pizduie localnicii ca incurci traficul.

      Deci da, banda a 2-a incepe sa arate ca o optiune OK

    • Fiecare conduce cum il taie capul, nu dupa regulament, ‘ca nu incurca pe nimeni’.

      00
    • @Vali, Ionutz are partea lui de dreptate. Majoritatea orașelor din Ro au b1 blocată. Nici în Brașov b1 nu e tot timpul liberă – nu am fost eu foarte des plus că aveți niște șoferi extrem de intoleranți care te lasă foarte greu să ieși de pe o b1 blocată. Cred că autoritățile ar trebui să rezolve aceste probleme de infrastructură și apoi să ne plângem că turiști nu știu să circule în orașul nostru. Eu în TM am o problemă doar cu localnicii care stau pe b2 pe arterele unde se poate circula lejer pe b1. Și Ionutz are dreptate și pentru faptul că nu ai chef să iei toate gropile, canalele și cururile de mașini lăsate mult prea în exterior sau toți șmecherii pe avarii.

      00
    • presupui greșit că eu vreau să forțez oameni să circule pe banda1 când aceasta nu e circulabilă. nu sunt absurd.

    • Ba manca-v-as….nu va mai scobiti in nas cu dalta….
      Nu am pretentii ca stiu decretul pe de rost…dar sa mor eu daca nu mi se pare stupoid sa aplici in oras reguli de autostrada.
      In afara orasului benzile or avea ele legatura cu viteza, dar in oras, asa cum au spus-o infiniti mai incolo…sunt pentru preselectare, ca sa nu te batai ca gaina fatra cap pe benzi si sa enervezi pe toata lumea.
      Sunt zeci de intersectii in orasele mari unde ba apar semafoare de stanga cand nu te astepti, ba trebuie sa preselectezi de cu 500 de metri inainte ca „sunt din aia care stiu locurile”, ba din trei benzi inainte se fac doua la stanga si una inainte la prima intersectie….
      Pentru curiosi recomand Iuliu Maniu dus si intors, plus o turma de intersectii prin Pantelimon.
      Asa ca intre oameni care merg cu 50 pe banda 2-3 si aia care schimba 2 benzi inainte de semafor….pe care ii preferati? Care incurca mai putin?

      Aia zic…

      00
    • Hehe… Iuliu Maniu. Am facut o data, de la Gorjului pana la Lujerului, 40 de minute. Fun times.

      Regulile unui taximetrist(mi-a explicat in timpul cursei, dupa ce s-a bagat pe linia de tramvai):
      – Banda 1 e, in general, blocata.
      – Pe banda 2 circula toti prostii.
      – Banda 3 este pentru stanga, si e, in general, blocata.

      00
    • @hash, exact. Toti conduc cum ii taie capul pe motiv ca ei nu sunt din oras si habar n-au si apoi se mira ca de ce ii injura localnicii.
      Pai uite de asta va injura, ca nu aveti habar cum se conduce si cum sa treceti de pe o banda pe alta si va mai si mandriti cu rahatul asta.

      PS: sunt din Bucuresti si, surprinzator, nu mi s-a intamplat sa ma injure sau sa ma claxoneze soferii cand ma aflam in alte orase. Poate doar de maxim 2 ori.
      Si asta in conditiile in care nimeni din provincie nu suporta soferii din Bucuresti.

      00
    • In codul rutier scrie clar ca in oras margi pe ce banda vrei. Nu se respecta regula cu banda de depasire. Si da, in oras de obicei banda 1 e plina de gropi, masini parcate, intermitent la dreapta, biciclisti – adica multe motive de a sta pe B2.
      Daca tot zici de cum se conduce in .ro – am facut un drum prin Moldova pe minunatul DN2. Mi se pare incredibil cum pe mizeria aia de drum nu se respecta nici o legislatie. Viteza legala e un mit acolo. Ori intri in hora, ori ai sanse mari sa faci un accident. Astept de multi ani o lege care sa permita instalarea de radare fixe peste tot. Sa vedem atunci cine mai e zmeu.
      Stiu ca Vali nu e de acord, dar limitele de viteza sunt pentru protectia noastra si a altor participanti in trafic. Nu o respecti – amenda!

      00
    • @Mishu, arata-mi te rog unde scrie atat de clar. Multumesc.

      00
    • @Mishu, si eu as vrea sa stiu unde scrie atat de clar in Codul Rutier ca in oras poti sa circuli pe ce banda vrei?

      00
  3. Ta-su nu la pocnit ca era si el la fel de idiot

    00
    • Exact, multa munca de lamurire am dus cu tata legat de banda 2. Explicatia lui, pe banda 1 mereu iese cate unu din drepta…..

      Acum ce sa mai zic, nu mai folosim banda 1 ca iese unu? Sau ca e unu parcat la fiecare 2 kilometri? Permisul ala l-ati luat la pufuleti?

      00
    • Acum ce sa mai zic, nu mai folosim banda 1 ca iese unu?

      urmează un articol separat pe tema asta. :)

    • @IonutO dar la 100 de metri este acceptabil?
      Dar la 100m ai 1 mașină pe avarii (5 minute șefu’), 2 canale cu marginile lăsate, 1 parcat cu fundul în stradă (să nu mă blocheze) iar în capul străzii ai un dreapta cu verde intermitent de te claxonează toți.
      După 2 străzi d’astea într-un oraș nou, cu ochii în GPS la 20 de secunde, tu pe ce bandă stai?

      00
    • @B cat de des se intampla situatia descrisa de tine? Si cam cat de des vezi oameni mergand pe b2 cand b1 e libera?

      Cand munceam in cotroceni bagam Antiaeriana “silnic” si mereu mergeam pe B1 si depaseam cel putin 10 masini pe zi. Acum nu mai e cazul, se foloseste si B1 de nevoie nu de placere:))

      00
    • @IonutO enervant de des pe orice stradă și bulevard din Dr Taberei, cu excepția Dr Sării și Antiaeriană. Fiind localnic, nu am surprize gen benzi obligatoriu la dreapta, am învățat canalele pe de rost, și nici la GPS nu mă uit să văd ce fac la următoarea intersecție. Dar nou în oraș? No way…

      00
    • O sa imi iau hate si eu, dar inteleg de ce banda 1 nu este circulabila. Dar asta depinde de oras.
      Plus cei care conduc pe E85 stiu ca drumul ala are o singura banda pe sens si ochiul se obisnuieste cu condusul ala pe banda 2 vizual

      00
    • @Pablo: pe E85 e alta treaba. Chiar daca stiu ca e o singura banda, eu circul cu dunga alba care desparte banda de acostament pe mijlocul masinii, adica nici pe banda, nici pe acostament. De ce? Pentru ca pe marginea din dreapta e prost drumul, iar daca merg pe banda normala, risc sa dau de vreunu care depaseste axul drumului

      00
  4. – cum iti dai seama ca „turistul” se pregateste sa vireze la stanga?
    – se muta pe banda 1

    00
    • Nu o data am patit ca in fata la Primarie, sa faca stanga de pe banda 2 in loc de 3.

      Si noua moda e ca, atunci cand iesi de pe o straduta laterala, sa iesi direct pe banda 2. Fara semnal.

      La pornirea de pe loc iarasi nu se da semnal.

      ‘Nu incurc pe nimeni’. Zat ma.

      00
    • ‘Nu incurc pe nimeni’. Zat ma.

      asta e faza. azi te uiți in jur și vezi că nu incurci pe nimeni. te uiți și mâine. te uiți și peste 3 zile. după care uiți sa te mai uiți, că oricum nu încurci pe nimeni. și nu doar la faza aia, în general.

    • Da, mentalitate de 2 bani. Avem niste reguli, dar stim noi mai bine ca nu trebuie sa le respectam. Si culmea este ca multi comentatori pe aici nici macar nu au spus ca nu incurca pe nimeni. Argumentul lor a fost ca le-ar fi dificil sa respecte regulile intr-un oras nou si atunci merg pe unde si cum au chef. Este noaptea mintii cand ii vezi ca se mai si mandresc cu asta.

      00
  5. Dupa cat timp un cetatean se poate numi ‘localnic’?

    00
  6. Wait… Ăla din poză e pe banda a 3-a, nu a 2-a. Până una-alta, ce zice Codul Rutier: 1) Limita de viteză în localități e 50 km/h. Că nu se respectă întotdeauna, e altă discuție; 2) Parcă tot Codul Rutier zicea că banda 1 în orașe e pentru vehicule lente (marfă, autobuze). Aici nu știu, s-o fi schimbat de acum 24 de ani, când mi-am luat permisul.
    Endnote: să nu se înțeleagă că sunt de partea celor care, necunoscând locurile, se încadrează aiurea și apoi încep să schimbe disperați benzile fix cu 10 metri înainte de intersecție. Ăia chiar merită castane.

    00
    • Nu inteleg de ce merita castane?
      Vorbesc ca unul care conduce prin Bucuresti cand nu are de ales. Ajuta ca de ceva vreme iti arata Waze benzile, dar nu e mereu clar.
      M-am trezit de foarte multe ori cand am fost intr-o zona noua pentru mine ca „trebuia sa stiu” sa ma incadrez pe o anumita banda dintr-un anumit loc, ca sa nu incurc lumea. Ca sa fie clar, astsa fara sa fie semnalizat intr-un fel, niciun indicator sau marcaje, trebuie ori sa stii ori sa ghicesti cumva. Cel mai probabil gresesti prima oara si apoi tii minte (daca nu uiti pana mai ajungi sa treci pe acolo).
      In loc sa le dai castane, mai bine iei piciorul de pe acceleratie cateva secunde si ii lasi sa schimbe banda.
      Aici nu vorbesc de cei care vor sa depaseasca coloana, sau o iau pe linia de tramvai, etc, vorbesc fix de cei „care, necunoscând locurile, se încadrează aiurea și apoi încep să schimbe disperați benzile”

      00
    • Waze îți spune (sau îți arată) cu cel puțin câteva sute de metri înainte că trebuie să faci stânga/dreapta, și pe cale de consecință să schimbi banda. Nu vorbesc de situația de pe cine știe ce laterale, unde trebuie să faci zigzag până la destinație – acolo de regulă nici nu sunt mai multe benzi.

      00
    • marcos, atunci când spui că „ăla e pe banda a treia” presupui că sunt imbecil. și acum eu am de ales, fie continui discuția cu tine, ignorând că tu m-ai făcut imbecil, ceea ce mă face să te consider mai prost ca mine, că eu știu că aia de pe dreapta nu e bandă normală, e bandă de încadrat în trafic, și vedeai asta dacă dădeai un pic înapoi pe hartă, fie o las baltă și îți șterg comentariul. comentezi aici de 2 ani, asta e impresia ta despre mine, că nu știu să număr până la 3?

    • @obositu: la zoso pe blog tu vorbești de luat piciorul de pe accelerație? Hehehe

      00
    • Cu acest „parcă” te incadrezi perfect in profilul ignorantului la volan. Nu, legea nu spune de vehicule lente în oraș. Spune în schimb că ești OBLIGAT sa ocupi benzile succesiv, de la dreapta la stânga.

      00
    • @Vali Îmi cer scuze. Nu mi-a dat nici un moment prin minte așa ceva. Pur și simplu am crezut că e drum cu 3 benzi, caz în care oricum ăla n-avea ce căuta acolo, banda 3 e pentru girofaruri. Și nici nu se vede că ar intenționa să semnalizeze. @Flat Acum 24 de ani așa era Codul Rutier.

      00
    • @Marcos, tu conduci prin Bucuresti?
      Daca da, conduci doar pe anumite rute pe care le stii pe de rost? ca sigur ai cateva situatii pe ruta a caror „rezolvare” tu o stii, ba chiar ti se pare evident, doar ca nu e deloc asa. Daca nu, n-are nicio relevanta parerea ta.

      Dupa cum ziceam, chiar folosesc Waze, si este foarte utila treaba cu afisatul benzilor, dar nu intotdeauna pentru traficul din capitala, pentru ca tu esti incadrat in trafic si se intampla de multe ori sa ai o singura ocazie in care sa te poti integra ok pe banda respectiva, iar daca nu o stii, o ratezi si apoi cand semnalizezi intentia de a trece pe acea banda, nu mai prinzi niciun gol in timp util (ca oamenii aparent vor sa-ti dea castane, nu vor sa mergem cu totii mai relaxati).

      Plus ca Waze nu iti zice cand ai semafor dedicat de stanga, sa nu mai zic de idiotenia de la noi in care ai verde la semafor dar nu ai prioritate, ca ne e lene sa rezolvam o semaforizare cum trebuie.
      Ca sa iti dau un exemplu dintr-o zona in care nu avusesem treaba pana recent: pe BvD Aerogarii, trebuie sa te incadrezi pe banda asta de stanga cat timp e inc alinie continue: https://goo.gl/maps/PAW9F6EjMYJcmKXDA . Daca astepti sa ajungi la portiunea cu linie discontinua ca sa schimbi legal banda (cum am facut eu prima oara pe acolo, lol), o sa ai surpriza sa vezi ca nu ai nicio sansa sa o mai schimb. Ori prinzi pe vreunul care porneste mai greu de pe loc si te bagi in fata lui, ori te lasa un binevoitor (mai sunt, dar rar), ori faci stanga de pe banda de inainte (taind fata cuiva, evident).

      In orice alt oras din Ro putin imi pasa ca ratez intersectia, aia e, nu ma chinui sa schimb banda daca e aglomerat, recalculeaza Waze si tot ajung, dar in Bucuresti o intersectie ratata iti poate adauga 10-20minute in plus la drum.

      00
    • OK oameni buni, îmi pun cenușă în cap. @obositu perfect de acord cu situația din București @Flat art. 42 „Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, având obligația să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.” Deci încă odată, cenușă în cap. @Vali Cred că merit un ban dacă nu pe viață, măcar așa vreo 30 de zile, să mă învăț minte. Pace.

      00
    • Dai giveaway borcanele alea? Chiar am nevoie de vreo 2

      00
    • @Marcos nici intentia mea n-a fost sa ma iau de tine :)) doar sa incerc sa explic ca mie mi se pare un mic bine care nu ma afecteaza sa permit cuiva sa schimbe banda, sau sa intre in fata mea (daca nu am vazut clar ca intentia respectivului e sa fie magar)

      00
    • @Marcos, @obositu
      Ma bucur sa vad un exemplu de discutie in contradictoriu care se desfasoara civilizat.

      00
  7. Ce simpatic e cum la articole din astea ies toti razboinicii luminii din cotloane si vor sa ii traga in teapa pe cei care nu respecta cu sfintenie ordinea de selectare a benzilor dar in trafic liniste, pace si banda 2 sa traiasca :)

    Ca in trafic banda 1 in majoritatea cazurilor e rupta in doua, sunt masini oprite, biciclisti, ies multi de pe stradute sau din curti cu jumatate de masina pe banda, pietoni care merg alandala (ca pe trotoare stau masinilie) samd…

    Asa ca mersul pe banda 1 inseamna hurducaiala si un intreg proces de franat si valsat de pe o banda pe alta.

    Si cauciucurile sunt scumpe, jantele la fel si majoritatea au asigurare la Euroins sau care or mai fi…

    Asa ca ne revoltam pe blog/forum justitiar iar in viata reala facem tot cum ne e noua mai comod…

    00
    • De fapt situatia de pe blog reflecta realitatea. Majoritatea sunt de parere ca nu trebuie sa mergi pe banda 1 si o dau cu gropi, canale, masini parcate. Asta desi nu este nimeni absurd sa insiste sa mergi prin gropi. Discutia era legata de cazurile cand banda 1 este libera si este circulabila.

      00
    • „Discutia era legata de cazurile cand banda 1 este libera si este circulabila”

      Am facut vreo 120 000 de kilometri pana acum, n-am intalnit asa o banda. Dar tot putem spera.

      00
    • @Red, vezi ca a pus Vali o poza in articol.

      00
    • banda 1 de aici până la mama naibii: circulabilă sau nu? https://goo.gl/maps/rE69p68VHa8jUvfD7

  8. cei din alte orașe care ocupă banda 2 aiurea, indiferent ce viteză au, regula e clară, să se încadreze pe banda 1 dacă e liberă
    iar cei de pe banda 2 care se oftică din cauza faptului că cei din fața lor care merg cu 50km/h nu se dau pe banda 1, atunci când aceștia din urmă în sfârșit adoptă această manevră, să respecte regulamentul rutier și să nu depășească limita de viteză (50-60 prin localități; sau 70 pe unde e semnalizat)

    că degeaba spui tu că ăla din afara localității merge pe banda 2 cu limita de viteză (da, ca un bou) când tu, după ce trece cumva pe banda 1, mărești viteza (tot ca un bou) depășind limita legală și eventual și cu un claxon (că știm că așa se utilizează acest mijloc de semnalizare acustică) pe ritm de m..ții mă-tii!

    00
    • „că degeaba spui tu că ăla din afara localității merge pe banda 2 cu limita de viteză (da, ca un bou) când tu, după ce trece cumva pe banda 1, mărești viteza (tot ca un bou) depășind limita legală și eventual și cu un claxon”

      dupa care ramane pe banda 2.

      00
  9. Eu astept inca orasul din romania in care presemnalizarea directiei de mers pentru fiecare banda se face cu semne pe stalpi si deasupra benzilor, nu cu sageti pe sosea pe care (chiar daca nu ar fi sterse) nu ai cum se le vezi cand e coada de masini pe banda respectiva, si chiar de nu e, sunt le vezi abia dupa ce nu mai poti (legal) preselecta banda.

    00
    • sau cu mai mult de 2 săgeți (am văzut și 1)

    • Așteaptă, așteaptă, îți urez succes.

      Eu știu că ”Vali Șoferul” e nemilos, dar o țâră de zen și toleranță nu strică.

      Omul ăla e stresat deja, iar semnele de circulație în România sunt un dezastru. Când nu sunt ascunse de copaci sau de panouri cu reclame, avem eventual din alea pe asfalt, în general șterse și neclare sau, mai rău, puse la mișto la 50-100m de intersecție, asta în condițiile în care traficul e la cote înalte. Nu ai timp fizic să te încadrezi ca lumea.

      Hai să recunoaștem că în orașe mulți dintre noi conducem 75% din memorie (am zis și eu un procent, nu săriți), deja știm multe locuri sensibile, de aia ne mișcăm natural. Dacă mergem în alt oraș mare, fără un navigator nu mai părem așa de ninja.

      00
    • În sfârșit un om atent la trafic!

      00
  10. Dacă as sta în Brașov te-aș urmări să văd cum mergi tu pe b1 când pleci din oraș și te duci prin alte părți!

    00
  11. in bucuresti nu sunt putine locurile unde nu ai loc de masini parcate nici pe banda 2….

    00
    • băi „autorul”, tu știi că 70% din Românie nu stă în București, da?

    • hai bre, ca asta e calculatorul cu „autorul”. l-am schimbat :). autoritatea (autorizarea?!?) asta e munca grea, cred ca o sa ma limitez la topografia mea. acolo cel putin ii iau EU la pula pe cei mai multi.

      de aia am precizat, „in bucuresti” :). cand vine turistul de la ramnicu sarat, metropola cu un semafor, si ala pe dn2, iar drumul transversal are doar cedeaza trecerea, normal ca ramane intepenit in eternitatea traficului bucurestean. ca el nici nu stie sa numere numarul de benzi de pe mihai bravu, nu ca majoritatea bucurestenilor ar sti, necum sa le mai si urmeze, sau ca variaza aleatoriu in 2 si 7 in cei 500 de metri de la iancului la obor.

      00
    • Dar 70% din mașinile din România circula de fapt în București. Șah mat :))))

      00
  12. Uite la articole ca ăsta iese esența aia neaoșă de neam de căcat. Dacă la mă-ta în oraș banda 1 e fie blocată, fie spartă, află că nu toate orașele sunt la fel. D-aia când te duci într-un oraș civilizat nu dormi pe banda 2 că poate banda 1 e spartă & shit.

    00
  13. Dar de ce nu “stai pe banda 1 dacă nu urmează să faci stânga sau nu depășești”? Banda 2 e cu un scop acolo, și nu, nu e ca să circuli permanent pe ea. Indiferent că ești localnic sau nu.

    00
  14. B2 loverii trebuie educați cu parul, amendă nene

    00
  15. Tocmai am fost pana in Radauti si inapoi weekendul asta. Pe tot drumul unde sunt 2 benzi e rulaj maxim pe banda 2. Si in Piatra Neamt, si in Suceava. Si pe ocolitoarea Brasov zilnic dau de macar 1 proprietar de banda 2 cu 80-90km/h. Nu ii zice nimeni nimic, ca oameni cu bun simt pe aici, dar nici nu se da, ca merge cu 0.5km/h mai rapid decat unu de pe banda 1 aflat la 500m mai in fata.

    Deci e fix cum zicea cineva mai sus, aia 2 de SV asa merg si la ei acasa.

    00
  16. Cumva pe mine ma deranjeaza mai mult situatia inversa.
    Eu sunt pe banda a 2a si ma sacaie cate unul sa ma dau la o parte.
    Doar ca, na, eu sunt un baiat simplu de la tara, deci in oras folosesc banda „de viteza” ca sa fac stanga, si chiar nu am idee cum ar putea cineva sa ma convinga sa ma dau pe banda 1 daca eu am treaba sa fac stanga, ca flash-urile/claxoanele/injuraturile n-au functionat pana acum.

    00
  17. Nu vrem sa mergem pe banda I-a si nu ai ce sa ne faci. Suntem milioane si n-avem nici frane.

    00
  18. Boss, în general, în orașe sunt multe intersecții în care pe prima bandă ai obligatoriu la dreapta, așa că este absolut logic să circuli pe banda a doua.

    00
    • Nu cred ca sunt asa multe cu obligatoriu la dreapta cum considerati dvs. Puteti da cateva exemple?

      00
    • Nu crezi tu, dar sunt foarte multe.

      Chiar în Brașov am pățit-o recent, că am mers pe banda 1, care era obligatoriu la dreapta, mersi, în timp ce GPS-ul zicea să merg înainte, adică sä urmez celelalte 4 benzi care fac stânga.

      La dreq cu cine o mai sta pe banda 1, mă-să-i curvă.

      00
    • Ok, inteleg, dar cum era semnalizat acel obligatoriu la dreapta pe acea banda? Nu cunosc Brasovul sincer, imi poti spune care este intersectia sa incerc sa ma lamuresc si eu?

      00
    • @Dima Mihai, in Bravov am vazut ca pe bulevardele mari, cu 5 benzi cum este cel de care zice @Binike sunt trasate sageti cu suficienta distanta inainte de intersectie.
      Deci el pur si simplu nu este capabil sa se uite pe sosea si sa vada ca ii apare o sageata de obligatoriu la drepta cu vreo 50-100 de metri inainte.

      00
    • Locuiesc în Germania, m-am obișnuit ca aici, cu semne care îți spun din timp.

      Dacă românii ar fi mai civilizați în trafic, să te lase să schimbi banda, când ai nevoie, poate că ar fi rezonabil să mergi și pe banda 1, dar când GPS-ul îți zice să urmezi drumul principal 1,5 kilometri, nu stai pe banda 1, că nu te lasă nimeni să te bagi pe a doua, dacă ai nevoie.

      Dacă te deranjează, te bagi pe banda 3 sau 4 sau X.

      00
    • @Binike, astea sunt aberatii ca nu te lasa nimeni sa schimbi banda. Da, sigur, nu o sa opreasca nimeni ca sa treci tu, dar banda se schimba in timp ce te deplasezi.

      Tu spui ceva de genul: „Daca romanii ar fi civilizati sa te lase sa schimbi banda, poate ca ar fi rezonabil sa circuli legal pe banda 1, dar daca ceilalti nu sunt civilizati, atunci eu de ce sa respect legile?”
      Adica vesnica mantra cu: „sa faca ceilalti si apoi fac si eu”.

      00
    • @binike, sa inteleg si eu, locuiesti in germania deci nu prea esti la curent cu codul rutier din ro, care e praf, la noi sagetutele alea nu presupun obligativitate din pacate, sunt orientative in lipsa indicatorului rutier de obligatoriu la dreapta ca si exemplu, da, stiu, e nasol asta, dar din pacate asta e situatia momentan, sper sa se corecteze

      00
  19. A trecut ceva vreme de când am făcut școala, s-a schimbat pentru mersul în oraș? Nu ai voie să depășești pe stânga și nu ai voie pe banda a doua? Și ai voie sa mergi peste 50 (60 uneori) în oraș?
    Să respecte alții.

    00
  20. Am nevoie de o confirmare sau infirmare; dacă ești în București sau alt oraș cu trei benzi, pe care bandă e indicat s-o folosești, pe cea mijlocie sau pe prima?
    Tot așa, mergem pe ideea că nu știm locul.

    00
    • Depinde de trafic si de viteza de deplasare. Daca mergi mai incet decat celelalte masini mergi pe banda 1. Daca mergi ceva mai tare si banda 1 este ocupata, mergi pe banda 2.

      00
  21. eu mai am o problema cu circulatul asta pe benzi. e mai filosofica asa. exista undeva in codul rutier, regulament si restul cartilor de capatai niste paragarafe care reglementeaza exact asta. circulatia pe benzi. si alea acolo zic ca obligatia de a circula pe banda 1 este valabila doar atunci cand aceasta este libera. si nu ma refer aici la masini oprite, gropi sau alte obstacole, ci efectiv masini deplasandu-se. adica daca banda 1 este plina de alti participanti la trafic („plina” fiind o chestie totusi nu foarte clar definita dar putand fi extrapolata din alte articole referitoare la distanta minima in mers fata de alte autovehicule) ai dreptul sa circuli pe banda 2 sau chiar 3, acolo unde exista, si banda 2 este la randul ei plina.

    si aici intervine problema mea. avem 2 cazuri
    luam ca exemplu autostrada. bucuresti pitesti, sau constanta sau ploiesti, nu conteaza. avem 2 masini pe toata lungimea. unul megre pe b1 altul pe b2. cu ce il deranajeaza pe unul pe unde merge celalalt?

    si in cealalta extrema avem cazul ca sunt 50000 de masini facand acelasi drum. mai mult decat evident, daca ar fi toate pe b1 aceasta ar fi „plina”. numai daca inmultesti lungimea medie a unei masini cu numarul de masini si iti iese cel putin dublul lungimii. in cazul asta un nou venit, fie el localnic sau turist, ar trebui sa se aseze linistit la coada si astepte printre blocurile de p maniu, pallady sau gherghitei pana ajung antemergatorii in orasul celalalt pe b1 si dupa aia sa porneasca si el tot pe b1 sau poate porni pe b2 direct conform legii? si daca totusi raspunsul este „nu”, pentru ce avem b2? ca toata lumea circula evident cu 130 si depasirea devinde evident imposibila, pentru ca toti respectam legea. si daca totusi nu o respectam, avem dreptul sa ne plangem ca nici altii nu o respecta? si daca toti o respectam, si in consecinta mergem pe b1 cu viteza maxim legala, de ce mai avem b2?

    evident, realitatea este intotdeauna undeva printre aceste 2 extreme. in acelasi timp nu toate masinile sunt egale si nu toti soferii sunt egali. dac apentru unii o banda aglomerata poate insemna 3 metri pana la ala din fata la 170 kmh pentru altii poate insemna 100 de metri la 50kmh.

    00
  22. NOU
    #88

    South Vietnam, Vietnamul de Sud, Vietnamul de Nord.

    00
  23. Daca nu stii orasul mergi pe banda din mijloc si daca are doar 2 benzi ocoleste-l ca n-ai ce cauta acolo.

    00
  24. La timpul potrivit sa faci un articol follow up pe condusul din amintiri. noi circulam in București după memorie, adică am intersecții prin care am învățat timpii semafoarelor.. prevăd un spike in accidente când Nicușor o să facă semaforizare inteligenta, pt că semaforul nu se va mai schimba cum știu eu, ci cum vrea softul, variabil , deci haos va fi

    00
  25. @Vali „idiotul cu numere din altă localitate sare pe banda a doua ca să meargă cu 50km/h”. Care este limita de viteza in Brasov?

    00
    • Ai fi uimit, dar sunt zone cu limita de 60 prin Brasov

      00
    • @CristiBM
      Nu sunt doar in Brasov, dar in mod sigur sunt mai degraba exceptii decat regula.

      Vali nu a spus „să meargă cu 50km/h, [b]acolo unde limita este de 60km/h[/b]” si am fost un pic malitios, cu gandul la argumentul adus de unii „da-te la o parte ca sa pot sa trec eu cu ce viteaza vrea muschiul meu”.

      00
    • Prin anumite imprejurari, merg destul de des cate 50-70 de km/ zi prin oras sau in jurul lui. Daca pana acum cativa ani eram si eu de principiul merg cu viteza maxima, n-ai „voie” sa ma depasesti, dupa mi-am dat seama ca mai bine te dai la o parte si ii lasi pe toti sa mearga cu ce viteza vor ei, pe buzunarul/permisul/viata lor.

      La naiba, daca si semnalizezi, incetinesc si te las sa te bagi, fara probleme.

      Asa ca mai bine il lasi pe nebun sa se duca, si apoi daca e sa fie, sa zambesti langa el cand e infipt in copac sau in sant, sau isi aduna familia de pe camp ca au sarit pe geam.

      Nu esti tu raspunzator sa respecte X say Y regulile. Fiecare este raspunzator pentru el.

      00
    • @CristiBM: la fel pot spune si eu care merg pe b2.
      „Nu esti tu raspunzator sa respecte X say Y regulile. Fiecare este raspunzator pentru el.”
      Eu sunt raspunzator ca merg pe b2 :D

      00
  26. Dude, tocmai ai spus ca circula cu 50km/h prin localitate. Ce facea gresit? Nu avea statut de shmeker local? Cand „localnicii” or sa invete sa dea prioritate unuia cu numere „straine” cand vrea sa treaca pe banda 2 pentru inainte, ca banda 1 il obliga la dreapta, pentru ca „localnicii” is voteaza imbecili care nu stiu sa marcheze drumurile corect, mai dicutam. Pana atunci circula cu 50.

    00
    • @Mihai, stii care-i problema? Pe portiunea respectiva, limita de viteza este 60km. Adic tu circuli cu 50km pe banda 2. Limita asta e de la sensul giratoriu de la Opel pana la intersectia cu soseaua de centura.

      00
  27. Eu am sesizat in multe judete din tara, in special din Ardeal (Sibiu, Alba, Mures, Maramures, Cluj etc.) un comportament total opus: localnicii circula pe banda 2, chiar daca este aglomerata, iar banda 1 este libera. Si comportamentul asta l-am sesizat mult mai des decat pe cel amintit de tine. La un moment dat am presupus ca banda 1 este doar pentru oaspeti, bucuresteni in special, ca decizie locala in semn de ospitalitate :)

    00
  28. Daca nu stiu orasul si are 3 benzi drumul merg pe 2 pt ca trebuie sa fac stanga sau dreapta repede dupa cum zice GPS-ul. Daca are 2 merg pe 1 daca nu e blocata, daca dau de masini parvate pe 1 chiar si din 200 in 200m merg pe 2

    00
  29. Putin offtopic dar cu depasiri, uite-l pe valorosul de la Fat2Fit: https://imgur.com/a/H6GnJq2

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube