Contul ăsta de instagram arată cum se schimbă o stradă după ce mașinile nu mai au voie să parcheze acolo, de obicei cu ajutorul stâlpișorilor. Este o metodă simplă, care funcționează.
Ajută și pietonii să se simtă respectați, dar și posesorii de mașini să înțeleagă că poate nu au nevoie de 3 mașini per apartament.
Următoarea cărămidă pe care o să îți intre accidental în casă o să aibă pe față scris bmw și pe verso, plush.
*care
Mulțumes-c!
Interesant proiect.
Acum nu mai ramane decat sa se renoveze fatadele cladirilor si gardurile si vom avea si noi strazi civilizate, pe unde sa iti faca placere sa te plimbi.
Da, asta mi-a atras si mie atentia. Trotuarele arata bine acum, insa pacat ca toate celelalte sunt in paragina.
You don’t need to sell it to me, deja iubesc stalpisorii.
Art. 157 din Constituție. Dreptul inalienabil al cetățeanului de a parca unde are chef. Folosirea avariilor conferă imunitate față de Codul Rutier.
Sigla colorata M4 ofera imunitate fata de Codul Penal!
M4 nu te apara de legea tramvaielor
Vecin de prin zona, sta la apartament cu 2 camere el, sotia, 2 copii, BMW Seria 4 Coupe 2023, plus o Suzuki 2022. Mereu una din masini sta pe loc, le folosesc prin rotatie.
Alt vecin, tot 2 camere, tot 2 copii, au 3 masini, una abandonata pe strada, folosesc doar una mai des si cealalta masina pentru 30 min o data la cateva zile.
Avem noi ca natie o pasiune pentru a avea cat mai multa tabla, 2-3-4 daca se poate. Cum altfel spui la revelion cand stau 5 familii in sufrageria de 15 mp la masa: „Ba noi ne-am mai luat o masina, ca vrem ceva separat pentru cand mergem pana la colt sa luam paine”
Asta se intampla cand 45 de ani au existat liste de asteptare de pana la 10 ani pentru o caruta pe roti produsa in tara! Si acum tin minte cand tata se milogea in anii 90 de un coleg cu masina sa ne duca la tara la bunici! Am permis de 2 ani dar am o jena imensa sa iau masina singura ca mi-e frica ca fac accident si sotul meu ramane o perioada fara masina, asa ca o sa-mi cumpere si mie una! Masini pentru toti!!!
In loc sa se mute la 4 camere, a preferat sa-si ia Seria 4 Coupe. Prioritati…
Asta e nimic. Vecina in bloc cu mine, singura, GLE Coupe si RAV 4.
@Zarax
Pai Seria 4 Coupe are 4 usi, nu este de ajuns ?
Gogu
Doamna e prevazatoare: GLE de la amant, RAV-ul pentru zile negre
@Zarax, rectific, Seria 4 Gran Coupe are 4 usi.
Macar are nr 4 in denumire.
Acelasi scenariu ca la CristiBM doar ca dus la nivelul urmator.
2 masini la o familie de 2 parinti, 2 copii. Un SUV mare si hatchback cumparat anul asta.
Un singul loc de parcare unde statea de obicei SUV-ul.
Din motive practice foloseste doar hatchback-ul.
Scoate SUV-ul de pe locul care ii este alocat si il parcheaza linga trotuar pe locurile libere.
Locul de parcare devine liber pentru hatchback.
Jongleaza cu masinile in functie de cum are nevoie.
Si-a asigurat 2 locuri de parcare. (ii efoarte usor sa faca manevra pentru ca sta la parter)
Nu stiu ce sa zic, ca aici am primit minusuri cand am zis ca am rezolvat printr-o cerere sa se prelungeasca o linie de autobuz pana la residence-ul in care locuiesc ca sa nu folosesc masina.
Ca vreau sa vand masina ca sa am bani sa mananc dupa ce am luat ap cu 4 camere la residence.
Mai am un scuter, il voi folosi impreuna cu sotia si copilul.
Femeile sunt ca locurile de parcare
alea bune sunt deja luate
cateva sunt pentru handicapati
iar restul sunt cu plata
@casnica. Și totuși în toată pledoaria „mașini pentru toți” nu e nici cea mai mica indicație că ai NEVOIE de mașină. Trist.
P.S. Ceaușescu e ingropat de 35 de ani. Chiar nu putem să trecem peste?
weeeq, ai luat minusuri că ai facut treaba aia apelanad la pile, cunostinte si relatii, nu ca ai facut-o.
daca o faceai batandu-te in hartii cu ei timp de ani si ei cedanda in fata ta, erai eroul nostru. felul in care ai facut-o tu insa nu te face pe tine decat unul dintre ei, epitetele propriuzise le las la imaginatia ta.
ai totusi un nano bun simt ca ai recunoscut in loc sa minti.
Pusesem pila in ghilimele. Sa explic pila:
Eu am master in sisteme de transport in comun si sunt pasionat de transport in comun. Stiu exact organizarea pe trasee, turnusurile, flota si tot ca am facut rost de documente.
Eu cand am facut cererea, efectiv le-am calculat tot, orarul, turele soferilor, schimburile, planu de motorina, impactul samd.
Eu in cerere deja am stiut cu cate semnaturi sa vin, cu o estimare de cati oameni vor vor folosi extra linia.
Nu e vina mea ca pentru unii intrare inseamna favoritism. Eu am vrut sa grabesc chestii si fiindca ma pricep in domeniu am zis sa o fac.
Si am facut-o pe gratis.
Asta a fost intrarea mea, si ei doar au aprobat. Altfel ar fi durat putin mai mult. Asa in 30 de zile s-a rezolvat.
Voi va auziți cat de comuniști sunteti? Va meritați soarta.
ce e comunism in discutia asta?
stiu ca e socant dar „ma pish pe astia de au multe masina/familie ca din cauza lor e plin orasu de cazane” nu este comunism.
Interzicearea masinilor, nu ca ar fi cazu aici, nu este comunism. Regulile nu is comunism.
Liber la facut trotuarul!
Cine mai face treabă bună în zona asta este Străzi pentru Oameni. Au eliberat trotuare la greu
https://www.instagram.com/strazi.pentru.oameni/
https://www.reddit.com/r/fuckcarsRomania/
Nu e doar despre mașini parcate aiurea. Conturile astea îți arată ce poți să faci ca simplu cetățean. Lumea s-a obișnuit că nu se face nimic nicăieri și au așa o lehamite față de probleme. Am prieteni clujeni care sunt absolut șocați să afle că pot face o sesizare online pe aplicația primăriei și cineva vine și le rezolvă problema. Nu întotdeauna, nu 100%, dar se mișcă chestii. Toate scandalurile de corupție ne cam atrofiază spiritul civic. Mă bucur că sunt încă oameni care luptă pentru drepturile lor și se străduie să fie mai bine în comunitate.
@bea
Pentru cazuri simple sesizarile alea functioneaza. Insa pentru chestii mai complexe cu oameni mai cu greutate implicati lucrurile stau fix in cheia pe care o sti.
Sesizările de pe MyCluj se rezolvă doar dacă e ceva nesemnificativ. Dacă reclami chestii mai grave – de exemplu pe spețe de urbanism ale amicilor primarului – nu se întâmplă mai nimic, doar te trezești că sesizarea e închisă.
Da si chestiile mici conteaza. In general chestiile mici adunate impacteaza un numar mai mare de oameni.
Doar chestiile foarte mari(nu mari) mai au impact direct asupra multor oameni. La chestii mari ma refer la vreo mina de ceva, o fabrica de cauciucuri langa oras chestii de genu ma refer cand zic foarte mari.
Dar chestiile mici se pot aranja usor, doar ca trebuie proactivitate. Si un reminder, orasul e al locuitorilor nu al masinilor.
Un prieten locuia intr-o zona cu multe blocuri(10×15) si cu un bulevard nou facut cu trotuare si cu 2 benzi pe sens. Initial nu s-a trecere de pietoni, de trebuia sa mergi 1 km. Au facut cerere, s-a facut trecere de pietoni. Totusi mergeau foarte tare, asa ca au mai facut o sesizare, si au limitat viteza de la 70 la 50 si au pus iluminare ca lumea la trecere plus calmatoare de trafic de alea ce fac galagie dar nu deranjeaza masina.
Soferii bineinteles ca erau foarte nemultumiti pe grupuri. Totusi inca se mergea tare si sa facea galagie cand treceau masinile peste acele benzi calmatoare. Noaptea era foarte mare galagia.
Asa ca s-a facut inca o sesizare si s-au pus semafoare si s-au indepartat acele benzi calamatoare si e liniste.
Logic ca soferii au sarit de cur in sus, dar pentru 500-1000 de oameni viata s-a imbunatatit.
La fel, statiile de autobuz erau la 1 km distanta, cerere, si s-a facut statie de autobuz in fata residence-ului.
Repet, orasul nu e doar al masinilor.
La Galati s-a eliminat o linie de autobuz de pe un bulevard. Era folosita cu precădere de pensionari, care aici au abonamente cu preț simbolic (1 leu) sau reduse. Ideea e ca, în momentul în care au făcut scandal, Transurb a comunicat ca traseul s-a eliminat pentru ca nu e rentabil, ca „plimba aer”. De fapt, era ticsit mereu de pensionari care aveau abonament, dar nu-l validau, „sa nu se consume”. Acum sa ia taxiul😑 Deci e bine cu spiritul civic doar când îl au toți, și fac ceea ce trebuie.
@Alina I: cum adica nu validau abonamentul? E obligatoriu? Stiu ca e doar pentru a vedea nr de calatori, dar e relativ si asta
@punKreas, păi fix asta a fost problema. Validatul abonamentului ar fi dat numărul real de călători.
Pe baza statisticilor din urma validatului, compania de transport poate lua decizii dacă să mărească frecvența sau sa renunțe la anumite linii.
Acelasi lucru si aici:
https://ibb.co/F6GmV2Y
Din anii ’90 se parcheaza astfel si nu a intervenit nimeni. Desi nu se intinde pe o bucata lunga, trotuarul respectiv a fost blocat de masinile celor carora i-au durut in cur de vecinii lor. Ei fac parte din alta clasa sociala: au masini! Sunt entitled!
Abia acum cateva zile politia locala au informat respectivii soferi ca „pun siguranta pietonilor in pericol”, acestia fiind nevoiti sa circule pe strada ca sa-i ocoleasca pe ei si ca vor fi sanctionati daca mai parcheaza acolo.
In afara lipsei de respect si bun simt a soferilor care se pisa pe pietoni, dar se vor civilizati, mai e un aspect:
– cei care pana acum (30 ani) nu au luat nici o masura in sensul asta, vor fi vazuti acum ca niste eroi: „Ia uitati ce masuri luam! Meritam sa mai stam 30 ani la putere!”
Pai tu cate reclamatii ai pentru acel trotuar? Ce raspuns ai primit de la politia locala?
Eu aș fi pus niște ghivece cu plante ,bine ancorate,pe post de stâlpișori. Care mai e procedura cu mașinile abandonate pe domeniul public? Încă zac unele cu anii cu mucegaiul pe ele și roți dezumflate.
eu aș fi făcut altfel. dar nu fac nimic.
superb.
Vali, nu ai voie sa pui “chestii” pe domeniul public chiar daca “chestiile” sunt ghivece de flori
Mă gândeam că florile se potriveau mai bine cu donșoara încărcată cu bagaje din ultima poză. Stâlpii ăia înalți sunt moartea pasiunii. ( Am parcat definitiv mașina în curtea proprie, de trei ani mă descurc doar cu două biciclete în oraș).
Stalpii aia or fi moartea pasiunii, dar respecta legea (niste acte normative). Genul asta de stalpi tb sa aiba o anumita inaltime si banda aia reflectorizanta pentru a respecta legea, gandita si pt persoanele cu dizabilitati care tb sa vada si noaptea ca e un stalp acolo. Spre exemplu, boltarii de beton de pe Victoriei sau ghiulelele de beton cu lant ale lui Baluta nu respecta legea. Nici ghivecele nu ar fi facut-o.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Asa incrdere am in cititorii Zoso ca am dat o rosie fara sa citesc compunerea.
I’m a simple man, i see ” imi place foarte mult de Negoita” i press downvote
@Marius
Povestea pe scurt este cam asa. Primarul Negoita a gasit o modalitate de a face un parandarat prin folosirea simtului civic al unora. Oamenii reclama, el vine pune stalpisori cu tot deranjul, apoi se „uita” de ei si mai cad la datorie, oamenii reclama din nou si se mai pune o tura de stalpisori. Este borduriada lui Videanu, faza pe stalpisori. Oamenii se simt bine pentru ca cineva ii baga in seama, primarul se simte ca a gasit o posibilitate de a face combinatii fara sa-l doara capu.
A furat, dar a si facut varianta 2024.
Oh, is that so? Inca unul care nu se mai poate sui cu jâpul pe trotuar?
Boală molipsitoare aia cu stîlpii. Înaintea primului mandat se apucase Moș Teacă (de CT) de o critică acerbă asupra lui Făgădău (nu, nu-mi e simpatic) ca apoi după ce a ajuns primărete să ”plouă” cu stîlpi prin tot orașul și nu la un preț tocmai mic.
Ai scris un zid de text ca să recunoști ca ești unul dintre aia care parchează pe trotuar.
La ce poze te uiti , traiti-ar ?
@Marinel
Este fascinant cum timpurile evolueaza si trecem de la borduri si paneslute la stalpisori. Cand erau la moda bordurile si panselutele toata lumea sarea de cur in sus ca na uite ce ne face. Acum la stalpisori aplaudam desi costa mai putin si parandaratul este mai mare. Este fix din logica a furat, dar a si facut.
@Ioan C
Eu descriu un mod destept prin care se poate fura si ma indoiesc ca Negoita se apuca de facut asta daca nu putea sa faca o sparla. Mai ramane ca Negoita sa descopere schema cu anul asta desfintez parcarea, la anul pun la loc parcarea sa vezi atunci ce oameni mandri.
Asta in timp ce cladiri/pomi/garduri vor cadea la propriu pe cetatean in timp ce se plimba el linistit prin acele zone. Este fix genul de spoiala pe care omul nou care se simte superior alora de voteaza pesede o vrea si o primeste cu varf si indesat.
Pentru ceilalti problema mea cu stalpisorii nu este ca nu mai pot parca cazanul meu pe trotuar. Problema mea este cand stalpisorii sunt folositi pe post de ciocan la orice problema pe care o vedem in oras. Sunt cel putin 2 poze unde odata eliberat trotuarul ca pieton te expui la un risc de accidentare(fie cade un gard metalic, fie un pom, plus iti rupi glezna in trotuar). Asa ca prin urmare sunt destul de sigur ca orice om sanatos fie nu va trece pe acolo, ori daca ajunge va ocoli un pic pe sosea ca sa nu pateasca ceva. Dar mai are pana invata domnu Negoita cum sa aranjeze lucrurari din astea, totusi mai are nevoie de un mandat nu?
Asdad2005 crede ca face negoita bani din stalpisorii ceruti de populatie prin aplicatie, asta in timp ce pune pomi si banci din propria initiativa peste tot :))))))) amuzant
@punKreas
Orice face Negoita in sectorul 3 nu face daca nu-i iese lui pe vreun plan ceva. Face parte din noul val de primar care actualizeaza sintagma „a furat, dar a si facut” pentru noile generatii. Am avut parte de borduri si panselute, acum avem parte stalpisori, practic o tranzitie fireasca. Banuiala mea este ca peste ceva timp o sa inceapa alba-neagra cu parcarile daca nu a si inceput-o deja, cum s-a inceput prin sectorul 4.
Problema de fond nu este ca daca punem stalpisori am eliberat trotuarele desi la o prima vedere asa pare. Problema de fond este ca ai nenumarate zone in Bucuresti unde nu e clar daca e trecere de pietoni, sau cum se poate parca, ori daca treci pe langa un gard ce poate sari pe tine. Mai mult toata mahalaua centrala este pur si simplu o zona pe care daca ai instinct de conservare o eviti noaptea. Insa primariile au gasit rezolvarea punem stalpisori si gata toti cacati de pe trotuar si de prin imprejurimi dispar si totul devine frumos. Parcarile alea pe trotuar au aparut pentru ca zonele efectiv nu sunt curate, politia nu prea vina prin zona si in fond oricine face ceva daca nu e omor scapa. Asta este problema de fond acolo, dar pentru ca superificialismul este la el acasa ne bucuram la niste rahati de stalpisori, ce vor disparea in vreun an doi, in functiile de nevoile primariei.
La 3 se vede clar ca inainte nu era trecere deloc, nu e nici indicator, cel putin pe strada din stanga. Pietonii sa se descurce
O să avem stâlpișori la fiecare 5cm, pe modelul Cehia =)
Daca era inca Videanu primar punea stalpisori la stalpisori
@VladM: si pe urma ii inconjura cu borduri.
lasa-l in pace pe Videanu, ca-i ocupat cu cadourile de Craciun, face drumuri in Elvetia dupa coliere cu diamante.
Inca 30 de ani si descoperim si tehnologia parcarilor subterane
Piei drace cu ideile tale, auzi la el, dar oare suntem pagani? Cine ne mai admira apoi Meleurile, Pasaturile…voi nu ganditi????
Ar fi suficient sa decoperim conceptul de plata pentru parcarile subterante care exista deja, ca rar sunt pline.
@w nu stiu sef, in Cluj e lipsa grava, nici in alea cu 10 lei ora nu gasesti loc.
Daca ar face vreo 3-400 de locuri subterane in centru ar printa bani dar e complicat, mai bine mai trag niste asfalt verde si zic ca-i pista biciclete.
@VladM exista si la noi „domnle e cu plata si trebuie sa merg si cateva minute pe jos, pai de asta am dat banii pe masina?!”
E parcare subterana mare facuta pe decebal. Au mai disparut din masinile d epe bulevard, dar inca se mai gasesc papuasi care sa le lase in fata teraselor.
Si eu am multipli vecini care au minim 2 masini in familie. Recent au aparut in zona parcari „albastre”. Le-am zis sa-si ia abonamente daca vor. Niciun succes. Tot pe trotuar, gratis, e mai bine.
street porn
Știu de mult contul și eu am reclamat un număr de trotuare ocupate.. Administrația este însă prea lentă și prea subordonată politic pentru a face ceva. Aceste picături de apă în ocean sunt și birocratice, trebuie să se facă sesizare, trebuie să se aprobe, trebuie să fie buget, etc.
Mai nou unele administrații (sector 2) au început să răspundă cu solicitarea (ilegală) de a veni cu tabel cu 50% +1 din nr. locuitorilor de pe stradă. De când este legea opțională sau negociabilă cu locuitorii? Normal că majoritatea vor în continuare să-și parcheze troacele pe trotuare și cei cu simț civic sunt în minoritate.
Am solicitări nerezolvate de 3 ani. De ex. la trotuarul facultății de medicină, de la colț cu Eroilor nimeni nu răspunde. Deși e parcare cu plată suficientă la pța Operei, și un nod super important de transport în comun, pe acel trotuar sunt permanent mașini parcate și nu se pun stâlpișori pentru că le cad piciorușele profilor sau studenților dacă merg un pic pe jos.
pa Mihaiu la sectorul 2 l-au executat cetatenii suparati ca punea stalpisori si nu mai puteau parca pa peste tot.
Mai bine faceau un sant plin cu apa curata si pesti exotici ca in Japonia!
Koi pond 😀
Aia, da!
Fix de asta cred ca a pierdut Mihaiu sectorul 2
Mie unul mi- e mai bine ca pieton cu trotuare aproape pline de mașini, ma simt mai relaxat decât pe trotuarele pe unde e plin de trotinete, biciclete și, în ultima vreme, scutere. Cu cât trotuarul e mai gol, cu atât e o invitație mai mare pentru ceilalți ghertoi din trafic, iar de mașinile parcate nu trebuie sa ma feresc.
Fa-ma sa inteleg. Te simti mai in siguranta mergand pe banda 1 aproape de bordura , decat pe un trotuar liber, de frica biciclistilor/trotinetistilor !?
Locuitorii din Tractorul Nou suspinând că ei nu au trotuare. Acum 16 ani era un cămp plat și ei au construit tot nouă fără trotuare. Moștenirea Scripcarului pe care brașovenii l-au votat din nou sa le fie Zeus.
Zona aia e un mic București.
urmeaza faza 2: daca tot se parcheaza de ce sa nu incaseze si primariile ceva: traseara de locuri de parcare..nu inteleg cum de exista locuri asa la liber fara sa iei amenda. a se vedea 50% din bucuresti. mai ca-ti vine sa-l iei in brate pe negoita de la 3
Răspuns oficial de la Primăria Sector 3 după ce am semnalat de mai multe ori că trotuarele sunt blocate complet de mașini (sesizări cu număr de înregistrare și poze, așa cum se face): „Vă comunicăm că montarea stâlpilor de îngrădire a parcărilor situate pe domeniul public aflat în administrarea Primăriei Sectorului 3 nu reprezintă o soluție eficientă, având un impact negativ asupra aspectului urban al sectorului”.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu reprezintă o soluție eficientă, având un impact negativ asupra aspectului urban al sectorului !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trotuarele sunt blocate complet…
Pietonii merg doar pe carosabil…
@Radu : confrate reclamagiu, schimba adresantul.
Eu am scris SI la politia rutiera care a zis ca mai jos. Am avut si bulan cu un mos in carucior cu rotile impins pe strada de baba lui. Desigur am profitat si am pozat si atasat la jalba dovada. E posibil sa fi exagerat un pic cu un camion care era sa-l turteasca pe mos din cauza trotuarului ocupt. In sfarsit ..
Mana care nu spune o poveste nu primeste stalpisor .
Zice :
„vă comunicam următoarele:
În urma verificărilor efectuate, aspectele semnalate se confirmă. motiv pentru care în
perioada 10.09.2022 – 14.09.2022, poliţiştii rutieri au desfăşurat activităţi specifice în baza
cărora s-au dispus măsurile legale corespunzătoare pentru nerespectarea prevederilor art.
142/143 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002 –
privind circulaţia pe drumurile publice. referitoare 1a oprirea/stationarea autovehiculelor.
Totodată. cu ocazia verificărilor efectuate au fost identificate mai multe autovehicule
care prezintă indicii temeinice cu privire la faptul că ar putea fi abandonate. motiv pentru care
a fost declansata procedura de gestionare a autovehiculelor abandonate sau fără stăpân pe
domeniul public, conform prevederilor Legii nr. 421/2002.
De asemenea, urmare a demersurilor întreprinse de Brigada Rutieră in cadrul Comisiei
Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucuresti. a fost avizata propunerea de
instalare a unor stâlpişori de protecţie 1a limita trotuarului pe str.până la intersecţia cu str. in scopul prevenirii
opririlor neregulamentare în zonă şi pentru creşterea siguranţei circulaţiei pe drumurile publice.
Sarcina implementării proiectelor avizate în cadrul Comisiei Tehnice de Circulatie
revine, conform competenţelor legale, Administraţiei Strazilor (str. Domniţa Ancuta. nr. 1. „
am impresia ca ai pus problema gresit..nu trebuie sa ceri tu exact stalpi ci doar sa remedieze situatia..cei de la s3 sunt foarte sensibili daca te dai mai destepti decat ei..si stalpi prin s3 mai rar..borduri, incearca cu borduri prefabricate
Eu nu sunt de acord deloc cu parcările gratis pe domeniul public. Nu e dator nimeni, nici o autoritate publică locală să asigure locuri de parcare gratuite. Niciodată, dar absolut niciodată nu îmi las mașina parcată în stradă. Dă-o dracului de treabă, chiar nu are lumea ce locuiește la curte bani de o închidere automată?
Așa zic și eu. Sunt singurul pe stradă care are poarta cu acționare din telecomandă. Cartier bine cotat. La vecini avem așa, parcate pe stradă: Audi Q7, BMW X5 și X6, VW Touareg, Mercedes C220, E350, Lexus IS, Ford Kuga. Eu bag CX-5-ul și Grandland-ul în curte.
Eu bag bicicleta în curte. Iau mașina doar în we cand mă duc la cumpărături. În rest, la muncă mă duc cu țoacla, pe jos sau cu busul. Până și micile cumpărături tot cu țoacla le fac.
Așa ca mi se rupe de parcări.
A, am parcare și acasă (garaj) si la muncă (bariera). În centru nu ma duc cu mașina ca ajung mai repede pe jos.
Blonda, 90/60/90, vând tractor.
Dacă tu locuiești aproape de centru și ai transport în comun decent, e o mașină mai puțin pe drum. Eu am undeva la 10 km până în centru, dintre care mai puțin de jumătate au piste pentru biciclete. Local mă deplasez și eu cu bicla sau pe jos, dacă vine vorba de mers la birou nu pot fără mașină.
E si chestie de educatie, noi pe vremea lui Ceausescu nu parcam pe trotuar desi nu existau stalpisori din astia!
Bine, e adevarat ca nu prea rau 2 masini de familie, mai degraba 2 la o scara de bloc, dar totusi scoala a scos oameni din noi nu ca azi!
Pe vremea lui Ceaușescu erau 8 familii care aveau mașină pe scara unde locuiam, din 16 apartamente.
Acum sunt aproape 30 de mașini la același număr de apartamente.
Eu parcam pe trotuar. D1300 avea garda decenta, atunci am învățat cum se coboară frumos de pe bordură fără să “trântești “ mașina.
Trotuarele erau mai late pe vremea aia! Puteai parca mașina și mai rămâneau 3m până la zid.
Posesorii de mașini trebuie fripți la impozit pe tigaie, parcare, taxe de drum, verificare tehnică, poluare și tranzitarea centrului. Numai așa se mai eliberează orașele de mașini aruncate peste tot.
Să te coste undeva la 2-3 mii de euro pe an fără combustibil, dacă folosești acel vehicul zilnic.
2 masini aici, si un motor
Existenta parcarilor gratuite la bordura sau pe trotuar, indiferent de zona e o aberatie.
La fel cum este si „600 lei pe an pentru parcare rezidentiala”
Intr-un oras cu 3 mil oameni, un impozit de rahat pe vehciule si posibilitatea de a le „depozita” gratis pe termen nelimitat invita la cresterea parcului auto.
Iei un Golf 4 din Jermania cu 2000 de euro, il plimbi de 4 ori pe an sa iei oua de la ma-ta de la tara si in rest il tii undeva pe strada ca e moca.