Trotuare libere!

Contul ăsta de instagram arată cum se schimbă o stradă după ce mașinile nu mai au voie să parcheze acolo, de obicei cu ajutorul stâlpișorilor. Este o metodă simplă, care funcționează.

Ajută și pietonii să se simtă respectați, dar și posesorii de mașini să înțeleagă că poate nu au nevoie de 3 mașini per apartament.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Următoarea cărămidă pe care o să îți intre accidental în casă o să aibă pe față scris bmw și pe verso, plush.

    Comentariu apreciat.6114
  2. Interesant proiect.
    Acum nu mai ramane decat sa se renoveze fatadele cladirilor si gardurile si vom avea si noi strazi civilizate, pe unde sa iti faca placere sa te plimbi.

    Comentariu apreciat.407
  3. You don’t need to sell it to me, deja iubesc stalpisorii.

    Comentariu apreciat.554
  4. Art. 157 din Constituție. Dreptul inalienabil al cetățeanului de a parca unde are chef. Folosirea avariilor conferă imunitate față de Codul Rutier.

    Comentariu apreciat.616
  5. Vecin de prin zona, sta la apartament cu 2 camere el, sotia, 2 copii, BMW Seria 4 Coupe 2023, plus o Suzuki 2022. Mereu una din masini sta pe loc, le folosesc prin rotatie.
    Alt vecin, tot 2 camere, tot 2 copii, au 3 masini, una abandonata pe strada, folosesc doar una mai des si cealalta masina pentru 30 min o data la cateva zile.

    Avem noi ca natie o pasiune pentru a avea cat mai multa tabla, 2-3-4 daca se poate. Cum altfel spui la revelion cand stau 5 familii in sufrageria de 15 mp la masa: „Ba noi ne-am mai luat o masina, ca vrem ceva separat pentru cand mergem pana la colt sa luam paine”

    Comentariu apreciat.4711
    • Asta se intampla cand 45 de ani au existat liste de asteptare de pana la 10 ani pentru o caruta pe roti produsa in tara! Si acum tin minte cand tata se milogea in anii 90 de un coleg cu masina sa ne duca la tara la bunici! Am permis de 2 ani dar am o jena imensa sa iau masina singura ca mi-e frica ca fac accident si sotul meu ramane o perioada fara masina, asa ca o sa-mi cumpere si mie una! Masini pentru toti!!!

      Indecis. Tu ce zici?3135
    • In loc sa se mute la 4 camere, a preferat sa-si ia Seria 4 Coupe. Prioritati…

      Comentariu apreciat.293
    • Asta e nimic. Vecina in bloc cu mine, singura, GLE Coupe si RAV 4.

      143
    • @Zarax
      Pai Seria 4 Coupe are 4 usi, nu este de ajuns ?

      80
    • Gogu
      Doamna e prevazatoare: GLE de la amant, RAV-ul pentru zile negre

      123
    • @Zarax, rectific, Seria 4 Gran Coupe are 4 usi.
      Macar are nr 4 in denumire.

      21
    • Acelasi scenariu ca la CristiBM doar ca dus la nivelul urmator.
      2 masini la o familie de 2 parinti, 2 copii. Un SUV mare si hatchback cumparat anul asta.
      Un singul loc de parcare unde statea de obicei SUV-ul.
      Din motive practice foloseste doar hatchback-ul.
      Scoate SUV-ul de pe locul care ii este alocat si il parcheaza linga trotuar pe locurile libere.
      Locul de parcare devine liber pentru hatchback.
      Jongleaza cu masinile in functie de cum are nevoie.
      Si-a asigurat 2 locuri de parcare. (ii efoarte usor sa faca manevra pentru ca sta la parter)

      61
    • Nu stiu ce sa zic, ca aici am primit minusuri cand am zis ca am rezolvat printr-o cerere sa se prelungeasca o linie de autobuz pana la residence-ul in care locuiesc ca sa nu folosesc masina.

      Ca vreau sa vand masina ca sa am bani sa mananc dupa ce am luat ap cu 4 camere la residence.

      Mai am un scuter, il voi folosi impreuna cu sotia si copilul.

      165
    • Femeile sunt ca locurile de parcare
      alea bune sunt deja luate
      cateva sunt pentru handicapati
      iar restul sunt cu plata

      251
  6. Liber la facut trotuarul!

    65
  7. Cine mai face treabă bună în zona asta este Străzi pentru Oameni. Au eliberat trotuare la greu

    101
  8. Nu e doar despre mașini parcate aiurea. Conturile astea îți arată ce poți să faci ca simplu cetățean. Lumea s-a obișnuit că nu se face nimic nicăieri și au așa o lehamite față de probleme. Am prieteni clujeni care sunt absolut șocați să afle că pot face o sesizare online pe aplicația primăriei și cineva vine și le rezolvă problema. Nu întotdeauna, nu 100%, dar se mișcă chestii. Toate scandalurile de corupție ne cam atrofiază spiritul civic. Mă bucur că sunt încă oameni care luptă pentru drepturile lor și se străduie să fie mai bine în comunitate.

    Comentariu apreciat.402
    • @bea
      Pentru cazuri simple sesizarile alea functioneaza. Insa pentru chestii mai complexe cu oameni mai cu greutate implicati lucrurile stau fix in cheia pe care o sti.

      93
    • Sesizările de pe MyCluj se rezolvă doar dacă e ceva nesemnificativ. Dacă reclami chestii mai grave – de exemplu pe spețe de urbanism ale amicilor primarului – nu se întâmplă mai nimic, doar te trezești că sesizarea e închisă.

      111
    • Da si chestiile mici conteaza. In general chestiile mici adunate impacteaza un numar mai mare de oameni.

      Doar chestiile foarte mari(nu mari) mai au impact direct asupra multor oameni. La chestii mari ma refer la vreo mina de ceva, o fabrica de cauciucuri langa oras chestii de genu ma refer cand zic foarte mari.

      Dar chestiile mici se pot aranja usor, doar ca trebuie proactivitate. Si un reminder, orasul e al locuitorilor nu al masinilor.

      Un prieten locuia intr-o zona cu multe blocuri(10×15) si cu un bulevard nou facut cu trotuare si cu 2 benzi pe sens. Initial nu s-a trecere de pietoni, de trebuia sa mergi 1 km. Au facut cerere, s-a facut trecere de pietoni. Totusi mergeau foarte tare, asa ca au mai facut o sesizare, si au limitat viteza de la 70 la 50 si au pus iluminare ca lumea la trecere plus calmatoare de trafic de alea ce fac galagie dar nu deranjeaza masina.

      Soferii bineinteles ca erau foarte nemultumiti pe grupuri. Totusi inca se mergea tare si sa facea galagie cand treceau masinile peste acele benzi calmatoare. Noaptea era foarte mare galagia.

      Asa ca s-a facut inca o sesizare si s-au pus semafoare si s-au indepartat acele benzi calamatoare si e liniste.

      Logic ca soferii au sarit de cur in sus, dar pentru 500-1000 de oameni viata s-a imbunatatit.
      La fel, statiile de autobuz erau la 1 km distanta, cerere, si s-a facut statie de autobuz in fata residence-ului.

      Repet, orasul nu e doar al masinilor.

      50
  9. Acelasi lucru si aici:

    https://ibb.co/F6GmV2Y

    Din anii ’90 se parcheaza astfel si nu a intervenit nimeni. Desi nu se intinde pe o bucata lunga, trotuarul respectiv a fost blocat de masinile celor carora i-au durut in cur de vecinii lor. Ei fac parte din alta clasa sociala: au masini! Sunt entitled!
    Abia acum cateva zile politia locala au informat respectivii soferi ca „pun siguranta pietonilor in pericol”, acestia fiind nevoiti sa circule pe strada ca sa-i ocoleasca pe ei si ca vor fi sanctionati daca mai parcheaza acolo.
    In afara lipsei de respect si bun simt a soferilor care se pisa pe pietoni, dar se vor civilizati, mai e un aspect:

    – cei care pana acum (30 ani) nu au luat nici o masura in sensul asta, vor fi vazuti acum ca niste eroi: „Ia uitati ce masuri luam! Meritam sa mai stam 30 ani la putere!”

    92
  10. Eu aș fi pus niște ghivece cu plante ,bine ancorate,pe post de stâlpișori. Care mai e procedura cu mașinile abandonate pe domeniul public? Încă zac unele cu anii cu mucegaiul pe ele și roți dezumflate.

    134
    • Eu aș fi pus niște ghivece cu plante

      eu aș fi făcut altfel. dar nu fac nimic.
      superb.

    • Vali, nu ai voie sa pui “chestii” pe domeniul public chiar daca “chestiile” sunt ghivece de flori

      51
    • Mă gândeam că florile se potriveau mai bine cu donșoara încărcată cu bagaje din ultima poză. Stâlpii ăia înalți sunt moartea pasiunii. ( Am parcat definitiv mașina în curtea proprie, de trei ani mă descurc doar cu două biciclete în oraș).

      00
  11. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 770
    • Asa incrdere am in cititorii Zoso ca am dat o rosie fara sa citesc compunerea. :)

      Indecis. Tu ce zici?295
    • I’m a simple man, i see ” imi place foarte mult de Negoita” i press downvote

      144
    • @Marius
      Povestea pe scurt este cam asa. Primarul Negoita a gasit o modalitate de a face un parandarat prin folosirea simtului civic al unora. Oamenii reclama, el vine pune stalpisori cu tot deranjul, apoi se „uita” de ei si mai cad la datorie, oamenii reclama din nou si se mai pune o tura de stalpisori. Este borduriada lui Videanu, faza pe stalpisori. Oamenii se simt bine pentru ca cineva ii baga in seama, primarul se simte ca a gasit o posibilitate de a face combinatii fara sa-l doara capu.
      A furat, dar a si facut varianta 2024.

      414
  12. La 3 se vede clar ca inainte nu era trecere deloc, nu e nici indicator, cel putin pe strada din stanga. Pietonii sa se descurce

    31
  13. O să avem stâlpișori la fiecare 5cm, pe modelul Cehia =)

    50
  14. Inca 30 de ani si descoperim si tehnologia parcarilor subterane

    140
    • Piei drace cu ideile tale, auzi la el, dar oare suntem pagani? Cine ne mai admira apoi Meleurile, Pasaturile…voi nu ganditi????

      121
    • Ar fi suficient sa decoperim conceptul de plata pentru parcarile subterante care exista deja, ca rar sunt pline.

      132
    • @w nu stiu sef, in Cluj e lipsa grava, nici in alea cu 10 lei ora nu gasesti loc.
      Daca ar face vreo 3-400 de locuri subterane in centru ar printa bani dar e complicat, mai bine mai trag niste asfalt verde si zic ca-i pista biciclete.

      60
    • @VladM exista si la noi „domnle e cu plata si trebuie sa merg si cateva minute pe jos, pai de asta am dat banii pe masina?!”

      20
  15. Si eu am multipli vecini care au minim 2 masini in familie. Recent au aparut in zona parcari „albastre”. Le-am zis sa-si ia abonamente daca vor. Niciun succes. Tot pe trotuar, gratis, e mai bine.

    30
  16. Știu de mult contul și eu am reclamat un număr de trotuare ocupate.. Administrația este însă prea lentă și prea subordonată politic pentru a face ceva. Aceste picături de apă în ocean sunt și birocratice, trebuie să se facă sesizare, trebuie să se aprobe, trebuie să fie buget, etc.

    Mai nou unele administrații (sector 2) au început să răspundă cu solicitarea (ilegală) de a veni cu tabel cu 50% +1 din nr. locuitorilor de pe stradă. De când este legea opțională sau negociabilă cu locuitorii? Normal că majoritatea vor în continuare să-și parcheze troacele pe trotuare și cei cu simț civic sunt în minoritate.

    Am solicitări nerezolvate de 3 ani. De ex. la trotuarul facultății de medicină, de la colț cu Eroilor nimeni nu răspunde. Deși e parcare cu plată suficientă la pța Operei, și un nod super important de transport în comun, pe acel trotuar sunt permanent mașini parcate și nu se pun stâlpișori pentru că le cad piciorușele profilor sau studenților dacă merg un pic pe jos.

    50
  17. pa Mihaiu la sectorul 2 l-au executat cetatenii suparati ca punea stalpisori si nu mai puteau parca pa peste tot.

    40
  18. Mai bine faceau un sant plin cu apa curata si pesti exotici ca in Japonia!

    10
  19. Fix de asta cred ca a pierdut Mihaiu sectorul 2

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube