Trotinetele electrice nu sunt binevenite

…la Brașov.

Îmi place cum o Asociație strânge semnături, face educație rutieră, se dă peste cap, stă în cap ca sa le reintroducă în oraș.

UNde era asociația asta când jegurile astea erau abandonate pe trotuare încât să se împiedice lumea de ele? Unde era când erau puse pe trotuar strategic ca să se împiedice lumea de ele?

Oamenii care inchiriază trotinete au probleme psihice și sociale, nu alcoolul e problema lor, nu viteza, faptul că nu le pasă de nimic din jur. De aia e bine să fie despărțiți in două categorii, ăia care au bani de un e90 cu care dau in pom și ăia care nu au și stau acasă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. La mine in urbe, dupa ce acum doi ani au bagat mizeriile astea verzi, pustimea si-a dat seama ca-s prea slabute si troncane. Asa ca anul asta e moda cu din alea puternice, care rup si 70 km/h, cu care se plesnesc de trotuare si masini. Traficul e un deliciu.

    Comentariu apreciat.1515
    • aici e treaba politiei. In spania mai fac raiduri sa ii prinda pe cei care isi tuneaza trotineta

      20
    • s-au busit rau cativa, dar deocamdata nu a reusit sa crape nici macar unul.

      212
    • pai si in Brasov au aparut alea! cum dracu sunt unii parinti asa de inteligenti de le iau copiilor de 9-10 ani trotinete cu care nici unii adulti nu ar trebui sa mearga!

      Comentariu apreciat.311
    • @7 în ce oraș?

      20
    • In orase conduse de oameni mai inteligenti de prin Occidentul decadent, s-au inlocuit trotinetele electrice cu biciclete electrice cu adevarat limitate la 20 sau 25 km/h.
      *In Paris de exemplu unde limita de viteza este de 30km.h pentru auto, cu bicicleta electrica ajungi sa te deplasezi mai repede (trotinete nu mai exista de mult)
      Insa oricum ai da-o, lipsa educatiei rutiere si nu numai este problema.
      Insa acum adevarata problema nu este cu trotinetele electrice ci cu scuteristii „nepalezi” care chiar nu au habar ce s alea reguli de circulatie

      21
  2. Pe de-o parte nu vrei nanny state care să dicteze cum ai voie să te miști și de la ce nivel salarial încolo ai voie să te deplasezi eficient către destinații îndepărtate in oraș. Oraș pe dealuri chiar.
    Pe de alta, un stat care oferă oportunități constante de sinucidere din naivitate și procese penale pentru cei din jurul victimei sigure, parcă nici asta nu vrem.
    Limită la 30km/h amendat automat la 31.5km/h pentru toți din trafic în oraș, ca în Franța oare ar face pace cu bâta?
    Corolar, de ce doar Renault are limită superioară la condus, să nu depășești viteza pe care o setezi decât dacă apeși accelerația la fund?!?!?

    Indecis. Tu ce zici?2497
    • de unde ai tras concluzia ca doar Renault are o astfel de limita? nu am Renault si am functia asta.

      Comentariu apreciat.462
    • Eu nici nu am masina si am functia asta

      Comentariu apreciat.1343
    • lol what? 🤣

      910
    • Functiona de a nu depasi o anumita limita de viteza o au cam toate masinile noi. Si scopul ei e sa nu depasesti viteza din greseala.

      Dar pentur soferii de 2.0 TDI ea este cu singuranta o necunoscuta :)

      Indecis. Tu ce zici?2518
    • Nu e măi vax chiar așa..ăia cu doizerotedei își setează limitarea la 230 km/h și evident ca nu au cum sa o atingă; o spune un posesor de doizerotedei care a făcut așa și a atins doar 220 pe ceas și 204 pe Waze.

      Indecis. Tu ce zici?1322
    • Peugeot 308 are limitarea de viteza

      71
    • @Baliverne, nu doar ca toti producatorii care au o forma de Cruise Control pe masina au si functia de limitare de viteza (LIM) da sa le vezi pe astea mai noi, care iti seteaza si acea limita automat in functie de ce citesc sistemele de citire a indicatoarelor rutiere. Eh, sa vezi acolo magie.

      22
    • Și care e problema cu “nanny state” unde tu, în mod evident ai o problemă cu soluții de prevenire pentru ca diverși idioti și șmecheri să nu se desfășoare.

      Vrem o României mai bună dar să nu fie niciun fel de reguli de bun simț pt ca eu îmi pierd privilegiul de a face ce vreau eu în timp ce fraierii respectă reguli și legi. Iar dacă eu nu am portițe să fiu șmecher și cu puța mare, e nasol.

      155
    • @Ioan C – ai dreptate. Masini cu 30kmh in oras, 60 afara, 90 expres, 130 autostrada. Sigur, fara alcool disponibil, fara tigari, fara snacks, fara Cola si alte chestii nesanatoase etc. Sa facem rai, zic. Fara bicle pe care poti prinde 50, daca ai picioare fara skateboard – foarte periculoase – si, in esenta, fara ok care poate sa iti faca rau, direct sau indirect. Linia e tot mai greu de tras.

      12
  3. Asociația aia a “strâns semnături “ printr-un site făcut la plesneala. Nu se verifică nici mailul, ‘mi-te CNP!

    253
  4. Cei care se plimba cu trotinetele electrice pe trotuar (fara sa existe vreo banda trasata pe trotuar, evident) sunt cam din aceeasi categorie cu astia „Trei adolescenţi s-au electrocutat după ce s-au urcat pe vagoane de marfă pentru a face selfie și video”. Au cap ca sa nu le ploua in gat, cum se spunea pe vremuri

    Comentariu apreciat.5915
    • Eu merg pe trotuarul de pe Sos. Nordului pentru că pe stradă abia au loc două mașini una pe lângă alta pe când trotuarul are vreo 2,5m.

      Indecis. Tu ce zici?2536
    • cum le stiu unii pe toate.. ba, daca ai bun simt si creier poti merge si cu scuteru dar gibonii la noi abia s-au dat jos din copac e normal ca trebuie reguli pentru jungla urbana

      156
  5. SI la mine fac la fel. Le lasa pe lat pe trotuar. Si coincidenta ghena e aproape. Si mereu le duc la ghena. Sa si le ia din gunoi. Parchezi ca un gunoi, la gunoi cu tine.

    Comentariu apreciat.6322
    • Keyboard warrior :))
      Pun pariu că nu ai aruncat nici măcar una la ghena, doar ai visat sa o faci .

      Disclaimer: sunt anti trotinete complet dar nici cu zmei din ăștia nu prea pot.
      Mai ales că ar fi și un pic ilegal, dar hei , când moralitatea mea este superioară nu contează că arunc proprietatea altcuiva la ghena ;)

      13
  6. Pentru mine trotineta e convenabilă, pentru că atunci când vin de la birou pot să o iau pe un drum pe care nu circulă niciun STB și să fac 10 minute până acasă în loc de 30 de minute cu STB.
    Nu o dată m-am dat jos de pe trotinetă ca să ridic alte trotinete care erau pur și simplu aruncate în drum („Virtue Signaller of the Year” award here). Ca om din mileniul trecut mi-e cel mai simplu să dau vina pe puștimea de 12-13 ani (pentru ca în zona aia pe ei i-am văzut majoritari absoluți pe trotinete) care își bagă plua, stricând jucăria oamenilor care chiar ar găsi utile trotinetele.

    Comentariu apreciat.6811
    • Te dai cu trotineta ta sau inchiriata?

      10
    • trotineta personala dace e greu ca primaria sa ii oblige sau sa puna la dispozitie locuri amenajate si inchise pt ele

      152
    • Se poate rezolva foarte eficient daca s-ar face locuri de lasat trotinetele in toate intersectiile mari, daca nu o lasi acolo continua sa-ti ia bani din cont pana o duci acolo. In felul asta gasesti trotineta usor daca ai nevoie, nu mai poate fi lasata aiurea, costurile cu ridicarea si incarcarea ar fi mai mici…

      182
  7. …dar mă gândeam la o fază: vine băiatul de la firmă să ridice trotinetele și le vede împrăștiate peste tot? Luate seriile la toate și penalizare 30 de lei la următoarea cursă.

    Comentariu apreciat.673
    • Si pe cine penalizezi?
      Ultimul care a inchiriat trotineta? Cand termini o cursa, aplicatia te pune sa faci poza la trotineta in ideea ca ai parcat-o regulamentar (presupun). Daca dupa o izbeste jos sau altcineva ‘se agata’ de ea, nu ai de unde stii.

      Comentariu apreciat.327
    • Se poate si mai simplu: pentru fiecare persoana care raporteaza (cu poze) o trotineta lasata aiurea, firma care le administreaza sa primeasca de la primarie amenda mare: 200-300 Ron. Iar apoi devine treaba firmei sa afle cine a condus si a lasat trotinera aiurea.
      De prea multe ori trebuia sa mut 2-3 trotinete din spatele masinii mele, ca sa pot iesi din parcare. Si alti vecini/vecine la fel. Pt o doamna nu e asa usor sa faca treaba asta, mai ales ca trotinetele au frana pusa.
      Am raportat de multe ori lucrul acesta la firma care le detine, au un formular pe site, dar degeaba. Nici o schimbare.

      Comentariu apreciat.393
    • @Alex: da, aplicatia te pune sa faci poze dar nu ii intereseaza de ele. Se merge pe ideea: atata timp cat platesti poti sa faci ce vrei cu ea, o lasi unde vrei. La mine la bloc veneau tinerii noaptea si le lasau in mijlocul drumului de acces sau in spatele masinilor parcare la zid. Nu aveai cum sa iesi e ele, clar ca incurca. Degeaba i-am raportat. Firma castiga bani de la ei nu de la mine, asa ca nu le face nimic.

      Comentariu apreciat.260
    • @Adi pe langa situatia ta, in care firma care administraza parcul de trotinete le planteaza aiurea, tre sa intelegi ca in jurul nostru sunt specimene al carui singur scop e sa distruga orice in jurul lor.
      pe la noi prin urbe erau/sunt niste specimene care distrugeau recurent cosurile de gunoi, eventual sa fie zmei, le aruncau in cris/paraiase din oras, unde stateau cu lunile/anii, pana le scotea cineva. iti dai seama ca aceste specimente in acele momente de glorie chiar credeau ca sunt varful lantului trofic.

      242
    • @calin: tipul acesta de business nu are cum sa mearga ok la noi in tara. Pe de o parte sunt nepasatori cei care le conduc si la parcheaza, stiind ca nu exista consecinte.
      Pe de alta parte sunt teribilistii care le pot distruge stiind ca nu se deranjeaza nimeni sa ii caute si sa suporte consecintele.
      Probabil solutia ar fi sa existe mici statii din loc in loc, ca si easybox-urile, cu camere. Ai lasat-o acolo frumos, o pazeste camera pana ce o inchiriaza urmatorul. Ai lasat-o in alta parte? esti responsabil de ce se intampla cu ea, eventual esti taxat in continuare pana ce o duci intr-o statie din aia.

      150
    • Adi, nu sunt doar cateva pe care le-am aruncat in gropile noastre de canalizare, termoficare, fundatii si nici mai putine peste care am trecut pur si simplu (pentru ca si pot fara nici un risc pentru mine sau masina mea).

      stiu, vandalism, lipsa de civilizatie, bla bla. 7n acelasi timp pana unde tolerezi intoleranta?

      34
  8. in Timisoara sunt cateva de la primarie(cam rablagite dupa atatia ani) si in rest nimic, nici bolt, nici lime nici altii nu au bagat asa ceva aici…

    in schimb la pustani sunt la moda dirtbikeurile de vreun an, e plin de ei cu ele neinmatriculate, circula pe trotuare etc.

    a facut politia ceva filtre ca acu catva timp i-au filmat pe unii din astia cum hartuiau prin trafic alti conducatori auto, pe unul recent l-au prins in centru pe pietonale cu o motoreta din asta

    Comentariu apreciat.310
  9. Asociatia aia e ca jelu sunday nu vede decat ce ii convine.
    Dar nici sa le interzici nu e o solutie ok. Asta e ca interzisul BMW-urilor pentru ca procentul de soferi de BMW care fac accidente si parcheaza aiurea e mult mai mare decat la alte marci. Sa interzicem si bicicletele electrice si scuterele ?
    Nu, dupa mine solutia este sa se aplice si/sau sa se modifice legea in domeniu.
    Nu trebuie pedepsiti cei care se comporta normal pentru ca unii idioti nu au pic de respect pentru ceilalti si nici instinct de supravietuire.

    Indecis. Tu ce zici?298
  10. Parcari pentru trotinete, ceva simplu, o vopsea pe asfalt gen in zonele cele mai aglomerate si unde se folosesc mai des aceste trotinete.
    Si cei care opereaza aceste trotinete sa plateasca pentru aceasta „parcare”.
    Nu e corect ca ei (firme private care fac profit din asta) sa foloseasca spatiul public la discretie.

    Comentariu apreciat.294
    • Lime, nu știu Bolt dar bănuiesc că funcționează la fel, plătește taxa de utilizare a domeniului public.

      00
  11. Eu nu stiu sa merg cu asa ceva, asa ca sa le interzica peste tot ca eu si asa nu le folosesc niciunde.

    1510
  12. Unde locuiam inainte cam o data pe luna gaseam o dinasta „parcata” in fata garajului meu (bloc cu parter inalt, niste garaje individuale sub, f elegant). Ca norocu ca si ghenele de gunoi erau langa, minim una am vazut compactata.

    194
  13. 1. Trotinetele nu-s bune pe trotuar, fiindcă au viteză constructivă MULT prea mare pentru trotuar.
    2. Trotinetele nu-s bune în trafic, fiindcă nu au elemente obligatorii de vizibilitate în trafic (ochi de pisică etc.) și nici oglinzi laterale. O secundă dacă te uiți în spate la 30-40 km/h e suficient.
    3. Dacă ăia de pe trotinetă își închipuie că fac mișcare, se înșală amarnic. Vrei mișcare? Ia-ți bicicletă echipată cu de toate și hai în trafic. Nu pe trotuare.

    Comentariu apreciat.335
    • Cei care folosesc trotinetele nu au casca. Daca un prostalau de-asta care croseteaza traficul cu trotineta cade, poate da ortul popii. Cei care circula cu ele sunt un real pericol pentru toata lumea, insa firmele de inchiriere de trotinete isi dau seama ca nu au cum sa impuna portul castii asa ca ii pun doar sa dea cu subsemnatul. Scopul lor e sa faca profit, daca ar muri de grija utilizatorilor profitul lor ar scadea sub 1% (care din utilizatorii lor isi duce o casca in traista!)

      Deci:
      * introduc in elemente de real pericol atat pentru pietoni cat si pentru soferi
      * ocupa domeniul public
      * nu isi asuma vina in cazul producerii de accidente
      * accidentele care se produc cu trotinetele alea sunt de cele mai multe ori foarte grave

      Pentru ce le-am lasa sa faca profit daca profitul asta se face pe seama disconfortului tuturor? Unii cu foloasele si altii cu ponoasele?

      Am mai zis, strangerea aia de semnaturi a lor e o fabricatie.

      Comentariu apreciat.313
    • cum anume este un trotinetist pericol pentru șoferi?

      Indecis. Tu ce zici?352
    • @ Flat:
      pai, din cateva motive mari late si patrate:
      (1) cade unul in fata mea, il calc pe cap cu roata, apoi traiesc cu cosmaruri restul vietii ca il vad p-ala cu creierii imprastiati pe asfalt si undeva acolo va zace un mic sentiment ca e vina mea, ca puteam trage de volan, ca puteam frana etc. Putini cred ca sunt care in mod real vor sa il vada pe ala cu creierii imprastiati pe asfalt si sa isi curete masina de tesuturi umane
      (2) loveste masina si fuge. Daca ai CASCO, poate mai reusesti ceva, daca nu ai, e paguba ta. Nervi, timp si bani pierduti.
      (3) trece in viteza pe trecerea de pietoni nesemaforizata, pe trotineta, il iau pe capota, nevasta face soc, atac de panica, etc. Dincolo de efectele de moment, cu nevasta traumatizata astfel in dreapta, sofatul o sa fie un stres suplimentar.

      In toate cazurile, nervii mei sunt afectati, deci sunt in pericol din cauza unui idiot fara masuri elementare de protectie si cu cunostinte minime (sau deloc) despre circulatia rutiera, iar daca le are, in multe cazuri alege sa le ignore.

      Comentariu apreciat.473
    • 1. nu, dacă nu este vina ta nu ai motive să trăiești cu coșmaruri.
      2. nu e paguba ta, sunt camere, se poate identifica
      3. la apropierea de trecere încetinești, dacă tu ca șofer nu ești în stare să frânezi și să eviți o coliziune pe trecere înseamnă că ori nu ești capabil să conduci, ori ești miserupist și circuli cu viteză mult mai mare de 30 cât se recomandă la treceri

      Plus, toate motivele sunt aplicabile și în cazul bicicliștilor, deci pentru consistență ar trebui să ceri și interzicerea lor. Ceea ce ar semnaliza mentalitatea carbrain diametral opusă cu civilizația și dezvoltarea urbană din vest. În realitate, este doar o scuză pentru voi să considerați șoseaua numai a voastră și să nu vă încurce ăștia pe 2 roți, am auzit inclusiv și idei de genul motocicletele să fie interzise. Motive la fel de puerile și sociopate și egoiste, dacă îmi zgârie vopseaua, dacă moare și am eu coșmaruri, etc.

      Indecis. Tu ce zici?558
    • Biciclistii circula cat de cat mai previzibil. Idiotii astia cu troti n-au nici o regula, pe motociclist il mai auzi ca vine printre benzi, bezmeticii astia pur si simplu braveaza. Nu, chiar nu mai am nevoie de o grija in plus. Asta ca sa nu mai zic cu ce viteza circula pe trotuar printre pietoni.

      Pana la urma este votul majoritatii. Nu e nevoie de o strangere de semnaturi crocodiloase, ci de un referendum.

      Strada e a tutoror, DACA respecti niste reguli. Si s-a cam vazut ce reguli respecta trotinetistii. FAFO.

      193
    • generalizările sunt idioate din principiu, eu ca persoană pot fi atât șofer, cât și motociclist, biciclist sau trotinetist, nu îmi schimb comportamentul pe șosea

      soluția pentru respectarea regulilor este mai multă poliție și nu interzicerea dea-nboulea. referendumul nu poate interzice drepturile altora, nu suntem în fascism să ne luăm după părerea majorității

      Indecis. Tu ce zici?428
    • @flat aberezi frumos 😆

      172
    • @Flat, ia intreaba mecanicii de locomotive care au dat peste oameni/masini daca au cosmaruri.

      143
    • @Cristi
      Toate motive invocate de tine pot fi aplicate tuturor participanților în trafic, ar fi bine sa stai acasă cu mașina.
      1. Cade unul în fața ta, poate cădea și din căruță sau de la vreun balcon
      2. Lovește mașina și fuge, idem. Oricine ți-o poate lovi atâta timp cât ești cu mașina pe strada. Că e un BMW fără asigurare sau o trotineta, este un risc asumat când ți-ai scos mașina din garaj și circului cu ea. Un CASCO ajuta mult. Ca o ironie, trotinetele Lime au RCA. Poate și cele de la Bolt. Din acest motiv poate preferi sa te lovească o trotineta Lime decât una casnică. Exista și de-aia, nu știai? De cele mai multe ori delimitate și prind viteze mari, cele Lime merg cu 24km/h. Nu trebuie sa găsești cine te-a lovit, se vede in sistem cine era în locul respectiv la ora respectiva și cu ce viteză de deplasa.
      3. Trece în viteză pe trecerea de pietoni și onorata dvs sotie face soc, atac de panica, etc. Aici vina este a dvs. Va recomand sa conduceți legal in apropierea trecerilor de pietoni, nu doar cei cu trotinete pot trece rapid, unii aleagă, alții au biciclete, etc. Dvs aveți o responsabilitate în calitate de conducător auto in preajma trecerilor de pietoni si în alegerea soției. Este doar responsabilitatea dvs. Va sugerez sa conduceți prudent când va apropiați de o trecere de pietoni și să considerați de fiecare data că poate trece unul cu trotineta in viteza. Va ajuta.

      01
    • 3. Aceeasi lege care ii zice șoferului să încetinească si sa se asigure, le zice și celorlați participanți să nu sara din străduțe, parcuri și tufe direct in trecerea de pietoni.
      4. Mergi pe trotuar și da peste tine un copil de 8 ani care a primit de la mă-sa trotineta electrica.

      00
  14. Și trotinetele ar fi un serviciu bun, așa cum era Spark de exemplu…
    Dar suntem un neam de imbecili și ne batem joc de orice idee bună comportăndu-ne ca niste animale.

    1018
  15. Trotinetele au utilitatea lor si recunosc ca mi s-au parut o idee buna. Le-am folosit si eu de cateva ori la inceput. Dupa care am constatat ca ma simt mai in siguranta pe bicicleta sau pe motocicleta in traficul bucurestean asa ca am renuntat.
    Problemele sunt doua: (1) utilizatorii care nu patesc nimic daca le lasa aiurea, (2) statul, politia, comunitarii, primaria, ca nu amendeaza operatorul pentru incalcarea legilor. Trotineta lasata aiurea? Jap, 500 de lei amenda. Sa se agite operatorul sa educe utilizatorii.
    Se pot trasa parcari, dar asta nu e solutie. Omul ia o trotineta pana acasa. Nu e o problema daca o lasa lipita de gardul gradinii blocului sau lipita de un zid lasand un spatiu de trecere de 1m.
    Sunt convis ca unii le parcheaza corect, fac poza, apoi le muta/le darama doar ca pot. La fel, sunt convins ca fiind dotate cu gps, operatorul poate sesiza ca la 30 de secunde dupa poza a fost miscata.
    Daca trotineta a fost miscata la 2 ore dupa, de un alt „raufacator” si atunci operatorul primeste amenda, asta intra la „cost of doing business”. Preturile cresc la inchiriere si poate toti gibonii se potolesc. Nu vad decat win-win-win. Gibonii platesc mai mult, operatorul plateste mai multe amenzi, bugetul local primeste bani. Si nu va aud de cei saraci, nu am vazut saraci pe d-astea ca totusi nu sunt chiar ieftine.

    183
    • Incearca sa iei o groapa cu o bicicleta, si pe urma cu o trotineta. Si rahatul ala costa cat un taxi aproape.

      111
  16. NU trotinetele sunt de vina, de vina e lumea nesimtita. Asta cu trotinetele e la fel cu mizeria aruncata pe oriunde, masini parcate pe trotuar, mazgaleli pe garduri, banci distruse, etc. Poti tu sa le interzici total ca nesimtenia ramane.

    Solutia e destul de simpla dar mai complicat de aplicat in Romania, 80% din populatie s-ar educa singura prin puterea exemplului dar ailalti 20% pot fi fortati numai cu bâta/biciul, pentru ca nu inteleg de vorba buna, ei inteleg doar de frica.

    Dar, daca nu-i educi pe aia 20%, atunci din aia 80% apare o buna parte care nu vor respecta nici ei regulile pentru ca vad ca se poate si n-au niciun imbold s-o faca.

    Asa suntem in situatia in care avem 40-50% nesimititi iar restul cu bun simt sufera din cauza lor.

    184
  17. Pe mine ma enerveaza masinile parcate pe trotuar de nu mai poti sa treci de ele cel putin la fel de mult ca trotinetele, dar de aia nu cred ca trebuie interzise automobilele. Si cunosc mult mai multi conducatori auto cu probleme psihice decat trotinetisti. La fel ca in orice alt domeniu din Romania, problema e ca poti fi nesimitit fara consecinte, asa ca unii abuzeaza de posibilitatea asta.
    PS: Interesanta si poza cu care e ilustrat articolul, o trotineta si trei masini lasate aiurea pe o banda de circulatie, dar cu masinile suntem atat de obisnuiti ca nici nu le mai remarcam.

    166
    • exact. ipocrizie și răutate. mașinile încurcă mult mai mult și sunt infinit mai periculoase, dar no – genul de atitudine de moși frustrați care ies să spargă mingea și să arunce cu apă pe adolescenții care se joacă

      în orice statistică cu nr de accidente mortale sau grave, trotinetele sunt undeva la și altele, iar accidentele între trotinetă și pietoni sunt virtual inexistente, sau fără urmări grave.

      Indecis. Tu ce zici?327
    • flat, gresit din 2 motive.

      accidente de trotineta sunt probabil foarte multe, dar deloc spectaculoase, asa ca nu le rapirteaza si publica nimeni. asa cum ai mii de accidente auto si sunt prezentate 1 sau 2 si ai avut UN accident de avion anul asta si inca se vorbeste de el.

      si dupa aia mai e si mandria. cati prafuiti d-astia si-or fi rupt oase si alte chestii cazand cu trotineta nici dracu nu stie. ca te duci la spital si zici ca te-ai impiedicat de-o sarma, ca doar n-o sa zici ca ai cazut cu trotineta, ca esti om serios, ce dracu’.

      41
  18. am inchiriat o singura data o trotineta. Asa ca am platit dublu fata de un taxi :). In madrid. Dar, cand am vrut sa o las…nu ma lasa aplicatia. Ca trebuia sa o las in loc permis pentru parcat trotinetele. Iti dadeau bonus daca aveai casca. Eu fiind in vacanta nu aveam.

    Apropo de safety si trotinete. A avut doamna o pacienta, 20 sumpic. Bauta s-a gandit sa ia trotineta sa se miste din punctu A in B. S-a miscat din A in spital. La spital ajuns cu un cucui si putin sange pe fata, dar nimic deosebit. Se gandeste doamna „daca tot e aici, hai sa stau eu chillax si sa o trimit la niste raze”.
    Rezultat: 2 hemoragii intracraniene. Osul fisurat de la frunte spre ceafa. Ceva fisuri si pe zona maxilarului. Practic, aia mica a ajuns din A la neurochirurgie

    70
  19. Sa vezi cand apar si Fatbike-urile electrice, ce de mai accidente se întâmplă.

    Buba e legislatia, nu ONG urile care vor chestii si spun pe net, inloc sa mearga si sa propuna pe la parlament.

    Am vazut pe Bolt in alte orase (in Polonia), nu te lasa sa faci checkout daca nu esti intr-o anumită zona.

    Hai ca se poate și legislatie, si implementare software, mai cu GPS, mai cu poza de checkout sa demonstrezi ca ai parcar la loc marcat, d-astea.

    46
  20. Sper sa le interzica in toata tara. Provoaca doar dezordine. In afara de broccoli de 14 ani care rup trotuarele nu am vazut un om serios sa mai mearga cu ele. Daca ai o nevoie reala iti cumperi una si ai grija de ea, nu o arunci in sant.
    Si de ce ai merge cu asa ceva in mod constant la ce preturi au? Daca iei taxi iesi mai bine in multe cazuri.

    208
    • Uneori sunt si doi broccoli pe o troti, si ii da cat duce. Claxoane pe trotuar, te dai la o parte sau te culca.

      183
  21. In Milano in aplicație aveai zone prestabilite unde puteai parca trotineta. Daca nu te opreai intr-o zona din-aia, nu puteai sa inchizi cursa – te taxa in continuare.

    Mi s-a parut o soluție decentă pe vremea aia. Ma întreb de ce nu au implementat-o la nivel global.

    10
  22. Sigur, de asta are nevoie Brasovul: turisti bauti pe trotinete inchiriate…

    10
  23. În Frankfurt au creat zone speciale pentru parcat trotinetele, și nicio aplicație nu te lasă să termini cursa dacă nu parchezi într-una din zonele respective.

    Pare o soluție mai bună decât „hai să interzicem tot ce nu ne trebuie nouă”.

    126
    • Depinde. Daca au culoar special si zone de parcare speciale da. Daca le arunci intr-un trafic si asa aglomerat iese haos.

      73
  24. Daca statul roman e incompetent si nu e in stare sa aplice legea, hai sa le interzicem? Sunt mult mai multe accidente facute de masini si de asemenea sunt mai multe masini parcate peste tot. Deci, hai sa interzicem si masinile? Sau interzicem doar ce nu folosim noi?

    01
  25. Tronitele sunt niste mizerii peste tot. Fie ca vorbim de cele inchiriate unde vezi tot felul de habarnisti in ale circulatiei sau cate 2-3 copii pe una sau ca vorbim de cele proprietate personala si de nebunii care merg cu 40-70 la ora pe ele e clar ca ar trebuii reglementata putin circulatie cu trotineta.

    Pe de alta parte politia rutiera tot nu o sa-si faca treaba asa ca de ce dam legi? :)

    104
  26. Cand ti-am zis ca asociatiile sunt modalitati de cersetorie legala… ti-e frica de un tigan cu strabism…

    84
  27. trotinetistii n-ar fi o problema daca ar fi doar ei implicati in cascadorii. din partea mea, pot sa crape linistiti daca nu ii pun in pericol pe ceilalti.

    132
  28. Eu sunt mai pula, dar mai devreme as interzice niste masini, decat niste trotinete.

    Aia e, se loveste lumea de ele, ca asa suntem noi oamenii.. necivilizati. Dar asta se rezolva cu timpul.

    612
  29. Și din Suceava le-a scos primăria, dar din ce am înțeles motivul a fost că ieșea primăria în pierdere cu ele.

    101
  30. acum 3 ani am mers 60% din timp cu trotineta la munca, apoi am scazut major de la an la an … anul asta cred ca am scos-o maxim de 5 ori pentru drumuri de 3-4 km, cred ca imbatranesc :)

    azi dimineata am vazut un biciclist care cred ca isi lua o amenda unde a fost scandalul acum 1-2 ani … tanti cu 3 copii pe biciclete si un politist rau pe capul lor

    le 3 ani deja din ce vad data articolului
    https://adevarul.ro/stiri-locale/brasov/mama-sanctionata-pentru-ca-mergea-cu-cei-trei-2198949.html

    foarte enervanta zona aia, daca vi dinspre steagu sau racadau, pe sosea este riscant segmentul de la giratoriul de langa judetean spre centru – as zice ca pana la ceasul rau. sunt multe parcari in spic si ca sofer iesi extrem de greu in banda 1, daca iti vine cineva cu trotineta – sansele sa il vezi sunt 0. asa ca majoritatea vin pe bucata aia pe trotuar si fac stanga pe titulescu (la fel faceam si eu), trotuarul este lat (se parcheaza uzual cate 2masini una la sosea una la gard si tot raman 2-3m intre pentru pietoni) asa ca mi se pare aberant ca sunt amendati oamenii :D

    ps. astept postarea omului pe reddit, sau un comentariu de la maxximilian sa vedem de ce s-a legat politistul azi

    31
    • Nu e deloc aberant. Circuli cu bicicleta pe trotuar, legea zice ca iei amenda. Si eu merg cu ea tot pe trotuar. Prefer amenda, decat sa fiu accidentat pe strada.

      A, ca n-ai pe unde merge cu bicicleta ca nu sunt piste, asta e alta poveste. Cand o sa inteleagem noi ciclistii ca trebuie sa mergem incontinuu cu ele pana ne face si Primaria loc pe drum, mai e. Nu merge sa te dai o juma’ de zi pe luna cu ea, si doar vara, si sa vrei chestii.

      36
  31. „reprezentanții Asociației Coaliția pentru Economia Digitală – care reprezintă cele două companii ce închiriau trotinete – au anunțat că au strâns peste 14.000 de semnături în petiția ce solicită reintroducerea acestor mijloace de transport”

    Asta spune tot, de fapt. Companiile isi cumpara niste ONG-uri cu care apoi sa faca presiuni pe unde e nevoie in favoarea intereselor companiilor. Dar nu pot fi acuzate ele direct ca ar face presiunile, ci sunt niste „asociatii”. La fel cum politicienii isi cumpara ONG-uri care apoi sa le faca propaganda.

    In loc sa fie niste entitati care sa ajute societatea, asociatiile astea au devenit de fapt niste cancere. Si obligatoriu sa aiba denumiri cat mai pompoase care sa dea impresia de seriozitate.

    100
    • in app de bolt, acum 3 zile nu reuseam sa scap de mesajul „‘semneaza petitia pentru trotinete in brasov”, eu voiam un taxi bolt

      90
    • Deci au strans cu japca 15.000 de like-uri care puteau veni si de la extraterestri. Fara verificare de nume, prenume si nici macar email. „Semnaturi anonime”, carevasazica. O fanfaronada, praf in ochi.

      10
    • Compania nu a cumpărat ONG, și-a făcut ONG, pentru lobby; discutabil cât este de moral.

      10
  32. O, nu, ii incurcam pe soferi. Ca doar orasul e pentru masini, se stie asta. Noi si albanezii ce mai credem ca masina e statut social.

    Masini nu vezi parcate aiurea pe trotuar, desigur.

    813
  33. Aș vrea să îi văd și eu la față măcar pe jumătate din cei peste 14 mii de semnatari ai petiției. Nu de alta, dar când funcționau trotinetele în Brașov – asta când nu erau aruncate pe iarbă sau lăsate deampulea pe trotuar – am văzut rar persoane care să le folosească în trafic.

    30
  34. in calitate de pieton care încearcă să-și păstreze picioarele întregi, pot sa intreb si eu pe cei care sustin folosirea bicicletelor si a trotinetelor pe trotuare, cu conditia ca acestea sa aiba spatii marcate si echipamente adecvate, cam ce latime au trotuarele din orasele lor? pot sa mai intreb daca in orasele lor au rezolvat cu parcarile ilegale ale masinilor pe trotuare, sau pe langa masini, pietonii trebuie sa tina cont acum si de biciclete si trotinete? Ce-ar fi să mai adăugăm și niște skateboard-uri sau role pe aceste trotuare?

    80
    • Între 20 cm și 2 metri 😂😂
      Fără gluma, la noi au tras dungi pe post de piste și unele spatii pentru pietoni is cam slim.
      Ce cauta trotinetele pe trotuar, Sfântu știe. Și nu, nu e ca bicicleta. Că dacă mergi normal, fără sărit din drum pe trotuar și invers, ca biciclist, chiar și pe trotuar, e acceptabil. Dar s-a umplut orașul de copii 8-12 ani cu trotinete electrice. Pe trotuar, în parcuri, sărit pe treceri, cu ochii in telefon. Dacă tu dai în el, răspunzi că ești adult. Dar dacă dă el peste un nene sau un copil mic cine răspunde? Mă-sa?

      00
  35. Sa fi fost 2019 sau 2020, cand am vazut ca in Israel, la oamenii aia rai, puteai inchide cursa cu trotinetele vietii doar dupa ce faceai poza cu ea parcata pe un loc destinat trotinetelor. Atat de simplu!

    00
  36. ”faptul că nu le pasă de nimic din jur” .
    Dacă nu-ți pasă de nimic din jur, amendă+bătaie. Educație cu biciul.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.