Tronsonul cu 11 oferte pentru 1 miliard…

S-a scos la licitație un tronson de 31km lungime din autostrada Valea Oltului.

Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația de circa 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița – Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu – Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9km, 27 viaducte, 22 poduri… (sursa)

Eu aș spune “băieți, ia adunați-vă voi toți și faceți lucrarea împreună”. Hai că puteți să vă înțelegeți cine ce face. Toată lumea are de muncă, toată lumea e mulțumită. Și, dacă sunteți atât de dornici de muncă, până la toamnă să fie gata. Sunt 31KM, nu e mare brânză, daca faceți 1km la 3 zile ar trebui să o terminați urgent, chiar dacă e prin munte. Săpați cu dalta.

Pentru că altfel o să dureze 10 ani. Contestații, reclamații, se schimbă guvernul iar, expiră studiul de mediu, expiră ITPul la mașina care ducea actele pe șantier, accidente se întâmplă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. ei draci, unde te grabesti asa?!

    00
  2. Timpul de executie e una, dar 1 MILIAR DE EURO?! pentru 31 km…

    00
    • Stii tu niste baieti si cu niste lopeti o faceti mai ieftin, nu?!

      00
    • Normal, Gelu de la cinci. De la lifturi la autostrazi, facem de tãt.

      00
    • Deci sa n-o mai facem, ca e prea scumpa?

      00
    • nue la campie e prin munte. ce e as agreu (de inteles). Bine ar trebui vazut daca pretu asta /mp e cam la fel cu cel din tarile cu apa calda, ca daca e mia scump decat aia cu autostrazi prin Alpi avem o problema.

      00
    • Pai astea-s preturile de dreapta, trebuie să mănânce toată mafia de partid, dar macar daca s-ar face și așa că băsescu mărise de vreo 3x prețul la autostrada Transilvaniei și s-au făcut vreo 60 km cu 2 miliarde de euro care era prețul inițial pt toată autostrada.

      00
    • Crede-ma, e ieftin. La bunica-mea in sat, s-au pietruit 800m de drum in camp cu 900k euro. Asta e, familie mare, remuneratia primarului mica. A facut si el ce-a putut.

      00
    • Nu pot crede asa ceva, noi am pietruit 250m de drum (adica 1/3 din ce zici tu) , cu 3000 lei. 3 masini mari de piatra, si intinsul a fost bonus.

      00
    • NOU
      #11

      800 lei o mașină mare de piatră concasata, 100 lei/oră buldoexcavatorul pentru pregătirea terenului și nivelarea pietrișului și 150 lei/ora cilindrul compactor. La 100 m costă aproximativ 1500-2000 lei un drum de piatră decent cu șanț de scurgere pe margine.

      00
    • NOU
      #12

      Sau 3000 euro / 1 km de drum pietruit zdravăn și compactat cum trebuie.

      00
    • Mai contează și unde e drumul ăla, la munte sau campie si daca e făcut că lumea cu fundație sau doar de mântuială aruncat niste piatra care la prima ploaie sau zăpadă mai serioasa e la revedere.

      00
    • Nu zic că e ieftin 900 mii/800 m însă daca e undeva la deal înalt/munte și e făcut că lumea prețul corect poate fi câteva sute de mii.

      00
    • @octavvyan – în țările cu apa calda e 2-3 milioane de euro/km la câmpie și de 2-3x mai scump la munte adică maxim 10 milioane în zone foarte înalte peste 3000m cum nu sunt în România.

      00
  3. Si ei o sa spuna: „Sigur, ne adunam cu totii si terminam lucrarea pana la toamna. Dar va costa 11 miliarde, nu un miliard”

    00
  4. Multe poduri,viaducte si tuneluri au fost facute si pe linia 219, am incercat sa o facem traseu de cicloturism dar nu se poate .
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferată_Vâlcele–Bujoreni_Vâlcea

    00
  5. Murim toti cei care citim acum acest articol si autostrada asta tot nu va fi gata. Mark my words

    00
  6. Ce preferi, un contract care iti asigura 1 miliard pentru urmatorii 10 ani, sau un contract care iti asigura 90 milioane pentru urmatorul an? Exact.
    De aia se lupta anteprenorii pe potul cel mare si saboteaza tot prin toate contestatiile si mijloacele posibile.
    Li se rupe lor ca nu are cetateanul autostrada pe care sa circule, exact cum i se rupe lui Dragnea.

    00
  7. Nimeni nu va disponibiliza atatea resurse pentru 3 km. Toti urmaresc potul cel mare. Lucrarea ca lucrarea dar sa vezi claimurile.

    00
  8. Eu fac o prezicere si sunt 100% sigur ca se va adeveri. Bucata asta de autostrada va fi data in folosinta dupa moartea lui Iliescu. Crede cineva ca nu am prezis bine?

    00
  9. @Vali: tu ai vrea sa ai in casa 5 echipe de mesteri diferite care toti sa spuna ca alalalt il incurca si nu poate sa lucreze? Eu nu :)

    De aia exista antreprenorul general, ala ia si imparte dar ala si raspunde si-si asuma riscurile.

    00
    • Da, boss. Vreau 5 echipe.

      O echipa incepe sa niveleze terenul, o alta echipa face tuneluri, o echipa se ocupa de alea 2 viaducte si din urma pot sa mai vina inca 2-4 echipe care sa puna straturile necesare pentru a se circula pe acolo.

      La casa as face la fel daca as gasi echipe ok: o echipa de instalatori si una de electricieni care sa sparga si sa traga ce au nevoie prin pereti si inca 3 echipa care sa faca finisajele in paralel in camere diferite.

      00
    • LE: mi-a scapat problema semnalata mai jos de @Goldy si @Virgil legata de subonctractari care ar complica tare lucrurile in acest caz.

      00
  10. Degeaba le atribui lucrarea celor 11. Toti lucreaza cu aceeasi subcontractori, asa ca tot in 10 ani e gata.

    00
  11. Trebuie scuturata putin lista, China scoasa direct din schema ca se stie ce lucrari de calitate livreaza not… plus ca au cam fost destul exclusi(noeficial, dar cu siguranta au inteles ideea) din 17 + 1, … si uite asa raman mai putini din start.

    00
    • Super bine punctat si chiar imi scapase acest aspect. Firma la care dau cu sapa se ocupa si de prestari de servicii, dar nu ne bagam la licitatii publice ca e facere de bine la mama.

      La o licitatie de acum 1 an, am fost contactati de vreo 5 firme de dormitor care voiau sa participe la o licitatie, iar noi sa facem partea de servicii; ei erau in celalalt capat de tara, pe cand noi am fi fost chiar langa viitorul client. Evident ca i-am trimis pe toti la plimbare si ne-am vazut de treaba.

      00
  12. Bai Vali, toti au licitit cu acelasi subcontractor

    00
    • Din păcate cam ai dreptate…dar dacă nu ar fi permis subcontractarea și lucrările verificate cel puțin odată pe saptamana, nu la final când deja e foarte târziu ca sa mai refuzi luarea in primire…din 11 firme ar mai rămâne doar 2 cel mult pe lista…

      00
  13. Ce naiv esti… executanții efectivi ai lucrari sunt aceeași indiferent de castigator.

    Câștigătorii licitației vin doar cu personal tesa si 2,3 % din oameni.

    Asa ca ce spui tu nu se poate. Oricare dintre ei i-ar contracta pe aceeași.

    Pe fiecare zona a tarii sunt „drumari” care nu stiu sa oferteze, nu au garanțiile cerute de beneficiar si multe altele. Ei doar lucreaza sub altii. Verifica pe min de finanțe nr angajaților al companiilor câștigătoare.

    00
  14. geez, dai cateodata niste articole din topor. Ca asa functioneaza peste tot in lume, 12 firme care se aliaza si pot lucra eficient in acelasi timp pe un tronson. Ca asa functioneaza o licitatie, ai doar un singur participant.

    00
    • Si pe subiect la licitatie. Sunt 3 companii decente, daca nu iese una din ele – RIP. Cu Astaldi sunt sanse decente sa vedem ceva terminat.

      00
    • Cu Astaldi o sa vedem terminat sigur…. Daca lucrezi la Astaldi ne spui si noua cati oameni are departamentul de „CLAIM” si de ce aia au cei mai multi bani?
      Firmele straine vin pentru CONTRACT. Firmele romanesti vin pentru LUCRARE.
      Stii cat a costat stadionul ARENA NATIONALA – 300 si ceva de milioane. Stii cat o sa coste STEAUA cu vreo 15% mai putine locuri dar cu mult mai multe parcari subterane si functiuni conexe? vreo 60 MIL.
      MARS MA CU ASTALDI!

      00
    • Bai micule retard, nu lucrez la Astladi. Am vorbit strict pe aceasta licitatie – ti-am zis ca sunt trei antreprenori decenti care POT termina aceasta lucrare. Restul o sa traga de ea cu avocati etc pana innebunim. Ai inteles acum, retard?

      00
  15. asta sa lucreze 11 companii odata pentru doar 35km imi aduce aminte de:
    Project manager = acea persoana care crede ca 9 femei pot naste un copil intr-o luna

    00
  16. Fraza aia de sub citat îmi amintește de bancul cu șeful de proiect care consideră că dacă o femeie poate purta o sarcină și naște un plod în 9 luni, atunci 9 femei pot purta o sarcină și naște un plod într-o lună. :)

    Bine, e posibil să nu s-aplice, dar așa s-au făcut legăturile la mine în cap.

    00
  17. Si daca se face? Si apare unul dintre cosntructori cu un Mercedes SL la Nuba, nu o sa ziceti toti: Huo! Are contracte cu statul!

    00
  18. O femeie face un copil în 9 luni, 9 femei fac un copil într-o lună..

    00
  19. Aha, tu esti d’ala de pune 9 femei sa faca un copil intr-o luna.

    00
  20. Oare participa si firma lu’ clotilde? https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/ministerul-transporturilor-ia-la-puricat-contractul-cu-firma-lui-clotilde-armand-685214 … mnah, poate nu firma ei, firma fostilor colegi ca banuiesc ca nu mai lucreaza acolo de când e primarita

    00
  21. Din caietul de sarcini: „Nu se acceptă o perioada de proiectare mai mică de 18 luni și nici o perioada de execuție a lucrărilor mai mică de 50 de luni”.
    Gata.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.