Trebuie schimbată un pic și procedura reclamațiilor la 112

Mă gândesc la o treabă. La fiecare reclamație, ți se cere numele, adresa, numărul de telefon și numărul de la pantof. Informațiile astea se transmit de obicei agentului din teren, care nu e tocmai potrivit să le aibă.

Când lucram de noapte, în blocul unde locuiam cineva făcea reclamații la poliție cu numele meu, că aveam vecini care făceau scandal, dădeau muzica tare, din astea. După ce poliția venea și le dădea amendă, urca la mine la ușă, suna și suna, nu răspundea nimeni, că eu nu eram acasă, dar vecinii vedeau și știau că eu. Până când mă întâlnesc cu unul dintre reclamați într-o dimineață, el supărat că îl reclamasem, eu obosit de la muncă. Bos, cum să te reclam eu dacă eu sunt la muncă?

Acum, dacă operatorii telecom și poliția vor ști cine sună, că nu se vor mai vinde cartele telefonice fără nume, poate nu mai e cazul să întrebe de alte informații în afară de “doriți să fiți informați cu privire la rezultat” și atunci să lase nume și număr de telefon.

În felul ăsta, fără a mai avea teama că reclamații vor afla cine i-a reclamat, poate se înmulțesc reclam…ah, la naiba, de asta nu vrea Poliția să schimbe procedurile, ar însemna că oamenii vor începe să reclame și vor trebui să muncească mai mult, în loc să ia bani de la infractori să le spună cine i-a reclamat!!!

film-ray-donovan-32

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. vali,in 2021 o sa faci un articol „cineva a inregistrat o cartela sim cu datele mele, fmm” :))))))))))
    in romania ti se cere buletinul pentru orice kkt si cateodata ii face si xerox….un amarat de angajat la o casa de schimb valutar are buletine cate vrea… si romania e tara aia unde GDPR e litera de lege :))))))

    00
  2. Totusi cum au ajuns co-nationalii tai sa stie ca fix tu ai sunat? Aici as zice mai degraba ca nimeni nu ar trebui sa afle cine a sunat… deci acum nu mai poti suna anonim ca afla si vecinul

    00
    • Dacă poliția/instituția nu ți-ar divulga datele, n-ar trebui să le afle nimeni. Ele ar fi disponibile doar pt 112 și instituția sesizată.

      00
    • @verdenpom, citez din articolul de mai sus:
      „După ce poliția venea și le dădea amendă, urca la mine la ușă, suna și suna, nu răspundea nimeni, că eu nu eram acasă, dar vecinii vedeau și știau că eu”

      00
    • Andrei g nu ai priceput. A sunat x prefacandu-se ca este y pentru plangere impotriva lui z. Cum a aflat z de y? Aici este problema

      00
    • de la tabloul cu intreținerea :)

    • Si repet. Cum a ajuns informatia pe masa lui z? Ma indoiesc ca erau doar 3 vecini de totul pe casa scarii. Sau uite alta varianta reala, i-a zis capul de creta cine a apelat la unu unu doi

      00
    • Oh stai, futui, sarcasm…

      00
  3. Am vorbit si nu se poate! Cum vrei sa te injure operatorul in timpul apelului daca nu ii spui numele si toate datele? Pana intra el sa vada al cui e numarul poate inchizi.

    00
  4. In politie mai sunt si dobitoci de genul asta: acum ceva ani (destul de multi), niste baieti mai infierbantati din cartier incinsesera o mini-petrecere in strada, pe la 12 noaptea, cu muzica, urlete, scandal etc. Incerc sa comunic cu ei, nu s-a rezolvat nimic si un la politie. Isi face aparitia un purtator d-asta de cascheta, cu lacheul din dotare (umblau insotiti de un jandarm in vremurile alea) si fara sa-l intrebe nimeni zice „ba baieti, v-a facut reclamatie ala (si indica spre fereastra mea), adica Nume si Prenume. Trebuie sa incetati aici sau sa va dau amenda”.
    A doua zi cine-i faca plangere boului la superiori?

    00
  5. Acum 2 ani, cand am sunat, procedura a fost asta:
    1. am dat toate datele la 112
    2.politia a venit la usa si mi-a cerut CI-ul
    3. au trecut datele pe un PV
    4. au cerut informatii despre sesizare
    5. au urcat la cel reclamat
    6. nu au rezolvat nimic :)

    00
    • Ca la carte.

      00
    • 7. te-au certat ca i-ai intrerupt de la „carte”?
      8. te-au intrebat daca esti trecut in cartea imobil(i shit you not, am patit-o)
      9. primit amenda ca nu esti trecut in cartea imobil

      00
    • 6. nu au rezolvat nimic :)

      Ba au rezolvat, stiu ca data viitoare nu o sa mai faci plangere asa usor. O sa fi mai rabdator, ca poate dau aia muzica mai usor peste 3-4 ore, poate nu isi omoara betivul ala de langa ap tau nevasta sau poate nu iti sparge drogatu’ de la 2 usa ca doar de aia ai pus de metal ….

      Politia sitie ca suntem o natie fara pic de rabdare…. in fiecare din noi zace un mediator, ne lipseste practica, nu e nevoie sa ii deranjam.

      00
    • @Eugen:

      Ca la cartea de bucate

      00
    • Exact aceeași experienta am avut-o și eu. Cei drept, s-au liniștit în seara aia. Dar atât…

    • Ba au rezolvat, stiu ca data viitoare nu o sa mai faci plangere asa usor

      Ai dreptate. De atunci am rezolvat prin forte proprii :)
      Sa vezi explicatie eleganta ca jucau remi/sah la 3 nopatea !

      00
  6. institutiile romanesti sunt inutile, in cazul fericit, si daunatoare in majoritatea cazurilor!

    00
  7. Experiența m-a învățat că, atunci când suni la 112 să reclami ceva și nu ești parte vătămată (grav, aș zice eu) ci doar vreun martor binevoitor, ți-o iei bine de tot. Atât de la „organ”, cât și de la reclamat/reclamați.
    Chiar dacă asta duce la îngrădirea unui anumit tip de libertate (zic unii mai naivi și care nu prea știu cum funcționează serviciile), mi-aș dori ca, în momentul în care sun la 112, să pot fi identificat aproape instant, să se știe locația exactă, culoarea părului, câte carii am și ce număr port la pantofi. Fără să fiu întrebat despre astea de minim 3 ori de tot felul de imbecili, fără să fiu redirecționat și să repet același lucru la fiecare persoană către care sunt redirecționat, fără să stau aiurea minute sau ore la telefon. Lucrurile de mai sus sunt posibile și se pot întâmpla ușor. Am văzut asta de câteva ori. Dar doar dacă se vrea.
    Asta cu cartelele e bună, dar e doar un pic de odorizant dat într-o cocină. Trebuie umblat la multe chestii și, mai ales, la oamenii din sistem. Poți să faci tu cea mai a dracu’ tehnologie futuristă din lume, poți să implementezi tot ce vrei și ce nu vrei, dacă ăla care îți răspunde încă mai caută 10 minute „Enter-ul” pe tastatură și încurcă numele reclamantului cu numele străzii, e degeaba.

    00
  8. Numărul 112 (SNUAU) este pentru urgente nu pentru reclamații. Muzica tare de la vecini sau zgomotul de șantier la 3 noaptea sunt de competența poliției locale, apelarea 112 poate fi considerată apelare abuzivă, mai ales daca e repetată. Deci cele de mai sus nu au cum sa se intample.
    In plus in textul ordonanței identitatea apelantului poate fi transmisa de către operator numai către STS, exclusiv in scopul gestionării eficiente a apelurilor la 112 (adică practic in scopul aplicării de amenzi). Daca suni la poliția locală, secția de politie, politia rutiera etc. va fi in continuare necesar sa te recomanzi, legitimeze, prezinți etc. In practica e posibil ca politia deja sa fi pus mana pe datele tale de cum s-a dat legea, dar asta nu înseamnă că vor lucra mai eficient.
    Rămân la părerea că deși declarativ scopul ordonanței cartelelor este unul nobil (eficientizarea gestionării apelurilor la 112) in realitate are legătură cu o mai bună monitorizare a anumitor segmente ale populației, nu neapărat a interlopilor. Iar despre eficienta 112 să mai vorbim să zicem in 2021 când se vor vedea efectele acestei ordonanțe.
    Saptamana trecută am discutat cu un medic de urgență care „face” și SMURD. Concluzia a fost că smurd și pompierii sunt cam singurii care se deplasează la toate urgentele (de-aia și reclamele la 112 sunt cu cei de la SMURD) in timp ce politia prefera sa trateze cam toate apelurile drept non-urgente (politia vine doar la accidente rutiere sau când elementul infracțional este foarte clar- crime, spargeri etc, se mișcă greu la amenințări cu violenta sau chiar bătăi – in general îi caută pe bătăuși direct la spital!).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.