Ce ar trebui să înțeleagă Dacia cu taxa auto

Dacia și Renault s-au retras din Asociația mafiotă a Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), pentru că n-au făcut nimic ca să combată eliminarea taxei auto, timbrului auto și taxei de primă înmatriculare. Eliminarea taxei ăsteia ar defavoriza în mod special Dacia, care ar avea concurență de la rablele aduse din Vest.

Dar Dacia greșește.

Întâi, pentru că ăia care își aduc mașini de afară oricum nu cumpăra Dacia, pentru că le puțea marca și preferau să umble cu un Passat din 2001 decât cu un Logan. Iar BMW și VW își freacă degeaba mâinile, ăia oricum nu vin la service-urile de marcă și nici nu pun piese originale.

Apoi, pentru că tocmai s-a deschis o piață pentru Dacia second hand în România, deblocând achizițiile nemților și românilor care voiau să scape de ele și să își ia ceva mai nou. Sigur, nu toți vor opta pentru Dacia, dar o mare parte din ei o vor face. Ăștia erau blocați până acum, mai ales românii, că nimeni nu voia să dea 3.000€ pe o mașină și încă 1.000€ pe înmatriculare.

Sigur, la început se vor înmatricula toate hârburile, dar piața se va așeza în doi ani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. daca nu era cacatul asta de taxa, piata era demult asezata, ca in orice tara civilizata. dar veniturile lui tariceanu trebuiau suplimentate, fmm

    • Te contrazic aici.
      De acord ca piata era demult asezata, dar nu sunt de acord cu lipsa unei taxe.

      Uite exemplul unei tari civilizate:

      De acord ca sunt alte salarii, dar fa un calcul pentru un passat din 2001, 131cp, 197g CO2/km.
      Sare de 20 000 de euro

      00
    • din pacate multi care lauda guvernul ca a scos taxa au uitat, sau mai rau nu stiu , cine a introdus-o…

      00
    • Si pe mine m-a distrat copios Tariceanu ca guvernul PSD+ALDE trebuie sa acopere gaura din buget lasata mostenire de tehnocrati.

      00
    • @C: si la aia passatul din 2001 are taxa mai mica decat un Passat din – sa zicem – 2008?

      Hai sa fim seriosi, taxa aia avea ca tinta masinile vechi de pana in 5-6 ani si preturi de 6-7000 de euro care erau de fapt concurenta pentru masinile noi. Si extinderea ei si la prima vanzare era de-a dreptul idioata.

      00
    • @C Bpmul in Olanda functioneaza fix invers. Masinile noi platesc taxele cele mai mari. Cu cat creste vechimea masinii, cu atat scade si bpmul. Pentru un Passat din 2001 platesti 250 euro. Pentru acelasi Passat in 2017 probabil vei plati peste 10.000 euro

      00
    • @damutz : Nu am inmatriculat pana acum vreo masina (desi urmeaza in viitorul relativ apropiat), dar in linkul pe care l-am pus eu nu e specificat nimic despre varsta masinii, doar despre cantitatea de CO2 emisa pe km

      00
  2. Și cetățeanul de rând poate fi puțin capitalist (pe banii lui) și să-și urmărească interesele.

    00
  3. Abia aștept să îmi iau un Logan mai ieftin decît la noi.

    00
  4. Tu greșești, boss! Nu e aceasta motivul pentru care Dacia s-a retras de acolo. APIA era o organizație îmbătrânită care mânca cotizațiile și nu făcea nimic la nivel de lobby, în același timp, APIA închidea ochii la raportări false de vânzări (fă comparația între ciferele APIA și DRCPIV)… Dacia a ales să rămână parte a ACAROM pentru că fiind și producător își poate reprezenta interesele mult mai bine față de guvern așa și într-un mod mai direct

    00
  5. Vor mai fi si unii omorati de un bmw zburator cu un pusti tembel de 18 ani la volan, dar asezarea pietei cere si jertfe, ce sa-i faci…

    00
    • Ce te face să crezi că Dacia nu poate să zboare?!

      00
    • …cei care se incadreaza in descrierea ta nu aveau absolut nicio problema in a inmatricula bmw-ul zburator in Bulgaria, nu va creste numarul idiotilor pe sosele. Exista masini bine intretinute la 4000-5000 E, care mai pot duce inca 7-10 ani, daca sunt intretinute corespunzator. Nu e o problema ca vom inmatricula masini vechi, daca acestea corespund tehnic. Problema principala este la ITP, daca acesta ar fi corect, ar disparea si cazanele.

      00
    • Pentru astia exista intotdeauna inmatricularea pe Bulgaria… pentru toti cei care vroiau sa mearga cu o coaja de masina, exista inmatricularea pe Bulgaria…plus asigurari si impozite SF.

      00
  6. Bingo.

    Vor da de cateva ori fata in fata cu preturile din service, vor face cateva reparatii in spatele blocului, da intr-un final cand le pica cazanul se vor destepta si ei.

    00
  7. Vorbeam cu mama despre cum tăriceanu este cel mai pervers dintre ei, cum a reușit el să fie tot timpul la ciolan dar să păstreze în ochii multora impresia ca el este mai curat mai corect decat restul. Un jeg infect

    00
  8. Nu contest argumentele tale, dar pe de alta parte cand spui APIA, spui Dan Vardie…..care pute mai rau decat noxele emise favoritii lui.

    00
  9. Ai dreptate, in ultimii doi ani, firma noastra a cumparat 3 Sandero, repatriate din Belgia si Germania (28.000 – 65.000 km). Pretul bun, garantia pastrata in RO, dar si istoricul concret din reteua Renault/Dacia, ne-au convins. Masinile au avut nevoie de mici reparatii (aripi, fete de usi sau spoilere), nimic grav.

    00
  10. ahaa , de aia a iesit presedintele de la raiffe la proteste , pentru ca romanii isi vor cumpara rable cu 3000 de e cand ar putea sa se imprumute cu o dobanda micuta 20000 de e si sa-si cumpere un SUV ? . apropo , nu stiu cum naiba , dar in vestul tarii unde abunda firmele straine , lucratorii sunt obligati de firmele unde lucreaza sa-si faca cardurile de salarii la raiffe . oare de ce ?

    00
    • sa faca in ciuda pesedistilor

      00
    • Nu obligă dacă nu te angajezi la ei. Şi în multe cazuri dacă obligă, firma plăteşte comisioanele cardului de obicei.

      Se fac pentru chestiuni S.F. pentru psdiştii obişnuiţi să primească salarul la negru în plic, gen optimizare fiscală, automatizarea plăţilor salariilor angajaţilor, statistici automate, previziuni, etc.

      00
  11. Pe la mine pe la tara (in Oltenia) asta este vazut, si citez: „ca un adevarat liberal”. Nu am avut puterea sa-l comabat pe spalatul pe creier care a spus asta, oricum nu cred ca as fi reusit.

    00
  12. comentariul meu?

    00
  13. 3000 euro un SH ???
    Franta,un Peugeot SH,perfect functional,nu bate,nu troncane etc. 400 euro.
    GB,Suzuki aceleasi conditii,150 lire !!!

    00
  14. nu cred ca vor intra asa multe harburi, ce era de intrat au intrat deja. Acum vor intra masini euro 4 si euro 5 decente (cu motoare peste 1.6), pe care le omora taxa auto.

    00
  15. eu am vazut zilele trecute prin Bucuresti niste bulgari cu Loganuri nou-noute inmatriculate in Bulgaria

    00
  16. Dacia nu stă în Giani din România care își ia BMW din 90. Dacia e marcă internațională ce vinde cam 550.000 de mașini, fără să punem kiturile CDK livrate către Rusia, Brazilia etc.

    00
  17. NOU
    #39

    Eu nu cred ca cineva care avea banii si voia sa ia masina sh, se impiedica de taxa si isi lua un logan nou.
    In schimb, eliminarea taxei „te ajuta” sa treci mai usor de la un motor mic gen 1.4 1.6 la 1.9 2.0 2.2 etc. si asta doar ca la euro4, ca la euro5 taxa era nesemnificativa fata de pretul masinii.

    00
  18. Daca nu baga ceva gen minim euro 3, impozit mai mare pe harburi, ITP-uri seriase o sa belim pulul. O sa ne umplem de rable in mod haotic cu consecintele de rigoare: mai multe bemeweuri din 90 ce inca baga in os cu tarani iresponsabili, mai multi morti pe sosele, parcari arhipline de masini de 200 de euro.

    00
  19. apropo: de ce nu se face o plangere penala la dna impotriva lui tariceanu pt abuz in serviciu, tradare, siguranta nationala, incalcare constitutiei etc?
    taxele au fost ilegale si au adus un prejudiciu romanilor si romaniei.

    00
  20. Ăla din poză e Dusterul de 7 locuri?

    N-arată rău.

    00
  21. NOU
    #43

    Daca guvernul va baga in viitor taxa in pretul carburantului ,va comite o mare nedreptate(asta se vehiculeaza i diferite cercuri de influenta).Ce vina am eu ca unii cumpara gunoaiele nemtilor?

    00
  22. Taxa asta, sub toate formele ei, a dat nastere la procese, bani care se incasau si apoi se restituie (adica munca aiurea pentru functionari) plus ca a deschis orizonturile spre Bulgaria ca sa se umple tara de masini fara mama, fara tata, numai bune de folosit la infractiuni.
    Piata auto trebuie lasata libera, fara insa sa lasam toate cotoarbele pe strada. ITP, controale pe drum cum facea RAR-ul pe vremuri, micsorarea varstei masinii la Rabla sau posibilitatea sa pui si zece cupoane ajuta mai mult decat sa opresti vanzarea/cumpararea de masini SH.

    00
  23. De ce sa pretindem sa avem doar masini noi, cand inca suntem la nivelul anilor 90 in cel mai bun caz? Intai ar trebui sa ne aliniem economic, ca educatie si mentalitate, si apoi ca standard de viata. Si taxa de poluare o platim degeaba, nu se protejeaza mediul cu banii! Despre ce tot vorbim atunci? Am renuntat prea repede la Dacia 1310, masina care s-ar preta cel mai bine la nivelul nostru.

    00
  24. Mama ce articol bun. Cum a stricat ea rabla imaginea romanului despre preturi. Ca vorba aia, cand voiai masina, mai scoteai o rabla de prin buzunare

    00
  25. Eu am optat pentru o Dacia sandero nouă decit pentru una second-hand .

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.