Nu trasul cu urechea, ci conștientizarea existenței

Mă uitam la o chestie. Eram la o coadă, ~10 oameni înaintea mea. Prin natura meseriei, mai aruncam un ochi la telefon, mai trăgeam cu urechea. 50% din cei cu probleme la ghișeu erau cu „mi-a venit factura mai mare”, 50% erau cu aceeași problemă ca și mine. Dureri cu contractul.

Dincolo de trasul cu urechea, poziția îmi permitea și să mă uit la cei care erau înaintea mea. Știți cum sunt enervați oamenii că trebuie să aștepte? Să sunt cozi lungi? Că angajații se mișcă greu? Băi nene, e foarte mare numărul celor care nu se gândesc înainte la situația cu care merg, care nu dau un telefon sau caută pe net să vadă dacă au nevoie de ceva. Nu, nene. Te duci acolo, aștepți, după care ești ofuscat că ți se cer chestii de bun simț.

Și oamenii de la ghișeu ajută cât pot. Bos, n-am cum să-ți schimb contractul existent când ăla nu a murit, nu ești proprietar sau ceva. N-am cum. Da, ok, aveți contract de închiriere, dar mai e un contract activ acolo, cum facem, livrăm prin același fir și facturăm dublu? Da, contractul e pe numele socrului, dar nu știu cum îl cheamă complet (nume foarte rar, Dumitru) și nu am buletin sau ceva.

Floricele. Și nimeni nu e atent la ăla din fața lui, să pregătească buletinul, să știe codul de client, sau naiba mai știe ce se cere. Neah. Se duc în fața omului ca floricica și apoi se miră că chestii.

Aștept digitalizarea. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Viata buna si lunga pentru cei care te intreaba daca nu vrei sa intri in fata ca ei au mai mult de stat!

    00
  2. Așteaptă mult și bine. Prin 3594 cică e-n plan în România. 🤣🤣🤣

    00
  3. Adevarul e ca , cu energia electrica, in materie de contracte am cea mai nasoala experienta
    A murit bunicul de 10 ani, nu am facut la momentul acela succesiunea ca noa,erau prea multi bani… De 10 ani, vin facturi de curent pe numele lui, dar sunt platite …eee, astia de la Enel nu vor sa schimbe nimic pana nu vine titularul sa semneze…poti sa le duci certificate de deces, hartii, copii…ei nu si nu

    00
    • Incearca sa nu platesti.
      Dar dupa ce ii notifici IN SCRIS ca a murit

      00
    • luati si voi un os, ziceti ca a venit in persoana sa semneze, acum na, nu mai are amprenta dar se intelege..

      00
    • fa un contract cu alt furnizor

    • Mie mi-au cerut bani si o tona de hartii ca sa schimbe numele de pe contractul de furnizare (cumparat apartamentul de la parintii mei). Asa ca am schimbat furnizorul care a facut gratuit tot.

      00
    • @Dave, am fost într-o situație similară. Nu eu, tatăl meu. Bunicul a decedat în urma cu 7 ani, iar acum 2 ani a venit o față pentru a schimba titularul. Totul a fost rapid și simplu. Probabil depinde de zone. Tot enel btw

      00
    • @Chris06, notificat prin scrisoare cu confirmare de primire sau cu conținut declarat, sau orice altă formă de expediție care să-ți permită ca expeditor să primești o confirmare scrisă a faptului că destinatarul a primit (confirmat primirea) plicului trimis de tine.
      Și păstrezi confirmarea în seif, că pe averea cea mai mare.

      00
  4. Vandut casa in iulie. Noul proprietar accepta sa se ocupe de tot ce inseamna inchidere/deschidere contracte. Ajunge la Telekom. Aici, desi initial l-am luat la p8^&, ca de ce ma mai implica pe mine, imi dau seama ca de fapt nu are nicio vina. Se duce omul la Telekom sa semneze contract nou. Aia vad ca la locatie mai e un contract dar pe alt nume, dar tot ii fac contract. Si mai mult, ii aduc echipamente noi (identice!), ii fac procese de predare-primire. Dar pe cele vechi nu le iau si nici nu anuleaza contractul vechi. O reclamatie mai tarziu, plina de nervi si amenintari cu protectia consumatorului, inchid contractul vechi fara reziliere si decid ca o sa vina ei sa ia echipamentul, nu mai e nevoie sa merg eu acolo.

    00
    • * inchid contractul vechi fara TAXA de reziliere

      00
    • nu cred ca vin sa-l recupereze iti vor trimite un plic cu taxa =))

      00
    • Mult succes peste 2 ani cand iti va veni notificare de solutionare a datoriei,probabil urmand executarea silita.Am avut un contract fix cu telekom pe care l-am reziliat telefonic si fizic,dar m-am trezit cu notificare de plata pentru echipamente si alte facturi.
      Mai bine te duci la ei si predai tot si iei hartie cum ca ai incheiat contractul.Daca vrei sa nu ai dureri de cap mai tarziu

      00
    • Dacă ai fizic o hârtie de reziliere nu au ce sa facă. Mie îmi trimit și acum facturi pe o firma pe care am inchis-o, contract închis. Ii sun și le zic, ma plimba printre operatori, ma mai suna și credit express când și când… avocatul zice ca nu au ce sa facă, firma e radiata. Ei se tot strofoacă.

      00
  5. Cand cu liberalizarea energiei cacat, n-am facut nimic, am citit pe site la e-on ca daca nu fac nimic raman la piata libera nush ce. Ieri am gasit de la ei scrisoare cum ca tre sa-mi dea 35 de lei, sa ma duc la beredeu sa ii iau, pentru ca ei nu mai sunt furnizorul meu. N-am reziliat nimic, nu am semnat nimic, nicaieri. Curent am in continuare, dar nu stiu cine si cu cat imi factureaza. Help?

    00
  6. Aștept digitalizarea.

    NU în viața asta.

    00
  7. Ca si aia de la casa de marcat, toti sunt surprinsi ca trebuie sa plateasca. Si se scotocesc de portofel, de bani…

    00
  8. @vali Poate corectezi aici (acordul subiect-predicat). Sa nu ramana gresit pentru posteritate „Băi nene, e foarte mare numărul celor care nu se gândește înainte la situația cu care merge, care nu dă un telefon sau caută pe net să vadă dacă are nevoie de ceva”

    00
  9. Slightly OFF-TOPIC, dar tot cu ghisee si oameni. Din august, in sectorul 3 poti sa iti schimbi cartea de identitate (indiferent de motiv), doar cu programare. Cum a mea si a mamei expira in curand, am facut programare pe site-ul primariei si ne-am dus la ziua si ora stabilite. Ajungem, o mare de oameni in fata sectiei de politie. Primul gand a fost sa injur primaria „pai normal, facem programari si nu se respecta, se asteapta” etc. Trecem de marea de oameni super usor, fara vociferari, ajung in fata usii, intreb timid: ” la cat aveti programare?”. „A, nu, n-avem, daca aveti programare, puteti intra, noi n-am stiut/n-am facut/am crezut ca putem asa”. La coada aia mare, cu exceptia unei batrane, erau doar oameni tineri, care s-ar fi putut usor informa inainte. Cat era mama la poza, au tot intrat inauntru oameni care intrebau daca le trebuie copii pentru acte (scrie pe net), daca poate sa le dea functionarul cererea de eliberare (e pe net), daca nu pot intra chiar daca nu au programare (raspunsul era nu). Ultima discutie pe care am auzit-o la ghiseu: „Nu se poate decat cu programare. Cand va expira buletinul?”/ „Azi”. La iesire, erau aceiasi oameni in fata, nu se miscasera, doar ca acum parea ca se mobilizasera sa caute pe net site-ul primariei si sa se programeze.
    P.S. Dureaza 30 de zile eliberarea unui CI nou, cel putin in Bucuresti, lucru stiut de ceva timp.

    00
  10. se poate rezolva cu o persoana care ajuta la triere la intrare, care are formulare si alte hartii cu ce ai nevoie daca vrei sa faci x,y,z. Cei care ajung la ghiseu sunt gata pregatiti cu toate hartiile si nu se mai sta la cozi interminabile. Cel putin la serviciul pasapoarte, schimbat de buletine si permise de conducere sunt destul de organizati si cu programare merge repede, mare avantaj si cu plata online.

    00
    • De regula acest rol il preia paznicul/politistul local sau ce mai e acolo. Va dati seama daca pe noi ne exaspereaza cei 2-3 cetateni din fata, cum e pentru ei sa asculte 8-10 ore pe zi aceleasi scenarii absurde…

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.