Două vorbe despre traficul din București și trotinete

N-o să mă cert cu lumea-n comentarii despre care sunt soluțiile pentru rezolvarea traficului din București, dar soluțiile țin de împiedicarea circulației cu mașinile prin București. Adică garduri pentru tramvaie și benzi dedicate pentru autobuze, biciclete și trotinete și cât mai puține locuri de parcare, că n-ai nevoie de șapte mașini la fiecare apartament.

Acum, că am lămurit această dilemă, două observații. Prima e că mi s-a părut amuzant numărul de înmatriculare al autobuzului. La care, probabil, or să percuteze mai degrabă fanii SF. Pentru toți ceilalți, FTL e scurt pentru „faster than light„.

A doua observație: în astea două săptămâni, cred că am luat autobuzul de maximum două ori și Uber de vreo patru. Plus niște metrou. În rest, am stat călare pe trotinetele Lime. Irelevant cât m-a costat, relevant e cum am perceput eu traficul de pe trotinetă. Și răspunsul e că, deși viteza e limitată la 25 km/h, am mers aproape la fel de repede ca restul traficului.

La o oră obișnuită din zi, pe un bulevard precum Ștefan cel Mare, prindeam la semafor cam toate mașinile care mă depășeau. Scor: 1-1. În condiții de trafic de București, adică ăla în care mai mult se stă decât se merge, am trecut fluierând pe lângă toată lumea. Scor: 2-1.

În condiții de trafic de noapte (după ora 22), n-am reușit niciodată să prind din urmă primele mașini de la semafor. În schimb, pe cele din rândul al treilea le prindeam la următorul, iar pe cele din rândul al doilea le prindeam la al doilea semafor. E 3-1 pentru mașină, deși la cum sunt sincronizate semafoarele din București, e mai degrabă un 2-2.

Pe românește, semafoarele sunt sincronizate – așa, ochiometric – pentru un 40 km/h. Dacă-i dai prea tare, prinzi roșu, dacă-i dai prea încet, prinzi roșu. Dacă-i dai cu 40, întotdeauna sunt câțiva care i-au dat tare și, până se urnesc cu toții ca să treacă intersecția, tu prinzi roșu din nou, că mulți dorm în papuci. Sau, mai curând, toți se dau pe telefon. Serios, 98% dintre șoferii de la rândul al doilea în spate sunt pe telefon, fie whatsapp, fie facebook.

Personal, n-am reușit să fiu claxonat nici măcar o singură dată în alea două săptămâni. Am ținut dreapta, cât mai aproape de margine – deși, dacă am o frică, e de idioții parcați în spic care dau cu spatele fără avarii sau care ies din parcare fără semnalizare; și-s mulți – și semnalizat cu mâna de fiecare dată când făceam stânga.

Dincolo de șoferi, cel mai mare pericol pentru trotinete pe care l-am sesizat în București este asfaltul ud (mai ales noaptea) și șinele de tramvai. La Foișorul de Foc, de exemplu, e inuman. Au trecut cel puțin zece ani de când intersecția aia e o paragină, cu mijlocul pietruit, marginile asfaltate și pietre lipsă fix lângă șine. Ah, și-am mai sărit o dată de pe trotinetă undeva pe Viitorului spre Lizeanu, când s-a dus roata pe-o șină udă (era în jur de ora 23, tocmai „spălaseră” șoseaua).

Sincer, în București, de multe ori, trotineta e mai rapidă decât o mașină sau decât transportul în comun. Știu, e mai complicat pe ploaie și pe zăpadă. Dar pentru restul anului, eu nu văd nici un sens în a face cât mai mult loc mașinilor, mai ales când 95% din ele au un singur pasager – șoferul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

120 comentarii

  1. O alta problema pe care o văd eu la trotinete sunt gropile din asfalt (mai ales cele acoperite de apa).
    În rest da pot sa confirm trotineta are cam aceeași viteza ca și o mașină. Poate ca niște benzi speciale pentru trotinete/biciclete ar rezolva o mare parte din problema de trafic a Bucureștiului.

    00
    • Nu uita de denivelari, cand iei un dâmb cu roata din față la 25 la ora nu se termina prea bine.

      00
    • „O alta problema pe care o văd eu la trotinete sunt gropile din asfalt, mai ales cele acoperite de apa”

      Nu e neaparat o problemă, poate fi o oportunitate. Am vazut o data un baiat cu trotineta pe asfalt care s-a dat jos de pe trotinetă , a scos undita, a pus râma in carlig si a inceput sa pescuiască intr-o groapă de asta.

      00
    • O prima problema este ca orice dobitoc se poate da cu trotineta pe carosabil. Degeaba le faci banda speciala daca ei nu stiu sa circule corect in general.
      O a doua problema este ca militia nu face nimic in privinta dobitocilor, indiferent de vehiculul utilizat.
      [loc de completat cu urmatoare probleme]

      00
    • Problema principala este ca atuci cand iei in calcul o metada de a reduce aglomeratia intr-un oras, aceasta trebuie sa se aplice in toate anotimpurile, nu doar vara. Degeaba faci benzi pentru trotinete si reduci aglomeratia vara, daca asta inseamna ca ingreunezi si mai rau traficul iarna.

      00
  2. Orice dar nu benzi dedicate transportului în comun.

    00
  3. Și-n București se circulă cu trotineta pe contrasens (inclusiv pe străzile cu sens unic) ca-n Constanța și Mamaia?

    00
    • Da, dar numai fara lumini.

    • @Alex
      Corect! Păi ce nevoie ai de lumini dacă asculți manele la maximum?

      00
    • Doar sînt aceiași hipsterași la ghidon…

      00
    • si-n multe tari din vest starzile cu sens unic au marcaj ca se poate cu bicicleta in ambele sensuri, sa crape de ciuda ficatu-n soferi :)

      acum serios vb, asta ar trebui implementat si la noi, daca strada cu sens unic e suficient de larga, nu vad de ce n-ar putea circula bicicletele sau trotinetele pe ambele sensuri

      00
    • da, se circula pe contrasens ca sa vezi masinile care vin din fata, in caz de ceva sa te poti feri. la fel ca atunci cand esti pieton si mergi pe marginea drumului (banuiesc ca nu stiai asta). cand masina te loveste din spate, nu prea ai cum sa te feresti. prin urmare, circulatia pe contrasens e de fapt o masura de siguranta.

      00
    • @cristi

      …”in caz de ceva sa te poti feri. la fel ca atunci cand esti pieton si mergi pe marginea drumului (banuiesc ca nu stiai asta)”

      Nu, nu știam asta…eu mai merg (ocazional cu mașina) pe contrasens doar pe banda de urgență de pe autostradă.

      00
    • @cristi, initial am crezut ca glumesti, dar vad ca si mai jos ai spus aceeasi aberatie. Sper ca doar iti place sa comentezi aiurea si nu obisnuiesti sa mergi pe trotineta.

      00
  4. Sunt si eu pentru trotinete (eu am din aia manuala), dar unii sunt retardați rău. Săptămâna trecuta la cele 5 drumuri ale mele cu mașina, am găsit 3 cretini care mergeau pe contrasens.
    Apoi mai sunt aia care merg in parc si pe trotuar ca nebunii cu viteza maxima.
    Apoi sunt putoii de sub 14 ani cărora le-a dat mami si tati troti electrica (am văzut si unii care aveau 7 ani, cred).
    Trebuie neapărat un pic de reglementare pe partea asta.

    00
    • Da, hai sa mai bagam niste legi pe care sa le aplice aceiasi politisti care nu aplica nici legile actuale.
      Ati mai vazut soferi stand pe telefon de cand au dat legea aia super-dură in care esti mega-sanctionat daca stai pe telefon in trafic? Exact.

      00
    • Nu Bogdane, lasa-i la 12 ani sa meargă printre mașini și prin intersecții bara la bara cu masinile de 2 tone. Fara casca, bineînțeles. Hai sa scoatem și permisul auto că și așa nu verifica nimeni.

      00
    • si care-i problema daca mergeau pe contrasens si vedeau toate masinile? e mai bine sa mearga pe acelasi sens de mers cu niste soferi idioti neatenti, si sa dea vreunul peste ei? nu mai bine vad masinile care vin spre mine, ca sa ma pot feri? Jeez…

      00
    • Cristi, esti idiot

      Problema e că e ilegal. A doua problema e că diferența dintre viteze este mai mare si oricum nu ai tu timp sa te ferești

      Numai țăranii merg cu bicla pe contrasens că așa știu ei de la țară

      00
    • NOU
      #21

      Vreau doar sa mentionez ca este unul din rarele momente (poate singurul) cand sunt de acord cu Flat.

      00
    • legi exista si destuld e clare. trotineta doar pe piste special amenajate sau pe drum. niciodata pe trotuar. niciodata mai mult de o persoane pe ele. problema nu e ca nu exista legi. problema e ca cineva ar trebui sa inventeze o autoritate publica care sa aiba grija ca aceste legi sa fie urmate. sa ii dam si un nume, sa zicem, politie. cand vom avea asa ceva in romania, putem discuta.

      00
  5. „O alta problema pe care o văd eu la trotinete sunt gropile din asfalt, mai ales cele acoperite de apa”

    Nu e neaparat o problemă, poate fi o oportunitate. Am vazut o data un baiat cu trotineta pe asfalt care s-a dat jos de pe trotinetă , a scos undita, a pus râma in carlig si a inceput sa pescuiască intr-o groapă de asta.

    00
  6. Trotinetele si transportul in comun sunt solutia. Daca ar merge toata lumea cu trotinete sau cu autobuzul nu ar mai fi aglomerat, ar fi locuri de parcare in centru si as putea sa merg rapid si comfortabil cu masina mea.

    00
    • Îți dai seama ce pagubă la buget ar fi dacă s-ar organiza brici transportul în comun. Mai puțin combustibil consumat (taxe, accize, TVA), RCA, locuri de parcare rezidențiale neplătite, ateliere de reparații și vulcanizări mai puține (locuri de muncă)…

      00
    • Serif, sunt locuri de parcare cacalau in centru. Dar sunt pe bani

      00
    • Imi place cum gandesti. Daca toti ar merge pe trotinete in afara de tine, atunci ai putea folosi masina lejer.

      00
  7. Din colegii mei ce vin cu mașina la birou cel puțin 2 treimi ar putea veni lejer cu bicicleta sau trotineta. Nu mai vorbesc de cei ce au metroul lângă casă dar tot iau mașina.

    Dar vin pentru că pot.

    00
    • Aș bate trotinetarii cu țeava aia pe care stă ghidonul. Ăia sunt mai periculoși și mai proști decât căruțașii fără lumini.
      Benzi speciale pentru tramvaie, troleibuze, autobuze pe GPL, extinse liniile de metrou, trenuri interne, un inel metropolitan de metrou ușor, garnituri de trenuri. Adică transport public. Piste de biciclete cât mai multe, încurajată folosirea bicicletelor cat mai mult. Scumpirea parcărilor și scoaterea din zonele centrale ale mașinilor sub euro5. Șosele de centură de mare viteză, care să devieze din traficul spre A2 și A3. Interzicerea mașinilor diesel între anumite ore și anumite zone. Nu trotinetele. Alea-s pentru hipsterii idioți.

      00
    • Nu ar putea merge si trotinetele pe pistele de biciclete ?

      00
    • Ba da. Eu am o problemă personală cu ei, fiindcă nu au nicio urmă de bun simt și respect. A dat peste mine o proastă și m-a dat grămadă. Vânătăi, o mână belită și niște julituri cam urâte. Și tot ea făcea pizda mare la mine, deși nu eram pe pista de biciclete. A scăpat-o gagică-su, că așa tăvălit cum eram, i-am dat o palmă și m-am înfipt în gâtul ei, de abia m-am dat ăla jos după ea.
      Noroc cu barba-su, că a văzut că e proastă și m-a calmat ăla. Un alt episod, când m-a șters un muist pe la Romană și la fel, tot el cu pizda mare și tare in gură. L-a văzut poliția și l-a luat un pic la rost. Apoi s-a potolit din clonț și a venit să vorbească cu mine. Trotinete aruncate peste tot, parcate în mijlocul trotuarului, parcate în intersecții, lăsate ampulea peste tot. Fix ca nuca în perete. Eram acum 3 săptămâni prin Dristor printre blocuri, să ies la bulevard și fix după o curbă o trotinetă de asta verde, lăsată în drum, de nu aveam loc să trec cu mașina
      Am luat-o și am pus-o pe trotuar, lângă un stâlp de iluminat, să nu mai încurce.
      Înțelegi? Trotinetarii sunt niște muisti. Aia e problema mea cu ei. Nu au pic de respect față de șoferi și pietoni.

      00
    • @ionuTm, pai da, a dat o prosta peste tine si atunci hai sa le interzicem, acelasi timp de prost esti si tu. poate o parte din trotinetari sunt musiti si prosti dar nu cred ca majoritatea, eu am vazut destui idioti care nu foloseau trotineta dar aveau ceva cu ea si o aruncau unde aveau chef ca sa isi satisfaca prostia

      00
    • Nu trotinetele sunt pentru hipsteri idioti, ci statul ore in trafic ca prostul, in masina ta de cacat, pentru 10-15km cat ai pana la cacatul tau de serviciu… Asta e pentru hipsteri idioti, care au timp de stat in trafic, si bani de benzina.
      Stati intr-o zi si numarati cate masini din orase au un singur om in ele – soferul.
      Sunt in oras pe care il faci in 15 minute cu bicicleta, il traversezi complet in vreo ora de plimbare, e pliiiiin de masini. Bai, plin! De ce, pentru ce? Unde se duce toata lumea cu masina, in oras de 3x2km?
      „Hipsterii idioti” sunt altii, in nici un caz posesiunea de trotineta ar fi un criteriu.

      00
    • NOU
      #34

      @Cristici: Nenea Iacu avea o replica geniala pentru astia ca tine. Serios, ai mult prea mult timp liber. Ar fi cazul sa faci ceva mai util.

      00
  8. Mișto asta cu „cat mai puține mașini și locuri de parcare” .
    Gândire beton.

    • Eu as fi de acord cu cat mai puține mașini.
      Orașul asta ar trebui regândit pentru biciclete, trotinete si alte mijloace de transport in afara de mașini.
      M-am saturat când ca si pieton trebuie sa merg pe strada pentru că ghertoii au parcat pe trotuar, sau pe trecere, etc.
      La fel si cu mașina, daca am treabă intr-o zi cu ea prin oras, traficul e varza datorita (cel mai probabil) al celor care ar putea sa lase mașina si sa circule cu transportul in comun.
      Nu zic, trebuie o gândire pe termen lung: prima data facem transport in comun pus la punct, apoi facem ceva infrastructura pentru biciclete, trotinete, apoi investim si in parcari.
      Nu este ușor, dar cum băieții sunt numai pe făcut bani de x5, nu mi dau seama când o sa ajungem la asta.

      00
    • Și tu dai pe afara de gândire.
      Sa te gândești la ce ai scris mai sus când mai faci vreo comanda pe eMag, când ai nevoie de pâine, când comanzi ceva mobila prin casa sau când cu peri de la Altex.
      Ghici ce, toate produsele astea de care tu te bucuri sa le ai la degetul tau vin cu mașina nu cu trotineta, nu cu bicicleta.
      In rest îți doresc sa ai o familie beton și să mergeți așa toți cu 3 biciclete la spital când face febră ăla micu’.
      Sau când ai un accident pe autostrada va veni SMURDUL cu 2 trotinete electrice și te va prelua.

    • @Ciobi: două chestii. Prima: e plin Bucureștiul de băieți de la Glovo pe trotinete și biciclete. Ăia care-ți aduc pîinea pe ele vin, nu cu mașina, că altfel ai aștepta mult și bine după ele. A doua: aia cu spitalul și SMURD-ul e o tîmpenie mai mare ca tine, bați cîmpii cu grație, cred că n-ai văzut niciodată ambulanțe pe contrasens. Ideea e să-i descurajezi pe ăia 98% dintre șoferi care circulă singuri în mașină să se mai urce în mașină. Hai să terminăm cu panici d-astea stupide, că nu e ca și cînd acum, pe Ștefan cel Mare, pe patru benzi dintre care patru ocupate de parcați, unii în spic, alții paralel peste ei, ambulanța vine mai repede.

    • @Alex: pai asta zic și eu, hai să gândim înainte să scriem.
      PS: aia cu Glovo sper sa o ștergi pt că efectiv de discreditezi.
      Și da, aia pe care ii vezi tu in trafic au treabă, nu se plimba ca trotinetarii.

    • @Ciobi, esti prost, hai sa facem o analiza pe text:

      Sa te gândești la ce ai scris mai sus când mai faci vreo comanda pe eMag, când ai nevoie de pâine, când comanzi ceva mobila prin casa sau când cu peri de la Altex.

      n-ai neaparat nevoie de masina personala pentru asta, pot sa iti livreze tot ce ai scris tu, deci cu cat mai putine masini personale, cu atat mai bine.

      Ghici ce, toate produsele astea de care tu te bucuri sa le ai la degetul tau vin cu mașina nu cu trotineta, nu cu bicicleta.

      da, corect, dar vin cu masina altora, masina care nu iti aduce doar tie si apoi ocupa spatiu degeaba in trafic sau in parcari

      In rest îți doresc sa ai o familie beton și să mergeți așa toți cu 3 biciclete la spital când face febră ăla micu’.

      de aia exista taxi-uri sau salvari, din nou, care nu sunt personale si care fac ceva util intr-o proportie mai mare din timp, nu ocupa spatiu aiurea

      Sau când ai un accident pe autostrada va veni SMURDUL cu 2 trotinete electrice și te va prelua.

      din nou, problema ta e ca ai inteles ca trebuie mai putine masini in general, nu mai putine masini PERSONALE. ne-am inteles de mai sus ca e de dorit ca masinile folosite la servicii sa nu se imputineze si ca masinile personale sunt cele care ft traficul si fac totul mai incet, pentru ca sunt intr-o proportie tot mai mare. n-am nimic impotriva ca lumea sa isi cumpere masini, dar ar trebui sa foloseasca pe cat de mult posibil mijloacele alternative de transport, iar masina personala sa fie ultima optiune (ex. eu imi folosesc masina vara cam o data la 1-2 saptamani, iar iarna, mai ales de cand avem pandemie si lucrez de acasa, maxim de vreo 2 ori pe saptamana, in rest sta pe locul de parcare proprietate personala si unde am treaba ma duc cu bicicleta, pe jos sau cu tramvaiul)

      00
    • @Perkele: când ai început cu „ești prost” deja ai un cap in gura de la mine iar ce rahat ai scris după nici nu mă mai interesează.
      Te-ai obosit degeaba, adică ca prostul.

    • Atunci reiterez eu ce spune el. Ciobi, ești prost

      Nu, nu au treabă, 90% din șoferii de București merg cu mașina de fiță, nu de necesitate

      00
    • Studiu făcut de tine? Cum ai ajuns la cifra asta? Pe ce te-ai bazat când ai scris?
      Hai, arata-mi că eu sunt prost și tu deștept :)
      Că așa viteji de tastatura ca tine….

    • Ciobi are dreptate, nu e de acord cu mai putine masini dar cere altora studii.

      Ciobi nu accepta sa ii spuna cineva ca e prost, dar el le spune altora.

      Ciobi le spune altora sa nu fie viteji de tastatura, dar le da un cap in gura celor ce il jignesc inapoi, din spatele tastaturii.

      Ciobi e special, nu fiti ca Ciobi.

      00
    • De ce nu-i pot da manute rosii lui Ciobi?

      00
    • Da, ciobi e istețel foc.
      E taranush, dar altfel ii merge mintea, dă replici la toată lumea.
      Plus că le are si cu bătaia pe interneți, a văzut el in filme.
      Referitor la ce am scris io, ai dat niste exemple de toată jena, dar na, atâta poti tu. Deci, cam aberezi maxim.
      Nu uita sa jignești in continuare, că asa se face dezbaterea: facandu-i pe alții prosti si fiind „răuț” din spatele tastelor.

      00
    • Pentru ca ciobi e prost

      00
    • :) v-ați strâns toți la un loc să mă faceți prost :)
      Macar sa va știe lumea care sunteți aia bătuți în cap cu argumente inteligente gen „ești prost”.
      Nu de alta dar sa se ferească de voi că aveți argumente beton .
      …iar apoi vreți să fiți luați în serios ..
      Miștocari de tastatura cu „școala vieți „

  9. Am făcut cam 4 mii de km cu un Boosted Board pe șosele din București, 0 accidente, 0 incidente.

    Cât timp respecți regulile de circulație și ceilalți participanți la trafic nu ai nicio problemă cu nimeni. Același lucru pot să-l zic și despre mersul cu bicicleta prin București, pe șosea.

    00
  10. Mie mi-a ghicit odată în palmă o țigancă, o să trăiesc o sută de ani, și fiindcă nu vreau să o contrazic nu merg cu trotineta :))

    00
    • Mie mi-a ghicit in portofel același lucru și de atunci nici eu nu mai merg cu trotineta….că nu mai am cu ce plăti.

      00
  11. problema ie mai multe sa zic asa:
    1. cand pleci cu trotineta/bicla lasa testamentu facut – no joke in ultima luna din 15 iesiri in 10 cazuri oameni ce au aruncat dupa mine cu sticle (no joke ma repet) masini ce se urca pe tine si cand le spui nu stiu de unde sa te ia (ca nu te-au vazut), pietoni ce iti sar in fata ca la bukurestenica se trece pe rosu si te injura ca ce plm cauti pe strada tu avand verde.
    2. nici o infrastructura pt asa ceva, pistele de biciclete unde sunt sunt niste glume proaste, eu stau in Pantelimonezia pe langa celalat bard – ca sa ajung la unirea de ex e jungla pana iesi, ma refer pe sosea ca nu aveam trotuare sa minimizezi sansele de a muri, apoi o semi pista pana la cora apoi prin parcare (desi e pista da e o gluma proasta cu masini parcate pe ea pana la Mega mall) apoi strada cu masini parcate si nebuni si tot asa, va faceti o idee, drumu inapoi e si mai spectaculos, de la Cora la Pantelimonezia se poate prinde lejer 150 peste pod cu masina, doar dc ai dorinte sa il vezi pe sf. petru o iei pe acolo cu trotineta. Tot ce am zis mai sus se poate extrapola la orice zona din kapitalistan, pentru ca merg mult peste tot cu bicla si trotineta.
    3. legat de 2, kapitalistan e un oras murdar, am fost plecat la brasov-deva si am stat 3 saptamani, masina era la fel la intoarcere, dupa o zi aici inapoi era prafu de 2 degete, ca sa mergi cu troti/bicla inseamna noxe/balti/gropuri sa zic asa etc
    4. nu exista politie, e sat fara caini, nu am vazut un militian de 2 ani prin bucuresti, se trece pe rosu cu masina/pieton intro veselie daca le zici se uita la tine ca la un ciudat, practic in anu de gratie 2021 eu personal consider orasu asta pierdut si nu vad o iesire din asta.
    5. oamenii sunt impasivi, pierduti in propriile probleme si cumva fiecare e pt el, e o tensiune ce se simte in orice, tensiune ce se duce mia departe in trafic, vecini, tigani, romani tiganizati etc…

    cam atat mai sunt si altele da nu tin de trotinete…

    00
    • I fully agree with you…

      00
    • Se urca masinile pe tine ca nu te vad… Dar tu ce faci ca sa te vada? Ai vesta verde reflectorizanta? Ai led alb la nivelul ghidonului? E suficient de puternic ledul ala? Ai lumina rosie pe spate?

      Inainte de a intra in trafic, n-ar strica sa dati o tura chiar si virtuala prin Anglia sa vedeti cu ce echipament umbla aia pe acolo cu bicicleta/trotineta/role.

      00
    • naim, cred ca am scris de cateva ori in text ca merg mult cu ambele si bicla si trotineta. Presupun ca prin absurd inainte de a comenta te-ai gandit ca ba asta merge mult a intampinat o serie de probleme, era sa moara de cateva ori din cauza babuinilor, nu o fi idiot sa nu aiba lumini.
      Eu presupun ca ai gandit-o inainte…

      00
    • Octavyyan, ai scris ca mergi mult. Multul asta e relativ in lipsa unei individualizari. Totodata, mult nu inseamna automat si bine. In plus comentariul nu era adresat strict persoanei tale ci si oricui trotinetar care ar impartasi opinia ta. Drumurile existente au fost facute pentru masini. Soferii au obligatii: permis de conducere, itp si rca. Cand toti datatorii cu trotineta vor indeplini aceleasi conditii atunci sa aiba pretentii la circulatie pe carosabil.

      00
    • @Octtavyan, pics or it didnt happen!

      00
    • Scrie Tavi de traficul din Bucuresti, dar el sta in ilfov. Da fratica, suntem de acord ca e greu sa mergi cu trotineta pe ce era pana acu 10-15 ani DNu. Pune-v-ar bariera si pasaport.

      00
    • boris ma man! sunt la a 3- generatie in bukurestenika bosulika, ca „stau” in ilfov este relavanta in discutie pentru ca?….?….?
      Sa inteleg cei care stau in afara orasului nu ar tb sa intre in oras sau cum? Banuiesc ca toti papuasii ar tb sa aiba pasaport de kapitalistan comform logicii gratuite. Pai ce facem bosinea ca 3 sferturi din bucuresti sunt veniti de prin catunele romaniei? Cum facem sefu?
      Faptu ca merg cu bicla si trotineta insemana ca e o masina in minus, da e greu cu matematica, logica. e maisimplu cu hate gratuit pe internet.

      00
  12. Eu am la activ o tamponare cu o trotineta, la ieșirea din parcarea blocului, in zona de acces care se suprapune cu trotuarul. Dacă ei nu au grija de ei, unul cu reflexe lente ca mine, care nu apuca sa vadă dupa colt trotineta ce face slalom printre pietoni cu 25+ km/h, va avea de se reparat pe sine și trotineta-i si de plătit și masina avariata ( in cazul meu doar o fransiza casco, dar putea sa fie încărcat cu o bara și un far. Deci da, trotinetele electrice sunt o soluție, niciodată insa pe trotuar.

    00
    • Adică tu nu aveai prioritate si el e de vine ca ești cu reflexe lente? Sunt curios când data viitoare ieși in fata unui TIR ce mai zici? daca mai zici

      00
    • Pt cei ca tine am precizat ca am reflexe lente, voi, astia cu x-ray si reflexe cuantice fiind etalonul la care m-am raportat de a bun început, tocmai ca să nu mai vii sa precizezi ca vezi prin perete și ai o rapiditate demna de bullet time effect, stimate Neo. Fata de restul sunt chiar ok, nu aveam chef de frustrari :))) studiază te rog la partea cu prioritățile, totuși.

      00
    • Din nou un exemplu clasic de vrem tara ca afara cât timp nu îmi strica mie Feng shuiul. Fyi: Iesirea din parcare cu fata

      Iesirea din parcarea cu fata se face astfel:
      1. Calcati ambreajul pana la podea, selectati treapta intai de viteza
      2. Semnalizati conform directiei pe care va repuneti in miscare
      3. Eliberati frana de ajutor (numita si frana de mana)
      4. Va asigurati stanga – dreapta si acordati prioritate
      5. Porniti de pe loc in linie dreapta cu viteza redusa
      6. Dupa ce oglinzile trec de sfarsitul automobilelor langa care ati fost parcati, virati cat aveti
      nevoie pentru a va incadra pe traiectoria dorita.
      7. Indreptati rotile
      8. Eliberati complet ambreajul

      Da… trotinetisti, bicicliști care nu respecta regulile nu e ok deloc. Eu când sunt pe bicicleta ma iau de cei care nu se dau jos pe ea pe zebra, de cei care merg pe contrasens… dar când tu dai peste unul ca nu ai ochii lui Neo… poate trebuia sa ii ceri la scoala de soferi

      00
    • @Cezar Sfaturile tale sunt bune, mai puțin nr. 1. 😁

      00
  13. Problema in București e ca se construieste pe spaga, fara o minima logica. Unde lucrez s-a ridicat ditamai cartierul, intre popesti leordeni si berceni. Acolo stau undeva la 200k de oameni dependenti de masina sau metrou. Bai fratilor, nu exista trotuar DELOC. Si nu, nu arat cu degetul „de ce si-au luat acolo”, nu am de unde sa stiu in ce situatie erau oamenii aia. Statul are 99% din vina

    00
  14. Solutia mea pentru Bucuresti e una simpla: Tuk Tuk uri conduse de suedeji. Rezolvam traficul, cream locuri de munca pentru minoritati, ii dam Bucurestiul un nou vibe, micul Bombay.

    00
    • Sînt și suedeji, dar și tuk-tuk-uri. Dar cară cu ele legume din tirgul de angro către piețele dintre blocuri, toți ”producătorii” sînt suedeji samsari, unul nu are unghiile murdare de pămînt, ci numai de tutun și jeg.

      00
  15. Ca posesor de 2 masini, o bicicleta si o trotineta pot sa spun ca trotineta e viitorul. Cine crede altfel, sa stiti ca si căruțașii s-au opus autovehicului, si taximetristii uberului si acum soferii de 4 roti celor de 2… Progresul vine fara sa va ceara parerea.

    00
    • Si viata se opune mortii, dar e mai greu de pe o trotineta…

      00
    • Da, sigur:

      – te duci la muncă într-un mediu office plin de praf de pe trotinetă.
      – când plouă, ninge, te duci pe trotinetă
      – cumpărăturile le faci tot cu trotineta

    • @Znuff: rîzi tu, rîzi, da’ eu cu trotineta mă duceam la cumpărături (acu’ mă duc cu bicla). Am rucsac de 30 litri.

    • are dreptate Marius, cel putin partial, radeti degeaba, de fapt am vorbit cu un prieten de la Bruxelles si astia au in plan zile dedicate electricelor si trotinetelor incepandu cu 2023-25 in functie de cat de repede se misca lucrurile

      00
    • @Znuff, nu e chiar asa, de trotinete nu prea stiu, dar cu o bicicleta si dus la serviciu (ceea ce o cladire civilizata de birouri ar trebui sa aiba) se cam rezolva ce zici tu:
      „– te duci la muncă într-un mediu office plin de praf de pe trotinetă.”
      pe bicicleta da, daca nu esti intr-un mediu in care se cere la 4 ace, ci doar blugi/chinos + tricou/camasa, poti lejer sa te imbraci in haine de bicicleta si sa iti iei haine de schimb cu tine
      „– când plouă, ninge, te duci pe trotinetă”
      cand ninge e mai complicat cu bicicleta la noi (teoretic nici nu stiu daca ai voie conform codului rutier), dar in general daca nu stai pe la Miercurea Ciuc sau Brasov sau orasele gen Vatra Dornei, nici nu prea ninge asa de mult incat sa nu poti merge cu bicicleta (cred ca maxim 2-3 saptamani pe an)
      cand ploua, exista pelerina, pantofi impermeabili, haine de schimb, dus la birou, inainte de pandemie eu faceam vreo 10-20 de drumuri de jumatate de ora la birou pe bicicleta pe ploaie si era ok
      „– cumpărăturile le faci tot cu trotineta”
      cu bicicleta da, mai ales daca ai un rucsac mai incapator sau portbagaj si cos/coburi, mai ales daca nu cumperi apa plata/minerala sau bauturi gen cola. toata chestia e ca trebuie un pic mai multa planificare si in loc de mers o data pe saptamana pentru un portbagaj de cumparaturi, mergi de mai multe ori si faci mai putine cumparaturi o data. sau da, poti face cumparaturile mari o data pe saptamana cu masina, iar pe bicicleta sa faci cumparaturile mici sau sa iei lucrurile care-s bune doar proaspete.

      sau nici nu trebuie sa faci cumparaturi pe bicicleta, aia 20 de lei cat e livrarea la Bringo sau alte aplicatii similare sunt bani foarte bine investiti, in loc sa pierzi o ora-doua prin trafic si inca tot pe acolo plimbandu-te prin magazin, poti sa stai vreo jumatate de ora in fund pe canapea, sa dai cativa clici si in restul timpului sa faci curatenie sau ceva util pentru tine.

      plm, si daca ai copil si esti om normal si atunci cand e mic il dai la o scoala apropiata, nu scoala aia buna la 20 km de casa unde numai acolo se face carte si altundeva nu poate invata sa faca bastonase sau sa adune 2 numere, tot poti sa il iei cu bicicleta, ori iti montezi un scaun din ala pe portbagaj, ori extensie din aia pe 2 roti si-l tragi cu bicla daca e mic.

      00
    • @Perkele, arata-mi si mie cladirile alea de birouri din Bucuresti care au dusuri pentru sa spunem 20-30% dintre angajati.

      00
  16. Parere a mea este ca singura solutie decenta in Bucuresti care impaca si capra si varza este scuterul. Ieftin si eficient.

    00
    • Se fura cam mult. Am vrut scuter, dar nu mi-am luat pentru ca mi-e frica de furt. Unde-l tin, daca il iau? (metoda de furt e simpla: se ia scuterul cu tot cu antifurt si se baga in duba)

      00
  17. Bucureștiul e un haos rutier, nu se poate circula fluent, nu sunt marcaje, nu sunt semafoare sincronizate, nu sunt indicatoare rutiere, nu ai parcări civilizate. Toți conduc nervos și înfipt, nu semnalizează și exportă acest stil urât și în afara Bucureștiului.

    00
    • De fapt stilul asta de care spui tu este specific celor veniti din provincie si care locuiesc de cativa ani in Bucuresti.

      00
  18. Ce ma nedumireste pe mine e absenta spiritului de conservare la absolut toti trotinetistii pe care i-am vazut.
    N-am văzun nici măcar un singur trotinetist cu cască, darămite cu vestă seara!

    00
  19. Da, e usor sa aberezi pe teme de transport public, cand viata ta nu implica foarte multe drumuri, iar afara sunt intre 20-30C, adica fix 2-3 luni/an.
    Sub 20C cam strange. Daca ploua sau e vant, e superb.
    Peste 30C iti fierb creierii.

    Unii dintre noi mai avem si copii de dus la scoala, ca nu sunt destul de mari sa le iau abonament etc

    Problema este ca voi va uitati in vest, iar noi suntem ma aproape de Asia dpdv al traficului si densitatii de populatie, din cauza blocurilor.

    Cum s-a rezolvat in Asia problema?
    Pai transport in comun SF.
    Nu e cazul la noi, ca mai repede ajung cu masina in traficul bara-la-bara, decat ajungi cu metroul schimband 2-3 magistrale.

    Asadar, pana sa interzici ceva, trebuie sa dai alternative.

    Momentan astept sa se trezeasca o minte luminata sa forteze aprovizionarile noaptea (magazine, depozite etc).
    Uitati-va in Budapeste ziua, si nu vezi picior de duba sau camion!

    La mine in fata blocului tot timpul e cate un camion care descarca la Mega Image si blocheaza jumatate de bulevard.

    Azi la Matei Ambrozie erau 2 malai (fiecare ˜ 100 kg) pe O trotineta Lime, treceau intersectia cu viteza melcului si radeau de ce grozabi sunt.
    Astia sunt prosti ca nu pun si senzori de greutate pe ele.

    La rondul din Pipera erau peste 10 trotinete verzi si portocaliu fosforescent aruncate pe jos, pe trotuar, blocandu-l complet.

    Nu, trotineta NU e o solutie comfortabila sau de viitor.
    E o solutie puncturala si de avarie.

    00
    • Stai liniștit, că poți să te dai cu trotineta și la 2 grade afară. Ți-o zic din experiența de astă iarnă, în Anglia. Trei-patru kilometri nu mori cu o geacă pe tine. Iar la peste 30 grade… ai de ales: ajungi în zece minute cu vînticel în freză sau stai 25 minute în mașină cu aerul condiționat. Serios, nu-i așa de rău nici la 35 grade, cît am prins în una din zilele în București.

    • „Unii dintre noi mai avem si copii de dus la scoala, ca nu sunt destul de mari sa le iau abonament etc”

      Pai cine v-a pus sa-i dati la o scoala din celalalt capat al orasului?

      00
    • Folosesc trotineta de 2 ani in Cluj. Am mers si la 35 grade si la -10 grade. Imbracat bine si cu manusi, caciula si masca de ski se poate merge lejer si iarna atata timp cat nu ninge sau e inghetat pe jos.

      00
    • @Victor, inteleg ca trotineta este principalul tau mijloc de transport? Te duci si la munca pe trotineta sau doar la intalnirile cu prietenii?

      00
    • @Andrei G, da. Merg cu ea la munca, sala sau alte activitati pe care le mai am prin oras. Am strans undeva la 3000 km in astia 2 ani ( probabil ar fi fost mai multi daca nu as fi lucrat cateva luni de acasa din cauza pandemiei).

      00
  20. Trotinetarii sa deschida gura cand or avea de facut ITP si RCA. Pana atunci sa faca un bine umanitatii si sa se inscrie ca donatori de organe.

    00
    • Mașinătarii sa tacă cat timp forțează semafoare, depășesc viteza legală și parchează pe trotuar.

      00
    • @Andrei, ai facut cea mai buna descriere a trotinetistilor:
      1. Majoritatea trec pe rosu, nu respecta semafoarele;
      2. In afara de trotinetele de la Lime, Bolt, etc. aproape toate depasesc viteza legala de 25 km/h;
      3. Sunt sute sau chiar mii de trotinete parcate pe trotuar fara niciun pic de bun simt. Adica puse chiar in mijloc, desi ar fi putut fi parcate undeva pe margine.

      00
  21. Trotineta zici? București, cu trotineta, viteza maxim 20km la oră, o clipă de neatenție și pac dubla fractura de radius cu deplasare la stânga, de a trebuit să pun și implant.
    M-am căcat pe mine o lună de durere și abia acum începe distracția.. recuperare, kinetoterapie și tot nu va mai fi ca la început.
    Cât am economisit 6 luni cat am mers pe ea bag acum cu vârf și îndesat la doctori și tratamente.
    Trebuie piste pentru ele, altfel îți riști viața. Mă uitam pe calea Victoriei, chiar daca sunt piste, tot se merge haotic. Pietoni pe pistă, alții merg ca nebunii cu viteză. Trebuie să fii tot timpul cu ochii în 10 tot timpul.
    Stați departe de ele
    Mie nu îmi mai trebuie trotineta ever ever.
    Vând trotineta mi pro 2:)))

    00
    • Man up, bitch! Am fractura de radius de vreo 15 ani și după un an m-am mai operat să scot tija… Mâna este la fel ca înainte, nicio problemă la sala/greutate! Și nu a fost nevoie de kineto! Nici nu-i inteleg rostul ca doar n-ai f.. Tut nervii!! Masturbeaza-te și tu mai mult cu mâna în cauza pentru recuperare… Și treci mai departe ca nu-i capăt de drum! Pffff!!! Pai am un prieten căzut cu motorul și e la a 5 operație pe coloana! Nu zice nici pâs! Ne tine el moralul chiar. Mai stiu pe unul saracul… Sărit în piscina, gât fracturat. Nu mișcă nimic saracu. La 20 și puțin de ani… Saracul ala, dacă intra în depresie, nici să se sinucidă nu poate!
      Dar pizda din tine are problema cu un radius… Și ala f… tut la 20 km/H…din proprie experiență pot spune că la 30 km/H inca poti sari din mers de pe troti și o poti stăpâni și pe ea.

      00
    • N-are cum, lumea mai.sus zice că e super ok.

      00
    • Am revenit in Bucuresti dupa un an. Am iesit intr-o sambata seara cu bicicleta, sa mai vad orasul. De obicei ma duc cu treaba – o folosesc in loc de masina – dar sambata seara am zis sa merg „promenada pe Calea Victoriei”, pe pista de biciclete.
      „Mă uitam pe calea Victoriei, chiar daca sunt piste, tot se merge haotic.” Se merge FOARTE HAOTIC. M-am speriat putin, desi candva am coborat munti pe bicicleta. E mai periculos pe Calea Victoriei sambata decat drumul Bardonecchia-Torino pe bicicleta (pe care il recomand!)

      00
    • @Misu, deci daca tu ai sarit de pe trotineta la 30 km/h si esti intreg, inseamna ca nimeni nu se poate accidenta, nu? Sau daca ai un prieten paralizat inseamna ca toti care au avut un accindnt mai usor de atat ar trebui sa taca si sa nu mai comenteze.

      @Cristici, tot soferii sunt de vina si pentru faptul ca biciclistii merg haotic pe Calea Victoriei?

      00
  22. Ai uitat să pui clasamentul de „respirat toate gazele de eșapament”. Scor 0-100

    00
  23. Trotinetistii sunt cel putin la fel de nesimtiti ca unii soferii. Nu am masina, asta ca sa nu se trezeasca vreun trotinetrist sa zica ceva, dar cel mai mult ma enerveaza trotinetele lasate FIX in mijlocul drumului. E asa greu sa le rezeme de un perete? Si cum zicea cineva mai sus, tot ei cu gura mare. Trotinetistii merita sa aiba numai carnati in frigider.

    00
    • Ca idee, cel puțin pe Lime, poți să instalezi aplicația și să dai report la parcările aiurea.

      Știu, e puțin efort, dar dacă te deranjează atât de tare, ca și pe mine…

    • Znuff, si daca dai report nu se mai lasa alea aiurea? Ce-o sa le faca Lime? Ii baga intr-o lista de no-go? Au prea multi bani si isi permit sa piarda clienti? Mai bine le dai cu trotineta pe carca cand ii prinzi in fapt.

      00
    • Amenda. Le ia de pe card.

    • trotinetistii sunt si eu oameni, daca in Bucuresti si in general in Romania sunt 90% melteni, aia care se suie pe trotineta au foarte mari sanse sa fie tot melteni

      00
    • @ znuff, le ia boii dela trotineta. O entitate privata nu are dreptul de a amenda. Si oricum nu ar putea dovedi ca clientul a lasat-o aiurea. Diferenta dintre aiurea si civilizat poate fi de ordinul a 2 metri (distanta care nu se „vede” pe gps). Deci da, bagati report.

      00
  24. Sau, mai curând, toți se dau pe telefon. Serios, 98% dintre șoferii de la rândul al doilea în spate sunt pe telefon, fie whatsapp, fie facebook.

    La chestia asta exista o rezolvare relativ simplă, dar o ardem aiurea cu „dar vai, o să facă curse la ele!!!”: SEMAFOARE CU CRONOMETRU.

    Serios, e atât de simplu.

    Au fost o grămadă de timp în Constanța, până s-a trezit cineva cu vechiul „se fac curse noaptea la ele!!!”, dar traficul era fluid, ca chiar dacă stateai prin unele locuri câte 120s, măcar știai când îți vine rândul, iar lumea era „gata de plecare” cand venea timpul sa plece de pe loc…

    Dar pula mea. A fost mai usor sa le scoata de tot, decat sa le dezactiveze noaptea, daca tot aveau griji de curse la semafor…

    • scuza asta cu cursele chiar e pe bine si a fost folosita sau e legenda urbana? ca mi-e greu sa accept ca poate fi cineva asa de prost. e ca si cum ai cancer, dar nu faci chimioterapia ca vai, o sa iti cada parul.

      00
    • In Croatia e si mai fain
      Secventa la plecare e: rosu > rosu+galben > verde; pe langa asta, semafoarele „de sus” sunt asezate orizontal, ti-e mai mare dragul sa pornesti.

      00
    • Aceeasi frecventa este si prin diverse orase din Romania, nu doar in Croatia. De exemplu in Braila este la fel cum ai spus tu: rosu -> rosu+galben -> verde.
      In plus mai exista si cronometru pentru culoarea rosie.

      00
  25. Cine a inventat conceptul de trotinete pe strada, carosabil plus autoritati care au permis asa ceva, merita 25 de ani parnaie si confiscarea averii…la conducatori, ca nu.i vina lor ca le se permite asa ceva,25 de bice la cur….

    00
    • Cine a inventat conceptul de beat la volan… de drogat la volan, de vorbit pe mobil la volan, de „aerian” la volan, de permis luat pe spaga – la volan, de masina fara ITP, de cauciucuri din care ies sarmele, de depasire ca un jmeker ca el are BMW, de accidente ZILNICE pe E85 (apropo, mor multi biciclisti pe E85?)… merita 25 de ani parnaie si confiscarea averii.

      00
  26. Trotinetele: NU au ce să caute pe carosabil.
    Bicicletele: NU au ce să caute pe carosabil.

    Și spun asta ca biciclist. Întotdeauna am spus că bicicleta mea nu are ce să caute pe carosabil, nu sub forma sa de acum, și nu sunt pe două roți de doar 2 zile, merg pe bicicletă de când nu se inventaseră hipsterii exaltați mult prea frumoși și cu mult prea multe libertăți pentru gusturile mele.

    Sunt de partea lui Andrei Gheorghe, Dumnezeu să-l ierte: „Când văd bicicliștii pe stradă îmi vine să deschid portiera și să nu ratez vreunul”. Sunt primele animale care nu au cunoștințe elementare de echilibru și de reguli de circulație. La asta adaugă nesimțirea și tupeul. Ia vezi ce iese… Este exact cum am spus mereu, cea mai mare problemă a mea în trafic ca biciclist sunt bicicliștii, trotinetiștii și ăia de pe livrări despre care am senzația că sunt recrutați pe baza unui singur „skill”: tendințele suicidale.

    Și nici măcar nu am știut dimensiunea corectă a sinistrului. Ei, o știu de când fac școala de șoferi. Minimum 95% din cei aflați pe două roți în trafic merită călcați în picioare. Și partea nasoală este nu că mor ei, asta se cheamă selecție naturală și eu o susțin, partea nasoală este că le fac probleme legale și altora deși nu există o modalitate sigură de a conduce preventiv când vine vorba de animalele astea estropiate.

    Aștept cu drag introducerea mizeriei ăleia noi, aia cu primii 3 metri de la semafor rezervați puțopalmiștilor. Aștept asta cu drag pentru că am să citesc râzând știrile legate de câtă bătaie își vor lua. Plus mini-accidentele de rigoare, alea care îi vor durea pe proști. Și de data asta am să fiu de partea bombardierilor, exact așa cum aș fi de partea COVID-ului dacă ar rezolva ceva din punct de vedere intelectual.

    Nasol se văd unele lumi când observi cum este și de dincolo…

    00
    • nu bre, hai sa facem totul doar pentru masini ca ne place sa ne petrecem 2+ ore in fiecare zi stand pe un scaun cu un volan in fata si inaintand cate 50m pe minut. nu conteasa ca incap si bicicletele pe drum, ne enerveaza ca trebuie sa fim un pic mai atenti cand conducem si ca nesimtitii ajung mai rapid unde au nevoie cand e plin orasul si nu stau sa astepte in coloana de fiare vechi pe roti si sa sufere ca toata lumea.

      daca e sa ma iau dupa gandirea ta, hai sa interzicem si masinile pe sosele ca minimum 95% din cei aflati pe 4 roti in trafic nu stiu sa semnalizeze, sa acorde prioritate sa nu blocheze intersectii, sa nu parcheze aiurea, sa nu faca accidente si in plus si aglomereaza tot.

      00
    • In nici o tara din lume nu ai voie cu bicicleta pe trotuar.
      Deci ori le interzici de tot, ori le faci piste de biciclete peste tot (guess what nici macar in olanda nu e asa).
      In rest, argumentele sunt absolut stupide, sa ii puna sa faca ore de legislatie, daca tu crezi ca asta e problema. Se vede ce legal coduc soferii car (se presupune) ca stiu legea.
      Iar covidul chiar rezolva probleme de genul asta avand in vedere ca +90% din crapati sunt nevaccinati.

      00
    • Motocicletele au ce cauta pe carosabil? Care e diferenta intre un 50cc si o bicicleta?
      Terminati cu cacaturile astea cu „bicicletele nu au ce cauta pe carosabil”, sunt participanti la trafic, ca si tine. Ce, mergi cu viteza medie mai mare de 25km/h in oras?
      Zi asa: Biciclistii fara permis de conducere de vreun fel nu au voie pe carosabil. Asta da, sustin. A-ul pentryu biciclete. a mic. Pentru biciclete si trotinete electrice, daca vrei pe carosabil, sa se dea examen pentru „a mic”.
      Si eu sunt biciclist, am A-ul. In 11 ani pe bicicleta, PE CAROSABIL, am avut un numar de incidente care tinde spre zero (maximum 5). In 11 ani. Incidente = frane aiurea, nu loviri sau sa fiu lovit, sau sa provoc eu vreun accident.
      Da, dementi pe biciclete, pe sosele, nu. Permis de moto pentru a avea dreptul sa mergi cu bicla pe sosea, da.

      00
    • Băi….du-te la Coloja la cabinet….sau nu mai bea cafea.

      00
    • @Boris: „In nici o tara din lume nu ai voie cu bicicleta pe trotuar.”

      tu n-ai fost in prea multe tari, nu? sau nu stii semnul de circulatie de drum pentru pietoni si biciclisti care e pe multe trotuare din afara

      00
  27. Bhei, observ multă încrâncenare…în conditile de valuri Covid ce tot vin, ca alternativă la transportul in comun sau mai rău, autoturismul propriu, m-as duce la borcanul de sticlă al scarbiciului , cu bicicleta sau cu o trotineta electrică; as inclina catre trotineta pt ca ar ocupa mai putin loc, logistic e mai usor de depozitat – poti chiar sa o iei in birou si sa o pui pe langa tine dar unde sa nu ii incomodeze pe ceilalti (bicicleta trebuie sa o lasi legata intr-un spariu amenajat, dar desi se kk pe ele corporatiile, fac putine astfel de spatii..) ; dar recunosc ca mi-e cam frică…urmare a catorva tentative de dus cu bicla …de fiecare data a fost o aventura si la cate 10 min era sa dea o masina peste mine (vorbim de București), desi merg atent, respect regulile…pistele sunt o gluma proastă…deci, vorba bancului, tara de kkt, atentate de kkt…hai toti cu masinile, ca e creștere economica record ce peleul nostru…vedem noi pe unde le parcam…pe pistele de biciclete, ca si asa nu le mai intretine cineva…

    00
  28. Deocamdată nu se pare nasol cu trotineta că respiri numai noxele din trafic…

    00
    • Respiri noxele din trafic 10-20 de minute pe trotineta, si restul pana la 24 de ore ca cetatean al orasului. La fel cu toti cetatenii, la fel cu toti soferii de automobile.
      Torino era la un moment dat al doilea cel mai poluat oras din Europa, dupa Paris. (asta pana a intra si Romania in statistici, cred).
      Poluarea din al doilea cel mai poluat oras din Europa insemna 2-3-4 tigari fumate pe zi. Daca fumezi 4 tigari pe zi, si traiesti in cel mai „aer pur” oras din Europa, esti la fel ca mine, care nu fumez si locuiesc in cel mai poluat oras din Europa.

      00
  29. „cel mai mare pericol pentru trotinete pe care l-am sesizat în București este asfaltul ud”
    Am role, trotineta (clasica, nu electrica), biciclete.
    Astia pe roti, mai ales pe doua roti, mai ales roti mici (si subtiri), au trei inamici: apa, uleiul, nisipul.
    Prima „lectie” la role, asta e: nu apa, nu ulei, nu nisip (sau teren nesigur).
    Am respectat aceste reguli si la trotineta, si la bicicleta (la bicicleta mai putin).
    Vreau sa trec la motocicleta. Iar urarea de drum bun a motociclistilor e „Asfalt uscat!”
    So… apa, ulei, nisip. NU!

    00
  30. În România sunt cele mai mici taxe de drum din Europa.

    00
  31. Hmmm…

    1. De maiine trec 30% din automobilisti pe transport in comun… o face oare fata STB-ul si Metrorexul la fluxul de calatori aparut brusc?/

    2. Trotinetistii si biciclistii uita ca aia cu masina platesc pentru a circula pe un drum public ( impozit auto, ITP, RCA, taxe si accize bagate in pretul combustibilului – aici vorbim doar de ce este OBLIGATORIU)… Cam ce platesc respectivii pentru folosirea aceluiasi drum public??

    00
    • Si pietonii se eschiveaza de la plata ITP-ului, RCA-ului si a accizelor pe combustibil. Si pe langa asta mai si traverseaza pe trecere de parca au prioritate.

      00
    • @Red, momentan pietonii isi permit sa mearga pe gratis fiindca platesc soferii suficiente taxe.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube