Tocmai am fost numit director adjunct la Otopeni

Periodic, câte un om din anturajul USR povestea câte o experiență nasoală avută pe Aeroportul Otopeni. Știu că voi credeați că gata, au uitat complet de problemele aeroportului. Și, după schimbările de ieri, prietenia mea cu Cătălin Drulă dă roade: tocmai am fost numit director adjunct al aeroportului Otopeni.

Am un mandat limitat la 6 luni, dar vreau să mă ocup repede de câteva chestii.

Vreau să mut zborurile unde se înghesuie vitel oamenii la îmbarcare mai în spate, ca să nu se mai formeze cozi pe culoarul principal. De asemenea, îmbarcarea va începe cu locurile din spatele avionului, cum e normal.

Vreau să rezolv problema taxiurilor. Întâi, să repar nenorocitele alea de automate care cheamă taxiuri. Nu o să fie greu, USR e plin de specialiști IT, sigur găsim niște oameni cu niște timp liber care să le facă să nu se mai strice zilnic. Dacă printre cititori se găsește cineva care să-și facă repede o firmă de mentenanță automate taxi, dați un mail, că rezolvăm un contract de atribuire (10% la Drulă, 10% la mine).

Bun. Partea a doua. Vin taxiuri la aeroport, dar sunt ușuite de badigarzi, că nu plătesc taxa de protecție pe care o plătesc taxiurile cu tarife mari. O altă imbecilitate e că taxiurile lasă oameni la plecări și nu au unde să staționeze la sosiri, ca să ia clienți și să nu se întoarcă goi în oraș (motiv pentru care mulți refuză asemenea curse bănoase).

Simplu. Dai afară badigarzii căcănari, pui panouri cu TAXI mare, să vadă turistul unde sunt, succes.

Tot din seria de măsuri rapide, o să fac un sistem de camere de supraveghere în care o să văd în timp real taxiurile care circulă pe banda a treia pe tronsonul ăla de DN, urmând să primească câteva bice pe spinare când ajung la aeroport. Dacă ești transport public, așa cum pretinzi, marș în mă-ta pe banda 1. Bonus de bice pentru cine face dreapta de pe DN de pe banda a doua.

Tot la categoria bice pe spinare, instrucțiunile pentru orice vor fi în 3 limbi. Cine le-a primit așa va primi sarcina de a distribui bicele către firmele cu care a lucrat, după ce îl voi îndrepta corespunzător. Care sunt alea 3 limbi? Păi, hai să vedem, dincolo de români, ce naționalități sunt cele mai frecvente pe aeroport? Aia e.

Toate parcările se vor plăti cu cardul. Nu ai card? Marș acasă, nu la furat în Italia.

aeroport

Ușor când ești în opoziție, greu când e să pui mâna pe lopată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

98 comentarii

  1. Sigur o sa faca treaba baiatul asta „profesionist”. Nici nu are licenta in drept +master luate la Spiru Haret si nici nu a fost numit de-a lungul timpului in diverse functii atat de PSD, cat si de PNL, iar acum USR. Un Arafat under-the-radar. Also sa cautati pe google „Cum a pierdut Romatsa 600 de milioane de lei!” cu Pestesan printre cei la butoane. Baieti (va stiti voi care sunteti) sa nu uitati sa va luati m*ile inapoi ;)

    00
    • Asta cu licenta e complicata.

      Uite, am intrat la Poli dar am fost nevoit sa renunt in anul 3 datorita unor probleme de sanatate.
      M-am reinscris la studii in cadrul UPB abia la 30 de ani. Anul trecut am absolvit studiile, dar n-am avut timp (tot datorita unor proleme de sanatate) sa termin de scris lucrarea de licenta si pus in picioare proiectul.

      In tot timpul asta n-am stat pe dreapta ci am lucrat ca programator.

      Recunosc, n-am aceeasi valoare pe care o are un absolvent de facultate „facuta la timpul ei” care astazi este masterand sau poate chiar doctorand.

      Dar asta nu imi invalideaza instant studiile si nici nu sterge cu buretele experienta pe care am acumulat-o.

      00
    • A iesit o prostie. M-am reinscris la UB nu la UPB la 30 de ani. Gata, sunt analfabet functional. Whatever.

      00
    • @vosidit98 si eu cunosc oameni super capabili dar care din diverse motive au terminat facultati particulare. Dar ceva imi zice ca pt fiecare om de genul asta sunt cel putin 10 lepre care nu au stiut cum sa rezolve lipsa diplomei mai repede ca „lasa boss ca ma descurc eu dupa, cunosc pe cineva si ma baga in fata”.

      00
    • Trecand peste nume ca Spiru,etc., momentan constat o tendinta stupida a firmelor sa ceara “studii superioare” pentru promovarea unui angajat care deja e de 5 ani la ei si are peste 10 ani de experienta in domeniu. Practic ii validezi abilitatile dar iti trebuie fituica aia .

      Eu am trecut prin facultate ca gasca prin apa, m-am dus de gura alor mei, si am incheiat la limita , pentru ca munceam full time in domeniu sa castig experienta. Practic, n-am invatat nimic din ceea ce ma defineste astazi ca profesionist in facultate, ci muncind.

      Asa ca inteleg perfect, daca ar fi fost situatia mea, si eu as fi facut acum ceva facultate de dans si bune maniere, sa fie o diploma acolo, sa nu pierd timp.

      00
    • @vosidit98: „am fost nevoit sa renunt in anul 3 datorita unor probleme de sanatate”
      Alta era problema ta…

      00
    • @Coco da, eram prost, sarac si lenes. problema de sanatate a fost cireasa de pe tortul stricat.

      00
    • Vosidit… Din cauza problemelor de sanatate nu datorită lor.

      00
    • @N – apropo de particulare: eu am terminat o particulara si una de stat. La particulara s-a facut carte nene. Nu-i dau numele, n-are sens. Dar s-a facut carte. Chiar ne rupeau aia. si nu, nu-i Spiru’. Cam toti din grupa mea au ajuns oameni! Unu-i consul, unu-i director de banca mare ajuns acolo prin munca proprie, unul conduce o reprezentanta auto, unii avem firme… Din grupa de la ASE, nu-mi vine nici unul mai rasarit in cap. Carte…faceai daca cumparai cartile profului care ca sa ajunga la 300 de pagini scria o fraza care putea fi scrisa in maxim 10 -15 cuvinte in 3 paragrafe…

      00
  2. Și la sosiri să lase masinile particulare sa intre pentru a ridica persoanele, nu ca acum musai să intri in parcare sa platesti taxe la jmekerii roșii, cind persoana te asteapta pe peron si ia doar 1-2 minute sa-si puna bagajul si fundul in masina.

    00
    • Pariu că nu că va funcționa? Pentru că românul ca sa nu mai plătească parcare, se va duce acolo și dacă doar ia pe cineva ai dacă ăla vine in 30 de minute.

      00
    • Plus ca zborul e programat sa ajunga la 8, tu pleci la 7:20 din Bucuresti, zborul ajunge la 8:30, tu la 7:55, persoana ajunge din avion la 8:55, tu blochezi relaxat zona de sosiri…

      00
    • M-am plimbat și eu oleacă pe ceva aeroporturi din lumea asta: Tokyo, Berlin, Frankfurt, Paris, Madrid, Qatar, Istanbul, București, Belgrad, Malmo, Ljubliana, Zagreb, etc
      Otopeni est cel mai nespălat, jegos, haotic, prost întreținut aeroport dintre toate pe care le-am văzut. Toate au transport in comun decent, au legături cu metrou, tren, există soluții foarte rapide și convenabile de deplasare.
      Numai la București autobuzele-s pline de suedezi, de lăutari, de cocalari crăpători de semințe, cancere cu roți. E naoptea minții, ca în 2021 abia să ai o linie de tren impuțită, care ar fi trebuit făcută acum 40 de ani, care să ducă lumea măcar până la spurcăciunea aia de Gara de Nord, iar de acolo fiecare să se ducă unde are nevoie.
      Parcarea aia e vai mama ei, tonomate nefuncționale, cocalari parcați peste tot.
      Fără parcări, acces rapid și facil la transport in comun, fără taximetriști impuțiți care sunt chitiți pe ciordeală și țepe, nu o să se schimbe nimic.

      00
    • @jordan
      Am spus: 1-2 minute, cu persoana pe peron DEJA.. E greu de priceput?

      00
    • și coada de mașini unde o lași să se întindă? că îți ia maxim 1-2 minute și rupi bariera, dar cam câte locuri ai acolo în față la ieșire?

      unde ai văzut tu pe afară maneaua asta?

      00
    • @marinel: dacă nu îți permiți sa plătești o oră de parcare, mai bine stai acasă.
      Pentru ca nu ai tu bani să plătești parcarea, vrei sa stea fiecare mașină 1-2 minute, care sigur va creste la 10-15 minute sau chiar mai mult și se creează un haos de nedescris.

      00
    • @Itaa
      Manea? CDG, Singapore, Amsterdam, Jakarta, Cairo, Dubai, etc.

      00
    • am înțeles că te plimbi cu avioanele constant dar nu ai bani de parcare o oră dar nici de internet ca să intri pe maps pe satelit și să compari dimensiunile aeropoartelor dar și felul în care e dispus accesul auto acolo.

      00
    • aeroporturilor*. Iar dacă chiar insiști poți să tragi de troller până dincolo de parcare, între giratorii.

      00
    • Mie nu-mi cad mîinile să trag 200-300 de metri de troler, că sînt obișnuit cu trasul de cheie, dar gîndește-te că sînt zeci de mii de oameni de afaceri și mai avem pretenția să vină și turiști care să-și lase banii pe aici, iar prima impresie – mergi mneata pînă în parcare, stai la coadă să plătesc, apoi coadă la barieră la băgat jetonul (unde deja se innoadă la 5 mașini)…

      00
    • deci, soluția de mijloc e un sistem de camere cu citit numerele de înmatriculare, cu un contactless la barieră dacă nu vrei să stai la tonomat

      00
    • mă scuzați, io-s oamă simplă, de la țară, mă duc și mă întorc de la aeroport cu autobuzul (780, cred, ăla de gara de nord).
      am și eu o curiozitate în organism: de ce mama zmeilor oprește mai întâi la sosiri, unde îi încarcă pe ăia de-au venit, cu tot cu băgăjoaiele lor și apoi la plecări, unde vor să se dea jos ăia care vor să plece, iar în autobuz se face un absolut talmeș-balmeș de oameni și bagaje mai mult sau mai puțin supradimensionate.

      să mai zic că autobuzele de aeroport au enșpe mii de stații prin tot Otopeniul (localitatea, nu aeroportul)?! nu mai zic. poate sunt autobuze … cum le zice, preorășenești parcă, nu speciale de aeroport.

      00
    • @AB Nu stiu cum e mai nou, dar in 2019, 783 cand ajungea in Otopeni, oprea mai intai la plecari si abia apoi gara la sosiri.
      Nu stiu cum face 780, dar e imbecilitate ca atunci cand ajunge sa treaca mai intai pe la sosiri. E pura prostie din partea STB daca face asa.

      00
    • înseamnă că au schimbat.
      recunosc că ultima oară am fost în 2017 sau 2018. dar în toate situațiile anterioare acestor ani (puține) mai întâi ajungea la sosiri și apoi la plecări.

      00
  3. Profesionist + specialist + plan solid de dezvoltare + integrate = baiat din sistem care are multe guri de hranit si nu prea mult timp la dispozitie.

    00
  4. Da, la dat cu sapa sînt destui, nu zboară doar cele cu sitibreicurile în Dubai…

    00
  5. Vănd bici stare impecabilă, folosit cu delicatețe de un bătrănel spaniol pe un cămp de căpșuni. Cadou o împletitură de curele cu plumbi, pentru situații dificile in teren accidentat.

    00
  6. După ce i-am votat pe unde m-am convins si de USR+.

    „Ușor când ești în opoziție, greu când e să pui mâna pe lopată.” – mare adevar ai grait

    00
  7. Taliban mic si ascuns ce esti. Numai la bice te gandesti

    00
    • Deci citesc ca intretinerea unui infractor in SUA costa 50.000 de dolari pe an, cazare, papica, paza, medicamente, echipamente audio video, curent, salarii. Total 50.000+. 5 ani de pucarie pentru ceva 5 X 50.000 = 250.000 dolari

      Si dupa aia calculeaza cat costa 10 bice pe spinare, ca la Singapore: un calau, niste catuse, uzul unui bici pentru jumatate de ora? deci in dolari ar fi…

      00
    • „deci in dolari ar fi…”

      Exista oameni care ar face asta pe gratis (munca de calau), daca le asiguri transport, locuinta si o masa calda.

      00
    • și transportul, locuința și o masă caldă sunt gratis? unde, că vreau să mă mut acolo.

      00
    • @AB In coreea de nord, daca stii pe cine trebuie.

      00
  8. @Vali, pe timp de noapte (1-6 AM) vorbeste cu STB si sincronizati plecarile de 783 cu orarul de sosiri. In felul asta fac si ei un ban cinstit la cursele de noapte.

    00
  9. Ii biciuim și pe aia care aplauda la aterizare?

    00
  10. îmi amintesc ce față de prost am avut când am încercat să bag monede de 50 de bani în aparatul ăla de la parcări.. și am auzit „clang” căzând moneda în cutia de tablă fără ca acolo în spatele fantei să existe ceva..

    00
  11. Si ce faci cu apropiatii care vor si ei un post caldut la aeroport? Ii lasi la urma? Pai e frumos asa?!

    00
  12. nu-s deacord tot timpul cu ce spune sau ce face mandachi, dar aici sunt doar fapte:

    „Calc pe o pardoseală de cauciuc umflată, care în zona de etanșare cu metalul adăpostește mult jeg. Ulterior:
    – arunc privirea pe un perete din care s-a dezlipit o gaură de 50 cm de tapet
    – toate grilajele de pe tavan, montate câș. Intră un șobolan lejer printre găuri
    – o gaură de două palme tăiată ”din greleală” când s-a montat o gură de aerisire
    – o cameră de luat vederi spânzurată, cu un picior prelungit și înfășurat în bandă-izoler. Ca în garajele de la fabrici dezafectate (e clar că a fost pusă de mântuială, pt. că cineva a uitat să o prevadă în proiect)
    – urcăm pe o scară rulantă slinoasă de pe care se desprinsese un autocolant. Cineva a uitat să curețe. Lasă că merge ș-așa.
    – ajung la ghereta vameșilor. Cu privire la ei n-am ce obiecta, întrucât toți vameșii de pe planeta asta sunt plictisiți. Fără excepție, toți par mereu obsiți și dezgustați de ceva, sau privesc în gol a lehamite.
    Ceea ce-mi atrage atenția însă, este avizierul lipit pe geamul vameșului. Un tabel printat pe o foaie A4 și foaia pusă frumușel într-o folie din aceea cum foloseam la referatele din clasa a 6-a, când le copiam de pe internet și le așezam în folie pagină cu pagină, apoi le stivuiam în dosar, ca să pară că am muncit mai mult. Dacă în aeroportul din Dubai vezi așa ceva cred că-l bagă la carceră pe director.
    Mergem spre banda de bagaje:
    – autocolantul pe care scrie ”monitorizare video” de pe ecranul vameșului este dezlipit
    – indicatorul ”preluare bagaje” e dezlipit în proporție de 20% de pe peretele oribil, placat cu gresie de 22,5 lei/mp de la Dedeman
    – plăcile de faianță sunt puse strâmb în raport cu gresia, iar în partea superioară, probabil un copil a mâzgâlit cu o cariocă peretele
    – două gume, negre deja, stau căpoase pe o placă de gresie
    – trei coșuri de gunoi s-au deplasat de la locul lor, ceea ce a dezvăluit urme groase de jeg dedesubtul lor, după deviza ”bagă rahatul sub covor”. E limpede că nu se curăță sub coș. ”Oricum nu se vede”.
    – intrăm într-o zonă cu niște gemulețe rotunde, care simulează ferestrele din avion. Pe una dintre ele sunt lipite vreo 10 abțibilduri și nu le-a mai desprins nimeni. Peretele cu pricina este scorojit și are două găuri albe
    – alte două julituri mari într-un perete
    – pe banda rulantă, dacă ai claustrofobie, intri în criză. Nu încape un om de doi metri. Cameramanul nostru are 2.02 m (a făcut furori printre africance) dar aici mergea ghemuit
    – pardoseala albastră din cauciuc e o eroare a naturii: umflată, găurită, plină de jeg derivat din fel de fel de abțibilduri
    – alte gume înegrite.
    – pe balustrada scării rulante sunt lipite șapte etichete, probabil de pe bagaje.
    – de pe un tavan s-a desprins un spot sau vreo bucată de metal, ceea ce a lăsat moștenire un dreptunghi de 50 x 20 cm de jeg învechit
    Din nou, tavanul mă scoate din sărite. Este montat într-o cruntă bătaie de joc. Mă holbez. Incredibil câtă nesimțire. Dacă-mi punea mie la hotel un astfel de tavan, îi închideam în pod pe muncitori, până se îndrepta. Totul, dar TOTUL ESTE PUS STRÂMB. Cine a plătit pentru o astfel de lucrare? Cine a făcut recepția lucrărilor? Mergem mai departe
    – după cinci pași, o gură de ventilație abia se mai ține în tavan. Poate pica în capul oricui. Am atașat poză, poate se sesizează careva din aeroport s-o peticească în stilul lor, cu ceva scotch
    – alte trei umflături și două tăieturi în pardoseală
    – indicatorul ”Bagaje” are două zgârieturi sub săgeată. Habar n-am cine a ajuns până acolo să scrijelească
    – sub o ușă automată, o dungă elegantă de jeg, groasă de 4 cm și lungă de peste 1 m
    – indicatorul ”loc pentru fumat” e lipit în mod evident, strâmb. Poate să-i trimită afară mai repede pe fumători :))
    – revin de pe pardoseala albastră de cauciuc pe o splendidă pardoseală placată cu gresie. Trei plăci de un fel, două de alt fel. Ca pișatul boului. Peticeală. Mai merg zece pași, altă cârpeală.
    Părere subiectivă: e urâtă cu spume gresia.
    – măturile și mopurile la vedere, trântite într-un ungher lângă găleata de zoaie
    – mă așez pe un scaun, conform instrucțiunilor, întrucât pe el scrie ”AȘEZAȚI”. Bucata cu ”nu vă” a rupt-o cineva și așa a rămas.
    – mai merg trei pași. Jaluzelele cârpite nu le mai pomenesc, însă interesant e că pe un nou scaun scrie doar DON’T ASS! :))) Aici n-am înțeles care-i poanta. Poate vor să ne transmită că ”ne doare-n cur”
    – un stâlp cu gresie are o două spărturi care se văd din cer
    – zgomotul de la banda cu bagaje e asemenea unei basculante din anii 70. Huruie ca un buldozer constipat cu intermitente fâșcâituri ca în filmele de groază
    – un mănunchi de cabluri și un prelungitor zac împrăștiate pe jos
    – un stand din lemn din care s-a desprins o folie de lemn, este abandonat, însă ne relevă o chiuvetă lipită cu scotch.
    – un scaun directorial rupt cu o gaură în burete”

    „– arunc un ochi spre arhitectura aeroportului: opt arcade comuniste, ca niște cozoroace de șepci din anii 90. Coșărci zburătoare.
    – spre parcare vopseaua e scorojită peste tot. Cine a diluat vopseaua nu mai contează. Dar oare cine a plătit vopseaua? Că n-a plătit din banii lui, din buzunarul lui. A plătit din banii noștri.
    – sar un mic șanț crăpat în beton cum intri spre liftul de la parcare”

    00
    • cine pula mea suferă așa rău de ocd încât să aibe timp și chef să alcătuiască o listă elaborate cu 1000 de subpuncte în pula mea?

      00
    • cine pula mea suferă așa rău de ocd încât să aibe timp și chef

      ești nou pe blogul ăsta? câte episoade din „azi am condus” ai citit?

    • @ltaa superficialitatea e cancer

      00
    • nu vorbesc de merge și așa aici, dacă ăla în loc să facă ceva chiar util (că nu cred că era în timpul liber) și-a consumat neuronii alcătuind o listă de 300 de puncte din care nimeni nu citește mai mult de un sfert, sunt sigur că are și el multe alte probleme pe care le ignoră, pe la mansardă. Tot ce a enumerat el sunt defecte cosmetice care doar te zgârie pe ochi, dar ce e dedesubt, ohooo.

      00
    • Și la ”masa” vameșilor, culoarul cu roșu, cu bunuri de declarat, nici o listă cu produsele interzise sau necesar a fi declarate. Ceață totală, cu măgari în ea.
      Veneam o dată din Bogota si ne-a luat pîndarul cu jerlăul la mirosit, noi și bagajele, întrebîndu-ne dacă avem ceaiuri cu coca, că sînt interzise.
      Bine, bine, dar unde scrie aici? Că eu dacă le cumpăr din comerț din Columbia nu am de unde să știu că-s interzise în Ro.
      Păi, păi… ridicat din umeri…

      00
    • NOU
      #56

      @marinel , ai grijă cu ,, ceaiurile,, alea , necunoașterea legii nu e pe nicăieri o scuză !

      Cei drept pe afară , câteodată mai vedeam prin aeroport și ,, lista de los precios ,,
      Spania 7 ani
      Italia 7 ani
      Arabia Saudita , pe viață
      Maroc 10 ani ETC , ETC

      00
    • E Romania, tara lui ‘merge si asa’, romanul nu iubeste frumosul, n-are gust, e mitocan, miserupist, jmeker, p’afarist, prost, lacom, egoist, hotz si impertinent. Aeroportul ala e oglinda Romaniei, usa ei de intrare, mai bine d-atata nu o poate ilustra.

      00
  13. Dacă printre cititori se găsește cineva care să-și facă repede o firmă de mentenanță automate taxi, dați un mail, că rezolvăm un contract de atribuire (10% la Drulă, 10% la mine).

    😐
    Se poate și 0%. Vorba aia, „fără…” ceva.

    Tot din seria de măsuri rapide, o să fac un sistem de camere de supraveghere în care o să văd în timp real taxiurile care circulă pe banda a treia pe tronsonul ăla de DN, urmând să primească câteva bice pe spinare când ajung la aeroport. Dacă ești transport public, așa cum pretinzi, marș în mă-ta pe banda 1. Bonus de bice pentru cine face dreapta de pe DN de pe banda a doua.

    Cu bice n-ai voie fiindcă suntem în UE. Reclamații?

    Care sunt alea 3 limbi? Păi, hai să vedem, dincolo de români, ce naționalități sunt cele mai frecvente pe aeroport? Aia e.

    Te complici cu efemerități.
    Română, engleză și chineză.

    Dacă tot suntem în Războiul Rece 2, atunci să fie după niște noxe corespunzătoare (da, „noxe”).
    1 — Română – să nu fie scandal cu patriotarzi și sofiștii sinecuriști & securiști că vorbim alte limbi, respectiv să nu i se aducă focoase lui Drulă/USR.

    2 — Engleză – lingua franca mondială de IT, business, turism și parteneriat strategic. Le place, nu le place, engleza e prima limbă a lumii.

    3 — Chineză – așa cum sunt patriotarzii de casă, așa sunt patriotarzii de contra cost, unde se vor calma și ei. Bine nu scăpăm de ceilalți patriotarzi dar mă gândesc că vor fi convinși între D.C. & Aachen.

    Toate parcările se vor plăti cu cardul. Nu ai card? Marș acasă, nu la furat în Italia.

    De-aia a plecat de acolo?
    Nu vei preveni hoția dacă lovești în cei care vin din provincie, hoți, nehoți. Nu va fi susținere pentru așa ceva, iar din ăia 10% de hoți nu-i vei prinde, dar, vei crea animozitate cu cei care nu au nevoie de București decât din pricina că trebuie să meargă din județ doar în aeroport. Iar cardul e o altă schimonosire tipic românească.
    Cine vrea cu cardul, plătește cu cardul, cine vrea cu bani gheață, atunci cu bani gheață.

    00
  14. referitor la ultimul paragraf. cat timp cash-ul este „legal tender” nu poti sa faci asta.

    poti propune o lege, devenim cashless si ura si la gara. dar pana atunci nu ai dreptul legal sa refuzi sa prestezi un serviciu pentru ca va fi platit cu cash.

    00
    • insert casele self scan card only

      00
    • Casele self scan card only nu sunt singura varianta disponibila.
      Poti sa o ingreunezi (o singura casa cu bani si in rest automate de plata cu card) dar nu o poti elimina.
      Easybox cred ca e singurul serviciu care nu accepta plata cash si nu am idee ce fel de acord au ei cu statul.

      00
    • și la easybox ai alternative, curier, ridicare personală, etc. La fel cum la plata cu cardul în STB (!!!) ai alternativa clasicului card cu călătorii de la ghișeu dacă vrei cash.

      00
  15. Pentru cei care-i acuza pe altii de „sarakie” ca n-ai bani de parcare minim o ora doar ca sa iei pe cineva… v-as chema in aeroportul din Wroclaw, Polonia, sa vedeti minune. Plecam spre Dresda, trebuia sa iau pe cineva din aeroportul minunte. Il sun: coae, ai ajuns? Am ajuns, sunt la locul stabilit, de preluari. Intru in parcare, primesc tichet de la un automat de tichete ( la o bariera ), am maxim 10 minute gratuit sa ma misc cu talent sa iau persoana respectiva si sa ies afara din aeroport. Am intrat, am luat, am plecat. La iesire am bagat tichetul, s-a vazut ca era sub 10 minute, zero bani de platit. Fara stres, fara coada. Desi au o parcare relativ mare, ei au decis ca-i mai sanatos sa-i lasi pe oameni sa-si rezolve treburile in 10 minute, chiar cu riscu de-a nu castiga niste bani. Nici parcarea nu se aglomera dar nici coada de masini nu era, desi tocmai venisera 2 avioane cu pasageri.

    00
    • i-auzi coaie, deci au aterizat două avioane dar nu erau mașini deloc și singurul pe peron era amicul tău. Înseamnă că de fapt toți au parcat pentru ca altfel se creea haos și ajungeai să ieși peste 10 minute și plăteai oricum. Pentru că e horror să încarci bagajele în grabă când știi că sunt alții după tine.

      00
    • Nu dovlecel, nu era pustiu acolo. Doar ca era bine organizat, nu ca-n Talibanstan / Bucuresti. Iar polonezii ai prostul obicei sa respecte anumite reguli sociale.

      00
    • La fel la Luton, Gatwick. Daca nici alea nu sunt aglomerate…

      00
    • @Itas – Oare cum fac ăia în Germania de nu li se mai blochează aeroporturile, că peste tot ai 10 min parcarea gratuită la terminal. De la aeroporturi mici gen Baden-Baden până la Dortmund sau Frankfurt International. Și încă ceva, șoc și groază: peste tot se poate plăti cash.

      00
    • Păi la noi oamenii care platesc mai mult pe card tind sa fie un pic mai spălați si citiți. Și de asta au o „greață” față de „sarakie” iar asta adâncește prăpastia existentă.

      00
  16. dacă Drulă ar avea vreo putere ca ministru al Transporturilor ar desființa Tarom. Nu există nici un argument pentru existența companiei ăleia.

    E un bizinis de stat, nu e necesar, nu e esențial, desființăm complet aia, dăm un avion la președinte și unul la primul ministru și de restul se ocupă companii private.

    Mai mult, desființat companiile de stat care administrează aeroporturi. Nu e transport esențial, repet. Și, pentru localitățile care dețin aeroporturi în proprietate personală (autoritățile locale sunt acționari la firma respectivă și ea nu face profit), sorry, niciun fond alocat pentru nimic. Dacă biznisul e profitabil, se găsesc rechini care să-l ia, dacă nu, nu-i bai, se poate veni în țară de la furat și cu mașina.

    • … sau elicoptere, nu doar mașina.

      00
    • Tie vad ca iti place sa platesti mai mult pentru biletul de autobuz pâna la aeroport decat pentru biletul de avion de vii cu idei din astea … ori nu prea ai fost pe aeroporturile alea particulare

      00
    • dar vai, cum, interes național, companie strategică, 3 zboruri pe zi oradea bucurești, sigur sunt profitabile.

    • 3 zboruri/zi poate ca sunt prea multe dar în rest chestia asta se practica mai peste tot în UE https://en.wikipedia.org/wiki/Public_service_obligation

      00
    • dacă Drulă ar avea vreo putere ca ministru al Transporturilor ar desființa Tarom. Nu există nici un argument pentru existența companiei ăleia.

      A hotarat unul Eftimie, de pe internet, ca trebuie desfiintat unul din ultimele asset-uri ale statului roman. Despre valoarea brand-ului nu mai spun..

      00
    • oh well… branduri sunt BA, AirFrance, Lufthansa, Turkish…

      din acest punct de vedere tarom e mult si sub ryanair.

      il inchizi si bagi banii in dacia. alea macar se vand.

      00
    • Dacă se desființează TAROM și/sau Blue Air vom plânge la ce prețuri ne bagă Wizz Air.
      Plus, cine va zbura la Satu Mare, Oradea, Baia Mare, Suceava de la București? Nu poți să ai o tară cu rute exclusiv rutiere de peste 10 ore. Că se poate mai eficient pe la TAROM, cu siguranță. Hai să nu fim aiurea, chiar e interes național.

      00
    • Aici nu sunt de acord. Unele chestii sunt strategice la nivel de țară și e bine să le ai.

      KLM al cui e de ex? Da, ar trebui și tarom listat pe bursă și pus management competent, dar statul ar trebui să rămână acționar. Stil Dacia Renault.

      Ce fain a fost când pe pandemie sau chestii excepționale ai o mică flotă de avioane de care te poți folosi pentru chestii urgente sau strategice.

      Plus (dacă am avea creier) Tarom ar putea susține niște curse ieftine spre anumite orașe ca să încurajezi investițiile în anumite zone, nu la supra-prețuri cum fac acum, pentru că monopol. Iar pentru asta nu ai nevoie de 3 zboruri pe zi, ci de 2 pe săptămână, lunea și vinerea.

      Asta ar trebui să fie Tarom, nu vaca de muls care e azi…

      00
    • @Eftimie, cu părere de rău, dar nu ai dreptate.
      Transportul aerian este esențial atât pentru turism, cât și pentru mediul de afaceri. TAROM nu face profit? Da, așa este, pentru că sunt niște bugetari bătuți în cap și vacă de muls pentru contracte-căpușă. Poate să facă profit? Poate, dar cu restructurare și capital parțial privat + contract de management.
      Dacă s-ar desființa TAROM, scade oferta de locuri și prețurile vor zbura în sus cu bucurie. După aceea tot voi vă plângeți că nu mai găsiți Barcelona mai ieftin de 350 Euro.
      @Vali – rutele interne sunt super-profitabile și cash-cow pentru TAROM. Nu se compară un 737 gurmand cu un ATR economic. Flota de ATR-uri este perfectă pentru zborurile către aeroporturi gen Oradea, Satu Mare, Suceava, Iași.

      00
  17. NOU
    #79

    De fiecare data asteptam foarte mult la carusel sa ne ridicam bagajele, in conditiile in care uneori sunt 2 zboruri aterizate! Ultima oara am asteptat intre 20-30 minute! Sa nu mai vorbim de modul in care ajung bagajele! Rupte, plouate, poate chiar „verificate manual”.
    Pista de aterizare este jalnica! Toti pilotii se plang de calitatea ei. Multe companii aeriene nu pot ateriza cu avioane mai mari datorita faptului ca este scurta si ingusta.
    Este jalnic ca o capitala a unei tari din UE, de 20 mil de locuitori, sa aiba astfel de aeroport!
    Infrastructura foarte anevoioasa!
    Se poate imbunatatii check-in-ul prin aparate digitale mult mai performante si mai bine semnalizate! Baggage drop-off inexistent, sau cel putin nu am vazut eu! Sunt necesare birouri de informare, birouri de turism funtionale! Totul este haotic! Trebuie sa cunosti aeroportul pentru a te descurca, daca vi pentru prima oara, esti pierdut!
    Semnalizare aeroportului este precara, are trebui amplasata o harta a aeroportului in care sa se mentioneze facilitatiile acestuia, deseori caut o toaleta disponibila, si este foarte greu de gasit! Multi nu stiu ca exista supermarket, farmacii, birouri de inchirieri masini etc in acest aeroport!
    Aeroportul nu are incaperi pentru a face asteptarea intre transferuri mai placuta!
    preturile restaurantelor sunt exagerate!
    Nu exista un sistem automat pentru scanare pasapoartelor biometrice la Imigrare (Automated border control system/E-gates).

    00
  18. NOU
    #80

    De fiecare data asteptam foarte mult la carusel sa ne ridicam bagajele, in conditiile in care uneori sunt 2 zboruri aterizate! Ultima oara am asteptat intre 20-30 minute! Sa nu mai vorbim de modul in care ajung bagajele! Rupte, plouate, poate chiar „verificate manual”.
    Pista de aterizare este jalnica! Toti pilotii se plang de calitatea ei. Multe companii aeriene nu pot ateriza cu avioane mai mari datorita faptului ca este scurta si ingusta.
    Este jalnic ca o capitala a unei tari din UE, de 20 mil de locuitori, sa aiba astfel de aeroport!
    Infrastructura foarte anevoioasa!
    Se poate imbunatatii check-in-ul prin aparate digitale mult mai performante si mai bine semnalizate! Baggage drop-off inexistent, sau cel putin nu am vazut eu! Sunt necesare birouri de informare, birouri de turism funtionale! Totul este haotic! Trebuie sa cunosti aeroportul pentru a te descurca, daca vi pentru prima oara, esti pierdut!
    Semnalizare aeroportului este precara, are trebui amplasata o harta a aeroportului in care sa se mentioneze facilitatiile acestuia, deseori caut o toaleta disponibila, si este foarte greu de gasit! Multi nu stiu ca exista supermarket, farmacii, birouri de inchirieri masini etc in acest aeroport! Niste carucioare pentru bagaje ar fi de bun augur!
    Aeroportul nu are incaperi pentru a face asteptarea intre transferuri mai placuta!
    preturile restaurantelor sunt exagerate!
    Nu exista un sistem automat pentru scanare pasapoartelor biometrice la Imigrare (Automated border control system/E-gates).
    Cat despre problema taxiurilor, se poate lucra la acest aspect. Totusi Uber, Bolt trebuie lasati sa opereze! De asemenea transportul public este foarte accesibil, eu prefer acesta modalitate oriunde in lume! Dar trebuie mai multe indicatoare care sa mentioneze unde se afla acestea si ce rute au!

    00
  19. De ce sa faci lucrurile complicate cand le poti face simple. Vezi, si tu te-ai intins aiurea. Ce sistem it? Ce badigarzi? Uite ce am vazut eu in alte aeroporturi:
    * bun, toate legate la mijloace de transport in comun. O zic pe asta prima ca sa o scot de pe lista de „da, dar”. Nu despre asta vreau sa vorbesc.
    * la iesire, e o curte/culoar destul de incapator unde se aliniaza toate taxiurile care cauta clienti. Toate, fara discutie;
    * e un punct semnalizat cu un panou mare pe care scrie „Taxi” (d’oh!);
    * aici se aliniaza toti pasagerii care vor cursa catre oras. Uneori sunt desenate si linii unde sa fie formata coada, dar de obicei astea sunt pentru romani, italieni, magrebieni;
    * la „punct” mai e un angajat al aeroportului care cheama cate o masina pentru fiecare set de pasageri.

    Timp de asteptare? 20 min max. Scandal? Confuzie? Nope. Costuri? 5-10 salarii: dispecerii, maturatorii si seful lor.

    00
  20. Dar vai, usere e doar un alt pesede, penele?
    Io când ziceam p-acilea că toți politicienii-s muiști, se supăra tineretu’ userist.
    București este un căcat ambalat care ar trebui arat și discuit. Aș lăsa doar Casa Poporului în picioare.

    00
  21. OTP era aeroport decent când am fost ultima oara prin el, acum vreun an-doi. Cine zice ca OTP e nasol ar trebui sa vada cum e pe ORY, SXF, FLR sau LPL, desi anti-românismul unora s-ar putea sa-i orbeasca … vecini nostri de la sud o duc si mai rau.

    00
    • ai trecut cumva si prin culoarul ala claustrofobic? sau te-a parasutat direct bagaje?

      00
    • Cred ca n-ai trecut prin aeroporturile mentionate de mine sa vezi cu adevarat ce inseamna claustrofobic … sau macar pe STN sa fi fost sa vezi cum mergi cate 10-15 minute prin culoare cât un sfert ca cel din otopeni ca sa ajungi la portile de îmbarcare

      00
    • Pai da, dar nu e chiar asa. Otopeni nu trebuie comparat cu aeroporturile gen autogara din celelalte capitale. Baneasa da. Dar Otopeni trebuie sa fie un aeroport de top. Si nu e un aeroport rau, eu nu vreau sa critic OTP, critic doar comparatia ta, care e misleading, un fel de sofism.

      00
    • ORY sau STN nu sunt chiar autogari dar lipsa infrastructurii pentru zborurile intercontinentale, si lipsa acestor zboruri din cauza probabil a lipsei de cereri cam face OTP sa fie autogara si probabil va ramane mult timp asa pentru ca va fi mai usor mai avantajos pentru operatori si mai ieftin pentru clienti sa iei un zbor din bacau sau din cluj spre munchen sau madrid si de acolo un zbor de legatura spre america sau asia.

      00
    • cele mai faine aeropuarte sunt WTF PLM BRB MSR FCK

      00
  22. Pasagerii in tranzit au acces la pasajul direct intre aterizare si imbarcarea in urmatorul avion sau inca mai trebuie sa iasa si sa repete procedura de check-in plus control alergind cu bagajele pe coridoare , sa nu piarda legatura?

    00
    • Asta cu culoare de tranzit între zboruri doar la aeroporturile cu zboruri intercontinentale am vazut-o, iar la OTP exista zboruri din astea?! nu, nu exista … deci nu, nu ai nici culoar de tranzit

      00
  23. Parca era un studiu care demonstra că imbarcarea se face mai rapid pe sistem „random”, decât dacă îi îmbarci pe cei de pe ultimele locuri intai, și tot asa. Uite un clip:
    https://youtu.be/cMgarcFkXz4

    00
  24. Îmbarcarea și implicit ordinea îmbarcării în avion e treaba companiei nu aeroportului ca multe alte chestii pe care ai vrea să le rezolvi acolo ce nu țin de conducerea aeroportului.

    00
  25. NOU
    #94

    De fiecare data asteptam foarte mult la carusel sa ne ridicam bagajele, in conditiile in care uneori sunt 2 zboruri aterizate! Ultima oara am asteptat intre 20-30 minute! Sa nu mai vorbim de modul in care ajung bagajele! Rupte, plouate, poate chiar „verificate manual”.
    Pista de aterizare este jalnica! Toti pilotii se plang de calitatea ei. Multe companii aeriene nu pot ateriza cu avioane mai mari datorita faptului ca este scurta si ingusta.
    Este jalnic ca o capitala a unei tari din UE, de 20 mil de locuitori, sa aiba astfel de aeroport!
    Infrastructura foarte anevoioasa!
    Se poate imbunatatii check-in-ul prin aparate digitale mult mai performante si mai bine semnalizate! Self Baggage drop-off inexistent, sau cel putin nu am vazut eu! Sunt necesare birouri de informare, birouri de turism funtionale! Totul este haotic! Trebuie sa cunosti aeroportul pentru a te descurca, daca vi pentru prima oara, esti pierdut!
    Semnalizarea aeroportului este precara, ar trebui amplasata o harta a aeroportului in care sa se mentioneze facilitatiile acestuia, deseori caut o toaleta disponibila, si este foarte greu de gasit! Multi nu stiu ca exista supermarket, farmacii, birouri de inchirieri masini etc in acest aeroport! Niste carucioare pentru bagaje ar fi de bun augur!
    Aeroportul nu are incaperi pentru a face asteptarea intre transferuri mai placuta!
    Preturile restaurantelor sunt exagerate!
    Nu exista un sistem automat pentru scanare pasapoartelor biometrice la Imigrare (Automated border control system/E-gates).
    Cat despre problema taxiurilor, se poate lucra la acest aspect. Totusi Uber, Bolt trebuie lasati sa opereze! De asemenea transportul public este foarte accesibil, eu prefer acesta modalitate oriunde in lume! Dar trebuie mai multe indicatoare care sa mentioneze unde se afla acestea si ce rute au!

    00
  26. Buna ziua. Sa va zic și eu din experienta mea în Otopeni și în toate celelalte aeroporturi din lumea asta.. Din cauza legii taximetriei nu ai cum sa bagi pe taxi un Mercedes Vito (de exemplu) dacă venim 3 pers cu câte un troler mare nu încap bagajele în nici un Logan de pe taxi… A trebui schimbata puțin legislația, sa poți opta pentru un trasport civilizat ca în marile aeroporturi din lumea asta.. Am aterizat la Munchen acum 6 luni, 4 pers cu câte un bagaj mare, am ajuns în zona de taxi unde toți așteptau frumos în mașinile lor.. Ni sa recomandat de 1 dispecer o mașină mai mare gen Vito sa ne încapă bagajele..

    00
  27. nici nu au venit astia bine la minister ca deja „stim ca sunt la fel”
    AAA,,,ce?

    00
  28. Pingback: Gânduri pandemice

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile