Tinmar a făcut o aplicație de plătit utilitățile simplă și utilă

N-ai cum să o faci atractivă sau bombastică. E o aplicație de plătit curentul. Trebuie să fie simplă, cu meniuri mari, cu date clare. Vezi facturile, dă indexul, vezi soldul, vezi puncte de lucru. Aia e. Nu ai nevoie de briz-briz-uri și de alte minuni care fac aplicația să aibă 100Mb și să se încarce greu, cum mai avem exemplare.

Asta face și aplicația myTIN de la Tinmar. V-am spus că m-am mutat cu curentul la ei și sunt mulțumit, și probabil mă voi muta și cu gazul când se vor liberaliza prețurile în jos. Că e mai simplu să am un singur furnizor. N-am avut probleme până acum, și asta e bine. Merge.

Așa, revenind la aplicație. O chestie bună e că poți face reclamație din ea. Intri în meniul Contact, apeși pe “cereri și reclamații” și te sună ei. Asta e tot. O altă chestie e că poți schimba pachetul de energie pe care îl ai, precum și o simulare a costului.

Ce aș vrea: alertă când trebuie să dau indexul, că asta uit constant. Ar fi o alertă pe care chiar aș vrea-o, spre deosebire de alea din Candy Crush et co.

mytin

#ceamaibunaenergie #energieromaneasca #energieverde

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Frumos, elegant, funcțional. Ai comparat prețul Tinmar cu cel la „furnizorul de ultimă instanță”?
    Eu pentru 271KW am plătit 162.57 la Enel luna trecută fără abonament special pe vreo perioada, ci ăla „la stat”.
    Vorbind de aplicații, eu încă mă bat cu „facturile mele”/ „direct debit” de la ING. Facturile Engie și Vodafone nu le primește în fiecare luna. Are cineva o experiență mai bună cu alte bănci la acest aspect?

    00
    • La Raiff am de vreo 5 ani direct debit pentru facturi curent, RDS, telefon, a mers fără sughițuri până acum. Și aplicația lor de mobil e decentă.

      Plus: Enel îmi dă un mail lunar când e perioada de declarat indexul să-mi aducă aminte.

    • Subscriu cu Raiff. Am direct debit la ei de cand s-a inventat conceptul si nu am avut nici o factura sarita pana acum. Singura enervanta era Apanova ca lucra doar cu BRD si deabia in ultimii ani au acceptat toate bancile. Si cam 6 luni dupa ce s-a facut tranzitia a fost cu sughituri. In rest totul ok.
      Mi-ar placea ca, daca se sare o factura din lipsa sold, sa te notifice si sa incerce din nou in 5 zile sau ceva de gen. Abonamentele pe card din afara asa fac. La noi trebuie sa faci plata manual, daca uiti sa alimentezi contul ala de unde faci platile.

      00
    • Pana in 2016 fiecare banca avea propriul sistem de direct debit. Daca furnizorul X accepta si banca A si banca B, fiecare din cele 2 banci avea propriul sistem de direct debit, de care nu stia nimeni altcineva si la care nu puteai adera decat daca aveai cont la bancile respective.
      Urmatorul pas a fost ca banca A de ex sa permita si bancii C sa ajunga la sistemul de DD al bancii A. C semnaliza lui A ca are un client de DD, A il semnaliza lui X, X trimitea factura catre A, A dadea mai departe catre C, C lua banii de la client si-i dadea lui A care-i punea in contul lui X.
      Nu stiu cine a avut influenta asa de mare dar pana la urma s-a facut un sistem centralizat de DD. Are o parte numita RUM in care se baga contractele de DD si asa afla imediat si furnizorul de contract. Furnizorul trimite factura catre banca clientului, clientulului ii sunt luati banii din cont si trimisi ca OP catre banca furnizorului.
      Astfel s-a eliminat posibilitatea de monopol pe care o aveau anumite banci (cele mari) pe partea de DD.

      Ma rog, detaliile despre cum se face sunt multe si marunte, important este ca tu ca si client ai acces direct la furnizor indiferent de banca la care esti.

      00
    • Eu platesc in mod clasic, de pe calculator, intrand pe site-ul firmei. Au acolo metoda cea mai simpla, bagi datele cardului si primesti sms cu cod pentru 3D secure. Imi ia 5 minute pe luna sa platesc toate facturile, fara sa am nevoie de aplicatie sau internet banking.

      00
    • 271 kw = 162 lei ?
      Eu pe 246 kw platesc 204 lei tot la enel. Constanta. Care e faza ?

      00
    • Tu ai pret de furnizor de ultima instanta sau pret de piata libera? La Enel sunt posibile amandoua. Si cred ca pretul de furnizor de ultima instanta e pe zone, dar nu sunt sigura…

      00
    • @Bogdan:

      Constanța e mai scumpă decât București și, de exemplu, Mangalia.

      Am comparat eu prețurile acum vreo ~2 Luni.

      În plus, dacă acum 2 ani (sau când a fost), ai semnat „noul contract” de la Enel, înseamnă că ai tariful nou „liberalizat”, care, culmea, e mai mare decât cel vechi. Cei care nu l-au semnat au prețuri mai mici. Poți să vezi pe factura Enel ce tip de contract ai. Factura aia colorată frumos are un text cu „Factură piață concurențială” == deci plătești mai mult.

      Aia a fost cea mai tare japca de la Enel. Au trimis contracte, au presat lumea să semneze, că e neapărat nevoie, și binențeles că i-au futut pe toți în cur cu tarife mai mari.

      Proprietarul apt. unde stau eu a semnat contractul, acum am prețuri mai mari ca ăia care n-au semnat…

    • Am multe facturi in ING – la toate merge ok direct debit (Vodafone, Enel, RDS…)

      00
  2. Asta cu alerta e cu dus-intors. Cand eram la DigiEnergy stiam ca in fiecare luna in ultimele 3 zile se da indexul. Cu toate astea, insistau sa-mi dea automat multiple emailuri si smsuri cu alerta de transmitere index, fara vreo modalitate de oprire. Ma saturasem de ele dar cand i-am sunat – supriza, nici ei nu aveau optiunea de a opri sms-urile si mailurile. Solutia de avarie a fost sa-mi puna un numar de telefon fictiv la ei in sistem… #inginerie.

    00
    • S-au schimbat lucruri si la Digi de peste 1 an de zile. Acum poti sa setezi ce notificari sa primesti si chiar si pentru ce adresa (daca ai mai multe).

      00
    • @Andrei nu stiu cat de mult s-au schimbat. De juma de an am schimbat adresa de email in contul digi romania. Inca imi trimit facturile pe cea veche si confirmarile de plata pe cea noua. Fara sa mai gasesc nicaieri in sistem emailul vechi. Am sunat si la ei, si ei doar pe cel nou il vad.
      A doua chestie cu digi romania e siteul plin de java script prost facut. Consuma bateria la laptop sau la mobil de parca minezi dupa crypto.

      00
    • Si poate numarul ala fictiv era numarul real al unei persoane. Saracu…

      00
  3. Myenel are asa ceva de mult timp si eu am autocitire la index

    00
  4. Eu sunt la gaze la ei de aproape un an. Au preț mai bun decât furnizorul de ultimă instanță (prețul de la stat – că tot întreba cineva). Ce nu mi-a plăcut inițial e că au un fel de garanție (deghizată altfel în contract). Practic, tu mereu plătești o estimare pe luna in curs – nu luna trecuta cum e la alte servicii. Adică ești mereu in avans cu plățile. În lunile fara consum de gaze nu se emite nici o factura :-)

    00
  5. NOU
    #17

    Perioada 2016-2018 a fost ok la Enel – am avut o scadere considerabila a costului la energie electrica trecand pe piata concurentiala. De atunci au tot crescut preturile si am calculat ca undeva prin septembrie anul trecut am pierdut ce castigasem in acei 2 ani.
    Cochetez mult sa scap de Enel ca mai nou in fiecare luna cand deschid aplicatia lor (pe ios) imi da “eroare de autentificare” si ma pune sa bag din nou credentialele. Aplicatia aia e principalul lucru pentru care as vrea sa renunt la ei…

    00
    • Eu de câte ori deschid aplicația my.enel primesc un mesaj în căsuța de dialog cum că accesul meu la cont este limitat pentru că adresa de email nu este cea din contract. Dar există opțiunea de a o modifica. Bifez pe acea opținune, după care mi se spune că – Eroare! – utilizatorul cu adresa mea de email deja există. (!!!)
      Și acum, apogeul „birocrației digitale” care există în astfel de dinozauri instituționali (vezi și la anaf, cnpp etc etc): mesajul pe care îl primesc la fiecare 2 luni, de transmitere a indexului, este tocmai pe această adresă (repet, care nu corespunde contractului). Idem și facturile.

      00
    • patesc la fela cu autentificarea, chiar si acum dupa ultimul update, am si scris review, niste cretinoizi

      00
    • La fe si la mine.

      00
    • Idem si aici. MyElectrica este o mare porcărie de aplicatie. Trebuie de fiecare dată să mă autentifical si nu meu pot plăti online din aplicatie. In momentul cand dau „Plătește” imi iese din pagina respectivă si ma duce în prima pagina a aplicației. E o mizerie de aplicatie si singura la care i-am dat o stea în Google Play. Le-am comunicat si pe pagina de facebook unde mi-au raspuns si mi-au cerut sa le trimit un email cu modelul telefonului, versiunea android si versiune soft. Problema e ca am mai multe device- uri si la toate imi face la fel chiar daca sunt versiuni diferite de hardware și soft. Acum, ca am confirmarea voastră ca mai sunt si altii cu probleme, m-am convins că nu sunt eu de vină. De ceva vreme însă, mi-am setat în ing home plata DD si imi vin facturile direct acolo.

      00
  6. Eu folosesc Pago. Imi platesc factura de la Digi, Electrica, intretinerea la bloc plus incarcare recurenta oragane prepay (da stiu, sunt sarac :D). Nu imi prezinta mare incredere ca trebuie sa bagi userul si parola de la unele servicii (gen Electrica) dar sunt impacat cu asta. Ma declar multumit.

    00
    • care e problema cu increderea? ai aceeasi credentiale ca la mail sau iti e teama ca poate iti achita careva vreo factura ?

      00
    • Daca o iei asa simplist, da, ce poate sa-ti faca? Doar avantaje :) Iti plateste factura, eventual iti trimite si indexul corect.

      Dar daca ne mai gandim putin, de fapt la orice serviciu de utilitati, ai stocate date personale (adresa, telefon, email,…).

      Pentru ca ei sa poata folosi parola pentru a se conecta la acel serviciu, parola e cumva criptata si trebuie sa existe posibilitatea de decriptare (asta in cazul in care nu e stocata in clar). In eventualitatea in care cineva pune mana pe baza de date, acele parole ar putea fi decriptare si apoi atacatorul poate afla multe date personale (enumerate mai sus).

      Nu mai zic de faptul ca unii utilizatori pot folosi aceeasi parola si la alte servicii. Chiar daca radem, e de fapt realitatea.

      00
    • Cică „…pentru ca ei sa poata folosi parola pentru a se conecta la acel serviciu, parola e cumva criptata si trebuie sa existe posibilitatea de decriptare”.

      Nici vorbă. NU (a se citi nî uuu) trebuie să decriptezi „parola” stocată pentru a o putea verifica. Și așa în general NU se stocează parola. Se stochează ceva cunoscut criptat cu parola. Iar la verificare, criptezi același ceva cunoscut cu parola ce vrei s-o verifici, apoi compari cu ce ai stocat. Iar asta este doar cea mai simplistă abordare care e cît de cît sigură, se poate și mult mai bine de atît.

      Asta e doar o altă confirmare că românu’ are extirpat și ultima urmă de bun simț, care ar trebui să-l oprescă să debiteze cu convingere prostii despre ce nu cunoaște. Că-i fotbal, tampoane, motoare, vaccinuri, viruși, unde radio, criptări, PKI sau conspirații mondiale, nici nu mai contează.

      00
    • @L ” Și așa în general NU se stocează parola. Se stochează ceva cunoscut criptat cu parola.”

      Asta e fix cum ai zis tu: in general. Si nu e acelasi lucru cu situatia curenta. Asa poate stoca facebook, google, olx, etc, orice site care foloseste parola doar pentru a-ti confirma identitatea si accesarea propriilor servicii.

      Pago foloseste userul si parola pentru a se conecta in numele tau la alte servicii. De aici reiese faptul ca au nevoie de parola ta si nu au ce face cu un hash.

      Cine citeste aceste randuri poate crede ce vrea: prostiile mele sau adevarurile tale.

      00
    • Eu nu vorbeam neapărat de Pago. Însă îți garantez ca Facebook, Google, Auth0 și alții care funcționează ca auth provideri nu stocheaza parola în clar niciodată, nicăieri. Că niște amatori așa ar rezolva implementarea unei aplicații ca Pago nu înseamnă că aia asa e făcută, sau ca nu se poate altfel. Comentariul tău induce ideea ca și aplicațiile de online banking fac așa și cine mai știi ce alte conspirații.

      00
    • @L Pentru ca multi furnizori de servicii nu ofera APIuri dedicate pentru plata facturilor, cei de la pago au implementat un sistem prin care tu le dai user si parola de la serviciul respectiv. Spre deosebire de oAuth si orice altceva, in situatia asta nu ai alta solutie decat sa ai access la parola in clar pentru a te putea conecta la serviciul repsectiv (deci nu pastrezi un hash in baza de date, ci maxim o criptezi ca sa o poti decripta ulterior). Ca e un risc de securitate, e destul de evident. Pe langa date personale poti la fel de bine sa vezi ce consumuri au oamenii, cand sunt plecati de acasa mai mult timp, etc

      00
  7. Oho, pate vântul schimbării! Articol pozitiv la Vali pe blog, dacă nu este reclamă atunci jos pălăria :)

    00
  8. Stai, cum? Se poate fara un marketplace propriu, un share pe Facebook fara access la locatie si la contacte?

    00
  9. Nu vreau sa fiu hater ca vad ca e reclama si inteleg necesitatea dar aplicatia este redundanta daca ai direct debit (nu mai instalezi o aplicatie in plus, iti setezi suma limita, setezi perioada de recurenta si aia e). Stiu, are si alte functionalitati conexe, dar concret, daca vrei sa iti simplifici viata (si stiu ca tu marsezi pe ideea asta) nu prea ajuta.

    Cat despre partea cu indexul, eu am o curiozitate si chiar intreb pe bune, nu mi-a raspuns inca nimeni la intrebarea asta, de ce ai vrea sa il trimiti lunar? De ce sa nu il trimiti odata pe an cand iti aduci aminte? Cat timp ai dat un consum estimat relativ corect, ca iti vine 100lei/luna si odata pe an iti vine 2-300lei/luna, chiar nu vad o problema.

    00
    • Pentru că oamenii în general și românii în special sunt destul de slabi administratori ai banilor. Triplarea unei cheltuieli ar însemna o lovitură la buget. Ar însemna mai puține țigări, mai puțină pâine, mai puțină Mona…

      00
    • Faza cu indexul transmis automat de contor e doar in Bucuresti si zona metropolitana? Nu mai dau indexul manual de mai bine de 2 ani si lunar platesc exact cat am consumat, fara regularizari costisitoare. Asta la Enel…

      00
    • Cat despre partea cu indexul, eu am o curiozitate si chiar intreb pe bune, nu mi-a raspuns inca nimeni la intrebarea asta, de ce ai vrea sa il trimiti lunar? De ce sa nu il trimiti odata pe an cand iti aduci aminte? Cat timp ai dat un consum estimat relativ corect, ca iti vine 100lei/luna si odata pe an iti vine 2-300lei/luna, chiar nu vad o problema.

      de pildă, la gaze vrei să îl trimiți iarna lunar, ca să nu vină la regularizare 12.000 lei.
      la curent la fel, eu fac o combinație de gaz cu curent la încălzire.
      la apă, vrei să îl trimiți vara regulat, că uzi, că speli mașina, că bla bla. vara am consum minim triplu la apă. niciodată la fel. uneori ploo și nu mai ud, alteori ud în draci. nu pot să estimez.

    • @Ionut – Asta gandesc si eu.

      @Vali – Ok, acum inteleg, deci exista o utilitate in momentul in care nu consumi constant. Cred ca exista insa un workaround – faci o medie vara/iarna si platesti media mereu (chit ca vara e mult peste cat ar trebui), nu ti se pare mai simplificat un sistem de genul asta? Adica o sa iti ia odata cateva ore sa analizezi ultimii, sa zicem, 2 ani, dupa care o sa platesti destul de apropiat de realitate, astfel incat sa nu te trezesti cu 12k random. Sigur, mai sunt diferente de preturi, dar nu cred ca atat de dramatice.

      Mersi pentru explicatie!

      00
    • @Marian – habar nu aveam, dar acum are sens, pana acum un an de zile (parca) venea cineva sa citeasca indexul odata la 3 luni, acum vad ca nu a mai venit de mult timp. E posibil sa ai dreptate si oamenii sa fii implementat un PLC (power line communication), ar avea mult sens, ar scadea mult costurile. Chiar nu stiam, o sa ma interesez. Mersi!

      00
    • Poti face direct debit din cardul de credit?
      Eu prefer sa fact toate cheltuielile dintr-o luna de pe cardul de credit, nu din contul de debit. In acest fel am tot debitul la dispozitie in cazul in care se intampla o urgenta adevarata. Sigur ca pe 25 ale lunii trebuie acoperit creditul, dar si acolo unele banci un comisionul la rostogolire mult mai mic decat multi camatari din astia legali cum sunt PROVIDENT. Asa ca nu intodeauna direct debit este cea mai buna optiune. Vezi ce spune si Vali cu flutucatia foarte mare a facturilor intre iarna si vara cand stai la casa si te incalzesti cu gaze.

      00
    • Poti face direct debit din cardul de credit?

      Din pacate nu stiu sa raspund la aceasta intrebare, dar poti suna la BT (banuiesc ca acolo ai din moment ce zici data de 25, cum stiu ca au cei de la BT la cardurile de credit) si intrebare, eu cred ca da, nu vad de ce nu s-ar putea.

      Si eu fac la fel, daca vrea Vali, pot scrie un articol fix pe subiectul asta, de ce e util un card de credit si cum sa il folosesti destept.

      La IFN-uri nu vad de ce ai apela daca esti creditabil la o banca. Pe BT nu ai niciun comision, cat timp iti platesti pana pe 25 ale lunii cat ai cheltuit, nu te costa absolut nimic si avantajul major este ca rulezi banii bancii si nu ai tai. (avantaj si in caz de furt/frauda) Pe langa asta mai ai si ceva cash-back, nu wow, dar s-au adunat vreo 200 eur in 2 ani de zile (depinde si cat cheltui, evident).

      00
    • Sistemul e facut sa poti trimite anual, dar la mine de fiecare dată când sar peste trimitere, în calculează el automat ~x2 factura.
      Ca la intretinere, nu ai declarat citirea, x3 consumul obisnuit si ne reglam pe urma :|
      PS: Si la mine a crescut considerabil factura de curent.

      00
    • @Mihai I. – se transmite din cate stiu prin radio-comunicatie.
      Am avut de curand surpriza ca furnizorul de apa sa monteze contor tot cu radiocomunicatie. Posibil sa fie alimentat tocmai de fluxul de apa (ca un dinam de bicicleta).

      00
  10. Daca ai o pila la Tinmar, am facut 2 cereri pentru portare la ei, nu m-au bagat in seama.

    00
    • da-mi pe mail detalii și fac fwd la ei.

    • Mai bine nu …. decât sa le faci gusa mare la securisti mai bine burta mare la imperialisti. Daca te uiti mai bine la Tinmar ai sa-l vezi pe Ioan Nicolae.

      00
    • @Feshu: de unde până unde? Oancea e omul de paie al lui Niculae-InterAgro? Asta zici?

      00
    • Nu om de paie, ca in lumea rechinilor din energie e greu sa rezisti daca esti om de paie. Mai degraba „Nas”. Ai vazut ce scrie pe tricouri la Astra Giurgiu?

      00
  11. Nu merge pe iPhone decat daca ai minim iOS 13.2. Eu avand 6S cu iOS 12 nu fac update doar pentru ei..

    00
  12. NOU
    #47

    Eu trimit nevasta sa plateasca facturile!

    00
  13. eu am alta problema cam cu toate aplicatiile astea. ma zgarie pe creier numele. mytin, my enel, myupc, my, my, my…

    chiar atata lipsa de imaginatie?

    00
    • Sau și mai tare: Smart Mobile, cel mai potrivit nume.

      De aia nu găsesc aplicația când scriu fucking RAIFFEISEN în S Finder.

      00
  14. Utilizez Pago de mai bine de un an și sunt foarte mulțumit!
    Recomand!

    00
  15. Aceeași problema aveam și eu, uitam sa dau index-ul. Acum, mi-am pus in calendar, doua alarme pentru aceeași zi in fiecare luna. Una in cursul zilei și una spre seara când știu sigur ca sunt acasă.

    Ceva sistem similar am și pentru zilele de naștere :) am o problema cu asta :)

    00
  16. Aplicația aia seamă cu cea de la Enel, doar că la italieni e mai mult roz.

    00
  17. Vali, am citit toate posturile tale despre Tinmar. Nu înțeleg de ce ai făcut schimbarea pentru că prețurile sunt mai mari decât la restul operatorilor mari.
    Eu am 0.63 lei/kwh la Enel cu Electrica pe post de distribuitor. La Tinmar e mai scump.
    Distribuitor este tot Electrica deci despre calitate și lipsa problemelor nu are rost sa discutăm.
    Deci care este ideea? De ce sa schimbi?

    00
  18. Eu folosesc exclusiv Pago; am optat pentru varianta cu bani și plătesc facturile la trei gospodării (familia extinsă). O parte din banii ii recuperez din punctele primite la plata facturilor și când mai incarc cate o cartelă prepay.

    00
  19. Prețurile tuturor furnizorilor se pot vedea aici:
    https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife
    Nu contează distribuitorul. Plus:
    Au un comparator și pentru gaze.
    Au și aplicație mobila.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube