Așa cum trebuie, nu cum sunt învățați de consultanții care din asta trăiesc, din obținut rezultate pe bani de la Facebook.
Fiți atenți aici:
Am sponsorizat in ultimul an numeroase anchete pe care le-am considerat valoroase, marindu-le reach-ul pe Facebook, iar rezultatele au fost bune. Repet, raportat la asteptarile noastre de la niste subiecte grele, investigatii din administratie si politica. Am constatat insa ca Facebook ne indeparta in mod dramatic din fluxul de informatii locale atunci cand nu mai plateam. Sponsorizarea devine o arma cu doua taisuri, ori o faci continuu si din ce in ce mai avid, crescand doza, ori dispari cu totul din fluxul zilnic.
Povestea e mai lungă un pic, e cu suspendat pagina și alte asemenea, dar ideea de bază e aceeași: nu dai boost post decât dacă ești pregătit să o faci pentru următorii doi ani constant, pentru că Facebook e o mașinărie de făcut bani, nu de corectitudine sau de civilizație.
Și tot ce a făcut în ultimii 5-10 ani a fost dubios sau ilegal, de la vândut datele utilizatorilor la închis ochii la furtul de conținut la permis dezinformări, virusări și alte minuni.
Nu poți cere dreptate sau civilizație de la așa ceva. O să aleagă mereu calea prin care va face mai mulți bani.
De aceea, dacă ești publisher, nu ai nici un motiv să bagi bani în Facebook. Nu contează că ai 10€ aruncați pe undeva, nu contează că îți dau ei 100€ dacă bagi tu 10€. Facebook e doar pentru direcționat public către publicația ta. Nu pentru construit comunitate pe Facebook sau pentru engagement cu conținutul tău pe care îl pui pe platforma lor în loc să îl ții pe site-ul tău.
Și problema aici e: extrem de multe site-uri de publisheri români sunt groaznice. Se încarcă greu, au multe reclame, textul e mic, fontul e urât, formatarea e proastă și tot așa. Normal că utilizatorul uită și nu revine. N-ai cum să îl fidelizezi cu site-uri în asemenea hal.
Iar ca să pui un site la punct costă bani buni. Așa că mai bine bagi mărunțiș în Facebook ca să ai public pe site, public care nu revine decât dacă plătești Facebook să ți-l aducă iar pe site. Complet stupid.
Aligica pe fb, ieri parca: vbea de un caz al lui Tismaneanu, ala profesor/specialist in „totalitarisme”, a pus o chestie despre Hitler si Lenin. Ei bine, nea Zuckerberg i-a scos poza cu Hitler, disabled etc etc. Aia cu Lenin in schimb au lasat-o
Si se plangea PDA + incerca sa explice ca ideologic/dpdv al raului erau exact la fel.
Poteito/potato – li se rupe alora de la fb de nuante, ideologii si fineturi.
Banul, tata.
Atat.
Cine e „Aligica”? „PDA”, adică „asistentul [personal] digital”?
Omul mananca cacat, da-i peste mana, nu lua si tu!
1. Nento’ asta 7.871 persoane apreciază asta. In 10 ani, in al 4-lea oras din Romania, 320.000 de locuitori.
2. Astazi a postat 35 de articole in Feed. Acum se explica succesul de 2%
3. ISIS face nu stiu ce prin SUA, o babuta Violata prin Zalau … si tu te chemi reporter IASI?!?
Urasc Facebook, nu sunt de acord cu multe din practicile lor dar nento’ e paralel si nu are nimic de spus. Am fost momente cand aveam prag de plata 2000 de lei epuizat, platit restant dupa 2-3 luni si nici vorba de vreo influenta asupra reach-ului. Sunt cursuri platite si actualizate pe Udemy din care poate invata ceva.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2017, vorbim de AI (inteligenta artificiala) iar americanii au o vorba: CONTENT IS KING.
Viata poate fi nedreapta cand un jeg de robot iti face un grafic in timp real in functie de timpul de la publicarea articolului, durata cat a stat in prime view-ul fiecarui utilizator, respectiv numarul de reactii si decide de capul lui ca articolul tau e cacat si nu merita mai mult reach.
Prima data cand am citit ca esti impotriva FB, am crezut ca ai tu ceva, ca esti frustrat or something, pentru ca mie imi mergea foarte bine. Dar dupa ce mi s-a terminat banul, ciuciu…m-am dus la fund cu reach-ul organic :(. Nu am incercat niciodata, nu stiu cum e dar cred ca ma reprofilez complet pe adwords.
Cat de sigur esti cu 4-lea oras din Romania, 320.000 de locuitori ??? Ia „sapa” mai adanc
Confirm scăderea reach-ului postărilor pe pagina de Facebook a blogului, după ce am avut campanii de postari sponsorizate.
Dacă înainte de postările sponsorizate reach-ul organic era de 8%,după încetarea sponsorizării, reach-ul organic se învârte pe la 2%.
Facebook acționează exact ca un dealer de droguri, vrea să-ți demonstreze că fără el nu exiști.
multumim ca impartasesti aceste lucruri cu noi!