Tehnologie din viitor pentru gurile de canal

Ceva pentru toți primarii și constructorii din România: se poate ca gurile de canal să fie la același nivel cu asfaltul! Știu că pare imposibil, dar se poate!!! Nu, clipul ăsta nu are efecte speciale din filme SF, e realitate!!!

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. In Dumbraveni/SB am ramas surprins de cate capace drepte am vazut.

    00
  2. Capace de canal, sine de tramvai…prea SF boss…mai bine schimbam bordurile la 3 ani (neacoita wink wink) ca oricum ne voteaza fraierii…iar ‘desteptii’ nici nu voteaza , sunt ‘scarbiti’de ‘romanica’…dar nici nu fac ceva sa se schimbe, sa fie ca in locurile unde se duc in citybreak-uri….au ramas prostii, prostii care se cred destepti , si hotii…

    00
  3. N-avem noi asfalt/strat suport cât au scobit ăia ca să pună noul sistem…

    00
  4. Offtopic: nush daca a mai sugerat cineva dar cred ca ar merge un plug-in care transforma un tweet intr-un post pe blog sa putem comenta direct aici. Cred ca ai zis si tu ca nu sunt multi romani pe Twitter..

    00
  5. si dureaza doar 5minute, cred ca de-astea au si baietii aia de la sibiu de care se vorbea anterior

    00
  6. E SF, crede-ma.

    Inainte sa ajungi la Mc Donalds Baneasa (sau Otopeni, cum i-o zice…) pe banda din dreapta sunt cel putin 6 guri de canal foarte aproape una de alta. Nici nu cred ca au loc sa faca operatiunea din clipul de mai sus.
    Cand te intorci spre B pe aceeasi banda sunt cel putin 1milion de guri de canal intre podul de la centura si Jandarmeriei. Chiar daca s-ar pune de acord niste capete luminate ca tehnologia e aplicabila s-ar lovi de urmatoarele obiectii (valide de altfel pt Europa de Est): 1. E complicat, sefu, sa bagam compactorul pe fiecare gura, trebuie sa inchidem circulatia pe o banda, ne injura astia…2. Sefu, e geniala ideea, dar ati vazut cate guri de canal avem? Trebuie sa inchidem o banda, ne injura astia.
    Concluzia? Hai sa le lasam asa, am vazut ca au invatat sa le ocoleasca, cand e libera banda de langa…Mai sunt aia care le iau in plin, dar ori nu sunt de aici (si atunci ce plm cauta aici?), ori o sa invete in timp…

    00
    • ba sunt multe…dar si alea care nu sunt in roiul gurilor de canalizare …drumul ala Bucuresti – Otopeni e horror, pe prima banda sunt toate gurile de canalizare dar nu ar fi si ele la 50 de cm de bordura, sunt random cum a vrut Dorelul care le-a montat, ba pe dreapta, pe stanga, pe centru , centru stanga , aproape banda a doua etc.

      Plm sa fie o lege sa fie trase toate la o distanta x de bordura de la marginea sensului de mers…

      00
  7. Ești naiv. Scrie și în titlul filmului: sophisticated.

    00
  8. Capacul ala arata oricum mult prea bine chiar si inainte sa se apuce omuletii de treaba. Daca ar fi macar asa toate capacele de pe la noi, tot as fi multumit. Dar nu, la noi nu sa inventat confortul, ca dupaia adormim la volan si facem altele…

    00
  9. eu n-am inteles pana acum de ce gurile de canal sunt pe strada si nu sunt pe trotuar sau pe alt spatiu. De ce ai gura de canal fix langa bordura, de ce nu a foat facuta pe trotuar, adica 50 cm mai la dreapta.

    00
    • Când a fost realizată reteaua aia de canalizare, probabil ca erau pe trotuar. S-a lărgit strada, s-au modificat diverse, s-au adăugat canale pentru că… x motive. N-a interesat pe nimeni sa fie bun și frumos nici măcar in prezentul acela, ce să se mai fi gândit și la cum o să fie in viitor.

      „merge și-așa”

      „cui nu-i place, să ocolească (pe altă stradă, prin altă țară)”

      „ehe, bine c-o avem si pe asta”

      00
    • Apa de ploaie de pe strada la noi in RO e prea proasta ca sa stie sa se urce pe trotuar, vrea totul mura’n gura.

      00
    • Cand eram mic tin minte ca gurile de canal erau parte din trotuar cu deschidere inspre strada.Pe acolo curgea apa de ploaie,pe langa bordura.Mai tine minte cineva forma aia de canalizare?

      00
    • caminele alea multe, cand pe stanga cand pe dreapta, cand pe mijloc, cand pe cine stie unde e foarte posibil sa asigure mai multe retele distincte. canalizare menajera, pluviala, termoficare, telecomunicatii, electricitate, care evident nu pot ocupa toate acelasi spatiu fizic si fiecare cu normativele ei de sitanta intre camine si distanta fata de alte retele. tot asa, in unele cazuri e posibil ca un anumit camin sa fie de dimensiuni mari si sa aiba 2 (si uneori mai multe) guri de acces, si care nu sunt aliniate cu axul drumului.

      de asemenea trebuie tinut cont ca respectivele retele nu au fost montate toate in acelasi timp, si cam toate inainte ca drumul respectiv sa aiba conformatia actuala. primele retele au fost probabil montate pe vremea cand drumul avea o singura banda pe sens, in spatiul (mai mult sau mai putin) verde dintre carosabil si gardurile sau cladirile existente, acolo unde existau. in acelasi timp acele retele probabil urmau oarecum axul drumului, serpuind o data cu el si in acelasi timp ocolind diverse obstacole de mult disparute. retelele mai noi au fost montate ocolind alte obstacole, inclusiv retelele vechi.

      in tot acest timp drumul a suferit mai multe modificari, trotuare, latiri, au aparut noi cladiri si garduri, au aparut noi retele, iluminat public , hidranti sau irigatii, gaze, apa curenta, toate astea tinand cont exclusiv de conformatia curenta tuturor celorlalte, sporind haosul cu fiecare iteratie.

      00
  10. NOU
    #17

    Asta e vrăjitorie și se pedepsește aspru. Și oricum e fals, dacă mă gândesc mai bine, salopetele alea sunt prea curate.

    00
  11. Ai nostri oricum s-ar pierde cand incep astia sa dea cu matura.

    00
  12. Fun fact: De ce sunt capacele de canal rotunde?

    Bonus fun fact: De ce corpul de frigider pentru bucătărie are sertare în congelator și ambele uși cu închidere pe magnet? (eu am prins frigiderul Arctic cu închidere mecanică de tip clanță)

    00
    • La primul pare-mi-se că e ceva de genul că sunt ușor de montat, se așează singure și nu riști să-l scapi în canalizare, ceea ce s-ar putea întâmpla la unul pătrat. Or mai fi și alte motive.
      La Bonus n-am idee.

      00
    • Nu înțeleg de ce zici „fun”.

      00
    • Răspunsul corect este: _safety_

      @anukoi: ai ghicit la a 3-a încercare. Bravo ! Ca să nu cadă înăuntru.
      Atâta timp cât capacul de canal are raza cu doar fracțiune de milimetru mai mare decât raza găurii de canal… nu mai poate cădea înăuntru.

      00
    • Dacă tot am divulgat răspunsul corect (_safety_)…
      … răspunsul la întrebarea bonus este mai mult decât evident.

      00
  13. Nici nu aveti idee cate vieti au salvat gurile de canal in stil romanesc. Sunt printre putinele chestii care-l fac pe GiannY Bo$$ sa nu mearga cu 100km/h prin zone cu limita de 50.

    00
  14. Degeaba ai tu tehnologie daca e manevrata tot de un Dorel cu o durere in cur depasita doar de nivelul de alcoolemie.

    00
  15. Si aproape ca nici nu ar mai trebui sa fie la acelasi nivel cu asfaltul daca nu ar mai fi puse exact unde trece masina cu roata. E inexplicabil de ce toate capacele de canal sunt puse unde trece roata masinii si nu in mijlocul benzii de circulatie unde nu ar mai incurca pe nimeni pentru ca ar trece pe sub masina, in loc sa dai cu roata fix in ele. Inclusiv la drumurile nou facute vad tampenia asta.

    00
  16. aia sunt actori, muncitorii adevarati ar fi avut un pet cu bere si seminte.

    00
  17. cu clipuri de genul ăsta trebuie să le dai peste nas feministelor.

    00
  18. NOU
    #30

    Urmeaza tehnologia din viitor pentru sine de tramvai la acelasi nivel cu soseaua, dar care nu o distrug dupa o saptamana.

    Glumesc. Nu o sa apara niciodata la noi. De abia astept sa vad cum se vor face praf tramvaiele alea noi pe linia 40…

    00
  19. La noi inca nu avem facultate pentru asa ceva

    00
  20. Cu varianta americana:

    https://youtu.be/yV1yJwhkG3M

    Asta duce la alt nivel notiunea de „carota reglabila”

    00
  21. Vali betrügt uns!!!

    00
  22. Incredibil! 2 oameni munceau si fara sfaturile si mistourile celor de pe margine.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube