Tehnologia și blogurile – să punem cap la cap niște articole aleatoare și să facem legăturile

Walt Mossberg pleacă de la Wall Street Journal, după ce a scris pentru prestigiosul ziar american 22 de ani o rubrică de tehnologie. David Pogue părăsește New York Times după ce a făcut același lucru 13 ani. De ce? Dincolo de motivele de fațadă, există și altele mai adânci și mai subtile. Să cităm din The New Yorker:

The kind of technology guidance that consumers need today differs markedly from what they needed in 2006. The hard technology choices of that time have been rendered fundamentally uninteresting by basic technological progress: cheap, good HDTVs abound, an MP3 player is simply an app, and few would even consider owning a digital camera other than the one on their smartphone. Guidance on which pieces of boring but necessary technology to buy—the routers and speakers and headphones—is increasingly better suited to being supplied by deep research and data from specialists, rather than from generalists, much like you’d look toConsumer Reports to tell you which toaster is best for bagels.

The questions that consumers face, in other words, are less about what to buy than about how to live. It’s not a matter of which social network or search engine or photo-sharing service to use; it’s who you should friend on Facebook, the best way to Google, and whether or not you should use filters on your Instagram photos.

Același lucru îl spune și Radu, printre rânduri:

Mulți oameni care își dau cu părerea par a nu înțelege deloc conceptul de game și de niveluri de preț. Când văd “tableta asta de 800 de lei este proastă rău în comparație cu un iPad” îmi sângerează un pic ochii pentru că citesc asemenea inepții.

Și review-urile pe asta ar trebui să se concentreze. Cum este un anumit produs raportat la categoria din care face față? Merită banii ceruți pe el? La ce mă pot aștepta în acești bani?

Și asta îl spuneam și eu, tot ieri: oamenii nu găsesc motive să cumpere mereu tehnologie.

Și-atunci, ce să facă blogurile de tehnologie? Păi, să se prostitueze mai mult, să laude mai mult, să facă comparații mai disproporționate. Mă amuză atât de tare cum fotografii testează body-uri entry-level cu lentile de 2.000€, de parcă ăia care dau 2.000 lei pe o asemenea cameră foto vor cheltui de 8 ori mai mult pe un obiectiv. Deși la prima vedere e o tâmpenie, ei o fac pentru a arăta că aparatul face poze bune și merită/trebuie cumpărat. Și oamenii îl cumpără și realizează că nu a meritat deranjul. Că megapixelii în plus nu folosesc la nimic, că pozele nu ies așa de bine și că, în general, au dat banii aiurea.

Ca să tragem linie: marketing mai mult, dar tot în jos merg lucrurile.

 

 

foto-24

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. 2000 euro = 9000 lei.
    8 x 2000 lei = 16000
    => de ~4 ori mai mult pe un obiectiv :)

    00
  2. Si asta pentru ca inca se lucreaza la cantitate iar strategiile de marketing nu mai exista, ci exista numai: „Hai sa facem si noi asta ca poate merge… chiar daca nu avem niciun obiectiv stabilit. Daca merge merge, daca nu, nu. La ghici.”
    Totul se concentreaza asupra „expunerii” si a „vizibilitatii”, de fapt tot cam aia este. Ii dam produsului lui „Vasile” pentru ca are multi cititori. Nu conteaza ca e incompetent, ca nu stie „tehnologie”, ca nu stie „sa scrie” si ca nici nu o face cu „placere”.

    #MarketingFail.

    00
  3. @vax: Exceptională atenția ta la detalii!
    Who the f..k cares? de 4 ori sau de 8 ori….

    00
  4. De acord cu principiul, altfel ajungem iar la ideea ‘nu-ti lua Megane, ia-ti S-Class’.

    00
  5. Și mai e o chestie, acum câțiva ani oamenii mai aveau încredere în ziare, în independența editorială, în pregătirea redactorilor. Au avut încredere în Engadget sau Gizmodo… Ei bine, stăzi nu prea mai au. Cumpărătorii nu prea mai au încredere în mari trusturi media. Pasionații tech știu când cineva scrie sincer sau plătit, e clar.
    Așa că majoritatea consumatorilor pasionați de tech se informează tot pe bloguri independente sau pe forumuri… Postul lui Mossberg sau cel al lui Pogue au devenit cam inutile la ziar.
    Acum încrederea merge spre Verge sau AnandTech, dar daca le vor vinde iar spre AOL, Yahoo sau alte trusturi, publicul se va reorienta iar…

    00
  6. pai daca nu fac asta despre ce sa scrie? Despre femei, silicoane?! In orice caz, lumea s-a mai desteptat si nu se mai arunca din prima sa cumpere x lucru. Iar dupa ce citesti 100 de reviewuri in mod sigur vei stii ce sa-ti iei.

    00
  7. Hahaha … cica lumea s-a mai desteptat … uitate la iPhone, de cativa ani vine cu upgrade-uri minore dar de fiecare data se vorbeste ca si cum ar revolutiona telefonul si lumea se inghesuie sa cumpere noutatea.

    00
  8. YouTube happened. Daca auzi că a fost lansat nu știu ce device ce te-ar interesa nu cumperi ziarul să vezi (după 2 luni) ce părere au niște experți plictisiți despre el. Dai un search pe YT și vezi ce părere au o tonă de gigei și gigele ca tine despre produsul respectiv. Vezi unboxings (some people are weird), vezi cum arată produsul din toate unghiurile, butoane, meniuri, dacă rezistă la căzături, dacă rezistă în blender etc.

    00
  9. @Razvan Lupu: au contraire, cel puțin pe iPhone lumea pare că a înțeles bine ce se întâmplă. Da, fiecare nou model este un upgrade totuși minor de la cel vechi. Da, merită cumpărat dacă-l ai pe cel de acum 2 generații sau mai vechi, nu pe cel de anul trecut.

    Pe majoritatea celor cu iPhone 5 sau iPad 4 i-au auzit zicând „sunt prea mici diferențele ca să-l cumpăr”, referindu-se la 5s sau iPad Air.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.