tehnic şi teoretic

Tehnic, dacă tu mergi pe o bandă şi altul pe altă bandă, când treci de el, nu se consideră depăşire. E în Codul Rutier.

Teoretic, nu este recomandabil schimbarea benzii în curbă. Teoretic.

Vineri era să fac o frumuseţe de accident. Pe banda unu mergea un nene cu o Dacie. Pe a doua, cu o viteză mai mare, un nene cu Audi A4 :D . În curbă de 90 de grade, nenea cu Dacia observă că, fiind în localitate, o maşină staţiona pe acea banda. Ce putea să facă? Să se uite în spate? Să se asigure? Să dea semnal? Neah.  A preferat să tragă de volan şi să intre pe banda a doua, lucru care l-a îndemnat pe boul din Audi să pună o frână de au înjurat 10 maşini în spate.

Mă rog. Mergem mai departe. Îl ajung din urmă pe meseriaş, trag lângă el cu gândul să îl injur şi …Era un nene de vreo 50 de ani, cu nişte funduri de borcan la ochi, se uita foarte mirat la mine, oare ce am cu el…

Teoretic, ca să ai permis, trebuie să vezi bine. Sau să porţi ochelarii corecţi. Teoretic.

Practic, dacă s-ar face o statistică, mai mulţi oameni mor din cauza prostiei (lipsa semnalizării, încadrare proastă, manevre periculoase, lipsa experienţei, depăşiri riscante) decât din cauza vitezei.
Şi desigur, acum vă daţi seama de ce îl înţeleg pe Cocoşel

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Mie mi-a facut unul asa cand mergeam in paralel cu el, de m-a „aruncat” pe contrasens ca sa il pot evita, noroc ca nu venea nimeni. Viteza nu ucide ci prostii cu carnet!

    00
  2. da asa e , si daca la analizele pt fisa auto nu s-ar mai da spaga , poate nu ar fi atatia care si-ar lua permisul , fie ei ca nu vad bine si nu-si pun ochelari , fie ca-s surzi la propriu si nu fac nici macar un control ….

    00
  3. Daca ar fi dupa mine, as obliga pe toti sa dea examenul de permis anual sau din 2 in 2 ani. Cu intrebari, analize medicale etc. Asa, macar o parte s-ar satura de dat spaga si ori s-ar apuca sa invete, ori ar renunta.

    00
  4. legat de asta eu am un video ;)

    00
  5. Am patit si eu o faza asemanatoare dar la mine a fost pe lapovita si riscam sa ma loveasca cei din spate din cauza franei bruste. Inca ma mir ca am scapat asa usor.

    00
  6. Zoso..uite sfat de la unul pe care nu-l suporti :D (nu ca ai avea nevoie dar vorba ta, pacat de audi :))

    Pastreaza distanta cat mai mult si in fata dar si in spate, nu toti au franele tale si e pacat de vopsea. Daca te bagi in depasiri fa-o din timp si de la mare distanta, tarani cu volan sunt mult mai multi decat poti sa-ti imaginezi.
    Chiar daca ai 100 de cai putere in plus, cel mai important e demarajul luat inainte, cum ar veni trebuie sa stii ca l-ai luat inainte de a ajunge la el, din inertie, ca si cum ai merge cu un vapor, frana fiind folosita doar in situatii de urgenta si in general numai de incepatori. Ca tine :)

    https://imageshack.com/

    00
  7. Eram intr-o localitate mica pe banda a doua si aveam sub 50 la ora. La un moment dat am trecut pe langa un Passat cand am simtit ca sunt lovit si rasucit. Noroc ca nu era nimeni pe contrasens. Explicatia doamnei (aprox. 50 de ani – erau doua in fata, cred ca vorbeau). „Nu v-am vazut”! Pur si simplu. Si era sincera!

    00
  8. incepator eram acum 10 ani si multe zeci de mii de km…

  9. Jurnalistic vorbind, ar fi bine sa-i oferi si boului cu Audi un drept la replica. :D

    00
  10. s-ar putea sa vrea o arma, nu un drept la replică

  11. Nu-ti mai dau link de pe cg insa poti sa gasesti acolo o statistica pusa de mine mai demult, unde aratau cei din US ca 80% din soferi (care merg si luni, nu numai duminca) fac un accident mai serios intre 60 si 80.000 km. Tocmai pentru ca sunt incepatori. Abia dupa 100.000 km (nu zece sau 16 ani) poti sa spui ca ai vazut (invatat) cam tot ce trebuia sa vezi in privinta asta. Iar pe drumurile noastre chiar vezi orice.

    Oricum, multa bafta si rabdare, sper sa ajungi si tu sa schimbi placutele doar cand faci distributia (adica rar).

    Btw .. Felicitari pt masina!

    00
  12. exmplu de logica feminina:

    @daniel: si ce domne daca te-a dat pe sensul celalalt? nu te-a vazut femeia, ia uite domne cata nesimtire…
    tu vezi totul? dinozauri ai vazut? :P

    00
  13. nu se cheama depasire… se cheama devansare ;)

    00
  14. condusul in paralel cu alta masina e risky daca esti pe banda a doua, mai ales in curbe.
    Poate sa ia curba mai larg si sa vina spre tine – cu camioanele nu e de joaca, poate sa piarda controlul daca e plouat/inghetat, poate sa traga de volan fara preaviz.

    Chiar si pe 2 benzi, ‘depasirea’/devansarea in curba nu e dintre cele mai sigure manevre.

    Conduceti preventiv, adica daca vedeti semnul de curba nu ramaneti in paralel cu o masina in dreapta.

    Drum bun la toti!

    00
  15. @DB9 : „frana fiind folosita doar in situatii de urgenta si in general numai de incepatori” – nu sunt deloc de acord cu asta.

    O masina moderna, chiar si fara ESP (dar mai ales cu ~ ) se descurca excelent in franare in viraj. Accelerarea pe care o ridici tu in slavi deseori nu este suficienta oricati cai putere ai.

    00
  16. Andrei, nu ridic in slavi acceleratia deloc, ba chiar am spus ca inertia luata inainte conteaza mai mult decat orice suta de cai putere in plus. (bine, sa nu fie 300 de hp in plus, ca atunci se schimba multe).

    Nu stiu cat de bine se poate descurca insa o „masina moderna” intr-un viraj daca intri cu o viteza prea mare pentru conditiile de drum. Nici esp-ul si nici ABS-ul (sau mai bine zis ABS generatia a 2-a de la bosch, ca ala intra in functiune la franare) nu pot face minuni daca intri prea tare sau daca derapezi. Singura chestie care e de partea ta atunci e doar tractiunea spate sau integrala ( tot un fel de RWD , 80% fiind pe spate), insa discutia e lunga si nu se aplica oricui :).

    Imi mentin afirmatia cu stilul de mers, poate o sa recunoasteti si voi „incepatorii” dupa cat de des pun piciorul pe frana, uneori si cand urca un deal.

    Ciudat e ca un incepator chiar daca merge „sportiv”, la un drum lung va scoate tot cu o ora doua in plus fata de unul care merge „incet si sigur”.

    00
  17. „Ciudat e ca un incepator chiar daca merge “sportiv”, la un drum lung va scoate tot cu o ora doua in plus fata de unul care merge “incet si sigur”” – asta o pot confirma si eu.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube