Un taximetrist mi-a dat o lecție

Parchez la piață. Planul primăriei anterioare pentru această zonă de lângă piață a fost să o facă exclusiv pentru taxiuri. Dacă ai treabă la piață, du-te dracului. Oamenii parchează acolo, pe locurile alea, pentru că… aia e.

Așa. Parchez acolo, când să ies din mașină un taximetrist 60+ oprește în dreptul meu și gesticulează ostentativ. Adevărul era că și eu eram a cincea mașină, parcarea plină, dacă era pentru taxiuri teoretic ei aveau prioritate. Plm. O mișc? Omul meu nimic, îmi arunca săgeți? Mai întreb o dată, el cu geamul jos. Nimic. Omul se uita la mine cu ură. OK, am treabă, sunt și însurat, nu am timp de priviri. Ies și plec, dar mi-a aruncat un “să vezi tu că nu plec de aici”.

Mă întorc în 10 minute, plecase. La naiba! Nu știu care a fost faza, dar părea că s-a enervat mai mult decât trebuia … pentru nimic.

În alte știri, pentru că erau puține locuri de parcare pe o stradă cu 6 benzi și blocuri de 6 etaje, primăria le desființează, pentru că nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Si toate astea se intamplau… pe strada Pacii, asa ceva?!?

    Comentariu apreciat.671
  2. Mai toate parcările publice trebuie desființate, și înlocuite cu spații verzi, recreaționale, piste de biciclete și pietonale. Astfel se degrevează orașul (oamenii dacă nu au unde parca vor renunța la mașini) și se induce în piață nevoia de parcări private.

    Pe terenuri private se pot construi parcări așa cum se construiesc blocuri. Ca acestea să fie profitabile, cetățenii trebuie să plătească prețul real și aceste parcări private să nu aibă concurență neloială a statului cu parcări publice pseudogratuite.

    Indecis. Tu ce zici?165150
    • turistii o sa vina cu trenul la Brasov :-)))

      165
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 82131
    • Fix in tara in care fara masina, esti captiv in orasele mari, fiind dependent de trenuri vehci, bune de casat, fara AC, cu viteza de circulatie de parca ar fi pe aburi, cu un oras imprevizibil sau microbuze umplute ilegal pana la refuz…
      Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Iasi esti ok. Dar alege o alta localitate care nu e pe traseele principale si esti mancat.
      Sustin din toata inima folosirea transportului alternativ in oras. Dar problema apare cand vrei sa iesi din acel oras.

      Comentariu apreciat.7927
    • @Zarax Brasov/Bucuresti/Constanta asta e singura ruta capabila.

      Bucuresti Iasi not so much, o sa banuiesc ca n-ai mai fost de mult la Iasi. Hai ca trenul e okey, are AC. Dar sina ….. nu puteai sa stai in picioare pe partea de nord a Moldovei:))

      176
    • @Zarax: deci vrei sa zici ca masina e necesarala in afara orasului?
      Perfect, atunci facute zeci de parcari la marginea orasului (gen cea de la Straulesti ;) ;) ;)

      Indecis. Tu ce zici?4019
    • Cum sa desfiintezi parcarile publice, e absurd, in constitutie scrie ca oamenii au dreptul sa isi tina fiarele gratis oriunde si ca orice oras, oricat de aglomerat, e un fel de TARDIS – legile fizicii nu se aplica, poate contine mii de rable pe metrul cub de aer (sau ceva similar aerului, dar cu gust si miros).

      Nu, problema e ca nu sunt suficiente parcari si benzi de circulatie. Aia din US au fost destepti cu minimum parking quotas: vrei magazin? Ai cateva sute de metri patrati pentru parcare? Nu? La munca atunci (daca au parcare pentru tine). De-aia orasele din US arata atat de bine.

      Nu fiti fraieri, baieti. Astia din tarile socialiste vor sa va pacaleasca sa mergeti pe jos.

      Indecis. Tu ce zici?2648
    • @Flat
      Sau, introducem taxa de acces in oras pentru toate masinile nefiscalizate in Brasov, 100 de lei pe zi, de masina. Incepem cu asta.

      Indecis. Tu ce zici?2316
    • @Zarax deci pentru drumuri în afara orașului (ocazionale, rare, maxim weekend) depozităm mașinile pe spațiul public din orașe, crunt insuficient, nu?

      exact ce a zis comentatorul de mai sus, parcări imense la centură. și iei frumos mașina de acolo dacă vrei să pleci spre zimnicea… aaa nu e comod.. da e mai comod să fie orașul fwtwt de claie grămadă troace pe trotuare

      Indecis. Tu ce zici?1935
    • e un trend inceput in tarile civilizate, nu ai parcare, n-o sa iti iei nici masina, sau scapi de ea. a se vedea olanda utreht, delft, eindhoven. blocheaza strazi intregi cu flori, bariere, poti trece doar pietonal sau .cu bicicleta. parca vroiati civilizatie?

      Indecis. Tu ce zici?3632
    • @Flat
      Sa te vad eu tinind masina la marginea orasului daca ai vreun cancer si trebuie sa faci chimio sau radioterapie prin alt oras.

      Indecis. Tu ce zici?2420
    • NOU
      #13

      Uite un articol excelent, scris de o experta in energie, clima si mediu inconjurator de la Heritage Foundation, care va explica cu subiect si predicat de ce desfiintarea locurilor de parcare e o greseala:

      https://www.forbes.com/sites/dianafurchtgott-roth/2022/07/25/keep-europes-war-against-cars-out-of-america/?sh=658125e0234c

      Si mi se pare normal. Imi amintesc cum era prin US prin suburbiile Chicago-ului, cu gri-ul ala misto si doar vag gaurit care se intindea cat vezi cu ochii, din care iesea caldura de iunie. Cate masini aveau loc acolo! Cate afaceri se faceau! Compara asta cu mizeria aia de Montpellier de care vorbeste duduia in articol, sunt sigur ca aia nu vand nici un capat de ata dupa ce au alungat platitorii de taxe din oras.

      Huo ba, huo.

      158
    • hai sa dau si eu un punct de vedere.

      eu sunt dependent dd masina. nu am cum sa o las la straulesti. asta e meseria, asta e job-ul, asta e activitatea zilnica. am nevoie de ea in fata scarii sau pe langa.

      din partea mea dat-i orice lege vi se pare necesara si utila pentru reducerea traficului, aglomeratiei si poluarii. doar ca inainte de promulgarea si aplicarea ei promulgati si aplicati alta care sa creeze localitati limitrofe, rurale sau cum vreti sa le denumiti care sa ofere conditii asemanatoare orasului, asfalt, trotuare, curent, canalizare, apa, gaze, internet, parcuri, magazine, politie, spitale, livrari etc. si sunt primul care ma mut acolo cu tot cu troaca.

      am de ales intre orasul unde ne sufocam unul pe altul sau pustietatea unde te sufoci singur. eu unul prefer sa ma sufoc cu altii. cei care prefera sa se sufoce singuri pot pleca ei 7ntai acolo.

      Indecis. Tu ce zici?2730
    • Nu, oamenii nu vor renunta la masini. Nu in Bucuresti. Nu in urmatorii 50 de ani.

      Nici macar daca va exista cel mai curat, verde si rapid transport in comun, nu vor renunta la masini.

      De ce ar face-o ?

      Nu, pe bune, de ce as renunta la masina, cel mai confortabil si deocamdata rapid mijloc de transport ?

      Sa umblu cu caruciorul la cumparaturi, intre toti nespalatii ?

      Sa astept in statii pe vreme rea, dupa o dimineata in care poate m-am trezit nervos sau fara sa ma fi putut odihni ?

      Sa nu pot ajunge in capatul celalalt al orasului sau al tarii in conditiile mele, cu bagajele mele aranjate asa cum imi place ?

      Sa nu ma pot opri sau face o escala oriunde si oricand simt nevoia si placerea ?

      Si in definitiv, ca sa ce ? Mediu ? Aer curat ?

      Besi ma, muta-te tu cu trotineta ta basita si scuteste-ma de socionazismele astea hippie.

      23
    • In Bucuresti abia au rontait din trotuare sa faca parcari si acum sa le desfiinteze? Stai linistit. Nu o sa traim noi transformarea asta.

      411
    • Nu o sa dispara prea curand masinile din orase. Dar va fi din ce in ce mai dificil si mai scump sa gasesti locuri de parcare. Si atunci, in teorie, vor pastra si vor circula cu masina doar cei care chiar au nevoie de aceasta. Sau cei care nu au neaparat nevoie, dar au venituri suficient de mari incat sa nu ii deranjeze costurile crescute.

      99
    • Am citit cu interes articolul scris de experta numita de Trump, am văzut acolo doar lamentări că nenorociții ăștia de bicicliști ii iau o banda din 14, și cum cea mai grozavă invenție, mașina imensă cu motor termic, este hingherita prin orașele europene. O cucoană cu mindset tipic american ce nu înțelege viața europeană . Cică orașele sunt pustii, aiurea. E plin de lume in zonele pietonale, și a mai dat-o in whataboutism, vezi domne poluarea e ok daca oricum China poluează.. argumente de grădiniță la tanti aia

      1314
  3. Intreb si io ca prostu’. Oare cand se vor gandi stimabilii din primarii sa faca si locuri speciale pentru masinile de aprovizionare ale magazinelor ? Nu ma refer la hypermarketuri si piete ca acolo sunt, dar sunt magazine unde trebuie sa le duc undeva la 500 kg de marfa si chiar e o problema.

    Comentariu apreciat.4710
    • Nu trebuie să facă. Ele există numai că au fost concesionate locatarilor din blocuri. Că sa mai câștige un ban, primăria bineînțeles.
      Interesant e că magazinele alea aveau pe vremuri (înainte de ’90 și după, o perioadă) zone dedicate, dar primăriile au sistematizat zona și au „uitat” să lase spatii/zone libere pentru aprovizionare.

      226
    • @Marin ai foarte mare dreptate. Dau doar un exemplu, (@Vali sa nu ma injuri:) )la magazinul asta nu ai unde parca sa livrezi, o lasi pe banda de circulatie pe avarii pentru ca nu au acces prin spate, putin mai in dreapta la Godac ai posibilitatea sa descarci in spatele blocului.
      https://www.google.com/maps/@44.433208,26.0201783,3a,60.9y,126.9h,87.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5tfb-Wj_VXLkXH5FEI91rw!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

      35
    • @Ciprian, dar poate ar trebui sa ne gandim si invers. Proprietarii aia de magazine, cand au inchiriat spatiul comercial, cum au planificat ca vor aduce marfa necesara?

      Sunt mai multe lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul cand inchiriezi un spatiu comercial, printre care:
      – Cum ajung clientii la mine? Vin pe jos, cu transportul in comun, cu masina personala?
      – Daca vin cu masina personala, au unde sa parcheze?
      – Eu de unde ma aprovizionez si cum aduc marfa in magazin? Imi convine sa parchez la jumatate de km distanta si sa car 500 de kg zilnic cu liza?

      Indecis. Tu ce zici?1817
  4. De ce au nevoie taximetristii de locuri de parcare speciale?

    Indecis. Tu ce zici?2916
    • Teoretic ar trebui sa fie statii de taxi.

      Comentariu apreciat.402
    • Asa se zice acum, special, nu mai poti sa le zici „pentru handicapati”

      Indecis. Tu ce zici?3617
    • Statiile de taxi dotate cu cosuri speciale pentru scuipat seminte !

      Indecis. Tu ce zici?2413
    • Pt că taxiurile mai și staționează.
      Nu-i ok nici pt noi, nici pt ei să umble langa prin oraș cu mașina goală, între clienți.

      E mai și să le faci niște parcări în anumite locuri, să le denumești „stații de taxi”, decât să-i lași să staționeze aiurea pe oriunde vor mușchii lor.

      În definitiv, și mijloacele de transport în comun staționează mai multe, în grup, la capetele de linie (nu în depou, nu autogară), între curse, și încă n-am auzit pe nimeni să se bășice „de ce mijloacele de transport în comun au parcare specială”.

      12
  5. Politicienii si „romanizaurii”: mergeti la piata de cartier si cumparati produse romanesti ! Si te duci „romanste” la piata de cartier si au 3 locuri de parcare si alea pline(logic) de pietarii care aduc marfa. Daca nu e in proximitate sa mergi pe jos e „nasolo” si te enervezi. Imi placea sa cumpar de exemplu cas si branza din piata, e diferita si mai ok decat cea din supermarket. Am renuntat cand m-am mutat. Nu au nici parcare si la 17 au inchis taraba. Asa ca merg la ce supermaket imi iese in drum unde am parcare si e deschis macar pana la 21.

    Indecis. Tu ce zici?339
  6. „În alte știri, pentru că erau puține locuri de parcare pe o stradă cu 6 benzi și blocuri de 6 etaje, primăria le desființează, pentru că nimic.”

    Mi se pare foarte pertinenta explicatia de pe site.

    94
  7. Nu inteleg, ai parcat pe un loc rezervat pentru TAXI si apoi esti nedumerit de ce acel; taximetrist era suparat pe tine?
    Parca pana acum militai pentru respectarea regulilor. Asta cu „am parcat acolo ca nu aveam alta solutie” este similara cu „am lasat si eu aici 5 minute pe avarii”.

    Comentariu apreciat.1042
    • Nu este subliniat în articol, dar accentul cade pe lipsa unei minime comunicări între cei doi protagoniști. Care ar fi rezolvat la mica înțelegere neputințele unei primării.

      Indecis. Tu ce zici?1130
  8. Adică un conflict doar din priviri? :-) Parcă-l și văd pe om acasă: moamă ce m-a enervat unul azi. Așa de tare, că l-am lovit cu cea mai urâtă privire a mea!
    O pățanie din trafic greu de înțeles, ca atare memorabilă pentru mine. Pe scurt, dau să intru în parcarea de la bloc. N-am cum, în fața barierei e o altă mașină, stă. Stau și eu, aștept. Nu știu dacă e vecin (om în vârstă) care și-a uitat telecomanda și așteaptă ajutor sau un uberist care a lăsat pe cineva. Dar mă dau un pic în spate, cu gândul să-i fac loc să dea cu spatele și să o ia pe prima străduță disponibilă, dacă e vorba de cel de-al doilea caz. Nu, nu fac bine ce fac. Văd că omul începe să se agite, scoate o mână pe geamul deschis, o flutură haotic, îmi dau seama că e supărat foc și inuitesc că…pe mine? Cobor (da, știu, nu se face așa ceva în trafic, poate fi riscant. Acum nu era, plus că mă intrigase prea tare, de ce era omul așa nervos). Mă duc până la el la geam, printre urlete înțeleg că voia să parcheze într-un anumit loc de pe stradă dând cu spatele și taman atunci am venit eu. M-a bușit un pic râsul, mi s-a părut super ridicol ce se petrecea acolo (cum să te enervezi pe cineva că nu știe ce ai tu de gând să faci, în condițiile în care sunt mai multe variante). Omul s-a enervat și mai tare. Așa că m-am adaptat, am devenit și eu extrem de serioasă și supărată și am început să vorbesc simultan cu urletele lui și să-i explic cu cel mai calm ton din dotare că nu a procedat deloc corect, că eu nu am acces la mintea lui ca să înțeleg ce vrea să facă, că de-asta s-a inventat comunicarea verbală civilizată, că era suficient să coboare dumnealui puțin din mașină și să-mi spună, sau chiar să mă roage frumos, și-i cream toate condițiile necesare ca să-și îndeplinească dorința de a parca, chiar dacă asta însemna să fac eu un efort, respectiv să dau în marșarier. Că eu am venit acasă bine dispusă, am crezut că e un vecin care și-a uitat telecomanda (l-am întrebat dacă e vecin) sau uberist care a lăsat pe cineva, și uite cum acum nu mai sunt bine dispusă, mă cert cu cineva care ar putea să-mi fie tată și-mi vine și mie să urlu, dar asta ar fi foarte necivilizat…etc, etc. Eu turuiam, el urla, la un moment dat s-a oprit. Părea că obosise. Amator. S-a uitat urât la mine, m-am oprit și eu, i-am aruncat din ochi cele mai ascuțite săgeți, după care i-am zis foarte rece să intre pe străduță și să mă lase să trec. Fără „vă rog frumos”, „fiți amabil să” sau ceva. Apăi dacă vrei conflict nenea, avem! :))

    Indecis. Tu ce zici?2613
  9. oh, hi Karen!

    177
  10. NOU
    #35

    Breteaua care duce pe Toamnei este facuta fara cap. O singura banda ajungea, pentru ca pur si simplu nu este atata trafic incat doua benzi sa fie justificate.

    Desfiintarea locurilor de parcare de pe partea dreapta este iarasi o idiotenie. Autobuzele nu pot sa intre in statia respectiva pentru ca sunt masini parcare in statie, locurile de parcare sunt la distanta suficienta de statie.
    Pe de alta parte sofierii de RATBV sunt cele mai jegoase creaturi pe care le poti intalni in trafic. E adevarat ca trebuiau luate multe autobuze mici, in locul monstrilor cu articulatii care incurca tot traficul si intra cu greu in statii, dar tine si de soferii lor. Marea lor majoritate nici nu se mai chinuiesc sa traga de volan sa intre in statie, opresc direct pe prima banda, ca si asa sunt 6 benzi.

    Problema e complexa, rezolvarea ei necesita schimbari pe mai multe directii, nu o solutie de carpeala cum e cea cu desfiintarea locurilor de parcare.

    817
    • Respira adanc. Lasa masina acasa 2 luni si foloseste transportul in comun.

      Pe urma vino si reciteste-ti ‘minunile’.

      07
    • NOU
      #37

      Folosesc motocicleta. Era usor de inteles daca imi citeai numele. Dar, te inteleg, pentru ca vad cum sta treaba cu analfabetismul functional in fiecare zi, nu esti singur si nici unic.

      Totusi, sunt curios, in capul tau, care sunt ‘minunile’ pe care le-am scris?

      24
  11. Deci parchezi pe locurile de taximetriști și faci pe civilizatul si te miri ca un nene ti-a bătut obrazul. Știu eu un băiat, Vali care scria pe blogul lui ca toți vrem o tara ca afara pana vrem o excepție pentru noi, ca toți vrem sa parcam masina în buza scolii ca ne cade coroana dacă mergem pe jos 300m… Ia vezi!i poate ii găsești articolele.

    Comentariu apreciat.355
  12. Am fost analfabet funcțional. Am crezut ca planul fostului primar e același cu al actualului și ca parcarea era de taximetriști. M-am înșelat. Scuze de mesajul anterior.

    102
    • Pai si nu este la fel planul? In poza de pe Google Maps (din 2022) se vede semnul cu Oprirea Interzisa cu exceptia TAXI si semnul cu 15 locuri de parcare pentru taxiuri.

      21
  13. ei saracii taximetristi parcheaza unde vor, dar au tupeul sa comenteze… nu mai zic de semnele de circulatie. La fel ca posesorii de bmw/audi/mercedes/audi ptr ei se aplica alte reguli

    26
    • Putem sa spunem ca si biciclistii fac la fel, nu? Adica merg pe unde vor.
      Asta inseamna ca nu ar trebui sa comenteze daca pe o pista de biciclete parcheaza o masina?

      23

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube