Nu știu exact contextul, dar aș vrea ca oameni de genul ăsta să își dea ei primii seama că sunt un pericol public și să nu aștepte să vină legea peste ei. Dacă nu, sper să vină legea peste ei.
@sorina3811
Nu știu exact contextul, dar aș vrea ca oameni de genul ăsta să își dea ei primii seama că sunt un pericol public și să nu aștepte să vină legea peste ei. Dacă nu, sper să vină legea peste ei.
@sorina3811
Asta e nimic, să-l vezi cum fute!
e unul din ăia de pe lemonparty.org?
E originalul goatse. Doar ca au mai trecut niste ani de atunci.
Cand impinge, zici ca trage.
Viteza excesivă sau neadaptată: a cauzat 733 de accidente rutiere, 312 decese și 607 răniți grav.
Neacordarea priorității vehiculelor: a cauzat 429 de accidente rutiere, 88 decese și 350 răniți grav.
Neacordarea priorității pietonilor: a cauzat 364 de accidente rutiere, 81 decese și 324 răniți grav.
La prima categorie cred ca intra si depasirile.
Cred ca statistica trebuia putin facuta altfel. E invechita,
Viteza excesiva sau neadaptata-posibile cauze:
-franele nu au mai tinut = verificat serviceul auto care a dat itp-ul
-sofer care nu stie sa conduca = verificat scoala de soferi/cine i-a dat permisul
Neacordarea prioritatii vechiculelor/pietonilor
-sofer care nu stie sa conduca = verificat scoala de soferi/cine i-a dat permisul
-stat pe tik-toc la volan / vorbit la telefon = identificat si amenda
Pentru toate trebuie sa munceasca politistii si nu vor.
Pentru constientizare = emisiune obligatorie la ora 15, 17, 19 pe toate posturile (exagerez aici putin) Reflectii rutirere cu Virgil Vochina. Cazuri reale prezentate cu actori. Bobonete la volan live pe HI5 nu vede semnul de cedeaza, il loveste unul in dreapta si sare cu masina in Dunare. Cei 7 copii de pe bancheta din spate tipa si la final arati niste mame indurerate (Delia si alte influerence care se vand ieftin)
Parca stabilisem deja ca “neadaptarea vitezei” este scuza principala a politiei cand ni vrea sa munceasca. Adica mai tot timpul.
Putem sa lasam Politia care nu face nimic si care nu vrea sa faca niste statistici relevante.
Dar cel mai usor sa ne dam seama ce categorie de soferi este mai predispusa la accidente este sa analizam costurile asigurarilor (CASCO si RCA). Astia sigur se bazeaza pe statistici clare, pentru ca este in interesul lor sa nu piarda prea multi bani.
Si o sa vedem ca asigurarile sunt mult mai scumpe pentru tineri decat pentru batrani. Ce facem mai departe? Pe langa cei peste 60 de ani, anulam si permisele celor sub 30 de ani?
Cate dintre decelese astea ar fi putut fi evitate prin purtarea centurii de catre pasagerii din spate si folosirea scaunelor pentru copii? Oh, wait, sa nu dam vina pe victime.
Ca idee, în Romania 1 din 3 accidente se soldeaza cu un mort, media in UE e de 1 din 5 accidente. Trageți voi concluzii.
iti dai seama ce reflexe mai are omul…ca meme-ul cu Internet Explorer. Pare sa aiba peste 70 ani, cum a primit asta viza medicala ca mai poate conduce? Un dosar penal si pt dr in caz ca se intampla ceva.
Dr. ăla este mort de mult.
La 67-68 de ani, cu puțină grijă de tine ești încă apt și treci medicalul pe bune. Până la 78 însă e cale lungă… Nu aș sări neapărat pe dr. Aș zice că șansele să fi trecut un medical pe bune la ultima examinare sunt 50-50.
În schimb medicul lui de familie cred că știe situația curentă și acela e cel care a omis să notifice poliția să-i retragă permisul. Are dreptul să facă asta.
De fapt am o bănuială că el este de fapt Dr. Prof. Univ, ZEU level 1000, și un dr. mai mic, pielea pwlii, cu level 100 i-a pus parafa că este apt ca să conducă camioane.
Pun pariu că mai și operează pe șpagă de 1000-5000 de euro.
O fi frate cu asta… https://youtu.be/g0ldpz_yPGc?t=66
Eu sunt ala cu manutele rosii pentru ca nu vad exact pericolul pana cand nu se intampla, adica daca omul se invarte in oras cu 40 la ora nu vad exact cum si ce incurca, insa hai sa facem asa:
Daca asta este un pericol pentru ca nu este super apt fizic dupa cum credem noi (ca nu stim de teste, etc) atunci sa majoram sanctiunile pt aia tineri si normali, ce spuneti? Ceva de genul:
– ai depasit viteza cu 21km/h? Amenda 5 mii si luat permisul pe 3 luni
– depasit pe linie continua? Luat permisul pe 2 ani si amenda 10 mii
– prins beat la volan? Luat permisul pe 5 ani si amenda 20 de mii
– Accident si beat la volan? Inchisoare 5 ani, suspendat permisul 10 ani si 20 de mii amenda – plus daca sunt victime, etc.
Suntem de acord cu asta? Ca daca esti verde atunci nu exista nici o scuza pentru astea, nu?
Da, de acord cu tine! Dar nici fosile ca asta nu au ce căuta în trafic.
„Suntem de acord cu asta? Ca daca esti verde atunci nu exista nici o scuza pentru astea, nu?”
Ai dreptate, cum să nu ai?
Dar dreptatea asta nu duce la „lasă-l și pe ăl beteag, lasă-l și pe ăl nărod … că merge și-așa” ?
Sau deja suntem acolo?
@Cris – de acord, doar ca suntem ipocriti prin firea noastra – nu vrem aceste fosile insa cand este vorba de reguli vrem exceptii – stai ca nu stiu cand am baut o bere (mancat un mar), am depasit si eu pe linia continua insa ma cacam pe mine, nu am vazut indicatorul de 60 pe ora si am crezut ca este autostrada, etc.
„nu vad exact pericolul pana cand nu se intampla” asa zic si eu, ce te intereseaza ca ma urc beat la volan daca merg cu 30 la ora? Pana nu se intampla ceva nu e nici un pericol. Preventia e un moft.
Băi, voi sunteți nebuni? Tataie ăla a trecut testele medicale pentru reînnoirea permisului?
Am un fost coleg de muncă care suferă de o formă de paralizie care i-a afectat mâna dreaptă și a mai condus câțiva ani așa. După un timp m-am întâlnit cu el și a zis că a renunțat și a agățat volanul în cui pentru că a recunoscut că era un pericol public după ce era să facă o nefăcută.
@Shoric, am o colegă care a avut un avc care i-a afectat o parte a corpului (să mor dacă am stat să analizez care și nici nu-mi dau seama): mână și picior. Și-a luat mașină automată și bine la serviciu cu mașina. Da, muncește în continuare.
@AB, nu sunt medic să apreciez cum i-a afectat avc-ul colegei abilitatea de a conduce. Poate că medicul neurolog și-a pus parafa pe răspunderea lui că este OK. Colegul meu făcea tratament cu interferon care-i provoca amețeli și boala i-a afectat din ce în ce mai mult funcțiile locomotorii de pe partea afectată. A fost conștient că poate fi un pericol ca șofer în trafic și a renunțat.
@giani Mucea „asa zic si eu, ce te intereseaza ca ma urc beat la volan daca merg cu 30 la ora?”
Sper ca esti constient ca scrie in lege ca nu ai voie sa conduci cand esti beat vs „eu cred ca Nea Mitica nu este in stare sa conduca”, nu? Sau pentru tine legile sunt interpretabile in functie de cum vrei tu sa le vezi?
bigbear nu citeste sarcasmeza
Nu sunt doctor, nu sunt in masura sa apreciez ochiometric daca omul este in deplinatatea capacitatilor fizice si mentale sa conduca.
Dar daca e?
Si doar pentru ca e vorba de un om in varsta sau daca in locul lui ar fi un incepator, sau doar o persoana tematoare si inconfortabila la volan, astora ar trebui sa li se restrictioneze dreptul de a conduce?
Sau ar fi normal si legal ca ceilalti conducatori auto sa-si adapteze viteza si conduita de sofat pentru a tine seama si de cei care conduc mai incet, nu doresc sa depaseasca, au reactii mai lente, au nevoie sa se asigure de doua-trei ori pana se angajeaza intr-o manevra, poate fac si greseli (fiecare dintre noi greseste, ce s-ar intampla daca ne-am consuma pt atata lucru)?
Eu zic ca da. Conduci mai incet, mai atent mai sigur si ajungi la destinatie in bune conditii, chiar daca mai tarziu.
Eu zic ca partial nu. Adica daca conduci mai incet sau nu vrei sa depasesti – sigur, atata timp cat te incadrezi in niste limite minime, do your thing. Dar daca ai reactii mai lente asa in general, poti sa mergi cu autobuzul. Condusul nu e un drept.
@Giani Mucea – Cam ce abilitati si reflexe iti trebuie intr-un oras ca sa mergi de acasa la piata sau la dr si inapoi? Ce chestii grozave si la ce viteze se intampla cand toti membrii traficului apti fizic si psihic respecta regulile? Din cate stiu eu limita este de 50 la ora, nu?
Trolezi sau chiar vorbești serios? Cum poți accepta la volan pe unul cu reflexe de melc?
Tom, știi că există biciclete, triciclete, scutere cu 3 roți, din astea care maxim doar te enervează în trafic, dar cu care nu prea poți omorâ oamenii cu ele, nu? Nu zic nimic de autobuz, sunt multe localități unde nu există sau nu e o alternativă viabilă, deși moșul din videoclip e în Timișoara unde transportul în comun e decent. Dreptul la permis de conducere nu e garantat prin Constituție să trebuiască să facem derogări speciale pentru oricine.
Salut Mucea, tre’ sa inveti chestia asta elementara: oamenii care au dreptul legal sa conduca si-l exercita asa cum pot iar ceilalti trebuie sa il respecte pentru ca asa merg lucrurile intr-o societate.
Altfel, de ce nu ai fi tu cel care ar trebui sa ia autobuzul daca nu suporti conditiile si partenerii de trafic?! Si tu si mosul aveti fix acelasi drept sa va aflati in trafic si aceleasi obligatii.
Nici tu nici altii de aceeasi parere nu aveti mai mult drept sa fiti in trafic decat mosul ala daca are documentele in regula si nimeni nu i-a revocat dreptul de a conduce.
Banuiesc ca si pe trotuar, ca pieton, l-ai impinge intr-o parte daca te-ai trezi cu el mergand in fata ta sau iesindu-ti in cale din vreun magazin, nu?
Tu si astia care gandesc astfel sunt problema traficului nu cei ca mosul.
Ma dezamagesti, tinere, te credeam mai cumpanit.
Fara suparare cu mosul vostru, nu s-a dat un test de reflexe? Inainte sa dam de permis? Nu era asta unul dintre teste?
Ce reflexe mai are mosul? La 50 la ora poti sa omori lejer un copil. Unul tanar are reflexele necesare sa evite acest copil sa-i zicem imaginar. Mosul asta nu poate sa evite nimic si vederea care l-a parasit prin 98 nici nu-l ajuta sa aprecieze distante.
Si va mai vand un pont. Vorbeam cu tata si mi-a spus ca desi poarta ochelari i s-a restrans FOV-ul. Inainte observa chestii mai de departe si pe laterale si ca cu cat inainteaza in varsta FOV_ul se restrange din ce in ce mai mult.
Mosul asta mai are 3 la viata. Permisul predat si luat o tricicleta electrica.
Ionut, este ca-ti dai cu parerea in vreme ce n-ai avut carnet de conducere in viata ta?
Daca aveai, ai fi stiut ca nu exista „test de reflexe” in nici una din investigatiile medicale obligatorii pentru obtinerea carnetului.
Doi, observ o boala eminamente romaneasca ce se manifesta si in cazul asta.
In loc ca fiecare sa fie preocupat exclusiv de modul in care conduce el insusi, adica preventiv, respectand legea si pe ceilalti participanti la trafic, pe fiecare il f*te grija de ceilalti, intrecandu-se in a emite tot felul de aberatii despre cum ALTII (dar niciodata EI INSISI!) ar trebui sa renunte la dreptul de a conduce, sa ia bicicleta, autobuzul, autopiciorul, etc, doar ca sa nu-i incurce pe ei in trafic, vezi doamne!
Cine va credeti voi, bah?!
Cand cineva detine legal dreptul de a conduce, acea persoana poate conduce cum poate si cum se simte in siguranta atata vreme cat respecta prevederile legale. In rest, orice deviere de la aceasta axioma este doar in sarcina politiei sa o constate si sanctioneze.
Asta e tot ce e de spus pe tema asta.
– Cine, bă, eu?
-Nu tu, bă, mie!
Pentru cunoscători;)
Ăsta e Usain Bolt pe lângă socru-meu care are în continuare permis după ce a intrat cu Loganul într-o casă părăsită la intersecția de la Iacobeni acu’ vreo 3 ani.
Pareză, mașina cu adaptări, vai de pwla lui, a mai și adormit (i se taie filmul și adoarme instant, nu sh ce plm de afecțiune e aia). Faza care m a făcut să fac explozie după ce a avut accident: nu mă pot eu uita după un Logan de 1.6 la care să se potrivească adaptarea de dizabilități?
Bă, înțeleg că stă în pizdeea și că mașina era o chestie utilă da’ câtplm să fii de dus după ce ai scăpat întreg și n ai omorât pe nimeni?
Nu trecuse o săptămână de la accident și el deja își căuta coteț.
Sper să crăp înainte de a avea idei de genul, dă o n pla mea de treabă.
Pe de o parte îi retragi permisul, pe de altă parte nu garantează nimeni că nu se urcă în „cockpit” fără permis… Sunt care au mers luni/ani buni fără permis și abia au fost prinși/opriți la un control de rutină.
E o soluție și asta cu ascunsul cheilor, inclusiv a celei de rezervă.
@RAIDER, soluția ar fi să-i pui o lumânare în bord fără să știe el. Am văzut o situație cu unu la fel care a murit pe drum și creștinele se dădeau cap în cap ca niște curci bete:
– Vaiii, uăăă, moare omu ăsta fără lumânareeee. Aduceți o lumânare…
Mno, pățăști chesti nasoale când te caută mortea pe acasă și tu ești teleleu pe drumuri.
soacra mea era cu el in masina. CONSTIENTA ca ala adoarme, au zis totusi sa mearga pe undeva pe langa Gura Humorului la ceva nunta si se baza pe faptul ca ea poate vorbi non stop (fact!) ca sa l tina treaz. Nu l a tinut
Lumanare? Soacra mea e moldoveanca, pleaca la drum echipata complet. Daca pana si mie a vrut sa mi puna in bord prescura ambalata la punga vidata, e clar cam la ce performante tinde soacra mea.
Stii cum e, e mai greu pana intra ca apoi merge uns
Tata are 73 de ani, e mai sprinten ca mine, nu a avut treabă cu spitalele în afară de ceva pe la tiroidă. Nu a fost de profesie șofer sau ceva care să aibă legatură cu drumuri lungi și dese, dar conduce. Conduce destul de mult, și prin oraș, și prin afară. Evită noaptea, că zice el că nu se poate concentra, dar ziua nu are probleme.
Nu avut accidente în ultimii 25 de ani, nu a luat nici o amendă (asta fiind discutabil dacă ne gândim la absența desavârșită a milițienilor de pe șosele). Acu’, nu știu dacă e el destul de prudent și profi în trafic sau îl feresc alții, dar nu are incidente. Îmi dau seama, însă că la un moment dat îl vor lăsa reflexele, vederea, probabil și mintea, și e posibil să facă nefăcute în trafic.
Întrebarea mea este: de unde știu când se va întâmpla asta? Și dacă observ că se va întâmpla (puțin probabil) cam cum aș putea să îl conving, preventiv, să pună volanul în cui (ca să zic așa)? Precizez că nu suntem în relații de genul îi ascund cheile, îi vând mașina, îl încui în casă, sau alte baliverne pe care ar putea să le sugereze unii mai viteji pe aici. Suntem doi adulți responsabili, fiecare cu treaba lui, independenți unul de altul. Deci, cum îi zic că de la o vârstă e posibil să se țicnească sau să dea rateuri?
Dacă n-ai reușit o relație normală de comunicare cu taică-tău până la vârsta adultă, cum vrei să te reparăm noi, ăștia de pe internet? Noi suntem ocupați să numărăm mânuțele roșii, nu să-ți facem terapie de familie.
așa: nu ai avut probleme sau accidente până acum pentru că te-au ferit alții. dar până când?
Așa și bunică-miu când eram mic și el avea 70-70 și ceva, era mai vioi, nu avea nevoie de baston, ba chiar făcea și munci fizice, plimbat frecvent etc. Fast-forward 20 ani, acum are 90 și obosește rapid și nu numai.
Bine, e vioi, are dicție, cursivitate în discurs, uneori mai scrie și chestii, fiindcă a și fost vreo 40-40 și ceva de ani profesor de română, știe chiar și ceva franceză și rusă. Totuși, nu a avut niciodată permis, dar ca idee.
Am mers de mai multe ori ca pasager cu doi șoferi veterani, un bărbat de 65 și o femeie de 75 de ani. Ambii au permis dinainte să exist eu pe planetă și conduc pe principiul ‘să se ferească ceilalți’. Până acum un an, doi, când s-a pensionat și nu își mai permite amenzile, cel de 65 avea permisul suspendat cam jumătate de an pentru viteză excesivă ca acumula puncte ca pe monede in Mario Kart sau pentru neacordare de prioritate la ieșirea de pe drum secundar – casa lui e pe o uliță ce dă într-un DN destul de tranzitat spre munte și acolo au locul de pândă nenea Garcea.
Femeia a făcut un mic accident anul trecut, a luat un giratoriu prea repede și a sărit pe bordura prea înaltă. Tamponări are la activ nenumărate.
Nici unul nu recunoaște că a fost vina lor vreodată. Personal i-aș lăsa fără permis mâine pentru binele lor și mai ales al celorlalți din trafic.
”Personal i-aș lăsa fără permis mâine pentru binele lor și mai ales al celorlalți din trafic.”
Mâine s-ar putea să fie târziu. Poate că ai vrut zici ieri
Bunicul meu a fost sofer profesionist. A condus toata viata de la motocicleta pana la escavator si cisterna de lapte. Undeva prin anii 80 i-a venit si randul la o dacie. Rosie. Ze shit basically. Pe la 70 – 75 de ani cand eram adolescenta iesind din curte a dat cu spatele in corcodusul din curte. Nimic grav. A busit faru spate. In doua luni a vandut masina, a impartit banii intre fetele lui si a pus carnetul in sertar. Citez: eu am plantat copacul ala. Nu l-am vazut. Nu aveam voie sa nu il vad. Data viitoare nu o sa vad un copil.
Greu si de nenea asta, masina iti da o independenta si la cum se misca in mod sigur il ajuta mult. Pe de alta parte e o lipsa de responsabilitate crasa in societate, de la mosu asta care abia se taraste dar e la volan pana la asul soselelor cu doua maini, doua picioare apte dar nimic intre urechi. Nu stiu care e mai periculos. Probabil amandoi.
Nu știu cum sunt alții dar eu am permis de conducere din 2016 și pe atunci aveam 45 de ani. Când am fost să fac dosarul medical am fost cu turma de elevi la un spital din Simeria. Totul programat de la școala de șoferi, io singuru boșorog, restu tineret mândria țării, cam pe la 18-25. Eram cam 15 persoane programați la examinări și mai aveam neuro și psihiatrie. Cumva s-a întîmplat ceva și doamna dr. de la neuro a plecat că avea ceva urgență în spital și s-a anunțat că ne preia doamna dr. psihiatru și face cumva 2&1.Ok. Intră vreo 10 copii în cabinet și toți ieșeau după max. 2-3 minute cu parafa că erau OK. Intru și eu ferm convins că termin în maxim un minut pentru că mai trecusem în fiecare an prin așa ceva datorită meseriei de electrician. Intru și era o doamnă cu ochelari care îi purta pe nas. Se uită la mine peste ochelari și cu nasu în dosar:
– Bună ziua.
– Mda. Cum vă numiți?
– Shoric Alupuloiei.
– Mhm. De ce vreți permis de conducere la vârsta dumneavostră?
– !?!? … Pentru că acum mi-am permis o mașină.
– Mda. Numărați de la 100 înapoi din trei în trei. Cumva m-a luat prin surprindere dar mi-am revenit și încep: 100-97-94…
Pe la 30 și ceva mă opresc pentru că domana doctor părea că nu mă bagă în seamă pentru că scria ceva în dosar. Se uită peste ochelari la mine și îmi zice:
– Am zis eu să vă opriți. Continuați.
Am continuat de era să trec la numărătoarea cu minus dar a fost îngăduitoare și m-a oprit pe la 10.
Hbarnam dacă a vrut să mă testeze domna psiholog dacă rezist la presiunile din trafic da io tot înjur ca un birjar.
Trebuia să numeri înainte din 3 în 3 până la 100.
@Shoric: Acela e un test menit să-ți testeze gradul de atenție, concentrarea și memoria. Dacă memoria e în declin din orice cauză cam dai răspunsuri greșite la caculele alea. De obicei se folosește în tandem cu alte chestii; ți se cere să ții minte următoarele: ”Casă”, ”măr”, ”râu”. Apoi ți se cere să numeri din 7 în 7 invers, începând cu 100. Asta pentru că activitatea îți solicită memoria de scurtă durată. După ce ajungi aproape de 1 ți se cere să redai din memorie alea trei cuvinte. Dacă ai probleme de memorie – din nou – dai rateuri la task-ul ăsta. E un test clasic, simplu și eficient. Se folosește și-n spitale, cabinete private, la testări MAI și alte chestii.
Asta se întâmplă dacă ai poliție numai cu numele.
locuiesc intr-un orasel mic din Bavaria (Germania). aici 99% dintre oamenii de peste 80 de ani CONDUC MASINI!
avem un vecin care mai ca nu iese cu rezerva de oxigen la cumparaturi. are vreo 83 de ani parca, iese in scaun cu rotile ,si-l pune frumos pe bancheta din spate si pleaca la drum.
ca sa nu mai zic ca nu opresc la trecerile de pietoni. niciodata. NICIODATA! nu merg tare, cam 20-30 prin oras pe straduletele mici sau cele cu sens unic, insa daca e vreo trecere de pietoni in capatul strazii, reflexele lor nu exista, ei tot cu 20-30 la ora merg, si tre sa fii vigilent ca sa treci repede :))))
bunicul celui mai bun prieten al meu a fost pilot in al doilea razboi mondial si la 92 de ani a condus din Berlin pana in Austria in vacanta. fiica lui (mama prietenului meu) o suna pe mama ei din ora in ora sa se asigure ca ajung cu bine.
În urmă cu mulți ani, am suspendat permisul de conducere, al tatălui meu.
Avea vreo 75 de primăveri, și pe atunci eram plecat 6 luni/an, de acasă (marinar).
Mi-a spus soția că nu mai are nici o treabă cu acordarea de prioritate și altele…
L-am verificat personal, și am constatat că era pericol public.
Imediat i-am vândut mașina.
A fost supărat o vreme, dar i-am explicat că nu accept să aibă pasageri pe mama, soția, sau fata mea.
Și, mai sunt și alții în trafic, în afara de ei…
Un unchi a făcut 75 de ani și s-a dus singur cu permisul la poliție: “Dom’le, nu mai fac față la traficul din ziua de azi”. A murit 20 de ani mai târziu, în somn, acasă.
Pe de altă parte, alt unchi, fost șofer profesionist, la 83 de ani conduce, și merge cu viteza traficului. În schimb îi e teamă să conducă pe autostradă.