Sunt mai puţine maşini pe şosele?

Mie aşa mi se pare. Am fost zilele trecute la Bucureşti şi am făcut două ore pe drum, fără să conduc prea tare.

the_roadA fost ridicată limita de viteză dintre Ploieşti şi Bucureşti, acum viteza legală în localitate este 70km/h, ceea ce înseamnă, cel puţin teoretic, că se poate merge cu 90km/h. La 5-6 dimineaţa se poate şi cu 110 fără să comenteze cineva. Bănuiesc că poliţiştii vor să fie acoperiţi in caz de accident, ia uite, dom’ne, circula cu 90!

Bucureştiul a rămas la fel. Toată lumea înjură traficul, nimeni nu e atent, nimeni nu se grăbeşte, nimeni nu pleacă mai repede de pe loc. La consum.

Mi se pare că a scăzut şi numărul de idioţi care circulă în afara localităţii. Nu ştiu dacă e din cauză zăpezii sau din cauza preţurilor, dar nu poate decât să mă bucure.

Văzusem pe un forum nişte şoferi care se plângeau de lichidul de parbriz Jetix, că îngheaţă la –10 grade. Nu îngheaţă. A mers şi la –16, când am plecat din Braşov, şi la –12, când am plecat din Bucureşti.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. Mie JetX mi-a facut flori de gheata pe parbriz de indata ce i-am dat dat o spritare. Ciudat!

    00
  2. In oras sunt mai putine masini, mai ales ca oamenii s-au indreptat catre mijloacele de transport in comun. Oricum, bucuria soselelor ceva mai libere nu o sa tina prea mult si o sa ne intoarcem la nebunia de alta data. Doar sa treaca mai intai apocalipsa asta glaciara.

    00
  3. NOU
    #3

    Si nu e normal asa????…. Ar trebui sa invatam sa nu mai folosim asa de mult masina…. un pic de exercitiu fizic nu strica!

    00
  4. Merg aproape in fiecare week-end pe DN1 si nu pot spune ca sunt cu mult mai putine masini, dar, intr-adevar, nu am mai avut parte de blocaje de ceva vreme. De fapt depinde si cand mergi.Daca alegi duminca spre seara sa vii dinspre Ploiesti spre Bucuresti, tot e aglomerat, dar nu ca altadata

    00
  5. Mai putine, mai putine, da’ nu si mai putini soferi prosti.
    Azi dimineata unu’ prost si lenes de la o firma de paza nu si-a curatat parbrizul decat in dreptul lui si, cireasa de pe tort, se aburise si-acolo si nu mai vedea nimic.
    Boul era cat pe ce sa intre in mine pentru ca, da, asa circula pe strada. Conditii de vizibilitate zero.

    00
  6. Se circulă mai rapid, asta e chestia. Plus că e şi iarnă.

    00
  7. „acum viteza legală în localitate este 70km/h, ceea ce înseamnă, cel puţin teoretic, că se poate merge cu 90km/h” – uite de-asta avem atâtea accidente, datorită idioţilor care gândesc aşa. Ce mi-e 70, ce mi-e 90, ce mi-e 110… Măcar când muriţi pe şosele nu o faceţi în aşa fel încât să luaţi şi nevinovaţi cu voi!

    PS: Asta e adresa de email pe care o folosesc, chiar dacă e formată dintr-un „dan” şi un „yahoo”.

    00
    • @Daniel Chiriţă: pornim cu premisa că suntem şoferi, nu cocalari.

      ps: ma refeream la adrese din alea false, nu la a ta.

  8. Nu paria pe aia cu 90 la ora. Legea zice ca ti se poate da amenda daca depasesti viteza legala cu cel putin 10 la ora, adica de la 80 in sus. Stiu politisti care ti-ar da amenda cu 82 la ora, la fel cum si in oras se ia amenda cu 62. Daca vrea sa-ti dea, iti da chit ca-i weekend, zi, noapte, dimineata sau altele asemenea.

    00
  9. Unde bre mai puține ? Că și eu m-am plimbat pe DN1 săptămâna trecută. Și duminică la plecarea din București prin Predeal era deja coadă pe sensul celălalt, vineri când mă intorceam spre casă la fel cu ăia care veneau spre munte. Ah, da, ce-i drept, eu râdeam în barbă că sensul meu era liber da’ n-aș fi vrut să fiu pe partea cealaltă.

    00
  10. Pai la 90 km/h in loc de 70 vei lua amenda tot pornind de la premisa ca esti sofer. Poti lua amenda si cu 81km/h (tot sofer fiind).

    „Cel putin teoretic” poti merge cat te tine pedala de acceleratie, dar asta nu inseamna ca vei merge legal.

    Totusi la o limita de 70 sa mergi cu 80 e destul de ok…

    00
  11. Probabil ca depinde de benzinaria de la care il iei – in functie de cantitatea de degrivant din apa. ;-)

    00
  12. Traficul din Bucuresti nu mai e la fel ca acum 2-3 ani. S-au civilizat foarte mult soferii si s-au obisnuit si cu traficul infernal astfel incat nu mai fac crize daca nu ajung in 10 minute de la un capat la altul al orasului. In primul rand nu te mai claxoneaza sa pleci del a semafor cu scartaituri, te lasa sa schimbi banda in fata lor, nu se mai blocheaza centrul intersectiilor. Bine, acum sunt si usacaturi ca in orice padure, insa per total e mult mai bine ca in 2007-2008.

    00
  13. Pai sa ne uitam pe eticheta: JetX asta albastru contine cam 40% alcool metilic, un procent oarecare de substante care sa te descurajeze sa il bei si restul pana la 100% apa distilata. Deci clar nu are cum sa inghete la temperaturi de genul celor de afara. Pe parbriz e alta fizico-chimie – dupa stropire daca venim cu stergatoarele ramane un strat extrem de subtire de „substanta” si moleculele de apa respectiv de alcool se cam separa. Bine, s-ar putea folosi alcool metilic sau etilic in stare pura pentru a sterge parbrizul – fara sa mai apara floricelele de gheata – insa ar trebui inlocuite lamele de stergatoare si chedere cam des…

    00
  14. Pe DN1 e ceva mai lejer zilele astea. Nu am nici o explicatie. Poate ca e vacanta de iarna la scoala.
    Problema pe DN1 este atunci cind se mai initimpla vreun accident. De obicei ies urite si se lasa cu cozi imense.
    Cit despre lichidul de parbriz, eu bag mizerii de la Hornbach/Metro si sint ok. Chiar nu ingheata, insa imi lasa un strat aiurea pe parbriz pina se incalzeste in masina.

    00
  15. Eu unul sunt convins ca sunt mai putine masini pe strada. Circul cu masina zi de zi si se vede.

    00
  16. Da, se simte si in Bucuresti, si in afara (DN 1 in special, de el iti pot spune)

    Si nu are legatura doar cu iarna. Cam pe tot parcurusl lui 2010 au fost mai putine masini ca in 2009 sau 2008, cand zi de zi aproape totul se bloca.

    Cred ca are legatura si cu 2-3 lucrari ce s-au finalizat (Bucuresti) dar mai ales cu numarul masinilor de serviciu care mi se pare ca a scazut, sau cel putin litrii de carburant „inclusi”. Ceea ce e bine pentru trafic, dar nu e chiar semn bun pentru economie :)

    00
  17. @lecampeur: cum nu se mai blocheaza ma intersectiile in bucuresti? tu cand mergi cu masina, noaptea?

    00
  18. pentru cei cărora le îngheaţă zeama de parbriz:

    porneşti tractoru’, dai aeru’ cald spre parbriz, şezi blând câteva minute, încerci să vezi dacă aerul s-a mai încălzit FAŢĂ DE TEMPERATURA EXTERIOARĂ, şi pleci (dacă nu ai parbrizul îngheţat).

    ulterior, pe drum, menţinând jetul de aer spre parbriz, dacă ai zeamă de iarnă, nu are cum să îngheţe, jetix, zemix sau orice ar fi.

    Dacă ai parbrizul îngheţat, se recomandă dezgheţarea lui înainte de a pleca de pe loc.

    00
  19. @Robert, cc @Dan

    Cand e parbrizul foarte rece (de la -5 in jos), e normal sa faca „flori” pe parbriz. Explicatia ar fi ca alcoolul se evapora si ramane pe parbriz o pelicula subtire de apa, care va ingheta…

    Asta se intampla pana incepe sa se dezmorteasca instalatia de climatizare.

    00
  20. Depinde de zile. Desi conduc de multi ani in Bucuresti nu am reusit sa aflu „formula”. Nu pot spune o zi anume sau o ora cand e aglomerat si cand nu. Pur si simplu e aleator.
    Cat despre DN1, weekendul trecut am bagat o Valea Doftanei. Ei bine, vineri seara, in jur de ora 18-19, am prins un codalau cum n-am vazut in viata mea. Pana la Snagov am mers bara la bara pe 2 3 benzi, exact ca pe Magheru la ora de varf.

    Duminica pe la 16 cand m-am intors s-a mers intins si frumos…

    00
  21. sa vezi in constanta ce lejer e traficul… strabati orasul cam in 20 minute fara probleme, iar vara cand vin turistii faci cam 50 minute.

    00
  22. @Raul…eu vorbeam de blocarea centrului intersectiilor si nu merg noaptea ci la 14 dupa amiaza pe Stefan cel Mare de la Iancului pana in Victoriei unde anii trecuti faceai 30 de minute acum fac 10. intr-adevar orele la care merg catre servici (6) si inapoi(14) nu ma fac sa prind varful de trafic insa chiar si in varf de trafic pe Magheru nu se mai blocheaza centrul intersectiilor.

    00
  23. ba, ala cu sa renuntam la masini, sa facem un pic de sport. adica sa o iau pe jos Bucuresti-Brasov, ca nu ma prind?

  24. jetixu ala e cel mai usor de manarit, se scoate dopul cu tot cu sigiliu , se tin de baieti in alte bidoane si se completeaza cu apa . D-aia la unii ingheata si la altii nu .
    Sambata am iesit din bucuresti pe la ora 14:00 . Era coada de la intrare in otopeni ( la intersectia aceea dupa mac ) pana la podul de la aeroport, coada de se mergea bara la bara cu 5 km/h din cauza aglomeratiei. Dupa ce am trecut de rompetrol pe prima banda nu m-am mai oprit dar cei de pe 2 si 3 se tot chinuiau sa atinga 10 km/h . Sunt si soferi prosti .
    Good news – au dat drumul la centura dinspre otopeni spre bucurestii noi – chitila – militari. Au facut-o supendata si se circula f frumos.

    00
  25. va rog sa ma lamuriti si pe mine…

    „A fost ridicată limita de viteză dintre Ploieşti şi Bucureşti, acum viteza legală în localitate este 70km/h, ceea ce înseamnă, cel puţin teoretic, că se poate merge cu 90km/h.”

    Am vazut si eu comunicatul politiei, insa eu tin minte ca pe DN1, cel putin pe Buc-Brasov, viteza in localitati era de 70km/h de ani buni. Scrie si pe semnalizarile rutiere!!
    Mai putin in Ploiesti, normal.

    Deci, pana la urma, ce s-a schimbat?

    00
  26. Şi mie mi se pare că se circulă mult mai bine în Bucureşti acum comparat cu 2007-2008 chiar 2009. După părerea mea din cauza crizei şi, mai recent, a creşterii preţului combustibilului.
    Ceea ce, aşa cum ziceai şi tu şi Mantzy, nu poate fi decât imbucurător… :)

    00
  27. -viteza e de ani buni 70km/h pe DN1 (fac bucuresti-sinaia saptamanal aproape)
    -e inca inceput de ani , mai sunt inca unii in concedii mai ieftine la ski , copiii sunt in vacanta o saptamana acum , este super gheatza pe stradute, cel putin in sectorul2 si unii prefera sa lase masina in parcare (la mine la bloc sunt o gramada de masini cu juma de metru zapada pe ele), etc, daca ti-e dor de haos in trafic , vorbim peste 2 -3 saptamani :)

    00
  28. O masuratoare oarecum obiectiva: folosind aceeasi masina, am resetat masuratorile computerului de bord la fiecare doua alimentari sau dupa intoarcerea in Bucuresti: anul trecut am consumat mai putin cu 1.5 litri la suta. La fel, pe acelasi traseu, nu mai fac 50 de minute, ci aproximativ 35. In tot cazul, nu mai e nevoie sa ies din Drumul Taberei „pe stradute”.

    Factorul de eroare e dat de orele de circulatie, care cred ca s-au mai schimbat un pic in cazul meu, si nu numai. Deci, in afara de faptul ca s-a scumpit gazul si ca firmele au redus cota de consum, probabil ca s-a mai nivelat si ora de iesit la munca. De exemplu, fiindca lucrez pe proiecte si nici nu mai e atat de mult de lucru, imi permit sa plac la birou la 9.30 si sa ma intorc fie inainte de val (16.30), fie dupa (19.30). Sau pur si simplu lucrez de acasa. Altfel, as pierde peste o ora jumate traversand Bucurestiul dus si intors. Si nu cred ca am gasit singura firma care tolereaza programul flexibil.

    00
  29. In Otopeni de exemplu era 50 de km pana acum. Nu toate localitatile de pe DN1 intre Bucuresti si Sinaia aveau 70 limita.

    00
  30. „Mi se pare că a scăzut şi numărul de idioţi care circulă în afara localităţii”. Atunci tu ce cauti pe şuşa ? Asta este părerea mea in legatura cu postarile tale in legatura cu circulatia. In rest, jos palaria.

    00
  31. @lecampeur: cred ca scrie mare, chiar la intrarea in Otopeni, ca viteza e 70km/h. De ani buni!

    00
  32. Mergi bre nea’ zoso mai incet ca la cat jeg se strange pe DN1 cand pui frana zici ca esti pe gheata!!De fapt nu numai pe DN1 este mult jeg in Bucuresti cand te dai jos din masina de la atata jeg, poti sa cazi in cur indiferent de anotimp.

    00
  33. @maniak: cine naiba mai sta sa manareasca lichid de parbriz ? nu mai credeti toate prostiile :)

    00
  34. Probabil doar concidenta. Prin bucuresti nu poti circula lejer din pacate. Am facut de la Vitan pana la unirea cred ca aproximativ 40minute, mai rapid ajungeam cu bicicleta.

    E greu de spus ca sunt mai putine masini, poate ii afecteaza scumpirea carburantilor,dar romanul e comod si si la 10 Lei pe litru o sa mearga cu masina.

    00
  35. @zoso: nu am inteles faza cu ” A fost ridicată limita de viteză dintre Ploieşti şi Bucureşti, acum viteza legală în localitate este 70km/h”. E de cativa ani asa din cate stiu eu

    00
  36. http://www.trafictube.ro/repost-cat-e-limita-in-otopeni-50-sau-70/
    Asta e un filmulet de pe trafictube care arata ca la inceput de Otopeni e limita 70 si la iesire 50. Coroborat cu HG-ul de acum cateva zile care spune ca limita in Otopeni se mareste de la 50 la 70 ne arata ca indicatoarele cu 70 de la intrarea in Otopeni erau puse prost, limita fiind de 50 pana acum. Intr-adevar pe DN1 erau localitati unde limita era si pana acum 70, insa nu in toate.

    00
  37. Fratilor, acum vreo 3-4 ani faceam „naveta” in fiecare week-end pe DN1 (Bucuresti-Ploiesti). Limita de 70 km/h este pusa de ani buni!

    00
  38. pe dn1 intre bucuresti si ploiesti (cu exceptia localitatii posada) limita in localitate de 70 km/h cred ca e de vreo 3 ani.

    00
  39. deci azi am avut cel mai mare bulan din ultimul timp. am facut toata victoriei, din piata pana pe chei in …….. 6 minute. 90km/h a fost maxim. cum a fost posibil?, la 1 minut in spatele meu venea coloana lu Base (cred) si erau toate intersectiile impanzite de politisti care ne faceau semn sa trecem mai repede. a fost palpitant, desi o sa ma coste ceva curatatul tapiserieri (mai eram cu 2 in masina)

    00
  40. NOU
    #41

    atentia la JetX . pentru ca are teflon , posibil sa-ti pateze capota .

    00
  41. In toate localitatile de pe Buc-Ploiesti, de exemplu, ai marcaj pe asfalt cu „70”, ai indicatoare cu „70” dar de fapt nimic nu era clar.

    In concluzie, gaborii din romania sunt realmente cei mai tampiti oameni de pe planeta.

    00
  42. Nu pot sa nu ma minunez iar de „desteptii” care apar dupa unele articole ale zeului blogului.

    @lecampeur si altii: recunosc ca eu unul nu inteleg ce a vrut sa zica politia cu anuntul facut recent, insa, cum bine au semnalat alti participanti la trafic pe DN1, limita de 70 exista de cel putin 2 ani (semne, marcaje, tot ce vrei existau)! Si am trecut pe langa zeci de radare in tot acest timp, si culmea, n-am luat nici o amenda! Do the math yourself!

    @andreea iulia toma & Scarlatescu: dragilor, nu mai vorbiti din scurtele voastre experiente avute pe DN1! Auzi, cica mai putine masini si nu mai sunt blocaje! Masini sunt (bine, poate ca putin acolo s-a diminuat numarul) insa in fiecare luni intrarea in Bucuresti este la fel de aglomerata, si chiar mai aglomerata decat in 2010! Iar blocaje in trafic au fost in vara la greu, vinerea la plecare era bara de la bara de la academia de politie. Haideti sa nu mai vorbim din carti si din auzite, ca nu faceti decat sa urmati turma.

    00
  43. asta vara faceam o data pe saptamana buc-bran pe DN1 si in august am stat de fiecare data in coloana la Busteni cate 30-45 min. Nu conta sensul de mers, se forma invariabil o coloana la trecerile de pietoni din Busteni (am ajuns sa urasc total orasul asta! :)) )

    Azi am venit de la Bran la Buc in 2h15, si s-ar fi putut si mai repede daca nu nimeream camioane la greu.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.