Dezvăluirile senzaționale ale Antena3 despre ceva
Nu-i pasă nimănui întreg la minte, pentru că toți oamenii normali știu că sunt trunchiate, la fel cum au fost și alea cu Mircea Băsescu, și nu DNA l-a pus pe Sorin Alexandrescu să facă pe jurnalistul și să îl sune pe Bendei de la RCS. Deci da, ancheta jurnalistică făcută de directorul general al trustului Intact e la fel de reală precum coloana vertebrală a lui Gândea.
Drepturile non-heterosexualilor
În orice țară din lume, când se întâmplă ceva care să afecteze drepturile unui grup, oameni din acel grup ies în față și vorbesc, se creează un curent de opinie favorabil și apoi ies să protesteze și alți oameni care nu aparțin grupului.
În cazul ăsta, toți beneficiarii cu vizibilitate au tăcut, că Botezatu și Maurice nu vor să afle mamele lor că sunt gay.
Cheloo
E un muzician a cărui carieră a apus acum cinci ani și care vrea să rămână relevant.
Benzile unice de transport
Ca la orice schimbare, o serie de oameni sar de fund în sus că nu e bine așa, trebuia făcut invers, stâlpișorii trebuiau făcuți verzi, bla bla bla. A fost la fel cu fumatul și, în final, lumea s-a obișnuit și e un consens larg că a fost o măsură bună.
La TV se promoveaza non-valorile.
E interesant ca tot ce a inteles autorul din problema cu benzile speciale ptr.autobuze e culoarea stalpilor!Asa e cand iei in deradere o problema serioasa. A, ca tie nu iti pasa sau ca ai alta parere e altceva.Vedea-te-as in trafic in Bucuresti dimineata, si apoi sa vad daca iti mai pasa de culoarea stalpilor! Adica alta idiotenie marca Firea-Vranceanu-Pandele etc!
Adi, dacă ai fi mai isteț, ai putea calcula că poți transporta mai mulți oameni cu autobuzul, pe un drum dat, decât fiecare cu mașina lui. Și mai rapid.
@ubercool
Care autobuze?Alea cateva sute,la milioane de locuitori?Infectiile alea ambulante?Nu crezi ca s-a inceput cu sfarsitul?Nu ai transport in comun,nu ai semafoare corelate,nu ai un sistem de management al traficului,nu ai pasaje subterane/supraterane,nu ai parcari…dar faci o banda pentru autobuze si se rezolva tot.Interesant sistem
În același timp, în autobuzele de la Brasov la Bran, turistii (români si străini) călătoresc în picioare, desi plătesc același bilet toti. Civilizatie sub Tîmpa, klar…
In primul rand, pentru autobuzele/microbuzele care fac curse interurbane nu ar trebui sa fie permisa transportarea persoanelor in picioare. Iar la autobuzele locale, nu cred ca exista nicaieri in lume bilete diferentiate in functie de statul in picioare sau pe scaun, desi mi s-ar parea normal si mie sa fie asa.
Iei bilet in picioare (mai ieftin), la prima statie se elibereaza un loc. Te asezi sau nu? Si daca te asezi, cine va avea grija sa te puna sa platesti diferenta?
Gabi Firea von Pandele a facut pentru Miscarea Ciclista cat nu au facut toti ceilalti primari la un loc. Dupa ziua asta si cele ce vor urma tot mai multi vor abandona masinile si vor incaleca pe o șa de bicicleta in drum spre servici
pentru ca asta il tinea pe orice corporatist din nordul bucurestiului sa mearga aia 10 km de la munca pana acasa, era prea fluid traficul.
Esti minim spus cu retard intelectual. Nu poti intelege faptul ca sunt zeci de mii mutati in nord, in afara orasului, nu au cum sa vina cu bicicleta. Ca in Romania sunt 4 anotimpuri, nu doar unul, si ploua si destul de mult. Si multi nu isi doresc sa ajunga asudati dupa mersul prin praf la 40 de grade vara la birou, ca nu au cum sa se mentina decenti olfactiv. Ca nu sunt piste de biciclete in oras, ca ajungi cu ea la serviciu si poate nu ai unde sa o lasi. Ca poate te duci si la cumparaturi. Ca poate cari si niste copii mici, sau niste bagaje sau pm. Faceti un efort sa intelegeti ca in lumea asta exista si oameni cu familii, responsabilitati, probleme, nu doar hipsteri cretini a caror singura avere/ocupatie e barba de gheu si iphoneul cu instagram.
Si, in pendula mea, se spune SERVICIU, nu SERVICI.
money quote. nu ai unde să lași bicicleta…dar ai unde să lași mașina. beton logică.
Wehehell, daca ti se pare egal a lasa masina la 200 de metri de birou cu a nu avea spatiu amanajat si pazit cat de cat unde sa legi bicicleta, pm…
Când s-au mutat în nord în afara orașului nu s-au gândit decât la ei, au zis ca le rezerva Bucureștiul autostrada și loc de parcare în centru.
Ploua o laie. E ff secetos în buc.
Dacă ar fi mai puține mașini nu ar fi atâta praf.
Ceri dusuri la serviciu
La cumpărături te duci la tine în zonă
Copiii se pot căra și singuri
Bagaje unde ce bagaje, când pleci în concediu
Toate familiile și responsabilitatea, ne-am descurcat fără mașină lipita sub fund cm dracul voi nu puteți?
@ Radu ”von” ala nu te-a pus un pic pe ganduri?
Radu, stii cum e vremea la Berlin? Ia vezi si numarul de bicle in zona aia… fraieri nemtii, fraieri rau!
fraieri și săraci, n-au bani de mașini.
@Radu, tarile unde se merge f mult pe bicicleta (Danemarca, Suedia, Olanda, Germania etc.) au clima mult mai naspa ca in Bucuresti. Crede-ma, cel mai naspa pe bicicleta e cand ploua, nu cand e cald sau frig, iar la aia ploua de rupe majoritatea anului. Intr-adevar nu exista piste speciale si bare de legat bicicleta mai peste tot (la gura de metrou, la birou, la supermarket), dar pentru situatiile enumerate de tine, te poti descurca: iti iei schimburi la tine, iti iei un spray, pt cumparaturi iti iei un rucsac mai mare, copii poti sa-i duci si cu bicicleta. Hai sa zicem ca pt unele chestii ai nevoie de masina, dar dupa parerea ta, cati sunt in Buc care doar se duc la serviciu si inapoi, singuri in masina, pentru ca s-au nascut cu curu in masina iar bicicleta e daor pentru hipsteri si saraci? Cand o sa se mai schimbe din mentalitati, o sa mai progresam si noi. Pana atunci, se invarte roata in gol si in fiecare an aceleasi chestii: inundatii, traficul e de kkt in Buc, aglomeratie pe valea Prahovei in weekend, aglomeratie vara spre mare. Plm, cand faci acelasi lucru si te astepti la rezultate diferite se cheama ca esti prost sau nebun.
Ultima data Firea era primar in Bucuresti, nu in Otopeni, nu in Corbeanca, nu in Balotesti, nu in Voluntari, nu in Odai, nu in Petresti. Asa ca este complet un nonsens sa va plangeti astia din nord – *din afara Bucurestiului* – despre conditiile de trafic in Bucuresti. Vorbiti la voi la primarie sa va asigure mijloace de transport pana la statia aia de autobuz cu banda prioritara sau pana la prima statie de metrou. Si duceti-va copiii la voi in comuna la scoala, nu trebuie sa-i carati in fiecare zi dupa voi ca Jean Monet nu mai e ce-a fost. Sau daca chiar sunteti bazati dati-i mai aproape la Lycee Francais sau la aia americana.
Nu ca o sustin pe tzatza Firea dar cu cat mai putine harburi ajungeti la mine in oras, cu atat respir io un aer mai curat. Si cu atat ramane mai mult loc pe trotuare ca nu va parcati voi masinile cu numar de IF ca nesimtitii pe ele. Ca io nu vin la voi in comuna sa va dau cu basina diesel peste iarba voastra din curte si nici nu-mi parchez masina sub pergola voastra.
Sunt hipster cu bicicleta. Care surprinzator, are familie si responsabilitati. Si nici nu amtreaba cu ecologia. Dar se duce cu bicicleta la serviciu sau cand e urat afara, ia tramvaiul. Masina se prafuie in parcare, o scot numai cand plec in afara orasului. Si ala micu’ in clasa a III-a se duce singur la scoala, merge la cumparaturi, n-are nevoie de transportul parintilor. Cand v-ati mutat la cuca macaii, v-ati asumat dezavantajele.
Cu transpiratia pe bicicleta se rezolva in doua moduri: daca sunt pana in 30 de grade afara, mergi copacel spre birou (< 20 km/h) si nu transpiri. Peste 30 de grade, singura solutie este sa ai un dus la birou si un rand de haine. Sau, na, iei autobuzul ala cu banda prioritara daca are aer conditionat.
@Radu Oare olandezii cum se descurca, saracii?
Aveam de gand sa spun ceva de soiul: ideea-i buna, implementarea-i romaneasca, haideti sa gandim, sa facem treaba cu cap. Apoi sa inchei cu clisee precum centura ocolitoare la nivel de drum expres, sistem park & ride, bani investiti in dezvoltarea transportului in comun, introdus zona eco unde sa se interzica circulatia masinilor poluante. Dar am citit comentariul lui Rumbu si am zis lasa…
Ps. Daca tot tineti sa dati exemple cretine cu orase ca München sau Berlin, aruncati un ochi si peste modul cum isi deservesc suburbiile.
@stefan: de-alde rumbu e plin si in PMB/CJIF.
ca sa stim despre ce vorbim, ca tot ne mintea firea ca face si drege cu primarii din localitatile vecine:
Programul de transport public de persoane cu autobuzele,prin servicii regulate, intre unitatile administrativ-teritoriale in zona metropolitana Bucuresti, 2014-2020.
Precizam ca programul este suspendat cf. Hot. nr.
747/2014, pana la judecarea pe fond a cauzei.
Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti exista si nu face nimic.
Frate, cata ipocrizie! Sunteti exact ca aia care si-au facut case in buza la aeroportul Baneasa si dupa aia se plangeau de zgomotul de la avioane.
Cand ati decis sa va mutati, nu stiati ca traficul in zona de nord a Bucurestiului e de rahat? Nu stiati ca in nord nu e metrou? Nu stiati ca scoala din nu se ridica la pretentiile voastre de educatie si o sa-i mancati copilului 2 ore din viata zilnic cu transportul? Nu v-ati asumat faptul ca pentru o paine sau un pachet de tigari trebuie sa va suiti curul pretentios intr-o masina? Nu ati stiut ca trebuie sa va schimbati obiceiurile si sa va aprovizionati saptamanal ca nu mai e megaimage-ul la parteru’ blocului?
Vreti centuri ocolitoare? Vreti park & ride? Vreti trenuri la in suburbie? OK, Bucurestiul poate ajuta ca traieste si din impozitele voastre pe salarii cand veniti sa munciti in Bucuresti, dar initiativa n-o sa vina de aici. Proiectele astea de infrastructura trebuie discutate la nivel de zona metropolitana, nu la nivel de primarie locala. Asa ca scrieti nene prefectului de Ilfov, parlamentarului si asa mai departe. Vorbiti cu CFR-ul sa faca Cercanias sau S-Bahn sau cum vreti sa le ziceti.
Acum, daca ai o ruda la tara si vine de 5 ori pe saptamana sa doarma la tine in sufragerie si iti lasa si puradelu-n custodie, nu e datoria ta sa te asiguri ca ii e confortabila canapeaua. Fiindca tu esti ala care petrece mai mult timp in sufragerie, mai intai te asiguri ca sufrageria ta e curata, aerul conditionat e pornit, miroase frumos, nu-s aruncate sosete pe jos, TV-ul prinde toate canalele. Daca dupa asta mai raman bani, da, iei si o canapea mai confortabila. Intai iti rezolvi problemele casnice si dupa aia te ocupi de rude. Iar Bucurestiul e o familie cu prea multe probleme ca sa se mai gandeasca la rudele indepartate.
Declarativ, da, putem fute si noi un afis de-ala cu Zona Metropolitana Bucuresti (cum au aia, de zici ca Brasovul incepe de la Predeal), dar nu cred ca ajuta la ceva. Zona asta n-are buget, n-are administrare, n-are planuri.
Si ca sa nu ziceti ca sunt doar frustrat, eu sunt in tranzitie, in august ma mut in Otopeni. Dar imi asum acest lucru. Imi inscriu copilul la scoala din Otopeni si-l trimit cu autobuzul primariei. Am 11 km de facut cu bicla zilnic pana la corporatia din Pipera (care are dus si vestiar dar nu le foloseste mai nimeni) si cand o fi urat sau prea cald afara iau masina sau microbuzele lui Pandele. Inainte faceam 6 km zilnic cu bicla din Stefan cel Mare. Macar acum nu mai am treaba cu 20 de semafoare, nu trebuie sa sar 100 de borduri si nu mai trebuie sa respir diesel-uri pestilentiale la semafor. Nevasta-mea lucreaza in centru, e bugetara, incepe devreme, deci pe ea traficul nu o afecteaza ca oricum pleaca cu noaptea-n cap. Desi pastrez apartamentul din Bucuresti, imi voi muta domiciliul in Ilfov sa votez si io cu barbosul ala peren din Otopeni. Sunt bucurestean de foarte multe generatii, eu urasc orasul asta, mi se pare de nelocuit. Cert e un lucru, eu nu sunt ipocrit: nu o sa fac gat pentru traficul din Bucuresti, va deveni problema exclusiva a bucurestenilor. Ca si benzile unice, pistele de bicicleta, trotuarele parcari, parcurile abuzate si ciopartite.
bos, e foarte greu pentru noi ca nație să ne facem planuri mai mari de „ce bag la maț diseară”. de aia nu avem o jumătate de pâine și niște biscuiți să mâncăm când vine zăpada și nu putem ieși din casă. de aia mor de foame toți dacă nu vine mașina cu pâine in sat. că le e greu să gândească. e mai ușor să se plângă.
Chelu îngroașă numarul condamnaților penali de la antene.
Chiar nu e aglomeratie pe DN1 acum, benzile unice rulez!!! E o masura buna, s-a gandit bine Firea ca de pe 3 benzi de pe DN, sa intri in oras pe 2 e ideal. Bravo fata! Urmeaza taxa de centrul orasului si avem oras ca in vest. Si cand te gandesti ca aia, prostii de vestici, s-au chinuit sa implementeze asta in ani de zile si la noi se face peste noapte…. ce prosti domne….
Aia s-au chinuit ani de zile sa inventeze busola pe telefon, iar tu o ai cu orice telefon mai „smart”…
Aia s-au chinuit ani de zile sa puna la punct un bec iar tu il cumperi cu 3 lei…
Aia s-au chinuit ani de zile sa inventeze vopseaua la lavabila, cand tu o cumperi azi cu 10 lei galeata…
Ce rationament ai folosit sa-ti expui punctul de vedere?
Cristi, retard, rationamentul folosit este ca pentru anumite procese iti trebuie niste pregatiri. Recte, nu poti sa mergi cu trenurile cu 200 kmph, cand de la 50 kmph sari de pe sinele de la noi. Nu poti transplanta plamani in Romania cand nu ai niste anumite conditii in spitale. Nu poti bloca traficul cand nu ai construit mai intai solutiile alternative de transport, nu ai autobuze mai multe, nu ai parcari pentru masini in afara orasului, navetistii de langa Bucuresti nu au trenuri/metrouri usoare, nu ai piste de biciclete, nu ai absolut nimic. Pui o bariera in drum si speri ca PUF!!! problema s-a rezolvat, aia era singura problema a orasului, nimeni nu se gandise la o solutie atat de simpla pentru a rezolva traficul si anume niste tarusi infipti pe DN1. Doh…
Eu sunt retard, asa la te las pe tine sa ma luminezi.
Tu cum ai fi implementat linii unice pentru transportul in comun, in Bucuresti? Cum ai fi „pregatit terenul”, si cati ani ti-ar fi luat?
Lumineaza-ma, maestre!
In pendula mea, romanul e bizon, nu exista „pregatim”… e exact ca demolarile de pe Buzesti – ca eram un vajnic aparator al caselor alora, pana am vorbit cu proprietarii. Oprescu a fost un jeg, dar solutia aia era „unica” (de trei ani se chinuiau de aia, cu miloaga, sa elibereze).
Revenind: Tu cum ai fi implementat linii unice pentru transportul in comun, in Bucuresti?
s-ar fi rugat de oameni să circule doar pe banda a doua
Cu sau fara legatura: 2011, Bucuresti – demolarile de pe Berzei:
––––
Demolarile din Buzesti-Berzei, mic studiu de caz
Daca traiti in Bucuresti e imposibil sa nu fi auzit despre demolarile din Buzesti-Berzei.
Imi place sa fac fotografii, si afland ca acea zona va disparea (se va largi strada) m-am dus sa fotografiez… e totusi istoria orasului.
Lumea era in general resemnata cu ideea de progres, totusi vineri seara, o femeie foarte disperata, vanzandu-ma cu doua camere la gat a crezut ca reprezint vreun jurnal sau vreo asociatie ceva, asa ca m-a luat de mana si m-a tras in casa: „Veniti la mine sa vedeti ce-au facut!”
Scriu acum pentru ca i-am promis ca, desi nu lucrez la nici o asociatie si nici o publicatie, voi face ca problema ei sa fie auzita.
Nu vreau sa comentez daca ea are dreptate, daca primaria are dreptate, am sa prezint doar fotografii before/after si varianta ei, ca proprietar demolat (recunosc ca nu am sunat si la primarie sa aflu si varianta lor).
Cazul cu pricina:
* familia Iliescu (inca) locuieste la numarul 57 pe strada Berzei.
* prima instiintare ca se vor face demolari a fost in august-septembrie 2010.
* in august 2010 si septembrie 2010 Primaria a invitat locuitorii zonei la doua intalniri pentru a lamuri si stabili situatia. Intalnirile au fost individuale.
* din septembrie pana in ianuarie au venit prin posta inca 3 avize de demolare – desi proprietarii spun ca nu se intelesesera cu Primaria pentru despagubiri.
* informatiile ulterioare despre evolutia situatiei au fost publicate (si urmarite de proprietari) pe site-ul PMB.
* pe strada Berzei sunt foarte putini proprietari de drept, imobilele apartineau in majoritate fostului ICRAL. Imobilele nu au fost revendicate dupa Revolutie (asta din cate stiu membrii familiei Iliescu) si de aceea proprietarii ramasi nu au putut face o asociatie.
* proprietatea a pierdut aproximativ 230mp, loc pe care se va largi soseaua.
* cei 230mp au fost evaluati initial la 200.000 de euro (aproximativ 870 euro/mp), dupa contestatia proprietarilor suma a scazut la 120.000 de euro (aproximativ 520 euro/mp).
* imobilul nu este inclus in patrimoniu national, familia nu a facut demersurile necesare (sunt 5 etape, cu 5 calificative).
* initial casa avea 9 camere, in doua camere (+baie) locuia alta persoana, alt proprietar (randul de geamuri de la strada, de la etaj). Familia Iliescu avea doar 7 camere din cele 9, suma pretul pentru despagubire a fost doar pentru partea dumnealor, doamna Iliescu nu stie la cat a evaluat primaria si proprietatea celorlalte doua camere.
* in 12 ianuarie au venit reprezentantii Primariei impreuna cu reprezentantii firmei de demolari si politia locala. Li s-a tras linie cu creta prin casa si au fost instiintati ca in 3 zile vor veni buldozerele sa darame – ceea ce s-a si intamplat.
–––-
Romania
@Cristi: ce au fraierii de vestici si s-au „pregatit” inainte sa elimine traficul din oras:
– trenuri suburbane. Cu poti sa ajungi de pe mosia lui Firea in centrul Bucuresiului? Cumva microbuze supraaglomerate in care stai in trafic cu orele? Toti astia care s-au mutat in camp dar inca se considera bucuresteni ar trebui sa aiba un tren care sa-i aduca in oras;
– parcari de masini la statiile de la capetele de linie la tren/metrou;
– parcari de biciclete la statiile de metrou – poate ai o legatura proasta pana la metrou si nu vrei sa bati tot orasul pe bicla;
– transport in comun bine dezvoltat, sa stii la ce ora vine autobuzul.
Eu locuiesc in Berlin. Stii cate variante am sa ma duc la serviciu cu transportul in comun? 4, in plm!
Pai cum nu sunrt destule autobuze, nu a promis Firea ca imediat dupa alegeri va cumpara 500?
@Cristi: Pai am spus exact in text cum, inceperam prin a cumpara autobuze si garnituri de metrou, faceam parcarile in exterior pe care le conectam cu autobuze/metrou usor de oras, faceam benzile de biciclete, organizam parcari de biciclete in zone aglomerate din oras sau modificam legislatia prin care sa oblig firmele / blocurile de birouri sa aiba niste sute de locuri de parcat biciclete intr-o zona de bun simt, unde sa am sanse sa imi regasesc saua, roata, luminile la bicicleta etc. Dupa aia veneam cu masurile de descurajare a traficului cu automobilele personale. Adica faceam cam ce au facut peste tot in Europa unde acum functioneaza sistemele mai eco de transport. Nu e ca si cum majoritatea adora sa plateasca 5-600 de lei motorina pe luna in loc de abonament pe toate liniile de 60 de lei, o fac pentru ca alternativele de fapt nu prea sunt alternative in multe situatii.
Presupunand asa, de amorul artei, ca 100%, 80%, 50% din aia care merg acum cu masini personale le lasa acasa de maine, are municipalitatea cu ce sa ii transporte? Sunt autobuzele pulii pe traseu si nu le vad eu? Acum ne plangem ca metroul in pipera e mort de aglomerat, ce facem daca niste sute de mii vin in plus in sistem si vor si ei cu autobuzul sau metroul?
Evident ca asta ar fi luat niste ani de munca si gandire, dar nu e ca si cum acum e toate problemele s-au rezolvat cu betele infipte pe DN1.
@Zoso: Inca te astept la partea cu money quote sa imi explici asemanarea situatiilor intre a-ti lasa bicicleta parcata si a o gasi descompletata sau lipsa si a-ti lasa masina parcata chiar si mai departe de birou. Nu e nevoie sa ma crezi referitor la nivelul de vandalism / infractionalitate diferit in cazul celor doua categorii de vehicule, du-te la prima firma de asigurari si vezi cam cat de costa sa iti faci CASCO la bicicleta raportat la valoarea bicicletei si cat te costa la masina. Nu ma risc sa imi las bicicleta in curtea fabricii, de cand am gasit-o la Mega fara lumini o car si la serviciu sus in birou. Dar eu pot sa fac asta pentru ca am biroul mare, nu toti au posibilitatea.
Sper ca acum regreta cei care nu s-au dus la vot, lasandu-i pe psd-isti sa o aleaga! Cunoscandu-i ascensiunea (din pat in pat), mi-e absolut sila sa citesc orice are legatura cu ea, dar ce mai e cu strangerea de semanturi pentru demiterea dumneaiei? Sau vreti sa o vedeti in turul doi cu Iohanis? Horror…
Si da, la Berlin in februarie, in timpul Festivalului de film, era plin d ebiciclete. dar nu asta e problema la Bucuresti!
Imi aduc aminte ce a fost cand s-a lansat noul „metrou usor” 41. Aparusem de cateva luni in Bucuresti, imi aduc aminte ca ziarele faceau mare bascalie, ca ce mare branza s-a facut, „s-au montat niste garduri.
Acum toti spun ca e cel mai ok tramvai, cea mai buna idee pentru tramvaie – si se incearca repetarea ideii si cu alte linii.
Asa si cu benzile unice de transport. In doi-trei ani vor fi laudate (daca se respecta marcajele)
––
Antena3…. „memories”! Mai exista? Cu cat a crescut varsta medie a publicului tinta?
Ce mai face Lingaul?
sefu, marcajele vor cadea la prima lama in iarna, date jos tot de primarie.
primavara la campania de pus panselute se va adauga si campania de pus stalpisori.
Unul dintre putinele lucruri facute de Basescu ca primar.
Sunt de acord cu benzile unice, dar ma ingrozeste diletantismul si iresponsabilitatea.
Ce s-a intamplat in aceasta dimineata, este exemplificarea lucrului de mantuiala: au strangulat traficul exact la iesirea din Pasajul Baneasa, intr-un punct foarte periculor: masinile care circula cu viteza utilizand pasajul (viteza mare) + masinile care vin pe deasupra (fara posibilitate de asigurare reala si accelerare) + masinile care intra in DN1, de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea, acestea fiind fortate sa intre direct in banda 2 = accidente/victime.
Si-au batut joc de o solutie (benzi unice), schitand ca vor sa face ceva. Banda unica trebuie sa inceapa din Otopeni, sa fie gandit accesul din strazile secundare, nu doar sa insiruim stalpi si sa vopsim soseaua.
ce iti mai place sa iei apararea tuturor smecherilor si infractorilor, gen Mircea Basescu. Ce sa faci daca e ruda cu zeul tau :))
ai dreptate, nu ești prost deloc, sunt fan mircea băsescu https://zoso.ro/mircea-basescu-e-prost/
La asta cu homosexualii, au fost in stare aia din Republica Moldovei sa iasa la proteste, dar la noi nimic…
Azi s-a stat in trafic de 3 ori mai mult la intrarea in Bucuresti. Tu esti in Brasov acolo unde trei 5 masini pe ora si benzile unice se pot monta si cate doua pe sens daca e nevoie.
La Bucuresti la intrarea in oras nu este normal sa gatuiesti traficul cu niste benzi unice. Esti total pe langa subiecte in ultima vreme. Oamenii petrec in trafic zeci de minute in plus, fie ca sunt in masina sau in autobuz, este o tampenie ceea ce s-a facut la Baneasa.
nici tu nu stai in bucurești. nici tu nu ești pe subiect
Stau in Bucuresti cu acte in regula de cand m-am nascut, chiar daca am si un apartament in oras si o casa in zona de nord asta nu inseamna ca primaria in poate tripla timpul de mers de pe o zi pe alta. Si nici sa tripleze timpul celor din autobuze pentru care s-au facut acele benzi. E o tampenie pe care chiar o aperi aiurea. Benzile astea sunt varful aisbergulu, dupa ce faci drumuri, parcari, puncte de conexiune cu metrou si autobuze. Nu faci ultimul lucru, benzile, cand nu ai mai nimic. Si la intrarea in oras. E o tampenie, serios.
Sunt pro benzi dedicate RATB, dar nu la intrarea in oras unde oricum circula 2 autobuze.
In sfarsit cineva cu capul pe umeri
Daca candidezi la primarie, te votez.
Astea sunt detalii – conteaza ca exista linie unica.
Apropo, ar trebui sa existe linie si in centrul orasului, de la unirii de-a lungul Dambovitei – in practica semnele s-au rupt iar pe banda sunt parcate masini.
Eu sunt pro benzi unice si ar de aceea sunt de parere ca ar fi trebuit sa inceapa cu mijlocul orasului si apoi sa se extinda.
dap, e o idee buna cu banda unica de autobuz:
Trafic infernal la intrarea in Bucuresti dinspre DN1 din cauza benzii unice de autobuze pe Soseaua Bucuresti – Ploiesti: coada de masini s-a format de la Saftica (Hotnews)
Gata s-a gasit rezolvarea..pentru o aglomeratie si mai mare. Perfect, perfect. Deci nu autobuze mai multe, nu controlori care sa isi faca treaba, nu gropi rezolvate, ci benzi pe care sa circule alea 5 autobuze, din care 2 trec la juma de ora, 45 de minute, iar celelalte 3, mai merg inca 500 de m pana sa traga in parcare la Carrefour. Perfect logic si eficient. Da-i dracu si pe aia de lucreaza in afara bucurestiului si pe aia de stau in ilfov si lucreaza in Bucuresti. Niste rahati toti…si atunci pentru cine e masura asta? Pentru mall-isti si aia de merg la cumparaturi?
Dacat saracii merg la mall cu autobuzul.
304, 449, 301,261,780,783 – doar cateva exemple de linii care circula in partea de nord, care culeg mai mult decat „mall”-isti, cum le spui tu. Ma urc dimineata in 304 la pod la otopeni si sunt 10 oameni in autobuz. Asta desi linia asta culege tot ce inseamna centura, intre Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti – Targoviste + Straulesti. Exista autobuze pentru masura asta cu banda unica, important este ca ele sa fie mai multe la numar si oamenii sa le si foloseasca.
Da bine, eu merg cu 783 si e mereu full 80% cu oameni care vin/pleaca la job. Niciodata nu am facut mai mult de 40-45 de minute la ore de varf si asta pt ca stateam mult in coloana la televiziune. Ceea ce mi se pare ok, tinand cont ca atunci cand stateam in Bucuresti faceam 1h si ceva pana la munca!?!?! Sa ia dracu intai autobuze mai multe sa vada lumea ca are cu ce circula si dupa sa vada cum sta treaba.
Numa zic : Bucurestiul este echivalentul a 7 orase mari din Romania( uitati-va la numarul de locuitori/sector). Se adauga zilnic transportul de marfuri+ cei care locuiesc in afara orasului.
Nu ar fii mai bine ( pe termen lung ) sa va cautati joburi/scoli/magazine mai aproape de casa/domiciliu ? Gen pt sector 4 ar fi 3,4,5(sectoarele). Fara misto; puneti in balanta nervii(timpul pierdut) cu banii castigati si vedeti daca va da pe plus.
Si ce te faci daca toate joburile bune sau in domeniul tau sunt in Nord / Pipera? Te angajezi sa le faci site-ul celor cu magazinul de la colt?
Banda unica e o idee buna si nu cred ca cineva neaga treaba asta.
Dar si implementarea tre sa o faci cu cap. Daca eu fac o banda unica de autobuz care face zig-zag printre 3 benzi si te-ar obliga sa iesi pe contrasens sau sa intri prin stalpisori ca sa ajungi pe banda corecta de obligatoriu dreapta, o sa ma injuri de mama focului.
Cam asta se intampla acum. Idee buna implementata in cel mai prost mod posibil.
Plot Twist: Poate a fost facuta intentionat prost ca sa injure lumea ideea de banda unica si sa revenim la un status quo de lipsa de respect in trafic
Toti vor sa umble cu masina personala, pt. ca sa nu faca un pas pe jos (ca-i sanatos sa umbli pe jos) si ca sa nu piarda timp (timp in care poti sa-ti mai limpezesti mintea, stand in bus si uitandu-te pe geam), timp pe care pe urma si-l petrec pe urma de-an pulea in fata televizorlui sau vaslind pe smartphone ca sa dea cate un like razlet pe fb…
Daaa, de lene si pentru ca toti au servitori si ei cand ajung acasa, masa e pusa, rufele spalate, vasele la fel,” x” lucru reparat, temele plozilor sunt gata, e dat cu aspiratorul samd.
la faza cu minoritatile sexuale am exact aceeasi parere. am vazut destule zbateri din partea hetero, dar nici macar o iesire la rampa a minoritatilor. nada, nimic.
La marginile Tel Avivului sunt zeci, poate sute de hectare de parcari unde ala de sta in afara orașului isi lasa masina ca sa ia transportul public. Mai e mult pana acolo si inceputul nu e bun. Intai parcari, apoi autobuze si apoi benzi d astea. Firea citește aici?