După aproape 15.000km, am câteva chestii de spus despre mașină.
Bune:
- cutie automată
- gardă la sol mare (21cm)
- AWD
- decent de sprintenă (2.0 benzină)
- ușor de parcat (că e un hatchback înălțat)
- oglinzi mari
- deschidere portiere
- boxe bune și USB in (stick usb mic)
- ștergătoare încălzite
- arcuiri cauciucate
Rele:
- nu are autohold
- nu are semnalizator secvențial
- nu are cotieră pentru bancheta din spate
- nu are coin tray
- nu are suport ochelari
- are guri de ventilație doar în față
- sistemul start/stop e miraculos
- suportul lombar e pentru oameni mai plinuți (am pus ăsta)
- nu are mud flaps (apărători de noroi)
- nu are senzori pe spate. are cameră marșarier HD, văd ce în spate, dar nu bipăie nimic.
Indiferente:
- nu are trapă, ceea ce până recent era standard la toate modelele.
- cheia e clasică/antică
- și, desigur, consumul. 9-12 în oraș, 6-9 afară.
- două zone cu ceasuri de bord, pentru că le-a fost lene să pună un ecran tactil în mijloc și să nu mai pună și zona aia sus, ca să vândă versiuni premium cu touchscreen.
- revizia costă 800 lei.
Apăruse la un moment dat o ocazie să iau versiunea facelift, dar singura chestie pe care mi-o doream în plus, autohold-ul, nu exista. Nici versiunea nouă nu știu dacă are autohold.
Varianta podcast/video:
Am în plan la un moment dat la un moment dat (sic!) să îmi iau și eu fix același model (momentan, mașină mică, Lexus IS 220d, 2008). Cum schimbă cutia? Totodată, prețul reviziei l-aș pune la „bune”, pe mine mă duce undeva la 1100-1200 de lei.
cred că depinde de tipul motorului destul de mult. adică la turbo schimbă diferit de aspirat. schimbă ok, te obișnuiești cu ea.
Am înțeles.
Care e faza cu ștergătoarele încălzite? Singura chestie la care mă gândesc este că pe timp de iarnă nu ești nevoit să ridici ștergătoarele peste noapte, chestie pe care nu o fac datorită climei.. Mai au alt avantaj?
dacă e frig când ninge, și aici e frig când ninge, zăpada se oprește pe ștergătoare, se face gheață și ștergătoarele nu mai funcționează bine.
3200 lei o planetară?? 32 de milioane?
Nu e CVT cutia? Stiam ca nu „schimba”
@Adi: da de bucsa ce zici: 1300 lei?
@bruzli
Ba da, e CVT. E posibil însă să fie setată în așa fel încât să simuleze schimbările de viteză „clasice”.
bai numai cunoscatori. :))
CVT-ul schimba, normal ca schimba cum ai vrea asa ajungi de la 0 la 200km/h? cu acelasi rapoarte? Schimbatu asta de care vorbiti voi se face prin cele doua „pinioane” sa zicem asa care isi modifica pozitia. Diferenta e ca nu se simte ca la schimbatul efectiv al unei cutii clasice care trebuie sa modifice din viteza 1 in 2 de exemplu, la cvt se face liniar daca mergi frumos, sau brusc daca o calci, pentru ca atunci va trebui sa schimbe brusc pozitia rolelor, avantajul este ca transmisia ramen cuplata nu ca la cea clasica unde trebuie sa intrerupa legatura cu motorul pentru a schimba din 1 in 2…
Sunt nenumarate videoruri pe iutub care va explica mai detaliat cum se face asta
De ce nu iti place sistemul start/stop? In aglomeratie e foarte fain. Posibil sa trebuiasca sa schimbi bateria mai des, dar scuteste o gramada de combustibil.
că mi se pare ca nu funcționează cum trebuie și pornește când are el chef, deși eu sunt pe loc, cu piciorul pe pedală.
exista niste setari cum/cand sa se opreasca in functie de aerul conditionat. la alta marca de ex am eco si opreste f des indiferent de AC, confort si opreste rar ca sa mearga AC si inca o stare. posibil sa fie si la tine la fel.
Asta nu e bine. La mine daca am piciorul pe ambreiaj (manuala, deh), nu se opreste.
ai manuală cu start/stop? LOOOOL!!!
@hash:
Au dreptate. Când mi-am cumpărat actuala mașina (a4 2,0 tdi automatica) avea pe computerul de bord un consum mediu de 6,2 litri/100km pe un total de vreo 80000km. Eu l-am dezactivat pentru că mă enerva (încă enervează) – de exemplu în intersecție se oprește motorul și îmi pare greoaie pornirea.
Acum are media la 7,2 / 100 km. La vreo 165000 km (deci vreo 85000 km în un an și opt luni).
Chiar dacă ma enervează start/stopul l-am pornit din nou… Trebuie să te obișnuiești cu sistemul….
E normal sa porneasca chiar daca ai piciorul pe frana. Sistemul asta tine cont de incarcarea bateriei. Cand motorul se opreste, farurile aprinse, radioul, incalzirea in scaune, orice alt consumator continua sa consume, de aia sunt situatii in care motorul e repornit: pentru a preveni descarcarea bateriei.
Exista si un filmulet pe YT, facut de cei la de Fifth Gear, in care se testeaza cat de mult combustibil salvezi cu sistemul Star/Stop in actiune. La un semafor se intampla fix lucrul asta, motorul e repronit chiar daca soferul tinea piciorul pe frana, explicatia fiind cea mai de sus. Sper sa ajute explicatia!
@hash stii ca exista baterii speciale pentru start/stop, da?
@printesa ardealului stii ca start/stop porneste pentru ac, da?
hai ca-s tare destept
@AlexF cum faci aproape 60.000 km intr-un an ? lucrezi cu masina?
Fix baterie de-aia am. Ceva de la Varta, cu gel. Acelasi tip cu originala de pe masina (care a tinut doar 4 ani).
@Zoso
Toate masinile noi, daca vor sa fie eligibile pentru programul rabla vin cu start/stop. Asa ca e plin de manuale, motoare mici si start stop.
@andridul:
Depinde cum o vezi…. Eu cumpăr mobilier, lămpi și mașini unelte din fabrici la mana a doua. Le repar, restaureze și le vând. Nu cumpăr după poze sau liste de inventar, trebuie să văd fizic obiectele. Fabricile sunt împrăștiate prin Germania, Cehia și Polonia și asa se strâng chilometri.
În plus, tatăl meu care este în vârstă locuiește cam la 600 km (distanța simplă), socrul la vreo 300 plus mersul așa.
Săptămâna asta cred că bat recordul:
– duminică copilul dus în tabăra 750 km (am ocolit un ambuteiaj altfel erau 700)
– luni la ora 18 plecat în Cehia la vreo 100 de km după Praga, întors marți la ora 18 – circa 1100 km (am mers numai pe autostradă, cu DN prin Cehia făceam 150 mai puțin, dar 3 ore mai mult)
– sâmbăta luat copilul din tabără 350, mers la Hamburg în City Break, întors încă vreo 320…
De marți până mâine încă vreo 150 prin oraș.
Se strâng… Reviziile vin pe neașteptate.
Din câte știu calculatorul de bord urmărește presiunea sistemului de frânare, dacă tu ții frâna apăsată prea mult sau apeși de mai multe ori, atunci scade presiunea și pornește motorul.
La aia cu autohold te inteleg. Am tot CVT si uneori chiar simt nevoia unui autohold. La partea cu semnalizator secvential – nu se poate activa prin obd/can clip/interfata? De exemplu la Logan se poate face asta daca masina nu a venit din fabrica cu ea.
coin tray – nu merge ? https://www.ebay.com.au/itm/FUSE-COIN-BOX-CONSOLE-STORAGE-BIN-TRAY-FIT-FOR-SUBARU-XV-FORESTER-IMPREZA-LEGACY-/292008784794
suport ochelari – cauta unul de inlocuieste manerul lateral sus.
senzori – aftermarket/retrofit
Interesant ca Impreza 2010 are autohold. Nici nu ma asteptam sa nu aiba pe un model mai nou.
nu are nici macar holdul ala in panta pt 3 secunde? Suportul ala de scaun e tristut, cam strica appeal-ul masinii.
dupa estetica, pare o masina care te faci sa stai mai mult in interiorul ei…
dont be sausage.
N-as zice :))))))
Nu e fotogenica, mie mi se pare mai aratoasa in realitate decat in poze. Si mai e si chestie de gust.
OMG, 10% mediu?
Si eu care am schimbat masina si la 6% fac atac de panica.. (cu cea veche aveam mediu ~4.5%)
troll detected..dacă nu , la ăia 6 la sută pui încă un litru de benzină și cotețul is on fire . Cu banii de la asigurare iei un cărucior de butelii cu pedale…
i’ll bite… ia zi-ne unde scoti tu 4.5% si cu ce cazan…
Am condus cateva zile un XV nou, cu motorizarea mentionata de Vali.
Nu am fost atent ca si cand urma sa mi-o cumpar, dar tot mi-a dat impresia unei masini foarte bune pentru o familie cu un copil sau chiar cu 2 daca se organizeaza cum trebuie la bagaje.
Legat de motor – am condus si masini mai sprintene, si mai putin sprintene. Mi se pare intr-o zona de mijloc spre sprintena.
In rest, chestiunile care fac Subaru un constructor auto aparte – tractiune integrala permanenta, consum foarte bun raportat la acest aspect, scaune bune, vizibiliate excelenta (nu auzi de asta la alti constructori pentru ca sunt atat de disperati sa deseneze frumos liniile incat fac pisu pe acest aspect) etc.
Tot la modele noi, sistemul lor inteligent de driving- assist (EyeSight) care mie mi s-a parut inutil, e dat naibii de fain in anumite conditii.
Concret, printre altele, stopeaza automat pentru evitarea unui impact, lucru care se poate dovedi util macar o data si isi face toti banii.
Apple CarPlay e fain de asemenea.
Mai usurel, mai sunt vreo 2 producatori care tin seama de aceste lucruri
La chestiunile care fac Subaru un constructor aparte, desi mai sunt si altii, poti sa adaugi si consumul (excesiv) de ulei daca iti place sa umbli cu bidonul de ulei dupa tine. In America a fost si un class action pe aceasta tema si Subaru a ajuns la o intelegere ( vezi https://www.classlawgroup.com/subaru-oil-consumption-class-action-lawsuit/ )
practic, îl ții în buzunar, așa de căcăcios e tonul tău.
@vali
Nu, iti cumperi un „traveling case” pentru ulei de la dealer asa cum esti sfatuit de BMW. Asta dupa ce dai $70-80K sau chiar mai mult pe un BMW.
„What does BMW say?
BMW does shield themselves and even outlines such consumption as part of its manufacturer specifications. You can even buy a traveling case for oil from the dealer to carry in the vehicles trunk to use when you need it. ” (vezi https://www.torquenews.com/1084/bmw-tops-thirsty-30-list-new-vehicles-burning-excessive-oil )
ce-mi pasă de bmw? de ce bați câmpii aiurea?
da, subaru benzinar consumă ulei. știu asta. am un bidon de 1 litru în portbagaj. e 40 lei. e ok.
Eu m-as fi asteptat sa vad consumul de ulei la „Rele”, ca la „Bune” sau la „Indiferent” nu cred ca poate fi vorba, da’ mai sti? Oricum consumul de ulei o sa creasca in timp si in cateva zeci de mii de KM o sa-ti trebuiasca vreo 2 l de ulei. Mai bine mergi pe burta si o vinzi cuiva care nu stie „ca asa face toate” Subarurile.
bun. merci de acest ultim comentariu aici. drum bun.
mie foresteru nu imi papa ulei
dar vrei?
Ce faruri are? Par halogene…
Daca e asa, e dubios ca insisti cu auto-hold si nu cu LED-uri sau, macar, anticul xenon.
Start stop ar trebui sa tina cont nu numai de stationarea masinii ci si de AC si temperatura ext/int, incarcarea bateriei, umiditatea din habitaclu etc.
îmi pasă foarte puțin de faruri.
@Vali um sa nu te intereseze farurile? Once you go LED you never come back, nici nu se compara cu un halogen, e alta viata, pt mine a fost un must have. Faza scurta e bestial de uniforma, mai are si smcherii cu reglaj in functie de ploaie, ceata, viteza etc, iar faza lunga ilumineaza totul de zici ca e zi.
scuză-mă dacă prefer cutia automată și 4×4 farurilor cu led.
Nu știu cât conduci noaptea, dar eu am un C class din 2014 cu sistemul inteligent Led!!!! Și pot sa zic după 200.000km ca sigurat următoarea mașină va avea minim aceste faruri!!
@Vali, nu prea se compara costurile, de ex o automata la o masina noua costa aprox 2000 euro, 4×4 ce sa mai zic. Dar farurile led de obicei fie fac parte din pachet fie costa undeva 600-1000 euro.
La second mi se pare ca mai usor gasesti o masina cu LED sau xenon decat cu automata.
nu-mi dau seama cine alege led-uri în loc de cutie confortabilă.
inca nu exista masini cu leduri si cu cutie confortabila 4×4? trebuie sa alegi intre astea doua?
depinde de an și preț.
Hail, grammar Hitler!
cup-holdere! nimic de cup-holdere?!
SNAP OVERSTEER!
https://jalopnik.com/2019-subaru-outback-and-legacy-models-recalled-over-fau-1836447688
Masina arata bine, culoare deosebita, ar merge o navigatie android, niste halogene philips, 4 aparatori de noroi, si niste jante mai elegante.
si neste agtibilde cu urme de gloanze si un semn nike Bo$$
nu uitati de mileu
zoso, ai facut ceva modificari la site?
mi se incarca foarte greu. celelalte siteuri merg foarte bine, am dat rr la router, dar degeaba.. si pe telefon se incarca greu, unde stau pe date mobile..
nu poți să scrii de rău de digi storage și să îți mearga blogul bine.
Inca se vand masini cu automata si fara auto hold si in 2018, no worries.
La un moment dat întrebai dacă să îți cumperi X3. XV mi se pare mai degrabă concurent pentru X1 – acum, dacă ai lua iar, tot Subaru ai lua, sau X1? Și de ce?
X3-uri automate pe benzină erau de 2 ori mai multe decât X1. x1 e ok, are gardă la sol destulă, e spațios pentru ce am eu nevoie, dar 99% din ce vezi prin .ro și aduse din germania sunt diezelare cu km dați înapoi.
ps: X3 2018 e masiv.
fair enough, merci de lămuriri
varianta aia 28i, tho…
știu, și eu mă uitam la ea, dar ăia care le vând știu ce au și nu lasă la preț.
Păi și Subaru nu l-ai adus din Germania?
La fel de bine puteai merge și pentru un x1. Zic și eu
probabil dacă nu găseam subaru în 2-3 săptămâni, mă duceam după un X1.
Daca iti luai X1 nu mai aveai dezavantajele alea
(aveai altele..)
probabil că la un moment dat o să imi iau și un bmw.
Sa o stapanesti sanatos in continuare.
Ganduri pentru urmatoarea ai?
probabil asta peste 2-3 ani https://www.subaru.eu/e-boxer
Dai pe masina 1/3 dintr-un Defender, face cat 1/3 dintr-un Defender.
nu fi idiot, pls.
Uffff… Fraților, ce aveți toți cu căcatul de LR. Aratăbine, merg bine (când merg) dar inginerii erau beți când le-au proiectat.
E dubios ca o masina din 2013 sa nu aibe autohold si semnalizator touch, aveam asta pe masina marca buget echipare entry level in 2010. Tot ce am avut sau condis de atunci le aveau pe ambele.
ce mașină? ce marcă?
autohold si semnalizator touch aveam pe Opel Astra din 2007
le ciordisei de la un audi?
Opel Insignia
varianta scurtă e să îți spun că ești dobitoc. varianta lungă e să îți explică, desi Opel e o marcă de buget, Insignia era flagshipul lor, deci avea o serie de chestii bune puse pe versiunea de bază. de aia versiunea de bază costă cu 7.000€ mai mult decât astra. urmează să-mi spui că și Phaeton e tot mașină de buget, nu?
Nu, urmeaza sa-ti spun sa-mi sugi cucul, daca nu se poate o discutie civilizata fara sa ne pierdem calmul.
ți-l sug, dar insignia e versiunea de top de la producătorul ăla. normal că la versiunea de bază are 100 de chestii în plus față de astra. sau de logan. sau de alte mașini echivalente. skoda superb. producător de buget, mașina ultradotată. honda legend. kia stinger. hyundai genesis.
Pai uite ca are si Astra. Eu zic ca pur si simplu sunt chestii legacy care au ajuns asa pe masina pentru ca nimeni nu s-a uitat la ele sa le schimbe. Gen avem deja un sistem de franare potrivit, il punem asa cum e, nu-l actualizam.
Apropo semnalizator 3x, Clasa E de la Mercedes are asta din 2002. Pe de altă parte, Mitsubishi Outlander 2017 (!) nu are această funcție de confort. Lipsa ei pare mai degrabă ceva tipic pentru anumiți producători (japonezi?).
mercedes avea și cutie automată încă din anii 90, dar noi tot manuale coducem 40 de ani mai târziu, că suntem deștepți.
*anii ’60 (daca vorbim despre cele dezvoltate in-house, stramosii xG-tronic-urilor)
Wtf…am semnalizator secvential pe Seat Cordoba din 2003…si climatronic, si oglinzi electrice incalzite, si geamuri electrice, si scaun reglabil pe inaltime. Flagship de la Seat.
E ok, inca se fac masini cu automata si fara autohold si in 2018, no worries.
Un pic off-topic, cablul de alimentare la camera de bord e legat direct de camera fara sa-l mai „pozezi”?
Intreb pentru ca ma gandesc la un goluk T2 si voiam sa stiu cum se face cu cablul?
Multam
eu il bag direct in brichetă ca să nu uit să dau camera jos când e nevoie.
Am montat un goluk t2 pe 3 masini pana acum, cablul original cu care vine e suficient de lung sa il ascunzi prin plafon, stalp, chederu de la usa, apoi pe sub scaun sau pe sub torpedou pana la consola centrala. Nu se mai vad decat 10-20cm in zona consolei si in functie de unde lipesti suportul cam la fel sau putin mai mult pe parbriz central, in spatele oglinzii.
Mult mai placut vizual decat firul spiralat prin mijlocul bordului.
trebuie să ai loc de cruciulițe…
Cruciulite, o pereche de zaruri fluffy, un CD (ca sa fie mai retro, asa).
Cumperi un kit si-l bagi direct in panoul de sigurante:
https://www.viofo.com/accessories/84-4pcs-circuit-fuse-tap-atc-ats-micro2-mini-adapter-holder.html
https://www.viofo.com/accessories/108-80-3-wires-hk3-acc-hardwire-kit-parking-mode-cable-for-a119v3-a129-a129ir.html#/38-fuse_type-not_included
nu știu ce altă mașină să fi avut semnalizator din ăla înainte de Audi A8 model 2013
oricare, cu condiția să fie fabricată înainte de 2013 și să aibă semnalizator secvențial..De exemplu Audi A8 din luna decembrie 2012.
Paco, nu chiar, semnalizare secvențială = semnalizare dinamică à la Audi. Dar cum nu suntem idioți, am înțeles la ce s-a făcut referire în review.
@Stefan, a trecut razant , ieste șerif ? Progressive Turn-Signal fac în fiecare dimineață după doza de cafea, înspre locul cu scoică monopost, dar fără centură în 5 puncte. Zic monopost că am și bideu. Mereu uit că toți bărbații romăni nu au trei ursitoare , ci două și pe Walter Röhrl.
Ah, un connaisseur. Trebuia să zici că e cu bideu și nu mă mai chinuiam să clarific confuzia de termeni.
După ce am citit câteva comentarii am realizat ca:
-dacă o mașină nu are autohold mai bine mergi cu ratb-ul
-dacă aduni salariile anuale ale comentatorilor obții probabil 10% din PIB
PIB-ul Germaniei!
Poti sa ii pui semnalizator secvential cu un releu aftermarket.
Eu am pus la Toyota unul de la astia si merge perfect. https://www.diodedynamics.com/smarttap-led-flasher-for-2016-2017-subaru-crosstrek.html
It ia cam 5 minute sa-l schimbi, il scoti pe cel vechi, bagi pe asta si aia e. Ca bonus rezolva si problema cu hyperflashing daca vrei sa schimbi becurile cu LED.
mi-am dat de lucru acum. investighez.
Mi-am luat asa ceva. Chiar decente. Nu extraordinare, dar decente.
Autohold e sistemul ala pentru pornire din panta? Daca da, de ce ai nevoie de el pe o masina cu cutie automata?
ăia e hill holder. diferit.
Si-ti mai sugerez si asa ceva, mai ales ca vad ca ai mai multe locuri decat mine unde s-ar putea lipi. E mai misto cu suportul lipit, decat ce ai tu, din mai multe motive: este mai stabil decat in gurile de ventilatie, la mine acestea fiind trase mereu in jos de greutatea telefonului, mi-aruncau aerul rece drept in fata. Fiind un suport magnetic telefonul este mult mai usor si rapid de pus si de scos in/din suport. Magnetul e suficient de puternic cat sa tina un telefon destul de greu (Huawei Mate 10 Pro). In plus, ti-l poti monta oriunde, nemaifiind constrans doar de pozitia gurilor de ventilatie.
am din ăla, e ok.
Mane, fă-mă și pe mine sa înțeleg ce înseamnă „semnalizator secvențial”, pls.
dai o dată de manetă și semnalizează de 3 ori.
M-am linistit, ma gândeam ca te referi la chestia aia cu lumina dinamica pe semnalizator, gen Audi.
Se poate trai și fără aia, dar într-adevăr, este utila mai ales pe autostrada, la drum întins.
Segvential, adica cand atingi semnalizarea se aprinde becul de 3 ori? Daca da, am eu pe o Fabia din Nov. 2007 asa ceva.
Consumul e decent pentru un 2.0 l benzina si 4×4 permanent.Cutia CVT nu ma prea incanta la drum lung.
nu ți-o cumpăra