A ieșit o nouă ediție a studiului JD Power pentru SUA și oamenii se uită cruciș, pentru că Dodge a ieșit pe locul 1, pe doi Kia, pe trei Chevrolet.
Relevant pentru noi, în Europa, ar fi ăsta făcut în Germania anul trecut:
Metodologia studiului contribuie și ea la rezultatele astea, dar sunt niște chestii de subliniat aici:
- prețul dictează așteptările. oamenii care și-au luat mașină de 100.000€ au alte așteptări față de cei care au luat mașină de 25.000€, de aceea vedeți mărcile de lux, mândria industriei germane, pe ultimele locuri. la fel, asta explică și de ce Tesla e pe ultimul loc.
- tot pe tema asta, când iei o mașină cu alură sportivă, nu o conduci grijuliu, mai ratezi gropile, mai forjezi un pic, normal că se strică mai repede, dar tu ai cumpărat-o așteptându-te ca producătorul să prevadă problemele astea, doar de aia e poziționată ca mașină sportivă.
- nu v-ați fi așteptat ca Ford sau Opel să fie atât de ok, nu? mașini noi, garanție, service, minuni. aici putem discuta despre câți proprietari români se plâng de mașinile astea luate de noi și câți second hand, plus pe afară săracii știu că mașinile sunt mai bune dacă le și întreții, chiar dacă sunt ieftine.
- coreenii au găsit combinația perfectă, și în Europa, și în SUA: motoare bune, dotări de bază peste competiție.
- aș pune pozițiile Fiat și Mini pe seama publicului lor, care e mai înclinat să se plângă. pe de altă parte, dacă faci mașini poziționate către femei, poate ar trebui să le asculți.
Overall, depinde cum exploatezi obiectul.
Sa știi ca am rămas și eu surprins de Dodge . Însă din câți prieteni am cu ram – pentru ca tracteaza barca/quadul/rulota – nu am auzit pe niciunu sa se plângă. Și ma refer la motoarele alea mari de 6.7.
Și da. Genesis bune. Frumoase. Plăcute.
Însă iarăși surprins de Buick. Nu am văzut prea multe și nici de bine nu am auzit de ele.
Cat despre România … VAG la putere… Ca doar e plina tara de dezmembrări cu Passat, Audi și skode din UK
Buick în USA e Opel în Europa.
sa mai zica bombardierii ca Dacia nu e mai tare ca BMW -ul :)) (*conf. graficului 2)
**cred ca ar fi ffost corect sa se mentioneze si volumul de masini vandute nu de alta dar de exemplu in romania, dacia a vandut aprox 50.000 de bucati in 2019 pe cand mitsubishi nici macar 5.000
** 10% dacii cu probleme = fix numarul de mitsubishuri vandute … so, ar trebui zic eu luat in calcul si acest aspect
Pentru tâmpiții care mi-au dat mânuțe roșii:
https://www.youtube.com/watch?v=JZ4KwqTpFC4
2019 Buick Regal (US) called Opel Insignia in Europe, Holden Commodore in Australia, Vauxhall Insignia in United Kingdom.
@John Temple: si Vauxhall in UK
@punKreas: am pus un video în care se arată că Opel=Vaxhall=Holden=Buick, dar mi-a fost șters.
punkreas – nu mai exista vauxhall de cand a trecut opel la psa
Tesla chiar au avut probleme.
Model 3 mai vechi aveau cu electronica si vopseaua. Mai nou le- au remediat.
Model S aveau o tona. Dar si aici Tesla a remediat majoritatea. As zice ca problemele lor sunt un fel de bolile copilariei. Trec pe masura ce se maturizeaza.
Un singur lucru e f nasol la Tesla: service-ul. Timpi enormi de asteptare la piese, uneori chiar peste o luna, retea redusa la care ai acces si implicit timpi lungi de asteptare pentru o programare.
Si daca te uiti la ip meu, vei vedea ca nu vorbesc din burta.
Tesla-s un căcat pansat hipsterizat. Departamentul de advertising în schimb face minuni. Mașinile-s sub orice critică, service-ul e praf, software-ul și mai praf, dar exact ca adoratorii Apple, adoratorii Tesla sunt gata să-ți spargă capul doar pentru că le-ai spus adevărul.
Tesla nu are asa departament, compania aia n.a cheltuit un cent pe reclamă de cînd există. Reclama e doar word of mouth. Cine are asa o mașină, zice și la altul. Iar cine se urca într.una,o să vrea si el una. Asta înseamnă de fapt ca produlus este excepțional.
O fi avind ei niște probleme cosmetice, dar mașinile.s superbe, softul la fel.
Aha, atunci când Elon Musk apare pe toate platformele posibile și imposibile nu-i reclamă? Right!
Elon Musk ți-a creat o imagine numai bună de vândut, așa că toată lumea când îl vede, vede, de fapt, produsele pe care firma le comercializează, fie că-i vorba de bășinile alea de mașini sau de fițele spațiale, care s-au dovedit a fi niște diarei mai spumoase.
Ba, nu stiu ce zici tu de Tesla, dar…
Fratele unui coleg are Tesla Model S. A avut ceva probleme cu ea, de 3 ori a trebuit sa mearga la service cu ea (primea alta in schimb cat a stat a lui in service). A 3-a oara cand a ajuns in service i-au inlocuit-o un top of the line Model S. Asa ca, o fi un cacat pansat hipsterizat, dar pula mea, care altii fac chestia asta?
Daca studiul e facut pe parerile clientilor, n-as avea incredere. Asa si la Reno-ul meu,La fix 4 ani s-a fisurat o cunducta de AC (reparat pe garantie). La 4.5 ani am schimbat 1 brat si contactul de la pedala de frana. La 5,5 ani celalalt brat. E slaba la fiabilitate sau nu ? Eu mi-am zis ca e asa-si-asa, altii mi-au zis ca e un fleac, ca bratele alea oricum pica de la drumurile proaste, pt. ei nu ar fi o problema mare.
Masinilie de pe ultimele locuri, cele scumpe in special, au mai multe dotari si unele din ele nu sunt perfectionate ca si pe cele mai ieftine si atunci mai multe dotari mai multe sanse de defectiune.
Poate ca (de asta nu sunt sigur) la o masina ieftina daca sunt probleme minore Gigel nu se mai plimba pe la reprezentata sa i-o faca mai ales ca multe apartin unor firme. Adica daca la o dacie nu se mai inchide perfect usa dreapta spate mai mergi asa cu ea. In schimb la un mercedes pentru aceiasi problema cu siguranta iti faci timp sa treci pe la ei.
Kia/Hyundai au același dotări ca mașinile alea scumpe , la modele de baza sau doar o treapta mai sus.
@Nico, sigur are hyundai/kia heads-up display, night vision, adaptive cruise control si altele. Iar daca le au, sigur functioneaza la fel ca pe brandurile premium :))
@Ionut, am testa Lane departure Warning pe Megane 4 si Land Rover Velar. Megane 4 are camera mai performanta, vede linii si te avertizeaza cand e ud pe jos, cand ai soarele in fata si „straluceste” asfaltul. Conditiile alea sunt creeaza probleme camerelor, chestia e ca sunt furnizori diferiti de camere, la Megane cel mai probabil e Valeo, La Velar probabil Bosch.
Legat stric de hyundai/kia, au pretentii mari de la furnizori, cer aceleasi performante si chestii ca BMW, Mercedes, etc.
My 2 cents ca om din industria auto.
@Ionut: Sincer da. Si sunt la fel de bune, doar la toti sunt 3rd party. Ai chiar in Romania centru de R&D pentru ele pentru multe firme (Autoliv/Veoneer, Continental).
@Ionut
Am Kia Niro si are heads-up display, night vision, adaptive cruise control, Lane Keeping Assist System si altele. Si functioneaza foarte bine. Unele din chestiile astea pe care Niro le are pe masini deja de 4 ani, BMW abia le implementeaza de vreun an pe seria 5.
@ Cosmin pe al meu seria 5 am tot ce ai spus tu inafara de night vision si e mai vechi de 4 ani si toate functioneaza bine
Legat de Hyundai și Kia, am văzut foarte multe că mai nou sunt pline de dotări și văd asta ca un avantaj.
Dar întrebarea mea, comparativ cu mărcile europene, cum stau pe drum, cum sunt insonorizate? Intr-o vreme o hyundai la 150,000 km trăncănea tot in ea zici că era gata să se dezmembreze.
Am rămas cu impresia că da, au dotari bune, dar sunt mașini care să le iei doar de noi. Nici la stabilitate și ținută de drum nu m-au impresionat, parcă un vw stătea totuși altfel pe drum.
Mai nou iar văd că progresează la capitolul ăsta dar nu știu ce să zic, mă tentează ceva de genul. Merita una de 1-2 ani ținând cont că mai are garanție încă 5 ani oricum…
@Cosmin Tataru Cum e night-vision la Kia, nu am gasit pe YouTube.
Studiul ăsta e o prostie și e irelevant. Nu „măsoară” nici un fel de fiabilitate. Te.ai aștepta ca numărul de defecte la suta de mașini sa însemne defecte, ceva ce se strică și nu merge cum scrie în manualul mașinii, nu.i așa? Ei bine, nu. În căcatul asta de studiu, dacă cineva își ia o mașină și nu.i place că eu știu, cotiera e prea lungă, pac, defect. Dacă nu știe citi și pictogramele de pe ecran nu.i inspiră lui ceva ce cunoștea de la țară, pac defect. Haidi băi, move over, nothing to see here.
Iar dacă un așa studiu ar fi făcut pe bune (sigur, nu ăsta, un altul serios), atunci e cumva normal ca mașinile scumpe sa aibă mai multe defecte, ca au mai multe dotări ce se pot strica.
Studiul nu spune nimic despre fiabilitatea masinilor ci doar de cat de bine fiecare marca satisface asteptarile clientilor.
In plus cred ca lumea priveste prea in absolut topul si prea extremizat. De genul marca de pe prima loc nu moare niciodata, nu are nicio problema, aia de pe ultimul loc e ultima caruta, dupa prima luna te astepti sa schimbi motorul.
De fapt daca te uiti un pic la top, iti dai seama ca totusi nu sunt asa mari diferente.
In plus, cum faci un top al acelor probleme? Care e problema mai importanta decat alta? Daca la Mini ai doua probleme, un greier la portbagaj si un stop aburit, iar la Mitsubishi un rulment schimbat in cutia de viteze unde ti-au desfacut toata cutia ta noua, deci se respecta sa spunem raportul de 2:1 intre numarul de probleme, nu stiu cu sa zic, dar parca as prefera greierul si stopul decat umblatul in cutia noua.
Deci Audi e raspunsul
Bine că e Audi sub Mercedes și BMW, tot aveam discuții cu un amic.
La US lipseste Dacia. Ce cacat de studiu e asta?
E FAKE! Nici Lada nu apare…
JD power contabilizau de cate ori intrau masinile noi in service in primul an, dar se pare ca anul asta au schimbat:
„The iconic study, redesigned this year, measures components that fail and features that are difficult to use, hard to understand or don’t work the way owners want.”
Kia a venit tare din spate si la 200$ „lease” pe luna lumea nu e foarte pretentioasa.
@John Temple.
Eu imi voi lua Tesla cand vor iesi cu varianta diesel v8.
DAR. Sa zici ca sunt cacat pansat, trebuie sa vii cu argumente.
Am 1 Tesla in familie. 16 la colegii de munca. Am condus cam 6000 de km model S si 3. Tara mea adoptiva e printre primele la electrice si Tesla. Am mecanici in familie la reprezentante din afara la tot felul de marci. Cred ca am avut cam tot ce un om obisnuit isi poate cumpara intre anii 1992- 2014.
Eu sustin in continuare ceea ce am zis mai sus despre ele: fiabilitate slaba la inceput. Masini mai bune cu fiecare serie ce iese pe poarta fabricii. Timpi de asteptare lungi pt service si piese.
Sa fim obiectivi: ce marca nu se strica deloc? Ce marca nu are costuri mari l piese la modelele noi? Ce marca are doar profesionisti in service, peste tot? Eu zic ca nici una. Si vorbim de marci care exista de minim o juma’ de secol. Vorbim totusi de un start-up, cu tehnologie moderna ne-testata de altii.
My 2 cents.
@bubu: există o multitudine de mărci auto care au și electrice, dar nicăieri n-am văzut atâta zel și umezeală când vine vorba de brand. Exact ca și cei Apple.
Încă n-am citit în presă sau pe net despre alte electrice care să fi luat foc din senin, iar pasagerul să moară ars de viu înăuntru pe motiv de „safety feature” nu se pot deschide ușile din exterior. La Tesla-s deja cel puțin 5 cazuri.
Și la mine-n oraș e plin de electrice. Toate-s la priză, că no…altfel nu reușesc să meargă de la moară pân la gară.
Și nu, nu mă interesează că folosesc „tehnologie modernă netestată de alții” atâta timp cât aceasta face victime. Vreau să-l văd că face 500-600 km „c-un plin” pe autostradă. Dar nici poveste. El se fâțâie cu „cybertruck” prin LA, că no…
Inteleg ca ai ceva cu Apple, dar compari mere cu pere, la propriu.
Normal ca lumea prefera Tesla peste alte branduri, sunt printre putinele care arata macar a masini pe care le-ai conduce fara sa porti o punga de la KFC in cap. Au autonomie foarte buna si sunt destul de bine dotate.
Despre abureala cu nu se pot deschide usile din exterior: vorbesti prostii. Pe langa deschiderea electrica, ai si deschidere de siguranta, mecanica, fix sub cotiera de la usa. E valabil la orice masina cu deschidere electrica, toate au un failsafe mecanic. Ca ala era prost si nu s-a interesant ca are asa ceva, e partea a doua.
Inafara de un caz in Shangai, toate masinile care au ars au fost implicate intr-un accident (in cazul astia fie orice masina electrica vrei, accidentul iti loveste bateriile? Foc de tabara soon).
Cat despre tehnologia care face victime: ce victime ma? Alea de la Autopilot? Unde soferii ori dormeau la volan, ori citeau Harry Potter sau faceau una scurta pe pornhub? Dar hai sa nu zicem nimic de sutele de cazuri in care sistemele alea au scos soferul din rahat.
Despre electrice la tine in oras: normal ca toate’s la prize, ia vezi cate au autonomie de rajnita electrica si cate au autonomie de Tesla. Ca nu poti compara i3/Zoe/Ioniq/Leaf care au autonomie putin peste o trotineta electrica cu o masina care chiar poate face 400 km.
*Nu se pot deschide usile din interior (in loc de exterior).
Pare ca Scotty are dreptate cand incepe sa spuna ca toyota nu mai e ce a fost. Cel putin in US. Aia e…pare ca hyundai sau kia ii va lua locul in constiinta societatii ca reliable econo boxes.
Cam orice marca are modele bune si modele mai putin bune (chiar si intre aceleasi modele exista motorizari diferite).
Ford are in iEuropa motorizari PSA (diesel). Daca nu ma insel, doar un singur motor au al lor si e un gunoi.
Opel a fost achizitionat de PSA.
Mercedes sunt cam singurii care iti schimba motorul complet (nu doar blocul motor), put si simplu tot, vine in garantie cu turbina/pompe/etc. gata montate. Poti zice ca e o marca serioasa (inca), desi calitatea a cazut mult.
VAG ofera la VW si Skoda, la unele modele, probabil cel mai bun raport calitate/pret.
Si faptul ca iti gasesti aproape orice piese prin dezmembrari e un avantaj mare.
vag nu mai ofera de mult cel mai bun raport calitate/pret. acum 10 ani puteam vorbi de treaba asta. acum, nu mai e cazul.
La coreene nu trebuie să cauți prin dezmembrări piese, asta înseamnă avantaj!
Prețurile la piesele noi sunt în linie cu „nemțeștili” uneori mai ieftine.
I30 pe GPL m-a costat 10€ pentru 250km, o mică excursie prin munții Veronei. Dar sigur nu știu ce spun, „nemțeștili” ie mai bune.
Ford isi cam face singur motoarele acum…
Benzinarele și le fac ei Ford, dintotdeauna. Era vorba de diesel care sunt încă PSA.
Acuma au ecoblue nu PSA…
@Claudiu, daca desfaci capacu motor si te uiti pe piese o sa vezi ca au sigla PSA.
Ma refer la dieseluri bineinteles.
Motoarele diesel PSA nu sunt rele, unele sunt chiar mai fiabile decat cele germane, dar o masina nu inseamna doar motorul. Plus Ford e tampit rau la electronica si service.
Japonezele daca nu sunt din segmentul premium… practic sunt niste plasticuri.
Coreenele nu sunt rele, cat timp au garantie.
Probleme ar fi la disponibilitatea pieselor – la o Honda lasi minim 100E pe placutele de frana, gasesti doar originale la pret de aur (cam orice fel de piese). Ridicol de scumpe.
Fiind originale ai (sa zicem) garantia calitatii, dar tot nu se justifica.
„EcoBlue engines were developed by Ford engineering teams in the U.K. and Germany, and are expected to succeed the Duratorq diesel engines.”
https://www.youtube.com/watch?v=pCsWm4cCMbs
Bai, de cate ori vad un top dinasta, ma gandesc ca „realitatea bate filmul”. Si daca ar fi sa ascult ce povesteste lumea pe interneti, sau de la „prietenul unui prieten” as zice ca bai, fenomenal, topul asta are dreptate – masinile germane (VAG in general) sunt proaste cu spume, japonezele sunt nasoale pentru ca piesele ajung greu, baza e in masini italiene, franceze si sud-coreene.
DAR….
Dintre aia pe care-i cunosc personal cu masini germane (multi VAG/Skoda, cativa BMW sau Mercedes) bai, nu stiu cum se face dar n-au probleme cu ele ma. Vad ca audi e pe penultimul loc; am avut 2 Audi pana acum si serios ca n-am avut probleme cu ele. Ultimul l-am dat la 222k km la un prieten, merge in continuare fara probleme. Si e ala cu cutia aia despre care-mi povesteau toti aici ca e de cacat si se strica si e proasta – multitronic. Or fi TOTI astia pe care-i cunosc eu norocosi?
Stiu vo’ 2 care au (au avut) KIA/Hyundai. Nici cu astea nu-s probleme majore, dar dupa 4-5 ani plasticele scartie, volanul devine lucios, tapiteria arata prost, pe scurt iese in evidenta ca materialele nu sunt premium; arata ca o masina germana de peste 10 ani (asta e impresia ce mi-au lasat-o). Bonus, un prieten ce avea Kia inainte a schimbat-o cu o Skoda Octavia si plm, e incantat maxim de Octavia, nu suporta comparatie cu Kia.
Dup-aia am niste cunostinte maxim ghinioniste care au avut probleme serioase cu masina. Unu’ cu un Megane, saracul o data pe luna i se futea ceva la masina, de-i statea masina mai mult in service. Ghinion maxim. Altu’ cu Renault Laguna a fost norocos de niste pistoane topite cand masina avea vo’ 8 ani. Ghinion. Altu’ Cu Ford Mondeo, i s-au bulit injectoarele… scumpe ca dracu’ de inlocuit, daca tin minte bine zicea ca 800 de lire bucata, si-a bagat picioarele si a aruncat masina (fac o paranteza – si VW a avut probleme cu injectoarele la 3 (parca) modele de 1.9 si 2.0 TDI, dar aia au facut recall si le inlocuiau pe gratis chiar daca masina era iesita bine din garantie). Altu’ cu Fiat, desi avea doar 130k km Fiatul ala, era vai steaua lui, se plictisise omul de mers la service cu masina, practi la 130k km a dus-o la un cimitir de masini si si-a bagat picioarele in ea masina. O luase de noua, n-a fost masina plimbata de o batranica in Germania. Altul cu Peugeot il lasa masina cand ii era mai mare dragul, dar macar nu-i lipsea adrenalina din viata. Ce era misto la Peugeotul ala era faptul ca dupa ce se incalzea inauntru, displayul multifunctional nu mai functiona. Beton.
Si ma, nu zic ca toate masinile franceze/italiene/sud-coreene sunt proaste si toate VAG/Mercedes/BMW sunt bune. Nu, sunt constient ca si astea au bubele lor. Dar ma uit in jur si dintre cunostintele mele; aia care-s feriti de probleme sunt aia cu VAG/BMW/Mercedes. Iar aia cu probleme au franceze sau italiene (aia cu sud-coreene n-au probleme cu masinile lor, dar cum zic, imbatranesc extrem de repede). Si apoi ma uit la topuri dinastea de reliability, sau va ascult pe voi. Si nu pot sa ma intreb cum pula mea e posibil asa ceva?
Megane – cunosc. 2012, acum are cam 45,000km, 2.0 benzina. Dotat frumos, place la mine cum trage dar sa-ti bati copiii cu prosopu’ ud de nu se strica ceva la 2-3 luni, cel putin pe partea electrica M.U.C.I!
Corolla 2004, batrana 1.4 benzina, cam 370,000 km. In 13 ani cea mai mare investitie a fost kitu’ de ambreiaj, in rest doar consumabile. Vreau sa imi schimb masina si jur ca nu ma lasa sufletu’ sa o schimb, adica pana mea.
Toate brandurile Europene pt piața SUA sunt fabricate acolo sau în Mexic.
Din considerente de cost stabilit de managementul american și acționariat, dar și lipsa de forta de munca calificata pt salariile f mici din industria de masini, controlul calitatii pt mașinile brandurilor europene produse în SUA sau Mexic e jale.
Aditional, legile și reglementările în SUA sunt mult mai laze decât în UE.
Un Mercedes produs în SUA este mult inferior dpdv control al calității și finisaj comparativ cu același model fabricat în Europa.
Nu as folosi acel grafic pt a imi face o idee despre un brand produs pt piața Europeană.
Studiul nu este despre fiabilitate, ci despre „Initial Quality”, probleme raportate în primele 90 de zile. Deci e vorba de chestii montate prost din fabrică, nu de faptul că a picat cutia de viteze după 4 ani.