Studiul de fezabilitate e baza, nu construcția în sine…

Lucian Bode, actual ministrul al transporturilor, vorbește pe gură:

Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în stațiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau să fie date și asta ar fi blocat construcția autostrăzii. (sursa)

OK.

Hai să presupunem că leprele astea nu vor doar să refacă nenorocitul ăla de studiu pentru că sunt niște lepre incompetente care nu vor să se apuce de muncă, că munca e grea și știu și ei că sunt incompetenți și nu termină la timp și nu vor să ia alții laurii, și că ne aflăm într-o țară civilizată.

Să presupunem asta.

  1. Cine a făcut studiul cu trecut peste Castel? BULĂU! Cine a făcut studiul, cine a semnat pentru el, cine l-a dactilografiat, cine l-a trimis pe mail. BULĂU de la un cap la altul.
  2. Cine a dat autorizații pentru construcții noi după realizarea studiului? BULĂU. Simplu și la obiect. Pe aici trece autostrada viitoare, ce motiv ați avut să dați voie să se construiască clădiri noi? Ați luat mită sau sunteți retardat? Aveți vreo adeverință de la medic că sunteți bugetar, deci incapabil de gândit? Da? Ne scuzați atunci.

Dar nu se întâmplă asta, pentru că ce a declarat Bode sunt declarații politice, care nu pot fi luate în serios sau în seamă. A văzut că îi pute gura și în loc să facă ce ar fi fost normal, să dea cu periuța de dinți sau cu apă de gură, a ieșit la TV și a spus prostii.

Astea sunt alegerile pe care le fac românii: dacă vine cu propuneri prea dure nu ne place, că ne sperie, dacă vine cu manele din astea bășite că studiul nu mai e actual nu e bun, că nu se apucă de muncă.

Suntem în iulie. Ăștia sunt la putere din octombrie. Le-a luat 8 luni să descopere situația. OPT FUCKING LUNI. Mai durează 2 ani studiul, ei își iau șpaga de la ăia care fac studiul, îl mai analizează un an și apoi vine PSD și spune că nu e bun, că cocoașa de la Focșani ocolește cu 8km ceva și mai bine nu mai fac absolut nimic decât să se apuce de ceva.

Când o auziți pe aia că Soroș, Gates, serviciile secrete și bubulii conduc România, să știți că nu e adevărat, până și ăia ar fi zis la un moment dat “da mai gata, bă, cu tolăneala asta, marș la muncă, că ne-am săturat de gropi”. Nu sunt serviciile și bubulii așa de incompetenți.

sosele-autostrazi-55

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. 10 lovituri de bici si pus la munca in beci cu o singura lumanare. N-ai terminat pana s-a consumat prima lumanare? inca 10 lovituri de bici si inca o lumanare.

    00
    • Sper că nu ești șef pe undeva…

      00
    • @Basilicus: prima gresala. hai continua :P

      00
    • imi place cand vad aceasta revolta a omului de rand.. care la locul lui de munca este un exemplu de dedicatie si abnegatie… concluzia mea este simpla: avem parte de lucrurile acestea pentru ca asa suntem noi ca popor.. toti astia – bugetari, parlamentari, oameni politici ..dintre noi pleaca..nu sunt teleportati din spatiu..nu sunt o alta specie.. avand aceasta structura oarecum gaunoasa, odata ajunsi intr-o pozitie in care putem face diverse mizerii (munca in delasare, dat/luat mita, etc), noi, ca popor, le vom face .. sa ridice mana cine nu a dat mita niciodata in viata lui pentru diverse favorori sau pentru a scapa de anumite consecinte ale nerespectarii unor reguli.. bag mana in foc ca ar trebui sa fim minim vreo 99% … deci a se lasa cu privatul care este el model de urmat cu etica muncii pentru ca singura diferenta este ca la privat nu prea poti sa reci duda ca la stat din „cauza” patronului, nu „datorita” angajatului .. nu exclud exceptiile

      00
    • 😂
      1. Iti dai seama ca nu:))
      2. Poate iti dai seama ca nu as lua lumea la bici, e o metafora. Dar daca as fi primul ministru la al 2-lea derapaj de genul asta as avea un nou ministru.

      Bine nu ca Orban ar fi de o competenta iesita din comun. Sa nu intelegem gresit

      00
    • Mai jos decat incompetenta totala mai exista potential pentru vreo 10 nivele de reavointa.

      Choose your poison.

      00
    • Eu le-as confisca banii sau bunurile, in functie de prejudiciu.
      Esti platit sa executi X lucru, din banii publici. Pentru faptul ca nu ti-ai facut treaba la timp, s-au produs pierderi financiare de X lei, toata populatia sufera din cauza incompetentei tale, drept urmare, nu meriti banii cu care ai fost platit in perioada aia, drept urmare, esti dat in judecata si recuperat prejudiciul. Ai incasat 10.000 de lei in 5 luni si n-ai produs nimic? Statul ia inapoi banii respectivi.

      Sa vezi ce frumos ar munci astia. Puscaria nu mai sperie pe nimeni.
      Saracia, in schimb… DOARE.
      Mai bine la puscarie si aceverea intacta, oricum le vand la toti placa cu „m-au imbarligat astia din opozitie si m-au bagat la parnaie pe nedrept” decat sa rada vecinu’ de tine ca nu mai ai viloi cu 3 etaje si Cayenne la poarta.

      00
  2. Lasa ca expira la un moment dat si facem alt studiu de fezabilitate. Eu cred ca o sa mai dureze 20 de ani pana o sa fie gata Comarnic-Brasov.

    00
    • Imi place de tine, esti o persoana optimista. Inca mai ai sperante.

      00
    • NOU
      #10

      Plusez încă 20 ani. Cine dă mai mult? :D

      00
    • NOU
      #11

      Plusez eu. O sa murim toti cei care citim acest blog si autostrada tot nu va fi gata.

      00
    • NOU
      #12

      Noi murim, dar Iliescu o sa traiasca sa vada autostrada deschisa.

      00
    • NOU
      #13

      plusez eu: probabil o să fim mutați cu toții pe Marte, Pământul o să fie o planetă nelocuibilă, dar guvernul o să susțină în continuare necesitatea efectuării unui nou plan de fezabilitatept autostrada Comarnic-Brașov!

      00
  3. Când am început să vorbim de rahatul ăla de autostrada aveam 23 de ani. Acum am 36 și îmi este clar că nu o sa vad nimic până la 50.

    Vali e mai calm că mine și propune BULAU.

    Eu i-aș aduna pe stadion să sărbătorim mărețele realizări și să asigurăm un gazon bine hrănit pentru o perioadă. Desi cred că nici la asta nu sunt buni.

    Și cum sa speri la autostrada Comarnic Brașov când ei nu au fost în stare să facă Brașov Sibiu.

    Sau aia 5 km prin fucking CAMP care sa lege aeroportul de autostrada.

    Da, parca Bulău e cu indulgenta

    00
  4. Atata vreme cat terenul a fost expropriat sau reglementat prin PUZ sa fie viitor traseu al drumului, nu e vina primariilor ca au emis autorizatii de construire. E vina celor de la centru ca nu au grabit lucrurile sa exproprieze terenul si sa dea drumul la proiect.

    00
    • nu le iau apararea astora de la centru, dar si primariile sunt la fel de vinovate. ele sunt obligate de lege sa acorde autorizatiile de constructie in conditiile legii. daca respectivul teren are sarcini, cum ar fi ca se va face o autostrada pe acolo, nu ai voie sa acorzi autorizatia.

      ca de asta s-au inventat autorizatiile de constructie. nu ca sa fie un jupan (primarul) care iti da voie sa construiesti pe terenul tau dupa cum vrea pula lui ci ca sa se construiasca cu cap, tinand cont si de restul proprietarilor si proiectelor din zona.

      00
    • NOU
      #18

      @thebblack
      -nu scrie nicaieri in lege ca daca faci un studiu de fezabilitate care spune ca autostrada X va trece pe terenul agricol a lui nea Gica, nea Gica sau Primaria nu are voie sa ti dea autorizatie de constructie pe terenul ala doar pentru ca cineva a facut un studiu de fezabilitate … (exista zeci de mii de studii de fezabilitate pentru zeci de mii de chstii)
      – studiul asta de fezabilitate care suna asa pompos nu este altceva decat un raspuns la intrebarea: bah, pe unde sa facem autostrada asta sa fie si rentabila si utila si rapida si eficienta etc? …
      -dupa ce ai facut studiul de fezabilitate si stabilesti pe hartie pe unde va trece autostrada abia apoi poti da o lege prin care sa spui clar „pe aici nu se trece” dar si ingheti pretul terenului la valoarea de dinainte de studiu si datul legii
      – pentru ca altfel un teren care valora 1000E inainte de studiu pentru ca puteai construi pe el va ajunge sa valoreze 10E dupa studiu si lege
      –-
      – problema sta in logica abordarii problemelor

      cunosc caz in Busteni care si a cosntruit LEGAL (nu spaga, nu fortarea legii, etc) casa pe terenul unde se AUZEA ca va trece autostrada pentru ca … NU EXISTA NICI O LEGE care sa stipuleze ca pe acolo va trece candva, ceva …

      00
  5. NOU
    #19

    Cine a vandut hartia pe care s-a facut studiul? BULAU!
    Cine a vandut benzina pentru aia care au mers cu masinile la munca sa faca studiul? BULAU!
    Cine a fost bucatar la restaurantul unde au mancat aia de au facut studiul? BULAU!

    00
  6. „Cine a făcut studiul cu trecut peste Castel? BULĂU! Cine a făcut studiul, cine a semnat pentru el, cine l-a dactilografiat, cine l-a trimis pe mail. BULĂU de la un cap la altul.”

    Cine e domnu’ BULĂU asta si de ce semneaza el pentru toate?

    00
  7. Studiul de fezabilitate este o chestie care spune daca trebuie sau e bine sa fie autostrada pe valea Prahovei. Concluzia studiului de fezabilitate ar putea fi ca nu este oportuna o autostrada pe Valea Prahovei datorita rezervatiilor din zona si faunei unice de cocalari.
    Nu a zis, ba luam planurile si vedem cum le corectam si cine e de vina.

    00
  8. Daca as fi la putere as da o lege ca studiile de fezabilitate sa fie precedate de un asa numit PRE-studiude fezabilitate. Fiecare comuna sau oras sa isi faca un PREstudiu dintr-un fond nerambursabil garantat la stat fara obligatia de a-l trece printr-o licitatie. Anual fiecare comuna poate accesa bani pentru 3 PRE.studii iar un oras 10. La inceputul anului o comisie judeteana alege din cele 34834 ds studii 100 cele mai bune care merg in finala pe tara. La bucuresti se aleg 100 din cele 4000 finaliste pe judete. PRE studiile au o perioada de valabilitate de 12 luni.

    00
    • un studiu de fezabilitate pentru legea asta ai? sau guvernul sa faca un studiu de prefezabilitate si il bagi in concurs? cine stie, poate chiar castiga…

      00
    • si foarte important: fiecare studiu de PRefezabilitate si fezabilitate sa aibe binecuvantarea bisericii ortodoxe romane, evident contra unei sume modice de 6.66%din valoarea sa.

      00
  9. am inteles ca noul studio si toate procedurile din jurul pregatirii inceperii santierului vor dura 3 ani. deci in realitate 6 si apoi mai vedem :))) pare fezabil sa treaca inca 20 de ani si sa nu fie nimic acolo

    00
  10. „Eu nu ştiu exact ce studiu de fezabilitate au văzut autorităţile din Guvernul Orban, dar dacă le-au văzut la fel cum văd economia şi problemele de azi, într-adevăr, poate trec pe la etajul 7, dar nu printr-un imobil, ci printr-un ospiciu de nebuni în care ar trebui să stea toţi internaţi. Ştiu că în studiul de fezabilitate erau afectate câteva imobile, pe la Buşteni, dacă nu mă înşel, şi Comarnic, un număr de 70 de imobile, dar nu este cazul să revizuim un studiu de fezabilitate. Se poate modifica, pentru că înţeleg că acolo sunt nişte piloşi. În mod normal, un coridor de autostradă se rezervă şi pe acel coridor nu se pot da autorizaţii de construcţie. Mare atenţie! Asta cred că ar trebui să ştie reprezentanţii Guvernului, dacă tot îşi dau cu părerea ca fiind profesionişti. Deci acolo dacă s-a construit, s-a construit de nişte şmecheri care au făcut rost de autorizaţie de la primărie, prin diverse metode. Dar ce ne spune domnul ministru este că această autostradă nu se va mai face niciodată. Pentru că dacă revizuim studiul de fezabilitate, durează trei ani. Şi când dăm drumul la proiectare şi execuţie, dacă mai sunt şi contestaţii, începem în 2030, cu cine va fi la guvernare atunci. Acest tronson poate începe să fie construit oricând.”. Razvan Cuc dixit.

    00
  11. intrebarea e, studiul ala de fezabilitate a fost trimis autoritatilor locale? le-a fost trimisa vreo adresa oficiala, in care sa li se spuna `”ba, noi vrem sa treaca autostrada pe aici, nu mai dati autorizatii de construire”? eu nu cred…

    00
  12. Nu e o fractura logica atunci cand ii faci pe astia de acum lepre pentru ca vor sa refaca un studiu de fezabilitate pe baza caruia nu s-ar putea construi autostrada? Cum ar trebui sa faca? Sa mearga inainte pe studiul de fezabilitate actual care trece prin cladiri?
    Ca unii au dat autorizatii de constructie pe traseul autostrazii nu cred ca e vina cuiva din guvern. Autorizatiile se dau de primariile locale. Votate de localnici. In comarnic e primar un pesedist, evident. Prostia noastra proprie ne aduce in asemenea situatii.
    Ca au descoperit doar acum…gandeste-te ca vorbim de sute sau mii de proiecte la nivel national. Nu le poti verifica pe toate instant si fiecare e important pentru cei direct afectati. Sunt 8 luni, nu 8 ani. Da, dureaza in administratia romaneasca pana sa poti ajunge sa verifici situatii si sa poti lua decizii. Si nu se pot schimba in 8 luni lucruri intepenite de 80 de ani.

    00
    • s-au apucat de treabă între orașe și nu știu eu? sau nu s-au apucat deloc și caută scuze?

    • Nu te poti apuca de lucru in afara localitatilor, daca tronsoanele trec si prin localitati unde identifici genu asta de probleme. Fac parte din acelasi proiect/studiu. Te apuci de lucru pe un segment si descoperi apoi ca segmentul urmator trebuie deviat cu 50 sau 500 de metri? Cum le mai pui cap la cap?
      Logic, ar fi cel mai mult in interesul celor de la putere sa dea in lucru si sa se vada dupa ei ceva. Ar avea argumente impotriva pesedistilor „uite noi am facut ce voi nu ati fost in stare sa faceti”. De ce ar cauta scuze?

      00
  13. e poate interesant de facut o statistica studii de fezabilitate vs proiecte construite dpdv financiar

    00
    • Cuc, cel care a trimis utilajele sa inceapa centura Bacaului si in 48 de ore au disparut, c-a „terminat-o”.

      00
  14. Studiile de fezabilitate sunt cea mai ușoară metodă de a lua șpăgi din cauza asta toate guvernările sunt campioane mondiale la făcut studii de fezabilitate cu o mențiune speciala emil boc care de vreo 10 ani face studii de fezabilitate pt metroul in cluj.

    00
    • Ce mai face saormarul-sef de la spartan că anul trecut se zvârcolea in chinuri că nu au malldovenii autostrada, acum e totul ok ?

      00
    • NOU
      #41

      @vlad: i-au promis și lui un metru de autostradă să-și pună o rulotă ca să vândă gogoși. :D

      00
  15. NOU
    #42

    Si ce, nu poti deschide geamul la balconsa treaca autostrada?

    00
  16. Mai are rost sa vorbim de centura Mihailesti? 3km? Unde partea de terasement e gata si trebuia turnat asflatul, dar s-au apucat sa rezilieze contractul cu firma. Si de mai bine de 1 an, nu s-a miscat nimic, de au crescut buruienile.

    00
  17. Pularau

    00
  18. Uite de-asta nu se scriu studii de fezabilitate, daca pana si dactilografa face BULĂU! :)))

    00
  19. Stiu, e intrarea in Brasov :), dar am cautat de curiozitate de unde e poza: e soseaua de centura Hiderabad, India. Deci mijlocul Indiei, unde e miezul „civilizatiei” indiene (fete de 13 ani violate, carcase/cadavre plutind pe Dimbovita lor care-o fi etc) si totusi au strazi de astea. Noi nu.

    00
  20. Eu aș face altceva. Aș pune un termen limită pentru astfel de studii de fezabilitate (3-6-12 luni în funcție de proiect, dar nu mai mult de un an). Cu o posibilitate de prelungire de încă 1-2-4 săptămâni (deci cel mult o lună, nu știi ce intervine). Ai depășit perioada, nu primești niciun ban. Dacă studiul tău e nul (trebuie refăcut sau modificat, indiferent de motiv), iar nu primești niciun ban.

    Dacă ai primit banii în avans sau în timpul proiectului, sunteți obligați (toți participanții la proiect, de la șefi și executanți până la asistentul care a trimis emailul) să returnați toți banii primiți în același interval (3-6-12 luni), altfel executare silită făcută pe repede înainte și de la cine nu se recuperează investiția, bulău.

    Simplu și garantat eficient.

    00
  21. Cica leprele de functionari nu pot fi trasi la raspundere chiar daca fura cu milioanele de euro.

    00
  22. Aceasta autostrada este o calamitate. De cind UE a decis finantarea unei autostrazi intre Bucuresi si vestul tari, guvernul Romaniei, indiferent de culoarea politica, a avut nenumarate incercari de a convinge EU ca autostrada trebuie sa treaca prin Valea Prahovei si nu prin Valea Oltului. Povestea e lunga si tine de dorinta nebuna a Bucurestiului de a forta mina UE pentru finantarea proiectului.

    Acum cind au intales ca nu pot fenta UE, Bucurestiul incearca sa dezvolte proiectul in stil dambovitean.

    00
    • Poate era mai bine sa o faca la vest de Bucegi, cum aparuse o idee mai demult, era mai putin de darimat si o faceau noua din cap in cap, cu ramificatii spre statiuni. Dar probabil si-a luat careva niste cojmelii prin Sinaia si vor sa scoata de la stat meleoane de iepuroi despagubiri.

      00
  23. Bai, care urcati la munte in uichendul urmator, ia vedeti daca la intrarea in Comarnic mai e Ponta si cu Şova dormind in cort, c-au zis ca stau acolo pina o termina (de tot, probabil)…

    00
  24. Un studiu de fezabilitate nu poate bloca nimic din pacate…

    00
  25. E simplu cand nu stii si nu intelegi etapele implementarii unor proiecte. Ca sa pornesti constructia efectiva a ceva ai nevoie de buget, de bani. Banii aia nu ii primesti pe vorbe, ca zici tu ca ai de gand sa faci proiectul x. Banii ii primesti doar daca vii cu documentatie ca proiectul ala e viabil. Documentatia asta se numeste studiu de fezabilitate. Daca o primarie sau minister sta cu mana in fund si nu face nici un proiect de fezabilitate…poate sa isi ia adio de la vreo sansa de a primi vreo finantare pentru ceva. Sau eventual primeste finantari aiurea date fara nici o sustinere pe criterii politice de la guvern. UE niciodata nu o sa finanteze vorbe. Deci preferi sa se dea bani pe niste documentatie (studiu de fezabilitate) sau pe vorbe, fara studii? Parca ar fi mai logic sa se dea pe baza unei documentatii, nu? Intelegi cum ajung sa ti se contrazica ideile in cap?
    Am stabilit ca trebuie sa ai studii de fezabilitate. Acum mergem mai departe, care sunt sansele ca tot ce vrei tu sa faci (adica toate studiile de fezabilitate) sa devina realitate? Pai sunt sanse, dar imposibil sa fie 100%. Acum intelegi de ce ar fi aberant sa fie sanctionat cineva ca a facut studii de fezabilitate care nu au devenit realitate? Sau poate nu au devenit acum realitate pt ca nu s-a ivit o sursa de finantare, dar se iveste anul viitor sau peste 5 ani.
    Evident ca pot exista si situatii in care unii fac studii doar de dragul de a le face. Dar nu poti opri asta prin a opri ideea si logica de studiu de fezabolitate in general. Situatiile alea se pot opri daca ne civilizam si educam si nu mai votam hoti.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube