studiu despre publicitatea online

Mai mult de 94% dintre romanii din mediul urban, clasa medie si clasa business, persoane dinamice cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, studii medii si superioare (ceea ce reprezinta exact targetul www.SMARTfinancial.ro), apreciaza utilitatea publicitatii online in informare.

Dealtfel, la intrebarea directa “Va informati din reclamele de pe internet?”, un procent identic, 94,64% dintre cei chestionati, au raspuns afirmativ, conform unui sondaj realizat online in cadrul cititorilor portalului financiar de informatie www.SMARTfinancial.ro. Realizat pe un esantion limitat, sondajul are cel mai mare grad de limitare posibil – se bazeaza pe inregistrare prealabila in cadrul unui modul de marketing avansat, SMART financial Poll Contest.

Publicul apreciaza si reclamele cu continut dinamic – 87,50% le considera interesante, atractive. Dealtfel, 76,79% dintre cei ce au raspuns in sondaj au afirmat ca, in general, acorda atentie implicita reclamelor online atunci cand navigheaza pe internet.

tot articolul

de ce am eu impresia că sondajul ăsta e făcut pe 30 de secretare şi 20 de ameţiţi care lucrează în publicitatea online?
hai nene, e prea pe faţă! cine naiba se informeaza din reclamele alea imbecile cu sunet? sau alea intruzive?
nenea de la smartfinancial, nu le mai daţi nas creatorilor de banere şi publicitarilor, cine ştie ce idei le mai trăznesc prin cap.
oricum, sondajul ţipă a fake şi a plătit.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

29 comentarii

  1. Am ramas si eu socat cand am vazut stirea. Asa m-am enervat ca am postat un mesaj mult mai acid la adresa lui. :B

    00
  2. Adblock ? Si in Opera si in Firefox. (Ma rog.. in ultimul firefox nu merge adblock-ul dar se repara el). Deja cand vad cearsafurile alea de reclame pe okazii.ro si pe alte site-uri mi se taie.

    00
  3. merge adblocku in toate versiunile

  4. Hmm.. da. Merge. Fixed. Mie nu-mi mai bloca dupa ultimul update la firefox. Am reinstalat adblock-ul si vad ca merge acum.

    00
  5. ce aiureala de sondaj! eu stiam ca splash-urile, banner-ele cu sunet si tot ce este ne-contextual, deranjeaza. ce zice eu, enerveaza cumplit.

    00
  6. In general in Romania se critica orice si se pune orice la indoiala… poate ca este bine, la cate nenorociri se intampla in tara asta, increderea a devenit lucru rar. Sondajul nu a fost platit si nici nu este “aranjat”, pot sa va spun ca toate sondajele facute pe internet despre publicitatea online, din cate stiu eu, au aratat ca publicul o percepe ok si intelege ca este “un rau necesar”. Daca cititi cu atentie, sondajul a aratat ca publicul acorda atentie publicitatii online si anumitor reclame dinamice si le considera interesante (nu s-a pus problema despre placere, o reclama poate sa te enerveze ca se plimba pe tot ecranul, dar in acelasi timp aceleia ii acordati involuntar atentie maxima). Altfel spus, intrebarea putea fi “Chiar daca va enerveaza publicitatea online, va informati in acelasi timp?” Sincer, si eu cred ca da. Personal, de multe oferte de telefonie si credite am aflat de pe net, la tv ma uit rar, nu am timp. Normal, reclamele dinamice enerveaza pe de o parte, la fel ca si pop-up-urile, pe care in prezent noi nu le acceptam pe nici unul dintre site-urile noastre (nu, nu facem orice compromis pentru bani). Despre SMARTfinancial.ro, va pot spune ca noi am hotarat sa sprijinim industria publicitatii online prin mediatizare fair a faptelor, a cifrelor, a realitatii. Vom aborda cu siguranta si problemele publicitatii online, dar avantajele sunt mai multe, dovada este ca acum vorbim pe un blog, deci informatia pe internet este mai bine receptata decat in alte medii.

    00
  7. Asta nu e decat un sondaj, ceea ce inseamna ca nu prea are o credibilitate dpdv statistic/metodologic .
    Cine stie diferenta intre un sondaj simplu, facut exact pe 30 de secretare si vreo 13 ratutiti care isi fac cont pe smartfinancial.ro ca sa primeasca niste cadouri acumuland puncte din completarea acestor chestionare, si un studiu de specialitate, atunci intelege ca rezultatele nu pot fi luate drept bune. Si in niciun caz sa se faca o stire din povestea asta, pt ca nu e decat o poveste.
    Une este sa sustii si sa vrei sa “ridici nivelul” mediului online dar cu studii adevarate, elaborate si verificate, si alte e sa te aflii in treaba arancand niste date pe care nu le poti dovedi nici 1%.

    00
  8. Domnu’ R?zvan, dac? a?i avea curiozitatea s? vede?i c?te c?ut?ri exist? pe Google dup? fi?ierul hosts, c?te threaduri sunt pe forumurile de internet pe tema publicit??ii rom?ne?ti EXAGERAT de intruzive a?i vedea de ce sondajul dumneavoastr? st?rne?te z?mbete condescendente. Mai ales c? aici ave?i un public c?t de c?t avizat.

    00
  9. Un nivel maxim de obiectivitate pot avea doar sondajele efectuate la nivel national de catre o agentie specializata, iar sumele pentru a comanda un astfel de sondaj sunt imense. Deocamdata, pe internet, fiecare agentie lucreaza separat, jucatorii sunt departe de a forma o unitate. In timp, noi vom dezvolta modulul de care aminteati anterior si il vom face mai transparent. Acum este mai degraba un instrument de marketing, ne ajuta pentru sondaje interne si pentru astfel de materiale si analize. Facem insa in acelasi timp si sondaje publice. Oricum, orice sondaj facut de un titlu de presa este reprezentativ in primul rand pe targetul sau, de la aceasta premiza pornim si noi, o spunem de fiecare data. Nu concuram si nici nu avem pretentia de a concura cu niciun institut de statistica.

    00
  10. Domnule Cristian Banu, ma vad nevoit sa subliniez din nou ca noi nu promovam tipul de publicitate prezent prea des pe unele websiteuri si ca, legat de sondajul realizat de noi, observ ca unele date au fost interpretate gresit, probabil de aceea si zambetele. Pe noi ne-ar bucura sa se diminueaza cantitatea de “publicitate dinamica” in sensul rau al sintagmei, insa se pare ca nu intamplator specialistii din publicitate – persoanele cele mai avizate – agreeaza in continuare metodele de agresare a publicului. Astfel se ajunge la o informatie expediata aproape garantat, acest lucru sublinia articolul nostru, fara a critica sau a aplauda aceste maniere. O sa initiem in viitor si un sondaj legat special de interactiunea publicului cu reclamele dinamice si, cel mai probabil, daca vorbim despre reactiile generale, acestea sunt negative. Noi am cautat, prin intrebari, sa vedem doar EFICIENTA canalului de expediere a mesajului catre receptor si estetica mesajului. In esenta, vorbim despre capodopere tehnice si de marketing in publicitatea dinamica 🙂 Nu voi fi ipocrit si voi recunoaste ca si pe mine ma incurca de multe ori mesajele publicitare ce se suprapun cu unele linkuri, dar, activand in domeniu, le pot recunoaste eficienta fata de ceea ce am punctat mai sus.

    00
  11. Dac? pentru dumneavoastr? un click din gre?eal? ?nseamn? EFICIEN???, m? tem c? nu a?i ?n?eles nimic din publicitatea online ?i din publicitate ?n general. Dac? eu fac accidental un click pe un baner par?iv, acela este pl?tit degeaba fiindc? eu nu voi face niciodat? o achizi?ie de pe acel site, din contr?, 90% din cazuri voi face publicitate negativ?. De asemenea, ?n propor?ie de 85% am ?i ?nchis fereastra npou?, ?NAINTE ca ea s? se ?ncarce. Ceea ce ?nseamn? c? va exista un click pl?tit dar care nu se va reg?si ?i pe lista vizitatorilor. Dac? dumneavoastr? numi?i asta eficien??…

    00
  12. Domnilor,

    Suntetzi penibili. Acest sondaj are fix reprezentativitatea unui fixativ de aracet in ploaia de vinerea trecuta.

    Pe scurt: cei care viziteaza site-ul respectiv sunt a) putini si b) diferiti de restul. Moreover, cei care raspund la pop-up-ul ala deranjant sunt a) si mai putini si b) si mai diferiti de restul (extravertititi, au timp de ftt etc).

    Este ca si cum ai spune ca din rezultatele sondajului facut pe site-ul damamacubiciunmine.md, rezulta ca 94.74% sunt de acord cu practicile BSM, 83.49% au bici acasa si restul pana suta la suta are gagged si nu pot sa scrie ca sunt ocupatzi cu respiratul prin urechi.

    Grow a life, marketer… :p

    00
  13. In general marile branduri se promoveaza prin astfel de metode de publicitate. Ele cauta mai mult eficienta in timpul expunerii, partea cu clikul, adevarat vorbiti, nu ii avantajeaza prea mult… In viitor, cand industria se va mai rafina, probabil ca publicitatea de acest tip se va diminua, cerintele noastre – ale utilizatorilor – vor fi intelese. Publicitatea video – in bannere si nu in toata pagina – ar putea avea un viitor stralucit, mergand spre combinatie internet – tv.

    00
  14. Razvane, fara suparare, dar tu dormi noaptea? Ma gandesc ca de la cate injuraturi iti iei de la toti utilizatorii stresati de aceste reclame, ai migrene. Tu de ce crezi ca adblock este unul dintre cele mai apreciate pluginuri, atat la Firefox, cat si la Opera? Cum puteti sa spuneti ca peste 94% din utilizatori apreciaza publicitatea online, cand dupa spam este cea mai injurata? NU cred ca pulicitatea online este atat de eficienta pe cat sustineti voi, atata timp cat marea majoritate a utilizatorilor o blocheaza!

    00
  15. Tocmai s-a realizat recent un studiu online exact pe tema publicitatii online si a impactului ei asupra userilor de Internet, de catre o companie specializata.
    Un studiu care are reprezentativitate la nivel national. S-au publicat multe articole pe tema asta, asa ca nu voi mai da detalii.Daca va informati, il veti gasi. Iar ca sa comanzi un astfel de studiu, nu costa atat de mult precum se crede.
    Ma surprinde sa vad cum se poate afirma ca ” Mai mult de 94% dintre romanii din mediul urban, clasa medie si clasa business, persoane dinamice cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, studii medii si superioare (ceea ce reprezinta exact targetul http://www.SMARTfinancial.ro), apreciaza utilitatea publicitatii online in informare.”
    Care romani? Toti romanii din mediul urban? Studiul a fost facut online, corect? Vorbim de utilizatori de internet sau nea marin care vine la oras si i s-a luat un interviu pe strada? Sau asta se subintelege?
    Eu cred ca un articol pe o publicatie cu pretentii ar trebui sa specifice cine sunt acesti 94%. Si cum s-a realizat acest profil al acestor “romanilor”.
    Cat de reprezentativ e acest studiu? Ah, inteleg ca doar pt cei care viziteaza smartfinancial.ro. Atunci de ce articolul e publicat la modul general?
    Pe cine incercam sa impresionam? Pe advertiseri? La un moment dat se vor prinde si ei ca sunt niste gogosi, daca nu gasiti solutia sa le oferiti studii adevarate.
    Cat despre “spcialistii” care sustin ca “publicul percepe” advertorialele ca fiind info propriu-zisa etc, cine sunt acesti “spcialisti” si de unde stiu ei ce anume “percepe publicul”? Au intrebat publicul ei insisi si publicul le-a zis: uite asa sta treaba mah baieti.
    Bottom line, acest articol mi se pare total neprofesionist.
    Personal sper sa nu mai apara in presa astfel de articole cu titlu de adevar, decat in molmentul in care cei ce-l publica pot sustine cu argumente solide informatiile pe care le frunizeaza.

    00
  16. razvan, uita=te un pic aici
    https://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1177644-intruzivitatea-publicitatea-online.htm

    noi intelegem ca vreti sa fiti cool si sa aveti pareri, dar la asta ati dat cu batzu in balta.

  17. Nu prea avem de ce sa ne luam injuraturi, caci in general nu mergem pe solutii publicitare care sa deranjeze… speram noi 🙂 Si tocmai de aceea nu as vrea sa fiu avocatul diavolului. E adevarat ca multi evita si publicitatea online, dar e departe de a fi o nota generala; faca ea nu putem oferi nici continutul. Noi, spre exemplu, mergem intensiv pe content propriu, ceea ce implica si resurse financiare, nu ca la copy paste 🙂 La tv un spot iti poate intrerupe filmul, pe internet daca bannerul este langa stire, nu cred ca deranjeaza. La fel si in print, nu intamplator ziarele costa atat de putin. Problema in publicitatea online este cand bannerul iti incurca accesul. Oricum comentariile de aici in general ne pot folosi, de-asta am si interactionat, eu personal vad internetul in primul rand ca o garantie a feed-back-ului. Ce tip de publicitate online vi se pare cel mai putin deranjant, ca tot am tot discutat aici mai mult pe acest subiect?

    00
  18. Ok, am notat ideile si le vom folosi. Vom realiza si alte sondaje, ne vom gandi insa pe viitor cum sa reusim sa le facem si mai reprezentative dincolo de publicul nostru si vom puncta mai ferm targetul acoperit, desi nici macar sondajele nationale nu sunt crezute pe deplin.

    00
  19. Voiam doar sa spun ca nu sunt acelasi cu Razvan de la SmartFinancial. Sa nu se produca vreo confuzie.
    Cat despre publicitatea intruziva, azi am dat vreo doua-trei clickuri aiurea si m-am informat ulterior ca erau pentru BCR. Idiotii drek…

    00
  20. Eu cred ca cifrele alea sunt reale.
    Dar s-a gresit la calcul, de fapt 100 – 96.46% = 3.54% apreciaza mizeria infecta amatoriceasca numita publicitate online romaneasca.

    00
  21. Ca sa vezi minune, din cca 10 indivizi care au postat aici si care zic eu se inscriu mai mult ca sigur in profilul “din mediul urban, clasa medie si clasa business, persoane dinamice cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, studii medii si superioare” fix 0% “apreciaza utilitatea publicitatii online in informare”.

    00
  22. Am spus ca suntem receptivi, ca am notat observatiile de aici si, ca sa nu fie doar vorbe, colegii mei au modificat primul paragraf al articolului, punctand mai ferm ca este vorba despre un sondaj realizat in cadrul vizitatorilor unui site. Ca sa nu mai existe suspiciuni. Mai mult, pregatim si un articol legat de modul in care unele mesaje publicitare pot sa fie si pozitive, si daunatoare – deci incercam sa fim echidistanti si cat mai fair. Cand exista un sondaj, publicam rezultatele, tot ceea ce putem face este sa fim mai clari in privinta reprezentativitatii pe viitor. Ideea cu sondajele reprezentative la nivelul intregii industrii ar fi excelenta, insa aici e nevoie ca agentiile sa realizeze o unitate comuna.

    00
  23. noi nu suntem secretare 🙂

    eventual avem hostsu ala de pe wintweaks.ro si adblock la locul lui.

  24. sondajul lu`pejte, si cam cati oameni au votat 100-1500 reprezentativi ca la IMAS, INSOMAR si alte institute de sondare a opiniei publice? muhahahahaha pai cum sa faci un sondaj corect cand u ai 1200-1500 de oameni care impartit la 41 de judete da undeva in jur de 30 deci din fiecare judet in care sunt aprox 300 mii ciumpalaci voi i-ati gasit exact pe aia 30 de le place publicitatea online, sunteti tari mah ia ducetiva oleak pe la CIA ca va angajeaza sigur.
    Toate sondajele din Romania sug cucu, daca vor intradevar rezultate corecte le trebuie un “esantion reprezentativ” de cel putin 10 mii de ciumpalaci

    “sunte-ti” reparat

    00
  25. E prea mult bla-bla sus, nu am avut rabdare sa citesc tot 🙂
    Oricum pentru mine reclamele DECENTE sunt ok. Daca e un flash in partea de sus a ecranului, uneori il vad si-i dau atentie.
    In schimb, dupa ce am avut “placerea” sa intalnesc de cateva ori reclama aia cretina de la Vodafone cu masina de formula 1, care baraia si haraia de mi-a stricat timpanul, iar in momentul in care dadeam click pe “sound off” nu numai ca nu se oprea, dar imi si deschidea pagina Vodafone, m-am gandit destul de serios SA RENUNT LA SERVICIILE VODAFONE. Si nu sunt singurul deranjat de acea reclama.
    Inca ma mai gandesc daca sa renunt la serviciile lor. E clar ca nu aia a fost singurul lucru care m-a deranjat la Vodafone, dar a fost picatura, ca sa zic asa.

    00
  26. cum a mai zis cineva sus, care publicitate ca eu nu vad pixel de banner pe vreun site 😛

    00
  27. Admuncher.

    00
  28. “sa sprijinim industria publicitatii online prin mediatizare FAIR a faptelor, a cifrelor, a realitatii”

    “sa fim echidistanti si cat mai FAIR.”

    my fair rumanian publicitaru.. impusca-te.

    00
  29. Adica mediatizare blonda?
    Asa se leaga toate…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile