TopBlogZosoblack

De ce vor studenții metrou non stop

Ia ascultați aici un comunicat amuzant:

„Puțini studenți și tineri au disponibilitatea financiară de a circula cu o firmă de taximetrie. Prin urmare, dacă rețeaua de metrou ar funcționa non-stop, tinerii vor putea beneficia de mai multe dintre opțiunile socio-culturale existente în oraș, deoarece nu vor mai fi limitaţi de posibilităţile de transport”, se mai arată în comunicat. (sursa)

Ăsta e un mod distractiv de a spune că vor să bea banii părinților pe la terasele din centru. Că bănuiesc că nu pune nimeni botul la “ne ducem la teatru și la bibliotecile care închid la 8pm”.

Și e trist că sunt complet cu capul în nori și nu citesc nici măcar un pic presa, să afle că e imposibil să ceară ceva de la o companie care, deși e subvenționată masiv, tot falimentară e.

Dar abia aștept ca Metrorex să spună “sigur, abia așteptăm să punem la dispoziție trenurile unor tineri beți și pașnici, care se vor purta cu ele cum se poartă cu cocinele camerele de cămin în care locuiesc”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

59 comentarii

  1. Exista deja transport de noapte… nu as intelege rostul metroului cu program non-stop.

    00
    • Transportul ala “de noapte” nu circula intre 1 si 3.30. nu inteleg de ce se lauda cu el in conditiile in care nu circula jumatate din perioada 12-5 neacoperita de transportul “de zi”.

      00
    • Si noaptea cand strazile sunt goale si aerul curat e parfum sa mergi cu bicicleta. Doar sa fii atent la baietii care fac liniute, dar ii auzi de la 1 km.

      00
    • Transportul de noapte e o gluma in Bucuresti. Nu are traseele afisate in statia de baza, nu stii in ce statii opreste, nu ai de la cine sa cumperi bilet la ora aia, nu exista nici macar automate de bilete, pentru ca pendula mea, de ce am avea asa ceva.

      00
    • Asta cu transport de noapte e ceva destul de relativ.
      Nu ca n-ar exista dar felul in care sunt sunt puse traseele e un pic peste mana.
      Liniile sunt puse radial, adica se unesc toate la Unirii si daca vrei sa ajungi de la Muncii la Brancoveanu trebuie sa iei un autobuz de la Muncii pana la Unirii si altul de la Unirii la Brancoveanu, fiecare cu un timp de asteptare ce poate sari de 30 min.
      Pe varianta pesimista poti sta peste 1 ora prin statii plus mersul efectiv cu autobuzul plus mersul din statie pana acasa ca doar nu te lasa in fata blocului, ajungi lejer la 2h si mai bine mergi pe jos. :)))
      O varianta civilizata ar fi prelungirea programului, sa nu se termine la 233:0 ci la 1:00 dim (cum e prin multe orase din Europa) si asta ar acoperi multi petrecareti sau intarziati.

      00
    • NOU
      #6

      Baeti cum ajung de pe centura la 3 dimineata cu ce autobuz rog discretie

      00
    • Poti sa iei troleul 69…

      00
    • Pai si nu te alearga cainii deloc cand mergi pe strada noaptea?

      00
  2. https://intl.m.dk/!/about+the+metro/travel+information/timetable

    asta ca tot e trendy sa fol Copenhaga ca exemplu de “asa da” cand vorbim de biciclete si mai putine masini.

    00
  3. În străinătate cu un bilet de metrou nu faci nici 700 m cu taxiul pe când la noi până în regie din centru plătești sub 10 lei. Dacă se urca 3 în taxi e deja super ieftin.

    Ah da, vor zice ca ăia de la barieră sunt niște taximetriști ce vor să te fure. Atunci nu au decât să îi reclame că așa se corectează lucrurile. Reclamații în mod repetat.

    00
  4. “Și e trist că sunt complet cu capul în nori și nu citesc nici măcar un pic presa, să afle că e imposibil să ceară ceva de la o companie care, deși e subvenționată masiv, tot falimentară e.”

    Presa din RO este un amalgam de prostie, advertoriale mascate si mai multa prostie.

    Metrorex ar intra in faliment rapid fara subventii. Cui i-ar conveni ? Probabil unor dezaxati cu diverse interese concurente.
    Motivele sunt multe, si, intre ele, pretul de mentenanta al trenurilor (si cele noi si cele vechi). Mentenanta e facuta de Alstom Franta, care, normal ca vinde un serviciu la pretul lui, ca doar nu e tampit sa factureze la preturi de RO.*

    Sigur ca se poate face altfel – de ex sa se tripleze preturile cartelelor de calatorie – dar asta va duce la prabusirea traficului zilnic, prabusirea incasarilor si …. faliment :)

    * Metrorex plateste circa 20 mil euro/an costuri de mentenanta ale trenurilor. Foarte putin raportat la valoarea lor de inventar (peste 0.5 miliarde de euro), dar foarte mult pentru o tara ca RO.
    Practic, pt a acoperi numai costurile de mentenanta, e necesara vanzarea a ~ 17 milioane de cartele de 2 calatorii, sau 5 milioane de cartele de 10 calatorii.

    00
    • Pretul unui abonament lunar e mult prea mic. Daca tot ne comparam cu tarile cu apa calda, nu stiu unde poti sa calatoresti cu metrou + autobuz + tramvai pt. 25 EUR. Este adevarat, reteaua poate e mult mai mica, dar pretul autovechiculelor si mentenantei este de nivel european. De asemenea, dorim salarii de nivel european.

      00
    • Cu 25 nu, dar cu 30,41 lunar se poate in Viena (abonament anual 365 euro impartit la 12 luni). Si de vineri pana duminica la miezul noptii metrourile circula noaptea din 15 in 15 minute. Plus liniile de noapte care-s bine organizate si circula din 30 in 30 de minute.

      00
    • @alex_b

      Păi, să muncim & să producem ca europenii, zic. E vina noastră că nu impunem facturarea costurilor conform standardelor din România.

      00
  5. Prin tarile cu apa calda vineri si sambata metroul are program prelungit. Si gratuitatea pentru pensionari pe RATB cum de se poate?

    00
    • Vezi tu, pensionarii ăia și-au trăit viața (să zic, primii 40 de ani) în comunism, unde statu’ le-a promis că o să aibă cât de cât de grijă de ei când se pensionează.

      Nu sunt ca tinerii de astăzi (ca tine) să se vaite că de ce pensionarii au gratuitate pe RATB, tu ai viața proprie, fă-ți-o fără să dai vina pe ceilalți. Ei s-au bazat pe o promisiune (împotriva lor ce-i drept, că eram în comunism) în care, dacă-și sacrificau partea cea mai importantă a vieții, vor primi garanție beneficii când sunt bătrâni. De aceea pensionarii au RATB gratuit.

      Cum ți se pare, tinere, propunerea asta? A căzut comunismul da’ vreți să păstrați tradiția gratuității? Nu se poate, ori A, ori B.

      00
    • Explicatia ta e demna de congresul PCR.. din taxele si impozitele noaste platim 400000 pensionari x 50 lei pe luna (fa calculul) in timp ce conditiile din RATB sunt jalnice. Sa mai spun ca pensionarii nu se spala si sunt recalcitranti? Suntem un stat de pomeni electorale.

      00
  6. puțin nazism semantic :D
    “ne ducem la teatru și la bibliotecile care închid la 8pm” – înseamnă că dintre toate bibliotecile din București noi mergem taman la cele care se închid la 8pm.
    “ne ducem la teatru și la biblioteci, care închid la 8pm” – are înțelesul dorit de tine, de fapt bibliotecile (toate) închid la 8, și .
    Ce adânc penetrează o virgulă semantica unei fraze, mai să zici că-i banc :D

    00
  7. Nu ar strica ca în anumite zile metroul să circule cu un program extins. În Sofia, metroul se retrăgea zilnic la 00:00, în Barcelona parcă la 01:00, cu excepția zilei nopții de sâmbătă spre duminică, când are program non-stop.

    Dar, despre ce să vorbim, când nici la terminarea unor meciuri cu 50k+ spectatori nu circulă metrourile cu program extins?

    00
    • Cand e vorba de meciuri parca clubu/organizatorul poate plati sa mai tina metrou deschis cu tarifare pe ora de functionare. Parca asa citisem acum vreo 3 ani

      00
    • Uite aici si stirea

      “Solicitarea FRF a venit la noi în jurul datei de 20 august. Conducerea Metrorex a replicat că e nevoie ca o parte din costurile pentru prelungirea programului să fie suportate de FRF (n.r. – aproximativ 60.000 de lei plus TVA) şi a anunţat că aşteaptă răspunsul federaţiei.”

      https://www.prosport.ro/sport-life/special/teapa-frf-burleanu-anuntat-ratb-metrorex-circula-pana-ora-1-00-dupa-romania-grecia-n-platit-serviciul-oamenii-au-ramas-mila-taximetristilor-comunicatul-sters-federatie-update-reactia-metrorex-14704683

      00
    • “cu excepția zilei nopții de sâmbătă spre duminică, când are program non-stop”
      Pentru ca de ce si, sa nu uitam, mai incolo, un pic spre dincolo!

      Adica nu e de ajuns ca sunt unii fumati la 5:14 pm, mai tre’ sa si fie ajutati… Pentru ca sa aiba, maica, sa nu le lipseasca ziua noptii!

      00
    • @Claudiu, nu stiu cum e in Bucuresti, dar daca vrei metroul sa mearga pt. spectatorii de la meci, organizatorul trebuie sa plateasca. Am fost la un meci in Berlin, 75K spectatori, pe bilet scria clar ca 1,79 EUR se duceau catre regia de transport. La un calcul sumar, regia de transport a facut peste 100k doar din meciul ala, dar a asigurat si beneficiat de:
      – puteai sa circuli cu biletul de la meci in Berlin zona ABC si imprejurimi in directia stadionului (gen veneai dintr-un oras apropiat cu un tren regional la meci);
      – dupa meci metrourile au venit la 1 min;
      – la toate intrarile de la metrou erau cel putin 2 stewarzi de la ei (nu firma de paza sau politia locala), iar pe peroane erau iarasi stewarzi la fiecare usa ca sa te impedice sa te imbulzesti in metrou.

      00
  8. Nu inteleg de ce se refera doar la studenti. In conditiile in care unii gandesc “s-a suit in taxi, vrea sa se futa” ar vrea si nestudenti metrou non-stop.

    00
  9. E cam aberanta chestia cu metroul non-stop, dar ar putea in schimb sa il prelungeasca cel putin pana la 12 noaptea de duminica pana joi si pana la 1 vineri si sambata. Avem singura capitala in care mersul cu metroul intre 11 si 12 noaptea e SF pe multe din linii.

    De exemplu, ultimul tren de la Obor spre Gara de Nord e pe la 11 fara!!! Sau daca vrei sa vii dinspre Militari spre centru, de pe la 10 jumate – 11 fara stai ca prostul la Lujerului, ca nu mai vine nimic sau ce vine nu se opreste pentru ca se retrage. Singura varianta e doar de la Eroilor, deci trebuie sa ajungi cumva pana acolo din Militari.
    In schimb ai pana pe la 11 jumate metrou de la Unirii spre Republica, un “foarte important nod” al Bucurestiului

    00
    • Pana la Republica, metroul ala mai opreste si el la Dristor, la Piata Titan, la Posta si la Basarabia si alea sunt noduri care si la 11 noaptea produc trafic si pasageri…

      00
    • Si Gara de Nord nu e nod important? Adica daca vreau sa ajung de la Muncii/Iancului/Bucur Obor la Gara de Nord ce fac? Ma duc la Dristor si apoi merg prin Eroilor, Grozavesti, Crangasi, Gara?
      Eu la asta ma refeream

      00
  10. Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), Consiliul Tineretului din România (CTR) și alte 13 organizații studențești și de tineret … ba, voi sunteti nebuni?…

    00
  11. NOU
    #35

    Iar problema lor este? Ca nu pot face un spritz in centru vechi sau ca atunci cand este vreun eveniment cultural metroul nu are programul prelungit?
    Mi se pare aiurea faptul ca esti tanar student pleci in centru vechi sa zicem ca spargi minim 100 de ron si ai vrea sa mergi acasa cu metroul? Daca principala ta problema sa ajungi undeva este transportul inseamna ca nu ai ce cauta acolo.

    00
  12. de ce nu si gratuit?

    00
  13. Dude, majoritatea concertelor se termina in jurul orei 23:30. Cand deja este tarziu pentru ultimul metrou.

    00
    • NOU
      #38

      și sunt concerte in fiecare seară?

    • NOU
      #39

      Eu as fi de acord ca in serile de vineri sambata si duminica sa fie program prelungit la metrou:
      – cinematografele proiecteaza filme de 2 ore de la 22:00 la ora 00:30
      – concertele se termina pe la 12 noaptea
      – o iesire la o pizza nu trebuie sa se termine la ora 10:00 ca trebuie sa schimb 2 magistrale ca sa ajung acasa.
      – sunt oameni care ofera suport in weekend si pleaca la ora 23:00 de la munca.
      – sper sa dispara taximetristii care au in vocabular “Unde mergi?/Nu e un drumul meu/50 de lei!”.

      00
    • Nu sunt concerte in fiecare seara dar in ultima vreme sunt destul de dese (aici nu ma refer neaparat la mainstream). Plus ca nu poti face program “flexibil”: in seara in care sunt concerte programul e pana la 1 in rest pana la 23.

      00
  14. Vrem de toate si orice, vrem sa fie ce nu e!!!

    00
  15. Am fost si eu student si am baut mult (si prost) si mergeam in discoteci si veneam pe jos 5 km daca era cazul, ca doar nu era sa risipesc banii de bautura pe taxi. Si nu eram cel mai in forma, sau ma rog, forma era rotunda. Studentii de azi sunt complet pizdificati?

    00
  16. NOU
    #43

    Vroiam si eu sa scriu pe subiect, dar nu aveam chef de puli in cur de la agaricii astia.
    Cand mergeam eu metrourile erau aproape goale.
    Daca nu si-ar pierde vremea in fiecare weekend in cluburi ar avea 15 lei sa dea pe taxi, dar ei in fiecare sambata trebuie sa traga de o bere pe undeva, ca atat ii duce capul. E eveniment daca in weekend unul face altceva decat asta, ala din grupul nostru care o arde cu zece lei era cel mai suparat ca nu mergem in club ci vrem sa plecam sambata dimineata la munte.
    Poate ar fi decent sa fie ultimul metrou undeva pe la 12 in weekend, in rest nu are nici un rost sa circule metroul gol toata noaptea. Pentru ca viseaza ei la capitale cu apa calda.
    Eu la cina de craciun am cheltuit vreo 100 de lire si vreo 60 pe transport si daca nici astia nu au apa calda nu stiu ce sa zic. N-am facut plangere la tfl, ci doar mi-am zis ca data viitoare voi fi mai atent.

    00
  17. Să mute caminele în centrul vechi. Presupun că nu studenții din București sunt probelma.

    00
  18. amatori. noi cand ieseam in club plecam pe la 10 dimineata

    00
  19. Ideea e buna dar din pacate din motive tehnice (nu financiare) nu este posibil. In fiecare care zi in diferite locatii din tunele apar infiltratii de apa. In fiecare zi din cauza vibratiilor in tunele apar fisuri. In fiecare zi sistemul de semnalizare da erori unele care pot fi carpite temporar dar nu pot fi rezolvate decat daca e oprita temporar circulatia trenurilor. Aproape la cateva zile portiuni din calea de rulaj trebuiesc inlocuite pt ca avem 3 modele de trenuri de diferite natii care o uzeaza in mod diferit dar distructiv scurtandu-i viata. Sistemele de ventilatie trebuiesc si ele verificate zilnic. E o intreaga pleiada de activitati care se desfasoara noaptea la metrou in perioada in care acestea nu circula, in marea lor majoritate reparatii.

    00
  20. Off-topic.
    Cine este in spatele Asociatiei Elevilor din Constanta? Ca e unul suficient de puternic de reuseste sa schimbe perioade de vacante scolare.

    00
  21. Acuma totuși, să termine programul la ora 23 mi se pare prea puțin. Alaltăieri veneam de la meci și deși m-am dus direct către o stație de metrou (la ora 23 și câteva minute am ajuns acolo) deja nu mai circula metrou. Asta cu toate că se știa că sunt zeci de mii de oameni la acel meci.

    Asta vis-a-vis și de faliment: dacă o astfel de situație nu e o sursă de a câștiga niște bani în plus, care mai e?

    00
  22. Lucrez in domeniu, ca să fim înțeleși de la început. Metroul nu poate circula nonstop deoarece noaptea se fac lucrări de mentenanta atât în stații, dar mai important, in tuneluri. Sunt cabluri de energie, comunicații, semnalizări, ce trebuiesc verificate, reparate, înlocuite. Se fac reglaje la sine și macaze, instalații hidro, etc. Timpul efectiv de lucru pe timpul nopții este de cel mult 3 ore și jumatate, de obicei insuficient sau la limita, pt că în majoritatea stațiilor se scoate tensiunea din sina de contact între 00:00 și 00:30 si până dimineața intre 03:30 și 04:00. Bineinteles ca nu se lucrează în fiecare noapte în aceleași stații, dar tot nu se poate asigura transportul călătorilor. Un interval mai mare al graficului de circulație pt călători ar afecta drastic timpul alocat reviziilor și reparațiilor. Pe langa asta, ar fi foarte putini călători astfel încât să renteze transportul pe timp de noapte.

    00
    • Dar în țările civilizate nu fac verificari? Reparații? Reglaje? Acolo cum paștele mă-sii pot să circule non stop și în România nu?

      00
    • Acolo se închide linia cu totul pentru câteva zile atunci când se fac verificări/reparații/reglaje.

      00
    • Știi doar că în România se strica lucrurile mai repede. Sunt instalații vechi, unele depășite, etc. Au fost modernizate instalațiile în unele stații mai vechi și a durat destul, dar tot mai au nevoie.Nu e o scuza, e realitatea.

      00
    • @Iulian, comentariul tau a fost sarcastic sau pe bune? In alte tari se schimba sistem vechi de 80 de ani, ca tarile alea cu apa calda au metrou de peste 100 de ani.

      00
  23. Sa se bage metrou si in provincie…pai ce, numai miticii sa mearga nopatea beti si eventual gratis.

    00
  24. Sa se faca linii speciale pt studenti care sa circule noaptea.

    00
  25. Vad ca pe aici comenteaza numai patroni cu gipane da care n-au iesit odata din tara asta. Mai deschideti-va ma la minte ca nu moare nimeni daca se prelungeste metroul cu cateva ore si in weekend merge non stop. O sa se dezvolte si mai mult viata de noapte, care apropo nu inseamna numai betivaneala…e si aia dar sunt si alte chestii.
    Si nu va faceti griji ca tot aceeasi bani ii va pierde regia.

    00
  26. Pai sa ia bani din alta parte (panselute, biserici) si sa dea la metrou. Mai ales daca doar bugetul central subventioneaza metrorex. Sa faca si primaria actionar. Nici nu stiu cine e de la stat actionar la metrorex, dar intelegeti ideea.

    00
  27. Milogi in plm, din centrul vechi nu costa mai mult de 15-20 de lei o cursa de taxi la final de program de baut indiferent unde mergi. Probabil sunt suparati ca nu ii duce taxiul din centru vechi pana in regie.

    00
  28. Au bani sa iasa la club sa consume de minim 100 lei sau la shaorma dristoriana de minim 20 lei cu cico de minim 10 lei dar sa nu carecumva sa dea 20 lei pe taxi pana acasa.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.