Știți ce noroc are Europa?

Că politicienii americani sunt corupți și pot fi cumpărați cu câteva milioane, așa că industria de armament știe că sponsorizează niște senatori și are de muncă ani de zile de acum încolo.

Deci nu contează cine vine președinte, prioritatea de la produce și vinde arme îi va face pe americani să fie în continuare bătăioși cu toată lumea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Pai și vine Incomod acum și spune că rușii produs milioane de obuze pe zi. Cum reacționezi? 😂

    Comentariu apreciat.8328
    • o să incep să le mai dau ban, că am și eu o limită.

    • Da mah asa e, rup rusii la produs armament, de aia se roaga de Iran, China, Korea de Nord sa le paseze ceva… si au cam terminat si alea.

      Comentariu apreciat.11124
    • producția de invizoace duduie.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 137215
    • tu-ti imaginezi cat trebuie sa manance Zoso ca sa ajunga ca Arhi sau Vasilescu?

      Comentariu apreciat.9137
    • @incomod
      Analfabestismul dus in extrem e la tine, ala care preaslaveste actiunile rusiei, ala care crede ca trebuie sa ne dam chilotii jos in fata rusiei, ca uite cat de puternici sunt.

      Hai, mars si-ti incaseaza rublele.

      Comentariu apreciat.16981
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 86164
    • @Incomod

      Revenind, un pic de aritmetica: capacitatea de productie a Rusiei, de proiectile de artilerie e cam de 2 milioane bucati pe luna si poate fi scalata usor pana la 4 milioane. Nord coreenii produc 5-6 milioane pe luna si pot scala usor productia pana la 10 milioane. Uniunea Sovietica Ailalta, impreuna cu tot occidentul ating cu greu, impreuna, o capacitate de productie de 2 milioane. Si spera pana in 2028 sa ajunga la 4 milioane… Deci da… :) :) … Nu mai vorbim de situatia economica din vest, care in urma sanctiunilor intelepte, mai are un pic si va aduce cu situatia Romaniei din anii ’90

      Nu cumva tu ai lasat comentariul asta? Si nu cumva in comentariul asta zici ca uite, rusii produc grupa mare munitii, atat de multe incat vestul nici nu se poate gandi sa concureze cu ei, si ca vai, uite ce situatie economica nasoala e in vest si plm, sugerezi ca mai bine sa nu ne punem impotriva rusiei? Zi-mi, nu tu?

      Si apoi mananci cacat ca vai ca pula mea. Mars ma la ruble.

      Comentariu apreciat.11414
    • Arhi si Vasilescu sunt auto-suficienti, la Zoso nu e cazul. De-aia ne place aici :)

      Comentariu apreciat.5925
    • NOU
      #11

      tu ești ok, prietenii tăi îs de kkt!
      mai românește de atît…

      Indecis. Tu ce zici?1915
    • In zona aia de razboi aproximativ 10% din Ucraina , o sa fie cea mai mare cantitate de metale pe metru patrat . Sa-i zicem un transfer de cantitate , cine a prins partea aia de pamant nu mai trebuie sa foreze pentru fier . Avem noi niste mineri ce abia asteapta :)

      105
    • O sa incepi o pula. O da dai ban doar la cei care iti contrează prietenii de pahar.

      Indecis. Tu ce zici?2524
    • mă-ta e încă aici.

    • @Sergiu: experienta mea spune ca mananci rahat. E singurul blog la care mai comentez, ceea ce inseamna ca proprietarul e echilibrat in gestionarea comentariilor.

      Indecis. Tu ce zici?1517
  2. Intrebarea e cat o sa ii mai tina?

    Populatia lor incepe sa fie dezbinara pe motive religioase, ideologice, politice si rasiale deci automat probleme interne plus mai putini oameni dispusi sa lucreze in armata sa isi riste viata aiurea.

    Comentariu apreciat.6415
    • O lulă. America a fost asazis divizata de cand au ajuns primii colonisti pe acolo, diferite categorii (indienii sclavii negri femeile) nu au fost deloc favorizate. Si totusi au ajuns cei mai tari. Si cine sa le ia locul? Iran? Rusia? Sudul global care produce banane si cafea ? China ar fi avut o sansa daca nu erau dictatura dar e bine ca are grija unchiu Xi sa faca planuri cincinale care istoric vorbind intotdeauna s-au terminat cu un mare succes.

      Comentariu apreciat.4515
    • Lol, crezi ca in SUA te roaga frumos sa respecti legea si sa iti platesti taxele? Glontul sau puscaria.

      1712
    • S-au omorât într-un război civil. Și sunt aici.

      Mai dezbinați de atât, ce există?

      221
  3. Trump bătea cîmpiile din Texas pe tv cu cîte miliarde le-a dat Biden ucrainienilor dar nu a zis că banii ăia nici nu pupă e-pămîntul din Kiev că se întorc la secundă în comenzi pentru armament produs în USA.
    Bun, i-a dat replica asta Biden dar cu americanii nu au auzit.

    Indecis. Tu ce zici?5639
  4. Nu. Suna ca o idee buna dar nu e. Industria de armament din US nu e legata de politicieni in momentul asta si in mod sigur nu o va duce bine dupa ce vine Trump.

    Singura industrie care conteaza acum, pentru un om care traieste in Europa si nu tine neaparat sa invete rusa, e aia de armament europeana.

    Comentariu apreciat.7831
    • Politicianul nociv pt industria americana de armament e un politician sinucigaș… O sa dispară rapid din peisaj… Pe bune, acum chiar credeți ca Biden sau Trump sau orice alt președinte conduce politica externa a US?

      310
    • Singura industrie care conteaza acum, pentru un om care traieste in Europa si nu tine neaparat sa invete rusa, e aia de armament europeana.

      Până când nu se legalizează armele de foc, cu muniție reală, toată retorica despre armament & autoapărare e nulă.
      Este un proces de inginerie socială despre care nu mulți pot să înțeleagă de ce e nevoie și mințile odihnite se autosuspendă cu „vrei să ne împușcăm între noi”.

      Cum să fii luat în serios dacă o ții în discursuri pășuniste, dacă firul ierbii e tratat ca un criminal?
      Visezi armament & armate profesionale, în timp ce populațiile respective au fost condiționate să nu se atingă (darămite să construiască) de arme, eventual să-și accepte soarta.

      Pe bune, acum chiar credeți ca Biden sau Trump sau orice alt președinte conduce politica externa a US?

      https://www.youtube.com/watch?v=C2gIId1dpDs

      39
  5. cred că problema voastră este de fapt că oricine va fi președinte nu va avea nici interes nici coaie să oprească războiul din Ucraina

    Indecis. Tu ce zici?4537
    • razboiul din Ucraina trebuie oprit numai dupa ce Rusia arunca prosopul.
      Germania nu s-a potolit decat dupa capitulare.
      Cand Rusia va arunca prosopul cel mai probabil ca mare parte din aceasta garda de la conducere va fi la Lubyanka, aruncati acolo de lupii tineri care vor penthouse in Londongrad, jets, yachturi la Monaco etc si sunt fedup de tampeniile cu maica Rusie va fi invadata de necredinciosi. Mai ales ca incepe China sa ii cumpere cu discount.
      Asta daca avem cap si intelegem ca nu mai putem permite ca fiecare descreierat sa inceapa razboaie aiurea. Pornesti razboiul, te sugrumam militar si economic pana te mananca ai tai.
      Altfel, mark my words, Xi si ayatolahii doar vor intelege ca se poate si vor incerca pe principiul ca ei planifica mai bine si le iese

      Comentariu apreciat.9340
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2070
    • Dacă Rusia câștigă, multe țări vor descoperi că pot să-și atace vecinii, să îndure 3-4 ani de sancțiuni și apoi rămân cu teritoriile nou cucerite (Venezuela vrea să atace Guyana). Apoi țările vor ataca preventiv pseudo-dușmanii: deși nu sunt vecini, Iran și Israel se atacă între ei permanent.
      Comfortul ultimilor 80 de ani a umplut Europa de lideri slabi, subjugați unor votanți emotivi.

      Comentariu apreciat.10918
    • nu prea îl aud pe marele secretar general a lu’ Patraulea să îi strângă de coaie pe liderii de stat care la rândul lor să pună presiune pe guverne ca să oprească războiul din Ucraina… o fi ocupat cu prea multe cafele…

      Indecis. Tu ce zici?2223
    • NOU
      #31

      Nu boss, e in avantajul nostru ca razboiul din Ucraina sa nu fie oprit de nimeni. Problema noastra apare in momentul in care cineva incearca sa il opreasca prin blocarea sustinerii Ucrainei.

      Comentariu apreciat.4720
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1750
    • NOU
      #33

      Frica de bombe nucleare.

      Indecis. Tu ce zici?3112
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1541
    • NOU
      #35

      Nu, frica nu e un argument ci o realitate. Politicienilor europeni si cetatenilor europeni le e frica de bombele nucleare ale Rusiei. Da, Rusia nu le va folosi niciodata, dar asta nu conteaza. Conteaza frica.

      Comentariu apreciat.409
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1453
    • laur, știi că la un moment dat mă voi sătura de trollajele astea, da? :)

    • Ok, am înțeles, dar propoziția asta din comentariul lui Andrei „razboiul din Ucraina trebuie oprit numai dupa ce Rusia arunca prosopul.” cu alte cuvinte dacă Rusia nu aruncă prosopul, războiul trebuie să continue. Cred că sunt eu defect. Ok, fac eu un pas în spate.

      Indecis. Tu ce zici?1928
    • NOU
      #39

      Da Laur, daca Rusia nu arunca prosopul, razboiul trebuie sa continue. Razboiul nu trebuie sa se opreasca pana nu pierde Rusia.

      Ca daca se opreste si Rusia are senzatia ca a castigat ceva folosindu-si armata si amenintari cu arme nucleare, Europa e fututa incepand cu estul.

      Comentariu apreciat.4610
    • Laur, daca Rusia nu e oprita acum cu ajutorul NATO si al USA, va incepe sa prinda curaj. Ca daca nu, cum aparam noi 1300 km de granita cu Rusia?! Pentru ca s-a vazut ca tratatele internationale incheiate de Rusia sunt hartie igienica.

      Tre’ sa punem mana toti sa ne inarmam pana in dinti. C-o fi bine, c-o fi rau, Rusia nu ne-a lasat alternativa. A trecut prima linia rosie, adica a indraznit sa strice status quo-ul (a aruncat prima cu piatra). Lui Ivan trebuie sa i se dea peste tot, pentru ca in sute de ani de istorie a aratat de ce e capabil. Rusii sunt doar niste razboinici, ei n-au fost, nu sunt si nu vor fi niciodata creatori de civilizatie, ci doar niste imperialisti. Cat despre cultura, industria, etc a lor, sunt doar niste emulatori ce-au creat numai esecuri.

      Indecis. Tu ce zici?279
    • @Laur

      Cred că descendenții securiștilor comuniști merită extincție genealogică, în special cei cu sindrom mesianic din ruzia.

      razboiul din Ucraina trebuie oprit numai dupa ce Rusia arunca prosopul.
      Germania nu s-a potolit decat dupa capitulare.
      Cand Rusia va arunca prosopul cel mai probabil ca mare parte din aceasta garda de la conducere va fi la Lubyanka, aruncati acolo de lupii tineri care vor penthouse in Londongrad, jets, yachturi la Monaco etc si sunt fedup de tampeniile cu maica Rusie va fi invadata de necredinciosi. Mai ales ca incepe China sa ii cumpere cu discount.
      Asta daca avem cap si intelegem ca nu mai putem permite ca fiecare descreierat sa inceapa razboaie aiurea. Pornesti razboiul, te sugrumam militar si economic pana te mananca ai tai.
      Altfel, mark my words, Xi si ayatolahii doar vor intelege ca se poate si vor incerca pe principiul ca ei planifica mai bine si le iese

      “Lupii tineri” nu vor face nimic.
      Evitați offshorizarea soluțiilor.

      Rusii sunt doar niste razboinici, ei n-au fost, nu sunt si nu vor fi niciodata creatori de civilizatie, ci doar niste imperialisti.

      “Războinici” e cuvânt pozitiv.
      Folosește altul: marauderi, vandali.

      213
    • Lubyanka, sediul KGB, a fost proiectata de acelasi arhitect care a proiectat mausoleul lui Lenin. Baiatul ala, Alexei Șciusev, de loc e din Chisinau.

      00
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 636
  7. Industria de armament mereu va fi finanțată, pt că altfel nu ai încotro. Apărarea e cea mai importantă, pt că îți garantează statalitatea.

    Fără pacea prelungită pe care o savurăm din 1945 încoace nu ar fi nimic. Și datorăm totul armelor nucleare, care funcționează ca un sistem de dublu protecție, prin atac direct sau atac ca răspuns imediat.

    Un exemplu excelent e pacea dintre Pakistan și India, care a apărut doar după ce ambele au dezvoltat armele nucleare (Conferința de la Multan a fost faimoasă, in care Bhutto a zis „chiar dacă fiecare pakistanez va ajunge să mănânce iarbă, trebuie să avem arma). In lipsa ei, încă ar muri milioane de oameni între cele două țări extrem de violente între ele (să ne amintim momentul în care Jinna l-a amenințat cu pumnul pe Gandhi, și reciproc, in 1947). E cea mai militarizată și fortificată graniță din lume, cu tancuri orientate și gata de atac 24/7 și în munții de 7000 metri altitudine.

    Și totuși, e pace, datorită armelor nucleare.

    Înarmarea excesivă și investiția majoră în arme și tehnică militară garantează viața civilă bună și liniștită. Plus, inovațiile din domeniul militar sunt critice în domeniul civil – internetul și cuptorul cu microunde sunt doar câteva din exemple.

    O țară serioasă mereu va investi în arme. Altfel, nu am avea Pax Americana, care ne permite să băgăm mici și bere la Costinești, chiar și acum.

    Comentariu apreciat.7113
  8. NOU
    #46

    Motivul nu conteaza, doar efectul. Si efectul e ca nu vom continua razboiul asta suficient timp incat sa putem trece la productie de razboi. Asta pe langa faptul ca nici o tara din EU nu vrea sa treaca la productie de razboi.

    Indecis. Tu ce zici?1917
    • Hehe, nu e ca nu vrea, nu e lasata si au limite. Daca Germania e lasata sa produca tancuri cate vrea ea, fara economie de razboi. in cativa anisori si poate lua de gat cu Rusia si Germania la un loc. Nu demult a sarit de pe locul 4 la locul 3 in economia mondiala, dupa America si China. A depasit Japonia.

      Multe tari din NATO, inclusiv America, cu toata industria si cultura ei de armament, au inceput sa schimbe pustile militare autohtone cu H&K germane fabricate in Germania.

      719
    • NOU
      #48

      Germania e, in momentul de fata, mult sub limitele impuse. Nu alea sunt problema.

      Am vorbit cu multi germani. Pur si simplu nu voiau sa produca arme. Daca compania la care lucrau lua un contract pe aparare, refuzau sa lucreze pe contractul ala sau isi bagau picioarele. Bine, s-a mai schimbat acum, unii s-au trezit, dar overall germanii au aversiune fata de razboi sau arme.

      Dar nu de asta e vorba. Eu ma refeream la faptul ca Europa trebuie sa creasca investitiile si productia de 4-5-10 ori, pentru lucrurile importante. Adica pentru tipul de armament pe care l-ar pierde daca, sa zicem, US s-ar retrage din NATO. Nu ca s-ar retrage vreodata, duamnefereste, Trump ala pare baiat bun si cu scaun la cap. Da’ asa, ipotetic.

      816
  9. Da, nu cred nici eu in ce spune Trump.
    Dacă castiga, o sa avem un Minsk 3.0. in 2025.
    Doar cu o încetare a focului , iar Crimeea si Donbas devin zona tampon. Dar războiul nu se va opri, va fi o pauza.
    Putin o sa aibă răgaz sa se pregătească mai bine în 2026.
    Și în 2027 o sa ne trezim intr-un mic WW3, când China va bombarda Taiwanul, Iranul va bombarda Israelul, iar Rusia va invada restul Ucrainei, ajungând pana la Odesa și făcând legătură cu Transnistria. Greu de spus dacă va avea tupeu sa bombardeze România, Polonia, Finlanda și tarile baltice.
    Dar toate astea se pot intampla intr-o singura zi, printr-un război fulger. S-ar putea chiar sa atace toate simultan si cu arme nucleare tactice. Prin soc și groaza. Ca sa sperie Europa și America sa capituleze în fata noii Axe a Raului.

    Moment în care Trump nu va avea de ales și va asculta de industria militară, CIA și Pentagon.

    Sincer, nu cred ca ar trebui sa radem de Biden ca e senil. Ca asa senil cum e, strategiile lui epuizează Rusia. Sancțiunile nu își fac efectul dorit, dar afectează.
    Rusia e mai grav afectata economic de supraproductia de armament….și da, dacă tot vine deșteptul ala cu obuzele, chestia asta te poate duce în faliment ca tara în 5-8 ani de război. Oricât ai fi Rusia de mare. Gen cum a pățit URSS cu o tara mai mica ca Ucraina- Afganistan. Iar paranoia sovieticilor provocata de laserele lui Reagan i-au făcut sa investească și mai mult pentru un WW3 nuclear, fabricant 40000 de arme nucleare. Apoi, au dat faliment.

    Asa și cu Rusia. Putin de aia vrea acord de pace, ca el de fapt vrea o pauza sa refacă armata și aviația și sa crească artileria. Nu poate cata vreme ucrainenii ii bombardează cu rachete americane de raza lunga.

    Oricat de mare ar fi riscul unei escaladari, Putin nu trebuie sa primească răgazul ala. Rusia trebuie tocata în Ucraina pana da faliment și se satura chinezul sa o mai sponsorizeze.

    Dacă câștiga Trump, Putin o sa aibă răgaz, și Xi o sa fie incurajat sa atace Taiwanul în 2027. Iar Kim Coreea de Sud și Japonia, iar Iranul pe Israel.
    2027 ar putea fi începutul unui WW3.

    O sa regretam amarnic dacă pierd Biden si democrații.

    Indecis. Tu ce zici?7049
    • ”2027 ar putea fi începutul unui WW3.”
      De acord cu tine numai ca de data asta razboiul mondial nu se va lalai clasic ani de zile ci va deveni foarte repede unul nuclear cu urmarile pe care le intuiti cu totii. Europa desert radioactiv, USA incaseaza si ea niste nucleare dar va avea puterea sa riposteze, Rusia, Iranul , China si Coreea de Nord la fel..deserturi radioactive. Mai ramane America de Sud , Africa ,Australia si tot felul de insule exotice unde se vor duce bogatii lumii.

      Indecis. Tu ce zici?1942
    • Escaladarea deja există, trupele din coreea de nord vor ajunge în 3 săptămâni pe front. Putin zice că doar personal tehnic, dar ‘pe surse’ se zice că va veni carne de tun care va fi expediată pe front în numere mari ca să poată sta rușii mai în spate că nu mai are ruși.

      Practic deja vom discuta de un conflict cu 2 țări aliate. Nici măcar Belorusia n-a avut curaj să trimită propriile trupe, și aia e practic semi-anexată rusiei.

      81
  10. Democrații nu s-au deranjat să-l înlocuiască pe Biden cu un candidat mai fresh pentru că era riscant, nu știi ce dușman îți bagi in casă. Pe de altă parte, e foarte posibil să-l aibă la mână pe Trump cu ceva nou, gen finanțare pentru Putin prin intermediari sau ceva asemănător, info cu detalii ce ar putea ieși la iveală cu, să zicem, o săptămână înainte de „finale”.
    Pe Putin îl văd ca pe Ceaușescu, nu cred că știe realitatea din teren. Sunt oameni în jurul lui care îl asigură că totul e in regulă pe frontul operațiunii speciale, când în realitate e dezastru. Cum se vede războiul din Ucraina de pe partea română:
    – tranzitul cerealelor dinspre porturile fluviale ucrainene spre portul Constanța a scăzut la sub jumătate din ce era anul trecut în vară. De ce?
    – pentru că porturile maritime ucrainene au devenit funcționale, se încarcă direct din Odessa pentru orice destinație din Marea Neagră
    – porturile fluviale Reni și Izmail, respectiv Orlovka nu au mai fost bombardate de drone din iarnă. De ce?
    – pentru că probabil nu prea mai sunt drone; pentru că ucrainenii au sistem de detectare drone și le fac ineficiente; pentru că chiar daca este lovită o țintă, capacitatea de refacere și anihilare a distrugerilor este de câteva zile, cel mult două săptămâni.
    – nu cred că se cunoaște de către ruși întreaga tehnică de apărare pe care au căpătat-o ucrainenii, ei doar pot bănui, ceea ce e bine, cu partea umană stau foarte prost, ceea ce tinde să devină principala problemă a războiului.

    Indecis. Tu ce zici?2023
    • Ghepard SPAAG( da sistemul ăla de care zice lumea că e învechit) cu soft updatat e un excelent vânător de drone.2*30 mm în rafală scurta și Sahed e doar o amintire.Iris-t iarăși e eficient.
      Ce mă îngrijorează pe mine e o declarație a grasului din N korea. Că ar vrea sa trimită non combatanți (ingineri, etc) in ukr. Poate îi mai miluiește taica putinei cu ceva tehnica pentru ICBM-uri… Că ultimul test a fost pare-se un eșec.

      98
  11. De câștigat va câștiga probabil Trump, că Biden a fost adorabil de senil la confruntare. Iar dacă iese Trump, zicea el ceva de ieșire SUA din NATO. Și tipul e un narcisic pur-sânge și un om imprevizibil. Așa că nu m-ar mira dacă ne-ar lăsa americanii de capul nostru aici prin UE.

    Indecis. Tu ce zici?2916
    • Cred ca 4 ani ne-om descurca de capul nostru. Oricum, primul mandat al lui Trump a fost ca un dus rece, s-au mai trezit europenii ca nu se pot baza pe americani. S-au pornit niste fabrici de munitii, a crescut bugetul alocat pentru aparare. Bine, depinde si ce se intampla la alegerile francezilor, daca nu cumva castiga multe locuri oamenii rusilor.

      Si cred ca si ucrainenii s-or descurca. Mai greut, da’ pana la urma au primit mai multi bani de la europeni decat de la americani.

      Comentariu apreciat.813
    • Declarația lui Trump a sunat altfel. Creșteți ponderea din PIB alocată forțelor armate. Adică cumpărați-ne mai mult armele. Ieșirea din alianța a fost doar o amenințare pentru lucrul ăsta. De altfel, ca orice superputere, SUA urmărește să aibă în sfera sa de influență Europa. În orice caz, americanii nu vor să îi vadă pe francezi și germani pe cont propriu. Cine știe ce efecte poate să aibă pe termen lung o asemenea distanțare de ei.

      1810
    • În orice caz, americanii nu vor să îi vadă pe francezi și germani pe cont propriu. Cine știe ce efecte poate să aibă pe termen lung o asemenea distanțare de ei.

      Tu vrei să-i vezi pe francezi & germani pe cont propriu?

      710
    • Trump dacă va câștiga am senzația că va fi foarte anti-rusia. Îmi pare că blufează maxim ca să nu îl supere pe Putin și să-i retragă jucăriile de propagandă de care încă are mare mare nevoie.

      A zis așa în treacăt, s-a scăpat de câteva ori la niște faze. Plus că și în primul mandat oricât a fost de pro-putin în realitate n-a făcut prea multe. Mi se pare că e 99% vrăjeală, dar în realitate când îi pun băieții problema cum trebuie altfel stă treaba. Obama n-ar fi avut curaj de exemplu să-l rezolve pe generalul ăla Iranian, Trump l-a executat relaxat, deși era un general de armată. Și ce-a făcut Iran? Nimic.

      Plus că subestimăm influența corporațiilor din defense asupra politicii SUA. Care-a fost prima vizită a lui Trump? A vizitat pe saudiți pe care i-a convins să cumpere armament de 20 de miliarde, vorba aia: să fie bine ca să nu fie rău.

      Acum corporațiile din defense au tot interesul să înfrângă Rusia, pentru că asta înseamnă că piața celor care cumpără arme rusești care s-au dovedit inferioare tehnologic într-un conflict real, le va reveni lor. Dacă ATACMS pot rezolva S400 așa ușor, care era practic o mândrie națională, vă dați seama câți își regândesc strategiile de apărare acum.

      Aș muri de râs ca prima vizită a lui Trump să fie în Kiev și să survoleze frontul Boeing-urile 747, cu niște F22 raptor drept escortă și cu Zelenski pe front, ca demonstrație de forță cum îi place lui să facă senzație :))

      38
    • NOU
      #59

      @manu: nu inteleg pe ce se bazeaza senzatia asta cu privire la Trump. Singura explicatie e ca incercati sa va rezolvati o disonanta cognitiva cauzata de faptul ca va place Trump si sustineti Ucraina.

      Nu, Trump nu va fi anti-Rusia, chiar deloc. E 99% sigur ca va opri ajutorul militar catre Ucraina. E 50% sigur ca va pune presiune pe Ucraina sa cedeze orice vrea Rusia. E 80% sigur ca va iesi de facto din NATO, indiferent de cat cresc cheltuielile cu apararea in Europa. E 100% sigur ca nu va interveni in apararea estului Europei cand Putin va decide ca rusii din Romania sunt asupriti.

      103
    • Trump dacă va câștiga am senzația că va fi foarte anti-rusia

      Mi-e ca gresesti. In prima lui campanie electorala multi din cei care l-au votat aveau exact aceeasi senzatie – ca face multa gargara si show, ca zice vrute si nevrute, da’ aia e doar campania electorala, cand va ajunge presedinte va face treaba. Si apoi au ramas surprisi ca odata ajuns presedinte a facut sau a incercat sa faca cam tot ce a promis in aberatiile lui din campania electorala.

      51
  12. Contează cine vine președinte, fiindcă industria de armament are piețe de desfacere suficiente deocamdată. Ai Israelul care nivelează (sper) Gaza și Libanul, ai China cu Taiwanul, ai Siria, ai Africa, ai Ucraina, ai Coreea de Sud și de Nord, ai Armenia și Azerbaidjan, ai India și Pakistan etc. Dacă administrația prezidențială consideră că în continuare USA trebuie să facă pe jandramul mondial, se va implica (direct sau indirect) în toate luptele astea, cum se întâmplă acum cu Biden. Dacă vine Trump, s-ar putea să renunțe în unele părți și să alimenteze cu bani, arme, trupe, intelligence doar unde are interes. În aceste condiții s-ar putea să se concentreze pe Orientul Mijlociu și Asia de Est, eventual prin Africa, și să ne lase aici în Europa să ne descurcăm, cum, de altfel, a mai declarat de nenumărate ori. Și aici în Europa nu avem doar orcii ruși, mai avem și țările din fosta Iugoslavie care sunt întotdeauna pe picior de război (a se vedea evenimentele recente din Kosovo), avem problemele cu migranții care evoluează in moduri imprevizibile, avem spaniolii pe care îi mănâncă iar undeva, avem sclaveții lui Putin Ungaria și Slovacia (pe față), Austria și posibil și alții (mai pe ascuns)…. Să nu ne mințim. Europa se simte bine când știe că nenea cel mare și puternic de dincolo de ocean privește atent la ce se întâmplă aici, și toți anii aceștia în care am făcut concedii la all-inclusive, ne-am bronzat, pensat și epilat, am făcut grătare și am ascultat Babasha, în loc să ne refugiem, să stăm cu armele în mâini sau să murim bombardați și împușcați, se datorează Statelor Unite. Fără această „privire” în câțiva ani vor fi conflicte peste tot in Europa pornite din diverse motive.
    Deci nu e totuna pentru noi dacă iese jigodia de Trump sau senilul de Biden. De fapt, ca niciodată până acum, foarte multe în lumea asta mare depind în acest moment de alegerile din State.

    Indecis. Tu ce zici?2522
  13. …dacă v-ați pricepe și la alea de prin jurul vostru cum rupeți în două geopolitica mare, ce bine ne-ar fi tuturor.

    Comentariu apreciat.469
    • Suntem romani, B0$$…la geopolitica, fotbal si femei ne pricepem nativ!

      156
    • Acest comentariu al lui @miluch reflectă fidel modul în care funcționează școala românească care, de mic, te învață să taci din gură, să n-ai propria opinie, să nu îți dezvolți gândirea, să nu analizezi nimic, ci doar să „înghiți” părerile și opiniile și analizele altora care, de cele mai multe ori din motive necunoscute, ar trebui să fie mai pregătiți și mai îndreptățiți să le emită.
      Un fel de , bă, Dorele, taci tu și rămâi la coada vacii, că există analiști și învățați doxă de geopolitică care știu ei mai bine decât tine ce a vrut să spună poetul, nu?
      Prietene, zoso a scris câteva propoziții despre un subiect, iar câțiva dintre comentatori au crezut de cuviință să-și dea cu părerea despre acele propoziții sau despre subiectul în sine. Faptul că pe tine de depășesc aceste chestii, sau că nu ai pregătirea sau intelectul necesare pentru o asemenea discuție, nu înseamnă că ar trebui să ne abținem toți. Și poate, zic poate, ne pricepem destul de bine și la alea din jurul nostru, și ne mai rămâne destul și pentru geopolitică.

      Indecis. Tu ce zici?1720
    • Johnyyf tu ai impresia ca te pricepi la geopolitica, cumetre?!?

      Cand am citit cu Israelul care sa “niveleze” Gaza si Libanul am inteles cata geopolitica stii tu. E gandirea tipica americana care in loc sa inteleaga realitatile locale da cu bomba. Apropo s-au gasit womd-uri in irak? Afghanistanul a fost democratizat? Cand arata libia si syria mai bine? acum dupa ‘democratizare’ sau inainte?

      Noi in Europa de aproape 30 de ani eram bine-mersi cu majoritatea statelor in NATO si UE (adica fara pretentii teritoriale) si cu alea din fosta Iugoslavie multe in UE si sau NATO, produceam bunuri competitive cu energie ieftina de la rusi care cumparau bunuri din UE. Asta pana s-a gandit SUA ca aceasta colaborare UE-Rusia nu e buna si ca vrea sa bage Ucraina in NATO in 2008 (summit-ul de la Bucuresti) si au trecut linia rosie a rusilor. Nici pe asta nu au inteles-o.

      Indecis. Tu ce zici?1630
    • Erata: Am vrut sa zic ca de aproape 30 de ani, dupa terminarea conflictului din fosta Iugoslavie tarile din Europa mergeau spre pace cu integrare in NATO si UE nu ca de 30 de ani majoritatea erau in NATO si UE.

      611
    • @miluch

      Bill Gates angajează femei de serviciu să-i curețe locuința în loc s-o facă el.

      93
    • Bai Danilă, ce PLN este linia roșie a rusilor?!! De cand Mm trebuie sa le ceri lor voie cu cine sa te aliezi cum să-ți dezvolți țara ce limba să vorbești ce si cui sa vinzi?!!

      1810
    • @nicu criza rachetelor din cuba stii de la ce a pornit?! Tot de la o linie rosie….

      610
    • Iar daca vorbim de limba.. Romania de ce crezi ca are scoli si administratii in limba maghiara?!?!

      410
    • Bai Danila sper ca o faci pe bani altfel sa fii prost pe gratis e nasol. In Ucraina nu a amplasat nici SUA nici NATO nici o arma nucleara. In 1961 a avut loc o operatiune Bay of Pigs in care CIA a incercat sa-l dea jos pe Castro. Asta a fost acum aproape 75 de ani. De atunci Cuba e bine merci libera sa faca ce aliante cu cine vrea. Ucraina s-a saturat de cacatul ala de viata impreuna cu rusii si vrea altceva. Fiind in secolul XXI se presupunea ca totul se va desfasura dupa cum vor ei si nimeni altcineva numai ca Putin si toti medvedevii lui inca se cred in 1700.

      138
    • Cat de cinic e comentariul cu SUA care a vrut sa bage Ucraina in Nato… Finalul filmului comentatorului este ca Romania e bine mersi atat in Nato cat si in UE si pe restul da-i in spirt, sa o suga de la rusi pe vecie, ca cine i-a pus sa se nasca cateva sute de km mai la Est.
      Razboiul era inevitatabil, intr-o lume tot mai rapida si tot mai avansata (vezi Asia China) Putin nu mai are cum sa le explice la rusi ca sunt tot mai saraci, 50% din Rusia traind de facto ca in anii 80 plus cablu si internet. Asa ca le-a dat un motiv, lupta cu Vestul Colectiv.
      PS: cautati Kaja Kallas on #Russian Negotiation Tactics. Am cunoscut rusi, am lucrat cu ei, cea mai perfida natie ever, respecta numai partea cu obligatiile tale, cand e sa-si indeplineasca ei obligatiile ce sa vezi, nu se poate pt ca a murit babusca, s-a schimbat legea, motive puerile dar de care tin cu dintii.

      165
    • @nicule..platit nu sunt deci cel mai probabil sunt pr0st ca imi pierd timpul cu unii ca tine. Cum totusi te vad (un pic) mai pr0st ca mine iti explic care e treaba cu criza rachetelor din Cuba. URSS a plasat in 1962 rachete nucleare in Cuba, ce puteau atinge marile orase americane. Asta a dus lumea foarte aproape de o confruntare nucleara pentru ca SUA se simteau amenintate…Pana la urma URSS si-au demontat rachetele nucleare din Cuba iar SUA pe cele din Turcia.

      Deci vezi tu…tarile nu prea pot sa faca ce vor ele. Pentru Rusia, Ucraina e linia rosie pe care nu o vor intr-o alianta militara opozanta…(le-a ramas sperietura din WW2 ca e doar campie pana la Moscova, probabil)

      810
    • @e3v0 noi cand am intrat in UE si NATO am negociat cu toti vecinii, am acordat drepturi minoritatilor (app de comentariul meu de mai sus cu lb maghiara). Daca si-ar fi rezolvat si ei problemele probabil ca altul era rezultatul insa stim de la romanii din Cernauti cum acorda ei drepturi minoritatilor.

      107
  14. Boss, ban pt. „incomod”…

    99
  15. Pai cam trebuie sa fii bataios si SUA si noi ca si noi suntem legati de ei. Ai o Rusie cu un Putin care se pisa pe toate tratatele. Ai o China ce tot roieste in jurul Taiwan-ului. Ai un Orient Mijlociu care face mereu probleme si altii mai mici ce abia asteapta momente de slabiciune.

    105
  16. Mă, da europenii de ce plm nu fac o alianță militară ? Preferă să hrănească milioanele de babuini trimiși direct și indirect în Europa de americani prin bombardamente și cancelara aia de nu mi vine numele. Noi europenii suntem adormiți rău.

    85
    • Mă, da europenii de ce plm nu fac o alianță militară ? Preferă să hrănească milioanele de babuini trimiși direct și indirect în Europa de americani prin bombardamente și cancelara aia de nu mi vine numele. Noi europenii suntem adormiți rău.

      Pai americanii – prin NATO – au facut tot posibilul sa nu fie viabila o alianta militara europeana, ca na, e frumos sa depinzi de armamentul produs in US in defavoarea celui produs in Europa. Culmea e ca apoi tot americanii (ma rog, nu toti, doar idiotii lor utili) urla ca vai, ce treaba au ei cu Europa, Europa sa se apere singura, daca vrea.

      90

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)