Știți ce lipsește din toate știrile și analizele despre situația din Ucraina?

Părerea unor oameni de acolo.

Înduioșător că Biden spune că va trimite soldați, superbe analizele oamenilor de la CIA și NATO, plus mugetele celor 1.500 generali români avansați în ultimii 10 ani pe baza experienței militare, dar pe ăia de pe acolo i-a întrebat cineva ceva? Trebuie să existe jurnaliști sau civili care vorbesc engleză, măcar câțiva.

Mă gândeam la asta ieri, când stăteam la o bere cu amicul din Odessa, care e zilele astea în concediu în Poiană, cu familia. Ce ciudat, el are altă părere decât analiștii CIA, ia să îi explic eu cum stă treaba de fapt, că pare că nu știe. Cum nu știe nici cum e treaba cu Bukovel, stațiunea aia lăudată prin presa românească, la care el și alți schiori ucrainieni nu merg, preferă să traverseze două țări decât să schieze acolo.

Așadar, conținut premium, unic în peisajul presei românești: omul zice că nu se va întâmpla nimic, că Rusiei îi e frică prea tare de un eșec militar, că e doar tare în gură și bună la scheme din astea de intimidare, dar în fața unui adversar pregătit va da chix. De aia doar se agită un pic, să treacă timpul, apoi se va calma.

Și parcă aș lua de bun ce zice un om care stă la 60km de graniță. Nu știu, zic și eu.

 

putin-romania-ucraina

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

160 comentarii

  1. Oare politistul criminal ce pare are de situatia asta?

    00
  2. Acuma mnoh, oameni si oameni. Ia intreaba-l care era feeling-ul cu vreo 2-3 saptamani inainte de 16 martie 2014.
    Putin sigur baleste la Ucraina, tarile baltice si ar vrea sa reintregeasca URSS-ul. Eu cred ca in Ucraina va intra, in Romania n-are ce sa caute, doar latra.

    00
    • are ce sa caute si in Romania si dau copy paste la o teorie citita la Mindruta care mi-a placut, faceti ce vreti cu ea, dar in principiu luati-o cu un pic de sare cum s-ar zice.

      „Stim deja, caci fenomenul e avansat in Ungaria: regimul autocrat de la Budapesta deja se intelege mult mai bine cu Putin decat cu Bruxelles-ul. Au gaze, centrale nucleare, investitii chinezesti (un alt mare aliat al Rusiei). Lucrul de care ceilalti europeni se tem, si anume o influenta crescanda a Rusiei in plan intern, Ungaria l-a facut benevol, ca urmare a afinitatii ideologice si poate mai mult decat atat, poate ca urmare a unor promisiuni rusesti care tin de asteptari maghiare despre care nu voi vorbi acum.”

      Adica vrea sa zica ca Putin le-a promis Transilvania inapoi daca Ungaria decide sa devina neutra si sa blocheze NATO sa ajunga pana in Romania. Iar variantele ocolitoare zice el, sunt Bulgaria si Serbia despre care zice:

      „In cazul Bulgariei calculul e mai mult emotional: ei sunt parte a lumii slave si nu isi doresc sa ia parte la un conflict cu ceea ce unii bulgari percep drept „frati”.”

      „Ramane Serbia. O enclava pro-rusa, care nu uita ca am permis bombardarea Belgradului acum 20 de ani de trupele NATO. Nu vor fi in veci amicii nostri, in cel mai bun caz.”

      00
    • “Ramane Serbia. O enclava pro-rusa, care nu uita ca am permis bombardarea Belgradului acum 20 de ani de trupele NATO. Nu vor fi in veci amicii nostri, in cel mai bun caz.”

      this is some bullshit.

    • Referitor la Serbia, da așa e, noi am permis Nato să îi bombardeze, dar cine le dădea petrol sau le vindea produse în piețele din Serbia? Românii!

      00
    • Deocamdata suntem in faza de diplomatie dar vorba aceea „Diplomacy is the art of saying ‘Nice doggie’ until you can find a rock.”

      00
    • michael, faptul ca ai luat de bun ce zice ala spune multe…

      Cand ai timp fa o vizita de la Orsova in sus spre Dubova – Svinita.

      In zona aia cam o vila / pensiune din doua a fost construita datorita embargoului cu sarbii. Asta la „firul ierbii”. La nivel inalt se facea inclusiv cu trenuri… cauta de Jimbolia.

      Romanii au facut multe pentru sarbi atunci, iar asta se stie la ei inclusiv la nivel inalt. Ghita de la Prahova s-a dus fix in Serbia pentru ca „batranii” din 90 si azi sunt vazuti ca frati acolo.

      00
    • Ceea ce povesteste Mandruta este doar o teorie, insa lucrurile sunt mai nuantate:

      -Bulgaria este oarecum dependenta de Germania, deci nu cred ca ar intreprinde cine stie ce prostie fara aprobari inalte; la frontiera ei se afla Turcia, si Grecia, doua tari Nato, bine inarmate , capabile de damage mare
      -relatia Romaniei cu fratii sarbi s-a deteriorat la inceputul ww2, cand guvernul Antonescu a recunoscut dictatura militara croata, in ciuda unor aliante secrete intre tarile balcanice; chiar daca Romania s-a abtinut de la invitatia lui Hitler de a isi reface suprafata pierduta cu ocazia dictatului de la Viena, si a ocupa o parte a vaii Timocului, chiar daca timid, pe filiera americana, Tito si Ceausescu au colaborat, lucrurile nu stau foarte bine (vezi unde sta Ghita); in alta ordine de idei, au sarbii prietenii bosniaci, croati, albanezi care abia asteapta ceva ajutor american sa se napusteasca pe ei
      -Ungaria intr-adevar, face in UE cam ceea ce facea Ceausescu in blocul comunist, dar sa nu uitam, e tara mica, nu exceleaza neaparat la armata(nici numeric, nici ca si dotari)
      -Romania e membru Nato, si daca Rusia ar ataca ceva soldati americani, chiar pe teritoriul romanesc, atunci lucrurile ar lua o turnura urata pentru ei, si nu ar trebui infranti militar, cat economic, plus ceva revolte prin Cecenia , si s-ar termina urat pentru ei
      -de studiat pozitia unor tari ca si Austria, Germania (le plac banii si gazul rusesc), Cehia, chiar si Franta, in cazul unor conflicte de acest gen

      00
    • Aparent batranul vali are dreptate. Am intrebat mai devreme doi fosti colegi de munca cu care m-am petrecut pe la un startup din uk si care s-au intors inapoi acasa in ukraina de cativa ani. Unul sta in kiev si unul sta in lviv. Amandoi programatori, cel din lviv s-a mutat din sevastopol dupa ce au ocupat rusii crimeea.

      Their english hasnt gotten any better:)) dar amandoi au cam confirmat ce zice vali. Sunt foarte relaxati, lumea isi vede de treaba, iar increderea in armata este foarte ridicata si zic ca au avut 8 ani pe care i-au folosit din plin si sunt foarte pregatiti. Dar niciunul nu crede ca vor fi invadati.

      00
    • Aparent batranul vali are dreptate.

      ești nou pe blog? eu am dreptate de prin 2006, doar că nimeni nu ascultă :)

    • Deci Ucraina se chinuie cu niste „rebeli” de 8 ani.. vedeti pe youtube filmuletele cu 93 brigade ( https://www.youtube.com/watch?v=1cMBPN3rjXU&t=2152s facute cat de patriotic au putut cei din armata ucraineana … nu asa de amatori ) … coloane intregi de blindate ucrainene au fost spulberate de „rebeli” intr-o singura zi ( o adunatura de mercenari / locali si ceva militari rusi )si cineva poate crede ca se poate rezista unui atac de armata profesionista rusa. Sa fim seriosi.

      00
    • @Gabi
      Rebelii aia care atunci când au luat-o pe coaja de la armata ucraineană s-a băgat armata rusească sa „protejeze drepturile etnicilor ruși”?

      00
  3. Gluma asta e ca si cele facute de boomeri cu nevasta si sexul. Pana si cel mai ipocrit si pretios om de pe planeta asta, Dan Negru, pare ca a folosit-o dimineata.

    00
  4. Sună ca discuțiile de la mare din vara lui ’89, alea cu plata datoriilor, că parcă nu le plătisem dar aranjasem cu FMI o caterincă să zică ei că le-am plătit contra unor dobânzi mai mari. Ideea e că nimeni nu știe nimic și putem specula la infinit. Ce e însă vizibil e că s-au deblocat exporturile de arme și muniție dinspre SUA/UK către Ucraina iar anumite țări europene (Germania gen) nu participă la asta și nici nu permit folosirea spațiului aerian pentru tranzit de gen.

    Paranteză – armata poloneză în 1939 era una dintre cele mai bine echipate din Europa, însă germanii au reușit să le ocupe approx. 40% din teritoriu în cele 3 săptămâni până la intervenția sovietică, așa că nu aș merge prea departe cu speranțele unei rezistențe ucrainene de durată.

    00
    • de unde ai scos perla aia cu „cele mai bine echipate din Europa”?
      in vremea aia o armata bine echipata era una cat mai motorizata. iar polonezii erau vai mama lor, aveau numai husari, se duceau calare cu sabia sa se bata cu panzeru…
      nu mai tot vorbiti din povesti…

      00
    • Sunt cateva documentare cu imagini de arhiva. Germanii aveau Panzer, restul aveau cai si care cu boi.
      In primele saptamani ale razboiului au aparut cateva articole hilare in ziare, cum francezii au facut „prada de razboi”… biciclete. #nojoke, chiar au aparut in ziare articole cu asa ceva.

      Cu ceva ani inainte de razboi, cand a aparut cartea „Achtung – Panzer!” scrisa de Heinz Guderian, a fost un nene la Liga Natiunilor care a atras atentia asupra acestei carti, dar nu a fost luat in seama, nu prea era interesata lumea de tancuri.

      „armata poloneză în 1939 era una dintre cele mai bine echipate din Europa”… nu chiar. Deloc.

      00
    • Plus că ofițerii înalți ai viitorilor noștri frați din Pactul de la Varșovia au furat o grămadă de bani din solda soldaților și sau ușchit spre Franța, România, etc.

      Deci fără armament și fără bani.

      00
    • @Cristici – Un pic de istorie nu strică – numărul de tancuri aliate era aproape egal, organizarea a fost cheia.

      00
    • Here lay an astonishingly accurate blueprint of how, four years later, Guderian himself would effect the breakthrough at Sedan. In Mein Kampf Hitler had already broadcast to the world his intentions to obtain Lebensraum by conquest in Europe; now, in detail, Guderian revealed the technique by which these conquests were to be made.

      Despite the admonition contained in its very title, Achtung – Panzer! was ignored by French and British leaders even more completely than Mein Kampf had been. It was never translated into either French or English, and appears never to have been properly studied by anyone in a key position in the General Staffs of either country.

      Yet already by February 1935, the Deuxieme Bureau (so its chief, General Gauche, tells us) had warned the French High Command of the potential of Germany’s embryo Panzer divisions; moreover, by the time of the publication of Achtung – Panzer!, Guderian was already a well-known military figure who had published his theories in professional magazines for all to read, and was now commanding Hitler’s 2nd Panzer Division.

      As early as 1933, when Hitler had attended a demonstration of Germany’s earliest tank prototype, he exclaimed repeatedly to Guderian: That’s what I need! That’s what I want to have!’ Hitler’s own technical grasp was a constant source of astonishment to his advisers; mechanical details fascinated him, and among other things it was reputedly he who first suggested (in 1938) that the 88-mm. anti-aircraft gun be used in an anti-tank role, thereby giving birth to a weapon which was perhaps the most successful to be used on either side in the Second World War. But above all, Guderian and his theories were just what Hitler needed to execute his policy of lightning conquests effected with minimum force. With that visionary…

      00
    • Sherman – September 1941 (prototype) February 1942 – July 1945
      T34 – Produced 1940–1945 (USSR), 1951–1955 (Poland), 1951–1958 (Czechoslovakia)

      Cand nemtii intrau peste Polonia, rusii mai aveau un an pana sa inceapa sa produca T34, iar americanii vreo doi ani pana sa se apuce de Sherman.
      Intre timp, Panzerele… Tank manufacture was started in the latter part of 1933 and the early part of 1934 with a very light model of 6 1/2 tons.

      So… e fix cum spuneam: Europa era in curul gol, cu „tancuri”, daca aveau, model WW1

      00
    • Am amintit aceste tancuri pentru ca ele sunt cele, practic, care au castigat razboiul. Restul de modele erau cam caca, de asta productia s-a axat pe acestea doua, si nu pe toata gama.

      „In 1939, the most numerous Soviet tank models were the T-26 infantry tank and the BT series of fast tanks. The T-26 was slow-moving, designed to keep pace with infantry on the ground.”
      Tancuri care mergeau cu viteza infanteriei… in anii in care germanii bagau „blitzkrieg”.

      00
    • Daca studiati putin istoria, puteti observa ca Polonia a fost invadata pe 1 septembrie de Germania si pe 17 septembrie de URSS. Deci a trebuit sa lupte pe doua fronturi impotriva a doua din cele mai mari armate din Europa. Pana la invazia de catre URSS, Polonia a rezistat cat de bine a putut, data fiind diferenta de echipare. Iar aviatia polona a oferit surprize placute, dar nu a influentat rezultatul final.

      00
    • Asta clar. Daca exista un fel de top al tarilor victima ale razboiului, Polonia e pe locul 1 in acest top.
      Am avut seri in care ma intrebam cu ce au gresit polonezii, sa se abata asupra lor aceasta nenorocire, aceasta mizerie, tradare.
      Ce au facut, cu ce au gresit, „spiritual” daca vrei, sa fie atat de… singuri? in fata a doi sacali…

      00
    • Polonezii, comparativ cu curvele de romani, care au mutat barca imediat ce nu mai era ok in prima.
      Am mai scris chestia asta: la Imperial War Museum in Londra este o harta mare a Europei in WW2. Tarile erau colorate cu rosu si cu albastru, in functie de „aprtenenta”. Doar doua erau cu galben: „tara care a inceput de partea Axei si a incheiat de partea Aliatilor.” Doua curve, in toata Europa: Romania, si Italia.

      00
    • In ’39, Germania avea 3500 de tancuri (multe panzer 1 si 2) si 3000 de avioane iar Polonia 880 de tancuri si 435 de avioane. Easy win, d-aia s-a si terminat in 3 saptamani.

      Rusia avea 2400 de tancuri usoare, 131 medii si 243 grele. S-au pus pe facut tancuri abia in 1941, dupa ce au intrat nemtii peste ei. La inceputul razboiului nu aveau T34, dar nici nemtii nu aveau decat 210 Panzer 4, 98 Panzer 3 restul fiind Panzer 1 si 2. Abia prin ’43 si ’44 au inceput sa faca Tiger si Panther sa faca fata la T34.

      Franta ar fi putut tine piept nemtilor, dar s-au bazat pe linia Maginot si s-au lasat descoperiti; avea 4436 de tancuri.

      Asa ca nu e 100% corect sa spui ca doar nemtii aveau tancuri. Daca francezii si englezii ii atacau pe nemti la 1 septembrie 1939 (ca doar erau aliati cu Polonia) alta era situatia, se termina razboiul intr-un an cu Germania infranta. In schimb Franta si UK au stat pasive si au comentat de pe margine asa ca Hitler si-a facut linistit de cap cu Polonia. Apoi, cand si-a indreptat atentia spre Franta, francezii stateau linistiti ascunsi dupa linia Maginot, care insa nu se intindea pana la mare pentru ca Belgia a cerut francezilor sa nu faca linie defensiva intre ei pentru ca pitong. Si-n plus zona inpadurita din Ardeni au lasat-o saracuta in armata pentru ca – nu-i asa? – tancurile nu pot trece de copaci. Nemtii au intrat pe acolo si desi aveau mai putine tancuri decat francezii, i-au terminat, tancurile franceze nici n-au apucat sa vada actiune.

      Cu Rusia, oricum ar fi facut-o, ar fi pierdut. Da, Germania avea mai multe tancuri si avioane decat Rusia la inceputul razboiului, dar dupa ce au intrat in Rusia, s-au pus si rusii pe facut tancuri pe banda rulanta; nu puteau nemtii sa tina pasul cu ei: de la 2400 tancuri usoare, 130 medii si 243 grele in ’39, rusii au ajuns la 9500 usoare, 12000 medii si 2600 grele in ’42. Nemtii in ’42 au produs in total 5500 de tancuri, majoritatea (3000) Panzer 3, care era deja depasit, 1000 de Panzer 4 (care era cat de cat ok) si doar 78 de tancuri grele (Tiger). Practic, in 42 nemtii au produs doar 1078 de tancuri care s-ar fi putut bate cu T34, doar ca rusii au facut in 42 12000 de T34 + 2500 de KV1.

      00
    • Sa nu uitam si asta: Totaling $11.3 billion, or $180 billion in today’s currency, the Lend-Lease Act of the United States supplied needed goods to the Soviet Union from 1941 to 1945 in support of what Stalin described to Roosevelt as the “enormous and difficult fight against the common enemy — bloodthirsty Hitlerism.

      00
    • Practic, s-a aliat toata Lumea, care cu bani, care cu carne de tun, sa invinga o tara. Ma rog, o alianta de cateva tari; din care alianta, doua curve. ;)
      Istorie.
      Daca erau atenti ce prostii scriau germanii in 1937, sau in 1939 nu stateau ca prostii, azi puteam vizita… sa zicem „Florenta de pe Elba”, si ar fi aratat mai mult decat un oras reconstruit de comunisti. (cautati poze cu Dresda inainte de razboi)
      Cred ca concluzia e una clara, repetata la infinit de multi, dar alti multi nu inteleg: nimic bun nu aduce razboiul. Nimeni nu castiga, toti pierd.

      00
    • Germania nu a avut niciodată mai multe tancuri decât URSS. Iar “întâlnirea” cu T 34 și mai ales KV-1 a fost o surpriză total neplăcută. Diferența a fost făcută de modul de utilizare, în strânsă cooperare cu aviația.

      00
    • @anukoi
      https://en.wikipedia.org/wiki/German_armored_fighting_vehicle_production_during_World_War_II
      https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_combat_vehicle_production_during_World_War_II

      Pana-n 1940, Germania avea mai multe tancuri. Rusii s-au pus sa produca in numar masiv abia dupa ce au fost atacati de nemti.

      00
  5. Rusii n-au stat bine niciodata la ofensiva. Ofensiva cu un stat mai mare, bineinteles. Nu sunt ucrainienii la nivelul lor de dotare, dar nici nu o sa le fie usor.

    00
    • anul trecut ce au simulat polonezii un razboi cu rusia. rezultatul a fost catastrofa totala. armata poloneza distrusa si tara ocupata total in 5 zile. mai dezastruos ca in 1939. bā, armata poloneza, aia cu tehnica militara moderna, nu cazatura de ukraina numai cu vechituri.
      ucrainenii sa miste ceva prin extremistii care sunt dispusi sa moara, daca primesc javeline si stinger grupa mare de la sua si uk. dar si astia vor mierli repede in primele zile.

      00
  6. Așadar, conținut premium, unic în peisajul presei românești: omul zice că nu se va întâmpla nimic, că Rusiei îi e frică prea tare de un eșec militar, că e doar tare în gură și bună la scheme din astea de intimidare, dar în fața unui adversar pregătit va da chix. De aia doar se agită un pic, să treacă timpul, apoi se va calma.

    De ce beizadelile silovikiilor, nomenclaturii de partid și ai altor terți ar renunța la mediu extrem de favorabil, de vacă de muls în perpetuitate, care le-a permis averi pentru care au putut să-și garanteze confortul pentru x generații, învățământ de elită contra cost și locșoruri speciale pregătite să ocupe după ce tăticii și mămicile se retrag?

    Parcă seamănă ca România până la un punct, fără arsenalul nuclear.

    Dar întrebarea rămâne, de ce să le permită s[c]lavilor să aibă iarăși opinii, ca în 1917?

    Oamenii tăi cred că nu înțeleg „metamiza” că, deh, sunt oameni simpli, văd și ei cât li se permite sau înțeleg cât de mult pot la limita proporțională cum vor plăti facturile pe lunile viitoare…

    00
  7. La gargara toate lumea e buna. Dar se calmeaza cand stiu ca ii paste asta: https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction

    Fingers crossed sa fim martori la asa ceva.

    00
  8. Parerea mea e ca daca Putin vroia cu adevarat sa atace Ucraina o facea deja, fara gargara multa, cum a facut in Crimeea – in 24 de ore era in suburbiile Kievului, pe malul Niprului. Si dupa 48 de ore aflam si noi.
    Acum e iarna, vinde gaz mult care trece si prin Ucraina, de ce sa strice business-ul?

    00
    • Plus ca s-a ivit ocazia sa bage adânc piciorul in ușă in Asia Centrala, care e economic mai interesanta decat Ucraina, cred ca o vreme o sa se concentreze pe aia.

      00
  9. Atacul lui Putin se va intampla pentru a masca plagiatul lui Ciuca in cazul in care alte masuri dau gres :D

    00
    • Putin este controlat de Papusari. E posibil ca invazia Ucrainei sa fie un false flag ca sa ascunda efectele vaccinarii cu Sputnik : ciclul menstrual neregulat la barbatii vaccinati cu doua doze.

      00
    • Fuzz, nu trebuia sa scrii asta. Deja te-a luat Putin in vizor, ca i-ai dezvaluit planurile ;-)

      00
  10. Sunt rezervist, adică am prins stagiul militar obligatoriu la cea mai grea armă care exista pe atunci. Conform legii europene trebuia să primesc o indemnizație, pentru că suntem în UE. Nu doar eu ci toți rezerviștii.

    În schimb statul ne-a dat muie, prin gușă…Așacă mulți dintre noi am preferat să mergem prin afară să satisfacemnevoia târfelor de BMW-uri, pentru că și nouă ne plac târfele.

    Așa că să lupte și să sape tranșee corporatiștii și corporatistele cu salarii de mii de EUR. Se vor împușca în picior și între ei mulți, cei care rămân se cacă pe ei când le pun un AK în mână.

    00
    • Cred ca vorbesti din flori de cires. Care lege europeana, si daca era Romania in UE atunci, si daca exista legea, se aplica retroactiv celor cateva milioane de rezervisti ? Chiar sunt curios cum de nici un avocat roman nu a mirosit milioanele de euro comision dupa un astfel de proces. Bă lă rii.

      00
    • Inainte de corporatistii cu mii de euro salariu, sa lupte generalii de carton care nu stiu cum arata o arma dar au pensii babane. Pe astia nu i-ai critica, fi-mi-ar scarba de rezervele noastre

      00
    • Cum era aia cu nu mă oftic că mi-e rău, ci pentru că alţii o duc mai bine? Faptul că unii, ITzde sau nu, fac mai mulţi bani ca tine, ar trebui să te motiveze. Că, hint, se fac mulţi bani în mai multe locuri, fără să fii neapărat cel mai bun, dar e cu muncă pe bune. Deci, dacă pui osul, poţi şi tu. Dar, nu, e mai uşor să te oftiici şi să te dai cu curu de pământ. Dacă statul ţi-a dat muie, luptă pentru drepturile tale, dacă ştii tu sigur că le ai. Aşa, ai venit ”şi tu” să consumi aerul degeaba p-aci. Oricum, eu nu cred – până la proba contrarie – că până şi ”profesioniştii” din armată ar face mare treabă împotriva rusului. Rusul, după americani, chiar are ceva experienţă practică strânsă în ultimii ani, greu un război cu ei, că pe dacii ăia cu lasere în cur nu-i văd pe străzi.

      00
    • „Potrivit sondajului, prezentat joi în Aula Academiei Române, la întrebarea „Dumneavoastră câtă încredere aveţi în următoarele instituţii?”, românii au răspuns că au foarte multă şi multă încredere în Armată (67,23%)”

      Meanwhile armata: „Așa că să lupte și să sape tranșee corporatiștii și corporatistele cu salarii de mii de EUR. Se vor împușca în picior și între ei mulți, cei care rămân se cacă pe ei când le pun un AK în mână.”

      00
    • Iulian, pe vremea lui Ceasca, se spunea ca arma cea mai nasoala la care se putea nimeri erau muncile agricole ;-)

      00
    • @Iulian: ești un căcat cu ochi

      00
    • Mamaaaa…ai vorbit ca un ratat veritabil. Probabil ai decis sa te dedici definitiv bauturii.

      00
  11. Putin este un judoka si va aplica aceeasi tactica si in chestiunea asta. Destabilizeaza, isi oboseste adversarul, astepta sa-l prinda pe picior gresit
    si atunci va ataca printr-o miscare brusca. Acum doar asteapta sa se certe fortele intre ele.
    Sa nu spuneti ca nu v-am zis.

    00
    • numai ca nu i-a mers.
      Putin are o grija mare : Orbanu e posibil sa piarda puterea in Ungaria. Fara Ungaria, Polonia se calmeaza in exact 3 zile, si „armonia” UE ar cauza mari dureri de cap in Rusia.
      A doua problema a lui Putin e o China, ce incepe sa schiopateze, si care daca nu reuseste sa distraga atentia propriei populatii cu Taiwan, s-ar putea sa se uite cu sete la teritoriile cedate de nea Mao, teritorii bogate fix in ce are nevoie China.

      00
    • Putin in primul rand trebuie sa arate din cand in cand oligarhilor ca e inca seful haitei. Ca altfel mult nu ar mai duce-o.

      00
  12. 1.500 generali români avansați în ultimii 10 ani pe baza experienței militare.

    Pe mine ma doare in cur in acest punct de situatia geo politica, da e aproape de mine (mai ales ca-s moldovean), da ma poate afecta. Da ce plm pot face eu?

    Un singur lucru stiu, daca e grava treaba imi iau talpasita instant, trebuie sa ai un usor retard sa sari sa iti aperi „patria” la ordinele generalilor Nastase si Oprea. Sa aperi propietatile lu Oprisan si Mazare.

    Cred ca multa lume din generatia mea simte acelasi lucru, noroc ca simpatizantii aur vor apara pamantul stramosesc pana la ultima picatura de sange, si daca le iese il vor si mosteni. Poate ramane in maini mai bune de atat?

    Eu va pup din Canada.

    00
    • Eu v-aș lua cetățenie, pe bune la ăștia care spun cu voce tare că in caz de război fug, să mor io.
      Și ce-ai să faci cocoș, ai să te uiți pe Facebook cum o violează soldații pe bunică-ta sau pe maică-ta ?
      Mai ales că ești de pe aici de pe la noi și cam știi ( cred) ce a făcut rusul pe aici in urmă cu doar câteva zeci de ani.

      00
    • te las pe tine cocos sa mori, iti fac astia statuie, stai linistit.

      bunicamea daca mai traia, dumnezeu sa o ierte, era prima care zicea sa o tai.
      Fata de pulici ca tine ea a prins distractia, avea poze cu bunicu prin casa de la cotul donului, ce s-a intors acasa nu mai era bunicu.

      Dupa care au venit comunistii si au luat tot, si l-au si trimis sa se prapadeasca de tot. Nomenclaturisti ca astia de acum, mersi Ovidiu ca ne aperi tara, sa imi aduci aminte sa iti pun o coroana la capatai, ca nepotii lu oprea sigur se pisa jertfa ta si tot ei o sa conduca tara.

      00
    • Haha, epic acest comentariu. Dar da, sa aparaman pamantul romanesc, sa nu vina rusii sa darame terasele copchiilor lui nastase din herastrau si conacele lu tasu, palatele lu videanu si firea. Eu sunt primul care ar vota un guvern complet strain, sa vina olandejii aia sa puna laba pe portu Constanța sa il faca profitabil, sa evacueze toti agaricii machidoni de acolo.

      00
    • SI eu ii las pe dacii astia in curul gol, gen Ovidiu, sa lupte ei pentru tara.

      00
    • Super tare, vreau să-mi apar tara in caz de război, chestie absolut normala oriunde, dar conform unor “băeți” de aici sunt in prost, dac liber, cred ca si membru AUR….
      Plm

      00
    • @Ovidiu: apara-ti tara fara sa-i acuzi pe ceilalti care nu o fac. D-asta te-a facut lumea prost si dac si toate cele. Fiti ma mandri pana la capat, ca doar sunteti milioane de nationalisti d-astia de carton.

      00
    • @Alxzen Am sa las astea aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Why_Die_for_Danzig%3F
      Impactul a fost divizarea, demoralizarea si in cele din urma caderea Frantei. Eu unul as fi atent cu astfel de formulari.

      00
    • @Alxzen – pe scurt: nu zice nimeni sa nu te retragi cand sansele iti sunt potrivnice dar nici sa fii defetist.

      00
  13. Mai simplu: scandal Putin- UE pt ca 10-20M de ucrainieni sa se refugiaze la munca in UE

    00
    • Asta nu e scandal, ar fi mana cereasca pt Germania. 10-20M de instalatori, zidari, muncitori in fabricile auto, asistente, doftori etc. Si Romania ar avea de profitat de un exod asa mare.

      00
    • Cercetători, savanți etc

      00
    • Pai in Polonia sunt toti ucrainienii, aia construiesc tot, polonezii nu sunt in stare de nimic, la fel ca si românii gen, natii de dorei

      00
    • Ai dreptate că la muncile simple si/sau grele din Polonia este plin de ucrainieni. Limbile sunt destul de asemănătoare, cam ca româna și italiana.

      Nu ai dreptate că polonezii nu mai știu sa facă nimic. Știu ei dar știu pe Euro și nu pe Zloty.

      00
    • @AlexF: pardon, lire

      00
  14. Inteleg ideea lui vali, dar in acelasi timp si acel om de la fata locului poate fi subiectiv si sa abereze verzi si uscate. Vezi cazul anumitor primari care sunt mega laudati prin presa apoi citesti pe aici diverse faze de la cetateni nemultumiti. Nu mai dau nume sa nu stric fengshuiul ultrasilor :)))
    PS: sunt de acord cu ce zice tovarasul din Odessa, in cel mai rau caz le mai fura o bucatica de pamant, desi din ce stiam cam au luat toate teritoriile unde Rusia era populara nu?

    00
  15. „omul zice că nu se va întâmpla nimic, că Rusiei îi e frică prea tare de un eșec militar, că e doar tare în gură și bună la scheme din astea de intimidare, dar în fața unui adversar pregătit va da chix. De aia doar se agită un pic, să treacă timpul, apoi se va calma.

    Și parcă aș lua de bun ce zice un om care stă la 60km de graniță. Nu știu, zic și eu.”

    Crimeea și estul Ucrainei ce părere au?

    00
  16. In timpul jocurilor olimpice de iarna din China oamenii galbeni invadeaza Taiwanul, in vremea asta vremea in Europa este foarte friguroas-geroasa deci Rusia poate intra lejer cu tancurile peste campii pana aproape de kiev. Europa face scandal ,Putin inchide robinetul complet 48 ore. Daca Bucurestiul e paralizat de o parlita de greva cum arata Europa fara 50% din gazele necesare? Si ca sa fie tacamul complet profita de situatie si piticul atomic din Coreea de nord eventual si ayatolahii. Unde se duce prima oara SUA? pe cine sa ajuti mai intai?

    00
    • Eu nu te contrazic, dar am si o curiozitate. Cate companii din Taiwan au fabrici in China ? Intreb pentru ca am ramas surprins sa vad cum ASUS companie taiwaneza are laptopuri pe care scrie made in China. Intrebarea mea e: de ce ai investi intr-o tara cu care teoretic esti in razboi ? De ce sa oferi niste locuri de munca unor oameni care la o adica ar lupta pentru echipa adversa ? Inteleg ca poate e mai ieftin acolo, toate companiile concurente fac asta, dar totusi cum sa sprijini cu bani economia dusmanului ?

      00
    • Putin închide robinetul. Ok, fk you, luăm gaz de la America. Legi imediat pentru economie de gaz. Că nu oprește Putin gazu și gata, nu mai e, sunt rezerve subterane.
      Problemă o să fie pentru Russia, când nu o să mai cumpere Vestul gaz! Atunci să vezi!

      00
    • Putin nu va inchide gazul, că altfel toate exporturile lui din Baltica vor primi frînă imediat. Și nu numai alea, ci toate materiile prime din care trăiesc rusnacii, dar care au echivalent în Brazilia, Arabia Saudită, Indonezia, etc. Deci nu.

      00
    • NOU
      #78

      @N denumirea oficială a Taiwanului este Republic of China, deci au tot dreptul să scrie made in China

      00
    • Numai specialisti militari si geopolitici la noi. Auzi, Putin inchide gazul. ROFL

      00
    • Cred că fac rugăciuni americanii să închidă Putin gazul :))

      Ar fi mană cerească pentru că în momentul ăsta Putin a adus north stream 2 direct la buza nemților, există fix zero incentive pentru ceva similar în Olanda (pe unde intră multe din importurile americane de gaze) către Germania.

      Practic totul e ca o coardă elastică, trebuie să știi cât de tare o poți întinde fără să se rupă.

      Să-i ameninți pe europeni că le tai gazul, sperând că îi sperii destul cât să facă ce vrei, dar să nu ajungi în punctul în care chiar să le tai gazul și să caute alternative și apoi să nu mai aibă nevoie de tine. Diplomație la nivel înalt, nimic altceva.

      00
  17. Eu cred ca in multe cazuri EXACT aia de acolo nu vad realitatea.
    Cand a inceput WW2, evreii din Germania erau siguri ca nimeni nu o sa le faca nimic, doar erau frati nemti, acelasi popor.

    Si Stalin era sigur ca nu il invadeaza nimeni.
    Si noi eram siguri ca nu o sa des nimeni ordonanta 13, doar nu or fi atat de prosti.

    Etc etc.

    Cand comasezi atatia soldati la granita nu o faci doar ca sa iti arati muschii. O faci pentru ca ai un plan, si planul ala nu e sa duci biscuiti ucrainienilor.

    Oricum se va derula asta, la final Putin o sa mai ia o bucata din Ucraina, restul se vor multumi ca nu e mai grav, toata lumea o sa isi vada de treaba ca e pace. Si peste 5 ani incepe aceeasi partitura.

    00
    • As adauga la ecuatie si faptul ca Putin trebuie sa iasa cu ceva la sfarsitul situatiei – e politician si nu cred ca risca sa ramana cu muschii incordati.
      Oare politic nu e mai avantajos o campanie esuata decat un pas inapoi?
      my2c

      00
  18. Că să cucerești o țară de 600 000 kmp îți trebuie mult mai mulți soldați decât cei 100 000 sau 120 000 aflați la granițe. Mai ales că dintre aceștia o mare parte nu sunt combatanți ci se ocupă de logistică, servicii medicale etc. Rusia nu e URSS . După câteva sute de soldați de zinc , vor începe tulburările acasă…. In plus, economic, Rusia nu poate susține un război.

    00
    • Comentariul tau pune in lumina aspecte la care ma gandeam si eu. Cat de indoctrinata e populatia rusa ca sa accepte pretul economic si uman al unei ofensive pe scare larga?
      Din cate ii cunosc, prea putin, in aceste momente plebea exulta, cand vad ca Putin sta la masa cu mai marii lumii si, in acelasi timp sufera de faptul ca intr-o tara atat de bogata, de care depinde o intreaga europa, rusul mediu sta la 18 grade si mananca carne mai rarut vs europeanul mediu care a scazut si el caldura de la 25 la 22 si lai frige un steak de Lidl. Ei sunt foarte constienti ca vor accepta direct costul economic imens al unei Rusii izolate de fluxurile de importuri de mancare, de care sunt dependeti. Vor avea caldura si curent dar se vor culca cam nemancati.
      Tot pe acelasi palier, Putin stie cat de eficient poate fi sistemul lui militar, al unui sistem care este dominat de coruptie si autoritarism, care nu a fost testat niciodata in razboaie totale (irak si afganistan). Isi da seama ca nu are decat optiunea unui succes rapid si enorm, pt ca orice alt rezultat ar insemna inca un esec, care nu ar da bine dupa balbaielile cu covid, tentativa asupra lui Navalnii si reportajul cu palatul. Nu mai poate prosti populatia cu orice vrea, sunt si votantii lui tot mai pragmatici si mai ancorati in realitatea ca au nevoie sa fie integrati economic cu restul lumii, ca de acolo vin bani si produse indispensabile, pe care rusia nu le are si nu si le poate produce singura.

      TLDR eu cred ca va ataca doar daca adversarul/adversarii este prins pe picior gresit si poate fi infrant usor, iar asta tine foarte mult de noroc si oportunitate. Sau de tradarea in direct a unor tari NATO din zona, caz in care Putin va iesi la lumea ca un lider absolut, care va schimba toata lumea dpdv geopolitic.

      00
    • a sta la 22-25 de grade este o mare prostie; 18-le ala e perfect.

      00
    • @e3v0
      „Sau de tradarea in direct a unor tari NATO din zona, caz in care Putin va iesi la lumea ca un lider absolut, care va schimba toata lumea dpdv geopolitic.”

      Pai Germania pare sa nu livreze arme catre Ucraina, avioanele din UK nu intra in spatiul aerian nemtesc cand livreaza armament catre Ucraina si cu Nord Streamul 2 Germania pare ca evita sa zica ceva concret…soooo…

      00
    • Dan, corporatia de fritzi, la care am prestat, ne-ar fi pus sa-i lingem si in coor pe vamesii rusi, cand am inceput livrarile pentru supermeseriasa fabricuta ce si-au construit-o acolo, doar pt a prinde un contract cu avtovaz. Stiu, cea mai mare fabrica auto din rusia si una din cele mari din europa, dar pt noi erau volume mici. Deci, aceeasi nemti care in 2000 au refuzat sa accepte explicatia mea ca legislatia vamala romaneasca era diferita de cea nemteasca (nefiind inca armonizata cu EU), mai ca au invat legislatia rusa in 2010, pentru niste maruntis rusesc. Deci da, stiu ce pot nemtii.

      00
    • https://theaviationist.com/2022/01/18/c-17-aircraft-route-to-ukraine/
      No, Germany Did Not Deny RAF C-17s Bound For Ukraine Access to Its Airspace

      00
    • Rusia nu a fost in stare sa uneasca un pod cu chinezii, care si-au construit jumatatea lor de ani buni. Probabil logistica armatei lor e inca la nivelul davai ceas.

      00
  19. @7 mai așteaptă câțiva ani, vreo doi-trei, o să vezi câți îți vor punii rușii pușca la cur, flori de cireși și de toate genurile de flori coaie. Întâi dute ține o pușcă în mână și învață să tragi cu ea și mai vorbim după aia în altă calitate. Marș!

    00
  20. Spus scurt si direct: Rusia e precum taranusul cu Logan, evacuarea modificata, eleron, autocolant „sport” pe parbriz si jantele pe 19.

    Face galagie, dar daca se „intrece” cu americanii o sa vada ca aia au anvelopele mai scumpe ca masina lor de curse…

    Daca pana acum germanii ( „good cop” ) ii calmau mereu pe rusi ( „bad cop” ) cu putina dimplomatie economica platita de catre „fraierii” din Europa de Est … uite ca de data asta nu mai tine.

    Oare de ce secretarul apararii din SUA s-a dus recent la Kiev si Berlin? Sa le spuna curvelor de nemti ca „nota de plata” de data asta e prea mare pentru Europa de Est.

    „We beat the Germans twice, and now they’re back!”

    British Prime Minister Margaret Thatcher at the beginning of a European Community summit in Strasbourg

    00
  21. @DEEA Nu latru, scriu. Una este a lătra și alta a scrie. Câinii latră.

    Sunt fost militar. Dacă nici pentru militari nu mai avveți respect și nici ei nu mai au un cuvânt de spus…Doamne-ajută!

    00
    • Sictir! Vrei respect concomitent cu „marș” aruncat în scârbă. Și da, latri in continuare inept și agresiv, autosuficientule.

      00
    • Deea, thank you for your service:)))

      00
    • Iulian e mare militar, nascut in 1985, probabil printre ultima generatie care a prins armata obligatorie. Nu a putut scapa cu facultatea, mai ales ca scrie ca o ciunga obosita (am facut greseala sa dau click pe blogul lui), si acum improsca ura pe corporatisti si IT-isti ca nu s-a realizat si a devenit sofer de Glovo.
      Mars, ma!

      00
    • de ce meriti respect tovarasu Iulian? doar pentru ca ai ‘serviciul militar’?
      latra mai departe – ursu e ocupat!

      00
    • Esti erou al natiunii, ai luptat in marile batalii de la Haznaua infundata si Popota mucegaita.

      00
  22. @Psionics:Simplu să aștepte ca țările NATO să se certe între ele.Dar pentru ce anume să se certe?Ukraina nu e membră NATO, so?Nici o țară membră NATO nu va intra în Ukraina cu trupe.Vor trimte și vinde arme ucrainienilor fiindcă le convine un război prin interpuși.
    Putin are de pierdut masiv și cel mai mult ar pierde dacă nu îi iasă calculele cu armata.Fără armata va fi mort.
    Va intra în Ukraina dar va avea un război de gherilă.Și asta înseamnă muuuulți morți.
    Deci, bate el toba să obțină praful.

    00
  23. Da, da, tancurile rusesti in traficul din Bucuresti era tot ce ne lipsea. Parca vad 2-3 tancuri oprite pe avarii in fata la Mega Image sa isi ia rusii vodca si tigari.

    00
  24. Îi bai. 2-3 zile pleacă, nu rămâne tătuca Putin la o tochitură, un șpriț, o folcloristă? De unde atâta grabă, au intrat zilele în sac? Lasă tancurile în parcarea de tiruri, sub pază. O săptămână nici nu știi când trece enterocolita.

    00
  25. Cel mai probabil ca le e frica de un esec, dar cu ucraina nu vad ce esec ar putea avea. Tehnica au, mobilizare este. Nato&eu&vecinii nu vor face nimic, maxim trimit niste arme si chestii de prin depozite pe care nu le mai foloseau, sa dea bine la PR.

    00
  26. domnu mandruta ce zice de subiect? ca l-am vazut foarte in tema.

    00
  27. Vali, dezvolți te rog putin ideea cu Bukovel? As merge prin februarie și poate e ceva ce ar trebui sa stiu înainte, nu m-as risca sa duc copilul de 2 ani acolo, având pana acum doar recenzii bune legate de stațiunea respectiva.

    00
    • https://zoso.ro/reportajul-despre-bukovel/

      pe scurt, prețuri mari (el e cazat în Poiană acum, ca idee), pârtii de kkt pentru schiori, dar ideale pentru ăia care se dau cu punga.

    • Daca esti in Ardeal mai bine mergi in Slovacia. Bukovel a ajuns autogara, un grad maxim de nesimtire incepand de la vama pana in varful partiei. Inghesuiala, mita, drumuri rele etc.

      00
    • Deci p-aci se discută de oarece război prin Ucraina, iar tu te-ai duce p-acolo, și cu copilul de 2 ani. Da, știu, e mai la vest, dar zici că ăia p-acolo, în caz de ceva, se vor lua la pumni și atât? Sau își vor da și cu niște bombe în scăfârlii, eventual niște raiduri aeriene, poate ceva NATO și UE implicate, niște granițe închise, tot felul de legi d-astea care se dau pe timp de război, refugiați etc., chestii care afectează toată țara și încă vreo două sau trei din jur? Spune drept, când era zăpada mare și zicea Rutiera să nu pleci cu mașina pe drum că-i nasol, este că fix atunci te duceai până în satul vecin după țigări?
      Lumea p-aici : Ucraina, Putin, Nato, război, nasoleală, alea alea…
      @gogu: Eu m-aș cam duce p-acolo cu copilul mic în februarie…
      Plm, mă întreb dacă unii dintre voi sunteți reali.

      00
    • @johnnyfer: dar au recenzii bune

      00
  28. Sau legalizăm armele de foc și două luni nu ne mai vizitează nimeni, filmăm Batman la Bran. După două luni poate să vină oricine, avem antrenament.

    00
  29. Colegul meu din Kiev in schimb e semi încordat, si zice ca e destul de tensionata situatia intre populație. Mai ales ca sunt foarte multi rusi veniti in Kiev din est in ultimii 5 ani

    00
  30. Mie imi plac imaginile acelea din satelit care arata parcarea de tancuri si alte blindate, totul frumos organizat la 10 km de granita. Doar ca 100 de rachete cu raza scurta (din care 50 ating tintele) fac praf toata tehnica militara de acolo. Sper ca Ucraina sa nu atace prima acolo si nici rebelii prorusi sau alte diversiuni. Cu alte cuvinte, Putin ne arata tehnica militara de acum 50 de ani dar tine deoparte ultimele rachete cu raza lunga (acelea ultra mega rapide care nu pot fi interceptate) si avioane care ar putea distruge Kievul in cateva minute facand daune doar unde trebuie.

    00
    • Referitor la rachetele rusesti: momentan exita doar zvonuri cu privire la precizia, caracteristicile, numarul lor etc. . In secunda cand alea lovesc tinte din alta tara, toate secretele lor militare dispar ( istoria AIM-9 Sidewinder e evocatoare, o singura racheta ne-explodata a fost recuperata de sovietici si dupa aia in 4 ani toate armatele lumii aveau access la rachete ghidate)
      Referitor la trupele de la sol: nici o invazie nu a fost reusita doar bombardând o tara

      00
    • Deocamdată rușii au deplasat rachete Iskander la graniță (ceea ce mi se pare o prostie, ucrainienii sunt mai slab dotați, nu ei au invadat, dar pentru un conducător care a aprobat bombardarea, cu predilecție, de spitale și scoli în Siria, mi se pare cam la același nivel)

      00
  31. Deci avem super experți si in strategii militare,nu doar in virusologie.
    Voi va dati seama ca vorbiti ca niste putoi de 11 ani despre cine pe cine bate?
    Nu stiu strategii marilor puteri cum decurge un razboi dar stiu niste puleti care n-au tinut in viata lor o arma in mana.
    Serios, ce e cu setea asta de a va da cu părerea despre subiecte incerte la care nici experți nu se prea pricep

    00
    • Am impresia ca nu ai vazut imaginile din satelit de la granita cu ucraina sau asa. Concluziile le trage fiecare.

      00
    • Eu îmi dau seama că nu sunt expert și că aș putea să mă înșel. Un expert nu are îndoiala asta. Pe de altă parte am învățat în școală, mai mult de un 5. 5-ul a fost cea mai grea notă de luat.

      00
    • De dragul conversatiei. Asta fac oamenii vb , schimba idei. Mai zice unu ceva mai aflii o chestie noua. Nu e nimic gresit sa ti dai cu parerea intr o discutie atata timp cat nu faci pe desteptul si atotstiutorul. Ca tine asa.

      00
    • E bine asa, e ca pauza de tigara care lipseste cand lucrezi in home office. Mai vezi ce zice lumea. Discutiile despre vaccin devenisera de mult plictisitoare.

      00
    • Acum intreb si eu care este procedure prin care o persoana e declarata expert intr-un domeniu sau altul?

      00
    • @Sharky Esti sigur ca ai inteles ceva din ce se intampla aici? Eu chiar nu afirm ca inteleg nimic din ce se intampla, in schimb unii vorbesc pe aici de zici ca sunt mana dreapta a lui Putin.

      00
    • @Robert3, intreabă-i, deșteptule, pe băieții de 18-20 de ani care au murit în Al Doilea Război Mondial dacă puteau să țină o armă în mână. Și pe ăia din Vietnam. Deșteptule!

      00
    • @Robert3, toți își dau cu părerea fiindcă dacă izbuncnește un război nasol, toți vor ține arma în mână, it-ist, gunoier sau altele. Dar vii tu că ne dăm cu părerea. Așa și un băiat de 20 de ani din Brașov secerat de gloanțele sovietice.

      00
  32. Avea A. C. Clarke în ”Sfârșitul Copilăriei” o secțiune în care era explicat de ce, de la un moment dat, războiul mare nu prea mai putea avea loc. Personaje din Rusia, China, etc. aveau casa sau afaceri în Vest, iar ăia din Vest investiseră prin alte țări. Deci e cam nasol, tu, Putin, să dai cu bombardeaua în Londra, unde jumătate din bogați sunt oligarhi ruși.

    Clarke ăsta a fost așa, mai vizionar de felul lui. Ok, a fost departe rău cu timeline-ul în Odiseea Spațială, dar sper ca pe subiectul ăsta să fie cum a zis el.

    00
    • Asta nu inseamna nimic, si in 1914 economiile Germaniei si ale Angliei erau foarte inter-dependente si conectate, aveau un nivel de schimburi comerciale egalat doar dupa 100 de ani, dar asta nu i-a impiedicat sa intre intr-un razboi foarte sangeros si devastator ptr amandoua…

      00
    • @Ninja au crezut că termină repede, după care: Nimic noul pe frontul de Vest

      00
    • @Ninja : problema nu sunt schimburile comerciale, ci faptul ca majoritatea absoluta a celor din aparatele de conducere din Rusia si China sunt „naked officials” ( isi tin averea si familiile in democratiile alea pe care le hulesc de zor in media de propaganda ).
      Inclusiv Putin isi tine una din fete in Olanda, si 60% din membrii birourilor superioare CCP au copii tinuti la cald in Vest.

      00
  33. Nu o sa fie razboi. Pretul la gaze e foarte sus, iar un razboi cu Ucraina ar duce la sanctiuni internationale pentru rusi. Deci ar fi bad for business.
    Plus ca tot hazardul asta si teama ca rusii vor baga Europa in razboi si se va taia conducta, accelereaza si mai mult cresterea pretului.
    Nu mai zic ca Rusia nu ar avea nici un interes sa mai ocupe teritoriu din Ucraina. In 2014 au facut-o ca sa tina Ucraina ostatica, sa nu poata adera la NATO si UE (in zona de Est) si pentru bazele militare (Crimeea). Rusii arunca deja multi bani pe teritoriile astea, nu cred ca si-ar mai permite sa mai sustina si alte zone din Ucraina, care e una dintre cele mai sarace tari din Europa.

    Acum sincer, eu m-as bucura sa fie un razboi, ucrainienii si-o merita, sunt cel mai jegos popor din partea asta de lume. Ei au dorinta sa ii apere NATO, cand ei au politici dure impotriva romanilor si ungurilor de la ei din tara. Era bun si marinarul ca presedinte, i-ar fi luat demult la p*la pe aia de la Kiev, acuma il avem pe neamtul yesman.

    00
  34. Putin stie o treaba: a pus 200.000 rusnaci la granita Ucrainei si nimeni intreg la cap nu mai investeste in Ucraina.

    A doua smecherie e ca a zis ca de acu numai cu arma ne rezolvam problema.
    Cand vine rusul in Ucraina? azi, maine, peste un an, peste zece ani, etc.

    Daca ati fost atenti, Erdogan i-a sugerat lui Putin sa nu intre in Ucraina, pentru ca il va forta sa se bage in joc.

    Ucraina ori se transforma in dictatura a la Belarus, ori e tara nimanui. Si una si alta le convin de minune rusilor.

    00
  35. Daca Putin era smeker era de 2 saptamani la Kiev

    00
  36. daca ramanem fara gaz, ramanem si fara curent. in loc sa va dati razboinici mai bine va faceti stoc de lumanari.

    00
  37. transmite-i salutari lui putin si sarutari de maini doamnei

    00
  38. „dar pe ăia de pe acolo i-a întrebat cineva ceva?”- aia presupune sondaj si nu e gata peste noapte. ca sa nu mai spun ca pentru tine ce zice tovarasul tau din Odessa este parerea intregii Ucraine?

    „analizele oamenilor de la CIA și NATO” + „altă părere decât analiștii CIA” – [citation needed], ce zic aia mai exact? link 1, link 2.
    dintre specialistii de la noi trebuie sa stii pe cine sa mai asculti pentru ca fix ce zice tovarasul tau zic si ei, ca avem si oameni care stiu ce vorbesc pe teme de politica externa, relatii internationale si diplomatie.

    slabut prezentata ideea, puteai sa o mai gandesti 5 minute inainte de publicare.

    00
  39. Sa ne fereasca Dumnezeu de un eventual razboi, ca romanii sigur vor avea numai de suferit. Putin, se stie ca-si vede doar propriul interes.

    00
  40. Ce repede a ajuns românul să fie expert în vaccin / covid și război.

    00
  41. NOU
    #152

    ce cred eu despre ăia 120k soldați (care anul trecut erau gata, gata să ocupe Belarusul; bine, asta nu se pune, a trecut): nu cred că vor fi văzuți vreodată nici în nordul Chinei, nici în nordul Indiei. Baletul Rusia-Nato e benefic de ambele părți, ca să nu mai vorbim de câte breaking.news generează. dar și una, și cealaltă au o problemă uriașă astăzi cu China, mâine cu China și cu India. și când se va ajunge acolo, și eu cred că se va ajunge, va fi cu totul altceva decât parodia asta reșapată.

    00
  42. Eu cred ca nu intereseaza pe nimeni in mod real ce cred ucraineni. Iar politicienii nostri sunt linistiti, isi gasesc chestii de facut. cu voia voastra, un pamflet https://xnotsocip.blogspot.com/2022/01/ce-fac-politicienii-daca-vin-rusii.html

    00
  43. Avem primi-ministru general. Suntem salvati!

    00
  44. Am lucrat într-o companie multinațională, inclusiv cu colegi în Ucraina. Îți pot spune că nu vor ruși, îi urăsc și de ceva ani fac exerciții de folosire a armelor. Și da, sunt hotărâți să le dea în cap la babuinii lui Putin. Chiar dacă așa pare că nu au șanse.

    00
  45. Deci Putin o sa isi intinda muschii atat cat isi permite… Si-a facut upgrade la jucarii, si-a facut aliati si acum vrea sa vada cat de unita este europa ….eventual sa testeze Nato.

    Daca China incepe conflictul in paralel cu Taiwan-ul…. nu prea e de bine.
    Americanii de la o vreme doar gura e de ei… cat despre Nato, eu zic ca sunt toate sansele sa ne lase de izbeliste daca se pune pe un conflict global, altfel normal ca e mai bine sa poarte un razboi la marginea europei decat la ei in tara.

    Daca vecinii nostri pot sa duca razboiul de gherila cativa ani(cu siguranta vor beneficia de ajutorul unor tari), ar fi un lucru bun, inseamna ca pe termen lung Rusia o sa piarda.

    Dar na …. vezi ca au jucarii smechere si nu prea se joaca … Curata cu rachetele apoi la trap… Singura problema e ca nu stiu cat la % din populatie sunt dispusi sa omoare … ca la urma urmei tot rusi sunt(in viziunea unora) … si nu da bine acasa la ei.

    Cat despre ce a zis Putin… pai scutul nu face fata la rachetele alea supersonice… Pe de alta parte, nu ar fi suficient sa ajunga aici, important ar fi sa se si mentina.
    Ultima oara cand ne-a invadat Rusia, au furat si violat tot ce au apucat… la fel ca americanii pe unde au fost ….
    PUTEREA CORUPE! Cand ai bani sa iti pui si in cap… incepi sa visezi la chestii ce nu tin de bani…

    00
  46. In timpul asta, la noi se intareste flancul estic. Franta tot trimite trupe: https://stiridinromania.ro/militari-si-tehnica-de-lupta-nato-ajung-in-romania-foto/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube