Știrile zilei – 6 septembrie 2024

  1. Galben . Culori . Brunetă . Oraș . Brunetă . Sat . Brunetă . Blondă . Blondă
  2. Frații Dedeman fac investiții, dar nu în România
    E bine că gândesc macro, dar e un pic amar.
  3. Mai puțini copii, mai multe clase școlare
    E bine să nu mai fie 35 în clasă, sunt mai ușor de stăpânit.
  4. Vrem să vină turiștii, dar…
    Lasă că o repară viitorul primar, după ce cade cineva.
  5. O mamaie avea o piatră
    Și piatra nu avea nimic împotrivă.
  6. Decathlon are secretar de stat
    Cum a ajuns să fie propus este un mister.
  7. Top poluatori cu plastic: India, Nigeria, Indonezia
    Oare unde duduie manufactura?
  8. Volvo s-a mai gândit cu electricele
    E mișto să ai electrice, dar nu dai vrabia din mână pentru aia de pe gard.
  9. Stellantis produce gunoaie
    Oare de ce nu vor oamenii să cumpere mașini scumpe și proaste?
  10. Telegram face o modificare importantă
    24 de oră de bulău te fac să iei in serios utilizatorii care se plâng de mizeriile de pe platforma ta.
  11. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. 2. Ce au ajuns și elvețienii ăștia, să își vândă țara la străini.

    Comentariu apreciat.993
    • E bine, d’abia astept sa ma duc la hotel ala romanesc sa ne faca si noua un gratar in gradina si sa ascultam o manea, proprietarii dinainte, pretiosii aia, au dat faliment cu impresiile lor de rafinati.

      Comentariu apreciat.342
  2. 4. suedejia de pa Tampa continua. Dupa ce dati un portofel de bani la telecabina, sa nu uitati sa va luati saci de gunoi la voi, ca nu exista cosuri sus.

    Comentariu apreciat.397
    • O mica Japonie acolo sus pe munte dar ce stie taranul ce-i sofranul.

      226
    • Japonia dupa terminarea WW2 poate…

      252
    • @Gogu – ultima oară când m-am uitat, telecabina oferă serviciul de transport de la punctul A la punctul B. Ai așteptări complet nerealiste.

      Cu ce ajungi tu în punctul de plecare și ce faci după ce ajungi la punctul de destinație evident nu e inclus.

      79
    • Ultima oara cand m-am uitat, Tampa nu era a nimanui. Toti de acolo din zona platesc taxe si impozite, la fel ca toata lumea, dar cand e de beneficiat de ceva…

      73
    • Hai sa te lamuresc ca vad ca insisti, pe acolo prin zona mai umbla din cand in cand vulpi, mistreti, ursi si nu e indicat sa fie gunoaie prin preajma (au fost acum mai multi ani si n-a fost bine).

      Dar da, noi vrem civilizatie dar sa inceapa altii s-o faca. Sa ne puna cosuri de gunoi sus pe munte ca noua ne e greu sa-l ducem jos cu telecabina.

      Indecis. Tu ce zici?266
    • „Sa ne puna cosuri de gunoi sus pe munte ca noua ne e greu sa-l ducem jos cu telecabina.”

      Vorbesti de parca ar varful Moldoveanu. Tampa e munte-mall, cu restaurante, terase si locatii care vand chestii. Dar e ok ce spui, mai ales daca nu ai fost in alte tari si nu ai vazut ce inseamna ideea de curatenie pe un munte aglomerat.

      139
    • Tampa e in acte „Aria protejată Muntele Tâmpa”, are niste reguli stricte despre ce ar trebui sa faci si sa nu faci pe acolo. Printre care si sa-ti cari gunoiul. Ca tie ti se pare ca e altceva e problema ta. Si curetenie se face acolo in varful muntelui pentru ca din pacate exista din astia ca tine care cred ca e dreptul lor sa-si arunce gunoaiele acolo.

      95
  3. Aveau bunicii niște pietre mari pe care le așezau deasupra verzei puse la murat. Au rămas prin gospodăria lor,pe undeva,acum nelocuită. Acum trag speranță că o fi ceva de capul lor .

    Comentariu apreciat.543
  4. 7. poluarea cu plastic nu vine doar din manufactura. Tarile din zona aia (si SEA) au o problema majora cu single use plastic care ajunge oriunde. Suc = punga de plastic din sul + pai. Mancare = punga de plastic. Carbuni = punga de plastic. Orice mica chestie cumpara, vine intr-o punga de plastic. Pentru ca e comod, pentru ca e (putin mai) curat, pentru ca e ieftin. Si daca ai jdemilioane care cumpara tec in fiecare zi, si arunca ce primesc pe unde apuca, se vede. Plus ca majoritatea ajung in scurgeri, care ajung in rauri, care se varsa in ocean.

    Manufactura polueaza macro. Se da drumu la o fabrica, se intampla niste bombe ecologice. Consumul polueaza micro, local, dar ajunge macro pentru ca sunt multi. Si nu e doar vina lor, fiecare face ce e mai usor, simplu si la indemana pentru el. Firea umana.

    Comentariu apreciat.391
  5. Cred ca electricele au viitor, dar nu in ritmul in care li se facea reclama aia agresiva.

    Probabil ca peste 10 ani vor avea mai toate autonomie catre 600-800 de km, incarcari in maxim 20 de minute si o retea solida, cu toate peco-urile actuale upgradate pentru electric.

    Daca ar mai reveni si preturile undeva in marja 25k-35k, nu 40k-60k, ar fi extraordinar.

    Comentariu apreciat.518
  6. Bine fac fratii Pavel. In Romanistan nu ai ce sa investesti in turism pana nu se fac drumuri. Am fost pe langa Brasov si pana in 2035 nu mai calc pe acolo. Sincer nu m-as muta in zona aia nici sa-mi dai bani. Ce turism sa faci acolo cand 50 de km intre localitati ii faci intr-o ora ? In Arges iar sat dupa sat, iti vine a fute.

    Indecis. Tu ce zici?4222
  7. Stellantis nu face doar gunoaie. Toate Peugeot-urile conduse de mine au fost beton.

    Indecis. Tu ce zici?1030
    • Peugeot noi sunt numai plastic si se strica la greu peste 5 ani. Piesele la Peugeot sunt scumpe. Daca o iei noua mai zici, la mana a doua sa te feresti de Peugeot si Ford ca de dracu.

      85
    • În țara în care Volkswagen este pe buzele tuturor cocalarilor tu vii cu blasfemii de astea să zici ca Peugeot sunt bune? De aia ți-ai luat mânuțe roșii.
      Am avut multe mașini dar un Peugeot 508 a fost una dintre cele mai bune și mai misto mașini pe care le-am condus vreodată.

      Ps: dețin auto VW.

      147
    • Si eu am avut 407 si a fost tanc. A mers bine muuult timp. Dar aia a fost o data, vremurile s-au schimbat radical.

      62
    • Ciocanul, eu vorbesc de modelul 508 care este model relativ nou și care la capitolul fiabilitate a fost cu mult peste Touareg-ul pe care îl am acum.

      Unde ai mai văzut să îți scadă foarte mult nivelul de lichid servo datorită unui furtun spart și să nu ai senzor să te anunțe?
      Unde ai văzut să se topească efectiv șaibele de foc pe injector, motorul să meargă ca un tractor si sa scoată fum îmbâcsind DPF-ul și totuși nici o eroare în bord. Mecanicul s-a crucit când a scos injectoarele și unele șaibe de foc erau topite și lipite pe acestea.
      Unde ai mai văzut ca aerul condiționat vara pe auto să îți facă condens pe parbriz? Doar la VW vezi așa ceva. Păi la Peugeot efectiv nu știu cum baga clima , pe auto nu știam ce face cum face dar își făcea treaba , nu am văzut parbriz aburit sau să bage aer rece ca nebunul când afară este rece niciodată.

      Volkswagen, Das Auto!!!

      Nu mă lasă soția ca s-a obișnuit cu ea, altfel o vindeam și luam de mult Teslea. Volkswagen nu sunt mașini!

      47
    • Also this:

      https://hotnews.ro/criza-majora-la-volkswagen-in-germania-cu-disponibilizari-si-inchideri-de-fabrici-sindicatele-anunta-proteste-1785839

      Faliment plăcut le doresc și lor și celorlalte firme auto germane care practică de mult timp planned obsolence!

      40
    • Am condus 208, cateva 308 si 508. Unele de inchiriat, unele luate de noi, altele duse de la 100k la 170k. Toate s-au comportat perfect, singurele probleme fiind rare, secundare, pe partea de electronica si care se rezolvau cu un oprit masina – asteptat 5 minute – pornit masina.

      508 de dupa 2018 e beton, masina aia a batut Europa din Norvegia iarna in Spania si Grecia vara. Nici o problema, la service au schimbat doar consumabile pana la 100k cand am dat-o.

      Peugeot de dupa 2012 parca, atunci cand au lansat generatia aia de 208, sunt bune de tot.

      50
  8. 2. Tu ai face, la banii aia?

    62
    • eu aș face niște scheme vioaie:
      1. aș cumpăra toți furnizorii pe care pot. tot ce pot.
      2. aș deschide fabrici să-mi produc ce am nevoie și să mai elimin din furnizori.
      3. profit.

    • Gresit!
      Daca brusc gresia nu mai e la moda si tu ai 5 cariere ai ramas cu liability-ul. Asa, nu mai comanzi nimic de la furnizorul respectiv si nu ai nicio problema.
      In general, astfel de magazine mari negociaza din pozitie de putere orice contract cu furnizorii. Asadar sunt convins ca au un cost total mai bun cumparand de la diversi decat daca ar produce singuri (incluzand costurile cu riscul).

      142
  9. 12. Cronica de film: continuarea serialului The americans chineese version

    https://www.bbc.com/news/articles/cgl23xlrzp2o

    51
  10. 4. Nimeni vrea turisti! Banii lor sunt alta discutie!

    113
    • Depinde câți turiști ai… dacă sunt prea mulți proprietarii de apartamente vor prefera să închirieze pe o noapte la turisti decât pe un an la oameni normali. Chiriile cresc, firmele din zonă vor trebui să plătească salarii mai mari ori să se mute în alt oraș – iar cele mari se vor muta ca să plătească mai puțin. În final singurele locuri de muncă vor fi la firme de apartament care ofera servicii in turism (de genul ținut contabilitate, instalatori, magazine de suveniruri, etc) sau măturat pe jos și aranjat camera. Unii oameni mai vor sa facă si altceva in afara de turism… dacă ai făcut o faculate de mecanică poate ai vrea să te angajezi undeva unde construiești sau să proiectezi mașini nu vrei să te duci reparat uși de hotel.

      Deși suma încasată pe din turism pe care o vezi la știri e mare, doar o mică parte ajunge la angajații finali. Și de multe ori hotelurile mari aduc străini să lucreze mai ieftin așa că localnicii nu se aleg cu nimic.

      134
  11. 6. Să înțeleg că nu mai este angajatul Decathlon? Că dacă mai este, parca ar fi un conflict de interese.
    Știam că, cel puțin în multinationale, exista niste reglementări interne care interzic asemenea situații.

    35
    • A fost numit secretar de stat, cu toate avantajele si privilegiile care decurg avand aceasta functie.
      Dar nu stie nici macar ce atributii are, nu mai vorbim de implementare. Absolut adorabil.

      130
  12. 2. Daca imi amintesc bine Dedeman a avut o incursiune in Rep. Moldova (pe atunci mai mult ruseasca si cu limba proprie) acum multi ani. S-a retras de acolo ca, mnah, pana si coruptia trebuie sa-ti si rezolve problemele. Daca tot ce faci e sa ceri taxa de protectie si in rest totul merge greoi nu mai e coruptie, e mafie curata.

    Romania merge in directia asta unde coruptia e inlocuieta incet, incet de mafioti ce doar cer taxe de protectie. Nasol. Tu ai investi si mai mult intr-o tara d-asta!?

    Dar hai ca nu e rau nici ca investitorii nostri merg sa faca optimizari fiscale pe la altii.

    3. Teoretic, e bine. Practic incepe scoala si acum se fac si angajarile pentru clasele alea.

    4. Sunt curios cand cei ce lucreaza in primarie merg pe acolo, ce parere au!? Poate si ei cred ca ar fi frumos sa se repare.

    6. Pai daca omul se pricepe la de toate.. Si manager, si electrician..

    7. Si totusi, China, care produce mai mult decat toate celelalte tari la un loc e sub ei. Deci solutii sunt. Vointa nu prea.

    9. Eh, in cativa ani realizeaza din nou toata lumea ca unele lucruri se produc bine in Europa si, hai ca daca se chinuie, Japonia. O sa fie un pic nasol pana isi amintesc macar europenii de asta.

    10. Subiectul devine din ce in ce mai interesant.

    57
  13. În ritmul ăsta, prima brunetă mai are puțin și gata.

    20
  14. 3. cât le-a luat? 25 de ani? eram încă în liceu când apărea o lege cu reducerea efectivului în clase.
    dacă îmi amintesc corect, la vremea aia se vorbea de 15 copii în clasă la grădiniță. educatoarea de maică-mea avea 25-30.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.