Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
42 comentarii
NOU
#1
vax
Problema mea cu masinile electrice nu e neaparat ca n-am unde s-o incarc la drum lung, ci faptul ca salturile tehnologice de la an la an sunt atat de mari incat in 2 ani as avea ceva invechit. E ca si cu smartphoneurile acum 10-15 ani cand de la generatie la generatie erau diferente foarte mari.
Cred ca momentan solutia cea mai ok e plugin-hybrid.
00
NOU
#2
Nicu
Nu exista atata litiu cat sa faci macar un sfert din parcul auto mondial, nu exista capacitatea de a genera atata energie electica pentru a incarca toate bateriile si mai ales nu exista reteau de transport , vara in toata lumea sunt pene de curent din cauza unor amarate de aere conditionate.
00
NOU
#3
wtf
pana n-or avea autonomie de minim 1000 km
masina electrica e doar pentru copiii care vor sa se joace.
00
NOU
#4
alxzen
3 experti numarau o bila.
00
NOU
#5
Raul
wtf, la benzinarul meu sunt mulțumit dacă fac 550km cu un plin.
Nu autonomia este problema la noi, ci lipsa infrastructurii de încărcare.
Scenariul ideal pentru electrica, in Romania: stai la casă sau ai parcare cu stație de încărcare și o folosești unde ai treabă în oraș.
Dacă ești foarte comod și nu vrei să planifici fiecare încărcare, pentru drumuri lungi închiriezi o mașină sau dacă îți permiți, cumperi una doar pentru acest scop.
00
NOU
#6
Cristian
Eu zic să aștepți până la mașinile zburătoare.
00
NOU
#7
GruVe
Chiar misto linkul cu revenirea la gaz, sa mai tempereze din mania asta cu EV-urile.
00
NOU
#8
anonim
In principiu e ok sa revii la gaz. În practica în câțiva ani de zile datorita elanului gteta-thunbergist va fi complicat sa exploatezi o mașină cu motor termic. Impozite pana la cer. Restricții ecologice în orașe ba chiar in comune. Reducerea numărului de benzinării clasice (asta se pregătește, stai sa vezi).
Ideea e ca exploatarea unui vehicul electric este în acest moment mai scumpa decat a unuia clasic, în ciuda „subvențiilor”. Și atunci ce fac autoritățile? Taxe noi. Transforma UE și SUA într-un fel de ghetou ecologist.
00
NOU
#9
GruVe
Eu cred ca e foarte mult hype, fabricarea de EV-uri este scumpa si poluanta, infrastructura nu exista sau este insuficienta si ineficienta, vezi cat stai la incarcare.
In plus este un subiect la moda, mai ales pentru politicieni, care sa atraga voturi, dezbateri si fonduri.
As pune un pariu serios ca in viata noastra nu o sa se renunte la auto pe gaz.
Interesanta comparatie, ti se pare ca nu mai poti lua tigari sau ceva ?
Uita-te la BAT sau alte companii de tutun, crestere continua in ultimele 2 decenii.
00
NOU
#12
anonim
Nu mai exista ce fumam eu
Doar „mărci internaționale” și „electrice”
00
NOU
#13
nick
@4 toate asemenea mizerii sunt facute cu acordul si spaga primita de autoritatile statului. Proiectele care sunt aprobate in prima instanta cu spatii verzii sunt mai apoi modificate (distruse si mutilate) cu ACORDUL AUTORITATILOR care primesc spaga pentru asta. Multe blocuri din Floresti (si nu numai) au copy-paste dupa studiu geo iar autoritatile inchid ochii pentru aceste nereguli pentru spaga, multa spaga. Cea mai mare parte din blocurile de acolo au cel putin un etaj peste nivelul admis si aprobat initial. Instalatii care nu respecta proiectul initial, drumuri de access care nu respecta standardele si care au fost predate cu cota parte prorietarilor (teapa big time), betoane slabe, fier scos din fundatii, colectere apa pluviala sau trotuare? hat din parti.
Toate, dar absolut toate din aceste mizerii e din vina si cu complicitatea autoritatilor!!!!
Statul, prin angajatii sai, este complice in acest furt, inselatorie, bataie de joc!
Iar daca vrei dreptate si ajungi in instante vei avea alte suprize la fel de placute
00
NOU
#14
car
‘nu numai’ = la Bucuresti e multiplicat Florestiul de la Cluj; la sectorul 3 , primarul neacoita e cel mare dezvoltator de ghetouri din sector (scuze,nu el ci fratele lui…😜) ; face blocuri P+10 in zone de maxim P+4 , cu drumuri de acces pe care abia incape o masina, fara locuri de parcare. Dar a fost votat din nou, i se cumpara cotetele, deci putem spune ca romanii sunt foarte prosti….si foarte fericiti in prostia lor…cum e maneaua aia a Loredanei cu baietii aia intelectuali : ‘Feri,feri, fericire !’…
00
NOU
#15
CP
@car: In S3 intradevar primarul are neoficial investitii imobiliare, insa are tot interesul sa dezvolte si infrastructura, ca sa nu se transforme totul intr-un nou Militari. Daca te uiti cu atentie, vezi ca pe anumite strazi, nu a permis sa se construiasca foarte in strada, ci chiar se vede ca la un moment dat vor largi la 4 benzi – ma refer aici (fara sa stiu numele strazi) la drumul dintre Palladium Residence 1 si Palladium Residence 2. Deasemenea, zona are mai multe iesiri spre oras, iar asta ajuta destul de mult la trafic.
Zona va fi aglomerata intradevar, insa comparativ cu alte zone, se pune accent si pe infrastructura, nu doar la construit in prostie.
00
NOU
#16
car
man , esti angajat al lor ? vad ca ai pus si numele unor ‘rezidentiale’ facute de fratii caramida …care kkt infrastructura ? e bangalore zona aia …case langa blocuri de 3-4 etaje , intre care rasar semete blocurile de 10+ ale fratilor neacoita ….canci spatii verzi , sunt de fapt doar 3 iesiri spre bulevarde , deja gatuite…cand s-or muta miile de oameni in blocurile de acolo o sa fie o placere sa pleci dimineata…si sa iti spun cum face el ‘infrastructura’ : asfalteaza peste terenuri proprietate privata iar cand se duc oamenii la el , ii trimite la Primaria Generala ca cica e investitia lor …de ce crezi ca i-a oprit Nicusor PUZ-ul ? Facea mizeriile astea in complicitate cu nasi-sa Firea …unui proprietar care si-a ingradit terenul si nu a putut sa intre pe el , i-a crescut impozitul de 5 ori prin hotarare de consiliu local…verifica pe portalul instantelor de judecata, ca i-a dat omul in judecata si este legat dosarul de procesul intentat de Nicusor si USR pt PUZ sector 3
00
NOU
#17
CP
Nu, nu sunt angajat de al lor. Insa am cumparat in zona apartamente, si pot vorbi de la firul ierbii. Stai linistit, ca abuzuri ale S3 le cunosc pe propria piele. Nu stiu daca aici sau la Cetin, am povestit abuzurile politiei locale, prin hotari de CL, prin care masinile de firma nu pot parca regulamentar pe spatiul public sau in parcarile publice. Ca asa a vrut mister Negoita. Pac – amenda 2000 ron / parcare. Am marcat 3 amenzi pana acum. Asadar, nu il am pe Negoita la suflet din punctul asta de vedere.
Cu toate astea, ce treaba are sula cu prefectura? Omul e pus pe fapte, si se vede. Ca mie nu imi convine ca mi-a puscat amenzile alea, aia e. Insa nu pot nega realitatea.
Ce zici tu acolo cu strazile gatuite sau mai stiu eu ce. Hai sa vedem putin si cauza: taranii care vin de la taranoaia, si sunt obisnuiti sa parcheze ca la ei ulita. Ca nu vor sau permit sa-si cumpere sau inchirieze un loc de parcare civilizat.
Am zis de cele doua complexe, pt ca nu stiu numele celorlalte, iar acolo e vizibila retragerea tuturor complexurilor, pt a face ulterior 4 benzi.
Nu sunt avocatul lor, nu ii ridic in slavi, insa zi-mi tu o alta zona din Bucuresti, unde infrastructura e la fel ca aici. Nu am zis ca e excelenta, insa macar a facut mult mai mult ca altii. Repet ce am spus si in prima postare: are tot interesul, pt ca are investitii imobiliare.
00
NOU
#18
Ionuț
Acum că e doamna Melinda disponibilă pe piață, poate te măriți și tu și face om serios din tine.
00
NOU
#19
vali
umblă vorba că nu prea se fute, de aia Bill căuta în altă parte.
NOU
#20
GigiGicu
Bill nu-i meserias ca tine. O convingi tu
00
NOU
#21
John Temple
@Vali: și urâtă și proastă nu-ș ce dracu’ o văzut la ea.
Acum o să scoată o carte: „Cum am devenit miliardară fiind ruptă-n cur: m-am măritat cu un miliardar”.
00
NOU
#22
Midu
credca pe Bill l-a stricat prietenia cu Paul Allen (dinainte sa moara). Ei erau acu 40 de ani parteneri, acum el e cu hoasca care il duce prin africa , si Paul e cu bono si dicaprio (si bineinteles cu armata de bagaboante ce vin din urma) pe yacht .
deja e confirmat de lursen cu juma de gura ca fac un yacht hibrid ptr un client aonim(adica gates).
Din toate stirile de mai sus, cea despre EV va fi probabil cea mai comentata, pentru ca romanii se pricep la… masini (stiri restul).
Da, incarcatul EV e frustrant, si nimeni nu iti spune ca EV ca masina principala e o aventura care devine rapid frustranta.
Sunt de doi ani proprietar de EV ca masina de oras, asa ca iata cateva idei:
1. Cum se zice mai sus, EV evolueaza rapid de la an la an, dar mai ales dpdv al vitezei de incarcare la prizele Type II (pe care le poti avea si acasa), si al capacitatii bateriei (nu al proprietatilor sale).
1.1. EV se devalorizeaza imens, pentru ca nu sunt multi doritori de SH si apar des modele noi. Iei un EV pentru urmatorii 10 ani si faci mari economii.
2. In acest moment producatorii fac EV-uri de-a sila, incercand vechea metoda, in care incep cu Logan, apoi in fiecare an ii mai adauga cate un feature, sa mulga piata treptat.
3. EV poate fi folosita (foarte greu) ca masina principala, dar realist merita ca a doua masina din familie, de oras.
In oras si imprejurimi este ideala, pentru ca mergi aproape gratuit dpdv al combustibilului.
4. Daca stati la bloc, uitati de EV.
Statiile fast charge sunt putine, foarte scumpe, iar cele free sunt ocupate non stop, mai ales de Uber & Co.
4.1 Pretul la fast charge este 1.9lei/kw, iar acasa e 0.6-0.7 lei/kw.
Daca platesti la Fast Charge, te costa cam cat un ICE decent, dar se abuzeaza de pozitiile de monopol; nu exista concurenta reala.
Chiar si asa, statile fast se strica des si adesea se repara fff greu, deci e riscant sa te bazezi la drum lung pe ele.
5. Daca stai la casa, atunci poti incarca in fiecare seara, cu cat te lasa bransamentul electric sau cu cat te lasa masina (cost cuting). Noaptea incarcati cam orice baterie cu Type II.
6. O statie de incarcare Type II (EVSE) e un dispozitiv simplu, vandut la suprapret in Romania.
Cumparati cu livrare din Europa de pe Aliexpress, la 50% din pret. Nu inghititi minciunile de marketing, ca va ia foc casa si masina daca nu are marcaj CE (chinezii pun ce marcaj le cereti, oricum).
7. Range-ul real al masinii difera f mult in fct de talpa, viteza si… temperatura exteriorara, dar exista o formula pentru autonomia reala: jumatate din autonomia declarata de producator! Asta e f important de retinut.
8. EV va deveni „popular” in Romania, la 15 ani dupa ce nu se vor mai produce ICE.
Reteaua electrica e praf si intinsa la limita, clasa medie sta la bloc, iar in afara marilor orase nu vezi masini noi, dimpotriva.
9. Astept ca multinationalele sa dea angajatilor EV; momentan e trendul pe hibrid.
00
NOU
#26
sfatuitoru
Nu vad o problema intre EV si statul la bloc. Intre blocuri se pot monta statii de incarcare (de primarie, prin concesionare, diverse metode…). Eu stiu cateva rezidentiale noi ce au statii de incarcare in parcare, bine nu pe toate locurile, doar vre-o 2-3 a cate 2 sloturi de incarcare. Eu mi-am luat apartament cu parcare subterana si fiecare loc de parcare are priza 220V (stiu, nu e fast charge, dar merge pt. un plug-in)
00
NOU
#27
Bogumil
Au incercat destui sa traga cablu in fata blocului si la primarie au ramas perplecsi.
E nevoie de bransament nou, tras de la dracu, pe teren public.
Nu iti da nimeni avize, iar costul e prohibitiv.
La andamblurile noi e lege sa se traga conductori pt statii X de incarcare si cam atat.
Nu zice ce putere si asta e o prb, ca 3 statii de 22kw Type 2 si te mai pun astia sa pui un Trafo de 50000 eur min.
00
NOU
#28
DFT
De acord cu absolut tot ceea ce ai zis. Aia 1 din 5 s-au bagat in hype ca vaca fara sa studieze problema intai. La noi in Romanistan daca nu ai casa nu se merita EV si chiar si cu o casa e cam necesar 2, sau EV pentru nevete si inchiriat pentru concedii ( Desi, sincer, vreau sa-l vad pe ala care reuseste sa conduca ~400km, cat duce un id3 de 77, fara o pauza de pishare mancare orice mai lunga. La dracu, nu suntem toti Dumnezei ca wtf sa facem 1000km dintr-un foc ).
Cu ce nu sunt de acord e la statia de incarcare. La 7kW, sa zicem, la trifazic 11 si respectiv 22kW nu m-as baga la chinezarii – deja se complica lucrurile. Mai degraba mi l-as face singur decat sa cumpar una de acolo. Mai tii minte cablurile de Pixel USB-C care luau foc ca chinezii e destepti si nu voiau sa respecte specificatiile? Si aia era la un amarat de telefon. Daca doamne feri se intampla ceva, trebuie sa am pe cine trage de urechi prin metode legale, nu ia-l de unde nu-i AlienExpress.
00
NOU
#29
Bogumil
Acum, europenii tind sa puna 11kw trifazic pe ev, ceea ce e decent.
Exceptia excele ta e Zoe cu 22kw pe Type 2!
Din pacate, japonezii inca merg pe monofazat 6kw! Asta ca sa mearga si in US fara prb si modificari.
Type 2 nu prea are ce sa arda.
E un contactor amarat si un controller.
Cablurile si chinezii le nimeresc, nu e problema.
Daca vrei sa dai 1000+ eur pe o statie, doar pt placebo, sunt banii tai.
Da, o poti face singur, dar e de munca si nu stiu daca mai merita.
00
NOU
#30
Anda
nu cred ca am vazut vreodata sediu de birouri mai urat ca ala de la Unilever.
00
NOU
#31
Alin(a)
3. „Un roi gigantic de țânțari modificați genetic se PREGĂTEȘTE să invadeze…”
@5 halal studiu din 2012 pana in 2018 cand vitezele de incarcare nu sareau de 50 KW. Si normal cand te uita dumnezeu in statia de incarcare ca lumea mai avea si alta treaba. Acum suntem in 2021 si Hiunday 5 pleaca cu o viteza de incarcare de 200 KW, orice rapciuga are 100->150 KW. Pt tarile mai moderne ca la noi tot pe 50KW suntem datorita statiilor. A adus Tesla 2 superchargere dar cam atat din ce stiu eu. Parca mai avem 2-3 de 100KW din ce zicea baiatul ala de la Ecodrive dar cam atat.
Să nu lăsăm faptele să strice un articol bun de clickbait.
Mulți jurnaliști își vor câștiga pâinea de pe acel articol care nu are nici o legătură cu realitatea.
Câți din ăia s-au mutat poate altundeva unde nu mai aveau unde să încarce?
Câți din ei aveau Nissan Leaf și poate nevoile au crescut și nu își permiteau Tesla sau cum zici tu, măcar o Hyundai ceva, pentru că încă nu erau lansate?
De faza cu încărcătoarele nici n-are rost să mai zic, ai zis bine, comparăm 50 kwh care în baterii mici oricum scade, cu ce avem zilele astea, nu se compară, s-au înjumătățit timpii practic.
Bine, asta dacă ai dublat capacitatea bateriei și a încărcătorului ceea ce cu noile generații lansate s-a cam întâmplat, cam toate au baterii peste 50 kwh.
Pe lângă asta, câți pur și simplu nu au luat electrică pentru că și-au dat seama că nu le place sau nu e pentru ei și gata. Vor să facă drumuri mai lungi, poate au alte nevoi.
„A făcut aia mică 18 ani și gata, Bill Gates anunță divorțul”
Mr. Bill a lansat un film despre el si contributia fundatiei lui, film in care relatia cu Melinda este prezentata foarte frumos… ceea ce se pare ca nu era chiar asa. [Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates, e pe Netflix]
Deci clar: Un film mincinos si manipulator, vor sa ascunda faptul ca cipurile 5G din vaccinurile lui bill gates sunt bine mersi (sic!)
00
NOU
#37
Midu
in documentarul netflix omu pleca de acasa sa stea singur in padure(sau, ma rog, la cabana). si interviurile lor erau separate daca imi aduc bine aminte.
am vazut insa ceva pe youtube parca, mai demult, in care povestea un nene faptul ca melinda i-a atras atentia lui bill taman prin faptul ca era „cel mai a dreacu” manager microsoft in afara de el insusi. era „goal oriented” si „intense”.
ca sa imi eliberez conspirationistul launtric, mi-as putea imagina o scena in care ea il asteapta acasa, cu facaletul in mana, intreband: „ba nenoricitule, ai adus apa curenta in namibia?”
Chelul de la Amazon a divorțat de femeie dar sunt în continuare împreună.
Billy divorțează și el dar ce să vezi… sunt și vor fi în continuare împreună.
Să mai spunem că tipii ăștia doi sunt susținători înrăiți ai ideii de taxare a bogaților dar să vezi, a profitului acestora, profit care este zero sau tinde spre zero fiindcă este spălat prin diverse off-shore-uri?
Oare nu-i nimic suspect aici?
Nu cumva se anunță o criză economică globală serioasă și se protejează de o viitoare taxare comunism style sau care să fie de fapt adevăratul motiv?
00
NOU
#41
Bogumil
Presimt ca Melinda se pregateste sa isi ia cetatenie romana, ca impozitele sunt mici.
Astia au zeci de miliarde usd ma si nu le iau cu ei in urmatoarea viata! (Zeci de miliarde!!!)
Vor sa lase copiilor doar… 10 milioane de caciula. E o gandire le care voi nu o puteti avea.
Eu au avut bani fara numar jumatate din viata si nu prea ai ce sa cumperi cu atatia bani! Chiar nu ai.
La un moment dat iti trece dorinta de a avea, de a cumpara!
De aia nici nu dau 2 usd pe moda, nu au ce dovedi, ei se simt bine in pielea lor.
Nemurirea si tineretea inca nu se pot cumpara, vezi amicul Jobs rapus de cancer pancreatic.
00
NOU
#42
Tudor
Bezos e cu ceva prezentatoare TV. Probabil Bill s-a inspirat de la el.
Problema mea cu masinile electrice nu e neaparat ca n-am unde s-o incarc la drum lung, ci faptul ca salturile tehnologice de la an la an sunt atat de mari incat in 2 ani as avea ceva invechit. E ca si cu smartphoneurile acum 10-15 ani cand de la generatie la generatie erau diferente foarte mari.
Cred ca momentan solutia cea mai ok e plugin-hybrid.
Nu exista atata litiu cat sa faci macar un sfert din parcul auto mondial, nu exista capacitatea de a genera atata energie electica pentru a incarca toate bateriile si mai ales nu exista reteau de transport , vara in toata lumea sunt pene de curent din cauza unor amarate de aere conditionate.
pana n-or avea autonomie de minim 1000 km
masina electrica e doar pentru copiii care vor sa se joace.
3 experti numarau o bila.
wtf, la benzinarul meu sunt mulțumit dacă fac 550km cu un plin.
Nu autonomia este problema la noi, ci lipsa infrastructurii de încărcare.
Scenariul ideal pentru electrica, in Romania: stai la casă sau ai parcare cu stație de încărcare și o folosești unde ai treabă în oraș.
Dacă ești foarte comod și nu vrei să planifici fiecare încărcare, pentru drumuri lungi închiriezi o mașină sau dacă îți permiți, cumperi una doar pentru acest scop.
Eu zic să aștepți până la mașinile zburătoare.
Chiar misto linkul cu revenirea la gaz, sa mai tempereze din mania asta cu EV-urile.
In principiu e ok sa revii la gaz. În practica în câțiva ani de zile datorita elanului gteta-thunbergist va fi complicat sa exploatezi o mașină cu motor termic. Impozite pana la cer. Restricții ecologice în orașe ba chiar in comune. Reducerea numărului de benzinării clasice (asta se pregătește, stai sa vezi).
Ideea e ca exploatarea unui vehicul electric este în acest moment mai scumpa decat a unuia clasic, în ciuda „subvențiilor”. Și atunci ce fac autoritățile? Taxe noi. Transforma UE și SUA într-un fel de ghetou ecologist.
Eu cred ca e foarte mult hype, fabricarea de EV-uri este scumpa si poluanta, infrastructura nu exista sau este insuficienta si ineficienta, vezi cat stai la incarcare.
In plus este un subiect la moda, mai ales pentru politicieni, care sa atraga voturi, dezbateri si fonduri.
As pune un pariu serios ca in viata noastra nu o sa se renunte la auto pe gaz.
@gruve
Ba chiar în 20 de ani. Dieselul e condamnat. Proprietarii de diesel sunt cam cum erau fumătorii la începutul anilor 2000
https://www.bavariannews.com/blog/2019/01/09/everything-you-need-to-know-about-diesel-bans/
@anonim
Interesanta comparatie, ti se pare ca nu mai poti lua tigari sau ceva ?
Uita-te la BAT sau alte companii de tutun, crestere continua in ultimele 2 decenii.
Nu mai exista ce fumam eu
Doar „mărci internaționale” și „electrice”
@4 toate asemenea mizerii sunt facute cu acordul si spaga primita de autoritatile statului. Proiectele care sunt aprobate in prima instanta cu spatii verzii sunt mai apoi modificate (distruse si mutilate) cu ACORDUL AUTORITATILOR care primesc spaga pentru asta. Multe blocuri din Floresti (si nu numai) au copy-paste dupa studiu geo iar autoritatile inchid ochii pentru aceste nereguli pentru spaga, multa spaga. Cea mai mare parte din blocurile de acolo au cel putin un etaj peste nivelul admis si aprobat initial. Instalatii care nu respecta proiectul initial, drumuri de access care nu respecta standardele si care au fost predate cu cota parte prorietarilor (teapa big time), betoane slabe, fier scos din fundatii, colectere apa pluviala sau trotuare? hat din parti.
Toate, dar absolut toate din aceste mizerii e din vina si cu complicitatea autoritatilor!!!!
Statul, prin angajatii sai, este complice in acest furt, inselatorie, bataie de joc!
Iar daca vrei dreptate si ajungi in instante vei avea alte suprize la fel de placute
‘nu numai’ = la Bucuresti e multiplicat Florestiul de la Cluj; la sectorul 3 , primarul neacoita e cel mare dezvoltator de ghetouri din sector (scuze,nu el ci fratele lui…😜) ; face blocuri P+10 in zone de maxim P+4 , cu drumuri de acces pe care abia incape o masina, fara locuri de parcare. Dar a fost votat din nou, i se cumpara cotetele, deci putem spune ca romanii sunt foarte prosti….si foarte fericiti in prostia lor…cum e maneaua aia a Loredanei cu baietii aia intelectuali : ‘Feri,feri, fericire !’…
@car: In S3 intradevar primarul are neoficial investitii imobiliare, insa are tot interesul sa dezvolte si infrastructura, ca sa nu se transforme totul intr-un nou Militari. Daca te uiti cu atentie, vezi ca pe anumite strazi, nu a permis sa se construiasca foarte in strada, ci chiar se vede ca la un moment dat vor largi la 4 benzi – ma refer aici (fara sa stiu numele strazi) la drumul dintre Palladium Residence 1 si Palladium Residence 2. Deasemenea, zona are mai multe iesiri spre oras, iar asta ajuta destul de mult la trafic.
Zona va fi aglomerata intradevar, insa comparativ cu alte zone, se pune accent si pe infrastructura, nu doar la construit in prostie.
man , esti angajat al lor ? vad ca ai pus si numele unor ‘rezidentiale’ facute de fratii caramida …care kkt infrastructura ? e bangalore zona aia …case langa blocuri de 3-4 etaje , intre care rasar semete blocurile de 10+ ale fratilor neacoita ….canci spatii verzi , sunt de fapt doar 3 iesiri spre bulevarde , deja gatuite…cand s-or muta miile de oameni in blocurile de acolo o sa fie o placere sa pleci dimineata…si sa iti spun cum face el ‘infrastructura’ : asfalteaza peste terenuri proprietate privata iar cand se duc oamenii la el , ii trimite la Primaria Generala ca cica e investitia lor …de ce crezi ca i-a oprit Nicusor PUZ-ul ? Facea mizeriile astea in complicitate cu nasi-sa Firea …unui proprietar care si-a ingradit terenul si nu a putut sa intre pe el , i-a crescut impozitul de 5 ori prin hotarare de consiliu local…verifica pe portalul instantelor de judecata, ca i-a dat omul in judecata si este legat dosarul de procesul intentat de Nicusor si USR pt PUZ sector 3
Nu, nu sunt angajat de al lor. Insa am cumparat in zona apartamente, si pot vorbi de la firul ierbii. Stai linistit, ca abuzuri ale S3 le cunosc pe propria piele. Nu stiu daca aici sau la Cetin, am povestit abuzurile politiei locale, prin hotari de CL, prin care masinile de firma nu pot parca regulamentar pe spatiul public sau in parcarile publice. Ca asa a vrut mister Negoita. Pac – amenda 2000 ron / parcare. Am marcat 3 amenzi pana acum. Asadar, nu il am pe Negoita la suflet din punctul asta de vedere.
Cu toate astea, ce treaba are sula cu prefectura? Omul e pus pe fapte, si se vede. Ca mie nu imi convine ca mi-a puscat amenzile alea, aia e. Insa nu pot nega realitatea.
Ce zici tu acolo cu strazile gatuite sau mai stiu eu ce. Hai sa vedem putin si cauza: taranii care vin de la taranoaia, si sunt obisnuiti sa parcheze ca la ei ulita. Ca nu vor sau permit sa-si cumpere sau inchirieze un loc de parcare civilizat.
Am zis de cele doua complexe, pt ca nu stiu numele celorlalte, iar acolo e vizibila retragerea tuturor complexurilor, pt a face ulterior 4 benzi.
Nu sunt avocatul lor, nu ii ridic in slavi, insa zi-mi tu o alta zona din Bucuresti, unde infrastructura e la fel ca aici. Nu am zis ca e excelenta, insa macar a facut mult mai mult ca altii. Repet ce am spus si in prima postare: are tot interesul, pt ca are investitii imobiliare.
Acum că e doamna Melinda disponibilă pe piață, poate te măriți și tu și face om serios din tine.
umblă vorba că nu prea se fute, de aia Bill căuta în altă parte.
Bill nu-i meserias ca tine. O convingi tu
@Vali: și urâtă și proastă nu-ș ce dracu’ o văzut la ea.
Acum o să scoată o carte: „Cum am devenit miliardară fiind ruptă-n cur: m-am măritat cu un miliardar”.
credca pe Bill l-a stricat prietenia cu Paul Allen (dinainte sa moara). Ei erau acu 40 de ani parteneri, acum el e cu hoasca care il duce prin africa , si Paul e cu bono si dicaprio (si bineinteles cu armata de bagaboante ce vin din urma) pe yacht .
deja e confirmat de lursen cu juma de gura ca fac un yacht hibrid ptr un client aonim(adica gates).
Io zic ca doar optimizeaza fiscal niste treburi.
Batalia de la Karansebes in imagini: https://m.youtube.com/watch?v=moXgYEaYW54
Din toate stirile de mai sus, cea despre EV va fi probabil cea mai comentata, pentru ca romanii se pricep la… masini (stiri restul).
Da, incarcatul EV e frustrant, si nimeni nu iti spune ca EV ca masina principala e o aventura care devine rapid frustranta.
Sunt de doi ani proprietar de EV ca masina de oras, asa ca iata cateva idei:
1. Cum se zice mai sus, EV evolueaza rapid de la an la an, dar mai ales dpdv al vitezei de incarcare la prizele Type II (pe care le poti avea si acasa), si al capacitatii bateriei (nu al proprietatilor sale).
1.1. EV se devalorizeaza imens, pentru ca nu sunt multi doritori de SH si apar des modele noi. Iei un EV pentru urmatorii 10 ani si faci mari economii.
2. In acest moment producatorii fac EV-uri de-a sila, incercand vechea metoda, in care incep cu Logan, apoi in fiecare an ii mai adauga cate un feature, sa mulga piata treptat.
3. EV poate fi folosita (foarte greu) ca masina principala, dar realist merita ca a doua masina din familie, de oras.
In oras si imprejurimi este ideala, pentru ca mergi aproape gratuit dpdv al combustibilului.
4. Daca stati la bloc, uitati de EV.
Statiile fast charge sunt putine, foarte scumpe, iar cele free sunt ocupate non stop, mai ales de Uber & Co.
4.1 Pretul la fast charge este 1.9lei/kw, iar acasa e 0.6-0.7 lei/kw.
Daca platesti la Fast Charge, te costa cam cat un ICE decent, dar se abuzeaza de pozitiile de monopol; nu exista concurenta reala.
Chiar si asa, statile fast se strica des si adesea se repara fff greu, deci e riscant sa te bazezi la drum lung pe ele.
5. Daca stai la casa, atunci poti incarca in fiecare seara, cu cat te lasa bransamentul electric sau cu cat te lasa masina (cost cuting). Noaptea incarcati cam orice baterie cu Type II.
6. O statie de incarcare Type II (EVSE) e un dispozitiv simplu, vandut la suprapret in Romania.
Cumparati cu livrare din Europa de pe Aliexpress, la 50% din pret. Nu inghititi minciunile de marketing, ca va ia foc casa si masina daca nu are marcaj CE (chinezii pun ce marcaj le cereti, oricum).
7. Range-ul real al masinii difera f mult in fct de talpa, viteza si… temperatura exteriorara, dar exista o formula pentru autonomia reala: jumatate din autonomia declarata de producator! Asta e f important de retinut.
8. EV va deveni „popular” in Romania, la 15 ani dupa ce nu se vor mai produce ICE.
Reteaua electrica e praf si intinsa la limita, clasa medie sta la bloc, iar in afara marilor orase nu vezi masini noi, dimpotriva.
9. Astept ca multinationalele sa dea angajatilor EV; momentan e trendul pe hibrid.
Nu vad o problema intre EV si statul la bloc. Intre blocuri se pot monta statii de incarcare (de primarie, prin concesionare, diverse metode…). Eu stiu cateva rezidentiale noi ce au statii de incarcare in parcare, bine nu pe toate locurile, doar vre-o 2-3 a cate 2 sloturi de incarcare. Eu mi-am luat apartament cu parcare subterana si fiecare loc de parcare are priza 220V (stiu, nu e fast charge, dar merge pt. un plug-in)
Au incercat destui sa traga cablu in fata blocului si la primarie au ramas perplecsi.
E nevoie de bransament nou, tras de la dracu, pe teren public.
Nu iti da nimeni avize, iar costul e prohibitiv.
La andamblurile noi e lege sa se traga conductori pt statii X de incarcare si cam atat.
Nu zice ce putere si asta e o prb, ca 3 statii de 22kw Type 2 si te mai pun astia sa pui un Trafo de 50000 eur min.
De acord cu absolut tot ceea ce ai zis. Aia 1 din 5 s-au bagat in hype ca vaca fara sa studieze problema intai. La noi in Romanistan daca nu ai casa nu se merita EV si chiar si cu o casa e cam necesar 2, sau EV pentru nevete si inchiriat pentru concedii ( Desi, sincer, vreau sa-l vad pe ala care reuseste sa conduca ~400km, cat duce un id3 de 77, fara o pauza de pishare mancare orice mai lunga. La dracu, nu suntem toti Dumnezei ca wtf sa facem 1000km dintr-un foc ).
Cu ce nu sunt de acord e la statia de incarcare. La 7kW, sa zicem, la trifazic 11 si respectiv 22kW nu m-as baga la chinezarii – deja se complica lucrurile. Mai degraba mi l-as face singur decat sa cumpar una de acolo. Mai tii minte cablurile de Pixel USB-C care luau foc ca chinezii e destepti si nu voiau sa respecte specificatiile? Si aia era la un amarat de telefon. Daca doamne feri se intampla ceva, trebuie sa am pe cine trage de urechi prin metode legale, nu ia-l de unde nu-i AlienExpress.
Acum, europenii tind sa puna 11kw trifazic pe ev, ceea ce e decent.
Exceptia excele ta e Zoe cu 22kw pe Type 2!
Din pacate, japonezii inca merg pe monofazat 6kw! Asta ca sa mearga si in US fara prb si modificari.
Type 2 nu prea are ce sa arda.
E un contactor amarat si un controller.
Cablurile si chinezii le nimeresc, nu e problema.
Daca vrei sa dai 1000+ eur pe o statie, doar pt placebo, sunt banii tai.
Da, o poti face singur, dar e de munca si nu stiu daca mai merita.
nu cred ca am vazut vreodata sediu de birouri mai urat ca ala de la Unilever.
3. „Un roi gigantic de țânțari modificați genetic se PREGĂTEȘTE să invadeze…”
Parcă-i aud:
Țânțarul 1: Băi, gata, intrăm în Florida?
Țânțarul 2: Bă, mai stai puuuțin c-am supa de roșii pe foc…10 min. hai, un sfert de oră
și-s gata și eu…
Țântarul 3: Hai mă coiae, mereu faci așa, duuuu-te dracu’ de bou!
Țânțarul1: Gata mă, intrăm, lăsați-l pă mormolocu’ ăla fomist…a prins și el un ciclu
și-acum suge la OB-ul ăla ca prostu’…îl scot de la întreținere , îi dau și cu
RAID© și dă-l în morții mă-sii!
….
Mișto titlu!
Și China a pierdut controlul unei rachete care și-a schimbat traiectoria și se îndreaptă spre Pământ. Nu toată, însă resturile vor ateriza ori peste New York, or Beijing, Madrid, cine știe?
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9537979/A-21-TON-Chinese-rocket-tumbling-Earth-shower-debris-populated-areas.html
@5 halal studiu din 2012 pana in 2018 cand vitezele de incarcare nu sareau de 50 KW. Si normal cand te uita dumnezeu in statia de incarcare ca lumea mai avea si alta treaba. Acum suntem in 2021 si Hiunday 5 pleaca cu o viteza de incarcare de 200 KW, orice rapciuga are 100->150 KW. Pt tarile mai moderne ca la noi tot pe 50KW suntem datorita statiilor. A adus Tesla 2 superchargere dar cam atat din ce stiu eu. Parca mai avem 2-3 de 100KW din ce zicea baiatul ala de la Ecodrive dar cam atat.
Să nu lăsăm faptele să strice un articol bun de clickbait.
Mulți jurnaliști își vor câștiga pâinea de pe acel articol care nu are nici o legătură cu realitatea.
Câți din ăia s-au mutat poate altundeva unde nu mai aveau unde să încarce?
Câți din ei aveau Nissan Leaf și poate nevoile au crescut și nu își permiteau Tesla sau cum zici tu, măcar o Hyundai ceva, pentru că încă nu erau lansate?
De faza cu încărcătoarele nici n-are rost să mai zic, ai zis bine, comparăm 50 kwh care în baterii mici oricum scade, cu ce avem zilele astea, nu se compară, s-au înjumătățit timpii practic.
Bine, asta dacă ai dublat capacitatea bateriei și a încărcătorului ceea ce cu noile generații lansate s-a cam întâmplat, cam toate au baterii peste 50 kwh.
Pe lângă asta, câți pur și simplu nu au luat electrică pentru că și-au dat seama că nu le place sau nu e pentru ei și gata. Vor să facă drumuri mai lungi, poate au alte nevoi.
https://www.news.ro/eveniment/sindicatul-europol-femeie-luata-de-pe-strada-si-fortata-sa-intre-intr-un-autoturism-la-craiova-salvata-de-un-politist-si-un-jandarm-aflati-in-apropiere-1922401403082021052320156949
Vedeți că muncește Politia Română? Dacă suntem cuminți, luna viitoare ne mai dă Europol o știre pozitivă
„A făcut aia mică 18 ani și gata, Bill Gates anunță divorțul”
Mr. Bill a lansat un film despre el si contributia fundatiei lui, film in care relatia cu Melinda este prezentata foarte frumos… ceea ce se pare ca nu era chiar asa. [Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates, e pe Netflix]
Deci clar: Un film mincinos si manipulator, vor sa ascunda faptul ca cipurile 5G din vaccinurile lui bill gates sunt bine mersi (sic!)
in documentarul netflix omu pleca de acasa sa stea singur in padure(sau, ma rog, la cabana). si interviurile lor erau separate daca imi aduc bine aminte.
am vazut insa ceva pe youtube parca, mai demult, in care povestea un nene faptul ca melinda i-a atras atentia lui bill taman prin faptul ca era „cel mai a dreacu” manager microsoft in afara de el insusi. era „goal oriented” si „intense”.
ca sa imi eliberez conspirationistul launtric, mi-as putea imagina o scena in care ea il asteapta acasa, cu facaletul in mana, intreband: „ba nenoricitule, ai adus apa curenta in namibia?”
4. Florești Leordeni
Bătălia de la Karansebeș… :)))))))
https://youtu.be/KDbY6b7sseA
Chelul de la Amazon a divorțat de femeie dar sunt în continuare împreună.
Billy divorțează și el dar ce să vezi… sunt și vor fi în continuare împreună.
Să mai spunem că tipii ăștia doi sunt susținători înrăiți ai ideii de taxare a bogaților dar să vezi, a profitului acestora, profit care este zero sau tinde spre zero fiindcă este spălat prin diverse off-shore-uri?
Oare nu-i nimic suspect aici?
Nu cumva se anunță o criză economică globală serioasă și se protejează de o viitoare taxare comunism style sau care să fie de fapt adevăratul motiv?
Presimt ca Melinda se pregateste sa isi ia cetatenie romana, ca impozitele sunt mici.
Astia au zeci de miliarde usd ma si nu le iau cu ei in urmatoarea viata! (Zeci de miliarde!!!)
Vor sa lase copiilor doar… 10 milioane de caciula. E o gandire le care voi nu o puteti avea.
Eu au avut bani fara numar jumatate din viata si nu prea ai ce sa cumperi cu atatia bani! Chiar nu ai.
La un moment dat iti trece dorinta de a avea, de a cumpara!
De aia nici nu dau 2 usd pe moda, nu au ce dovedi, ei se simt bine in pielea lor.
Nemurirea si tineretea inca nu se pot cumpara, vezi amicul Jobs rapus de cancer pancreatic.
Bezos e cu ceva prezentatoare TV. Probabil Bill s-a inspirat de la el.