Știrile zilei – 3 august 2020

  1. Pistrui . Verde . Brunetă . Blondă . Drum . Oraș . Oraș . Maci . Negresă
  2. Cîțu e optimist
  3. BCR e pe profit
  4. Și PCGarage
  5. Spania anunță un declin economic de 18%
  6. Un articol cerebral despre freelancing
  7. Îl vrei la Constanța?
  8. Prosecco e în pericol, influencerițele on high alert
  9. Nici o idee, nici o soluție pentru redeschiderea școlilor
  10. Cronica de tehnologie
  11. Cronica de business

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Sa mearga influenceritele sa culeaga.. fac miscare.. fac bani… si cadre misto pt instagram :)

    00
    • Ar avea de câștigat și moșii italieni din treaba asta, că-i cam nasol să treci vama în perioada asta

      00
    • Numai că la sfârșit or să dea foc la cultură ca să arate cât de eco sunt.

      00
    • Asa, acum ca nu mai au acces la „sclavi” ieftini, gata cu șmecheria. Sa incerce cu personal din zona platit ca pe români si bulgari, broscarii naibii.

      00
  2. infrastructura electrică din casă sigur nu o să țină pentru atâtea laptopuri, ca să nu mai zicem de rețelele de internet, o să fie amuzant

    00
    • Un laptop consuma putin, intre 20 si 150 watt, in functie de model si modul de lucru, cat un bec din zilele de aur. Internetul va fi o posibila problema, dar sunt si acolo solutii.

      00
    • Un laptop racheta are incarcator de 100-120W, un uscator de par are de la 1000W is sus. Fa tu matematica.
      Reteaua de internet posibil sa sughite pe unde e mai veche dar unde-i trasa fibra nu prea ar trebui sa fie probleme.

      00
    • 2 laptopuri, 2 docking station, 4 monitoare – consum mediu 130 Wh
      1 kWh pentru o zi de lucru.

      00
  3. Legat de punctul 2: dormi linistit, FNI vegheaza.

    00
  4. eu sper că mărețul guvern va conștientiza măcar niște lucruri în abordarea educației din toamnă: că anul școlar care vine e total excepțional, că sunt incompetenți, că nu au resurse și că nu există minuni. și practic, în aceste condiții, realmente singurul lucru pe care-l pot face acum, în condițiile în care nu au făcut nimic până acum, e să reducă povara programelor școlare la jumătate, pentru maximum un an. altfel spus, în timp ce jumătate dintre elevi stau acasă, ei nu participă la educația online (greoaie și fără efecte pozitive), ci realmente lucrează la temele primite în săptămâna în care au fost la școală și atât. fiecare cadru didactic predă jumătate din materie, de două ori, fiecărei jumătăți de clasă. bineînțeles, acest lucru va crea probleme peste tot, dar decalajele vor fi asimilate în anii următori, în paralel cu o aerisire totală a programelor (aerisire care trebuia să înceapă deja)

    atenție specială trebuie doar la nivelul clasei întâi și la nivelul clasei a 12-a, dar și aici o programare deșteaptă a materiei o poate face a fi suficientă pentru un an de criză.

    (p.s. sper că cenzura instituită de fluture la comentariile de la articolul lui mi se aplică doar mie, deși eu nu mai văd comentarii noi de la nr. 160 în sus)

    00
    • nu au mai fost comentarii. duminică, lumea stă liniștită, nu sunt toți pe net.

    • sigur. numai că un comentariu, al 161-lea, a stat vreun minut pe site.

      00
    • Solutia de bun simt e sa faca materia in format video, cu o durata de 10-15 minute, iar profesorii doar sa discute cu elevii pe baza materialelor, fara sa mai predea iar la final se da un scurt test cu variante din subiectul zilei respective.

      00
    • berenger, cînd vă aud cu aerisirea programei mă apucă rîsul și plînsul, programa e deja extrem de diluată, de exemplu copiii români învață despre cum se hrănesc plantele în clasa a VI a, copiii din alte țări (DE, EN) învață despre asta într-a III a, învață istoria lumii încă dintr-a III a, IV a la noi dupa a V a și aia lăbărțată pînă la liceu unde ajung și ei la al doilea război mondial, de circuitul apei în natură afla englezii în clasa a III a, ai noștri abia după a V a, ai noștri nu învață mai nimic practic despre lumea înconjurătoare în primii 4 ani de școală, lectțiile de științe și istorie sunt niște glume proaste, construite extrem de generalist, fără exemple practice sau cu prea puține exemple practice, așa ajungem să avem elevi care habar nu au că pămîntul are ecuator la clasa a 12, ce materie să mai simplifice, reducă, taie? e deja simplificată pînă la absurd. cînd îi mai aud pe părinți și că se plîng de cîte teme au copiii mă iau cu mîinnile de cap

      00
    • pizzi, printre multe alte inexactități pe care le spui, circuitul apei, de exemplu, se învață din clasa a 3-a. iar ce spui tu nu ține de diluarea materiei, ci pur și simplu de proasta ei organizare și prezentare. eu am tot sperat că pandemia asta va deschide un apetit pentru aducerea programelor școlare în secolul 21. m-am înșelat.

      în rest, repet, trebuie să fim conștienți de ce se poate face. ai sute de mii de elevi fără acces online. asta nu se va schimba. ai profesori nepregătiți pentru predare online. asta nu se va schimba peste noapte. ai eficiență extrem de redusă a predării online. asta nu se va schimba. și, peste toate trebuie să acceptăm că e un an școlar cu totul diferit, nu să ne mințim că vom putea face totul la fel ca-n alți ani.

      00
    • @Gc, taică-meu e prof de matematică de v-viii, s-a adaptat super rapid la ppredatul on-line, și-a luat tabletă grafică, a învățat singur, i-a mai arătat frate-meu (s-a refugiat vreo 3 luni acasă cu toată familia) ceva, se descurcă.
      Sunt acasă în concediu, încă face ore on-line cu câțiva. Îl auzeam zilele trecute: „v-am trimis săptămâna trecută să citiți/studiați teorema cutare, să discutăm despre ea azi, ați citit?!” Se auzeau niște mormăieli „ăăă, păăăi, mnuuu”.
      Sau „azi am discutat despre x, căutați pe google despre y, despre care am amintit în treacăt și discutăm data viitoare”. O să încerc să fiu pe fază dacă au căutat.
      Treaba cu „citiți voi și discutăm ce n-ați înțeles” nu prea merge cu mulți dintre elevi.

      00
    • soluția nu e reducerea materiei. De unde știi ce să tai și ce nu?
      La ce mă gândesc eu ar fi un an sabatic școlar. Te plângi că sunt prea multe teme și nu faci față? Ia rămâi tu corijent, stai un an pe bară, fără alocație, să te gospodărești singur, ia vezi tu după cât timp o să intri în burn out de plictiseală și te apuci singur să înveți ce ai nevoie.
      Materiile nu trebuie simplificate, ci doar să fie opționale/structurate în așa fel încât să ia din presiune de pe elev. Ce mai înțelege un elev la ora de istorie sau biologie, dacă au avut doua ore de mate și apoi urmează două ore de română și profele alea sunt niște scorpii. Autotestare, elevul să dea singur test când vrea el, când simte nevoia și să își dea singur seama ce are de rezolvat. Tezele să aibe loc după ce se termină anul școlar, ca să nu mai fie tezele strecurate printre teste, proiecte, alte teze, ascultări. teza să fie rezultatul determinant absolvirii anului, dacă nu treci, an sabatic.

      2. Câte din clădirile de birouri mai sunt închise, săli de conferințe, etc? Nu s-ar putea aduce gen o clasă sâ învețe, cu distanța necesară.

      3. Pentru ăia care vin la școală, ar putea transforma o sală de clasă în parcare de biciclete. Și să impună mersul pe jos pentru cei care au posibilitatea. Evităm aglomerarea traficului și contaminarea din mijloacele de transport.

      00
    • nu e nici o inexactitate, avem copii de clasa a 3 a care habar nu au ce sunt aceia eroi cu toate că teoretic ar sărbători ziua eroilor anual la școală împreună cu învățătoarele, copii care habar nu au să citească într-a doua fiindcă părinților li se pare prea greu să chinuie copilul să învețe niște litere, copii care într-a 3 a nu știu să facă deosebirea dintre un verb, un adjectiv și un substantiv în timp ce elevii din alte țări au ore de gramatică dedicate (ai noștri abia învață despre subiect și predicat la sfârșitul clasei a 3 a), care inexactitate? fotosinteza la noi se învață în clasa a 6 a, la ei într-a 3 a , ai noștri nu știu deosebirea dintre insecte și păianjeni și nu aud de egipteni, grecia antică măcar la nivel anecdotic pâna într-a 5 a, nu mai zic de majoritatea elevilor de primară care nu știu ceasul și de ce există alternanța zi-noapte, în timp ce ăia din străinătate sunt deja profi la sfîrșitul clasei a 3 a, a, ne-a luat prin surprindere pe toți învățămîntul online? da, nasol, în finalnda nu se mai predă de ani de zile scrisul de mînă, la noi se pierde un an, doi ca să învețe caligrafie în loc să se pună accent pe acumularea de cunoștințe – finlanda e țara aia în care curge lapte și miere în învățământ unde lumea habar nu are că se învață 8 ore pe zi + teme, nu cum se vehiculează la noi 4

      00
    • sper că ești conștientă că vorbim de lucruri diferite.

      00
    • @AB aceeasi atitudine o au elevii la orice clasa, le spui la a 2 a sa citeasca enciclopedii ilustrate pentru copii ca sa-ti poti face orele interesante, ei îți dau diss dimpreună cu părinții care au atitudinea: ce le trebe să știe despre asta? cum să citească ei așa, e prea mult și li se strică ochii că e scrisul mic, și aduc tot felul de alte motivații SF / mă amuză că atunci cînd ajung în clasa a 4 a și vor să-și treacă odraslele dintr-a 4a într-a 5 a dau niște examene de matematică la școlile bune unde iau în piept algoritmi simpli, să vezi ce chirăială e acolo, cum sunt ei ostracizați că nu știu să recunoască similaritați și diferențe într-un șir de numere, cînd le zici că și la singurele examene serioase din viața lor, cambridge-urile, au algoritmi pe imagini încă dintr-a 3 a, fac ciocul mic, dar e prea tîrziu pentru unii

      00
    • itaa, ce n-am înțeles e de ce trebuie bicicletele băgate într-o sală de clasă? (deși ai prins foarte bine și problema transportului) la fel, nu înțeleg cine ar preda elevilor duși în birouri?

      00
    • @AB lectii in format video nu sa invete de cont propriu. Explicatie corelata cu imagini si cum se aplica in viata de zi cu zi. Ideal ar fi sa fie puse la dispozitie se ministerul invatamantului, daca se ocupa fiecare profesor in parte o sa iasa o ciorba mai ales ca foarte multi nu au treaba cu tehnologia.
      Cum se preda in mod normal era mai bine? Profesorul scria pe tabla sau dicta, nu avea oricum control asupra notitelor luate de elevi, mai ramaneau 10-20 min in care explica suplimentar sau asculta. Functioneaza de minune sistemul dovada e numarul de analfabeti functional.

      00
    • pentru că nu ai unde să pui bicla cam pe nicăieri, o legi de garduri sau prin cine știe ce locuri dubioase, de riști să rămâi fără ea.
      Predă un profesor, fie de la școală, fie de acasă sau chiar de acolo, în stil clasic sau tot prin zoom. Ideea e că alea sunt spații mai mari, se pot distanța mai bine elevii, există acolo condiții decente, infrastructură tehnologică, computere, internet, etc.

      00
    • @pizzi
      singurele teme ok sunt zero teme.

      00
  5. 2. Cîțu e un prost. Adica nu e prost. Stie el ce stie. Dar nu poate sa o dea direct in presa ca mai urmeaza o criza :).
    5. Prin 2010 parca, atunci cand Spania a mai anuntat un decline economic, ce s-a intamplat in Ro? Si vine Cîțu si imi spune ca previziunile pentru romania au fost prea pesimiste ? Si or sa umble cainii cu covrigi in coada. OK.

    00
    • Citez din clasici (Sebastian Vlădescu): „Era foarte uşor să minţim în continuare. Din poziţia de ministru al Finanţelor, vă spun că am fi putut să minţim vreo şase luni, am fi putut să ne mai împrumutăm vreo şase luni, am fi putut să aranjăm un acord cu FMI care să ne mai dea şase luni şi am fi aşteptat să vedem ce se întâmplă.”

      00
  6. 3. BCR e pe profit

    Toate băncile (și imobiliarele) sunt pe profit, cu dl Isărescu&Co.

    6. Un articol cerebral despre freelancing

    Criza (economică, pandemie) a demonstrat că… uite jobu’, nu e jobu’ Groaznic dacă trăiești în provincie, cu aceleași consecințe. Adaugă bairamul imobiliaro-financiar, cu 30 de ani legat de glie + alte costuri pe termen lung sau indefinit, iar categoria asta de oameni vor ajunge să moară cu zilele sau să ceară moartea. Mai bagi în calcul familia + cu un puștan făcut la peste 29-30 de ani, iar serenitatea fatalistă începe să se simtă, deja viața nu mai există. Pe urmă, one leads to another, iar corupția nu dispare.

    Când aud de cineva că e în business, prima întrebare mi-e: Unde aveți fabrica de producție/asamblare?

    Nici o idee, nici o soluție pentru redeschiderea școlilor

    Nu uita că Franța, Italia și Spania (cred) și-au anulat testele/Bacalaureatul din cauza Covidului și i-au promovat cu diplomă de Bacalaureat.
    Noi, noi suntem țara lui „de ce să-ți fie mai ușor? mai bine mori pe drumuri, să am satisfacția cum te autodistrugi, decât să știu că o duci ‘mai bine’”.

    Normal că nu există niciun plan coerent.

    00
    • Cum le stii tu pe toate. Asa e ca ai toata viata planificata complet si nimic nu te poate afecta? Cam cum ar trebui sa se comporte oamenii dupa capul tau? Sa nu mai faca nimeni copii, sa nu mai faca nimeni credit? Daca nu ar mai face nimeni credit, nu ar mai cumpara nimeni case, prin urmare nu s-ar mai construi si nici in chirie nu ai mai avea unde sa stai.

      00
    • „Când aud de cineva că e în business, prima întrebare mi-e: Unde aveți fabrica de producție/asamblare?” – rotfl lmao lol.

      00
    • Cum le stii tu pe toate.

      Dacă le știu eu pe toate? Mai poți ști?

      Altminteri, du-te la altu’ și omoară-le capra, românacule.

      00
  7. Acum doua saptamani eram la otopeni in parcare la plecari. O cucuana cu un suv porsche incearca sa iasa si se intepeneste intre barierele alea. Vine un baiat de la parcare ii explica ceva, intoarce masina si inca un sferty de ora se invarte in parcare ca un coif intro caldare , alergand de la o iesire la alta.
    – Da ce-avea prietene, isi pierduse jetonul?
    – Nu pierduse nimic, pur si simplu nu intelegea ca trebuie sa plateasca

    Numar de Bucuresti, normal

    00
  8. „9. Nici o idee, nici o soluție pentru redeschiderea școlilor”

    Nici n-o sa fie, mai sunt vreo 5 saptamani pana la inceperea scolii asta cand in fiecare saptamana e „alta strategie”.

    00
  9. După mine, toată nebunia asta va crea o falie şi mai mare între copii. Cine vrea să învețe şi are noroc de părinţi destupați (şi cu ceva timp la dispoziție), va fi ok, poate chiar mai bine decât dacă ar fi fost la şcoală, într-o clasă de 35 copii + sictiritul de la catedrā. Restul, dezastru, câțiva eventual vor deveni campioni la Minecraft sau Brawlstars.

    00
  10. Ref 9. Acum iar s-a bâlbâit Sică la tv, cum că i se pun întrebări la care n-are răspunsuri și că este un grup interministerial care…

    Din martie au frecat buha. Probabil vor anunța cu o zi înainte de începerea anului școlar.

    00
    • Ar fi bine să anunțe cu 24h ore înainte, deobicei sica, vela etc comp anunță la ora 23 măsuri care intra in vigoare incepand cu ora 24.

      00
  11. Concluzii: Romania e cea mai mare forta a UE, economie duduie, prima casa da credite mai mari, preturile imobiliarelor se vor dubla in maxim doi ani. Eu mai propun sa se anuleze scoala, si asa cine mai are nevoie in ziua de azi de scoala, tot a venit si pandemia asta. Foarte multi romani detin scoala vetii, e mult mai importanta ca orice. Chiar si mie ca mare inginer cu ani de experienta, in 2017 mi-a spus un pulete roman pe santierul unei rafinarii din Belgia, faptul ca el are scoala vietii si ca ce-i dau eu ordine, ca el stie mai bine. Dupa ce l-am zburat, plangea la poarta afirmand ‘ami pare rau’.

    00
  12. ce influencerite, bine ca am vazut stirea, sa iau cateva sticle.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube